Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Zmiana turbiny ze stałej na zmienną geometrię.


Snajper_881
23-02-2011, 14:25
Witam!
Panowie, zastanawiam się czy wykonalna jest zmiana turbiny ze stałą geometrią na taką ze zmienną. Co trzeba by przełożyć oprócz turbo??
Pozdrawiam!

wilhelm
23-02-2011, 15:06
na pewno jest wykonalna :)

rsdamian
23-02-2011, 18:22
I odrazu hybryde tylko kto nam to zrobi

Snajper_881
23-02-2011, 18:26
I odrazu hybryde tylko kto nam to zrobi
To w ogóle nie jest żaden problem.
Kwestia jak zrobić sterowanie do turbo ze zmienną geometrią w aucie które tego niema. Hybryda to jest pikuś...

Rijndael
23-02-2011, 18:52
To w ogóle nie jest żaden problem.
Kwestia jak zrobić sterowanie do turbo ze zmienną geometrią w aucie które tego niema. Hybryda to jest pikuś...
Przełożyć. ;)

Snajper_881
24-02-2011, 17:11
Nie dziękuje :D
Ten "producent" Twojej turbiny coś ostatnio zbiera nienajlepsze opinie. :P
Wiesz, że mam innego dostawce. Zrobienie turbiny to jest kwestia jednego telefonu i dwóch dni. Tylko ze wygląda to tak:
Seryjna turbina ze stałą geometrią = Hybryda ze stałą geometrią.
Seryjna turbina ze zmienną geometrią = Hybryda ze zmienną geometrią.

U mnie tak czy siak będzie inna turbina, kwestia czy da się wsadzić hybrydę ze zmienną geometrią łopatek, co trzeba przełożyć, założyć by to działało?

Rijndael, jakieś sugestie ? :)

heko
25-02-2011, 01:35
...odpuść sobie..rób hybrydę ze stałą...będzie większy lag...ale cała zabawa w sterowanie geometrii Cię ominie...a jest to dość trudne jeśli w ogóle ...

Rijndael
25-02-2011, 01:41
Rijndael, jakieś sugestie ? :)
No jedyna sensowna metoda to przełożenie odpowiednich elementów z innego auta (ze szrotu) na czele z ECU. Ale generalnie zgadzam się z Heko, że nie ma sensu tego robić.

rsdamian
27-02-2011, 22:16
...odpuść sobie..rób hybrydę ze stałą...będzie większy lag...ale cała zabawa w sterowanie geometrii Cię ominie...a jest to dość trudne jeśli w ogóle ...

Heko ale co miales na mysli wiekszy lag... i powiec mi jak by sie sprawowala ,jaki mozna uzyskac moment ,bo jesli zrobiee w stalej geometri hybryde to czy max moment bedzie mozna uzyskac gdzies przy niskich obrotach ?hmm nie wiem jak to co mam na mysli napisac

Rijndael
27-02-2011, 22:20
Zmienna geometria jest po to, żeby turbina dobrze pompowała w szerszym zakresie obrotów. Jak zrobisz hybrydę ze stałą geometrią to będzie pewnie dość późno wstawała.

Po co Ci w ogóle hybryda jak chcesz jeździć na niskich obrotach i tam mieć maksymalny moment?

rsdamian
28-02-2011, 19:44
Bo z mondeo nigdy sie nie zrobi super wyscigowego auta , mi chodzi o to by samochod zawsze byl gotowy do przyspieszania , a pilowanie do gonca ? Ale nie o to chodzilo, chce wiedziec tylko jak sie zmieni przebieg momentu.

jendrekmak
03-03-2011, 14:48
będzie później "wstawała" więc żeby być gotowym do przyspieszania cały czas byś musiał jeździć na wysokich obrotach. moment przesunie się wyżej a przesunięcie zależy od wielkości turbiny.

Snajper_881
03-03-2011, 23:35
Tak, ale jeżeli teraz mam max moment powiedzmy 350NM przy 2400rpm, zakładając, że na hybrydzie będzie powiedzmy niewiele więcej, np. 370NM ale przy 300NM, to przy dobrych wiatrach jest szansa moment przy 2400 będzie dalej ten sam albo nawet większy. O ile by tak było, to chyba warto inwestować w hyrbrydę.

jendrekmak
04-03-2011, 09:41
może tak być ale to wymaga dodatkowego strojenia i pracy np. Heko.
a czy ktoś wstawiał większą turbinę ze zmienną geometrią?

heko
04-03-2011, 18:23
...no była taka hybryda do 2.0tdci zakładana...ale nie do końca chciała się dołem nadmuchać...choć po powrocie do seryjnej także słabo wstawało...więc nie mamy pewności czy to hybryda była winna

rsdamian
04-03-2011, 18:46
Panowie a taka sprawa . Dajac komus kto robi hybrydy to lepiej dac uzywke czy nowa

wilhelm
05-03-2011, 02:40
...no była taka hybryda do 2.0tdci zakładana...ale nie do końca chciała się dołem nadmuchać...choć po powrocie do seryjnej także słabo wstawało...więc nie mamy pewności czy to hybryda była winna

w sensie moja?

rsdamian
05-03-2011, 06:06
Wilhelm wklej wykres

Snajper_881
05-03-2011, 09:51
może tak być ale to wymaga dodatkowego strojenia i pracy np. Heko.
a czy ktoś wstawiał większą turbinę ze zmienną geometrią?

No tak, ale to chyba jest oczywiste, bo nie zakłada się hybrydy nie strojąc jej.

wilhelm
05-03-2011, 10:43
czerwony to hybryda, byla strojona przed regulowaniem sztangi wiec mysle ze po ponownym strojeniu mozna by uzyskac lepszy wykres.

niebieski to seryjne graty i program z hybrydy, a zolty to tez seryjne graty ale ze zwyklym delikatnym chipem - tak jest teraz :)


http://img253.imageshack.us/img253/3271/16395690.jpg

rsdamian
05-03-2011, 13:49
O ten wykres wlasnie mi chodzilo.
I widac wlasnie ze od 1600 do 2200 jest jakies 50 niutkow
mniej od pozostalych wykresow i dalej juz sporo wiecej niutkow . I nie dalo sie jakos tego zniwelolwac..

Snajper_881
05-03-2011, 18:49
Sam nie wiem, czy warto robić tę hybrydę...

wilhelm
05-03-2011, 20:14
Sam nie wiem, czy warto robić tę hybrydę...

moje zdanie znasz, sprzedaj tego i kup 2.2..... :568::568:

rsdamian
05-03-2011, 23:18
Wilhelm a tobie jak sie smigalo jak byla ta hybryda zamontowana,bo wykres to jedno a odczucia z jazdy drugie. I czym bylo spowodowalo ten dolek na wykresie ,zamalo paliwa?

