Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] [2.2 TDCI] Chip podniesienie mocy w Warszawie,gdzie?


palmak
09-03-2011, 09:38
Witam

Jeśli był taki temat to przepraszam.
Chciałem zabrać wszelkie informację na ten temat. Wyczytałem na forum iż warto wymienić jeszcze IC ,Dolot i zapewne wymienić wydech ( jakiś tłumik przelotowy).

Gdzie w Warszawie polecacie wykonać taki zabieg? Oraz jakieś namiary na nowy IC, dolot ... Stożek? nie wiem czy z tym ostatnim jest sens się bawić ...

Poważnie podchodzę do tematu.

WolfieKiel
09-03-2011, 10:27
na to pytanie znajdziesz odpowiedz w watku MK3 MK4 Chip Tuning - no ale tam jest już chyba kilkaset/kilka tysięcy postów... ;-) rozumiem że nie każdy przeczyta to wileopostowe dzieło
Ja robiłem w Kreatorze Mocy. Znajdziesz sobie adres i nr telefonu w necie. Co do IC to sa 2 watki dużo krótsze , przeczytaj całe.
Dolot - nie pomogę,
Stozek w TDCi - moja opinia daruj sobie, wstaw filtr od np. K&N.
Wydech - nie pomoge.

palmak
09-03-2011, 10:36
Przejrzałem ten wątek ... ale nie wszystkie tysiące postów stąd prośba o ludzi z mazowieckiego o zawęrzenie.
O IC przeczytam całe z należytą uważnością :)

Może wypowiedzą się Ci którzy zrobili upgrade swojego ST w dizlu :)

wilhelm
09-03-2011, 12:38
Najważniejsza modyfikacja szczególnie teraz, gdy robi się coraz cieplej to większy intercooler. Jeśli chodzi o wydech to polecam de-cata (prostą rurę którą się wstawia zamiast katalizatora). Filtr to wg. mnie rzecz zbędna - oryginalny fordowski daje radę. Możesz się pokusić też o zrobienie całego wydechu przelotowego (oczywiście z tłumikami :)). Na koniec program i powinno śmigać aż miło ;)

ceny:
IC - projekt polarnego 750zł
decat - 400-500zł
program - 1000-1500zł

palmak
09-03-2011, 12:54
Projekt Polarnego wydaję się być ciekawą propozycją :)
Tak z ciekawości ... sama wymiana IC poprawia osiągi auta w kwestii przyśpieszenia/elastyczności ?

wilhelm
09-03-2011, 13:31
z seryjnym IC bardzo szybko rosnie temperatura w dolocie i tu jest zasadnicza różnica. kiedyś musiałem szybko pojechać ze szkoły do domu i z powrotem. jak jechałem do domu to na 3 biegu spokojnie dociągałem do 100, natomiast jak wracałem to ledwie jechał 90. Nie wiem jaka była temperatura w dolocie, ale domyślam się że po 15-20 minutach szybkiej jazdy przy 20-25 stopniach na dworze była bardzo wysoka. Przy większym IC auto zawsze jedzie tak samo, nie ma po prostu efektu słabnięcia przy ostrej jezdzie, bo doskonale sobie radzi z chłodzeniem powietrza. Nawet bez chipa powinieneś w lecie zauważyć że seryjny IC bardzo szybko się nagrzewa i auto słabnie ;)

heko
09-03-2011, 20:12
...dolot, możesz zostawić fabryczny...
IC, decat...kompletny przelotowy wydech z nierdzewki z dwoma przelotowymi tłumikami wysokiej klasy i program możesz dostać u nas...w komplecie za ok. 3500zł. :D

palmak
10-03-2011, 09:04
Kusząca propozycja :) ale póki co muszę etapami rtealizować plan.
Od czego zacząć Heko, od Ic czy od programu ?

Jestem skłonny odwiedzić Kraków moim autem :)

heko
10-03-2011, 10:10
...w tym przypadku to mniej istotne...zarówno IC jak i wydech nie wpływają w tak b. istotny sposób na sposób zrobienia modyfikacji programowej...dopiero ew. zmiany w ukł. zasilania...turbina...wtryski mają duży wpływ
...na pewno zanim przyjdą gorące dni powinieneś zaopatrzyć się w większy IC...kompletny wydech to już dodatek, który deje pewne efekty...ale myślę że wystarczy na początek decat...a to już nie tak duży koszt...z programem i montażem ok. 1500zł. :)
...IC model "Polarny" ..plug@play to koszt ok 800zł...

Rijndael
10-03-2011, 12:48
...w tym przypadku to mniej istotne...zarówno IC jak i wydech nie wpływają w tak b. istotny sposób na sposób zrobienia modyfikacji programowej...
Co to znaczy "w tak bardzo istotny sposób"? Tzn. Twoim zdaniem wpływają czy nie wpływają?

Zasada jest prosta... po wszystkich modyfikacjach mechanicznych należy zrobić finalne strojenie. Wtedy ostateczny efekt będzie najlepszy.

palmak
10-03-2011, 14:35
Hmmm czyli lepiej zacząć od mechanicznych przeróbek a potem na końcu chip ?

Rijndael
10-03-2011, 14:39
Hmmm czyli lepiej zacząć od mechanicznych przeróbek a potem na końcu chip ?
Tak, z jedną uwagą -- gdybyś zdecydował się na hybrydę, to załóż ją na samym końcu, tuż przed strojeniem.

heko
10-03-2011, 21:49
Co to znaczy "w tak bardzo istotny sposób"? Tzn. Twoim zdaniem wpływają czy nie wpływają?
...dokładnie...to znaczy że większy IC możesz sobie zakładać kiedy chcesz...nie ma potrzeby jakiegokolwiek dodatkowego strojenia...bo jeśli nawet pozostanie mały i temp. na dolocie będzie wyższa, to w związku z tym nie podnosi się limiterów..po prostu spuchnie wcześniej i tyle
.. o hybrydzie nie było mowy, a to jedyny istotny powód do ew. strojenia

Rijndael
11-03-2011, 19:07
...dokładnie...to znaczy że większy IC możesz sobie zakładać kiedy chcesz...nie ma potrzeby jakiegokolwiek dodatkowego strojenia...bo jeśli nawet pozostanie mały i temp. na dolocie będzie wyższa, to w związku z tym nie podnosi się limiterów..po prostu spuchnie wcześniej i tyle
Przecież pomiędzy zbyt małym, a odpowiednim IC może być w pewnych sytuacjach kilkadziesiąt stopni różnicy jeśli chodzi o temperaturę w dolocie. Jeśli dla Ciebie to bez znaczenia, to nie wiem nawet jak to skomentowac.

Z kolei wydech także ma istotny wpływ na silnik, szczególnie, gdy będzie to dość radykalna zmiana polegająca na zastąpieniu seryjnego (czyli z tego co pamiętam katalizator, środkowy tłumik przelotowy, końcowy komorowy i średnica 2.25") np. pełnym przelotem 2.5" bez katalizatora. Nawet samo wycięcie katalizatora czasami powoduje jakieś brzydkie zafalowanie na wykresie momentu.

