Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Zaciski hamulcowe i ich różnice między liftami


piontas85
18-10-2010, 12:34
Gdzie kupic zaciski hamulcowe tył do Mondeo 2001. Nowe kosztują około 500 zł za sztukę, zdecydowanie za dużo.

dikileiden
18-10-2010, 12:40
allegro np. http://moto.allegro.pl/zacisk-ford-mondeo-iii-tyl-lewy-i1277328452.html ,

Kean
07-03-2011, 16:50
Muszę wymienić jeden zacisk hamulcowy w moim aucie. Ponieważ nowe są koszmarnie drogie, zdecydowałem się na zakup kompletu używanych i ich regeneracje (nie mogę pozbyć się auta na jakiś tydzień lub jeździć bez hamulców z tyłu :) ).
Znalazłem na popularnym serwisie aukcyjnym zacisk, a jego opis głosi iż: Ford mondeo mk3 2006r LIFT, 2.2 TDCI,155PS,zacisk tył lewy,hatchback,sedan

Moje auto to hatchback w benzynie z 2003 roku (po 1 lifcie).
Będzie to pasować? Z tego co rozmawiałem ze sprzedawcą, to podobno te "nowe" są delikatnie mniejsze.
Klocki hamulcowe chciał bym przełożyć te które mam obecnie (maja ok 4-5kkm).

bolek-tarnow
07-03-2011, 16:59
beda pasowac ale musisz kupic komplet z jarzmami i wymienic klocki bo sa inne. sam bede dokonywal takiej operacji. jeden z kolegow na tym forum opisywal taka wymiane w swoim MOD - nawet wkleil zdjecia przed i po wymianie.
Ty masz takie zaciski:
http://motoallegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-0-tddi-tdci-zacisk-prawy-tyl-i1452272713.html
a te po 2 FL sa takie:
http://motoallegro.pl/ford-mondeo-mk3-06r-tdci-2-2-zacisk-tyl-lewy-i1481235723.html
takie masz kolocki:
http://abcford.pl/Pages/ProductView.aspx?p=217&c=215&s=222
a takie sa do tych zaciskow z 2 FL:
http://abcford.pl/Pages/ProductView.aspx?p=225&c=215&s=222

Kean
07-03-2011, 17:34
Dzięki za info!
Czyli żeby nie pchać się w koszty wymiany klocków (które kupowałem dosyć niedawno) najlepiej będzie jak kupie to: http://allegro.pl/zacisk-tyl-lewy-prawy-ford-mondeo-mk3-hb-sedan-i1489101027.html i dam do regeneracji, a później swoje (aktualne) zregenerowane sprzedam?

Rijndael
07-03-2011, 17:39
Nie wiadomo czy będą pasować (raczej nie). Zaciski nie zostały zmienione dokładnie przy lifcie tylko trochę później, jest bardzo dużo aut poliftowych ze starszym typem zacisków. Skoro masz auto z 2003 to prawdopodobnie masz te starsze, ale trzeba to sprawdzić, bo u Forda nigdy nic nie wiadomo. Oczywiście możesz kupić dwa nowsze i zmienić od razu klocki, to na 99% da się zrobić i ma nawet pewien sens, bo te nowsze nie zapiekają się tak chętnie jak starsze.

bolek-tarnow
07-03-2011, 18:54
Czyli żeby nie pchać się w koszty wymiany klocków (które kupowałem dosyć niedawno) najlepiej będzie jak kupie to: http://allegro.pl/zacisk-tyl-lewy-pr...489101027.html i dam do regeneracji, a później swoje (aktualne) zregenerowane sprzedam?
to jest dopiero pchanie sie w koszty. przekombinowales - przeliczyles koszta zakupu zaciskow i wykonania regeneracji 2 kompletow?

