Zobacz pełną wersję : [1,6 TDCi] Wyciek na 3 wtrysku


Zawix
04-04-2011, 19:36
Witam nowych kolegow

Tydzien temu kupilem C-Maxa i juz probem podczas jazdy czuc rope w kabinie i 3 wtrysk jest mokry pozatym jest duzo mazi w okolicach wtryskow wszytko zachlapane. Przy pracy na wolnych obrotach slychac takie psss ale nie widac skad leci czy mozecie mi powiedziec jak te wtryski sa uszczelniane i czy jest jakas specjalna procedura wyjecia/wlozenia???
Zalaczam 2 fotki
25983
25984


PS
Wczesniej bylem posiadaczem bmw i w przypadku awarii korzystalem z katalogu czesci cos takiego:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=11_2107&hg=11&fg=40&lang=pl
po zlokalizowaniu spisywalem nr czesci i zamawialem w salonie czy istnieje cos podobnego do forda???

rojber
04-04-2011, 20:44
To jest Twoje źródło informacji :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76256&page=3
Zaczynamy od szukajki

Czesiek_ze
04-04-2011, 20:47
Zawix. Radze jechać do dobrego mechanika i poszukać wycieku odradzam wizyte w aso mnie wydmuchało uszczelke spod wtrysku aso chciał za uszczelnienie 2200zł mechanik wymieniłu szczelke pod wtryskiem za 120zł w tym 20zł za uszczelki.

robson3900
04-04-2011, 21:00
Sprawdz czy z przepływek leci. Lub mechanik spryska plynem oczyszczajacym tluste umyje i pod cisnieniem oczysci i wtedy da plynu w okolice wycieku i tam gdzie sie bedzie pienilo to jest nieszczelnosc. pozdro

crocos246
04-04-2011, 21:17
może na początek jednak dokręć śruby wtrysku, bodajże 6 albo 8 imbus.
Przerabiałem to w P307 HDI. Po dokręceniu cisza, spokój no i suchutko. Im szybciej to zrobisz tym większe prawdopodobieństwo, że nie wydmucha uszczelek...

Zawix
04-04-2011, 21:18
Za rady typu "Radze jechać do dobrego mechanika" dziekuje akurat tak sie sklada ze jestem mechanikiem w bmw problem polega na tym ze nie mam doswiadczenia z technologia forda ani zadnych diagramow itd

rojber co do twej odpowiedzi to przeszukalem juz caly net na polskich i zagranicznych www i zero szczegolow posty typu wymien uszczelke medziana silikon na szpilki i uszczelke gumowa u gory ja potrzebuje szczegoly typu part number jak to ma wygladac jak pojde do forda i powiem ze chce podkladke miedziana.

wlasnie znalazlem twoj wczesniejszy post w ktorym wspominales o Microcat wiec mam nadzieje ze sie dokopie do szczegolow a co do samej wymiany to jaka jest procedura, odlaczac kable albo czy odlaczyc akumulator czy sie nie rozkoduja i czy sa przypisane w kompie ??

C-sław
05-04-2011, 09:04
Za rady typu "Radze jechać do dobrego mechanika" dziekuje akurat tak sie sklada ze jestem mechanikiem w bmw problem polega na tym ze nie mam doswiadczenia z technologia forda ani zadnych diagramow itd

rojber co do twej odpowiedzi to przeszukalem juz caly net na polskich i zagranicznych www i zero szczegolow posty typu wymien uszczelke medziana silikon na szpilki i uszczelke gumowa u gory ja potrzebuje szczegoly typu part number jak to ma wygladac jak pojde do forda i powiem ze chce podkladke miedziana.

wlasnie znalazlem twoj wczesniejszy post w ktorym wspominales o Microcat wiec mam nadzieje ze sie dokopie do szczegolow a co do samej wymiany to jaka jest procedura, odlaczac kable albo czy odlaczyc akumulator czy sie nie rozkoduja i czy sa przypisane w kompie ??

150 temat o wtryskach, kolego jak jesteś mechanikiem to nie zadawaj pytań jak byś był ichtiologiem. komplet uszczelek do wtrysków znajdziesz w każdym serwisie forda citroena lub peugeota a tu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1155906#post1155906 dokładnie opisuje krok po kroku jak się z tą potworną awarią uporać. Pozdrawiam.

mkaminski100
05-04-2011, 10:18
150 temat o wtryskach, kolego jak jesteś mechanikiem to nie zadawaj pytań jak byś był ichtiologiem. komplet uszczelek do wtrysków znajdziesz w każdym serwisie forda citroena lub peugeota a tu http://forum.fordclubpolska.org/show...06#post1155906 dokładnie opisuje krok po kroku jak się z tą potworną awarią uporać. Pozdrawiam.

