Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Dołożenie tempomatu
wysokist 18-03-2011, 05:37 Jak ostatnio nawalił mi tempomat to samochód poszedł do mechanika - okazało się że moja dźwignia tempomatu nie jest oryginalna tylko uniwersalna do grupy VW i że każdy 1,9 tdi można za pomocą dźwigni za 50 zł do 120 zł ( ta za 120 zł ma nawet kabel gdyby go było brak ) przerobić.
Jak ktoś wie co i jak to wychodzi grosze a jak nie to jeszcze 200 zł dla mechanika ( no tyle che mój za skodę kolegi)
Dla mnie to było odkrycie, co prawda w starej (5-6 letniej) dźwigni nawaliła mi tasiemka i kupiłem nową ale można od razu włożyć jakiś płaski cros 6 żyłowy
pyszczak0 18-03-2011, 12:52 Ja mam sharana bez tempomatu 99 r ale okazało sie ze po wymianie manetki i aktywacji vagiem ma byc tempomat ,co do kosztów to zalezy za ile kupisz manetkę ,sprawdz czy nad pedałem sprzegła masz czujnik taki sam jak nad pedałem hamulca i znajdz kostke z przewodem w kolumnie kierowniczej po zdjeciu osłony plastikowej ,powinna ona byc wpieta w ,, slepą wtyczkę,, wiadomosci te mam z forum SHARANA a upewniałem się jeszcze w serwisie VW .
jacekr_2 18-03-2011, 20:09 Jak ostatnio nawalił mi tempomat to samochód poszedł do mechanika - okazało się że moja dźwignia tempomatu nie jest oryginalna tylko uniwersalna do grupy VW i że każdy 1,9 tdi można za pomocą dźwigni za 50 zł do 120 zł ( ta za 120 zł ma nawet kabel gdyby go było brak ) przerobić.
a nie masz sterowania tempomatu na kierownicy?
z tego co się orientuje to w MK2 powinno być sterowanie na kierownicy, chyba że się mylę
Pacific tdi 18-03-2011, 21:26 Mylisz sie
witam mam pytanie a w galaxy 98 rok tdi wystarczy tylko wymienić manetkę czy trzeba coś jeszcze dołożyć żeby działał tempomat. na pedale sprzęgła mam jakiś czujnik
wysokist 18-03-2011, 22:30 kacyk87
manetka pasuje FORD GALAXY (1995.11- ... )
wrzuć na allegro tempomat galaxy i wyjdzie ci kilkanaście włączników w tym niektóre z kablem gdyby kostki nie było - ja nie dociekałem co i jak bo tylko wymieniałem ale jak ktoś lata trasy, jeszcze na autostradzie to jest to super udogodnienie
no i jeszcze aktywacja VAG
Użytkownicy Galaxy z silnikiem diesla którzy nie posiadają tempomatu, mogą go dołożyć. Poniżej instrukcja montażu w autach do 05.2000r, do samochodów po 06.2000r Mk2 procedura jest podobna ale może się nieznacznie różnić.
Sprawdzamy czy posiadamy pociągnięte przewody od sterowania tempomatu, w tym celu musimy odkręcić osłonę kolumny kierowniczej.
Sprawdzamy czy posiadamy 6 pinową kostkę, powinna byc wtyknieta w slepy uchwyt po lewej stronie
http://img833.imageshack.us/img833/2460/kostka11.jpg (http://img833.imageshack.us/i/kostka11.jpg/)
Starszy model
http://img52.imageshack.us/img52/1130/kostka13.jpg (http://img52.imageshack.us/i/kostka13.jpg/)
Nowszy model
http://img406.imageshack.us/img406/8515/kostkamk2.jpg (http://img406.imageshack.us/i/kostkamk2.jpg/)
Jeżeli posiadamy w/w kostkę to sprawa jest prosta, jeżeli nie to musimy pociągnąć przewody od sterownika silnika. U mnie kostka na szczęście była.
Następnie musimy zakupić manetkę z funkcją tempomatu , lub dorobić sterowanie tempomatem.
Manetka stary model koszt używanej około 150 - 200 zł
http://img341.imageshack.us/img341/489/manetkamk1.jpg (http://img341.imageshack.us/i/manetkamk1.jpg/)
Manetka nowszy model, koszt używanej około 70 - 130 zł pasuje też od golfa IV, passata B5 i innych z koncernu VAG z podobnego okresu produkcji
http://img832.imageshack.us/img832/6526/manetkamrk2.jpg (http://img832.imageshack.us/i/manetkamrk2.jpg/)
Manetkę wymieniamy. Do wymiany nie trzeba odkręcać kierownicy (w nowszym modelu jest taka potrzeba) odkręcamy śrubkę kluczem torx T20 albo T25...
http://img38.imageshack.us/img38/3038/demontamanetek.jpg (http://img38.imageshack.us/i/demontamanetek.jpg/)
... odłączamy kostki i wyciągamy manetki do góry.
Następnie w odwrotnej kolejności montujemy nowe manetki z tempomatem, podłączamy wszystkie kostki i pozostaje nam jeszcze adaptacja tempomatu (opisana poniżej) i możemy korzystać z nowego udogodnienia w naszym autku.
Teraz opiszę sposób dorobienia sterowania tempomatem, koszt około 15 - 20 zł.
Potrzebne rzeczy:
1 - włącznik ON/OFF 1 szt.
2 - włącznik chwilowy typ dzwonkowy 2 szt
3 - przewód 1 żyłowy
4 - konektor męski 6 szt, żeński 6 szt
Włącznik montujemy w dogodnym dla nas miejscu, ja włączniki zamontowałem w dolnej części osłony kolumny kierowniczej, po lewej stronie
Sterowanie tempomatu podłączamy według schematu (schemat do modelu MK1 ) do 6 pinowej kostki
http://img203.imageshack.us/img203/2401/schematpodczeniatempoma.jpg (http://img203.imageshack.us/i/schematpodczeniatempoma.jpg/)
Wszystkie połączenia dobrze izolujemy, żeby nie było nigdzie zwarcia sterowanie tempomatem jest przy pomocy (+) !!!
Aktywacja Tempomatu:
Aktywacji dokonujemy przy pomocy programu Vag Com, Vw tool, polski vag itp.,
odpalamy program
01 - elektronika silnika
11 - logowanie
wpisujemy
11463 - gdy chcemy aktywować tempomat
16167 - gdy chcemy deaktywować tempomat
zatwierdzamy
Opis działania
Przełącznik 1:
- w pozycji OFF tempomat wyłączony
- w pozycji ON tempomat gotowy do użycia
przycisk 3:
- naciskamy 1 raz tempomat aktywny jedziemy cały czas z ustaloną prędkością
- naciskamy kolejny raz auto przyspiesza, gdy puścimy guzik utrzymuje ustaloną prędkość
przycisk 2:
Gdy jechaliśmy na tempomacie i musieliśmy zwolnić a chcemy powrócić do poprzednio ustalonej prędkości naciskamy raz przycisk 2 .
Tempomat dział od prędkości 35 km/h każde naciśnięcie pedału gazu, sprzęgła lub hamulca rozłącza tempomat.
http://img135.imageshack.us/img135/5669/temp1guziki.jpg (http://img135.imageshack.us/i/temp1guziki.jpg/)
Następnie przy pomocy vaga sprawdzamy czy działa prawidłowo:
01 - elektronika silnika
08 - blok pomiarowy
wybieramy blok 006 i interesuje nas 3 rubryka, sprawdzamy czy zmienia się jak w opisie poniżej
przełącznik nr 1 w pozycji OFF
000000
przełącznik nr 1 w pozycji ON
000011
Naciskamy przycisk 3
000111
Naciskamy przycisk 2
001011
Jeżeli wszystko działa jak należy, sprawdzamy wszystkie połączenia które robiliśmy, oraz jeszcze raz sprawdzamy czy wszystko dobrze zaizolowane. Skręcamy i możemy używać tempomatu.
Jeżeli ktoś nie ma kostki do tempomatu i musi się podłączyć do ECU.
Rozpiska pinów do auta po 2000 roku
PIN manetki - Pin w Ecu
2 - 45
3 - 44
4 - 14
5 - 46
7 - 14
6 - (+) po zapłonie
Auto przed 2000 rokiem
Znalazłem tylko rozpiskę pinów w ECU
58 , 34 , 35 , 66
Jeden pin z ecu bedzie szedl do dwoch pinow manetki i jeszcze do jednego pinu manetki trzeba podlaczyc (+) po zapłonie
Informację te znalazłem w sieci, nie weryfikowałem, dlatego pierw trzeba sprawdzić czy są prawdziwe, jak w opisie wyżej. Podłączamy Vaga
01 - elektronika silnika
08 - blok pomiarowy
wybieramy blok 006 i interesuje nas 3 rubryka
Na poszczególne piny podajemy (+) i sprawdzamy czy zera zmieniają się na jedynki.
bobo75 dzięki za taki opis podłączenia jutro próba instalaci tempomatu na przełącznikach tak jak na zdjęciu
slavobos 22-03-2011, 23:05 Witam
Może ktoś z Was miał taki problem. Otóż mój tempomat przez ostatni rok działał prawidłowo. Niestety od kilku tygodni przerywał, czasem się włączał a teraz kompletnie nie reaguje.:( Martwi mnie to bardzo, ponieważ często z niego korzystałem.
