Zobacz pełną wersję : [1,6 TDCi] filtr paliwa 1.6 tdci oryginał cena
wiktor20501 04-03-2011, 17:21 Hej
W internetowym sklepie filtr paliwa kosztuje 170 zl (oryginał ford). natomiast w ASO 320zl.
Czy możliwa jest taka różnica. Może te w internecie to jakaś podróba?
Możliwa ten w sklepie jest orginalny-takie absurdalne przebicie ma ASO na tym filtrze poza tym możesz kupić każdy sprzedawany tego typu filtr są takiej samej jakości ważniejsza od loga producenta jest wymiana która musi nastąpić co 20 tysięcy km. a nie jak podaje Ford co 60 najlepiej przed zimą
I jeśli masz 2005 to sprawdź datę produkcji, bo chyba była zmiana modelu filtra ( jeden tańszy , drugi droższy)
Przecież to nic dziwnego , że są takie różnice w cenie między ASO , a sklepem internetowym.
Wiadomo nie od dziś , że producenci aut zarabiają na częściach i serwisowaniu , a nie na sprzedaży samochodów. Dlatego różnica w cenie zawsze będzie.
Ja generalnie kupuję części oryginalne tylko i wyłącznie u jednego sprawdzonego sprzedawcy.
Racja, ale akurat na tym filtrze różnica jest rażąco duża i rzuca się bardzo w oczy.
maureliusz 05-03-2011, 23:12 Wymiana co 20tysięcy to może lekka przesada, chyba, że ktoś tankuje na stacjach typu no-name. Myślę, że 40 tysiecy będzie OK.
Co do ceny, to normalka. Przebicie w serwisach jest GIGANTYCZNE.
ASO to tylko zło konieczne dla samochodów na gwarancji, taka jest moja opinia.
Witam, mam pytanie do znjących temat. Po co do filtra doprowadzona jest instalacja elektryczna ? Czy tam znajduje się jakiś czujnik czy też elektrozawór ?? Ponadto wejścia są dwa - na górze i na dole na ściance bocznej - u mnie to na dole jest nie podłączone. Szukałem kabelków i wtyczki myśląc, że mechanik nie podłączył ale nie znalazłem. O co z tym chodzi? Zaznaczę, że mam "droższy" filtr w metalowej obudowie. Będę wdzięczny za wyjaśnienia. Aha i jeszcze jedno - jakie jest prawdopodobieństwo "załatwienia" filtra na 5 tyś km w okresie wiosennym? Czy może być tak, że "złapał" jakiś syf który czasem przytyka przepływ ?
berthold61 04-07-2011, 19:28 Witam, mam pytanie do znjących temat. Po co do filtra doprowadzona jest instalacja elektryczna ? Czy tam znajduje się jakiś czujnik czy też elektrozawór ?? Ponadto wejścia są dwa - na górze i na dole na ściance bocznej - u mnie to na dole jest nie podłączone. Szukałem kabelków i wtyczki myśląc, że mechanik nie podłączył ale nie znalazłem. O co z tym chodzi? Zaznaczę, że mam "droższy" filtr w metalowej obudowie. Będę wdzięczny za wyjaśnienia. Aha i jeszcze jedno - jakie jest prawdopodobieństwo "załatwienia" filtra na 5 tyś km w okresie wiosennym? Czy może być tak, że "złapał" jakiś syf który czasem przytyka przepływ ?
to jest do czujnika obecności wody w filtrze tak było w peugeocie to i tu to samo ale ja jak wymieniałem filtr w peugeocie 1,6 hdi to za filtr płaciłem 95 zł firmy delphi auto było z rocznika 2006 to nie wiem gdzie wy takie drogie znajdujecie
a i jeszcze jedno aby te kabelki podłączyć musisz wyciągnąć ten stary czujnik i wkręcić w otwór nowego filtra ten otwór tak dziwnie wygląda jak by to była jakaś zaślepka nic tam nie wydzióbuj tylko wkręć do oporu i to się samo rozerwie potem podł wtyk i gitara
to jest do czujnika obecności wody w filtrze tak było w peugeocie to i tu to samo ale ja jak wymieniałem filtr w peugeocie 1,6 hdi to za filtr płaciłem 95 zł firmy delphi auto było z rocznika 2006 to nie wiem gdzie wy takie drogie znajdujecie
Ok, czujnik zawodnienia to może być ten dolny (u mnie nie podłączony - może jednak powinien być?) ale ten górny od czego ????
Ten górny to podgrzewacz a dolny czujnik wody prawie w focusach nie występuje UFI -producent filtra umieszcza (wkręca)w to miejsce plastikową obudowę czujnika (atrapę) aby dziura była zaślepiona -widocznie tak taniej niż produkować korek.
Aha i jeszcze jedno - jakie jest prawdopodobieństwo "załatwienia" filtra na 5 tyś km w okresie wiosennym? Czy może być tak, że "złapał" jakiś syf który czasem przytyka przepływ ?
A co z tym ???