Rijndael
05-03-2011, 23:25
U wilhelmskiego ogólnie wyglądało to wszystko dużo gorzej niż powinno (także jeśli chodzi o moc maksymalną). Może hybryda była źle zrobiona, może był jakiś inny defekt, może auto było źle wystrojone, trudno powiedzieć.

Ogólnie nie sugeruj się jego wykresem. ;)

rsdamian
06-03-2011, 07:59
Tylko kiedy on sie pochwalil,chyba ze jeszcze ktos inny sie pochwali. Kiedys mi znajomy pokazywal na czym polega przerobienie turbiny na przykladzie k 03. I takie zmiany jakie sa dokonywane,to sa zmiany dosc malo istotne delikatne. Choc nie wiem czy to sie odnosilo do konkretnietej turbiny. A wojoo chyba tez cos zmienial

Snajper_881
06-03-2011, 11:02
moje zdanie znasz, sprzedaj tego i kup 2.2..... :568::568:

Ni c....
Miałeś ****ianą hybrydę i tyle, dlatego ja biorę inną i od innego gościa.
Karambol ma dość dużo negatywnych opinii...

heko
06-03-2011, 11:08
...może brakło troszkę czasu...na jeszcze jedną regulację tej hybrydy...tak zeby wcześnij wstawała...

rsdamian
06-03-2011, 14:34
Snajper a ty u kogo bedziesz robil. Moj znajomy robil u kogos z lublina w sumie sporo znajomych tez u nich robili i szyscy chwala tylko to byly turbiny od vw ,a z fordem wiadomo jak jest ehh . Jutro zadzwonie i spytam sie co i jak i za ile

rsdamian
07-03-2011, 13:47
Ream -poland z lublina dzis dzwonilem i wszystko woglada na.to ze ja bede robil wlasnie w tym zakladzie. Dzwonilem tez do brata on tez robil u nich hybryde i chwali sobi a ma wyciagniete 260koni .

Snajper_881
07-03-2011, 14:29
Ja robię u TurboBogdana, ma dość dobre opinie, twierdzi, że robił ze stałą dla 115, po Chipie wyszło 170. W taki wynik też celuję, chociaż ja będę mieć też inne mody, więc realnym jest 180. W grę wchodzi też wymiana wtryskiwaczy i pompy, tylko że..........niema na jakie ;(
Wracając do turbo, gość chce małe pieniądze, lecz prosi o odesłanie mojej starej turbiny. Ja bym wolał jednak się zabezpieczyć i zostawić starą, chociaż by w razie powtórki sytuacji z Wilhelmem. Hybryda to loteria, nic pewnego...
rsdamian,z czego te 220KM, pewnie z jakiegoś szmelcwagena?

rsdamian
07-03-2011, 17:34
z czego te 220KM, pewnie z jakiegoś szmelcwagena?[/QUOTE] 260km jak juz a to byl silnik 1.8t na turbinie k03hybryda i to bylo wsadzone do vw corek,teraz jestporaz kopejny robiony i ma byc 360.

Snajper a ten twoj magik nic nie mowil o tym ze z poczatku niutkow bedzie mniej takjak u wilhelma. Bo mnie poinformowal od razu ze bedzie taki efekt i raczej tego na programie sie nie da zniwelowac

INVERTER
07-03-2011, 19:25
z czego te 220KM, pewnie z jakiegoś szmelcwagena? 260km jak juz a to byl silnik 1.8t na turbinie k03hybryda i to bylo wsadzone do vw corek,teraz jestporaz kopejny robiony i ma byc 360.

Snajper a ten twoj magik nic nie mowil o tym ze z poczatku niutkow bedzie mniej takjak u wilhelma. Bo mnie poinformowal od razu ze bedzie taki efekt i raczej tego na programie sie nie da zniwelowac[/QUOTE]

Dobre, lubie takie teksty:D ze z gory wie ze niebedzie tak samo wstawac :027: No jak sie obudowe pod wiekszy wirnik roztacza na ........... z luzem 1mm zeby bron boze potem nie tarlo i bog wie co jeszcze zeby przypadkiem nie przeladowywala to pewnie ze nie bedzie wstawac tak jak orginal :roll: No ale przynajmniej gosc jest szczery 8)

Jakby mi Hybryda nie wstawala tak jak orginal i nie pompowala wiecej niz orginal ( bez jakichkolwiek puzniejszych regulacji) to bym ja reklamowal:roll: A jak by pan co jam robil sie niechcial z tym zgodzic to bym mu zaproponowal zajecie sie dorabianiem swozni, bo niepotrzebnie marnuje swoj i czyjs czas bawiac sie w Hybrydy:diabelek:

Snajper_881
07-03-2011, 19:50
260km jak juz a to byl silnik 1.8t na turbinie k03hybryda i to bylo wsadzone do vw corek,teraz jestporaz kopejny robiony i ma byc 360. INVERTER pomijam wszystko już w tym temacie, poczytaj jeszcze raz ten cytat, z naciskiem na ostatnie 3 słowa :D :D :D "Ale jajaaaa chopie !! !! " Toż to RS się chowa :D
Dobra, wracając do tematu, nie, mój magik nie mówił o tym, wspomniał zaś, że część ciepła nie będzie przesadzona, więc będzie to wstawiać w miarę wcześnie :)

rsdamian
07-03-2011, 21:05
Hmm czy 360 to wedlug was jest duzo? Ja sie nie znam . Tak czy siak zaufan kolesiowi ,choc by dla tego ze daje gwarancje. I jest u stalone ze jak by byla jakas poprawka to gratis. Snajper a moze ty jutro zadzwonisz do tego lublina i sue wypytasz ,w koncu to sie lepiej znasz . I zapraszam na odwiedzenie ich strony ,projekty mieli ciekawe i ladnie zrobione. A tak nawiasem mowiac ile mozesz stoczyc 1cm czy mniej. Jutro jeszcze podjade do kumpla i on mnie oswieci co do tematu hybryd .