Vag nie pokazuje żadnych błędów. Sprawdzałem również manetkę oraz pedały (silnik 2, blok 6 o ile się nie mylę, tam gdzie jest rząd zer i jedynek) i wszystko działa ok. Czujniki pedałów się nie zawieszają, a wszystkie przyciski w manetce działają.
Strasznie mnie to irytuje.
Jeszcze jedno, żeby nie było że nie szukałem. Był podobny temat, objawy takie same, jednak tempomat zaczynał działać po wpięciu wtyczki interfejsu. U mnie niestety tak nie jest.
Może ktoś pomoże?
wysokist 23-03-2011, 16:42 Pisałem w pierwszym poście - ja miałem manetkę nieoryginalną i poszła w niej tasiemka, kupiłem nową manetkę za 70 zł i działa.
Oryginalna też ma pewnie tasiemkę więc tam bym szukał
Objawy były identyczne - coraz trudniej było włączyć a na koniec to już nic, nawet włączenie kierunku uwalało tempomat - akurat przy ruszaniu gór dół ścieżka dostawała przerwy.
Z tym że dziś to bym nie kupował nowej manetki tylko do starej wlutował jakąś taśmę z kabelków
pyszczak0 23-03-2011, 18:25 bobo 75 w jakim celu robiłes dziury w osłonie kolumny dokładajac sterowanie tempomatem jezeli masz sterowanie w manetce którą wstawiamy w miejsce starej ???
POZDRAWIAM
witam ponownie tempomat założony i dział tylko jest jeden problem po naciśnięciu sprzęgła
nie rozłącza tempomatu na pedale sprzęgła jest jakiś czujnik jak od stopu temponat założyłem jak bobo75 pisał na przełacznikach
slavobos 23-03-2011, 20:45 Do Wysokist
Ok, tylko dlaczego VAG pokazuje, że wszystko ok? Wg VAG-a manetka również sprawna (po naciśnięciu każdego z przycisków w odpowiedniej kolumnie zmieniają się wartości z 0 na 1). Mimo to dziękuję za odpowiedź. W najbliższy weekend rozbiorę to i sprawdzę.
Gdzieś czytałem, że diagnostyka tempomatu jest dosyć problematyczna na postoju.
pozdrawiam
wysokist 23-03-2011, 21:11 W moim tasiemka chorowała przez rok, a umieranie trwało kilka miesięcy
Skoro piszesz że logi są ok to jeszcze nią pomachaj w czasie testowania- nie ma prawa to wpływać na odczyty, dopiero potem rozbieraj bo to kilkaście minut ale po drodze jest poduszka, koło kierownicy, zwijacz, obudowa dolna - wiele można popsuć niechcący.
slavobos 23-03-2011, 21:36 ok dziękuję. Powtórzę więc testy VAG wraz z "ruszaniem" manetką.
THX
bobo 75 w jakim celu robiłes dziury w osłonie kolumny dokładajac sterowanie tempomatem jezeli masz sterowanie w manetce którą wstawiamy w miejsce starej ???
Gdybym miał manetkę to bym dziur nie robił. Koszt osłony kolumny kierowniczej jest niewielki. Jak trafię manetkę z MFA i tempomatem w dobrej cenie to wymienię manetkę i dziurawą osłonę.
na pedale sprzęgła jest jakiś czujnik jak od stopu
Na pedale sprzęgła jest czujnik . Sprawdzasz go tak samo jak tempomat wchodzisz w bloki pomiarowe i po naciśnięciu sprzęgła któreś 0 zmienia się na jedynkę
jacekr_2 24-03-2011, 09:18 witam
mam Galaxy MK2 z 2001r. i właśnie sprawdziłem że nie mam czujnika przy pedale sprzęgła, jest oczywiście jest miejsce na niego ale go nie ma , co w takim wypadku trzeba zrobić aby móc dołożyć tempomat?
pozdrawiam
witam
mam Galaxy MK2 z 2001r. i właśnie sprawdziłem że nie mam czujnika przy pedale sprzęgła, jest oczywiście jest miejsce na niego ale go nie ma , co w takim wypadku trzeba zrobić aby móc dołożyć tempomat?
pozdrawiam
To jeszcze sprawdź czy masz kable pociągnięte do manetki - ja czujnik mam, a kabli niet, a przy komputerze nie chce grzebać.
łysy1986 15-05-2011, 19:41 ja czujnika nie mam a mam kable i co teraz
Zdjąłem u siebie osłonę kierownicy i niestety kabli nie mam. Niestety mam MK2 i czeka mnie zdjęcie kierownicy z odpięciem poduszki...
Kupiłem manetkę używana 1J0 953 513 ale niestety bez kabla. I tutaj mam problem - gdzie jest komputer i wtyczka do której mam się wpiąć? Jak długi kabelek sobie przygotować?
Czytałem w innym wątku że można spreparować od komputera - takie kabelki widziałem w zestawach na allegro.
A może ktoś z Kolegów by mi pomógł bo jeszcze nie zdejmowałem poduszki ...
Nie ma tak źle - też się bałem, a poszło gładko (po 2 piwach się ręce nie trzęsły :) ). Komputer jest za akumulatorem, a kabel ... nie miałem nic pod ręką tylko kabel sieciowy - podszedł bez problemu. Rozpiska jak na zał. obrazkach. Tylko do odkręcenia kierownicy musiałem kupić odpowiedni klucz. I na czas odłączenia poduszki wszyscy zalecają odłączyć akumulator.
krótkie pytanie: pin nr 8 z rysunku to we wtyczce pin nr 6 (skrajny, pod pustym pinem 1 - było w innym wątku) - zgadza się?
Jeśli tak, to gdzie mam pociągnąć ten sygnał - czy do skrzynki bezpiecznikowej w schowku pod kierownica czy jest jeszcze gdzie indziej skrzynka czy możne gdzieś przy komputerze? Czy w takim razie dla tego pinu ciągnąć osobny kabelek, bo pozostałe mam w wiązce 6-żyłowej.
Takie coś znalazłem:
Rozpiska pinów do auta po 2000 roku
PIN manetki - Pin w Ecu
2 - 45
3 - 44
4 - 14
5 - 46
7 - 14
6 - (+) po zapłonie
ale to też 10-cio pinowa....
Szczerze powiedziawszy to nie będę strzelał - ja miałem manetkę nowy typ, z 10-cio pinową kostką.
no i klops, jak przeczytałem temat o tempomacie, to zaraz pobiegłem do samochodu i niestety wiązki nie znalazłem, jest miejsce w przełączniku, ale wtyczni nie ma, szkoda bo miałem na tempomat wielka ochotę, musze obejść się smakiem
no i klops, jak przeczytałem temat o tempomacie, to zaraz pobiegłem do samochodu i niestety wiązki nie znalazłem, jest miejsce w przełączniku, ale wtyczni nie ma, szkoda bo miałem na tempomat wielka ochotę, musze obejść się smakiem
To nie jest takie trudne - na początku też miałem stracha że w komputerze coś źle podepnę - ale wystarczy dobrze czytać schemat i idzie gładko. A ile frajdy z niego jest.
Witam szanowne gremium. :one:
I pytanie oczywiście: czy taki tempomacik da radę założyć do automatu?
(bo u mnie nie ma sprzęgła i czujnika o którym tak się rozpisujecie :roll:)
Pozdrawiam i czekam na wieści. :lol:
To nie jest takie trudne - na początku też miałem stracha że w komputerze coś źle podepnę - ale wystarczy dobrze czytać schemat i idzie gładko. A ile frajdy z niego jest.
Masz racje,ale strach na razie jest wiekszy niż chęć używania tempomatu, to jest jedyna rzecz, która zakładałem że samochód musi mieć a nie ma, kosztem jednak dobrego egzemplarza
Witam szanowne gremium. :one:
I pytanie oczywiście: czy taki tempomacik da radę założyć do automatu?
(bo u mnie nie ma sprzęgła i czujnika o którym tak się rozpisujecie :roll:)
Pozdrawiam i czekam na wieści. :lol:
Na sprzęgle musi być, gdyż podczas wciskania musi się rozłączać tempomat, jeśli jednak w automacie tego sprzęgła (chodzi o pedał) to nie ma problemu, wystarczy że jest na "gazie" i hamulcu.