Tu o tym pisałem opcja szukaj się kłania
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=120503
i pamięć krótka bo brałeś udział w tamtej dyskusji -wystarczy że na stacji będzie letnie paliwo i złapie dobry mrozek
Czytałem, czytałem jednak nie znalazłem tam informacji o przypadkach zatkania filtra tak szybko jak to by wskazywało u mnie. Parafina raczej w okresie wiosennym nie wchodzi w grę. Liczyłem na Twoją odpowiedź czy to możliwe żeby jakieś syfiate paliwo zatankować i załatwić go raz dwa. Foka mi fiksuje i nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania. Dziś po porannych szarpaniach komputer w serwisie boscha pokazał 0 błędów. Szału już dostaję. Wychodzi na to, że najlepiej byłoby wymienić filtr, pompę, regulator ciśnienia, czujnik ciśnienia, listwę wtryskową a pewnie i same wtryski by nie zaszkodziło zregenerować. A mogłem sobie kupić 100 konną benzynkę .....
Aha w tym serwisie boscha to mi to sprawdzali jakiś ESItronicem - tak przynajmniej mam na wydruku z komputera ...
berthold61 05-07-2011, 17:20 taka rada dla tych co mają silniki 1,6 tdci (hdi) aby .................. ten oryginalny filtr bo to jest niesamowite dziadowstwo i dać taki z VW bo one mają 4 razy więcej materiału filtrującego ,więcej miejsca na syf ( wyższe ) i kilkakrotnie tańsze a ten ori rozbierałem ,filterek to do kosiarki się nadaje a nie do diesla CR ,trochę roboty ale 10 razy mniej problemów z układem paliwowym
berthold61 zapodaj fotki to ogladniemy to twoje rozwiazanie.
maureliusz 05-07-2011, 21:34 taka rada dla tych co mają silniki 1,6 tdci (hdi) aby ................... ten oryginalny filtr bo to jest niesamowite dziadowstwo i dać taki z VW bo one mają 4 razy więcej materiału filtrującego ,więcej miejsca na syf ( wyższe ) i kilkakrotnie tańsze a ten ori rozbierałem ,filterek to do kosiarki się nadaje a nie do diesla CR ,trochę roboty ale 10 razy mniej problemów z układem paliwowym
A kolejny napisze, aby to ............... i dać taki z mercedesa :-) Czy ktoś pisał o problemach z układem paliwowym w 1.6tdci? Ja robię na filtrze 60000km według książki, tylko tankuję zawsze w "pewnych" miejscach (jeżeli takie istnieją) i jest OK. Nie widzę sensu przerabiać silnika.
A kolejny napisze, aby to ............. i dać taki z mercedesa :-) Czy ktoś pisał o problemach z układem paliwowym w 1.6tdci? Ja robię na filtrze 60000km według książki, tylko tankuję zawsze w "pewnych" miejscach (jeżeli takie istnieją) i jest OK. Nie widzę sensu przerabiać silnika.
Ja pisałem o problemach z układem paliwowym. Nadal mam z nim problem. Czy ktoś wie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na listwie rail ??? U mnie skacze od 0 (wtedy jest zanik zasilania i szarpnięcie) do 180 MPa. Wiem, że 0 nie jest prawidłowe ale czy generalnie to cisinienie ma prawo się wachać ? Czy nie powinno być stałe ? I na co to by mogło wskazywać ewentualnie ?
taka rada dla tych co mają silniki 1,6 tdci (hdi) aby ................... ten oryginalny filtr bo to jest niesamowite dziadowstwo i dać taki z VW bo one mają 4 razy więcej materiału filtrującego ,więcej miejsca na syf ( wyższe ) i kilkakrotnie tańsze a ten ori rozbierałem ,filterek to do kosiarki się nadaje a nie do diesla CR ,trochę roboty ale 10 razy mniej problemów z układem paliwowym
Tak a oleju to sobie wezmę od Scanii czy ty wiesz jak wygląda filtr bez wymiennego wkładu(wymieniany z obudową) w 1.6 TDCI bo o takim jest tu mowa.
berthold61 07-07-2011, 17:29 tak się składa że miałem ostatnie auto z takim silnikiem peugeot 307 1,6 hdi i filtr jest na silniku taka nierozbieralna puszka a w niej filterek do kosiarki ,młotkiem to rozpiepsz to zobaczysz a weż rozwal taki z VW porównaj i jak chcesz wiedzieć coś więcej na temat tych silników i usterek paliwowych to wejdż na forum peugeota ,zdziwisz się co się dzieje ale od razu trzeba dodać że to tylko na wschód od odry bo na zachodzie te silniki robią po 500 kafli bez problemów ,oczywiście zaraz się znajdą cwaniaki że on to tankują tylko w dobrych stacjach typu X Y czy coś ale prawda jest taka że hurtownicy te paliwa rozwożą i to prawie w 100% od polskiego orlena a co się dzieje po drodze to sam dziabeł tylko wie .a przeróbka to jest tylko zrobić uchwyt na filtr 2 metry węża 4 browary pare godzin przy aucie i święty spokój prawie na zawsze :D
Kolego akurat dziś postanowiłem wymienić ten nieszczęsny filtr. I chcę Ci powiedzieć, że aby zobaczyć jak wygląda wkład musiałem użyć szlifierki a nie młotka. T o co zobaczyłem nie wyglądało jak filterek od kosiarki więc nie wiem o czym wogóle piszesz. Mam filtr z podgrzewaczem produkowany przez firmę MANN - ta sama firma robi filtry do wieśwagenów itp. Wymieniałem go po 8 tyś km i mam nadzieję, że to on był przyczyną moich problemów - nie wyobrażam sobie tego filtra po 60 tyś. I naprawdę nie wydaje mi się żeby jakość tego filtra tego lub jakiegokolwiek innego filtra miała jakiekolwiek szanse z "naszym" paliwem ...