INVERTER
07-03-2011, 21:07
INVERTER pomijam wszystko już w tym temacie, poczytaj jeszcze raz ten cytat, z naciskiem na ostatnie 3 słowa :D :D :D "Ale jajaaaa chopie !! !! " Toż to RS się chowa :D
Dobra, wracając do tematu, nie, mój magik nie mówił o tym, wspomniał zaś, że część ciepła nie będzie przesadzona, więc będzie to wstawiać w miarę wcześnie :)

W 2.0tdci 115KM siedzi GT2049s , czyli czesc ciepla to GT20 (nie pamientam A/R 46-47 cos kolo tego) spokojnie przepusci 200KM, wiec niema najmniejszej potrzeby zeby cos tam zmieniac 8) i niepozwol nikomu przyniej grzebac :diabelek:
Z kolei czesc zimna to standardowy 49mm wirnik , wystarczy wstawi 52mm , wyzucic katalizator+ przelotowy wydech i bedzie wstawac 500obr szybszy nic orginal 8) i osiagniesz 170KM jak nic :D

A jak dasz 56mm winik, to bedzie mial jeszcze spory zapas, tak na wypadek gdybys kiedys chcial dojsc do 200....... :p

rsdamian: Nie, no wszystko spoko da sie nawed 400KM, tyle ze to juz nie na k03/k04 , powiem nawed ze 260KM na K03/Hybra to juz byl bardzo dobry wynik !!!

jendrekmak
07-03-2011, 22:20
a co można bezproblemowo przeszczepić na zimną stronę? czy garett robił przy GT20XX standaryzowane mocowania?

INVERTER
07-03-2011, 22:31
a co można bezproblemowo przeszczepić na zimną stronę? czy garett robił przy GT20XX standaryzowane mocowania?

No oczywiscie ze robil :p Zarowno GT2052 jak i GT2056 isnieje jako orginalne produkty Garretta, wystarczy troche poszukac :D

jendrekmak
07-03-2011, 22:39
Zarowno GT2052 jak i GT2056 isnieje jako orginalne produkty Garretta, wystarczy troche poszukacszukałem i znalazłem kolego ale nie mam miarki w oku i same zdjęcia nieraz niewiele mówią. pytanie czym można mieszać między turbinami?

INVERTER
08-03-2011, 00:25
szukałem i znalazłem kolego ale nie mam miarki w oku i same zdjęcia nieraz niewiele mówią. pytanie czym można mieszać między turbinami?

Wszystko od GT15xx do GT25xx to praktycznie to samo, a przynajmniej jesli chodzi o sposob laczenia czesci zimnej z czesciam centralna/rdzeniem turbosprezarki wiec na 99% da sie to skrecic bez wiekszych problemow :D

Najlepsza by byla jakas uszkodzona turbawka ,ale z nieuszkodzonom czesciom zimnom :roll:

Tylko ze jest maly problem , w Fordach czesc zimna jest bardzo blisko kolektora wydechowego , przy probie przykrecenia czegos wiekszego moze sie poprostu niezmiescic :roll:
http://img263.imageshack.us/img263/7922/kgrhqvjue1jbdrkcbnsmnhe.jpg (http://img263.imageshack.us/i/kgrhqvjue1jbdrkcbnsmnhe.jpg/)

A o tym ze gruszka sterujaca jest przykrecana do specjalnego odlanego wypustu z obudowy czesci zimnej i trzeba bedzie przerabiac nie wspomne :P

Lepiej chyba znalesc zdolnego tokarza (znaczy fachowca od Hybryd) , dokupic wirnik i juz ?!?

jendrekmak
08-03-2011, 09:59
sam i tak bym tego nie robił bo chyba po operacji przeszczepu warto dobrze sprawdzić i wyważyć nowy "zestaw" ale po prostu lubię wiedzieć co i jak. kiedyś miałem znajomego, który był znanym specem od turbin ale niestety już go nie ma między żywymi.

rsdamian
08-03-2011, 13:05
Inverter wszystko sie zgadza tak jak mowisz w 100%. I wszystko sie zgadza prucz kasy, snajper jesli to nie jakas tajemnica to ile powiedzial ci ten twoj mechanior

Snajper_881
08-03-2011, 13:12
Spoko, Karambol chciał 1500zł, TurboBogdan 500zł ale jest jedna "niespodziewajka", po zamontowaniu Hybrydy prosi o odesłanie starej turbawki w rozliczeniu. Ja jednak chciałbym ją zostawić, wolę dopłacić do tej turbiny a mieć stara, nigdy nie wiadomo co się wysra z hybrydą, nie Wilhelm ?? :D

Rijndael
08-03-2011, 17:13
Nowy wykres woja:

http://img51.imageshack.us/img51/7426/beztytuuanr.jpg

Hybryda, większy FMIC, decat, strojenie.

Jak widać efekt zdecydowanie lepszy niż u wilhelmskiego, a pewnie po zrobieniu wydechu 2.5" i kolejnym strojeniu można by jeszcze trochę wyciągnąć z tego silnika.

Snajper_881
08-03-2011, 17:49
Rijndael, dlatego zacząłem od lekkiego Chipa na fabryce, później założyłem większy IC, ugadany jest wydech na 2.75, może nawet 3, później turbinka, też jest ugadana, na końcu chip. Tylko czas, czas, czas...mam nadzieję, że do wakacji będzie już wszystko zrobione.

Struna
08-03-2011, 19:46
Jak widać efekt zdecydowanie lepszy niż u wilhelmskiego to chyba zależy w jakim aspekcie tą lepszość rozpatrywać.

Zauważ, że u wilhelma przy 1800 rpm jest prawie 100 niutów więcej, niż na wykresie który Ty pokazałeś. 100 niutów to że tak powiem - nie w kij dmuchał.

Rijndael
08-03-2011, 19:57
to chyba zależy w jakim aspekcie tą lepszość rozpatrywać.

Zauważ, że u wilhelma przy 1800 rpm jest prawie 100 niutów więcej, niż na wykresie który Ty pokazałeś. 100 niutów to że tak powiem - nie w kij dmuchał.
Pokaż ten wykres wilhelma ze 100 Nm więcej przy 1800 rpm. ;) (chociaż moment przy 1800 rpm nie ma większego znaczenia)

PS. Wykres woja nie jest idealny, przydałoby się teraz ponowne strojenie żeby pozbyć się tego "cycka" koło 2500 i w zamian podciągnąć trochę na górze, ale to o czym mówisz to akurat zaleta. I tak ma 340 Nm przy 2000, a to aż nadto.

heko
08-03-2011, 20:28
będzie problem z "cyckiem"...gwarantuję...bo to overboost...turbinka powoli wstaje..jak się już rozpędzi...to tak dmuchnie...że cycek wyskoczy g:)

Struna
08-03-2011, 20:55
Pokaż ten wykres wilhelma ze 100 Nm więcej przy 1800 rpm. przecież jest na forum zamieszczone, to jak możesz mówić, że jest lepiej niż u niego, skoro nie widziałeś jego wykresu ? :)


http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1609375&postcount=1799

Rijndael
08-03-2011, 21:12
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1609375&postcount=1799
Przecież to jest hamowanie na zwykłej turbinie, zlituj się...