SC30 BEY 22-07-2011, 15:15 Witam panowie, ja natomiast mam tempomat ale nie działa :mad: po włączeniu kontrolka się zaświeca a nie jedzie, zwalnia. Oczywiście również po podłączeniu do komputera nie pokazał żadnego błędu, nie wiem gdzie szukać. Podpowiedzcie coś panowie :>
ryju1468 22-07-2011, 19:52 witam
rozkrec obudowe kierownicy moze na wtyczce nie ma styku,moze przewody popekaly,moze czujnik sprzegla i hamulca nie dziala(to mozna sprawdzic vag-iem)deaktywuj i ponownie aktywuj moze ruszy,szukaj przyczyn moze byc wiele
Witam panowie, ja natomiast mam tempomat ale nie działa :mad: po włączeniu kontrolka się zaświeca a nie jedzie, zwalnia. Oczywiście również po podłączeniu do komputera nie pokazał żadnego błędu, nie wiem gdzie szukać. Podpowiedzcie coś panowie :>
Ja też sobie podłączyłem i podobnie kontrolka świeciła a nie działał. Problemem okazał się czujnik na sprzęgle. Tam jest taki plastikowy bolec który można wyciągnąć, okazało się że ten bolec był za mało wyciągnięty. Komputer odczytywał to jako naciśnięte sprzęgło. dopiero po poprawnym ustawieniu zaczęło działać.
ildarchan 07-09-2011, 18:15 Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum, bo i galaxy mam od tygodnia. Moje pytanie. Czy można zamontować tempomat do silnika 2.3 benzyna z manualną skrzynią. I w którym miejscu jest zamontowany czujnik sprzęgła?
krisford 06-11-2011, 10:14 Własnie przymieżam sie do założenia tempomatu.Ma ktoś moze schemat, jak zrobic tanim kosztem? Nie mam oryginalnej manetki.Kombinuje coś na zasadzie włącznika i przycisku dzwonkowego. Kiedy tak zrobiłem w Vw golf 1,9tdi http://www.vwgolf.pl/porady/mk3-tdi-tempomat-zamiennik-za-mniej-niz-10zl/
Manetka 50 -100 zł, więc nie oszpecaj samechodu dziadostwem.
Pozdr.
Stefano jeśli znajdziesz oryginalną manetkę z tempomatem do Mk1 w cenie 50 -100 zł, to daj mi znać, chętnie przygarnę. Z ciekawości przejrzałem Alledrogo i znalazłem jedną jedyną za 200pln.
Czekam na wiadomość na PW.
Pozdrawiam.
Nie przesadzaj - trochę polowania na allegro i można wyrwać za 30 zł+ przesyłka - tak właśnie upolowałem. To że z 2 szt. musiałem zrobić jedną (ta z tempomatem miała zżarte styki z długich i kierunków) to inna sprawa, ale pięknie działa.
krisford 06-11-2011, 20:01 hmm.Chodziło mi o kreatywne podejscie do tematu.Że kupić moża na allegro gotowca- to wiem. Ile frajdy miałem, jak mogłem sie pochwalić tempomatem za 10zł.A źle też nie wygladało. Moze jednak ktos podpowie jak zrobic ?
Nie czytałeś całego tematu, na początku zamieściłem fotoporadę z montażu takiego tempomatu za 10zł, w modelu mk1. W mk2 jest podobnie musisz tylko pociągnąć kable od komputera (jest za aku), rozpiska pinów przy ECU jest podana (sprawdzona przez forumowiczów). Podłaczasz VAG coma, wybierasz silnik, bloki pomiarowe i 3 rubryka, podajesz na poszczególne piny (+) i zmienia ci sie 0 na 1 i według tego podłączasz przełączniki.
http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=117722
krisford 07-11-2011, 19:49 bobo75 rozumiem że oznaczenie 1,2,3,4,5 i 6 na twoim schemacie
odzwierciedla podłączenie
2 - 45
3 - 44
4 - 14
5 - 46
7 - 14
6 - (+) po zapłonie -tu mam poprostu podłączyć napiecie + ?
A co z numerem 1 ze schematu ? gdzie podłączyć do ECU ?
Bede wdzięczny za podpowiedz,po prostu nie chce czegos spierdzielić
krisford 07-11-2011, 19:53 bobo75 rozumiem że oznaczenie 1,2,3,4,5 i 6 na twoim schemacie
odzwierciedla podłączenie
2 - 45
3 - 44
4 - 14
5 - 46
7 - 14
6 - (+) po zapłonie -tu mam poprostu podłączyć napiecie + ?
A co z numerem 1 ze schematu ? gdzie podłączyć do ECU ?
Bede wdzięczny za podpowiedz,po prostu nie chce czegos spierdzielić
No i skąd wziąć nr 7 ??
PIN manetki - Pin w Ecu
2 - 45
3 - 44
4 - 14
5 - 46
7 - 14
6 - (+) po zapłonie
To jest rozpiska pinów jeżeli masz oryginalna manetkę do tempomatu a nie masz wtyczki i musisz się podłączyć do ecu.
Sterowanie tempomatu podłączamy według schematu (schemat do modelu MK1 ) do 6 pinowej kostki
http://img203.imageshack.us/img203/2401/schematpodczeniatempoma.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/203/schematpodczeniatempoma.jpg/)
Do modelu Mk1 !!!
U ciebie będzie inaczej, jeżeli nie masz wtyczki od tempomatu, (sprawdź)to musisz najpierw pociągnąć przewody od ecu ...
PIN manetki - Pin w Ecu
2 - 45
3 - 44
4 - 14
5 - 46
7 - 14
6 - (+) po zapłonie
... czyli 45,44,14,46 (piny w kostce od ECU) podłączasz do tych pinów przewody i ciagniesz do kabiny musisz pociągnąć sobie też (+) po zapłonie z skrzynki z bezpiecznikami.
Następnie podłączasz VAGa
01 - elektronika silnika
08 - blok pomiarowy
wybieramy blok 006 i interesuje nas 3 rubryka, sprawdzamy czy zmienia się jak w opisie poniżej
przełącznik nr 1 w pozycji OFF
000000
przełącznik nr 1 w pozycji ON
000011
Naciskamy przycisk 3
000111
Naciskamy przycisk 2
001011
I teraz szukamy pozycji on w tempomacie czyli na vagu musi być 000011...
Do włącznika on/off podłączasz na jeden styk (+) po zapłonie do drugiego styku któryś z przewodów który podłączyłeś(mogą to być dwa przewody) do ecu i patrzysz na vaga czy wyświetla 000011 ...
jak już znajdziesz odpowiedni przewód to próbówką sprawdzasz czy na innym przewodzie (który podłączyłeś do ecu) pojawił się plus.
Dalej podłączasz pierwszy włącznik dzwonkowy (z opisu powyżej przycisk 3) na vagu musi być 000111,
do jednego styku (+) po włączeniu przełącznika on/off, do drugiego styku kolejny przewód który podłączyłeś do ECU tak aby na vagu było 000111 ...
... i tak samo drugi włącznik dzwonkowy aż na vagu będzie 001011
Moze być potrzebny też trzeci włącznik dzwonkowy, bo Mk2 ma jeszcze w tempomacie zwalnianie.
Mam nadzieję że rozumiesz to co opisałem i ci się uda to podłączyć. Jak byś jeszcze czegoś nie wiedział to pytaj.
Powodzenia.
krisford 08-11-2011, 16:44 Dzieki za szczegółowy opis.Boje sie jednak że coś źle połącze i ,że cos sie zjara.
Myślałem że bedzie to troche łatwiejsze.W sensie , że jest sprawdzony gotowy schemat podłączenia. Bede musiał jednak zakupić na allegro gotowca i z tym już chyba nie bede miał problemu. Może ktoś kupował u tego allegrowicza i może wystawić opinie? Czy przełącznik jest okej?
http://allegro.pl/tempomat-wiazka-audi-vw-a6-skoda-golf-passat-24gw-i1902576199.html
silencer 09-11-2011, 12:00 Oglądałem kiedyś oferty tego sprzedawcy, jednak wolałem wszystko zrobić sam, bo z tego co widać na aukcji to kabelek z wtyczką to po prostu chyba kabel utp taki jak do komputerowych sieci ethernetowych a wtyczka pewnie też komputerowa pochodząca albo z kabla audio do cd-romu albo z wtyczek 4 pinowych do płyty głównej.
Może lepiej poszukać coś na szrocie
krisford 10-11-2011, 18:24 od kuzyna z niemies dostałem info z linkiem do czegoś takiego
http://www.v2a-schutzbleche.rueenaufer.de/GRA_Umbau_MJ2000_.pdf
może ktoś przetłumaczy ? dobry jest ten opis ?
krisford 12-11-2011, 11:07 Manetka już kupiona.Proszę jeszcze o podpowiedz .
W jaki sprawdzony sposób wpiąć kable do wtyczki przy kompie ?
Jak kable prtzeciągnąć ?
I czy + ze skrzynki bezpieczników podłączyc do Pin nr6 w manetce ?
Pacific tdi 12-11-2011, 20:05 Może ktoś kupował u tego allegrowicza i może wystawić opinie? Czy przełącznik jest okej?
http://allegro.pl/tempomat-wiazka-audi-vw-a6-skoda-golf-passat-24gw-i1902576199.html
Do bani ta manetka. Oryginalna jest z "kołyską". ale od biedy może byc z tym, że nie będziesz miał wszystkich funkcji. I prosze nie pytajcie w jednym wątku w kólko to samo. Pare postów wczesniej jest schemat i dokładny opis. Trzeba troche poczytac. Jesli ktos nie rozumie proponuje nie podłączac, bo moze autko stanąć całkowicie i trzeba będzie kompa szukać.