Oczywiście w przypadku zastosowania delikatnego programu (jakiś gotowiec, ew. lekko zmodyfikowany) nie jest to koniecznością w tym sensie, że pomimo braku strojenia po zrobieniu większego FMIC i wydechu auto będzie jeździło, a silnikowi nic się raczej nie stanie. Niemniej solidne strojenie PO wszystkich zmianach mechanicznych pozwoli uzyskać najlepsze efekty.

.. o hybrydzie nie było mowy, a to jedyny istotny powód do ew. strojenia
O tym w ogóle nie ma co dyskutować, wtedy strojenie jest NIEZBĘDNE.

heko
11-03-2011, 19:18
Jeśli dla Ciebie to bez znaczenia, to nie wiem nawet jak to skomentowac.
..to jest właśnie komentarz
..a według Ciebie..co można "stroić" pod większy lub mniejszy IC :?:

INVERTER
11-03-2011, 19:50
Przecież pomiędzy zbyt małym, a odpowiednim IC może być w pewnych sytuacjach kilkadziesiąt stopni różnicy jeśli chodzi o temperaturę w dolocie. Jeśli dla Ciebie to bez znaczenia, to nie wiem nawet jak to skomentowac.

Z kolei wydech także ma istotny wpływ na silnik, szczególnie, gdy będzie to dość radykalna zmiana polegająca na zastąpieniu seryjnego (czyli z tego co pamiętam katalizator, środkowy tłumik przelotowy, końcowy komorowy i średnica 2.25") np. pełnym przelotem 2.5" bez katalizatora. Nawet samo wycięcie katalizatora czasami powoduje jakieś brzydkie zafalowanie na wykresie momentu.

Oczywiście w przypadku zastosowania delikatnego programu (jakiś gotowiec, ew. lekko zmodyfikowany) nie jest to koniecznością w tym sensie, że pomimo braku strojenia po zrobieniu większego FMIC i wydechu auto będzie jeździło, a silnikowi nic się raczej nie stanie. Niemniej solidne strojenie PO wszystkich zmianach mechanicznych pozwoli uzyskać najlepsze efekty.


O tym w ogóle nie ma co dyskutować, wtedy strojenie jest NIEZBĘDNE.


Powiem ci tak, ze kazdy kto sie sporo naczytal i nasluchal o tuningu przyzna ci racje w tym co napisales :D

Ale bedzie tez pare osob ktore sie tylko usmiechnom i powiedzom ze jeszcze daleka droga przed tobom :mrgreen:

Bo normalnie to jest tak ze im wiecej wiesz, tym bardziej dociera do ciebie to ze jeszcze duzo rzeczy musisz sie nauczyc 8)

Czytaj codziennie FFCP :p

Polarny
11-03-2011, 21:25
palmak - ja proponuję mniej więcej tak:
- dogłębne czyszczenie dolotu,
- IC (polecam mój projekt, bo jest plug&play i wyniki ma świetne, a już kilka osób jeździ bardzo zadowolonych, w razie czego pisz na priva),
- decat,
- stożek (zdania są podzielone, ale ja stożek polecam ze względu na to, że spada nieznacznie zużycie paliwa, ale kosztem zwiększonej głośności, ale nie jest to must-have),
- wydech (tutaj niestety przypłacisz głośnością),
- chip (mimo wszystko najlepiej stoić już na samym końcu po wszystkich modyfikacjach).

Rijndael
11-03-2011, 23:51
..to jest właśnie komentarz
..a według Ciebie..co można "stroić" pod większy lub mniejszy IC :?:
Ale o czym tu w ogóle mówić... IC jest po to, by obniżyć temperaturę powietrza która rośnie na skutek jego sprężania. Jeśli IC jest zbyt mały to przy danym ciśnieniu przestaje dawać radę (gdy jedzie się dynamicznie przez dłuższą chwilę), rośnie EGT, maleje sprawność silnika. Może nie ma to wielkiego znaczenia przy delikatnym chiptuningu w stylu 150 KM ze 130 KM, ale jeśli chce się wyciągnąć z silnika wszystko co się da to znaczenie ma i to spore.

Ale bedzie tez pare osob ktore sie tylko usmiechnom i powiedzom ze jeszcze daleka droga przed tobom
Nie zgadzasz się z czymś konkretnym, co napisałem, czy tak sobie tylko piszesz z nudów? ;)

palmak - ja proponuję mniej więcej tak:
- dogłębne czyszczenie dolotu,
- IC (polecam mój projekt, bo jest plug&play i wyniki ma świetne, a już kilka osób jeździ bardzo zadowolonych, w razie czego pisz na priva),
- decat,
- stożek (zdania są podzielone, ale ja stożek polecam ze względu na to, że spada nieznacznie zużycie paliwa, ale kosztem zwiększonej głośności, ale nie jest to must-have),
- wydech (tutaj niestety przypłacisz głośnością),
- chip (mimo wszystko najlepiej stoić już na samym końcu po wszystkich modyfikacjach).
Zgadzam się z powyższym, z jedną uwagą. Skoro decydujemy się na nowy wydech, to nie ma sensu przepłacać za decata. Niech wykonawca zrobi po prostu kompletny wydech turbo-back. No i oczywiście stożek ma sens tylko, jeśli ktoś lubi dźwięk takiego dolotu. W tego typu silniku nic nie da.

heko
12-03-2011, 01:18
Ale o czym tu w ogóle mówić... IC jest po to, by obniżyć temperaturę powietrza która rośnie na skutek jego sprężania. Jeśli IC jest zbyt mały to przy danym ciśnieniu przestaje dawać radę (gdy jedzie się dynamicznie przez dłuższą chwilę), rośnie EGT, maleje sprawność silnika. Może nie ma to wielkiego znaczenia przy delikatnym chiptuningu w stylu 150 KM ze 130 KM, ale jeśli chce się wyciągnąć z silnika wszystko co się da to znaczenie ma i to spore.
...tylko dalej nie wiem co można inaczej stroić pod większy IC...zaznaczyłem że przyda się większy jak tylko zrobi się cieplej :P

Polarny
12-03-2011, 08:14
Wydaje mi się, że Heko może mieć racje, ponieważ tak naprawdę podczas strojenia IC nie zdąży się tak porządnie zagrzać. Więc auto pewnie stroi się tak samo.

Na trasie IC jednak otrzymuje większe obciążenie.
Niemniej po strojeniu w trasie IC jest bardzo pomocny.

Niemniej - ja tutaj osobiście zdałbym się na opinie Heka - ja tylko czytam forum, on codziennie grzebie w autach i zajmuje się tym. Tak więc ja co najwyżej mogę poteoretyzować i to na dodatek w oparciu o swoją wiedzę, którą oceniam nisko w porównaniu z osobami które mają doświadczenie praktyczne.

Proponuję nie przepychać się dalej - wydaje mi się, że temat w sumie wyczerpaliśmy.

INVERTER
12-03-2011, 08:41
Ale o czym tu w ogóle mówić... IC jest po to, by obniżyć temperaturę powietrza która rośnie na skutek jego sprężania. Jeśli IC jest zbyt mały to przy danym ciśnieniu przestaje dawać radę (gdy jedzie się dynamicznie przez dłuższą chwilę), rośnie EGT, maleje sprawność silnika. Może nie ma to wielkiego znaczenia przy delikatnym chiptuningu w stylu 150 KM ze 130 KM, ale jeśli chce się wyciągnąć z silnika wszystko co się da to znaczenie ma i to spore.