Kean
07-03-2011, 19:00
Zaciski załóżmy 300zł + do tego regeneracja 200 + wysyłki 50zł. Mamy łącznie 550zł za oba zaciski. Swoje wysyłam do regeneracji i płace 200, a sprzedaje za 400. Czyli suma sumarum wychodzi ok 350zł za zaciski w moim aucie. Oczywiście do tego montaż.

martinez07
07-03-2011, 19:09
Kupujesz zaciski za 300zł po lifcie, swoje regenerujesz i sprzedajesz za 400zł i w sumie zaciski wychodzą Ci za 100zł :)
Ale każdy ma inny kalkulator... ;)

Kean
07-03-2011, 19:15
No a co z klockami do tych po lifcie? ;)

martinez07
07-03-2011, 19:20
No a co z klockami do tych po lifcie? ;)

Kupujesz z klockami, też używanymi ;)

bolek-tarnow
07-03-2011, 19:50
Kupujesz z klockami, też używanymi
w sumie mi tez gosc przyslal wraz z zaciskami uzywane klocki w BDB stanie
suma sumarum wychodzi ok 350zł za zaciski w moim aucie
suma sumarum za te pieniadze kupisz 2 zaciski po 2 FL i komplet klockow do tego nowych, a mniej kombinowania niz to wymysliles. jeszcze jak swoje zregenerujesz i sprzedasz za 400zl to bedziesz tylko kilka zlotych w plecy (oczywiscie wlasna robocizna). mozna jeszcze kupic za 200zl (tyle zaplacilem za swoje wraz z jarzmami i klockami) zaciski z 2 FL wraz z klockami uzywanymi. swoje zregenerowac i jeszcze na tym zarobisz 100-150zl jak zregenerujesz je sam i sprzedasz za 400zl. koszt zestawu naprawczego zacisku to ok 30zl

Kean
07-03-2011, 19:59
No dobra, trochę mnie przekonaliście, ale jest jeszcze jedna sprawa która jest dla mnie istotna.
Mam nowe alusy, które są dość "skąpe" więc wszystkie bebechy ładnie widać przez nie. Chciał bym aby zaciski, które są widoczne, nie wyglądały jak kupa złomu ;)
"profesjonalna" regeneracja kosztuje ok 100zł za sztukę i w jej skład wchodzi piaskowanie i wymiana uszczelnień.

bolek-tarnow
07-03-2011, 20:29
no to wyczysc zaciski po zakupie i pomaluj je na jakis kolor - sa specjalne spraye do tego

martinez07
07-03-2011, 21:02
no to wyczysc zaciski po zakupie i pomaluj je na jakis kolor - sa specjalne spraye do tego

U mnie przód już czeka w garażu na taką operację :)
Teraz też myślę jeszcze o kompleciku na tył, bo po smarowaniu w tamtym roku, znowu nie odbija do końca, a wtedy jak będzie cieplej machnę farbką i wymienię cały komplecik :)

bolek-tarnow
08-03-2011, 07:20
jeszcze co do cen zaciskow, to powiem wam ze leppiej jest pisac lub dzwonic do osob ktore maja wystawione auta w calosci na czesci na alledrogo. ja zaciski do swojego dostalem kompletne (zacisk, jarzmo, klocki) za 100zl od sztuki, a ceny sa nawet po 70zl/szt. tylko ja za pozno sie do goscia dodzwonilem

Polarny
19-03-2011, 09:13
No dobra, trochę mnie przekonaliście, ale jest jeszcze jedna sprawa która jest dla mnie istotna.
Mam nowe alusy, które są dość "skąpe" więc wszystkie bebechy ładnie widać przez nie. Chciał bym aby zaciski, które są widoczne, nie wyglądały jak kupa złomu ;)
"profesjonalna" regeneracja kosztuje ok 100zł za sztukę i w jej skład wchodzi piaskowanie i wymiana uszczelnień.

Tak jak już napisali wyżej. Mając zacisk w ręku samemu można łatwo przywrócić mu świetność. Czynność jest banalna. Wiertarka + końcówka z obrotową szczotką drucianą i z łatwością czyścisz do gołego metalu. Następnie to już tylko malowanie. Pamiętaj, że musisz wybrać farbę, która jest odporna na wysokie temperatury.
Niemniej i tak mniej więcej po 2-3 latach warto powtórzyć zabieg. Żadna farba na zaciskach nie utrzyma się wiecznie, gdyż pracują one w ekstremalnych warunkach.

