Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] pękniety intercooler


berek1903
03-04-2011, 20:46
Witam ponownie pisałem juz wczesniej ze moje mondeo zbiera sie jak maluch:d zauwazylem dzisiaj ze mam uszkodzony intercooler zaraz przy łaczeniu z plastikiem (było to spowodowane lekką stłuczka) strasznie sie slini w tym miejscu olejem az kapie cała osłona spodnia zderzaka w oleju ,wiec moje pytanko czy moze byc ,ze intercooler pekniety cisnienie ucieka bokiem i auto zmulone jest dodam ze turbinka tez zbytnio niechce pracowac prosze o jakies informacje

SrebnaStrzała
03-04-2011, 21:03
Bardzo prawdopodobne i nie radze tak jeździć bo przez to turbina się bardziej zużywa.

berek1903
03-04-2011, 21:13
a mógłbym przykladowo na minutek wstawic jakąś rure zamiast intercoolera np taka bo mam na zbyciu http://allegro.pl/hit-rura-zaroodporna-130-grubosc-1-mm-hit-cena-i1536388625.html i wtedy zobaczyc co i jak sie zachowuje jak myslisz??

SrebnaStrzała
03-04-2011, 21:17
IC chłodzi powietrze im zimniejsze powietrze tym lepsze osiągi, jak nic nie będzie chłodzić powietrza to sobie sam odpowiedz:)

berek1903
03-04-2011, 21:20
to ta rura wiec niezda rezultatu;) a mniejwiecej ile kosztuje regeneracja IC czy wogóle jest to opłacalne

SrebnaStrzała
03-04-2011, 21:26
Nie słyszałem o regeneracji IC. Tam masz ciśnienie rzędu 2.5 bar więc jak chcesz to zaklejać to musi być to na prawdę dobrze zrobione.
Zresztą poczekaj aż się inni wypowiedzą.
Być może na chwile mógłbyś tą rurę wsadzić.

berek1903
03-04-2011, 21:33
ok poczekamy moze akuratnie ktos jeszcze zasugeruje cos

slazdu
04-04-2011, 15:00
Miałem kiedys spotkanie z zającem... IC był dość mocno przekoszony / skręcony. Strasznie mi poszarpywał. Wpadłem na pomysł, by wyjąć IC i wstawiłem specjalnie przygotowaną rurę (chyba 1,5"). Pomogło. Trochę pojeździłem, wstawiłem IC ponownie i problem powrócił. Kupiłem więc nowy IC. Można go usunąć, ale musisz go czymś zastąpić.
Pozdr.
slazdu

Rijndael
04-04-2011, 15:18
Można wstawić tymczasowo rurę, będzie to raczej lepsze niż nieszczelny intercooler, ale uwaga -- unikaj wtedy mocnego wciskania gazu. Po prostu jeździj spokojnie, wciskając gaz delikatnie, unikaj większych prędkości. Chodzi o to, by turbina nie wytworzyła zbyt dużego ciśnienia, bo na skutek sprężania temperatura powietrza rośnie i intercooler jest właśnie po to, żeby je wychłodzić. Jeśli go nie będzie, a Ty będziesz dawał w palnik to w skrajnym przypadku możesz uszkodzić silnik na skutek zbyt wysokiej temperatury spalania. Ale jeśli pojeździsz delikatnie miesiąc (zanim znajdziesz IC na wymianę), póki nie jest jeszcze zbyt gorąco to nic się nie stanie.

berek1903
04-04-2011, 18:33
ok dzieki wszystkim za podpowiedzi wstawie rure a później nowy intercooler a jaka tą rure dobrac?

