Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Nie mogę odpalić, mruga dioda w drzwiach - jaka przyczyna?


gorny7
26-03-2011, 21:09
witam
problem jak w temacie zdarza mi sie nie regularnie że po otwarciu samochodu i próbie odpalenia nie ma reakcji na przekręcenie kluczyka (włącza się tylko radio i nadmuchy).

Normalnie po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do odpalenia - dioda w drzwiach zapala sie i pali w sposób ciągły aż do odpalenia (puszczenia -cofnięcia kluczyka) i potem gaśnie.
w momęcie gdy nie mogę odpalić - przy przekręcaniu kluczyka dioda zapala się i mruga aż do puszczenia kluczyka.
Musze klikanaście raz wkładać wyciągać i próbować odpalać samochód otworzyć zamknąć drzwi i samochód pilotem aż po jakimś czasie złapie i odpala się normalnie.
na pewno nie jest to bendix itp raczej myśle że coś związanie z immobilajzerem zamykaniem z pilota itp.
Problem ma juz dość dłuższy czas i jak napisałem nie regularnie ale jest to stresujące np padło mi raz na stacji po tankowaniu w podróży i raz z 200km poza domem.
gdzie szukać przyczyny tego problemu?

Dopalacz
26-03-2011, 22:03
Masz problem z immobilajzerem.
Poszukaj na forum.
Albo kluczyk albo pętla przt stacyjce

kuczol
26-03-2011, 22:10
Miałem coś podobnego w Alhambrze MK1. Przyjechałem z trasy pod dom, zgasiłem auto, a po chwili chciałem wjechać do garażu i już nie odpalił i ta dioda właśnie mrugała. Po podłączeniu kompa wyskoczył błąd właśnie immobilizera, skasowałem i problem się już nie powtórzył.
Podłączałeś kompa? Czyw sekcji immo nie ma błędu.

gorny7
26-03-2011, 22:16
na kompie nic nie ma.
wsiadam sobie i nie wiem kiedy znowu problem,poszukam w tematy z immobilajzerze ale jak ktoś ma linki z tym objawem to niech wklei.

~miras
29-03-2011, 10:36
Witam. przerabiałem ten temat w swoim galu mk1. Przyczyną był wadliwy przekażnik od pompy paliwa. Nie pamiątm tylko czy dioda w drzwiach migała czy się świeciła , jedno jest pewne samochód nie odpalał (nie było żadnej reakcji na przekręcenie kluczykiem)Ciężko się był do niej dostać bo jest w drugim rzędzie w skrzynce z przekaźnikami, ale po wymianie na nowy (koszt ok 15-20zł) problem zniknął.Powodzenia

gorny7
29-03-2011, 19:05
troche to dziwne że od przekaźnika pompy ci nie kręcił rozrusznik??
Ja nie widze związku gdyby kręcil i nie opalał to co innego
ale może jest jakieś powiązanie .

P.s Nie mogę jednak dostać się poprzez VAg do sekcji Immobilajzera (wczesniej błędnie napisałem że można)
Sprawadzałem także testerem MEGA MACS 42 (Gutmann) i tam też nie ma połączenia z immo..
więc chyba go w ogóle testerem nie można sprawdzić.
na razie czekam ąż się powtórzy i wtedy spróbuje użyc drugiego kluczyka aby wyeliminować jakis problem w immo w kluczyku

Grzaniec
29-03-2011, 21:01
Mam identyczne objawy, silnik zresztą też jak Twój. Czasem pomaga u mnie ponowne zamknięcie auta z pilota, otwarcie z pilota i otwarcie drzwi. Na razie problem zdarza się sporadycznie, ale zaczyna mnie to irytować, bo nigdy nie wiem kiedy się zdarzy. Na szczęście nigdy blokada nie trwała długo - góra minutę, dwie - ale to i tak może wkurzyć.
Chętnie posłucham porad, co z tym zrobisz. Też będę przeglądał tematy na temat immo - ale mam prośbę - jak znajdziesz przyczynę - daj znać na priv linkę do wątku.
Pzdr

gorny7
29-03-2011, 21:32
masz te same objawy jak ja i tak samo robisz- drzwi itd ..
może to śmieszne ale mechanik mówił też aby nie nosić razem komórki z kluczykami bo immo w kluczyku może łapać jakięś fale i póź.niej te kłopoty -staram się tego unikać ale wątpie czy to to Jak byś coś znalazł to też daj znać

t nowak
29-03-2011, 21:43
Witam. przerabiałem ten temat w swoim galu mk1. Przyczyną był wadliwy przekażnik od pompy paliwa. Nie pamiątm tylko czy dioda w drzwiach migała czy się świeciła , jedno jest pewne samochód nie odpalał (nie było żadnej reakcji na przekręcenie kluczykiem)Ciężko się był do niej dostać bo jest w drugim rzędzie w skrzynce z przekaźnikami, ale po wymianie na nowy (koszt ok 15-20zł) problem zniknął.Powodzenia

Tydzien temu to przerabialem,kolega ~miras ma racje-w moim przypadku odpalal i po sekundzie gasl.Wlacz i wylacz zaplon kilka razy pod rzad,powinien zaskoczyc,problem tkwi w zimnych lutach przekaznika

gorny7
29-03-2011, 21:51
odpalal kręcił i po sekundzie gasl.
u was odpalał a u mnie i kolegi Grzańca nie puszcza od czegoś immo

tomi98
29-03-2011, 21:53
może to śmieszne ale mechanik mówił też aby nie nosić razem komórki z kluczykami bradzo śmieszne :-) sory za komentarz, ale to jest tak, że komórki są szkodliwe dla zdrowia :-)....zero związku

gorny7
29-03-2011, 22:01
ale to jest tak, że komórki są szkodliwe dla zdrowia :-)....zero związku pewnie kilka osób by z toba polemizowało trzymanie na sercu ,częstotliwości bóle głowy itp ale to nie ten temat inie ma co zaśmiecać ,

aczkolwiek o kluczykach i komórce nie można tego jednoznacznie chyba przez nas ocenić

tomi98
29-03-2011, 22:26
pewnie kilka osób by z toba polemizowało trzymanie na sercu ja nie polemizuję tylko wyrażam swoją opinię opartą na wiedzy kilku naukowców, którzy nie udowodnili szkodliwości itp. koniec OT