Struna
08-03-2011, 21:57
so what ? na tejże zwykłej turbinie ma prawie 100 niutów więcej przy 1800 rpm niż to co Ty przedstawiłeś mówiąc jak to gorzej wyszło u niego ;)

ja tylko zwróciłem uwagę na kwestię oceny ;)

Rijndael
08-03-2011, 22:02
so what ? na tejże zwykłej turbinie ma prawie 100 niutów więcej przy 1800 rpm niż to co Ty przedstawiłeś mówiąc jak to gorzej wyszło u niego ;)

ja tylko zwróciłem uwagę na kwestię oceny ;)
320 to o 100 więcej niż 300? Nie wspominając o tym, że moment przy 1800 jest bez większego znaczenia. Struna... wytrzeźwiej. ;)

Struna
08-03-2011, 22:57
fuck - dałem ciała, cały czas jakoś miałem wrażenie, że to trzy pomiary wilhelma i do najlepszego się ustosunkowałem :)

sorka :)

INVERTER
08-03-2011, 23:02
będzie problem z "cyckiem"...gwarantuję...bo to overboost...turbinka powoli wstaje..jak się już rozpędzi...to tak dmuchnie...że cycek wyskoczy g:)

Dokladnie tak jest 8) A ja tam lubie cycki , male i duze , wszystkie :D:D:D

Oktan
08-03-2011, 23:11
INVERTER - zwróć uwagę, że tutaj musisz dmuchnąć aby był cycek !!

to chyba jakiś dziwny jesteś ;)

INVERTER
09-03-2011, 00:21
INVERTER - zwróć uwagę, że tutaj musisz dmuchnąć aby był cycek !!

to chyba jakiś dziwny jesteś ;)

Mam w zyciu dwie prawdziwe pasje ..... jedna to motoryzacja, a druga ... no powiecmy ze dmuchanie :D wiec nie widze problemu 8)

Snajper_881
09-03-2011, 11:15
W 2.0tdci 115KM siedzi GT2049s , czyli czesc ciepla to GT20 (nie pamientam A/R 46-47 cos kolo tego) spokojnie przepusci 200KM, wiec niema najmniejszej potrzeby zeby cos tam zmieniac 8) i niepozwol nikomu przyniej grzebac :diabelek:
Z kolei czesc zimna to standardowy 49mm wirnik , wystarczy wstawi 52mm , wyzucic katalizator+ przelotowy wydech i bedzie wstawac 500obr szybszy nic orginal 8) i osiagniesz 170KM jak nic :D

A jak dasz 56mm winik, to bedzie mial jeszcze spory zapas, tak na wypadek gdybys kiedys chcial dojsc do 200....... :p

rsdamian: Nie, no wszystko spoko da sie nawed 400KM, tyle ze to juz nie na k03/k04 , powiem nawed ze 260KM na K03/Hybra to juz byl bardzo dobry wynik !!!

INVERTER, dzwoniłem do mojego speca. Oboje mamy pytanie do Ciebie, czego to są wymiary, wiem, że chodzi o cześć zimną, ale czy 52mm to podajesz wymiar koła kompresji patrząc przez wlot filtra czy to jest wymiar koła kompresji u podstaw?? :one:
Poza tym, ponoć w 115 jest GT1749V (bez "A").

Poleca mi koło kompresji z turbiny 130KM albo z ARL 150 co jeżdzą w VW itp.

Dodatkowo mam pytanie, miał być pierw wydech, potem hybryda, ale Weksla kusi :D więc się zastanawiam, czy można wsadzić najpierw turbo = chip, potem wydech i poprawka softu czy niema to większego sensu?

INVERTER
09-03-2011, 13:23
INVERTER, dzwoniłem do mojego speca. Oboje mamy pytanie do Ciebie, czego to są wymiary, wiem, że chodzi o cześć zimną, ale czy 52mm to podajesz wymiar koła kompresji patrząc przez wlot filtra czy to jest wymiar koła kompresji u podstaw?? :one:
Poza tym, ponoć w 115 jest GT1749V (bez "A").

Poleca mi koło kompresji z turbiny 130KM albo z ARL 150 co jeżdzą w VW itp.

Dodatkowo mam pytanie, miał być pierw wydech, potem hybryda, ale Weksla kusi :D więc się zastanawiam, czy można wsadzić najpierw turbo = chip, potem wydech i poprawka softu czy niema to większego sensu?

Jesli na koniec pojedziesz na poprawke softu to mozesz tak zrobic 8)

Jak slusznie zaowazyles wirniki sa rozne, jedne majam szybszy przyrost cisnienia inne leprzy przeplyw/wydajnosc kacowa !!! Srednica wlotu do turbosprezarki/ INDUCER wirnika w twoim przypadku to 33.8mm i to od tej srednicy zalezy ile powietrza dany wirnik jest w stanie przez siebie przepompowac !!! Natomiast od stosunku srednicy wlotu do srednicy podstawy wirnika(u ciebie 49mm) zalezy jak dany wirnik przybiera cisnienie wzgledem obrotow( tak z grobsza mowiac) i nazywa sie to TRIM ..

2.0tdci 115KM GT2049s wirnik 32.9/49mm/trim 45 do 150KM (mozliwy blad, w katalogu, w gt2049s ford jest ten sam wirnik co w wersji tdci 130KM, patrz ponizej !!!)
2.0tdci 130KM GT1749VA 34.7mm/49mm/trim 50 do 175KM
2.2tdci 155KM GT1749VM 36.3mm/49mm/trim 55 do 200KM

1.9tdi 150KM ARL GT1749VB 36mm/49mm/trim54 do 190KM

Renault 2.2TD 1998-1999 37.8mm/49mm/trim60 do 220KM

Jak widzisz zarowno wirnik od Tdci130 jak i od tdiARL styknie na 180-190KM 8) ale skoro juz robisz Hybryde to wsadzaj wiekszy !! bo te wirniki powyzej bedom mialy leprzy przeplyw/wydajnosc koncowom od orginalu ale zato beda gorzej budowac cisnienie :roll:

Wstaw wirnik od Gt2052 36.8mm/52mm/trim50 do 200KM lub
38.6mm/52mm/trim55 do220KM

Jak robic Hybryde to nie na styk, tylko zawsze troche na zapas !!!!!! bo nigdy nic nie wiadomo !!!!!!