A w mk1 gdzie umiejscowiony jest ECU? Bo będę musiał ciągnąć kable,gdyż kostki nie mam .
W mk1 (tdi) ma ECU za licznikiem prędkościomierza. W przypadku silnika 2,8 to o ile się nie mylę to tempomat jest sterowany podciśnieniowo, tempomat jest trudniej dołożyć niż do tdi.
...W przypadku silnika 2,8 to o ile się nie mylę to tempomat jest sterowany podciśnieniowo...
Ok,jeśli można to proszę o szersze wyjaśnienie tego podciśnienia, bo coś czuje, że obejdę się smakiem:(
No i tempomat hula aż miło.
Wielkie dzięki bobo75 za swietny temat.
Z montażem nie miałem najmniejszego problemu gdyż w miom Galusie był czujnik na sprzęgle i kostka a wymiana przełącznika zespolonego to pryszcz. W zwiazku z wymianą przełacznika ze sterowaniem MFA już myślę o wymianie licznika.
Wytrwałości i powodzenia niezdecydowanym bo frajda w użytkowaniu tempomatu naprawdę niesamowita.
krisford 19-11-2011, 10:47 U mnie też śmiga tempomacik. Dzieki wszystkim za pomoc.
Wtyczka zrobiona z części od kompa, przewód z kabla sieciowego, a manetka ze szrotu.
Troche zabawy w garazu :)
Witam
Kupiłem ostatnio poduszke z multifunkcją do galaxy MK2, obecnie mam założony tempomat w manetce oryginalnie, czy bedę potrzebował dokupić inna taśmę pod poduszkę czy nie? Czy będzie działało sterowanie radiem z kierownicy?
jaras111x 08-02-2012, 13:07 Witam ponownie. Tym razem zabrał się za pomysł podłączenia tempomatu(manetka) rozebralem osłonę kolumny przy kierownicy i niestety nie posiadam wolnego kabla, czy to możliwe skoro jest automat?? Czy teraz pozostaje mi zakup manetki z kablem http://allegro.pl/tempomat-wiazka-sharan-alhambra-galaxy-seat-24mgw-i2086273979.html czy może jeszcze coś?
jaras111x 10-05-2012, 08:47 Zakupiłem manetka z kablem gdyż moja ford jej nie posiadał, podpiolem się do ecu,(gniazda 44,45,46) a na 14 stop gdyż to gniazdo jest zajete(bialo/fioletowy kabel) co dalej, podpiąć się do niego?
czy właściciel silnika 2.3 zapomina o dołożeniu tempomatu ??? wcześniej juz padło takie pytanie ale kolega nie uzyskał odpowiedzi ponawiam pytanie gdyż mnie ono tez dotyczy !!
tempomat do benzyny
http://fordforum.pl/showthread.php?t=107256
podpiolem się do ecu,(gniazda 44,45,46) a na 14 stop gdyż to gniazdo jest zajete(bialo/fioletowy kabel) co dalej, podpiąć się do niego?
Tak
jaras111x 18-05-2012, 14:27 Hejka wczoraj zakończyłem montaż tempomatu :) Problem o który pytałem nie istnieje a powstał on z powodu takiego że wpinając się w ecu nie patrzyłem na to z góry tak jak wchodzą kable tylko od dołu tak jak wychodzą czyli wpinałem się nie w te gniazda co trzeba. Tempomat działa ale nie świeci się kontrolka na zegarach,też tak macie? I jeszcze jedno, wyskoczył taki błąd: 17978- Moduł sterujący zablokowany.Dodam że z autem nic złego się nie dzieje,czyżbym żle coś zrobił?
Ja kupiłem manetkę na Allegro za 135zl, wszystko działa poza kontrolką.
W sumie nic strasznego ale może ktoś ma pomysł jak to poprawić?
taxidriver 14-11-2012, 17:30 Było gdzieś, jak pamiętam trzeba robić kodowanie vag tacho i dodać coś do kodu, niestety nie działa kontrolka może się czasami się podświetlać.
Witam, chcialem troche odswiezyc temat. Mam Sharana MK1 1.9 TDI, 110 KM, 2000 r. i dzis dolaczylem tempomat, ale nie zrocilem uwagi na tem przelacznik pod sprzeglem czy w ogole jest. Tempomat dziala, ale nie rozlacza sie w momencie wcisniecia sprzegla. Mam pytanie, czy jesli nie ma lub nie dziala przelacznik pod sprzeglem, ktory rozlacza tempomat w momencie wduszenia sprzegla, to jest to grozne lub niebezpieczne dla auta, elektryki/elektroniki/funkcjonowania itp.? Mi akurat przeszkadzalo, jak jezdzilem innymi autami z tempomatem, ze wcisniecie sprzegla rozlaczalo tempomat. Jest to tylko wygodne w momencie redukcji biegow.
endriu.kom 13-07-2013, 11:01 OK, poradziłem sobie i podłączyłem kabel pod piny w kompie i do manetki ale jest kłopot...
Uaktywniłem tempomat vagiem.
Włączam manetkę na ON i na vagu w ostatniej kolumnie zmienia się na 1.0 gdy dam na OFF to jest 00.
Naciskam hamulec i w drugiej kolumnie wychodzi 100, gdy sprzęgło to jest 001. Niestety to koniec, bo gdy naciskam resztę przycisków na manetce to nic się nie zmienia i tempomat nie działa.
A jeszcze gdy manetka jest na ON to nie idzie zgasić silnika, chodzi nawet po wyjęciu kluczyka. Gdy manetkę dam na OFF to silnik gaśnie.
A podłączyłem następująco:
Manetka ECU
4,7 ---- 14
5 ---- 46
2 ---- 45
3 ---- 44
6 do bezpiecznika numer 2 (10A).
Czy ktoś wie o co tu chodzi?.
endriu.kom 13-07-2013, 16:55 Dobra zrobione. Zamiast 44, 45, 46 to podpiąłem 63, 64, 65.
Aż dziw bierze, że teraz wszystko działa.
Pozdro.
Powoli przymierzam się do założenia tempomatu w MK2 2.3
na alledrogo widzę jakieś sterowniki tempomatu (5GA006310-12) wyjęte np z MK2 2.3
http://images47.fotosik.pl/1878/d72f2fc620aefb0b.jpg
a w tym wątku wyczytałem, że potrzebna tylko maneta + czujnik pod pedałem + przewody z wtyczką (jeżeli ich brak)
oświeci ktoś ?
sterowanie dieselem jest inne aniżeli beznyzna.
silnikiem wysokopręzny ma sterownik ktory ogarnia wszystkie czujniki, łacznie z połżeniem pedału gazu. (nie ma przepustnicy)
czyli w benzynie znacznie więcej zabawy
Czy ktoś założył "od zera" tempomat w MK2 2.3 ? :wink:
Sebek1002 09-09-2013, 21:34 Witam, uporałem się z wężykami przy pompce jednak po kilku tygodniach jazdy znowu tempomat zgasł i nie działa...
Myślę że tym razem będzie to wina manetki bo tym razem nic nie klika przy włączeniu, chciałem to sprawdzić vagiem jednak jestem w tym początkujący i w programie vag-comm wchodząc w silnik 01 następnie w bloki pomiarowe 08 następnie blok 006 wyskakują jakieś bloki ale nie są to zera i jedynki tylko coś bardziej z odczytów silnika tzn jakieś temperatury, chyba dane z przepływki ale nic poza tym.
Co robię źle w tym vagu ???
JasiU2013 30-11-2013, 21:16 Witam. Mam EDC15P+ zacząłem podłączać tempomat ale w sterowniku w miejscu 14 pinu mam już wpięty przewód nie wiem od czego jest i teraz moje pytanie czy mam się wlutować w ten przewód ?
Pacific tdi 01-12-2013, 10:47 14 jest tylko do tempomatu. Moze ktoś już próbował tu podłączac. Policz jeszcze raz dokładnie piny czy na pewno zlokalizowałes poprawnie 14 pin. Jesli faktycznie to ten to proponuje odciąć i poprowadzić samemu porządnie instalacje. To jest operacja na otwartym sercu i musi byc to zrobione dokładnie i bez pomyłek.