Nie zgadzasz się z czymś konkretnym, co napisałem, czy tak sobie tylko piszesz z nudów? ;)


Zgadzam się z powyższym, z jedną uwagą. Skoro decydujemy się na nowy wydech, to nie ma sensu przepłacać za decata. Niech wykonawca zrobi po prostu kompletny wydech turbo-back. No i oczywiście stożek ma sens tylko, jeśli ktoś lubi dźwięk takiego dolotu. W tego typu silniku nic nie da.

Heko ci caly czas podpowiada, a ty nic :D

Zarowno po wlozeniu wiekszego IC , czy tez przelotowego wydechu (w silniku turbodoladowanym, bo w wolnossacym mozna by sie spierac) nic nie trzeba stroic , bo niema co stroic :mrgreen: bo nic sie nie zmienia !!!

Soft dalej tak samo dostosowuje sie do temperatury w dolocie , jak na malym IC tyle tylko, ze ta temp. nie wzrasta tak szybko ( dluzej mamy dostepnom pelnom moc silnka) 8)

A co do przelotowego wydechu, to zmniejsza on przeciw cisnienie w kolektorze wydechowym , przez co silnik traci mniej energi na wypychanie spalin z cylindrow, moc nieznacznie wzrasta !!! Tyle ze niema to zadnego wplywu na ilosc powietrza jaka dostaje sie do cylindrow (wartosc doladowania sie nie zmienia) wiec znow niema co korygowac w sofcie :mrgreen:
A zabuzenia przebiegu mometu obrotowego mogom miec miejsce, ale tylko w silnikach wolnossacych. Tyle ze nawed tam niema to zadnego zwiazku z softem i ewentualnym jego korygowaniem 8)

Jedyne po czym mozna korygowac soft ( i to tylko w kwestji wartosci doladowania, przy zachowaniu zalozonego wczesniej stosunku AFR) to Hybryda :p Ale tez nie jest to konieczne jezeli nie zamiezamy podniesc mocy silnika, bo Hybryda nie tyle co pozwala na bezpieczne podniesienie wartosci doladowania, co przy nie zmienionym cisnieniu doladowania bedzie podawac zimniejsze powietrze niz orginalna turbawka ( efekt porownywalny do zastosowania wiekszego IC)

Pamietajmy ze turbo w kazdym silniku jest zazwyczaj zamale , bo jest dobrane do najczesciej uzywanego prez kierowce zakresu obrotow silnika 1500-2500obr , a nie 3000-4000-5000obr :p

Dobry soft sam sie dostosowuje do zmian (np: temp. w dolocie), nie trzeba go potem recznie dostosowywac 8)

Ps: dowalanie koksu zeby Hybryda wczesniej wstawala to nie jest strojenie, tylko brutalna metoda ratowania charakterystyki silnika po zalozeniu gownianej Hybrydy :evil:

I jeszcze jedna uwaga, Hybryde najlepiej zalozyc duzo wczesniej przed strojeniem, zobaczyc jak sie sprawuje i czy ewentualnie niedomaga, niewstaje itd, zeby potem nie plakac w dniu strojenia , bo gownianej Hybrydy nikt ci nie naprawi softem !!!

Polarny
13-03-2011, 11:26
No i na moje ten post kończy bardzo wiele przeróżnych rozmów i dywagacji na ten temat, a ja czuję się wzbogacony o świetną dawkę wiedzy. Nadal to jednak kropla w morzu.

Rijndael
13-03-2011, 13:37
Wydaje mi się, że Heko może mieć racje, ponieważ tak naprawdę podczas strojenia IC nie zdąży się tak porządnie zagrzać. Więc auto pewnie stroi się tak samo.
Pewnie nie zdąży, ale to że czegoś nie widać na hamowni nie oznacza, że nie należy brać tego pod uwagę.


Soft dalej tak samo dostosowuje sie do temperatury w dolocie , jak na malym IC tyle tylko, ze ta temp. nie wzrasta tak szybko ( dluzej mamy dostepnom pelnom moc silnka) 8)
Soft się w pewnym zakresie dostosowuje do wielu rzeczy, ale auto nie ma zdolności "samostrojenia" czy tym bardziej AI i poleganie na tym, że soft wszystko skoryguje jest błędem. Inaczej mówiąc, soft potrafi skorygować w miarę optymalnie pewien zakres odchyleń od normy, później ta korekcja już taka optymalna nie jest. Jest tak dlatego, że oprogramowanie jest pisane pod kątem seryjnego silnika, a nie pod kątem adaptacji do takich czy innych zmian mechanicznych, ma też do dyspozycji stosunkowo wąski zestaw czujnik, w większości aut brak np. czujnika EGT.


A co do przelotowego wydechu, to zmniejsza on przeciw cisnienie w kolektorze wydechowym , przez co silnik traci mniej energi na wypychanie spalin z cylindrow, moc nieznacznie wzrasta !!! Tyle ze niema to zadnego wplywu na ilosc powietrza jaka dostaje sie do cylindrow (wartosc doladowania sie nie zmienia) wiec znow niema co korygowac w sofcie :mrgreen:
To co się znajduje za turbiną nie ma wpływu na pracę turbiny? Nie wiem w ogóle jak to skomentować, zeby mój post nie został usunięty... ;)


A zabuzenia przebiegu mometu obrotowego mogom miec miejsce, ale tylko w silnikach wolnossacych.
To zobacz jak często wygląda przebieg momentu w TDCI bo wywaleniu wnętrzności katalizatora.


Tyle ze nawed tam niema to zadnego zwiazku z softem i ewentualnym jego korygowaniem 8)
Ręcę opadają...


Jedyne po czym mozna korygowac soft ( i to tylko w kwestji wartosci doladowania, przy zachowaniu zalozonego wczesniej stosunku AFR) to Hybryda :p Ale tez nie jest to konieczne jezeli nie zamiezamy podniesc mocy silnika, bo Hybryda nie tyle co pozwala na bezpieczne podniesienie wartosci doladowania, co przy nie zmienionym cisnieniu doladowania bedzie podawac zimniejsze powietrze niz orginalna turbawka ( efekt porownywalny do zastosowania wiekszego IC)
Powyższe przeczy nie tylko teorii, ale także praktyce. W aucie woja po założeniu hybrydy przed strojeniem auto często łapało checka, a moc z hybrydą (przed strojeniem) była z tego co pamiętam nawet niższa niż na seryjnym turbo.


I jeszcze jedna uwaga, Hybryde najlepiej zalozyc duzo wczesniej przed strojeniem, zobaczyc jak sie sprawuje i czy ewentualnie niedomaga, niewstaje itd, zeby potem nie plakac w dniu strojenia , bo gownianej Hybrydy nikt ci nie naprawi softem !!!
"Świetny" pomysł, laik ma Twoim zdaniem oceniać jak działa hybryda? To powinien ocenić tuner PRZED strojeniem i jeśli jest coś nie tak, to odmówić strojenia i zasugerować reklamację hybrydy.