Ten pierwszy to moim zdaniem optimum dla ciebie , szybki przyrost cisnienia (szybszy niz na wirniku z ARL) + mozlwosc osiagniecia bezpiecznych 200KM 8) No ale niewiem jak z dostepnosciom wirnikow, ich cena i doswiadczeniem pana od Hybryt , bo to tez wazne zeby sie nie uczyl na twojej Hybrydzie tylko robil pewnom rekom !!! Pewnie ma doswiadczenie z wstawianim wirnika od ARL , a to wazne 8)


Przyczym moce to nie na max. wysilona turbosprezarka, tylko tak zeby to troche pojezdzilo :diabelek:

Snajper_881
09-03-2011, 13:58
Dzięki za odpowiedź. Też mówiłem, żeby wstawić zimną część większą niż od ARL, ale on twierdzi, że komora spalania jest mała i nie pomieści tyle powietrza, co doprowadzi do grzania się turbiny i będzie odwrotny efekt niż zamierzony.

INVERTER
09-03-2011, 14:42
Dzięki za odpowiedź. Też mówiłem, żeby wstawić zimną część większą niż od ARL, ale on twierdzi, że komora spalania jest mała i nie pomieści tyle powietrza, co doprowadzi do grzania się turbiny i będzie odwrotny efekt niż zamierzony.

Wirnik 36.8/52mm bedzie pompowal tylko minimalnie wiecej niz wirnik ARL, ale zato turbinka bedzie wstawac jak orginal(albo nawed lepiej). Na ARL bedzie wiekszy lag 8)

Niebardzo wiem co on ma na mysli mowiac, ze powietrze sie nie pomiesci , fakt komory spalania sa male, ale nie na tyle zeby byl jakis problem !!! Zresztom wielkosc komur spalania niema nic do pracy turbosprezarki 8) Moze chodzi mu o SURGE, ze turbina bedzie zbyt szybko wstawac na wyzszych biegach ? Nawed na wirniku 39.8/56mm nie bedzie surge, bo to stala geometria jest !!!

Albo najzwyczajniej w swiecie ma na magazynie sporo zalegajacych wirnikow od ARL :mrgreen: no i przy wirnikach 52mm jest troche wiecej roboty bo trzeba dodatkowo roztoczyc backplate, albo wstawic nowe dobrane pod wirnik !!!

Reasumujac , dostajesz to zaco placisz .............500zl = wirnik ARL

Snajper_881
09-03-2011, 16:16
No to chyba decyzja zapadła, część ciepła zostaje fabryczna, zimna będzie od GT2052 36.8mm/52mm/trim50 do 200KM lub 38.6mm/52mm/trim60 do220KM o ile znajdzie on graty od tych turbin i podejmie się tego.

INVERTER
09-03-2011, 21:09
No to chyba decyzja zapadła, część ciepła zostaje fabryczna, zimna będzie od GT2052 36.8mm/52mm/trim50 do 200KM lub 38.6mm/52mm/trim60 do220KM o ile znajdzie on graty od tych turbin i podejmie się tego.

Walnolem wczesniej byka , wirnik 38.6/52mm to Trim55 8) nie 60 !!!

Rozejzyj sie jeszcze za 39.8/56/trim50 , to jest najwiekszy i najbardziej wydajny wirnik jaki mozna wsadzic w orginalnom obudowe twojej turbawki i daje najwieksze mozliwosci 8) , ale niewiem jak wyglada jego cena ....
Niema nic gorszego niz robic potem upgrade czegos, co juz raz mialo upgrade !!!

Powodzenia ;)

Rijndael
09-03-2011, 21:17
Pewnie znowu parę osób się do mnie przyczepi, ale trudno.

Moje zdanie jest takie:

Chcesz dłubać w dość starym już aucie z przeciętnym silnikiem. W tej chwili pewnie myślisz, że auto jest w super stanie i być może jak na obecną moc takim się wydaje. Jeśli ją jednak zwiększysz, to zacznie Ci pokolei padać wszystko co już było mocniej zużyte, czyli nastaw się na sprzęgło, dwumase, wtryski, pompę. Jeśli uda Ci się zbliżyć do 200 KM to szybko okaże się, że także zawias i hamulce są mocno niewystarczające -- kolejne koszty.

Ogólnie jest to po prostu bez sensu. Jakiś delikatny chiptuning, ew. większy FMIC to jedyne co ma sens w takim aucie. Lepiej zostań przy tym co masz, a pieniądze odłóż na kolejne auto -- szybsze. Jak się uprzesz przy swoim planie to niemal na pewno wydasz dużo, dużo więcej niż Ci się wydaje, a efekt będzie zdecydowanie niewspółmierny do poniesionych nakładów.

heko
09-03-2011, 21:26
..czasami wydaje mi się że troszkę zazdrościsz dieslowcom że maja takie możliwości "tanio" uzyskać sporo mocy, gdzie w Twojej V-ce wiązałoby to się ze znacznymi nakładami:p

Rijndael
09-03-2011, 21:33
..czasami wydaje mi się że troszkę zazdrościsz dieslowcom że maja takie możliwości "tanio" uzyskać sporo mocy, gdzie w Twojej V-ce wiązałoby to się ze znacznymi nakładami:p
Dość tanio uzyskałem taki efekt: http://www.youtube.com/watch?v=qu-WoHGgVxQ. Filmik z zeszłej zimy, pierwszy przejazd z brzegu.

Zresztą chyba nie jesteś na bieżąco, bo lada chwila pod maskę w moim aucie wjeżdża nowy silnik. I m.in. dlatego wiem, jakie są dodatkowe koszty takich modyfikacji w tym aucie, z czego wiele osób nie zdaje sobie sprawy. ;)

Snajper_881
10-03-2011, 06:51
eśli ją jednak zwiększysz, to zacznie Ci pokolei padać wszystko co już było mocniej zużyte, czyli nastaw się na sprzęgło, dwumase, wtryski, pompę. Jeśli uda Ci się zbliżyć do 200 KM to szybko okaże się, że także zawias i hamulce są mocno niewystarczające -- kolejne koszty.