Grzaniec
30-03-2011, 20:54
Tydzien temu to przerabialem,kolega ~miras ma racje-w moim przypadku odpalal i po sekundzie gasl.Wlacz i wylacz zaplon kilka razy pod rzad,powinien zaskoczyc,problem tkwi w zimnych lutach przekaznika

co ma piernik do wiatraka? jak ma u nas odpalić, choćby na chwilę, skoro po przekręceniu klucza nie kręci rozrusznik??
ewidentnie mamy problem z cewką immo przy stacyjce albo z transponderem w kluczyku - niestety, nie wiem na razie jak się pozbyć problemu :(

Abund
31-03-2011, 15:00
Zrobilem wlasnie eksperyment, wymontowałem pastylke od immo z kluczyka i auto zapaliło i po sekundzie zgasło. Jeśli wam nie kręci rozrusznik proponował bym sprawdzić jak wygląda sytuacja z masą silnika i posprawdzać przekaźniki bo immo odcina dopiero po odpaleniu samochodu.



Pozdro

gorny7
31-03-2011, 16:34
po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do odpalenia - dioda w drzwiach zapala sie i pali w sposób ciągły aż do odpalenia (puszczenia -cofnięcia kluczyka) i potem gaśnie.
w momęcie gdy nie mogę odpalić - przy przekręcaniu kluczyka dioda zapala się i mruga aż do puszczenia kluczyka.
problem pewnie leży w jaki sposób włącza się to odcięcie sygnalizowane diodą wdrzwiach?

czy w momęcie po zgaśnięciu samochodu na drzwiach migała ci kontrolka lub świecila ciągle?
może rzeczywiście immo działa dopiero po przekręceniu kluczyka ale co z diodami?

t nowak
31-03-2011, 19:25
co ma piernik do wiatraka? jak ma u nas odpalić, choćby na chwilę, skoro po przekręceniu klucza nie kręci rozrusznik??
ewidentnie mamy problem z cewką immo przy stacyjce albo z transponderem w kluczyku - niestety, nie wiem na razie jak się pozbyć problemu :(

Przeczytaj uwaznie co napisalem!!!Czasami nie reagowal na przekrecenie stacyjki a czasami odpalal i gasl.Wymienilem przekaznik i wszystko jest ok-mysle ze problem nie tkwi w immo,koledze padlo w Galaxy i mimo tego odpalal i gasl,ale to tylko moja sugestia

krzysiek_67
05-04-2011, 20:53
Witam. Miałem podobny problem. Jak mi wyłączył silnik na łuku drogi przy 100km/h to się tak wsciekłem, że rozebrałem połowę deski na drodze. Posłuchaj kol.~mirasa,to tylko przekaźnik.

polo79
05-04-2011, 21:10
Krzysiek_67 napisz mi proszę gdzie mogę znaleźć ten przekaźnik w Galaxy 1,9 Tdi 116 km z 2002 roku bo przejrzałem książkę obsługi (z pięć razy) i nie mogę go zidentyfikować. Może jestem ślepy albo nie umiem czytać książek z ekranu kompa. Nie ma to jak strony papierowe :razz:

gorny7
05-04-2011, 21:16
Witam. Miałem podobny problem. Jak mi wyłączył silnik na łuku drogi przy 100km/h to się tak wsciekłem, że rozebrałem połowę deski na drodze. Posłuchaj kol.~mirasa,to tylko przekaźnik.
nie mieszajcie odpowiedziamu nie związanymi z tematem postu
co ma przekażnik pompy do nie możności ruszenia czegokolwiek po przekręceniu kluczyka??? czytać co jest tematem.
dzisiaj powtórzyło się brak reakcji na kluczyk , zmian kluczyków tez nic nie pomogła szukam dalej

szantis
06-04-2011, 18:13
Odnośnie Waszych problemów z zapalaniem....czy przy próbach odpalenia czasem nie brakuje przy okazji zapalonej kontrolki z "sprężynką" ????

gorny7
06-04-2011, 19:22
[quote=szantis;1633177]brakuje przy okazji zapalonej kontrolki z "sprężynką" ???? [/quote
brakuje bo to benzyna

szantis
06-04-2011, 20:52
Prawda, rzeczywiście zostaje pętla immo lub samo immo. Tylko o ile kojarzę VAg powinien zarejestrować błąd użycia "złego" klucza. Tak jak wspomniane zostało zastanawiający jest problem z logowaniem sterownika immo/ zaśniedziałe styki / auto po powodzi ....

gorny7
06-04-2011, 21:11
u siebie vagiem nie wchodze do sterownika immobilajzer i też nic nie ma na Mega macs(Gutmann)

kriss7509
06-05-2012, 13:27
Jak kolega wcześniej wspomniał,Gdyby to był immo, rozrusznik by kręcił. U kolegi nie kręci rozrusznik. Sprawdź masę na silnik....