bolek-tarnow
19-03-2011, 09:42
w czwartek dokonalem wymiany zaciskow hamulcowych. zmiana byla z pierwszej wersji na te po 2 FL. dla potomnosci potwierdzam, ze pasuja bez problemu. zestaw w jaki trzeba sie zaopatrzyc to:
- zaciski po 2FL
- jarzma po 2FL
- klocki hamulcowe do wersji po 2FL
operacja wyglada PLUG&PLAY, linki recznego pasuja.
Dzieki tej "operacji" reczny wkoncu dziala. moim zdaniem jesli ktos ma klopoty z zapiekajacym sie recznym najlepiej wymienic wlasnie na te po 2FL, bo koszta sa porownywalne z wymiana na te z pierwszych wersji.
Koszta:
- zaciski 200zl/2szt
- jarzma w komplecie z zaciskami
- klocki uzywane ale w BDB stanie byly wraz z zaciskami
- 1,5l plynu hamulcowego SUPER DOT 4 lub DOT 4 koszt 45zl
- robocizna 120zl ale wraz z wymiana tulejek stabilizatora przedniego

jendrekmak
19-03-2011, 15:25
- zaciski po 2FL
- jarzma po 2FL
- klocki hamulcowe do wersji po 2FL
nie ma czegoś takiego jak zaciski po pierwszym czy drugim FL. zmiana zacisków z tyłu nastąpiła 09.2004 a więc rok po pierwszym FL

bolek-tarnow
19-03-2011, 19:42
z takiej wersji mondeo zakupilem wszystkie czesci - nie dokladnie sprecyzowalem. oczywiscie masz racje sa tylko dwa rodzaje zaciskow w mondeo hb/sd

jendrekmak
21-03-2011, 00:12
zmiana zacisków nastąpiła jednocześnie we wszystkich wersjach nadwoziowych. niestety do kombi pasują tylko z kombi bo jest inne jarzmo zacisku i inaczej poprowadzona linka ręcznego. sedan i hb mają takie same piasty więc moża "mieszać" między tymi typami nadwozia i nie bać się problemów.
takie info dla innych

corneliusab
26-03-2011, 08:56
Witam, oswieci mnie ktos czy zestaw naprawczy do tylnych zaciskow jest taki sam do zaciskow przed i po lifcie:?: To, ze miedzy kombiakiem a htb/sedanem jest roznica to wiem ale chyba nie ma zadnej czy to bena czy diesel, czy moze jednak jest:?: Musze zaczac szukac zaciskow bo mi lewy tyl minimalnie trzyma. Wczoraj po szybszej jezdzie autostrada, pod chata poczulem, ze troche smierdzi z lewego tylnego kola.

Pozdrawiam

bolek-tarnow
26-03-2011, 09:02
chyba nie ma zadnej czy to bena czy diesel, czy moze jednak jest nie ma roznicy, ja do swojego PB zalozylem z TDCI 2006r

corneliusab
26-03-2011, 09:09
Ok, dzieki, to zaczynam szukac bo to nie jazda :)

Pozdrawiam

Grzechoo
30-03-2011, 00:23
Ma ktoś może namiar na zaciski poliftowe tylne do kombii? Kompletne z jarzmami. Z góry dzięki. Jak je odróżnić od przedliftowych?

bolek-tarnow
30-03-2011, 11:55
zmiana byla 09.2004
tu masz link do aukcji z zaciskami zmienionymi
http://motoallegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl-prawy-ford-mondeo-kombi-04-07-i1520846021.html
a tu masz z poprzedia wersja:
http://motoallegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl-lewy-ford-mondeo-iii-kombi-i1488085068.html

szmitu3
31-03-2011, 19:47
Po przeczytaniu tego tematu stwierdzilem , ze jednak nie bedzie zadnych problemow z wymiana tylnych zaciskow hamulcowych z mondeo z roku 2001 na zaciski z modelu ,np.2005 lub 2006 . Mam racje ?

jendrekmak
31-03-2011, 20:34
nie będzie żadnych problemów

bolek-tarnow
31-03-2011, 21:39
sedna i hatchback na pewno nie wiem jak z kombi. pamietaj by zaciski wraz z jarzmami zmienic i klocki nowe do tego. przy okazji wymien caly plyn hamulcowy - u siebie tak zrobilem podczas zabiegu zmiany zaciskow i szczerze jestem pod wrazeniem - przy redukcji np 40km/h zrzucam z 3/2 i wczesniej mialem takie mocniejsze szarpniecie, a teraz tak gladziutko i bez szarpniecia.

ethernal
01-04-2011, 08:03
Bolek, a co ma zmiana zacisków do szarpnięć przy redukcji biegów?!?!?!