JasiU2013 01-12-2013, 12:25 Jutro zadziałam dalej z tempomatem
bogdan2411 16-12-2013, 20:57 Witam
W moim galaxy mk1 komputer widzi tempomat,manetka włącza i wyłącza,ale na liczniku nie świeci się kontrolka i tempomat nie widzi szybkości, nie działa jak jadę samochodem,mechanik powiedział że mam padnięty licznik i trzeba kupić nowy.Może ktoś mi poradzi co może być ? Mam wątpliwości do tego mechanik:(
taxidriver 16-12-2013, 23:08 Zmień mechanika .Ten kłamie lub się nie bardzo zna. Jak sam dokładałeś nie świeci było o tym http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=52569 . A że nie działa manetka najpierw sprawdz kabelki potem taśmę w manetce u mnie się przetarła o obudowę i mam identyczny objaw ale czasu brak na nakłucie taśmy.
bogdan2411 17-12-2013, 08:35 dzięki za podpowiedz,ale u mnie nie działa tempomat tylko mechanik powiedział że komp sam.widzi tempomat ale tempomat nie widzi szybkości z licznika ??Nie wiem co ma do tego licznik??Może jakiś przekaznik?
taxidriver 17-12-2013, 19:05 komp sam.widzi tempomat ale tempomat nie widzi szybkości z licznika ??Nie wiem co ma do tego licznik??Może jakiś przekaznik? Z mojej wiedzy nie ma to związku tempomat w tdi jest połączony z potencjometrem gazu. Czyli silnik sterowany jest z czujników ( tak też piszą inni w chyba tym wątku.) W benzynie faktycznie jest pompa podciśnieniowa . poszukaj diagnostyki w vagu i kabla który widzi tempomat ( chińczyki nie zawsze go widzą) wtedy sprawdzisz czy masz styki ok . Lub wyjmij manetkę i sprawdź przejścia. poszukaj elektryka. nie mechanika w tdi "T" jest elektryczny.
jelen027 21-01-2014, 19:37 Witam. Mam problem z tempomatem. Po podłączeniu auta do CDIF/2 i aktywowaniu tempomatu dalej nie działa. Kontrolka na zegarach też się nie świeci a sprawdzając sprawność manetki widać zmiany po przełączaniu z off na on jak również dodawanie i ujmowanie gazu. Gdzie przyczyna ? Czy ewentualnie VAG'iem da się to ruszyć??
Daniel!Nie bądź naiwny,świecącej kontrolki tempomatu to nawet Stevie Wonder nie widział,działa Ci na pewno..:pomysl:
jelen027 23-01-2014, 18:11 Przeglądałem trochę forum. I pytanie : czy jest możliwość, że czujnik stopu jest uwalony ? Dodam, że światła działają normalnie tyle, że ciągle wyświetla się kontrolka świateł..
i co fakt to fakt zdarzyło mi się, że jadąc zaświeciła mi się kontrolka od grzania świec.
Włącznik stopu uwalony!Kup orginał ,bo inne są o kant d.py,40 pln ASO..
Witam przymierzam się do dołożenia tempomatu. Mój model Galaxy jest z kierownicą bez możliwości sterowania radiem oraz zwykłym licznikiem. Zastanawiam się czy manetkę mam kupić z regulacją prędkości czy też bez regulacji ???
Hej ponawiam swoje pytanie bardzo proszę o info którą manetkę z poniższych wybrać
1. http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6096
2. http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6097 chyba podróba ?
3. http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6098 prawdopodobnie na tą padnie wybór
ps. Mam jeszcze jedno pytanie czy z tych niżej wymienionych fotek możecie wywnioskować czy w moim Galaxy mam pociągniętą wiązkę dotempomatu czy też nie da rady tego stwierdzić bez odkręcania kierownicy
1.http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6094
2.http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6093
3.http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6095
taxidriver 02-02-2014, 18:55 Zastanawiam się czy manetkę mam kupić z regulacją prędkości czy też bez regulacji ???
sorki nie wiem jak wygląda bez regulacji ;) w momencie kiedy włączysz tempomat np przy prędkości 45km/h to plusikiem podbijasz prędkość a - zmniejszasz. mam od 6 lat manetkę za 6 dyszek z serwisu skody to samo i nie narzekam.
Mam jeszcze jedno pytanie czy z tych niżej wymienionych fotek możecie wywnioskować czy w moim Galaxy mam pociągniętą wiązkę dotempomatu czy też nie da rady tego stwierdzić bez odkręcania kierownicy
najlepiej wyjmij komputer ten pod maską i sprawdź czy są podpięte przewody pod piny rozpiska w temacie;). i jeszcze jedno edytuj temat nie pisz post post pod postem. Jak chcesz pomocy napisz na priwa podam tel i potłumaczę telefonicznie. generalnie roboty na jakieś 30-45 minut jak przeciągniesz wiązkę.
Pacific tdi 02-02-2014, 22:26 [QUOTE=tyger;2151742]Hej ponawiam swoje pytanie bardzo proszę o info którą manetkę z poniższych wybrać
1. http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6096
2. http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6097 chyba podróba ?
3. http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6098 prawdopodobnie na tą padnie wybór
1- wersja do kierownicy wielofunkcyjnej
2- wersja ekonomiczna bez "kołyski", można włączyć tempomat tym przyciskiem jednak po wyłączeniu znowu trzeba ustawiac prędkość
3- wersja pelna , włącza tempomat, po wyłaczeniu pamięta poprzednio ustawioną prędkość oraz można regulować prędkość + -.
Spox dzięki za info wybór padł na manetkę nr.3
Pacific tdi 02-02-2014, 22:39 I prawidłowo. Jak cos nie będziesz wiedzial to pisz.
ok jutro zaglądam do wtyczki od kąpa czy mam kable pociągnięte. Może będzie tak że nie będę musiał ciągnąć od manetki :p
Pacific tdi 02-02-2014, 22:51 Mało prawdopodobne
Witam ponownie. Rozebrałem wtyczkę od ECU i faktycznie kabelków od tempomatu brak.
kogutelk 05-02-2014, 12:39 Witam.
Założyłem manetkę od tempomatu oraz pociągnąłem wszystkie kable i je podłączyłem, a tempomat nie działa.
Aktywacja zrobiona.
Nie mogę znaleźć bloku w którym sprawdza się działanie manetki. W bloku nr 6 mam wskazania ale od innych rzeczy niż tempomat i tych 000000 tam niema.
W ECU w pinach 44 i 46 miałem jakieś kabelki już wpięte (oryginalnie) więc się w nie wlutowałem.
Gdzie szukać przyczyny oraz tych bloków pomiarowych.
Galaxy 2,8 2001r.
Posprawdzałem wszystkie przewody od manetki do kompa i są ok.
Już działa. Nie doczytałem ze do BP jest inny schemat do podłączenia ECU.
Ja natomiast dołożyłem taką manetkę z tempomatem http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1186&pictureid=6119 i po podłączeniu okazało się że tempomat nie działa. Teraz jest na etapie szukania prawidłowej diagnozy tempomatu za pomocą Vag-Com
Tempomat zaadaptowałem vagiem no i niestety nie działa. Sprawdziłem blok 006 i w okienku 4 zmieniają się wartości jak przełączam w manetce z of na on i odwrotnie. Przyciski res i set również działają bo po sprawdzeniu w bloku nr.022 również wartości się zmieniają w okienku drugim. Pedał hamulca także w okienku 2 zmienia wartość i pedał gazu też. Jedynie co to brak reakcji na sprzęgło. Może tu tkwi problem. Słyszałem że czujnik na sprzęgle czasami szwankuje. Może jest zblokowany i z powodu zacięcia powoduje że cały czas tempomat jest rozłączony.
Problem rozwiązany. Okazało się że czujnik sprzęgła był zblokowany. Wystarczyło poruszać nim i popsikać kontaktem i czujnik zaczął działać.
Mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie tak jak piałem spsikałem go kontaktem ale jutro jeszcze psikkne na nie go WD-40 . Czy aby to mu nie zaszkodzi ??
jelen027 19-02-2014, 15:06 Witam. Mam problem z fabrycznie zamontowanym tempomatem w galaxy mk2 1,9 TDI (AUY). W ogóle nie działa lecz po podłączeniu vag'iem do bloku silnika( 6 ) od razu pokazuje mi się _1_0_0 tak jak by było wciśnięte sprzęgło. Dodam, że załączając tempomat i wciskając hamulec pokazuje się _1_1_1. Program reaguje na przełączanie manetką i na wciskanie pedałów hamulca i gazu ( w bloku 22). Na pedale sprzęgła nie mogę zlokalizować czujnika lub go wcale tam nie ma. według rozkodowywania vin nie jest to żaden anglik lub auto po przekładce z automatu.