Sebek1002
06-05-2012, 13:48
Jak wyżej koledzy mają rację, immo nic nie ma do tego że rozrusznik nie kręci.
Osobiście miałem podobny problem, też szukałem przyczyny we wszystkim a okazało się że szczotki rozrusznika się zawieszały. Efekt był taki że przy przekręceniu na odpalanie nie było żadnej reakcji, nic nawet nie cyknęło w rozruszniku. Czasem pomagało odpalić np trzaśnięcie drzwiami, potem trzeba było na biegu lukko pchnąć auto aż wkońcu już musiałem walić młotkiem po rozruszniku jak nie palił. Wszystko po to żeby szczotka dostała jakiegoś małego styku i zakręciło rozrusznik. Jak już to nie pomagało, pojechałem do elektryka samochodowego który zrobił mi cały remont i przegląd rozrusznika za 150 zł. Tu w waszym przypadku wcale nie musi być to ale warto sprawdzić (stuknąć w rozrusznik) czy czasem to nie jego wina.

majki7
22-07-2012, 11:02
witam. Mam problem z moja galaktyka pierwszy raz zawiodła mnie w piątek. Żony urodziny wsiadamy do samochodu wieczorem i cisza po przekręceniu kluczyka. Z tego co zauważyłem brakuje kontrolki od komputera przy włączeniu zapłonu. Pomocy

lechusikol
30-07-2012, 16:30
Mam podobny problem w swoim aucie . Sporadycznie zdaża się że po przekręceniu kluczyka , nic się nie dzieje , a czerwona dioda w drzwiach kierowcy miga . Po kilku próbach przekręcenia kluczyka , otwarcia drzwi , na przemian , auto odpala . Moim zdaniem to problem błednego odczytania kodu kluczyka przez cewkę immo znajdującą się przy stacyjce . Brat miał podobny problem w Golfie 4 , wymienił cewkę i problem znikną .

gorny7
30-07-2012, 19:22
lechusikol objawy jak u mnie
myślę że też z coś cewka immo dalej problemu nie rozwiązałem,
zdarza mi sie to na razie bardzo rzadko jak zdecydowanie nie padnie to nie ruszam

MICH.
21-02-2013, 20:42
odgrzeję kotleta :wink:
padł akumulator... całkowicie
po podłączeniu nowego, przekręceniu kluczyka w poz.1 zegary robią test, działa panel klimy, szyby i cała reszta...
gorzej jest kiedy staram się odpalić auto, rozrusznik nie reaguje, jakby go wcale nie było, zegary nie przygasają, po prostu na rozrusznik nie trafia chyba prąd...
pytanie:
czy immo po tym jak odepnie się akumulator może doprowadzić do takiej sytuacja jak opisana powyżej ???

kpkeeam
21-02-2013, 21:08
Sprawdź kostkę w stacyjce. Kostka jest podobna do pasatowskiej, a one czasem się kończą. Zakopcony styk rozruchu nie przekazuje napięcia do automatu rozrusznika, dla tego nie przygasają kontrolki i oświetlenie, a wszystko po włączeniu zapłonu działa poprawnie.

MICH.
21-02-2013, 22:42
padł akumulator i tak nagle przestał działać styk :/ ?
immo po rozładowaniu akumulatora i podpięciu nowego powinien chyba hulać co ?

maciaba
21-02-2013, 23:36
Z tego co wiem immo odcina dopływ paliwa m. in. dlatego żeby podczas pracy auta również mieć możliwość wyłączenia silnika.

Do sprawdzenia bezpieczniki (nie piszesz, czy sprawdzałeś) i sam rozrusznik. Wystarczy, że przepali się jeden drucik w rozruszniku albo puści lut (nie pamiętam dokładnie, o który chodzi) i rozrusznik będzie milczał. Jeszcze inna opcja to podłączenie do rozrusznika + bezpośrednio z akumulatora, jeżeli zakręci no to wiadomo, że jest sprawny =)

bartixr
22-02-2013, 12:44
do sprawdzenia wsuwka na elektromagnesie rozrusznika.... zobacz czy jest na niej napiecie na przekręceniu kluczyku i czy siedzi ona prawidłowo.
jak jest napięcie i milczy dalej, to automat rozrusznika wyzionął ducha, ewentualnie przewód prądowy upalony.

kpkeeam
22-02-2013, 13:41
Tydzień temu w moim też zonk. Do odpalenia , a on nic. Po sprawdzeniu wyszedł rozrusznik. Szybkie zakupy (200pln) i słaby efekt. Po głębszej kontroli znalazłem zgnity kabel + tak 10 cm od oczka pod izolacją. Wymieniłem odrazu oba + i -. Efekt jest cacy.

Dj wodzirej
24-02-2013, 17:56
Witam ... Mam paskudny problem . W moim galaxie mialem problemy z odpalaniem , ktore zdarzaly sie sporadycznie i potrafil zgasnac w trakcie jazdy ( w kazdych warunkach , na kazdym biegu, na wysokich/niskich obrotach) i potem po przekreceniu kluczyka nie pojawiala sie kontrolka od silnika i nie odpalal... PO minucie ,a ost juz 15,20 min dopiero odpalal w momencie , kiedy po przekreceniu kluczyka wyskoczyla kontrolka ENGINE... Ost problem sie nasilil i gasl coraz czesciej... Teraz juz wogole kontrolka sie nie pojawia i silnik nie zapala... Probowalem go zaciagnac nic nie dalo , akumulator odlaczany na noc i nic nie dalo ... Mial ktos podobny problem ? Moze to kostka ? Przekaznik ? CZy komputer od immo ? Prosze o pomoc!

bartixr
25-02-2013, 09:15
poszukaj analogicznych wątków, kilka takich problemów było niedawno omawianych - problem jest w zasilaniu i prawdopodobnie przekaźniku / jego podstawie.

Janusz1956
08-04-2013, 12:45
witam
problem jak w temacie zdarza mi sie nie regularnie że po otwarciu samochodu i próbie odpalenia nie ma reakcji na przekręcenie kluczyka (włącza się tylko radio i nadmuchy).

Normalnie po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do odpalenia - dioda w drzwiach zapala sie i pali w sposób ciągły aż do odpalenia (puszczenia -cofnięcia kluczyka) i potem gaśnie.
w momęcie gdy nie mogę odpalić - przy przekręcaniu kluczyka dioda zapala się i mruga aż do puszczenia kluczyka.
Musze klikanaście raz wkładać wyciągać i próbować odpalać samochód otworzyć zamknąć drzwi i samochód pilotem aż po jakimś czasie złapie i odpala się normalnie.
na pewno nie jest to bendix itp raczej myśle że coś związanie z immobilajzerem zamykaniem z pilota itp.
Problem ma juz dość dłuższy czas i jak napisałem nie regularnie ale jest to stresujące np padło mi raz na stacji po tankowaniu w podróży i raz z 200km poza domem.
gdzie szukać przyczyny tego problemu?