A sprawdziles ze podany link nie dziala?

abuu
05-04-2011, 10:28
A sprawdziles ze podany link nie dziala?

działa, wystarczy wrzucić w google.

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1155906

C-sław
05-04-2011, 10:38
Już działa sorki.

Zawix
05-04-2011, 15:44
Już działa sorki.

C-slaw opis fajny ale nie o to mi dokladnie chodzilo, wykrecic i wkrecic wtryskiwacz to raczej maly problem. Problemy moga pojawic sie pozniej i tu pojawia sie moje pytanie czy nalezy odlaczac prad od aku czy mozna odlaczyc jeden wtrysk lub wszystkie i w jakiej kolejnosci (rozne auta roznie reaguja najczesciej pojawia sie blad w kompie) no i najwazniejsze ile Nm na dokrecenie wtrysku????

Co do schemaciku bardzo pomogl juz wiem co kupic a co do tematu to powinnes go zamiescic odobno pt wymiana wtryskiwacza bo majac przegladarke nie wpadl bym na pomysze twoja instrukcja moze byc schowana pod Zapach spalin w kabinie

Franuśś
05-04-2011, 17:10
Lepiej odłączyć akumulator, Sprawdź czy masz kod do radia :D

tedii
05-04-2011, 17:51
Za rady typu "Radze jechać do dobrego mechanika" dziekuje akurat tak sie sklada ze jestem mechanikiem w bmw problem polega na tym ze nie mam doswiadczenia z technologia forda ani zadnych diagramow itd

rojber co do twej odpowiedzi to przeszukalem juz caly net na polskich i zagranicznych www i zero szczegolow posty typu wymien uszczelke medziana silikon na szpilki i uszczelke gumowa u gory ja potrzebuje szczegoly typu part number jak to ma wygladac jak pojde do forda i powiem ze chce podkladke miedziana.

wlasnie znalazlem twoj wczesniejszy post w ktorym wspominales o Microcat wiec mam nadzieje ze sie dokopie do szczegolow a co do samej wymiany to jaka jest procedura, odlaczac kable albo czy odlaczyc akumulator czy sie nie rozkoduja i czy sa przypisane w kompie ??

Hej. a mechanikiem to jesteś od czego,bo po twoich pytaniach to chyba nie od samochodów

Zawix
05-04-2011, 18:51
Hej. a mechanikiem to jesteś od czego,bo po twoich pytaniach to chyba nie od samochodów

Jestem MOT testerem w BMW rowniez robie przeglady gwarancyjne. Mam wrazenie ze niektorzy nie widzieli w zyciu klucza dynamometrycznego dlatego nie rozumieja moich pytan. Jak cos robic to porzadnie zgodnie z zaleceniami producenta po cos to jest wkoncu

C-sław
05-04-2011, 19:08
Jeśli chodzi a aku, to nie ma potrzeby odłączania, lepiej jednak w czasie naprawy nie włączać zapłonu i na pewno będzie ok. Kolejność naprawy nie ma żadnego znaczenia. Jeśli chodzi o dokręcenie stopek wtrysków, możesz oczywiście wg instrukcji dynamometrem ale obiecuje że za chwile powtórzy się wyciek. Dynamometr w przypadku naszych wtrysków zadziała tylko przy pierwotnym montażu. Potem jest już inna charakterystyka gwintu szpilek gniazda wtrysku itd. Musisz po prostu dokręcić z wyczuciem najlepiej po pierwszych 500 km sprawdzić dokręcenie i będzie dobrze. Ja u siebie sprawdzam profilaktycznie dokręcenie co 5000tyś km a więc 4 razy w roku i za każdym razem troszkę dojdzie. Tak naprawdę cała operacja straszniej brzmi niż w rzeczywistości jest. Pozdrawiam

P.S. Co do opisu to mody muszą zadziałać.

Zawix
05-04-2011, 19:21
Jeśli chodzi a aku, to nie ma potrzeby odłączania, lepiej jednak w czasie naprawy nie włączać zapłonu i na pewno będzie ok.