Jakieś podpowiedzi co do takiej sytuacji ??
marcus93 19-02-2014, 17:44 Witam wszystkich, jeżeli chodzi o czujnik do tempomatu nad sprzęgłem wygląda identycznie jak ten nad hamulcem, najlepiej go widać gdy otworzyszklapkę od bezpieczników, jest zamocowany na blaszce i ma kolor czarny z wystającym trzpieniem, nie dawno też działałem z tempomatem, u mnie ten trzpień był za głęboko wcisnięty i w ogóle nie dotykał dzwigni sprzęgła dlatego tempomat nie działał, należy wypiąć czujnik i wyciągnąć ręką ten trzpień z czujnika,gdy będziesz ciągnął ten trzpień będzie słychać takie terkotanie jak od opaski zaciskowej plastikowej na trzpieniu też są takie ząbki, potem montujesz czujnik w mocowanie nad pedałem wpinasz kostkę i powinno działać, sprawdz VAGIEM czy jest reakcja na wciskanie sprzęgła, powinno 0 zamieniać się na 1 podczas wciskania sprzęgła, w razie dodatkowych pytań pisz, pozdrawiam
Bump: poniżej masz link jak wygląda taki czujnik
http://allegro.pl/ford-galaxy-mk2-czujnik-pedalu-sprzegla-i3943075872.html
tyle tylko, że wydaje mi się że ma też trochę za mocno wciśnięty trzpień który w moim przypadku wystawał bardziej po wysunięciu go ręką, po zamontowaniu do mocowania nad pedałem sprzęgła, trzpień wsunie się tyle ile trzeba i sam się ustawi na długość wystawania.
jelen027 19-02-2014, 18:11 Właśnie chyba go nie mam i na dodatek nie widzę tam żadnej kostki, do której mógłbym go przypiąć:
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/594/tupq.jpg
Dodam, że czujnik przy pedale hamulca wymieniłem już tak jak mi poradzono na forum. A okazuje się, że mój jest sprawny. Wiec mam jeden zbędny. Według ford tis powinienem mieć nad sprzęgłem troszkę inny czujnik o oznaczeniu 1H0927189D.
marcus93 19-02-2014, 18:52 tam gdzie ty masz puste miejsce, musi być wpięty czujnik do pedału sprzęgła, inaczej z tempomatu nici, a tempomat masz oryginalny czy dokładany?
jelen027 19-02-2014, 19:05 Tak jak w poście wyżej mam oryginalny tempomat. W dodatku gdy prosiłem kolegę z forum o rozkodowanie nr vin wyskoczyło tam, że mam tempomat. Niestety w samochodzie nie działał od kiedy go kupiłem. Manetka, kable wszystko wygląda na fabryczne i niestety nie mogę zlokalizować wtyczki od czujnika sprzęgła. Ma ktoś może schemat instalacji tempomatu??
marcus93 19-02-2014, 19:37 Koledzy a ma ktoś instrukcję jak aktywować kontrolkę tempomatu, mam liczni 1/2 fis, jak VCDS-em Lite robiłem test kontrolek to nie zauważyłem by pojawiła się kontrolka od tempomatu, także nie wiem czy takowa jest w moim Glaxy, proszę o pomoc w tym temacie.
jelen027 08-04-2014, 12:26 Odgrzeje.
Mam pytanie do forumowiczów, którzy montowali sobie samemu tempomat oryginalny. Czy mieliście czujniki pedału sprzęgła od razu zamontowane?
czujnik nad pedałem sprzęgła jest po to aby zrzucić podtrzymanie prędkości, gdy wciśniesz sprzęgło.. to zwykly przełącznik NC NO.
jak nie masz książki do SGA to pisz, dam ci link dp rosyjskiego serweru, są tam wszystkie schematy.
jelen027 09-04-2014, 10:51 Właśnie ja nie mam ani czujnika ani kostki. A chętnie zrobiłbym w końcu tempomat. Może wrzuć tu linki. Zostanie dla kogoś, kto może mieć podobny problem co ja. :wink:
Jestem w stanie kupić w serwisie czujnik za niecałe 45zł i nawet kostkę za niecałe 10zł do niego. Tylko trzeba wiedzieć gdzie tą kostkę podłączyć.
Linki były juz kilkanaście razy podawane.. ale jesteś "nowy" stad zapytałem cie o ksiazke do naprawy SGA.
Jak mozna coś modyfikowac bez schematów i wiedzy na ten temat.
Sam naprawiam SGA pdf (http://yadi.sk/d/QG1PpO5j3dAYP)
jelen027 09-04-2014, 21:03 Właśnie nic jeszcze nie zmodyfikowałem..
I nie zmodyfikuje. Bo w książce, która przesłałeś nie ma ani słowa o tempomacie czy też schematu do czujnika pedału sprzęgła.
Ktoś w poprzednich postach podawał swój przykład kiedy założył tempomat i wciskając sprzęgło nie rozłączał się tempomat.
Jeszcze ktoś inny pytał o automata i otrzymał odpowiedź, że jeśli nie ma tak na prawdę czujnika ani pedału sprzęgła to da się rozłączać tempomat tylko gazem i hamulcem. i Też działa.
Więc jest możliwość założenia (działania) tempomatu bez czujnika sprzęgła.
TYLKO JAK ? :D
Michal11041 10-04-2014, 21:13 Kolego normalna sprawa. Dokladasz pare kabelkow i zmieniasz manetkę, aktywujesz vagiem funkcje tempomatu i gotowe. A jeśli nie masz czujnika pedału sprzęgla to nie będziesz mial te wygody rozłańczania tempomatru po naciśnięciu. Praktycznie kazdy TDI ze skrzynią manualna ma czujnik sprzęgła. Sprawdz po VINnie czy nie miałesz przypadkiem skrzyni automatycznej
jelen027 10-04-2014, 21:44 Według vin mam : Galaxy 2001/06, (+)"D", 1.9L Diesel TC(115PS), Economy 6, 2000 EEC (EEC 7), Automatyczna Regulacja Temperatury, 5-Drzwiowy LHD FWD, 3.04, Seria High, Antracyt, Satin Silver, Kenzo"
"ze sterowaniem prędkością" - to chyba tempomat....
Manetkę mam ( sprawna - sprawdzana ), kable do manetki i do czujnika na hamulcu mam i podłączone, tempomat niby aktywowany vagiem a nie działa...
Pomoże ktoś?? Bo już pomysłów brakuje..
Michal11041 11-04-2014, 07:47 Masz auto z 2001 roku i dokładnie nie pamietam w którym bloku ECU ma tempomat, musisz to odnaleść i tam w którymś polu będą 0 bądz 1. Tam będzie wszystko widać jakich wymagań nie spelniłeś że tempomat nie działa. Najlepiej podejslij scrona na forum to Ci pokaże
jelen027 12-04-2014, 00:22 Już to chyba przechodziłem... u mnie cały czas wyświetla się 1 (jako wciśnięty pedał sprzęgła)
Ale jutro sprawdzę i zrobię foty.
Michal11041 12-04-2014, 08:55 Hm jeśli ECU widzi cały czas wciśniete sprzegło to sprawdz przewody lub czujnik. Żle skalibrowany czujnik też nie włączy tempomatu. Tam się do wysuwa badz wsuwa
jelen027 26-04-2014, 09:33 U mnie wygląda to tak:
http://zapodaj.net/fa0fb212884c0.bmp.html
http://zapodaj.net/6a264423048cb.bmp.html
http://zapodaj.net/c6e51659a2aa7.bmp.html
http://zapodaj.net/e1f2b9862d7ac.bmp.html
http://zapodaj.net/b5bf2d141350d.bmp.html
http://zapodaj.net/4bb5eb46d8bc9.bmp.html
Michal11041 27-04-2014, 15:39 Kolego pedał sprzegła masz ciągle wciśnięty. Czujnik badz instalacja do przejzenia
jelen027 28-04-2014, 18:40 To już wiedziałem wcześniej, że pierwsza 1 to pedał sprzęgła. Czujnika właśnie nie mam, ani nie mam wtyczki, ale w automatach jakoś nie ma pedału sprzęgła a tempomaty są. Czy chodzi o samo kodowanie czy prucie instalacji w celu dołożenia czujnika na sprzęgle?
Michal11041 29-04-2014, 06:19 Nie doczytałem. Tylko kodowanie sterownika silnika
jelen027 29-04-2014, 08:58 Jest ktoś w stanie powiedzieć jak to zrobić? Lub w którym wierszu co przestawić (zmienić)...
Zaznaczę, że mam oryginalnie podwyższoną moc do 150KM (wolf).
Michal11041 29-04-2014, 20:54 Kolego daj jeszcze screena okna jak połączysz się z silnikiem. Tam jest opisane jakie masz kodowanie, nr sterownika itd
jelen027 30-04-2014, 13:01 A tak to wygląda:
http://zapodaj.net/d36a9fee932be.bmp.html
Michal11041 30-04-2014, 16:04 Kodowanie masz prawidłowe jesli chodzi o skrzynie manualną. Sprawdzaj instalacje do ECU
jelen027 30-04-2014, 16:54 Czy trzeba będzie demontować deskę? Jak najlepiej do tego się zabrać? I czego szukać? w schemacie elektrycznym silnika będzie oznaczona wiązka do tego czujnika? W sensie jakie kolory.
Wiem, że potrzebuje gdzieś wstawić tą kostkę do czujnika:
http://zapodaj.net/5353174dcca27.bmp.html
Tylko jak się odnaleźć w całej tej wiązce...
Michal11041 30-04-2014, 18:34 Deski nie musisz zdejmować. Musisz sie dostać do sterownika silnika, Masz go za zegarami czy w komorze silnika? Znajdz na internecie opis złącza ECU sterownika EDC15 na dwie wtyczki i tam będzie które piny są od sprzęgła. Jak znajdę trochę czasu to Ci podrzuce
jelen027 02-05-2014, 09:16 Mam Mk2 wiec w komorze. Teraz nie mam nawet jak posprawdzać, bo do niedzieli jestem w NL.