bolek-tarnow
01-04-2011, 09:53
Bolek, a co ma zmiana zacisków do szarpnięć przy redukcji biegów?!?!?!
przeczytales dokladnie co napisalem? chyba nie bardzo! napisalem rowniez o wymianie plynu hamulcowego, a na nim rowniez pracuje wysprzeglik

jendrekmak
01-04-2011, 10:34
pod warunkiem, że go odpowietrzysz bo sama wymiana płynu przez zaciski to za mało

bolek-tarnow
01-04-2011, 11:42
co fakt to racja

ethernal
01-04-2011, 13:32
przeczytales dokladnie co napisalem? chyba nie bardzo! napisalem rowniez o wymianie plynu hamulcowego, a na nim rowniez pracuje wysprzeglik

Spokojnie. Ja się tylko zapytałem, bo zdziwiło mnie to. Nie miałem pojęcia, że wysprzęglik pracuje na płynie hamulcowym ;)

bolek-tarnow
01-04-2011, 14:31
?!?!?!
to w szczegolnosci swiadczy o spokojnosci zapytania

ethernal
01-04-2011, 17:06
Te znaki interpunkcyjne wyrażały tylko zdziwienie i nic więcej. Przykro mi jeżeli poczułeś się urażony. Absolutnie nie to było moim celem. Koniec OT.
Pozdrawiam.

szmitu3
01-04-2011, 21:53
Chlopaki , a jak sie odpowietrza wysprzeglik , bo jak wymienialem przewody hamulcowe i plyn to tylko odpowietrzalem wszystkie zaciski hamulcowe . O odpowietrzaniu wysprzeglika nie wiedzialem.
A rzeczywiscie mi auto szarpie przy redukowaniu biegow.

jendrekmak
04-04-2011, 10:37
na raz trzeba wpompować 100 ml płynu przez "odpowietrznik" wysprzęglika.

Polarny
06-04-2011, 19:21
Możesz napisać coś więcej na temat odpowietrzania wysprzęglika? Jak to się robi (normalnie, a może i domowym sposobem) i gdzie jest ów odpowietrznik.

jendrekmak
07-04-2011, 16:39
no więc żeby odpowietrzyć układ sprzęgła należy wymontować akumulator i osłonę pod nim wtedy mamy dostęp do części wysprzęglika, która wychodzi poza obudowę skrzyni. na tym elemencie jest odpowietrznik taki jak przy hamulcach. będzie potrzebna strzykawka 100 ml i kawałek przewodu (ok 20 cm) takiego jak miękkie przewody hamulcowe przy zaciskach o średnicy wewnętrznej 4-5 mm (tak żeby ciasno wszedł na odpowietrznik i strzykawkę)
całą operację można przeprowadzić samemu choć pomoc zawsze mile widziana ale ponieważ jest mało miejsca to może być trudno we dwóch/dwoje.

1. wciskamy przewód/wężyk na strzykawkę i nabieramy płynu hamulcowego do pełna (jeśli ktoś ma małe cybanty to można ich użyć do zaciśnięcia przewodu na strzykawce i odpowietrzniku)
2. nakładamy drugi koniec przewodu/wężyka na odpowietrznik i podnosimy strzykawkę do góry żeby ewentualne powietrze znajdujące się w przewodzie zostało wyparte przez płyn
3. do tej pory było łatwo ale teraz najtrudniejsze bo należy na raz cały płyn wstrzyknąć do układu wysprzęglika. ja robiłem to tak, że po założeniu przewodu na odpowietrznik najpierw odkręciłem odpowietrznik a potem jedną ręką trzymałem przewód żeby nie spadł z odpowietrznika pod wpływem ciśnienia ze strzykawki (dlatego przydają się cybanty do zaciśnięcia przewodu) a drugą ręką naciskałem strzykawkę.
4. po wstrzyknięciu całości płynu należy przytrzymać strzykawkę pod lekkim naciskiem a drugą ręka dokręcić odpowietrznik. koniec

oczywiście prędkość wstrzykiwania płynu zależy od tego w jakim stopniu odkręci się odpowietrznik. za mało to będzie bardzo wolno (ręka boli bo cały czas ściskamy strzykawkę) a za dużo to płyn popłynie trochę bokiem

DAABUU
07-04-2011, 19:56
Też miałem problem z zaciskiem , nowy koszmarnie wysoka cena a używane to też strach :) więc kupiłem zestaw naprawczy : 60 zł

jendrekmak
07-04-2011, 21:09
DAABUU a ty piszesz na pewno we właściwym temacie?