U mnie było to samo elektryk polutował przekaźnik pod kierownicą i hula .Brak styku "zimne luty"

gorny7
08-04-2013, 16:40
U mnie było to samo elektryk polutował przekaźnik pod kierownicą i hula .Brak styku "zimne luty
Jeszcze tego nie zrobilem i co jakiś czas niekontrolowany pojawia się
jaki który to dokładnie przekaźnik? R? Trzeba ściągnąc chyba cały ten panel pod kierownica bo tam gdzie bezpieczniki to nie widać przekaźników?

WROCEK1
28-04-2013, 21:55
Miałem podobnie,winny był przekaźnik znajdujący się za panelem z bezpiecznikami

dojazdowka
29-08-2013, 18:44
Witam
Mam podobny problem z galaxy otóż po przekręceniu kluczyka nie zaświeca się Check silnika i nic już nie zakręci. Ale w moim przypadku nie zauważyłem aby dioda w drzwiach mrugała czy świeciła jak przekręcę kluczyk a auto nie chce palić.

Zazwyczaj jak jest wszystko OK przekręcając kluczyk zapala się Check silnika słychać że coś przy silniku przeskakuje (jakieś kliknięcie) i normalnie pali.

Gdy auto nie chce palić próbuje zamykać/otwierać drzwi, albo wyciągam kluczyk, wkładam na nowo przekręcam dla sprawdzenia czy świeci Check i tak w kółko aż za którymś razem zaskoczy.
Choć czasem jak nawet zaświeci się Check zacznie kręcić rozrusznik to i tak nie odpala ale w tedy nie ma tego (kliknięcia) przy zapalaniu się kontrolki silnika.

Jak to rozwiązać to coraz częściej się tak dzieje aż strach gdziekolwiek jechać a zima już bliska i nie będzie jak dzieciaka do przedszkola wozić :((

Help

bartixr
29-08-2013, 20:43
być może immo słabo rozmawia z kluczykiem - spróbuj drogi kluczyk.. oraz warto zerknac na cewkę immobilizera w stacyjce czy nie jest jakaś uszkodzona, nie zsunęła się itp.

z napięciem na pokładzie wszystko ok?

gorny7
30-08-2013, 07:47
ja swojego problemu nie rozwiazałem przypuszczam tak jak pisze kolega ze to immo przy kierownicy ( ale na razie wszystko ok nieraz chodzi pól roku bez problemu nie raz 2 razy w tygodniu nawali) i u Ciebie może być podobnie albo tal jak juz pisali ten przekaźnik
Nie pisz o Cheku on zawsze po przekręceniu kluczyka się pokazuje i po odpaleniu gaśnie , chyba że ma jakieś błędy poważne to pali sie cały czas..
Przyjrzyj sie jak wygłada doda w drzwiach kiedy nie chce odpalić i kiedy normalnie odpala.
Pali się ciągłym czy ,przerywanym czy w ogóle?

dojazdowka
30-08-2013, 18:33
być może immo słabo rozmawia z kluczykiem - spróbuj drogi kluczyk.. oraz warto zerknac na cewkę immobilizera w stacyjce czy nie jest jakaś uszkodzona, nie zsunęła się itp.

z napięciem na pokładzie wszystko ok?

Na drugim kluczyku to samo, jeśli chodzi o napięcie to myślę że jest OK wszystkie kontrolki świecą tylko nie zawsze Check a bez tej kontrolki nie odpalę samochodu :(


gorny7 z Checkiem to u mnie jest inaczej, sprawa wygląda tak:
Prawidłowe działanie:
przekręcasz kluczyk zapalają się kontrolki w tym Check - słychać że coś tam klika i się włącza (tak słychać jakby przy silniku ale mogę się mylić) i można odpalać fure i wiadome wszystkie kontrolki gasną

Nieprawidłowe działanie 1:
przekręcasz kluczyk zapalają się kontrolki ale bez Check - i w tedy to sobie można pomarzyć żeby odpalić samochód - u mnie tak to wygląda (dioda w drzwiach nie pali się)

Nieprawidłowe działanie 2:
przekręcasz kluczyk zapalają się kontrolki w tym Check - nie słychać żeby coś tam klineło i się włączyło - można odpalać fure ale Check gasnie i mruga dioda w drzwiach i też nie odpalisz samochodu - tak też już miałem

Także u mnie występuje nieprawidłowe działanie 1 i 2

Bump:

gorny7
30-08-2013, 19:17
ok to podłącz pod Vaga i sprawdź czy sa kody blędów może coś pokaże

ale jeszcze napisz w działaniu 1 i 2 w momencie kiedy nie odpala dioda w drzwiach świeci ciągle czy miga?

bartixr
30-08-2013, 21:17
wygląda na immobiliser.. jego na pierwszy ogień.
ale najpierw vag, jak pisali przedmówcy.

dojazdowka
07-09-2013, 12:28
działanie 1 nawet dioda w drzwiach nie świeci
działanie 2 dioda świeci przy odpalaniu mruga

co do błędów to brak testowane innym programem bo pod linuxam jeszcze nie udało mi się VAG odpalić jakis ma problem z wykryciem interfejsu

dojazdowka
03-10-2013, 09:06
Wymiana tej części załatwiła problemy:

Przekaźnik nr 30
Nr seryjny: 165 906 381

Krzyzak-2005
03-10-2013, 13:59
Wczoraj i ja dobrałem się do przekaźnika nr 30. Dla tych co nie wiedzą gdzie on się znajduje krótkie fotostory. Ze względu na to, że robiłem naprawę w pracy i musiałem się streszczać zdjęcia nie są zbyt dokładne. Po rozebraniu deski rozdzielczej ukazują się bezpieczniki i skrzynka połączeniowa. Dopiero po odkręceniu dwóch śrub i wyłamaniu dwóch kolejnych mamy dostęp do przekaźników. A ten o który nam chodzi nr 30 jest w drugiej warstwie pod spodem.
Powodzenia, mnie cała operacja zajęła godzinę.