Oczywiście w silnikach doładowanych dolot i wydech mają mniejsze znaczenie niż w silnikach wolnossących, ale to nie znaczy, że nie mają żadnego znaczenia. Dlatego porządne strojenie (nie mam tu na myśli wrzucenia gotowca + ew. jakiejś drobnej korekcji) najlepiej robić PO wszystkich zmianach mechanicznych, także dotyczących dolotu i wydechu. Szczególnie, że nie ma żadnego racjonalnego powodu, żeby robić to wcześniej, jeśli ktoś, tak jak, palmak, planuje cały zestaw zmian mechanicznych.

INVERTER
13-03-2011, 15:24
Pewnie nie zdąży, ale to że czegoś nie widać na hamowni nie oznacza, że nie należy brać tego pod uwagę.


Soft się w pewnym zakresie dostosowuje do wielu rzeczy, ale auto nie ma zdolności "samostrojenia" czy tym bardziej AI i poleganie na tym, że soft wszystko skoryguje jest błędem. Inaczej mówiąc, soft potrafi skorygować w miarę optymalnie pewien zakres odchyleń od normy, później ta korekcja już taka optymalna nie jest. Jest tak dlatego, że oprogramowanie jest pisane pod kątem seryjnego silnika, a nie pod kątem adaptacji do takich czy innych zmian mechanicznych, ma też do dyspozycji stosunkowo wąski zestaw czujnik, w większości aut brak np. czujnika EGT.


To co się znajduje za turbiną nie ma wpływu na pracę turbiny? Nie wiem w ogóle jak to skomentować, zeby mój post nie został usunięty... ;)


To zobacz jak często wygląda przebieg momentu w TDCI bo wywaleniu wnętrzności katalizatora.


Ręcę opadają...


Powyższe przeczy nie tylko teorii, ale także praktyce. W aucie woja po założeniu hybrydy przed strojeniem auto często łapało checka, a moc z hybrydą (przed strojeniem) była z tego co pamiętam nawet niższa niż na seryjnym turbo.


"Świetny" pomysł, laik ma Twoim zdaniem oceniać jak działa hybryda? To powinien ocenić tuner PRZED strojeniem i jeśli jest coś nie tak, to odmówić strojenia i zasugerować reklamację hybrydy.

Oczywiście w silnikach doładowanych dolot i wydech mają mniejsze znaczenie niż w silnikach wolnossących, ale to nie znaczy, że nie mają żadnego znaczenia. Dlatego porządne strojenie (nie mam tu na myśli wrzucenia gotowca + ew. jakiejś drobnej korekcji) najlepiej robić PO wszystkich zmianach mechanicznych, także dotyczących dolotu i wydechu. Szczególnie, że nie ma żadnego racjonalnego powodu, żeby robić to wcześniej, jeśli ktoś, tak jak, palmak, planuje cały zestaw zmian mechanicznych.

Rijndael, prosze cie jak czlowieka , przestan wipisywac wiedze zaciagnietom z ulotek po syropie na grype :mrgreen:

I naucz sie czytac posty innych ze zrozumieniem, a jak nierozumiesz to pytaj, to ci naprawde ulatwi wiele rzeczy, bo ty chyba nawet nie probujesz zrozumiec :roll:

1: ilosc powietrza jaka sie dostaje do silnika odniesiona do jego cisnienia oraz temperatury jest zawsze taka sama na malym IC jak i na duzym IC, przy zimnym IC i przy rozgrzanym IC, jest niezmienna i i niema tam co korygowac, soft ma w sobie zapisane pełną charakterystyke tego jak sie ta ilosc zmienia w odniesieniu do cisnienia i temp. ( a w razie czego ma MAF sensor)

2:ty mowisz o korygowaniu przez soft parametrow odchylonych od normy , a ja o tym jak sie zmienia dany parametr w czasie pracy silnika ( np. ten w dolocie) !!! chyba mnie nie zrozumiales :roll:

3:gdzie w mojej wypowiedzi jest cokolwiek o pracy turbiny, odnioslem sie tylko do cisnienia doladowania!!! turbina kreci sie z tą samą prędkością obrotowa , ale przy nieco szerzej otwartej żaluzji + bedzie zauwazalny szybszy przyrost obrotow turbiny w dolnej parti obrotow silnika !!! chyba znow czegos nie doczytales/zrozumiales !!!

4:ty odnosisz sie do szybszego przyrost i wyzszych wartosc mometu obrotowego po usunieciu katalizatora , a ja do zaburzen wynikajacych z zmiany rezanasow ukladu wydechowego i ewentualnej korekty softu !!!
znow nie zrozumiales, mowimy o zupelnie innych rzeczach !!!

5:nie potrafisz rozgraniczyc jaki wplyw na charakterystyke silnika ma sam soft , a tym jaki wplyw mają takie rzeczy jak turbo, uklad wydechowy czy IC !!! i tu wlasnie tkwi problem !!!

6 i 7: no i jak sam widzisz skoro auto lapalo checka, Czyli Hybryda byla albo nieprawidlowo wykonana , albo zle wyregolowana , nalezalo ja reklomaowac , wlasnie poto laik ma zakladac hybryde odrazu zeby wiedziec czy mu sprzedano gowno, czy nie 8)

Ps: postaraj sie patrzec na dane zagadnienia z dystansu , tak by dostrzec wszystkie ich aspekty. Jak sie zabardzo naczyms skupiasz z malego dystansu to czesto niedostrzegasz najbardziej oczywistch rzeczy, bo poprostu jestes za blisko 8)

Pozdrawiam :mrgreen:

palmak
13-03-2011, 16:21
Panowie ... czytam uważanie każda wypowiedz ... lecz jako kompletny laik w tych sprawach .. mam mały mętlik w głowie ... od czego mam zacząć. :)

Hmm jednak chciałbym dać stożek u siebie, jaki ?
Czy nie warto było by przed jakimikolwiek zmianami mechanicznymi podjechać na hamownie i spr czy mój silnik nadaję się na tego typu przeróbki ?

Rijndael
13-03-2011, 16:53
Rijndael, prosze cie jak czlowieka , przestan wipisywac wiedze zaciagnietom z ulotek po syropie na grype :mrgreen:
Daruj sobie tego typu komentarze. Mógłbym teraz napisać, że sam nie potrafisz nie tylko czytać ze zrozumieniem (szerszego kontekstu wypowiedzi), ale także pisać po polsku, mógłbym też wspomnieć o tym, jak "stroiłeś" swoje auto po chiptuningu dokładając do niego box (dobrze pamiętam?) jednak dyskusja w tej formie nie jest tym, co chciałbym tu robić więc odpowiem merytorycznie.


1: ilosc powietrza jaka sie dostaje do silnika odniesiona do jego cisnienia oraz temperatury jest zawsze taka sama na malym IC jak i na duzym IC, przy zimnym IC i przy rozgrzanym IC, jest niezmienna i i niema tam co korygowac, soft ma w sobie zapisane pełną charakterystyke tego jak sie ta ilosc zmienia w odniesieniu do cisnienia i temp. ( a w razie czego ma MAF sensor)
Po pierwsze jeśli IC jest zdecydowanie zbyt mały to wypada jednak ustawić ciśnienie doładowania w taki sposób, żeby nie tworzyć monstrualnych temperatur w dolocie jak ktoś latem wciśnie trzy razy gaz. Po drugie: EGT.