Rijndael pod jakim wzgledem mówisz ze wstawiłes rure specjalnie przygotowana?

przepraszam nie Rijndael tylko slazdu ;d

slazdu
04-04-2011, 20:32
Po prostu zmierz średnicę we/wy IC i znajdź odpowiedniej wielkości i długości rurę. Ja u siebie pobawiłem się trochę, wspawując i obszlifowując na obu końcach tej rury takie zgrubienie. Zapobiega to zsuwaniu się węży gumowych jak dodasz gazu. Jak sam tego nie dasz rady zrobić, udaj się do znajomego mechanika...
Jeżeli zaś chodzi o potencjalne przegrzanie silnika, to o ile się nie mylę nie jest tu najważniejsze zapobieganie przegrzaniu silnika (po coś tu chyba jest termostat i chłodnica, prawda ?), tylko zwiększenie ilości tlenu w powietrzu. To tylko zasady fizyki.
Pozdr.
slazdu

berek1903
04-04-2011, 20:47
takie cos mógłbym uzyc?? http://allegro.pl/rura-rury-fi25-chrom-regal-regaly-wieszak-wieszaki-i1540167858.html bo takich rurek mam bardzo duzo

SrebnaStrzała
04-04-2011, 20:57
Koledzy a czy taka rura nie zacznie topić plastiku w około po rozgrzaniu ?

Rijndael
04-04-2011, 20:59
Jeżeli zaś chodzi o potencjalne przegrzanie silnika, to o ile się nie mylę nie jest tu najważniejsze zapobieganie przegrzaniu silnika (po coś tu chyba jest termostat i chłodnica, prawda ?), tylko zwiększenie ilości tlenu w powietrzu. To tylko zasady fizyki.
Chodzi o TEMPERATURĘ SPALANIA. Temperatura cieczy chłodzącej może być ok, ale to nie znaczy, że nie dojdzie do miejscowego przegrzania. Seryjny silnik nie ma czujników EGT itd.

Dlatego tą rurę można traktować tylko jako rozwiązanie tymczasowe i jeździć delikatnie. Zresztą w sumie nie bardzo widzę sens, nie lepiej kupić używany intercooler na szrocie i się nie wygłupiać? ;)

slazdu
05-04-2011, 07:15
Zresztą w sumie nie bardzo widzę sens, nie lepiej kupić używany intercooler na szrocie i się nie wygłupiać?
Jak najbardziej tak. Nikt nikomu nie sugeruje by jeździł bez IC, lub sie wygłupiał. Ja u siebie tylko sprawdzałem / szukałem słabego punktu. Rura potwierdziła moje podejrzenia. Faktycznie mogłem szukać używki na złomie, ale to już przeszłość...
Pozdr.
slazdu

jendrekmak
05-04-2011, 08:20
Ja u siebie tylko sprawdzałem / szukałem słabego punktu.przecież widać jak IC ma dziury bo jest zaolejony (ciemne plamy)

slazdu
05-04-2011, 12:29
przecież widać jak IC ma dziury bo jest zaolejony (ciemne plamy)
Po dłuższym czasie to może i widać. Spotkanie z zającem w nocy, była pęknięta chłodnica, IC przekoszony. Nawet nie przyszło mi do głowy by czekać, aż pojawią się jakieś wycieki oleju.
Wydaje mi się jednak, że odchodzimy od głównego tematu...

Pozdr.

jendrekmak
05-04-2011, 12:38
Nawet nie przyszło mi do głowy by czekać, aż pojawią się jakieś wycieki oleju.przecież rury też nie wstawiałeś po drodze. poza tym dla wielu osób niewprawnych manualnie jest łatwiej kupić nowy intercooler niż kombinować z dorabianiem rury zastępczej, która też może trochę kosztować jak się nie robi tego samemu

berek1903
05-04-2011, 17:00
mam garaz mam oprzyządowanie ale wywnioskowałem ze kupie uzywany w bdb stanie bo tak czy siak kiedys trzeba bedzie go wymienic a ten olej w IC to normalne?

SrebnaStrzała
05-04-2011, 17:02
mam garaz mam oprzyządowanie ale wywnioskowałem ze kupie uzywany w bdb stanie bo tak czy siak kiedys trzeba bedzie go wymienic a ten olej w IC to normalne?
Tzn zależy ile, ale generalnie wilgotny ic w środku to normalne, olej pochodzi z odmy który wpada przed turbiną.

berek1903
06-04-2011, 07:29
duzo nie jest scianki intercoolera i węży troszke zaolejone (a ze miałem IC walniety i był jedną stroną obnizony dlatego przez dziure wykapywało i wrazenie ze duzo jest w układzie)
jak bede kupował ''nowy'' uzywany intercooler to co w nim sprawdzic?