Pablos81
14-10-2013, 21:03
Witam kolegów,mam również problem z moim galaxy, brak możliwości odpalania. Jest dzień że wsiadam i odpalam bez problemów i tak w ciągu dnia kilka razy a następnego dnia wsiadam rano i już nie mogę nadmienię że rozrusznik jest naprawiony,kostka stacyjki wymieniona i opisywany przekaznik przez kolegów nr.30 wymieniony na nowy.Proszę o pomoc.Pozdr.

Pablos81
18-10-2013, 20:44
Witam, po wizycie na komputerze BOSCH KTS 520 wyskoczyły błędy o numerach: B2103 Immobilizer błąd komunikacji oraz B1601 kluczyk z funkcją blokady odjazdu.I tu moje pytanie do kolegów czy ktoś miał do czynienia z owymi błędami proszę o podpowiedzi.pozdr.

pawpon
24-02-2014, 09:46
u was odpalał a u mnie i kolegi Grzańca nie puszcza od czegoś immo
Ja i mam innaczej wogóle nie kręci! cisza po paru próbach w końcu normalnie pali

gorny7
24-02-2014, 16:20
nic nie zrobilem dopada mnie to co jakiś czas ale na razie nie dochodze co to może być
jeszcze raz napisze jakie mam objawy
.
- wkladam kluczyk -nie ma reakcji na przekręcenie tylko zapalaja sie kontrolki (dioda w drzwiach miga na czerwono)
-po kilkunastu próbach wkladania i wyciagania kluczyka ze stacyjki otwieraniu i zamykaniu drzwi lub zamykaniu z pilota po włożeniu kluczyka nagle załapuje(dioda na stałe się zapala w drzwiach) i odpala
moje podejrzenia
immobilajzer na kierownicy lub przekaźnik ten opisywany przy bezpiecznikchch

s1bart1
03-05-2014, 18:02
Cześć
odgrzeję troche kotleta
Pacjent - Galaxy mk2 2000r. 1.9TDI (AUY)
Mam taki sam problem jak w temacie ,co jakiś czas miga szybko dioda w drzwiach i autko nie kręci .Po przeczytaniu tematu zabrałem się do roboty ,najpierw diagnostyka vcds-em ,niestety nie przyniosła efektów ,brak jakichkolwiek błędów, co mnie zdziwiło ,to to ,że nie mogłem się skomunikować z immo
Po diagnostyce zabrałem się za poszukiwanie przekaźnika nr 30 ,po rozebraniu skrzynki z bezpiecznikami , dostaniu się do górnego i dolnego pokładu z przekaźnikami NIE znalazłem nr 30.
Załamka.
Postanowiłem co stanie się po wyjęciu nr 109-galaxa kręciła ale nie miała ochoty zapalić ,dioda w drzwiach zachowywała się normalnie -zapalała się na chwilę po czym gasła
, po odpięciu wszystkich wtyczek z BSI - efekt jak z przekaźnikiem 109 , ręce opadają .Czy w TDI-ku jest jakiś inny przekaźnik który odpowiada za nr 30 w benzynie ? (bo z tego co rozumiem to 30 jest tylko w benzynkach ) Każde sugestie mile widziane

Pozdrawiam

adasao
03-07-2014, 17:01
Witam, próbuje rozgryźć moje Galaxy 2.0 benzyna 2001 r. Czort nie odpala za każdym razem zauważyłem zależność, że gdy wsiadam wkładam kluczyk i nie zobaczę kontrolki silnika to już próby odpalenia są daremne. Czasami włącza się po chwili i wówczas jakby nigdy nic odpala. Dzieje się tak coraz częściej więc chce zapobiec sytuacji, że w ogóle mi nie odpali... może ktoś z Forumowiczów miał podobna sytuacje?

bartixr
03-07-2014, 22:33
mieli wiele podobnych...
czytaj forum. częsty przypadek to brak podawania paliwa.. immobilizer odcinający zapłon.

alek74
04-07-2014, 14:24
Dwa razy miały taki motyw za pierwszym razem ściągnąłem na chwilę klemy i zapalił za drugi miałem przy sobie zapasowy kluczyk i też od razu zapalił po czym zgasiłem go i włozyłem główny kluczyk i też zapalił.Łapie mnie cos takiego góra 2-3 razy w roku.

adasao
04-07-2014, 14:36
mieli wiele podobnych...
czytaj forum. częsty przypadek to brak podawania paliwa.. immobilizer odcinający zapłon.

Jestem w stanie sam to ogarnąć, widze podobne wątki ale czy to tyczy się każdego modelu Forda?

deku
16-09-2014, 19:20
Mam bardzo poważny i dosyć niebezpieczny problem. Jak zgaszę auto to nie mogę go natychmiast odpalić. Przekręcam kluczyk w stacyjce, kontrolki się zapalają, lampka w drzwiach od immo gaśnie, i nie dzieje się nic. Cisza. Nawet nie próbuje kręcić, żadnego cyknięcia, nic. Nie ma problemu jak zaparkowałem bo jestem już na miejscu do którego zmierzałem. Ballada się zaczyna jak mi auto zgaśnie na skrzyżowaniu. Po jakimś czasie, czasem 1 minuta, czasem 15 odpala jak gdyby nigdy nic.

Wiem, że ginie gdzieś zasilanie. A wiem to, bo normalnie przed odpaleniem zapala się dioda na przełączniku od gazu. Jak się nie zapali to wiem, że nie odpali.