2:ty mowisz o korygowaniu przez soft parametrow odchylonych od normy , a ja o tym jak sie zmienia dany parametr w czasie pracy silnika ( np. ten w dolocie) !!! chyba mnie nie zrozumiales :roll:
Kontekst moich wypowiedzi jest cały czas ten sam -- czy warto wybrać się na strojenie PO wszystkich zmianach mechanicznych, czy może w jakimś innym momencie.


3:gdzie w mojej wypowiedzi jest cokolwiek o pracy turbiny, odnioslem sie tylko do cisnienia doladowania!!! turbina kreci sie z tą samą prędkością obrotowa , ale przy nieco szerzej otwartej żaluzji + bedzie zauwazalny szybszy przyrost obrotow turbiny w dolnej parti obrotow silnika !!! chyba znow czegos nie doczytales/zrozumiales !!!
Nie jest to do końca prawda, ale zostawmy to na chwilę. Przyznajesz, ze po rozluźnieniu wydechu turbina zapewne nieco wcześniej wstanie. Twoim zdaniem nie ma to wpływu na strojenie? Litości...


4:ty odnosisz sie do szybszego przyrost i wyzszych wartosc mometu obrotowego po usunieciu katalizatora , a ja do zaburzen wynikajacych z zmiany rezanasow ukladu wydechowego i ewentualnej korekty softu !!!
znow nie zrozumiales, mowimy o zupelnie innych rzeczach !!!
To jest przykład drobnej zmiany w wydechu powodującej nieładne zaburzenie przebiegu momentu obrotowego, które warto skorygować softem.


5:nie potrafisz rozgraniczyc jaki wplyw na charakterystyke silnika ma sam soft , a tym jaki wplyw mają takie rzeczy jak turbo, uklad wydechowy czy IC !!! i tu wlasnie tkwi problem !!!
Ty właśnie nie rozumiesz, że tego nie należy rozgraniczać. :) Porządne strojenie ma prowadzić do uzyskania maksymalnie korzystnego przebiegu momentu obrotowego jaki jest możliwy do uzyskania w danym silniku z danym osprzętem. Żeby to zrobić, trzeba wziąć pod uwagę wszystkie elementy, nie tylko te, które bezpośrednio wpływają na dawki paliwa czy ciśnienie doładowania, ale także te, które wpływają POŚREDNIO, a nawet te, które w inny sposób wpływają na przebieg momentu obrotowego, bo ten wpływ nie zawsze jest korzystny i można to skorygować.


6 i 7: no i jak sam widzisz skoro auto lapalo checka, Czyli Hybryda byla albo nieprawidlowo wykonana , albo zle wyregolowana , nalezalo ja reklomaowac , wlasnie poto laik ma zakladac hybryde odrazu zeby wiedziec czy mu sprzedano gowno, czy nie 8)
O tak i pewnie dlatego po porządnym strojeniu wojo ma najmocniejsze TDCI w Polsce, a turbina trzyma zadane ciśnienie aż do wysokich (jak na diesla) obrotów. Już nie wiesz co napisać, żeby udowodnić te swoje "teorie".

INVERTER
13-03-2011, 17:22
Panowie ... czytam uważanie każda wypowiedz ... lecz jako kompletny laik w tych sprawach .. mam mały mętlik w głowie ... od czego mam zacząć. :)

Hmm jednak chciałbym dać stożek u siebie, jaki ?
Czy nie warto było by przed jakimikolwiek zmianami mechanicznymi podjechać na hamownie i spr czy mój silnik nadaję się na tego typu przeróbki ?

Ja bym najpierw pojechal zrobic chipa, tylko do takiej firmy gdzie potem zrobiom korekty softu dla, np. Hybrydy bez doplacania drugie tyle co za pierwsze chipsowanie, lepiej zaplaci troche wiecej na poczatku i miec wszystko wliczone w cene 8)

Dobry tuner jak ci wstepnie schamuje autko, bedzie widzial czy wszystko jest wporzadku, oceni wstepnie zadymienie(wtryski) i wykres(zachowanie turbawki) i wrazie czego doradzi ci najpierw zrobic porzadek z autem zanim zachipsuje!!!

Daruj sobie storzek( czysty orginalny filter jest wystarczajacy), lepiej zainwestuj w wieksze IC !!! Decat tez na poczatku mozesz se odpuscic, poprostu wykrusz wnetrze katalizatora ( troche sie bedzie kurzyc :D) , a to co wypadnie sprzedaj i kup tlumik przelotowy na tyl 8). A tlumik odrazu kup taki ze jak potem zrobisz dorabiany wydech przelotowy ( poprostu rura od turbiny do tlumika, wyjdzie najtaniej) np: 2,75-3" to bedzie sie zgrywal z tlumikiem , czyli srednica wlotu tlumika zadne tam 2-2,25" tylko 2,75-3"

A na koniec Hybryda, albo biturbo :mrgreen:

Powodzenia ;)







Rijndael

1: w sprawie tej grypy, to zapomnialem wykasowac zdanie przed nacisnieciem "odpowiec"
A co ty masz do boxow w tdci, sprawdzajam sie lepiej niz kiepskie chipy ktore zmieniajam tylko czas otwarcia wtryskiwacza !!!

2: czyli chcesz oslabic auto zeby sie IC nie przegrzewalo i nie oslabialo auta ?!? powiedzmy wprost po wymianie IC niema potrzeby korygowania softu !!!

3: umowmy sie ze niewarto dopuki zaden z parametrow pracy silnika nie wyszedl poza zakres przewidziany przez producenta i zapisany w sofcie !!! Np. cisnienie doladowania !!!

4: Niema, turbina itak nigdy nie dmuchnie wiecej niz to co jej kaze soft, bedzie jedynie szybciej reagowac !!! No chyba ze tak rozluznisz ten wydech ze bedzie dmuchac 2bary na biegu jalowym !!!

5: a jak ty chcesz skorygowac softem zjawisko cofania sie spali do cylindra, tuz przed zamknieciem zaworu wydechowego?!? a korygowanie gorki chwilowego przeladowania turbosprezarki przy danym obciazeniu/obrotach silnika tez niema sesu, jak to skorygujesz to efektem tego bedzie to ze przy innym obciazeniu/predkosci narastania obrotow bedziesz mial w tym miejscu dolek, a w innym miejscu gorke, i co znow bedziesz korygowal ?!?

6: czyli mozemy sie zgodzic ze soft ustawiamy optymalnie , idealny stosunek dawka do powietrza, optymalny kat poczatku wtrysku, poprawiamy producenta ustawiajac wszystko na 100% mozlwosci !!! I na takim wlasnie sofcie bedziemy mieli gorke turbosprezarki, oraz ogolny wzrost a potem spadek Nm winikajacy z faz rozrzadu/napelniania cylindrow !!! i co wtedy , czy mamy robic korekte tego idealnego softu zeby w jednym miejscu dodac a w innym ujac, by splaszczyc przebiek mometu obrotowego tak ?!? no bo oto ci chodzi zakazdym razem jak piszesz ze cycek wyszedl ??? czy moe ja sie myle ???