damiasek 08-07-2011, 09:44 Być może berthold61 pisze o filtrze z przed 10.2005, wtedy to zmieniono w fordzie filtr paliwa z prostopadłościennego plastikowego na metalowy okrągły.
adzygmunt 02-01-2012, 23:00 Zatankowałem olej do mojego focusa i po 50 km zrobił sie mulasty. Turbina sobie czasem przypomni ze jest Mam 90 km z 2005 r. To chyba fk2
Znajomy zaufany warsztat polecił mi wypalic olej i zmienić filtr paliwa
Problem jednak w tym że sklepy i hurtownie nie maja go, ma jakieś trzy końcówki i dwa razy sklep gdzie kupiłem odsyłał go. Teraz zostaje mi serwis - najbliższy w Krakowie.
Przeczytałem tu na forum że sprawniejszy i tańszy jest od VW ale czy będzie pasował mam wątpliwości.
Ktoś może mi coś doradzic? a może berthold61
Jakieś symbole?
danielsan51 27-01-2012, 19:58 dzisiaj wymienilem filtr:)a stary wzialem do garazu ale nie rozwalilem mlotkiem -nalalem benzynki potrzachalem itp :) co sie okazalo syfu bulo od ..a czesc napewno i tak zostala -kiedy byl wymieniany -niewiem data na filtrze 2008 foke mam od lipca .jutro jazda probna tak jak pisalem wczesniej byly problemy gasl przy ostrym wkrecaniu tak na 3000-zobaczymy jutro
danielsan51 13-03-2012, 12:50 dzisiaj przegladalem allegro i co znalazlem :) to http://moto.allegro.pl/filtr-paliwa-ford-focus-fiesta-c-max-1-6-tdci-05-i2173779086.html moze komus sie przyda bo ja juz wymienilem filtr moj kosztowal 170 a ten 120 ciekwae czy jest jakas roznica w jakosci
lesznopiotr 13-03-2012, 18:38 filtr paliwa wymienialem zaraz po zakupie jakies 2 lata w maju bedzie zastanawiam sie czy wymieniac go juz czy jeszcze pojedzic. Zadnych problemow nie ma. I jeszcze pytanko kolega podał link do filtra ale tam jest napisane ze po 2005 r Ja mam foke 2004 tam jest ten sam filtr ?
2004-2005 mają taki filtr
http://allegro.pl/filtr-paliwa-ford-focus-ii-mk2-c-max-mk1-1-6-tdci-i2202530678.html
danielsan51 13-03-2012, 19:14 2004-2005 mają taki filtr
http://allegro.pl/filtr-paliwa-ford-focus-ii-mk2-c-max-mk1-1-6-tdci-i2202530678.html
wlasnie te plastikowe sa sporo tansze
2004-2005 mają taki filtr
http://allegro.pl/filtr-paliwa-ford-focus-ii-mk2-c-max-mk1-1-6-tdci-i2202530678.html
W pażdzierniku była zmiana filtra na metalową puszkę(ten droższy),ja mam fokę z listopada .05r i ma już ten okrągły http://carsdan.istore.pl/pl/filtr-paliwa-ford-fiesta-focus-05gt-1-6-tdci-vasco.html
jasiek_ga 05-09-2012, 23:05 Koledzy ,a co sądzicie o filtrach " FILTRON" cenowo jest OK ciekawe jak z jakością - miał ktoś do czynienia z tym filtrem ? czy warto taki założyć
filtrona omijaj z daleka.. po olejowym filtrze przejechalem sie rowno plus opinia jednego z bardziej doswiadczonego mechanika u ktorego bywam.
ministerq 06-09-2012, 20:40 Filtron to obecnie firma która produkuje zamienniki filtrów do większości aut na naszym rynku... I są to z reguły zamienniki podawane jako pierwsze w sklepach z częściami... I gdyby produkowali taki straszliwy szajs, to stanęła by pewnie większość aut w Polsce. ;)
Filtron to obecnie firma która produkuje zamienniki filtrów do większości aut na naszym rynku... I są to z reguły zamienniki podawane jako pierwsze w sklepach z częściami... I gdyby produkowali taki straszliwy szajs, to stanęła by pewnie większość aut w Polsce. ;)
Tragedii moze nie ma, ale do jakosci to im raczej daleko. Podajac tu za przyklad filtr oleju ktory nie posiadal w moim wypadku uszczelki oleju powrotnego do miski.
|