Dzieki C-sław za szybka odpowiedz tego wlasnie chcialem sie dowiedziec a mozesz mi jeszcze powiedziec skad wzioles ten diagram z wtryskami bo poszukuje czegos takiego wlasnie

C-sław
05-04-2011, 19:52
W serwisie forda poprosiłem o ksero, o dziwo zrobili.

P.S. Znowu nie działa link, ale teraz już nie wiem o co chodzi.

crocos246
05-04-2011, 20:38
czy Pan Mechanik dokręcił ten wtrysk czy nadal duma, dlaczego cieknie?
No chyba, że cieknie pomimo dokręcenia?

Zawix
05-04-2011, 22:00
No dumac nie dumam jutro jade do forda po czesci i w sobote naprawiam bo w tygodniu nie mam czasu dam wam znac jak poszlo a co do twojego postu crocos246 to samo dokrecenie raczej nic nie da bo wszystko jest zawalone mazia w sumie lepiej wyczyscic i wymienic uszczelki koszt nie jest duzy i powinno szybko pojsc aha no i jeszcze musze piwo zakupic zgodnie z 11 punktem instrukcji C-sława :razz:

crocos246
06-04-2011, 19:47
skąd wiesz, że nie da skoro nie dokręcałeś. Powodem przecieku jest poluzowany wtrysk, uszczelnienie samo z siebie nie pada... Luzuje się, są przecieki a potem szlag trafia uszczelki... U Ciebie może jeszcze żyją...

Czesiek_ze
06-04-2011, 20:56
Zawiks. mimo że się jest mechanikiem jak się nie umie to się więcej pisze niż robi

crocos246
07-04-2011, 09:11
Zawiks. mimo że się jest mechanikiem jak się nie umie to się więcej pisze niż robi

:)))

tedii
07-04-2011, 16:47
Jestem MOT testerem w BMW rowniez robie przeglady gwarancyjne. Mam wrazenie ze niektorzy nie widzieli w zyciu klucza dynamometrycznego dlatego nie rozumieja moich pytan. Jak cos robic to porzadnie zgodnie z zaleceniami producenta po cos to jest wkoncu

Panie chroń przed ogniem, powodzią i przed serwisem gdzie pracujesz

mkaminski100
07-04-2011, 19:45
Jestem MOT testerem w BMW rowniez robie przeglady gwarancyjne. Mam wrazenie ze niektorzy nie widzieli w zyciu klucza dynamometrycznego dlatego nie rozumieja moich pytan. Jak cos robic to porzadnie zgodnie z zaleceniami producenta po cos to jest wkoncu
Jestes z Reading -to w ktorym miejscu robicie te MOTy?

Zawix
07-04-2011, 21:20
Jestes z Reading -to w ktorym miejscu robicie te MOTy?

Na Kings Meadow Road jak do Tesco sie jedzie bo widze ze ty niedaleko z Basingstoke. A co do wtrysku no to okazalo sie ze jedna ze szpilek byla w polowie peknieta i wklejona tyle ze klej puscil wiec musialem wyciagnac reszte troche wiercenia i sie udalo a co do samej wymiany to proscizna dostep pelen i narzedzi specjalnych nie potrzeba.

Zawix
08-04-2011, 17:21
Wszystko zrobione ale nie odpala zapowietrzyl sie i nie podaje paliwa na wtryski i powiem szczerze nie mam juz pojecia jak go odpowietrzyc pomocy !!!

mkaminski100
08-04-2011, 18:06
Najlepiej podlaczyc jakis zbiornik z ropa bezposrednio pod pompe tak, zeby paliwo samo splywalo.
Filtr w calosci musi byc zalany paliwem. Potem jak juz zapali to podlaczasz przewod do pompy i odlaczasz przy filtrze - zalewasz ropa i podlaczasz. Powinno pomoc.