Michal11041 05-05-2014, 22:06 Pedał sprzegła masz na 66 kołku sterowanie masa
Witam Wszystkich.Postanowiłem dziś dorobić sobie tempomat w moim Galaxy MK2 z 2001 roku -silnik 1.9 AUY. Nie zmieniałem manetki a zrobiłem go według opisu kolegi bobo75 na wyłącznikach typu dzwonkowych. Po aktywacji i podpięciu do Vaga wychodzi , że wszystko dobrze zrobiłem . Tzn po załączeniu tempomatu ostatnie cyfry zmieniają się na 11. Po przyciśnięciu przycisku dzwonkowego mam końcówkę 111 a po wciśnięcu drugiego mam końcówkę 101. Niestety na początku mam cyfrę 1 np: 101011. Sprawdzałem w bloku06 i jest to jakby stale załączone sprzęgło, bo mam 100 . Tyle tylko ,że ja nie mam czujnika od sprzęgła, moje auto nie posiada nawet kostki do podłączenia czujnika. Nie mam nawet kostki przy kierownicy. Kolega " jeleń027 " widzę ,że ma taki sam problem jak ja. W złączu przy ECU na pinie 66 nie mam żadnego kabelka podpiętego. Wszystkie żyły prowadzone od przełącznika do ECU sprawdzone i są w porządku. Jakieś sugestie z Waszej strony ?
Dziś zauważyłem, że w Vagu w bloku 6 nie pokazuje mi prędkości samochodu. Na liczniku działa poprawnie natomiast w programie wskazuje 0 km/h (oczywiście podczas jazdy). W błędach pojawił mi się tylko raz błąd nr 17977 (Regulacja prędkości- główny wyłącznik brak osprzętu). Czyli moim rozumowaniem tempomat pewnie nie ma prawa funkcjonować , bo nie widzi prędkości? Jeśli tak to gdzie szukać czujnika , który za to odpowiada i dlaczego na liczniku wskazuje prędkość. Przy teście licznika Vagiem prędkościomierz wychyla się i przechodzi test poprawnie.
Proszę o pomoc w podłączeniu tempomatu. Pacjent to Sharan z 1996 r. Silnik AHU. Na początku tematu jest napisane, że piny w komputerze silnika to:
58 , 34 , 35 , 66
Prosiłbym jeśli to możliwe o opisanie jak do tych pinów pójdą kabelki z wtyczki manetki (6-ścio pinowej).
man. komp. silnika
1------------
2------------
3------------
4------------
5------------
6------------
Koledzy mam pytanie dotyczące Galaxa MK2 z 2001 roku.
Aktualnie posiadam manetkę bez tempomatu i dochodzi do niej 12 pinowa kostka. Może ktoś mi podać z jakich pinów od manetki wychodzi sterowanie do ECU ?
Pozdrawiam
Cossi86, dla silnika 1,9 TDI (po roku 2000) wygląda to tak:
pin 2 z manetki do pinu 45 w komputerze silnika
pin 3 z manetki do pinu 44 w komputerze silnika
pin 4 i 7 z manetki do pinu 14 w komputerze silnika
pin 5 z manetki do pinu 46 w komputerze silnika
pin 6 do plusa po kluczyku.
wrona1027 22-10-2014, 20:45 witam,mam pytanie!!!gdzi moge jeszcze szukac tej 6pinowej wtyczki od tempomatu???obudowe kierownicy rozebralem i niegdzie jej nie znalazlem.moze jej wogole nie mam...ale zastanawiam sie czy moze byc ona w innym miejscu...mam auto z 2001 roku z silnikem 1,9tdi (115km)
taxidriver 23-10-2014, 12:46 dla pewności zerknij do sterownika czy masz podpięte kabelki pod piny post wyżej. Jeśli nie ma to nie masz kostki jak są to szukaj dokładniej często są oklejone gąbką i taśmą nie za dobrze widoczne jak nie ma bez stresy kostkę ślicznie się dorabia z kostek do elektroniki składanej na płytkach . W sklepach z elektroniką są do dostania za grosze......
Koledzy, odgrzeję trochę kotleta, ale szukam już od godziny i nie mogę znaleźć...
Ja akurat mam alhambrę i też mi nie działa tempomat. Sygnały z manetki odczytuję w vagu, sygnał z pedału hamulca mam, natomiast sygnał z pedału sprzęgła mam cały czas na 1. Okazało się że nie mam podłączonego kabelka do czujnika na sprzęgle, a nie mogę tej kostki nigdzie znaleźć... po prostu jej nie ma.
Chcę kupić i założyć taką kostkę i mam pytanie... Gdzie i do czego mam podpiąć potem ten czujnik w instalacji autka?
galaxior 09-07-2016, 22:54 Witam
dopiero chce się zabrać za montaż tempomatu u siebie, bo mam golasa i znalazłem opisane przez bobo75, z tym że nie ma już zdjęć...
Czy ma ktoś jeszcze te zdjęcia z postu opisywanego przez bobo75?
przydałoby się odświeżyć :)
z góry dziękuję
Witam,
Skąd jesteś?
Moge Ci pomóc ostatnio sobie dokładałem tempomat i MFA to jeszcze pamiętam coś z tego i opis tez gdzieś miałem.
Zacznij od sprawdzenia czy w obudowie kolumny kierowniczej masz gotowa wiązkę przewodów od tempomatu. W Twoim roczniku może być gotowa, bo ja musiałem sobie przewody zrobić. Jak masz gotową wiązkę to tak naprawdę wystarczy zmienić manetkę, wpiąć kabel, uaktywnić tempomat i po temacie.
galaxior 17-07-2016, 14:56 witam
niestety trochę daleko bo jestem z lubelskiego.
Wtyczki niestety nie mam.
taxidriver 18-07-2016, 09:19 Jak lubelskie a jeszcze lepiej lublin odezwij się pomogę ale do piątku bo potem urlop i wyjeżdżam...masz na priwa mój nr tel...
galaxior 18-07-2016, 12:42 Jak lubelskie a jeszcze lepiej lublin odezwij się pomogę ale do piątku bo potem urlop i wyjeżdżam...masz na priwa mój nr tel...
niestety do lublina mam dobry kawałek, a tym bardziej w tym tygodniu nie wybieram się, ale dzięki taxiriver :)
rafixpol2 21-07-2016, 16:34 Cossi86, dla silnika 1,9 TDI (po roku 2000) wygląda to tak:
pin 2 z manetki do pinu 45 w komputerze silnika
pin 3 z manetki do pinu 44 w komputerze silnika
pin 4 i 7 z manetki do pinu 14 w komputerze silnika
pin 5 z manetki do pinu 46 w komputerze silnika
pin 6 do plusa po kluczyku.
Witam. Moze nie dokładnie do tego tematu ale napewno będziecie wiedzieć. Potrzebuję wymienic drugą manetke, od wycieraczek i od komputera. Przestała mi działać regulacja predkości wycieraczek i ktoś mi powiedział że z dużym prawdopodobieństwem popsuła się sama manetka. mam juz dla niej zastępstwo ale nie mogę się do niej dobrać w samochodzie. Gdyby ktoś z Was mógł opisać łopatologicznie w jaki sposób dostać się do manetek. Czy trzeba zdejmować kierownicę? Czy moze jest jakiś prostszy sposób? Sa jakieś śrubki w obudowie kolumny kierowniczej ale nie wiem na jaki śrubokręt. Zaden z moich nie pasuje. Może to jest problem?
taxidriver 21-07-2016, 21:42 od spodu w plastiku 2 śrubki + pod kierownicą 2 + poduszka, kierownica torx 50, a potem jak po maśle wszystko ok 20-25 minut z przerwą na papierosa i telefonem do kochanki.;)
rafixpol2 22-07-2016, 23:37 OK. śrubki znalazłem. Tak naprawdę dziurki. Tylko żaden śrubokręt do nich nie pasuje. Albo jakiś bardzo mały torx albo już nie wiem. Może ktoś sprawdzić albo z pamięci udzielić rady jaki to tyb śrubszczaka. Bo już mnie trafia.
edmund.dantes 23-07-2016, 09:03 Krzyżak, PH1 powinien być ok.
galaxior 25-08-2016, 07:17 Witam,
Zacznij od sprawdzenia czy w obudowie kolumny kierowniczej masz gotowa wiązkę przewodów od tempomatu. W Twoim roczniku może być gotowa, bo ja musiałem sobie przewody zrobić. Jak masz gotową wiązkę to tak naprawdę wystarczy zmienić manetkę, wpiąć kabel, uaktywnić tempomat i po temacie.
Witam
Chłopaki, zatrzymałem się na wyciągnięciu tych gumek z kratownicą wtyków we wtyczce ECU - to co widać w załączniku. Jak to wyciągnąć, aby dobrze kabel (skrętka) powtykać?
taxidriver 25-08-2016, 10:21 Nie za bardzo rozumiem jaki masz problem , ale chyba chodziło ci o to jak wetknąć pin w dziurkę....:).A po prostu jak są zaślepione wypychasz gumkę i wciskasz piny i po sprawie nie pamiętam jak już to robiłem ale bez żadnej wielkiej filozofii....
galaxior 25-08-2016, 16:26 chodzi mi o to że wkładając druciki w dziurki nie mam pewności czy dochodzą do końca, czy tak jak trzeba siedzą i czy będą łączyć... na zdjęciu powyżej widzę że ktoś wybebeszył z obudowy wtyczki środki i wtedy widać czy kabelki odpowiednio się włoży... :)
tylko wciskaliście przez te gumki na ślepo bez rozbebeszania wtyczki??
galaxior 25-08-2016, 22:04 już sobie poradziłem :) trzeba było podważyć po bokach gumkę i po woli wyszła
tomgalv6 20-06-2017, 16:34 Witam!