Macie jakieś pomysły?

Był kiedyś alarm, ale już nie ma. Poza tym jak był włączony, to auto kręciło, a teraz cisza.


Problem czasem sam zanika (bujam się tak już dosyć długo i przez ostatnie 3 miesiące nie było problemu). A dzisiaj ledwo zdążyłem po dzieciaki do przedszkola i szkoły, bo pół godziny czekałem aż łaskawie odpali.

salom
16-09-2014, 20:45
Pozostało cos po alarmie, jakiś wyłącznik czasowy, lub anty napadowy, i on odcina prąd. Im bardziej jesteś zdenerwowany, i próbujesz odpalić, a wyłącznik czasowy jeszcze nie odblokował, znowu daje sygnał, i czekasz dalej, włączasz rozruch i tak w kółko.
Musisz u alarmiarzy odnależć go i wywalić, lub wybadać, po jakim czasie odpala na pewno. Wiem że to jest denerwujące, kiedyś coś o tym słyszałem od kolegi. Sam nie miałem z tym takiego przypadku.

deku
16-09-2014, 20:48
Coś w tym jest, pogadam z nimi jutro. Dam znać.


edit___
Dzisiaj macherzy od alarmów byli w terenie


Edit2____
Macherzy wykluczyli, że coś pozostało.

Elektryk który robił mi alternator mówił coś o kostce stacyjki, że tam może coś nie stykać - jeszcze pójdę tym tropem.
Z kolei Ci od alarmu mówili o zawieszającym się rozruszniku, ale nie chce mi się w to wierzyć. Może gdyby nie to, że w tym czasie gaśnie kontrolka od gazu to bym uwierzył.

Andy1979
03-10-2014, 17:02
Zadziwiające jest te 15 minut i odpał bez problemu, miałem kiedyś coś takiego w oplu vectra - okazało się że czujnik temperatury na wężu niedaleko chłodnicy był walnięty i po uruchomieniu on podawał info, że silnik jest zimny i automatycznie zalewał - tylko że śmierdziało ciut ciut paliwkiem.
Pozdrawiam

eweryst
04-10-2014, 00:18
ja bym obstawiał któryś przekaźnik. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2636274.html lub http://chomikuj.pl/Hagard35/Dokumenty/Schematy_Galaxy_1995_do_1999_2.0i,3370763253.pdf tutaj jest plik PDF z elektryka niby do 2.0 ale może coś podpowie.

gorny7
04-10-2014, 16:34
ja podobnej rzeczy nie naprawilem , ale już dawno mi sie to nie przytrafilo http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=126837

deku
06-10-2014, 06:56
gorny7 - połączyłem oba tematy (dorzuciłem swój do Twojego)

Wydłubałem jeszcze coś takiego: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170688

sebaseba
06-10-2014, 08:41
Witam miałem teraz ten problem auto odpalalało jak miało ochotę dioda w drzwiach migała albo wcale sie nie zapala problem tkwił w przekazniku nr.30 znajdziesz go za bezpiecznikami w drugim rzędzie z przekaźnikami.

deku
06-10-2014, 12:15
Czy przekaźnik nr 30 jest taki sam dla całej grupy VAG i SAG?

Edit
Odpowiem sobie sam.
Znalazłem stare posty wojtekn i tam jest podany numer 165906381, a to jest nr VW i po małym śledztwie w google wychodzi na to, że to jest to samo (inne numery - również podane przez wojtekn to FINIS 7203442 lub 95VW-11450-BA).
Zamówiłem nowy zamiennik za 39zł.

eweryst
06-10-2014, 18:02
u mnie jak mialem zimne luty na przkeazniku nr 30 to rozrusznik krecił a nie odpalal

czarnygda
06-10-2014, 18:12
miałem to samo przekażnik 30 zimny lut ja kupilem drugi w cenie około 15 zł wymieniłem i jest ok już 2 lata . wcześniej miałem walke co jakiś czas stary polutowałem i mam na zapas . jak nie masz na wymiane sprawdz luty w starym 15 minut roboty i będzie spokuj

deku
07-10-2014, 20:06
Wy też się tak męczyliście, żeby się do tego przekaźnika dobrać? Nie wyrobiłem się w godzinę, żeby wymontować panel bezpieczników, a gdzie dopiero drugi rząd przekaźników. Dzisiaj nie dałem rady i nie wiem jak to dalej robić? Rozłączać wszystkie wtyczki wpięte do skrzynki? Myślałem, że wystarczy odchylić skrzynkę ale chyba nie. U mnie dodatkowo jest jakaś skrzyneczka (chyba po alarmie), która za bezpiecznikami się znajduje.

Waldi7
07-10-2014, 21:46
Witam,
Miałem taki przypadek, że co jakiś czas rozrusznik kręcił a samochód nie odpalał. 3 miesiące krążenia po elektrykach. Przekaźnik (chyba 30 lub 5) był dobry ale ścieżka dochodząca do przekaźnika była uszkodzona. Elektryk "powielił ją"czyli jak go zrozumiałem poprowadził dodatkowy przewód i samochód już 6 lat nie ma tego problemu.

waldi7

eweryst
08-10-2014, 18:51
kolego przekaznik 30 masz w pierwszym rzedzie na srodku przy bezpiecznikach, a przynajmniej w 2.0

gorny7
08-10-2014, 19:10
Deku możesz kliknąć pare fot z robory ja byś go znalazł , pewnie sie przydzą bo temat często sie przewija

deku
08-10-2014, 19:30
eweryst - nie jest w pierwszym - jest w... drugim. Czyli, w drugim za bezpiecznikami. Już go widziałem, ale czas mi się skończył (pewnie w mk1 jest inaczej) niż u mnie).
gorny7 - cyknę i tak, żeby wiedzieć jak to poskładać (na forum czytałem, że lepiej wszystko rozłączać).