7: A co do Wojoo, to on oile sie nie myle skorzystal z mojego opisu regulacji sztangi sterujacej turbinom :mrgreen: zresztom podobnie jak wiele innych osob 8) teoria sama sie udowodnila !!! To mi prosze wytlumacz dlaczego na niby dobrej Hybrydzie auto lapalo checka, ...... bo ona albo nieladowala , albo przeladowywala, albo zbyt wolno reagowala na polecenia z ECU - czyli nalezalo ja reklamowac !!! Rozne cuda wyprawialem z turbinom w tdci, jezdzilem nawed bez turbiny i nigdy nie zlapalem zadnego bledu , a tu Hybryda nagle wywala checka , bardzo to dziwne !!!

Dziekuje za ciekawe wymiany pogladow....

Rijndael
14-03-2011, 22:13
2: czyli chcesz oslabic auto zeby sie IC nie przegrzewalo i nie oslabialo auta ?!?
Seryjny IC często nie radzi sobie z fabrycznym ustawieniem ciśnienia doładowania, a co dopiero, gdy zostanie ono znacznie zwiększone. Ciekawe ilu tunerów zadało sobie np. trud żeby zmierzyć na drodze EGT po kilku minutach ostrej jazdy na "mocnym programie" i zdecydowanie zbyt małym IC.

Odnośnie kolejnych punktów odpowiem raz, bo nie ma sensu powtarzać kilka razy praktycznie tego samego.

Idealny soft = najlepszy możliwy przebieg momentu, który da się uzyskać.

I tak, czasem trzeba np. dać w pewnym miejscu "nieidealną" dawkę paliwa, żeby przebieg był lepszy itp. Na tym właśnie polega strojenie i tym różni się od ustawienia maksymalnego ciśnienia doładowania przy którym turbina się nie rozleci i maksymalnych dawek paliwa, przy których auto nie dymi jeszcze jak ruski czołg. Dlatego właśnie przy porządnym strojeniu bierze się pod uwagę takie elementy jak IC czy wydech, a czasami warto wręcz sprawdzić, czy auto na drodze zachowuje się tak samo, jak wyglądało to na hamowni.


7: A co do Wojoo, to on oile sie nie myle skorzystal z mojego opisu regulacji sztangi sterujacej turbinom :mrgreen: zresztom podobnie jak wiele innych osob 8) teoria sama sie udowodnila !!!
Tyle, że i bez tego miał blisko 190 KM.

To mi prosze wytlumacz dlaczego na niby dobrej Hybrydzie auto lapalo checka, ...... bo ona albo nieladowala , albo przeladowywala, albo zbyt wolno reagowala na polecenia z ECU - czyli nalezalo ja reklamowac !!! Rozne cuda wyprawialem z turbinom w tdci, jezdzilem nawed bez turbiny i nigdy nie zlapalem zadnego bledu , a tu Hybryda nagle wywala checka , bardzo to dziwne !!!
Mnie to w ogóle nie dziwi, ale dlaczego to niestety Ci nie powiem, bo musiałbym to wtedy sprawdzić.

--

palmak:

Absolutnie nie zaczynaj od strojenia!!!

Jeśli chcesz uzyskać najlepszy efekt, to rzeczywiście zacznij od sprawdzenia stanu silnika i osprzętu (przede wszystkim wtryski, pompa, ew. ciśnienie sprężania), ale nie rób tego u chiptunera tylko w jakimś warsztacie specjalizującym się w Fordach.

Później:

- Większy IC (to jest właściwie niezbędne, polecam projekt Polarnego)
- Wydech (tutaj jak chcesz, optymalnie byłoby zrobić wydech 2.5" turbo-back na dwóch tłumikach przelotowych, ale jeśli chcesz taniej to kup decata, a tłumik końcowy zastąp przelotowym, też będzie w miarę dobrze)
- Hybryda (moim zdaniem warto, ale pamiętaj, że tu jest coś za coś, zyskasz sporo większą moc, ale stracisz trochę momentu na dole)
- Strojenie (jak najszybciej po założeniu hybrydy, po zrobieniu IC i wydechu możesz jeździć bez strojenia, nic się nie stanie, po prostu nie będziesz wykorzystywał wszystkich rezerw które będzie miał Twój silnik)

Jeśli chodzi o stożek, to tak jak już pisałem -- zamontuj jeśli lubisz brzmienie silnika ze stożkiem, jeśli nie, to nie ma potrzeby.

INVERTER
15-03-2011, 00:12
Seryjny IC często nie radzi sobie z fabrycznym ustawieniem ciśnienia doładowania, a co dopiero, gdy zostanie ono znacznie zwiększone. Ciekawe ilu tunerów zadało sobie np. trud żeby zmierzyć na drodze EGT po kilku minutach ostrej jazdy na "mocnym programie" i zdecydowanie zbyt małym IC.

Odnośnie kolejnych punktów odpowiem raz, bo nie ma sensu powtarzać kilka razy praktycznie tego samego.

Idealny soft = najlepszy możliwy przebieg momentu, który da się uzyskać.

I tak, czasem trzeba np. dać w pewnym miejscu "nieidealną" dawkę paliwa, żeby przebieg był lepszy itp. Na tym właśnie polega strojenie i tym różni się od ustawienia maksymalnego ciśnienia doładowania przy którym turbina się nie rozleci i maksymalnych dawek paliwa, przy których auto nie dymi jeszcze jak ruski czołg. Dlatego właśnie przy porządnym strojeniu bierze się pod uwagę takie elementy jak IC czy wydech, a czasami warto wręcz sprawdzić, czy auto na drodze zachowuje się tak samo, jak wyglądało to na hamowni.


Tyle, że i bez tego miał blisko 190 KM.


Mnie to w ogóle nie dziwi, ale dlaczego to niestety Ci nie powiem, bo musiałbym to wtedy sprawdzić.

--

palmak:

Absolutnie nie zaczynaj od strojenia!!!

Jeśli chcesz uzyskać najlepszy efekt, to rzeczywiście zacznij od sprawdzenia stanu silnika i osprzętu (przede wszystkim wtryski, pompa, ew. ciśnienie sprężania), ale nie rób tego u chiptunera tylko w jakimś warsztacie specjalizującym się w Fordach.

Później:

- Większy IC (to jest właściwie niezbędne, polecam projekt Polarnego)
- Wydech (tutaj jak chcesz, optymalnie byłoby zrobić wydech 2.5" turbo-back na dwóch tłumikach przelotowych, ale jeśli chcesz taniej to kup decata, a tłumik końcowy zastąp przelotowym, też będzie w miarę dobrze)
- Hybryda (moim zdaniem warto, ale pamiętaj, że tu jest coś za coś, zyskasz sporo większą moc, ale stracisz trochę momentu na dole)
- Strojenie (jak najszybciej po założeniu hybrydy, po zrobieniu IC i wydechu możesz jeździć bez strojenia, nic się nie stanie, po prostu nie będziesz wykorzystywał wszystkich rezerw które będzie miał Twój silnik)

Jeśli chodzi o stożek, to tak jak już pisałem -- zamontuj jeśli lubisz brzmienie silnika ze stożkiem, jeśli nie, to nie ma potrzeby.