Ogólnie jest to po prostu bez sensu. Jakiś delikatny chiptuning, ew. większy FMIC to jedyne co ma sens w takim aucie. Lepiej zostań przy tym co masz, a pieniądze odłóż na kolejne auto -- szybsze. Jak się uprzesz przy swoim planie to niemal na pewno wydasz dużo, dużo więcej niż Ci się wydaje, a efekt będzie zdecydowanie niewspółmierny do poniesionych nakładów.
Sprzęgło nowe, dwumasa nowa, wtryski regenerowane, pompa regenerowana, zawieszenie w porządku, hamulce nowe z wyższej półki. Nie mam się co obawiać o awarie, tu jestem spokojny...jedyne czego się boję to...pękających węży od IC :D

Rijndael
10-03-2011, 11:19
Sprzęgło nowe, dwumasa nowa, wtryski regenerowane, pompa regenerowana, zawieszenie w porządku, hamulce nowe z wyższej półki. Nie mam się co obawiać o awarie, tu jestem spokojny...jedyne czego się boję to...pękających węży od IC :D
Jeśli już zrobiłeś resztę to rzeczywiście może warto pobawić się tą hybrydą. Pytanie tylko co nazywasz "zawieszeniem w porządku". Bo przy większej mocy to co teraz daje radę może okazać się bardzo nie w porządku. ;)

A co do węży to proponowałbym od razu zrobić porządne orurowanie, koszt nie jest bardzo duży więc moim zdaniem warto.

Snajper_881
10-03-2011, 16:42
Walnolem wczesniej byka , wirnik 38.6/52mm to Trim55 8) nie 60 !!!

Rozejzyj sie jeszcze za 39.8/56/trim50 , to jest najwiekszy i najbardziej wydajny wirnik jaki mozna wsadzic w orginalnom obudowe twojej turbawki i daje najwieksze mozliwosci 8) , ale niewiem jak wyglada jego cena ....
Niema nic gorszego niz robic potem upgrade czegos, co juz raz mialo upgrade !!!

Powodzenia ;)

INVERTER, z czego to jest turbina, albo jakieś oznaczenia?

Struna
10-03-2011, 22:55
Pytanie tylko co nazywasz "zawieszeniem w porządku". Bo przy większej mocy to co teraz daje radę może okazać się bardzo nie w porządku. wyjaśnij dokładnie może czemu uważasz że przy tej samej masie ( ten sam silnik itd ) raz zawias jest ok, a przy nieco większej mocy może być nie ok - bo jakoś nie nadążam ;) Co - nagle przeznaczenie auta się zmieni z normalnego auta drogowego na jakiś "bolid" do pycenia na torze ? ;)

Rijndael
10-03-2011, 23:09
wyjaśnij dokładnie może czemu uważasz że przy tej samej masie ( ten sam silnik itd ) raz zawias jest ok, a przy nieco większej mocy może być nie ok - bo jakoś nie nadążam ;) Co - nagle przeznaczenie auta się zmieni z normalnego auta drogowego na jakiś "bolid" do pycenia na torze ? ;)
Większa moc kusi do różnych wybryków. A do tego przydaje się dobre zawieszenie. ;)

Struna
10-03-2011, 23:25
a co Ty nabrykasz FWD ? ;)

Rijndael
10-03-2011, 23:30
a co Ty nabrykasz FWD ? ;)
Przejechałbyś się ze mną to byś się przekonał. :D

Osobiście uważam, że dobre zawieszenie to była moja najlepsza inwestycja w to auto. Zwiększa przyjemność z jazdy o 200%. ;)

Struna
11-03-2011, 00:16
Przejechałbyś się ze mną to byś się przekonał. i vice versa :) Osobiście uważam, że dobre zawieszenie to była moja najlepsza inwestycja w to auto. Zwiększa przyjemność z jazdy o 200%. target panie, target to wyznacznik.

Snajper_881
11-03-2011, 07:04
Struna, patrząc na Twój AVATAR i silnik to bym się mocno zastanowił zanim bym wsiadł razem z Tobą :one:

TOMAS
11-03-2011, 07:24
Snajper dał byś radę :D Ja wsiadłem z Heko w Biskupinie i jak nam auto zaczęło lekko pływać przy b.dużej prędkości w zakręcie Grzesiu stwierdził http://img847.imageshack.us/img847/6334/censored.gif przecież jedziemy na comforcie a nie na sporcie :one:

Sorry za OT

INVERTER
11-03-2011, 14:54
INVERTER, z czego to jest turbina, albo jakieś oznaczenia?

Jesli wirnik 52mm (gt2052) , to kazdy bedzie dobry trim50/55 byle nie 488)
Audi/wv 2.5tdi 150/174/180ps

TRIM wirnika wyliczas z wzoru : kwadrat srednicy wlotu(inducer) dzielone przez kwadrad srednicy podstawy(exducer), razy 100 !!!

np: wirnik 36.8/52mm ma trim 50 bo (36.8x2)/(52x2) x100 = 50 (trim 50)


Ale jesli zdecydujesz sie na wirnik 56mm (gt2256) osobiscie niewidze sesu w wstawianiu mniejszego niz 56mm, to tylko i wylacznie trim50 i taki znajdziesz w starych ML/E 270CDI ,oraz najnoszych (Volvo 2.4 D5 , Alfa 2.4JTDm - GTB2056VL)

Mozesz jeszcze sprobowac stare bmw 3.0d (GT2556) ale tam jest wirnik 40.4/56/trim52

Kombinuj 8)

Snajper_881
11-03-2011, 15:00
Dzięki za pomoc, najgorsze jest to, że mój gość od turbin woli chyba sprawdzone projekty...
Może poszukam kogoś innego...

Ale jesli zdecydujesz sie na wirnik 56mm (gt2256) osobiscie niewidze sesu w wstawianiu mniejszego niz 56mm, to tylko i wylacznie trim50 i taki znajdziesz w starych ML/E 270CDI ,oraz najnoszych (Volvo 2.4 D5 , Alfa 2.4JTDm - GTB2056VL)
Wejdzie do obudowy bez problemu?

INVERTER
11-03-2011, 18:51
Dzięki za pomoc, najgorsze jest to, że mój gość od turbin woli chyba sprawdzone projekty...
Może poszukam kogoś innego...


Wejdzie do obudowy bez problemu?

Mysle ze tak, wprawdzie niemam doswiadczenia z obudowom wirnika od 115KM , ale zakladam ze jest identyczna jak ta z 130ki 8)

Porownyjac poszczegolne wirniki wyszla jeszcze jedna ciekawostka, w 115KM GT2049s siedzi identyczny wirnik, co w 130KM GT1749VA , i zeby tego bylo malo to ten z 115KM/stala geometria jest minimalnie bardziej wydajny ze wzgledu na wyzszy Tip , czyli wysokosc lopatki wirnika u podstawy wirnika8) wiec wstawianie wirnika od 130 lub ARL mialo by tyle sesu, co niemialo by go wcale :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Tu masz wirnik jakiego szukasz 56mm:
http://cgi.ebay.co.uk/Turbo-Compressor-Wheel-Garrett-GT2056-Turbocharger-/270718513799?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f0814b287

Lub 52mm:
http://cgi.ebay.co.uk/Turbo-Compressor-Wheel-Garrett-GT2052S-451584-0020-/280638041504?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item415754ada0

wilhelm
11-03-2011, 21:51
snajper, bierz 56 i wkladaj to wreszcie :)

Snajper_881
12-03-2011, 14:47
Pytanie jeszcze jedno, skoro wirnik 56mm będzie dość duży w stosunku do fabrycznego, to czy....nie będzie pierońsko dużego laga?