czarnygda
09-10-2014, 22:22
ja robiłem według opisu z tego post . ale ja mam MK1 powodzenia . jak wkleić link? wpisz w szukajce " dostęp do przekażników za bezpiecznikami"
tam poczytaj są też zdjęcia

deku
10-10-2014, 08:54
Ok, udało mi się wymienić ten przekaźnik. Kupiłem zamiennik za 30zł (oryginał VW był za 69). Od razu powiem, że jestem zadowolony, bo osiągnąłem to co chciałem, czyli auto odpala. Wcześniej było tak, że jak zgasiłem i momentalnie chciałem zapalić to NAWET NIE KRĘCIŁ - teraz odpala!!!. Czasem też jak ciepły to nawet nie próbował kręcić - teraz pali.

gorny7 zrobiłem trochę fotek telefonem jednak nie jest to jakieś trudne zadanie (szczególnie teraz jak już wiem jak to robić - heh, ale mądrość :-).

Po pierwsze wymontowałem tapicerkę (4 wkręty - z czego 2 pod listwą mam ułamane)

Po kolei:
1) na zdjęciu 01
- wyciągasz listwę ozdobną (jest wciśnięta na 3 bolcach)
- wyciągasz boczek (ale tylko po to, żeby więcej światła wpadało do środka bo i tak ręki tam nie włożysz
- odkręcasz 4 wkręty trzymające tapicerkę (są dodatkowo 4 zatrzaski)
(na żółto oznaczone śruby, na czerwono zatrzaski od listwy, na niebiesko zatrzaski tapicerki)

2) na zdjęciu 02 (wyczepiłem wcześniej wtyczkę od świateł i regulację jasności podświetlenia)
- odkręcasz wkręt (na niebiesko - u mnie nie było i uzupełniłem)
- zwalniasz plastikowe zaczepy (ciężko to opisać - są to takie zawleczki które trzeb zwolnić żeby potem móc podciągnąć do góry całą skrzynkę - one są białe lub jasnoszare - oznaczone pomarańczowymi strzałkami)
- trzeba jeszcze w miejsca oznaczone na żółto włożyć wkrętaki, bo tam jest zakołkowane (kołki plastikowe wchodzą w blachę - takie zatrzaski).

Jak poodkręcasz i pozwalniasz z zatrzasków to podnosisz całość ok 2cm do góry i możesz trochę wyciągnąć do siebie i opuścić.

Na początku byłem załamany dostępem, ale jak uciąłem 2 trytki na których trzyma się gruba wiązka po lewej to zrobiło się sporo miejsca.

3) zdjęcie 03 - tu jeszcze nie widać przekaźnika 30 - tylko pierwszy poziom przekaźników. U mnie jest jeszcze jakiś nie znany mi dodatkowy moduł - podejrzewam że coś po alarmie

4) zdjęcie 04
W czerwonych kółkach oznaczone są zatrzaski, które trzeba wcisnąć (rozgiąć) żeby odchylić 1 poziom przekaźników. Żółta strzałka to przekaźnik 30.


Edit___
Dopiero po tym jak napisałem posta przeczytałem Twojego czarnygda
Rzeczywiście jest tak jak mówisz - łącznie z fotkami. Ale jakoś tam strasznie sterylnie w tej skrzynce - u minie wiązki poprute
Tu link (wklejony po prostu ze schowka)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=140193

PRZEMAL78
12-10-2014, 15:25
Witam,po montazu instalacji lpg zaczeły się dziac podobne objawy,dzisiaj jade a tu spod bezpieczników jakis dziwny odgłos tak jakby przekaznik przeskakiwał w momencie wciskania pedału przyspieszenia.Rozebrałem tapicerke w 5minut dzięki Deku za foto,posprawdzałem bezpieczniki i wszystkie ok niewiem jak sprawdzic przekazniki który to tak styka.

Przed momentem wróciłem z przejazdzki zauwazyłem ze podczas wciskania gazu zapalaja sie swiatła w srodku(podswietlenie drzwi i nóg kierowcy i pasazera).Co sprawdzać?

Dominik-S
18-10-2014, 21:47
To moze być czujniki otwartych drzwi
gdy silnik zwiększa obroty - drgania styków

PRZEMAL78
19-10-2014, 11:03
Własnie je wymieniłem na nowe i wszystko OK.Podziękowania

marcin150476
11-03-2015, 18:06
potrzebuje informacji który to przekażnik w galaxy 2001 odpowiada za pompe paliwa który to numer i gdzie sie znajduje

deku
12-03-2015, 07:20
marcin150476 jaja sobie robisz? wystarczy przeczytać ten temat

alek74
20-03-2015, 18:31
Może ktoś podpowiedzieć jak dostać się do tego przekaźnika nr.30 za chiny nie mogę wyciągnąć tych bezpieczników.

tommysuwalki
03-12-2016, 19:30
Witam,od ponad roku zaczął się problem z odpaleniem autka zdarza się to sporadycznie ale się zdarza kluczyk na zapłon i nic odczekam chwilkę czasami dłużej i odpala.Ale do czego zmierzam padła mi bateria w kluczyku(pilot) wymieniłem po miesiącu do tej pory otwierałem z klucza ale zimno się zrobiło to wymieniłem.Oczywiście musiałem odkodować bo kontaktu z autem(otwieranie i zamykanie auta)udało się.Ale ja kluczyk do stacyjki i nie odpala czekałem długo ale niestety nic.Nadmieniam ze posiadam kluczyk zapasowy bez pilota wkładam do stacyjki i bez problemu odpala.W czym problem z tym oryginalnym kluczykiem(pilot).