jendrekmak
06-04-2011, 09:37
"na oko" nic nie sprawdzisz jak będzie umyty. najlepiej na jedną końcówkę założyć folię i ścisnąć gumką (albo jakoś inaczej zakorkować). ustawić IC pionowo tak żeby zatkany wylot był u dołu i nalać do pełna wody do środka. jak trochę odczekasz to będzie widać czy gdzież nie przecieka woda jeśli są dziurki.
a ze miałem IC walniety i był jedną stroną obnizony dlatego przez dziure wykapywało i wrazenie ze duzo jest w układzie jeśli gdzieś jest dziura to nie ważne czy będzie ona u dołu czy u góry bo powietrze jest pod ciśnieniem i będzie wszędzie zaolejone gdzie ucieka powietrze

nie widzę do końca sensu kupowania używki bo ich cena waha się w granicy 150-200 zł a nowy uniwersalny o większej pojemności kupisz za 300-350 zł i wtedy w upały silnik nie będzie tracił mocy tak jak przy seryjnym IC. ja mam 140 a tu jest 180 http://allegro.pl/intercooler-chlodnica-550-x-180-x-65-mm-fmic-i1535009657.html

berek1903
11-04-2011, 06:41
witam koledzy myslałem nad tym uniwersalnym intercoolerem ale dla mnie uniwersalne źle sie zawsze kojarzy ale znalazlem fordowski IC http://allegro.pl/ford-mondeo-mk-3-00-chlodnica-intercooler-nowy-i1510588667.html jest warty ceny ??:)

SrebnaStrzała
11-04-2011, 07:26
Jendrek a jak z montażem? Nie było problemu? Jak go przymocowałeś?

jendrekmak
11-04-2011, 10:57
myslałem nad tym uniwersalnym intercoolerem ale dla mnie uniwersalne źle sie zawsze kojarzy ale znalazlem fordowski IC włożyłem uniwersalny bo jest większy przez co silnik nie puchnie pod obciążeniem w upały bo jest lepsze chłodzenie powietrza doładowania i pasuje wymiarami do układu rur gumowych więc nic więcej nie trzeba wymieniać tylko dorobić mocowania/wsporniki.
Jak go przymocowałeś? mam zderzak ST220 więc miejsca jest bardzo dużo ale 140 powinna podejść bez problemów do każdego zderzaka. póki co wisi tylko podczepiony na sztywno na 2 wieszakach od góry ale jak będę montował błotniki od STka to się pobawię w montaż z elementami gumowymi tłumiącymi rezonans IC przenoszony na pas przedni wtedy zrobię odpowiednie fotki

berek1903
11-04-2011, 17:34
to jakbym wymienił pekniety intercooler na ten nowy fordowski to mozliwe ze autko zacznie lepiej przyspieszac i wogóle?

jendrekmak
12-04-2011, 09:01
różnica będzie w zależności od wielkości pęknięć (im większe ty wyraźniej odczujesz różnicę natomiast rewelacji bym się nie spodziewał) ale w upały silnik będzie tracił moc (nie mylić z trybem awaryjnym) bo temperatura w dolocie przekroczy 70 stopni. niestety ford wstawił za mały intercooler i dlatego są takie problemy z chłodzeniem powietrza w dolocie. dość powiedzieć, że w lagunie dieslu intercooler jest chyba 3 razy większy niż w mondeo mk3

lila64
30-07-2012, 19:12
Witam. Mój monduś ma od jakiegoś czasu objawy pękniętego intercoolera, ale mechanik upiera się, że to niemożliwe, bo nie widzi żadnej dziury. Troszkę kopci, ma słabszą moc, turbina włącza się jakby za późno a temperatura silnika czasami zbyt niska. Rurę miał dziurawą już dwa razy, ile można naprawiać tę samą usterkę? Ostatnio przeszedł regenerację wtryskiwaczy(dwóch), dwa dostał nowe. (P0251 i sprężynka). W Chorwacji padł też sensor położenia wałka rozrządu (naprawa na cito kosztowała 300euro!) EGR wyczyszczony. Komputer nie pokazuje nic. Czy to możliwe, że po prostu się zestarzał i nie będzie już ciągnął tak, jak parę lat temu? Czy jest jakaś "pierdółka", której nikt nie może odkryć? Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.