Wilhelm, co powiesz na to http://img157.imageshack.us/img157/6735/robgt22ho1.jpg ?? Turbina taka jak proponuje INVERTER :D Czyżby "piekelne" 2.5 było zagrożone?! :D Może nawet i ST220. Zauważmy, że to jest 1.9 to raz, dwa 110KM, trzy silnik...yhym...bez komentarza - TDi

heko
12-03-2011, 15:37
tu masz wykres skodzinki 1.9 105KM na ARL + większe końcówki wtrysków, bez większych modów...:p

http://img651.imageshack.us/img651/364/tunexps1.jpg (http://img651.imageshack.us/i/tunexps1.jpg/)

Snajper_881
12-03-2011, 16:04
Heko, a co myślisz o tym wirniku 56? Nie będzie gigantycznego laga?

INVERTER
13-03-2011, 03:35
Heko, a co myślisz o tym wirniku 56? Nie będzie gigantycznego laga?

To tylko 7mm wiekszy wirnik, czesc goraca nie ruszana, to powinno teoretycznie wstawac lepiej niz ori turbo..... wes sie uspokuj z tym lagiem:D dasz przelotowy wydech 2,75-3" i bedzie wtawac jak gornik 8)

Nie sprobujesz to sie nigdy nie dowiesz :mrgreen:

jendrekmak
13-03-2011, 17:16
a jaki większy wirnik w części zimnej wejdzie do oryginalnej turbiny bez przeróbek?

INVERTER
13-03-2011, 19:05
a jaki większy wirnik w części zimnej wejdzie do oryginalnej turbiny bez przeróbek?

Zaden, obudowa jest dopasowana do krztaltu wirnika, wiekszy wirnik oznacza koniecznosc przetoczenia obudowy oraz backplate !!! Trzeba tez zjechac dyfuzor na calej szerokosci, adekwatnie do nowej szerokosci lopate( TIP ) u podstawy wirnika !!!

W sumie kazdy tokarz jest to w stanie zrobic, jak troche pomysli 8)

Tak wyglada wykres wirnika potrzebnego do osiagniecia 200KM z silnika o pojemnosci 2.0L przy 4000obr/min !!! Czyli 25lb/min powietrz pod cisnieniem 2bar przy sprawnosci kompresora na poziomie 75% !!! Przy takiej sprawnosci IC nawed sie bardzo nie musi wysilac ....

http://img703.imageshack.us/img703/994/gt205619p.jpg (http://img703.imageshack.us/i/gt205619p.jpg/)

Wykres to trim55, przyjmijmy ze niebieska linnia to SURGE limit dla wirnika 56mm (((trim50))) !!! Punk przeciecia niebieskiej linni z zielona linnia( ta dla 2000rpm) okresla maksymalne mozliwe cisnienie doladowania jakie mozna bedzie uzyskac na tym wirniku przy 2000obr dla silnika o pojemnosci 2L !!! Czyli pressure ratio 2.5 (czyli 1,5bar doladowania) przy okolo 10Ib/min przeplywu powietrza. Wiecej sie nieda, bo nastapi SURGE, sprezane powietrze zacznie sie cofac przez wirnik i predzej czy puzniej uszkodzi turbine !!! Przyjmijmy ze ta czerwona linnia to prawdziwy SURGE limit dla wirnika 56mm trim50 (zawsze jest troche rezerwy bezpieczenstwa), czyli dla tego wirnika apsolutnie maksymalna i ostateczna wartosc doladowania jaka nie doprowadzi do uszkodzenia turbiny(SURGE) przy 2000rpm, wynosi 2bary !!!

To jest wykres dla wirnika 39/52mm trim60 !!!
http://img856.imageshack.us/img856/2774/gt2252452187compsmall.gif (http://img856.imageshack.us/i/gt2252452187compsmall.gif/)

SURGE nastepuje juz przy znacznie nizszym cisnieniu doladowania, mozemy zapomniec o 2barach, czy nawed 1,5bar doladowania przy 2000rpm, nastapi SURGE !!! Zarowno punkt dla 2bar jak i 1,5bar lezy poza wykresem( poza jego lewom krawedz okreslajacam surge limit dla tego wirnika). Maksymalna wartosc doladowania dla tego wirnika przy 2000rpm (silnik o pojemnosci 2L ) wynosi wedlug wykresu tylko 1bar !!! W rzeczywistosci SURGE bedzie nastepowal dopier przy 1,3-1,5bar , ale mimo wszystko ten wirnik to kiepski pomysl w silniku o pojemnosci 2L!!!

Podsumowujac:
Dla silnika 2.0tdci o zmiennej lub stalej geometri turbiny najleprzy wirnik to 39,6/56mm trim50

Warunkowo w 2.0tdci o stalej geometri turbiny mozna zastosowac wirnik 39/52mm trim60 , ze wzgledu na to ze stala geometria nigdy nie pozwoli na osiagniecie az tak wysokiego doladowania przy 2000obr by nastapil SURGE !!! Przynajmniej mam taka nadzieja:P

Snajper_881
29-03-2011, 12:37
Czy część zimną można odkręcić od ciepłej bez większych przeszkód ?
Będę mieć prawdopodbnie przerobioną tylko cześć zimną, dość dupne koło kompresji :D . Ciepła zostaje niezmieniania.

INVERTER
30-03-2011, 22:06
Czy część zimną można odkręcić od ciepłej bez większych przeszkód ?
Będę mieć prawdopodbnie przerobioną tylko cześć zimną, dość dupne koło kompresji :D . Ciepła zostaje niezmieniania.

Jak juz wypniesz turbo z kolektora to tylko 4srubki trzymajace obudowe, naktetka wirnika i 4 srubki trzymajace backplate !!! i rozkrecone :P

backplate jest dosc mocno dokrecona (kluczyk gwiazdka) :diabelek:

Snajper_881 patrz post 85ty !!!