Proszę o informacje jak zamontować tempomat w Galaxy 2.8 AYL 2004r.
Czy ktoś może ma zdjęcie jak wygląda i gdzie dokładnie powinienem szukać tego czujnika na sprzęgle?
Tempomat bardzo mnie kusi, ale nie ukrywam że opcja samodzielnych przeróbek mnie trochę przeraża.
Witam mam Galaxy 2.3 benzynie DOHC manual E5SB i chciałem dołożyć do niego tempomat. Wiem ze wychodzili z fabryki 2.3 z tempomatem dlatego chciałem go wrzuci, dokupiłem manetkę i wiązkę ale niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleźć jak to zrobić wszystkie informacje na forum sa o silnikach VAGA a nic nigdzie nie mogę nic znaleźć o silniku forda bo 2.3 tylko i wyłącznie był w Galaxy. Jak by ktoś miała jakieś informacje i mógłby mi podpowiedzieć jak to zrobić byłbym bardzo wdzięczny Pozdrawiam
cattani75 07-11-2017, 21:12 Zapytaj tedi_k - do Katowic nie masz daleko. :-)
a pozostałe elelemty sądołozone? sterowanie linka itp itd?? bo wątpie w to mocno.
jeszcze nie mógłbyś trochę rozwinac bo jeszcze musze dodac i jak? dzieki
karolp1993 23-12-2017, 14:25 Witam. Chciałbym dodać tempomat do swojego Galaxy 1.9 TDI. Jakich styków użyć aby dołożyć je we wtyk sterownika silnika?
morris71 30-12-2017, 20:11 Jeśli Ci coś to pomoże to ja ostatnio kupiłem taką wtyczkę, ale okazała się za mała.
Wypiąłem z niej przewody z pinami i pasowały idealnie do komputera.
http://allegro.pl/1j0973702-zlacze-vw-1-5-z-kablem-40cm-000979131-i6966694868.html
A tu trochę lepsze zdjęcie.
https://fr.aliexpress.com/item/10Sets-lot-2Pin-1J0973702-Sealed-Female-Connector-for-Audi-VW-A8-A6L-A5-A4L-A4-A3/32774364352.html
karolp1993 30-12-2017, 22:30 Nie zaczaiłem że piny kostce ECU już są, wystarczy zacisnąć. Podpiąłem wszystko jak w podanym pinoucie na pierwszej stronie, w VAG-COMie widać że wartości się zmieniają po wciśnięciu przycisków, natomiast tempomat nie działa. Albo coś pomyliłem piny miejscami, albo nie wiem co. Mam też podejrzenie że piny w manetce mogą być zamienione - gdzieś na forum skody wpadła mi taka wiadomość w oko, a kupiłem jakiś tańszy zamiennik na allegro.
EDIT:
Dziś chwilę pomierzyłem manetkę i w moim zamienniku wyszedł taki pinout:
PIN MANETKI - PIN ECU
1 -
2 - 14 (ON)
3 - 44 (RES)
4 - 45 (SET)
5 - zmostkowany z 2 i 7 (ON / CANCEL w kierownicach z multifunkcją)
6 - +12V po zapłonie
7 - 14 (ON)
Przy takim podłączeniu wszystko działa poprawnie, także okazuje się że tanie zamienniki manetek mają pozamieniane piny..
Koledzy A jak wygląda podłączenie tempomatu pod kierownica multifunkcyjna???chodzi o to że załączenie tempomatu jest na tych łopatkach na kierownicy???
Didi1102 03-08-2018, 10:59 macie schemat jak podłączyć przełączniki... zeby nie zmieniać manetki?
pawel6869 20-09-2018, 11:07 mam pytanie jeśli nie mam czujnika sprzęgła to dołożony tempomat będzie działał na samym hamulcu ?
taxidriver 20-09-2018, 16:00 Koledzy A jak wygląda podłączenie tempomatu pod kierownica multifunkcyjna???chodzi o to że załączenie tempomatu jest na tych łopatkach na kierownicy???
dodać do kosztów trzeba jeszcze taśmę pod kierownice.
muflon137 24-09-2018, 09:56 Witam.
Zna ktoś może rozmiar pinów które montujemy do wtyczki ECU ?
W sklepie mnie o to zapytali i rozłożyłem ręce ...
Z tego co pamiętam to we wtyczce są juz piny tylko trzeba do nich zacisnąć kabelki.Witam.
Zna ktoś może rozmiar pinów które montujemy do wtyczki ECU ?
W sklepie mnie o to zapytali i rozłożyłem ręce ...
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
muflon137 24-09-2018, 10:11 Niestety tylko gumowe zaślepki
To zaraz wezmę w rękę taką kostkę i ci pomierzę
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
muflon137 24-09-2018, 10:14 To zaraz wezmę w rękę taką kostkę i ci pomierzę
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli możesz to zrób też fotkę
Bump: taki ?
Rozmontowane wtyczkę i są wszystkie piny
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłałem ci fotkę ale coś nie idzie
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Zadwon do mnie go wyślę Ci fotkę na telefon
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
muflon137 24-09-2018, 11:54 Zadwon do mnie go wyślę Ci fotkę na telefon
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Dziękuję za szybką pomoc
muflon137 02-10-2018, 20:05 Koledzy:
Dziś założyłem manetki ( od tempomatu i komputera ). Pociągnąłem wszystkie kable do ECU i Licznika ( licznika jeszcze nie mam, przyjdzie jutro ) kilka razy sprawdziłem czy jest podłączone OK. Aktywowałem tempomat ( 11463 )
01 - elektronika silnika
08 - blok pomiarowy
w bloku 006 działają tylko pedały, manetka nie reaguje na testy.
Podpowiedzcie coś bo nerwy puszczają - 8 godzin w garażu, przeziębiony i lipa
ps. na pinie 14 w ECU miałem już kabelek ( biały z jakimś paskiem ) wlutowałem się w niego
A na manetce masz zasilaniw 12V?
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
muflon137 02-10-2018, 20:36 A na manetce masz zasilaniw 12V?
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
tak, po zapłonie.
To coś skopałeś w kablotece i jeszcze raz sprawdź tą wtyczkę przy komputerze. Nic się tam nie dolutowuje tylko wtyka kabelki.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
muflon137 02-10-2018, 20:46 To coś skopałeś w kablotece i jeszcze raz sprawdź tą wtyczkę przy komputerze. Nic się tam nie dolutowuje tylko wtyka kabelki.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Sprawdzałem kilka razy... ktoś tu też pisał, że na 14 miał już zajęte miejsce i musiał dolutować. Jutro jak przestanie działać balantines to rozbiorę jeszcze raz i zrobię zdjęcie
muflon137 02-10-2018, 22:54 trzeba sprawdzać do skutku ...
Stefano ja zawsze miałeś rację, pin 14 ma być pusty a ja źle policzyłem i tyle.
Pozdrawiam
Czyli wszystko ci juź działa?
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
muflon137 05-10-2018, 18:22 Czyli wszystko ci juź działa?
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
tak, tempomat działa aż miło, przy okazji dołożyłem jeszcze licznik z 1/2 fis i manetkę.
GuitarMan 07-10-2018, 10:43 Dzień dobry.
Powiedzcie mi Panowie, jak to jest z Galaxy 2.3 benzyna + automat FL 2004? Podobno trzeba dokładać jakieś siłowniki, itp. Robił to ktoś w wym silniku?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji krok po kroku.
Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Witam koledzy.
Odgrzeje troszkę temat. Dołożyłem do mojego Galaxy 1.9 TDI w automacie tempomat (manetka, wiazka, wpięcie do kompa). Pojawił się problem przy aktywacji, mianowicie wpisuje kod aktywacyjny w VAGu i nic się nie zmienia w blokach pomiarowych. Wpisuje kod dezaktywacji też lipa. Próbowałem przez Delphi aktywacja, dezaktywacja i to samo, bloki pomiarowe bez zmian. Info, że niby ECU przyjął komendę, a ty lipa.
Ma może ktoś z forumowiczów jakiś pomysł.
Nie zmieniają się wartości w blokach pomiarowych czy nie przyjmuje kodu aktywacyjnego?
Dobra nie doczytałem, zostańmy przy vagu, zmieniło się kodowanie po aktywacji? Jeżeli tak i nie zmieniają się wartości w blokach pomiarowych to zwróciłby uwagę na montaż wiązki a szczególnie jej zasilanie.
Witam wszystkich mam pytanie czy komuś się udało dołożyć tempomat do galaxy II 2.3 benzyna i wie jak to zrobić?
|