ak15
13-04-2011, 11:15
Witam Wszystkich,
Przymierzam się do wymiany zacisku hamulcowego (tylny prawy) Przegladajac oferty sklepów internetowych zauważyłem, że są dwa numery katalogowe i oba pasują do mojego modelu (MK3 hatchbak tdci 130 KM 02-2003 B5Y) Są to mianowicie numery Bosch BHN378E oraz BHN377E Słyszałem, że sa drobne różnice w wykonaniu. Może ktoś wie czy będzie to miało wpływ na jego trwałość ?
Pozdrawiam

bolek-tarnow
13-04-2011, 11:25
na pewno bedzie mialo wplyw. zaciski hamulcowe byly zmienione w 09.2004r ich konstrukcja zostala poprawiona. nie mniej jednak jesli bys chcial zmienic zaciski na te po 09.2004r musisz wymienic rowniez jarzma i klocki. poszukaj na forum, bo sa juz 2 tematy o tym, a ty zakladasz nie potrzebnie trzeci

ak15
13-04-2011, 11:28
na pewno bedzie mialo wplyw. zaciski hamulcowe byly zmienione w 09.2004r ich konstrukcja zostala poprawiona. nie mniej jednak jesli bys chcial zmienic zaciski na te po 09.2004r musisz wymienic rowniez jarzma i klocki. poszukaj na forum, bo sa juz 2 tematy o tym, a ty zakladasz nie potrzebnie trzeci
Nie chodzi mi o wymianę zacisku na nowszą wersję tylko o różnice pomiędzy tymi dwoma modelami. Sklepy podają, że jest to zacisk do mojego rocznika

maximus999
13-04-2011, 12:14
chyba jeden jest lewy a drugi prawy.

ak15
13-04-2011, 12:48
chyba jeden jest lewy a drugi prawy.

Właśnie też do tego doszedłem przeszukując internet. Dzięki za podpowiedź

bolek-tarnow
13-04-2011, 14:42
i sklepy podaja rowniez, ze zaciski montowane po 09.2004r pasuja do twojego modelu ale to juz dyskusja nad wyzszascia racji.... moim zdaniem zbedna

benio
19-04-2011, 22:51
no więc żeby odpowietrzyć układ sprzęgła należy ...

A czy konieczność odpowietrzenia układu sprzęgła poprzedzone jest jakimś objawem?
Czy tą czynność należy wykonywać co jakiś czas i dlaczego?

jendrekmak
19-04-2011, 23:04
robię to tylko przy wymianie płynu hamulcowego z powodu jego zużycia. ewentualnie wymiany dwumasy

matias18
10-11-2011, 18:32
mam pytanie odnośnie różnic miedzy zaciskami przed i po lifcie.
Czy te po liftowe tez mają tłoczek wkrętny? Pytam bo zakupiłem niby z 2006 i na moich przed liftowych na tłoczku jest otwór na klucz imbus 12 a na tych nowszych juz nie ma.

bolek-tarnow
10-11-2011, 21:02
ale sa w nich naciecia na specjalny klucz do wkrecania - mozna go zastapic np kluczem do szlifierki

sanwit1
14-11-2011, 10:17
Witam
mam pytanie do znawców -ostatnio naprawiałem zaciski hamulcowe ponieważ był wyciek płynu i okazało się, że w tłoczkach hamulcowych jest uszczelniacz który puścił a za nim jest dziurka i powiedzcie mi po co ta dziurka. Naprawiałem różne zaciski ale z czyś takim się nie spotkałem. Ten uszczelniacz puścił przy gwałtownym mocnym naciśnięciu na hamulec.

L.mArk
12-04-2012, 07:35
witam

mam pytanie, chcę kupić mondeo z 2004 roku i są w nim do wymiany zaciski z przodu.. ile trzeba liczyć za dwa razem z wymianą?