Snajper_881
11-04-2011, 11:57
Coś mi się zdaję, że dzięki Tobie wybrałem najlepszy z możliwych wirników :D Dużo większy i pewniejszy niż to coś zwane GT18/20. Problem będzie z dostarczeniem paliwa ale to już inna bajka...
Powiedz mi jeszcze proszę, między częścią ciepła a zimną, jest jakaś uszczelka ? Mam się spodziewać jakiś "niespodziewajek?"

oskar19
11-04-2011, 17:51
panowie sledze wasz watek i dzwonilem dzis do firmy ze stegny porozmawialem na ten sam temat to z tego co mi wyliczyl to mozliwe jest zeby tam w te turbo upchac wirnik 37 mm a ori mam 34.7 jak to mozliwe mondeo 130 tdci elektrycznie otwierane

mdcs
12-04-2011, 08:25
A tak już na marginesie - nie widzę wielkiego kłopotu w dorobieniu sterownika VTG po wymianie sprężarki na zmienną w aucie, które miało stałą.

Snajper_881
12-04-2011, 12:20
Właściwie to to jest główny wątek tematu :)
Dla mnie ok, jak się nie znam, ale dla większości tunnerów i zakładów robiących turbo sprawa jest nie do wykonania.
Czasem jak zaczęli pier**** co trzeba by wymienić/przełożyć to łącznie z kołem zapasowym i zapaszkiem na lusterku. Więc, widzisz, zostawiłem już te stałą, a wziąłem dobrą hybrydę. Dobrą pod względem wielkości - jak hula, nie wiem, bo nie założyłem jeszcze.

bblo
12-04-2011, 12:47
Jeżeli to nie tajemnica napisz, jaką w końcu hybrydę wybrałeś, rozumiem , że dostawca nie zmieniony tzn. Turbo-Bogdan ? Jeżeli dobrze wnioskuję to ten -wirnik 39,6/56mm trim50, czy mniejszy? No i czekamy na wykresy po strojeniu ...

Snajper_881
12-04-2011, 14:09
bblo, hejka ! :)
Żadna tajemnica, dostawca ten sam, z przebiegu całej operacji jest zadowolony, natomiast montaż prawdopodobnie w piątek, strojenie w poniedziałek o ile HEKO wytrzeźwieje do tego czasu.
W ostateczności wsadzony jest wirnik troszkę inny niestety. Okazało się, że tamten niby nie wejdzie chociaż coś nie chce mi się wierzyć. Podejrzewam, że problem był z dostępnością takiego koła kompresji jakie sobie zażyczłem, ale to tak cieżko powiedzieć ? :570: Eh..nie wnikam.
Ostatecznie powędrował wirnik od A8 2.5 TDI 180KM o wielkości 37mm na wlocie i 52mm u podstawy koła kompresji, co daje TRIM 52. Nie jest źle, chociaż plan był inny. Fabrycznie u mnie jest cześć ciepła GT20. Co razem dało "prawie oryginalną" turbosprężarkę GT2052. Z racji na większy, dużo większy wirnik w części ciepłej, mam przeczucie, że może to nieźle dmuchać, w porównaniu do tej jakieś tam GT18/20. Problem jest w dostarczeniu paliwa. Geometria jest stała, więc obawiam się, że "przeskoczę" moment, ale za to moc może będzie zacna :one:. Oczywiście poinformuję o wynikach :)

bblo
12-04-2011, 15:22
Teraz wszytko jest jasne, pozostało jeszcze strojenie i mam nadzieję, że będziesz zadowolony z całości operacji ;-). Zapytałem, bo ja także posiadam turbinę ze stałą geometrią i może kiedyś zdecyduję się na taką operację ...?
Pozdrawiam , czekając na wyniki pomiarów ;-)

INVERTER
12-04-2011, 19:32
panowie sledze wasz watek i dzwonilem dzis do firmy ze stegny porozmawialem na ten sam temat to z tego co mi wyliczyl to mozliwe jest zeby tam w te turbo upchac wirnik 37 mm a ori mam 34.7 jak to mozliwe mondeo 130 tdci elektrycznie otwierane

Bo im chodzi o srednice wirnika na wlocie do turbo!!! z 34.7mm(ori) na 37mm !!! To ten wirnik co ma teraz Snajper w swojej turbince 37/52mm !!!

Niechce sie wdawac w szczeguly bo by trzeba calego dnia zeby to wszystko opisac wiec uproszcze jak sie da. Wirnik 37/52mm jest dobry do 200KM, ale w MDO 2.0tdci orginalny uklad wtryskowy nie pozwala na osiagniecie takiej mocy !!! Wirnik 39,6/56mm przy 200KM bedzie leprzy bo bedzie pracowal z wieksza sprawnosciam( bedzie mniej nagrzewal powietrze).

W turbinie o stalej geometri mozna w miare bezkarnie wstawic oba te wirniki !!! GT20 bez problemu przepusci 200KM i niebedzie niekontrolowanego przeladowania nawed w polaczeniu z wirnikiem 39,6/56mm.( jest zawor upustowy)

PS: wirnik 39,6/56mm(trim50) wejdzie w obudowe, trzeba tylko troszke zakombinowac no i oczywiscie miec taki wirnik, bo inne wieksze trimy wirnikow 56mm nie wchodza, i niema nawed co probowa!!!

W turbinie o zmiennej geometri, GT1749v, taka siedzi w tdci130KM po zalozeniu wirnika 37/52mm moze jeszcze niebyc problemu, ale przy 39,6/56mm juz napewno bedzie problem z przeladowaniem. GT17 jest za male+ niema zaworu upustowego i przy mocy powyzej 175KM jest problem z przeladowaniem turbiny. Dlatego trzeba przystosowac czesc goracom turbiny do zwiekszonej mocy, zwiekszyc jej zdolnosc do przepuszczania spalin tak ogulnie mowiac.

A teraz final, MDO TDCI to nie TDI, jak turbinka troche przeladuje to samochod jedzie dalej bo producent przewidzial overboost, a nawed go wykorzystuje !!! Wiec cale obawy o przeladowanie mozna sobie odpuscic :lol: Tyle tylko ze przy mocy powyrzej 175KM male GT17 bedzie nam niepotrzebnie dlawic silnik !!!

Dobra, odpuscmy sobie inne wirniki i skoncentrujmy sie tylko na tych dwoch:
37,6/52,2mm(trim52) ten bedzie szybciej wstawal ale potem bedzie sie meczyl (sprawnosc spadnie do 60%)
- mozna go laczyc zarowno z zmienna(GT1749v) jak i stala geometria(GT2049s) bez zadnych problemow
oraz
39,6/56mm (trim50) bedzie troche wolniej wstawal ale zato potem utrzyma sprawnosc(na poziomie 75%)
-bez problemow w polaczeniu z GT2049s, w GT1749v trzeba by juz udroznic czesc goracom turbiny(np. wstawic wirnik od GT18/ zmodyfikowac zaluzje).