Rijndael, tak tylko zapytam, naczym ty bazujesz swoje wypowiedzi ???

Rozumie ze posiadasz Mondeo TDCI po takowych przerobkach, ze korzystasz z wlasnych doswiadczen pozwalajac sobie na to zeby doradzac innym, i ze rozumiesz odpowiedzialnosc jaka sie z tym wiaze, tak ???

Niestety po tym co piszesz jakos tego nie widac !!!

Jesli chodzi o Palmaka to najlepiej zrobi jak niebedzie sluchal nikogo i sam zrobi to co uzna za stosowne !!! To co trzeba juz wie i jest w stanie sam podiac decyzje !!! A jesli chodzi o tuning to najbardziej nalezy sie obawiac nie tyle samych przerobek, co ludzi ktorzy twierdza ze sie na nich znajam !!! I w mniejszym lub wiekrzym stopniu tyczy sie to kazdego z nas !!! Koniec.........

Rijndael
15-03-2011, 01:08
Rijndael, tak tylko zapytam, naczym ty bazujesz swoje wypowiedzi ???
Na swoich doświadczeniach (nie z TDCI), na projektach znajomych (TDCI) i na wiedzy ze źródeł fachowych, która jest Ci prawdopodobnie zupełnie obca. Mam wrażenie, że swoją wiedzę czerpiesz głównie (jeśli nie wyłącznie) z (najczęściej błędnych) uogólnień swoich doświadczeń z własnym TDCI.

rozumiesz odpowiedzialnosc jaka sie z tym wiaze, tak ???
Niestety po tym co piszesz jakos tego nie widac !!!
Doskonale rozumiem i dlatego ostrzegam przed stosowaniem Twoich absurdalnych rad.
Udaj się może na jakieś forum fachowe i zaprezentuj te swoje rewelacje, np.:

- że najpierw należy stroić, a potem dłubać w mechanice
- że po zamontowaniu zupełnie innej turbiny należy katować auto bez strojenia, żeby sprawdzić, czy jest sprawna, a jeśli wyskoczy check to znaczy, że nie jest
- że obecności zdecydowanie zbyt małego IC nie należy brać pod uwagę przy ustawianiu ciśnienia doładowania
- że wydech nie ma żadnego znaczenia przy strojeniu
- że strojenie polega wyłącznie na ustawieniu maksymalnego ciśnienia doładowania, przy którym turbina się natychmiast nie rozpadnie i maksymalnych dawek paliwa przy których auto nie dymi jeszcze jak transatlantyk

itp. itd.

Zobaczysz jaka będzie reakcja. I proponuję, żeby to zrobił każdy, kto ma wątpliwości kto w tym wątku ma rację.

Z hekiem się czasem nie zgadzam, ale dotyczy to w sumie niuansów, natomiast Ty wypisujesz takie nonsensy, że po prostu ręce opadają. Kiedyś chwaliłeś się chyba, że w Twoim TDCI już kilka sprężarek szlag trafił i po tej dyskusji z Tobą ani trochę mnie to nie dziwi.

INVERTER
15-03-2011, 02:37
Na swoich doświadczeniach (nie z TDCI), na projektach znajomych (TDCI) i na wiedzy ze źródeł fachowych, która jest Ci prawdopodobnie zupełnie obca. Mam wrażenie, że swoją wiedzę czerpiesz głównie (jeśli nie wyłącznie) z (najczęściej błędnych) uogólnień swoich doświadczeń z własnym TDCI.


Doskonale rozumiem i dlatego ostrzegam przed stosowaniem Twoich absurdalnych rad.
Udaj się może na jakieś forum fachowe i zaprezentuj te swoje rewelacje, np.:

- że najpierw należy stroić, a potem dłubać w mechanice
- że po zamontowaniu zupełnie innej turbiny należy katować auto bez strojenia, żeby sprawdzić, czy jest sprawna, a jeśli wyskoczy check to znaczy, że nie jest
- że obecności zdecydowanie zbyt małego IC nie należy brać pod uwagę przy ustawianiu ciśnienia doładowania
- że wydech nie ma żadnego znaczenia przy strojeniu
- że strojenie polega wyłącznie na ustawieniu maksymalnego ciśnienia doładowania, przy którym turbina się natychmiast nie rozpadnie i maksymalnych dawek paliwa przy których auto nie dymi jeszcze jak transatlantyk

itp. itd.

Zobaczysz jaka będzie reakcja. I proponuję, żeby to zrobił każdy, kto ma wątpliwości kto w tym wątku ma rację.

Z hekiem się czasem nie zgadzam, ale dotyczy to w sumie niuansów, natomiast Ty wypisujesz takie nonsensy, że po prostu ręce opadają. Kiedyś chwaliłeś się chyba, że w Twoim TDCI już kilka sprężarek szlag trafił i po tej dyskusji z Tobą ani trochę mnie to nie dziwi.

Masz jedynom w swoim rodzaju zdolnosc interpretowania wypowiedzi, cos dopiszesz , cos sobie dopowiesz, cos pominiesz , byle zawsze bylo po twojemu...

Jak ci zadalem pare konkretnych pytan to niepotrafisz odpowiedziec i uciekasz w innym kierunku ....

A poco ty teraz nawiazujesz do Heka, tlumaszysz sie z czegos.....

O n zapytal cie wprost , co ty chcesz zmieniac stroic w sofcie pod wieksze IC..... twoja odpowiedzi brak !!!!!!!

Widzialem twoj koment w jego watku ....... teraz kolegow szukasz pochlebstwami czy oco chodzi ...... klasyka typu niemozesz wygrac to sie przylacz .... wiesz kto tak postepuje. zgadnij.

Fakt, chyba nikt niema tyle doswiadczenia z turbinami w tdci co ja, tu sie z tobom musze zgodzic....

Doswiadczenie na projektach znajomych .... to takie cos istnieje
Wiesz co mowiom o ludziach ktorzy twierdza ze nigdy nic nie zepsuli.... Ze jak ktos nic nie robi, to jak ma cos zepsuc.... widzisz tacy z nich spryciaze.

A ja caly czas sadzilem ze my wymieniamy poglady , a nie prubujemy udowodnic kto ma racje ....

Wiesz chyba tez zaczne pisac pod publike , bo wlasnie tak sie ostatnio zachowujesz... To prost , piszesz ogulnie znane prawdy bez zaglebiania sie w szczegoly zeby przypadkiem nie umoczyc .... a potem pytasz kto sie zgadza

Pewnie sie zdziwisz ale mimo ze zadko sie w czyms zgadzalismy to podziwialem cie za konsekwecje... Ktos kto podwaza , czasem bezpodstawnie czyjams prace mimo wszystko jest potrzebny .....