jendrekmak
12-04-2012, 08:19
ile trzeba liczyć za dwa razem z wymianą? sam sobie musisz odpowiedzieć. zakup używanych. ile? plus czyszczenie i wymiana to już koszty twojej pracy lub tyle ile powie ci mechanik

puniu01
12-12-2012, 19:07
Witam, kupilem zaciski poliftowe 2006r do mojego mondeo. Czytalem troche o tych zaciskach na forum i jedna rzecz jest dla mnie niezrozumiala. W modelach przedliftowych regulatory sa automatyczne a w poliftowych sa reczne. Te regulatory znajduja sie w zacisku czy na linkach? Nie chce sie rozczarowac jak wymienie zaciski a tu hamulcow brak

maximus999
13-12-2012, 10:33
Różnica jest w dźwigni hamulca ręcznego. Automatyczny miał mechanizm samoczynnie skracający linkę...co po jakimś czasie nadaje się do d... bo sprężyna się rozciąga. Potem Ford wrócił do starego sposobu naciągu linki czyli ręcznie poprzez śrubę
tu masz jak to wyglada http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/afbcd25e7ff6af23f532533eb306a70b.jpg

do nowych zacisków potrzebne Ci też inne klocki..

puniu01
13-12-2012, 17:06
Rozumiem, czyli mozliwe ze nie bede musial naciagac linki. A skoro mowa o klockach, czy tam sa jakies blaszki ktore trzymaja klocki? klocki sa troche luzne w tym jarzmie i nie wiem czy tak ma byc. Klocki przedliftem mialy takie sprezynujace blaszki na klockach i nie lataly w jarzmie

maximus999
13-12-2012, 17:46
W Twoim jest samoregulator więc nic nie naciągniesz. Ja Wymieniłem dzwignie linki i zaciski i dopiero mam spokój i wszystko działa jak należy.
Tak blaszki powinny być takie http://media2mi.pl/p/2/312/300/photo-1348c7a9-5f06-4010-a00c-9204923ba3cd-for_zoom.jpg

puniu01
13-12-2012, 18:30
Zaciski juz zalozone, reczny ladnie odbija jednak jest torche slaby :( Czyli musze wymienic linke na te i recznym regulatorem? Mozna kupic sama linke czy to jest komplet z dzwignia wewnatrz tak jak to bylo na zdjeciu wczesniej?


Czy moge kupic cos takiego?
http://moto.allegro.pl/ford-mondeo-mk3-linka-napinajaca-hamulca-recznego-i2821733697.html

maximus999
13-12-2012, 18:56
Już FORD się o to postarał żeby nie można było wymienić samej linki. Na jednej mocowanie do dźwigni jest to tulejka wzdłuż a na drugiej w poprzek. Chyba żeby podjechał do jakiegoś wytwórcy linek i zacisnął inne mocowanie i potem zablokował na ręcznym ten nie udany mechanizm to może by to działało. Mi się udało kupić nowiutką dźwignie za 350 ale normalnie są po 460 chyba. Ewentualnie mozna szukać po używanych/rozbitych ale te dźwignie nawet nie docierają na aukcje tak są chodliwe. I od razu przypominam od angola nie pasują :)

puniu01
13-12-2012, 19:09
Czyli linke ktora podalem w aukcji nie da sie zamontowac do mojej dzwigni?

W tej aukcji widac ze linka sie zaczepia do dzwigni

http://moto.allegro.pl/ford-mondeo-mk3-linka-hamulca-recznego-i2852264719.html

maximus999
13-12-2012, 19:18
Bo ta linka jest od poliftowej wersji. Ty masz przed liftową i nie będzie pasować. Ta koncoweczka ( mała metalowa beczułka) ktora widzisz to w Twoim jest jakby o 90 stopni zamontowana i nie zaczepisz jej na mechanizmie..

Tu masz używany w miarę cenie.. http://allegro.pl/dzwignia-hamulca-recznego-ford-mondeo-mk3-europa-i2854834434.html

puniu01
23-01-2013, 19:22
Koledzy a jak wyglada sprawa z linkami hamulcowymi. Jak wspomnialem wczesniej wymienilem tylne zaciski na poliftowe. Czeka mnie wymiana linki hamulcowej, i teraz pytanie na jakie. Mam kupic linki przedliftowe czy poliftowe? Dzwignia zostala stara (z samoregulatorem). Bede wdzieczny za odp :)

corneliusab
23-01-2013, 19:47
A po co chcesz linki wymieniac, twoje nie dzialaja, zapieczone:?:

Pozdrawiam

maximus999
23-01-2013, 22:16
http://ford.sklep.pl/product-pol-16392-linka-hamulca-recznego-Cofle-hatchback-sedan.html

puniu01
24-01-2013, 15:52
Tzn jedna jest uszkodzona, nie odbija do konca. Podejrzewam ze przetarl sie oplot i blokuje linke gdzies w pancerzu. Zacisk na bank jest sprawny bo jak odepne linke dzwignia sie cofa sama. Przy okazji chce wymienic caly komplet L i P linke zeby juz miec spokoj

czinuk
10-02-2013, 20:45
witam, to ja mam pytanie, czy do mondeo z 2006 roku mozna zamatowac zaciski od 2000-2004 np. takie:
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-REAR-BRAKE-CALIPER-SET-RIGHT-LEFT-HAND-BRAND-NEW-2000-04-/130589179344?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e67b8bdd0

jak widac w opisie jest 2000-2004 czy te zaciski pasuja do 2006???

mam cieknacy tloczek i zamierzam wymienic caly zacisk z prawej strony

pozdrawiam dzieki

maximus999
10-02-2013, 21:55
Chyba pasują ( przynajmniej w kombi) ale musiałbyś wymienić razem z klockami i z obu stron. Poza tym model wcześniejszy był strasznie wadliwy-mechanizm ręcznego ciągle się przycierał.
A jak cieknie z tłoczka to wymień po prostu uszczelki. Ewentualnie sam tłoczek jak jest np. porysowany.

krzyszto1976
11-02-2013, 16:05
jak widac w opisie jest 2000-2004 czy te zaciski pasuja do 2006???

Po drugim liftingu(2005 rok) były zmienione zaciski gdyż były z nimi kłopoty więc nie powinny pasować

czinuk
13-02-2013, 22:35
witam.

spoko mysle ze niepasuja, to mam pytanie. jaka srednice ma tloczek w tych wersjach po 2004 a do 2007 roku??
zdecydowalem sie na zestaw naprawczy ale zauwazylem ze sa rozne rozmiary tloczkow dlatego pytam na jaki zestaw mam wydac kaske. wydaje mi sie ze bedzie to 38mm, ale niewiem tego na 100%

pozdrawiam

jendrekmak
23-02-2013, 09:39
Po drugim liftingu(2005 rok)zaciski kolego zostały zmienione 09.2004 a nie przy okazji liftingu

wydaje mi sie ze bedzie to 38mm, ale niewiem tego na 100% zdejmij koło i na zacisku jest napis 36 lub 38 co oznacza średnicę tłoczka

draker90
23-02-2013, 13:08
Chyba zawsze te przed liftingowe zaciski mają 38cm

papilio
21-03-2013, 09:57
Mam mondeo po lifcie 2003r. trzymaja mi tylne zaciski musze jakies 2mm recznie odciągać tą spręzyke wtedy puszcza... czy to może być wina tylko sprężynki czy raczej cały mechanizm do przeczyszczenia? Dziś popsikam wd może to pomoże trochę. Linki mam wymienione.

maximus999
21-03-2013, 20:15
Ford chyba zmienił zaciski dopiero 2004r. więc pewnie dotknął Cię problem jak wszystkich innych. Przeczyszczenie może pomoże może nie. Ja jestem za opcją zmiany na używane zaciski nowego typu (koszt jakieś 250-300zł + nowe klocki). Ja tak wymieniłem i od dwóch lat nie wiem co to zablokowane zaciski.

papilio
21-03-2013, 20:23
w sumie mysle by narazie puki nie mam kasy to odciagac sprezynke i po prostu nie uzywac recznego:(

draker90
22-03-2013, 08:17
To może spróbuj tego, też tania opcja http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=108266

papilio
22-03-2013, 08:41
też o tym mysle:) dzięki:) Zastanaiwam sie tez poszukac sprezyny nowej jakiejs od kombajnu- ponoc pasuje:P

Czuubi
09-10-2013, 12:46
A ja mam pytanie, mam dostep do zaciskow po zmianie z Kombii, koncowka 2004, ja mam HB z 2002, czy podpasuje mi, znaczy czy wystarcza jakies male zmiany czy wogole sie w to nie pchac ? i szukac z HB?

maximus999
09-10-2013, 12:57
W kombi są inaczej montowane - z tyłu koła O) a w HB z przodu (O. Musisz znaleźć od HB.

