Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Silnik gaśnie po 5 minutach


dawidkotala
07-03-2011, 15:19
Witam zakupilem nie dawno forda focusa 2003 1.8 tdci mam problem ktorego nie moge rozwiazac a mianowicie auto po odpaleniu chodzi jakies 5 minut i gasnie. nie są to wtryski bo zostaly sprawdzone jaka moze byc jeszcze przyczyna tego ?? prosze o rady.

nostress_pz
07-03-2011, 15:59
sprawdź błędy i je tutaj napisz. Takie coś powinno zostawić ślad w kompie.

Jeśli nie wiesz jak sprawdzić błędy to wciśnij przycisk kasowania kilometrów dziennych i przekręć kluczyk na pozycję II. Później czytaj tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1519943&postcount=3), a jak spiszesz kody dtc to sprawdź tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=82021).

pwanic
07-03-2011, 17:09
Ale gaśnie i świecą kontrolki akumulator i cisnienie oleju czy jest ciemno na desce....
Może to jakieś zabezpieczenie antynapad. i trzeba nacisnąć ukryty guzik. Jest jakiś alarm?

dawidkotala
07-03-2011, 20:00
Ale gaśnie i świecą kontrolki akumulator i cisnienie oleju czy jest ciemno na desce....
Może to jakieś zabezpieczenie antynapad. i trzeba nacisnąć ukryty guzik. Jest jakiś alarm?

To wyglada tak ze gaśnie i wszystko sie pali, mozna go odpalic znowu ale po minucie znowu gasnie i tak w koło. Z tego co zauwazylem to jest tak jak by paliwo nie dochodzilo i dlatego gasnie...

Jester
07-03-2011, 20:20
Może problem z odpowietrznikiem? Odkręć korek wlewu paliwa jak zgaśnie, posłuchaj czy słychac zasysane powietrze i sprawdź czy wciąż gaśnie.

mjprzem
07-03-2011, 20:38
raczej odpowietrznik nie zatkalby tak powietrza aby pompa sobie nie poradzila.
Musiala by byc druga przyczyna jeszcze.
Tdci jesli dobrze pamietam ma pompe przed pompa CR moze ona cos slabo podaje paliwo to wtedy gdy masz duzo paliwa w baku korek moglby stanowic problem dla pompy CR jesli ta pierwsza nie daje wstepnego cisnienia.

A moze sie zapowietrza...? za slaby opis dales.
5 min chodzi na wolnych obrotach?
skoleji 5 min to troche dlugo jak na nieszczelny uklad zasilania.

Tak wiec na troje Babka wrozyla...a bez kodów błedów moze niebyć latwo.
Pasowałoby sprawdzic bledy-wykasowac i jeszcze raz sprawdzic przy wystapieniu usterki.
I dokladnie wszystko opisac.

cezarg1410
07-03-2011, 22:32
Tdci jesli dobrze pamietam ma pompe przed pompa CR moze ona cos slabo podaje paliwo


Trochę sprostowania - tdci nie ma pompy w baku. Jest tylko pompa CR.

A może zawór odpowiedzialny za gaszenie? (ten w pompie). Może wariuje przy nim elektronika, coś nie łączy i gaśnie... Ale to tylko domysły...

dawidkotala
08-03-2011, 00:14
raczej odpowietrznik nie zatkalby tak powietrza aby pompa sobie nie poradzila.
Musiala by byc druga przyczyna jeszcze.
Tdci jesli dobrze pamietam ma pompe przed pompa CR moze ona cos slabo podaje paliwo to wtedy gdy masz duzo paliwa w baku korek moglby stanowic problem dla pompy CR jesli ta pierwsza nie daje wstepnego cisnienia.

A moze sie zapowietrza...? za slaby opis dales.
5 min chodzi na wolnych obrotach?
skoleji 5 min to troche dlugo jak na nieszczelny uklad zasilania.

Tak wiec na troje Babka wrozyla...a bez kodów błedów moze niebyć latwo.
Pasowałoby sprawdzic bledy-wykasowac i jeszcze raz sprawdzic przy wystapieniu usterki.
I dokladnie wszystko opisac.

Opis dalem 5 minut ale tak naprawde to chodzi minute i gasnie :((

dawidkotala
08-03-2011, 09:01
Po rozgrzaniu auta po ok. minucie auto przy dodawaniu gazu auto kopci na niebiesko, spada moc i szarpie silnikiem. Po zgaszeniu auta wszystko jest ok lecz po minucie znowu sytuacja sie powtarza.

mjprzem
08-03-2011, 09:07
mysle ze to moze byc zapowietrzanie sie ukladu zasilania paliwem choc niekoniecznie ale warto sprawdzic. Od tego bym zaczol...a czy przegazowanie pomaga ?

EGR masz zaslepiony? moze zaslep dla pewnosci choc to pewnie nie EGR.

Mozliwe iz odczytanie kodow bledu w tym momencie mogloby cos wiecej powiedziec.

dawidkotala
09-03-2011, 15:33
na desce swieci mi pomaranczowa kontrolka po prawej stronie caly czas wiec niewiem co to moze byc, pomocy !!!

Lukaszko
10-03-2011, 09:18
To wyglada tak ze gaśnie i wszystko sie pali, mozna go odpalic znowu ale po minucie znowu gasnie i tak w koło. Z tego co zauwazylem to jest tak jak by paliwo nie dochodzilo i dlatego gasnie...

A masz alarm?
Bo to faktycznie wygląda jak funkcja antynapadu w alarmach.
Działą to tak że odcina dopływ paliwa jeśli nie naciśniesz ukrytego guzika.

mjprzem
10-03-2011, 10:36
niestety ale pasuje wiedziec jakie masz bledy i jakie ci sie pojawiaja podczas uruchamiania.
Zrob 2 razy odczyt przed oraz po. Pozniej opisz jakie bledy sie pojawily.
Niepodejmuj decyzji od razu po diagnozie bledow. Lepiej sie upewnic.

maciejka11
10-03-2011, 19:32
Nie wiem czy to ci pomoze ale identyczne objawy mialem w escorcie ( oczywiscie diesel ) okazalo sie ze filtr paliwa byl zapchany heh;) pompa wziela paliwo z filtra i gasl a po chwili jak ropa zdolala przeleciec przez caly syf w filtrze to znowu na chwile odpalal...ale to byl ESCORTg:)

dawidkotala
20-03-2011, 16:18
Witam . Mam pytanko a mianowicie jakie zastosowanie maja dwa zawory w pompie wtryskowej forda focusa tdci 2003r. Proszę o pomoc

dawidkotala
20-03-2011, 16:20
dzięki za wcześniejsze info . sprawdze to.