Przestan kombinowac i badz sobom, brakuje mi tych wypowiedzi w stylu:

Dobrze sie czujesz..,ale wiesz ze to bezsesu.... itd

Rijndael
15-03-2011, 03:20
Jak ci zadalem pare konkretnych pytan to niepotrafisz odpowiedziec i uciekasz w innym kierunku ....
Tematem dyskusji jest to, kiedy najlepiej stroić auto i na ten temat się wypowiadam. Twój sposób dyskusji polega na tym, że starasz się rozmyć główny jej sens skupiając się na nieistotnych (z tego punktu widzenia) szczegółach, a jak to nie skutkuje to zaczynasz stosować argumenty ad personam. Na mnie takie techniki niestety nie działają. :)

Co do IC to wypowiadałem się bardzo konkretnie na ten temat wielokrotnie w tym wątku. Co do chiptuningu Heka to wyrażam po prostu swoją opinię, która raz jest taka, a raz inna, bo dotyczy różnych tematów, nie rozumiem zupełnie Twoich uwag o "szukaniu kolegów" itp. Co do mojego doświadczenia, to przeczytaj ze zrozumieniem to co napisałem, bo jak zwykle przeinaczasz. Co do niszczenia turbin to przykro mi, ale samo w sobie mi to nie imponuje, bo z tego co wiem nie uzyskałeś póki co nic więcej niż uzyskują inni kilkoma popularnymi modami nic przy tym nie niszcząc. No może pomijając kwestie regulacji tą słynną już śrubką, to rzeczywiście może się przydać.

Polarny
15-03-2011, 07:20
Rijandel - ja całkiem inaczej podsumowałbym wypowiedzi Invertera. On np. jasno wytłumaczył dlaczego można stoić auto a potem zamontować większy IC. Do mnie to trafiło. Tak więc trochę przesadziłeś z tym swoim podsumowaniem.

Poza tym stwierdzenie "Udaj się może na jakieś forum fachowe". Z całym szacunkiem, ale jak pisałem im forum jest bardziej fachowe, tym więcej "forumowych ekspertów", którzy wiedzą tylko to, co inni forumowi eksperci piszą. Efekt jest taki, że tworzy się bzdura, a potem wokół niej forumowi eksperci tworzą świątynie i są w stanie ginąc za coś, co dla nich jest fundamentalną sprawą, nie mając często praktyki. Ktoś, kto nawet dłubie w swoim aucie może nie wiedzieć, że robi to wiele lat z błędami.

Dlatego nie podpieraj się forami, bo tam po prostu są ludzie, którzy często mają nadmiar czasu.

Oktan
15-03-2011, 11:22
to ja powiem tylko, że chip'a miałem najpierw, później były dopiero mody (w takiej kolejności - znak (+) oznacza robienie w tym samym czasie: Egr-Bypass+Decat, K&N Panel Filter, Wydech 2.5"/2x2"+Big IC)

i po tym wszystkim chcę go wystroić ponownie :)

Rijndael
15-03-2011, 15:37
Rijandel - ja całkiem inaczej podsumowałbym wypowiedzi Invertera. On np. jasno wytłumaczył dlaczego można stoić auto a potem zamontować większy IC. Do mnie to trafiło.
Można w tym sensie, że z powodu lepszego IC silnikowi oczywiście nic się nie stanie (o czym napisałem na samym początku), ale nie jest to optymalna strategia, bo lepsze efekty uzyskamy strojąc gotowy już mechanicznie silnik. A co do tego, dlaczego lepsze, to podałem kilka konkretnych przykładów, jeśli chcesz kontynuować tą dyskusję, to zapraszam na GG. ;)

Poza tym stwierdzenie "Udaj się może na jakieś forum fachowe". Z całym szacunkiem, ale jak pisałem im forum jest bardziej fachowe, tym więcej "forumowych ekspertów", którzy wiedzą tylko to, co inni forumowi eksperci piszą. Efekt jest taki, że tworzy się bzdura, a potem wokół niej forumowi eksperci tworzą świątynie i są w stanie ginąc za coś, co dla nich jest fundamentalną sprawą, nie mając często praktyki. Ktoś, kto nawet dłubie w swoim aucie może nie wiedzieć, że robi to wiele lat z błędami.
Dla mnie autorytet to ten, który wystroił ileś tam zupełnie customowych i bardzo mocnych diesli, a nie ten, który rozwalił kilka turbin i nic w sumie tym nie uzyskał. Oczywiście doceniam, że INVERTER eksperymentuje na własnym silniku, ale zdecydowanie przeciwstawiam się automatycznemu uogólnianiu jego jednostkowych doświadczeń.

Przypomnę Ci też polarny, że od bardzo dawna pisałem na przykład, ze nie ma sensu wrzucać do TDCI jakichś monstrualnych IC, bo przekroczenie optymalnego rozmiaru nic już nie daje, a często psuje reakcję na gaz. Sam się przekonałeś, że miałem racje. To samo ze stożkami, także pisałem, ze stożek po strojeniu nic szczególnego nie da i też już chyba widzisz, ze się co do tego nie myliłem. Tak też pewnie będzie z innymi moimi opiniami, które w tej chwili być może część osób dziwią, a niektórych nawet oburzają, bo tego co piszę nie biorę z sufitu tylko opieram na źródłach fachowych.

to ja powiem tylko, że chip'a miałem najpierw, później były dopiero mody (w takiej kolejności - znak (+) oznacza robienie w tym samym czasie: Egr-Bypass+Decat, K&N Panel Filter, Wydech 2.5"/2x2"+Big IC)

i po tym wszystkim chcę go wystroić ponownie :)
I bardzo dobrze, że masz taki zamiar. Ciekaw jestem efektów. :)

cymi
15-03-2011, 18:07
to ja powiem tylko, że chip'a miałem najpierw, później były dopiero mody (w takiej kolejności - znak (+) oznacza robienie w tym samym czasie: Egr-Bypass+Decat, K&N Panel Filter, Wydech 2.5"/2x2"+Big IC)

i po tym wszystkim chcę go wystroić ponownie :)

Witam.
Panowie ja również zacząłem od chipa. Z tego co czytam powinienem zrobić to w trochę innej kolejnośći. Nie mniej jednak stało się. Co mogę teraz zrobić aby przyniosło to wymierny efekt na osiągi mojego auta?

wilhelm
15-03-2011, 19:47
Witam.
Panowie ja również zacząłem od chipa. Z tego co czytam powinienem zrobić to w trochę innej kolejnośći. Nie mniej jednak stało się. Co mogę teraz zrobić aby przyniosło to wymierny efekt na osiągi mojego auta?

przede wszystkim intercooler, następnie de-cat lub cały wydech przelotowy :)

Polarny
15-03-2011, 20:13
IC jest ogólnie chyba jedna z pierwszych rzeczy jaką warto zrobić nawet w aucie niechipowanym, gdyż w porze letniej moc auta ucieka po każdym naciśnięciu gazu.

Tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1503887&postcount=1) nieco pomiarów jakie wykonałem.

WolfieKiel
22-03-2011, 09:51
Ktos z was ma może namiary na sprawdzoną firmę robiącą hybrydy w Warszawie lub okolicach?
Wszelkie info o cenach mile widziane.

Polarny
22-03-2011, 19:47
Rozmawiaj z wilhelmem i wekslą. Wojo też ma jakieś doświadczenie w tym temacie, ale jest bardzo enigmatyczny - wilhelm i weksla są bardziej otwarci. Niemniej spróbuj także pogadać z wojem - a nóż dla Ciebie będzie bardziej otwarty.