jendrekmak
09-10-2013, 17:14
W kombi są inaczej montowane - z tyłu koła O) a w HB z przodu (O. Musisz znaleźć od HB. kolego nie mieszaj bo montowane są tak samo czyli od tyłu. są tylko między nimi różnice, które nie pozwalają na zamianę między kombi a sedanem czy hb. głównie chodzi o mocowanie i prowadzenie linki ręcznego bo same zaciski są identyczne
żeby nie być gołosłownym:
http://images62.fotosik.pl/262/a5e222fa2b3a5b31med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images64.fotosik.pl/261/220eb1895b0b8afcmed.jpg (http://www.fotosik.pl)

rafano
27-11-2013, 18:37
Koledzy jak to w końcu jest z tymi zaciskami na tył, mianowicie od kiedy były montowane zaciski politowe do HB. Na forum znalazłem info (ktoś podawał) że zmiana nastąpiła od IX 2004. Znalazłem mondka z 2005 r (anglika ), chciałem zaciski na tył a tu okazuje się ze są przedliftowe (stary rodzaj klocka). Jak to w końcu jest, czy była różnica w montażu na wer. EU i ANG?

jendrekmak
01-12-2013, 08:24
Znalazłem mondka z 2005 r (anglika )to że był rejestrowany w 2005 nie oznacza, że to była jego data produkcji. najlepiej sprawdzić to po nr VIN

rafano
01-12-2013, 10:09
to że był rejestrowany w 2005 nie oznacza, że to była jego data produkcji. najlepiej sprawdzić to po nr VIN
Już zamówiłem czekam teraz na przesyłkę, zobaczymy co przyjdzie. Ogólnie ostatnio trochę się naszukałem, miałem przypadek auto z 2006 (informacja od sprzedającego), a zaciski wychodziło na to że są starego typu. - po rozmowie ze sprzedającym(jego opisie) - osobiście nie widziałem.

Poziomka978
27-02-2014, 22:57
Witam odgrzeje temat. Mam pytanie będę wymieniał zaciski tył na poliftowe i w tym temacie jest napisane żeby je wymienić razem z jarzmami, problem w tym że chcę kupić zaciski nowe, więc czy muszę wymienić też jarzma czy nie bo już sam nie wiem. I czy linki pasują.

ethernal
28-02-2014, 09:02
Jak kupujesz nowe to zaciski powinny być w komplecie z jarzmami.

archi4lo
17-06-2019, 15:10
Witam, chciałem się rozejrzeć za jakimiś używanymi zaciskami na tył w ładnym stanie do mojego Mondeo. Mam pytanko czy zaciski różnią się w zależności od rocznika albo wersji nadwozia? Moje są już dosyć mocno skorodowane i jak natrafi się jakaś rozsądna oferta to chciałem zakupić cos sensownego.

peteypee
17-06-2019, 16:27
Różnica jest przedlift i polift. Pasują od jaguara x-type i czasem można trafić taniej niż od mondeo.

Mariusz
17-06-2019, 18:07
czy zaciski różnią się w zależności od rocznika albo wersji nadwozia?

Tak, w zależności od rocznika i wersji nadwozia. Inne są do sedana i liftbacka, a inne do kombi.
Ty masz kombi z 2006r. więc musisz szukać takich jak na fotce.
A nie lepiej zdemontować swoje? Dać do piaskowania, wymienić wszelkie uszczelnienia i wiesz co masz. Po wypiaskowaniu możesz je pomalować bezbarwnym sprayem
https://allegro.pl/oferta/farba-zaroodporna-autok-400ml-do-zaciskow-tlumikow-6396030555
odpornym na wysoką temperaturę.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-tylnego-zacisku-hamul.-Mondeo-od-092004-%E2%86%92/1909
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sworznie-prowadnice-zacisku-hamulcowego-tylnego-Mondeo-Mk3-od-092004-%E2%86%92/4974

krystian1410
17-06-2019, 18:40
Różnica jest przedlift i polift.
bzdura totalna zaciski były zmienione w 9/2004 a lift budy w 6/2003

archi4lo
17-06-2019, 19:24
A nie lepiej zdemontować swoje?
Tak by było najlepiej, tylko wtedy auto musi postać pare dni dłużej bo ciężko będzie żeby od ręki gdzieś je wypiaskowac

DonJuane
11-10-2019, 09:19
Ja szczerze mogę polecić zamiennik zacisk hamulcowy skv ;)

draker90
25-08-2020, 08:07
Mała modyfikacja zamiast wymiany
https://youtu.be/nIsbmbBCkKA