gorny7
03-12-2016, 20:32
nie rozumiem do końca . padła Ci bateria nie wymieniałeś jej i dopiero zrobiłeś to po miesiącu.
po wymianie baterii kodowałeś kluczyk( w zamek przekrecić dioda miga itd )? i nic ,
jeszcze raz zakoduj kluczyk może jednak coś źle zrobiłeś z kodowaniem

alison
23-08-2017, 12:49
Witam. Czytam ten wątek, bo podobne objawy z brakiem reakcji na odpalenie występują w moejej galaktyce ( kontrolki świecą, nawet nie przygasają, ale rozrusznik nie kręci). Jednakże u mie występuje jeszcze jeden objaw, którego nie dostrzegłem w tym wątku. Mianowicie chodzi o to, że w ogóle NIE ŚWIECI dioda w drzwiach. Kiedyś świeciła, ale od jakiegoś czasu nic. Stało się to na długo przed problemami z odpalaniem. Z tej to przyczyny nie mogę np. zaprogramować nowego kluczyka. Czy te problemy mogą być ze sobą powiązane? Dodam, że kostka stacyjki jako "główna podejrzana" już wymieniona na nową. Z przekaźnikiem nr 30 zabawa dopiero przede mną. Pozdro 4 all.

Bump:

miroslaw.d
02-09-2017, 07:22
Instrukcja do wymiany przekaznika 30 tutaj:

http://www.fordgalaxy.org.uk/ford/index.php?/topic/8810-relay-30-replacement/

alison
03-09-2017, 14:59
Czy po wymianie tego przekaźnika dioda zacznie świecić ? Jakoś ostatnio nie mam problemów z zapalaniem...

jawor13
19-10-2017, 13:07
Na forum jestem 8 lat i liczba postów 7 :D Czyli jeden na rok :D. Z mojej strony chciałem bardzo podziękować forumowiczom za wiedzę, którą czerpię z forum. Jak mam problem to staram się wertować forum i szukać odpowiedzi i jak na razie w 100% udaje mi się to.
Do rzeczy. od dwóch lat miałem problem z odpalaniem. Na początku raz na pół roku. Później coraz częściej, jednak chwila odczekania, przepchnięcia auta delikatnie na biegu (gorzej jak było pod górkę) i odpalał. Przezornie przed tegoroczną wyprawą zakupiłem ten słynny przekaźnik nr 30 za 35 zł firmy MYLE. Jednak nie chciało się wymieniać, bo i tak odpalał. Spiesząc się do pracy parę dni temu Galaxy nie odpalił. Kontrolka w drzwiach kierowcy nawet nie zaświeciła się na chwilkę. Wcześniej świeciła się i po przekręceniu kluczyka mrugała. Teraz była martwa. Szybka zmiana decyzji i przesiadka z samochodu na moto. Ledwo udało się zdążyć na czas. I to właśnie przelało czarę goryczy. Po pracy zabrałem się za wymianę przekaźnika. Jakoś nie chciało mi się wierzyć, że przekaźnik od pompy może być winien. Jednak jak na forum piszą to tak musi być :D.
Próba odpalenia przed wymianą. Brak reakcji na kluczyk i dioda się nie świeci. Rozebranie skrzynki przekaźników i podmiana przekaźnika - 30 minut roboty. Kluczyk w stacyjkę - dioda świeci :D , przekręcenie i odpalił.
Post napisany m.in. żeby średnia postów w roku wyniosła chociaż "1" .
Wszystko działa i podziękowania

Dopis
Przed wymianą przekaźnika jak dioda nie świeciła się i nie odpalał, próbowałem połączyć się z komputerem z pomocą takiego małego urządzenia nadającego przez WiFi. Niestety program Torque na telefonie nie chciał się połączyć z nadajnikiem. Widoczny był brak zasilania z gniazda diagnostycznego na urządzenia. Tak jakby zapłon był wyłączony. Po zmianie przekaźnika brak problemu z połączenia urządzenie - telefon.

alison
23-10-2017, 13:46
Gratuluję koledze rozwiązania problemu. W moim przypadku wymiana przekaźnika 30 nie pomogła i dioda w drzwiach nadal nie świeci ( mimo braku, jak na razie, problemów z odpalaniem). Stała się natomiast inna sprawa, a mianowicie pompa paliwa "odmówiła posługi". Zastanawiam się czy padająca powoli pompa mogła mieć jakiś wpływ na stopniowe uwalanie przekaźnika ? Chociaż może bardziej właściwe byłoby określenie, że działo się dokładnie na odwrót :pomysl:? Tak czy siak, dioda nie świeci i pilot w kluczyku też jakby przestał działać "od strzału":evil:. Ciekawe rzeczy dzieją się w mojej Galaktyce :570: i znikąd pomocy...

Anbonn
22-07-2018, 10:35
Witam jestem tu nowy i mam objawy opisane powyżej tj. Kluczyk w stacyjne zapłon brak kontrolki check engine nie pali ponawiam probe kluczyk stacyjka zapłon kontrolka chęci święci auto pali bez problemu . Czy faktycznie winny jest przekaźnik nr.30 zanim zaczne jeździć i pieniądze wydawać chciałbym potwierdzić u fachowcow tego tematu czy to jest to .Dodam ze jestem tu nowy a mam galaktykę 2.0 03 rok POMOCY ��

User.Galaxy
29-05-2019, 12:28
witam, w moim przypadku pomogła wymiana przekaźnika 30, objawy były takie jak wyżej (migała dioda w drzwiach, kręcił na sucho), wcześniej objawy były sporadyczne, po kilku minutach ustępowały i odpalał, w ostatnim czasie co dzień się zdarzało, aż pewnego dnia nie odpalił.
Są na którymś forum zdjęcia i opis jak dostać się do przekaźnika pompy paliwa

Robuss85
21-08-2019, 17:14
Witam problem podobny ale zaobserwowano różne inne zeczy.... Zaczęło się od tego że po robocie nie mogłem z pilota otworzyć auta... Ale odpalił przyjechałem do domu zmieniłem baterie w pilocie i nie odpala jak by immo.... Ale jak przekrece od razu to odpala i gaśnie a jak poczekam powiedzmy 5 sek to nawet rozrusznik nie kręci... Dioda oczywiście mryga...