Zawix
08-04-2011, 18:25
Dobra fura juz dziala jakby ktos mial problem jak odpowietrzyc 1.6 cdti to podpowiem ze po napelnieniu do pelna filtra paliwa oglaczamy gorny wezyk i do niego ladujemy rope ile wlezie ja wlewalem lejkiem i pozniej wezem dmuchalem zeby weszlo i tak do skutku az byl pelny pozniej podlaczylem do filtra nastepnie poluzowalem wszyskie przewody wysokiego cisnienia na wtryskach jedna osoba do kabiny i kreci a jak zapalil to szybko dokrecilem przewody i tyle dziala. Niestety okazalo sie ze na 1 i 2 cylindrze tez musze uszczelki na wtryskach powymieniac bo jak zalane byly ropa to bylo widac ze wydostaje sie podcisnienie z cylindra.
Dzieki wszystkim za pomocne posty :)

sstankie
03-08-2011, 23:14
:) No ja Ciebie Panie, ło żesz Ty. Ale procedurę zapodałeś.

mhmmm,

rozpinamy wężyk powrotu paliwa do baku, powinien być na szybkozłączce tak jak to na pewno jest w C-MAX TDCi 2.0 2004 rok. Podłączamy pompę próżniową, w domowych warunkach gruchę, i ciągniemy paliwo, aż skończą się bąble w przezroczystych wężach.

Paliwo przejdzie przez cały układ, od filtra aż do zbiorczego wężyka powrotu przelewów. Odpał, po góra 10 sek. kręcenia.

mkaminski100
04-08-2011, 08:26
Juz widze ludzi wyciagajacych gruszke z szuflady, a najlepiej jeszcze jakby pogrzebali i wyciagneli pompke prozniowa... kazdemu powinna sie walac taka.
No i mowisz, ze podlaczajac gruszke (oczywiscie taka dla dzieci ma zaworek zwrotny, ba) to po 10 sekundach odpalisz jak masz uklad pusty? Widzisz, robilem tym sposobem podlaczajac specjalna gruszke i potrzeba wiecej krecenia niz 10 sekund. Trzeba kilka razy dobrze napompowac, zeby zalac filtr, nie mowiac o ciagnieciu podcisnienia przez pompe...To pompke sie podlacza miedzy filtr a pompe, ale nie kazdy pompke ma i w 2.0 po odlaczeniu pompki mozna znow pompe diesla zapowietrzyc.
To o czym piszesz to odpowietrzanie nowej pompy po montazu.
A Ty to robiles czy tylko tak opowiadasz?

sstankie
04-08-2011, 12:54
No nie rozumiem Kolegi. Ale podejrzewam, że kolega mając status profi uznaje, że nie istnieją inne metody niż reprezentowane przez niego?

No ale dobrze, jeszcze ostatkiem sił się broniąc odpowiadam:
- TAK, robiłem takie odpowietrzanie
- owszem, gruszkę trzeba kilkadziesiąt razy ścisnąć przy odpowietrzaniu - jak to w życiu
- 10 sekund kręcenia - no OK, może 15 może 20 ale na pewno przy pierwszym kręceniu


kolego nie chcę być nie miły ale o co dokładnie chodzi w sentencji:
"nie mowiac o ciagnieciu podcisnienia przez pompe...To pompke sie podlacza miedzy filtr a pompe, ale nie kazdy pompke ma i w 2.0 po odlaczeniu pompki mozna znow pompe diesla zapowietrzyc." - namnozyłeś pompek, problemu nie wyjaśniłeś.


i wracając do początku:
"Juz widze ludzi wyciagajacych gruszke z szuflady, a najlepiej jeszcze jakby pogrzebali i wyciagneli pompke prozniowa... kazdemu powinna sie walac taka."

...rozumiem, że forum jest od tego, żeby dawać przepisy jak naprawić nowoczesny samochód z układem diesla z magistralą Common Rail za pomocą sznurka i scyzoryka?


A teraz na poważnie: nie lubię szydery ale czasami jest ona niezbędna. Po moim poście bardziej spodziewałem się pytań o wyjasnienie szczegółowe metody a nie od razu zj...kę, że tak to się na pewno nie da.


Siem (sic!) da!

mkaminski100
04-08-2011, 13:21
Status dostaje sie jedynie za ilosc postow, a nie wiedze, co u wielu ludzi wylazi. lepsze sa fora bez licznika, ale to chyba nie znaczy, ze mam tu poprosic o skasowanie go. Wiedza to co innego i akurat nie trafiles, bo jestem osoba ktora wlasnie sprawdza "inne sposoby" zeby nie powtarzac bezmyslnie cudzych tez.
Podalem sposob ktory jest najlatwiejszy z tego wszystkiego i gwarantuje najkrotsza prace pompy diesla na sucho.
To co napisales odnosnie gruszki to wg mnie komplikowanie sprawy, bo gruszka nie ma nic co utrzyma paliwo podczas gdy ty ja sciskasz (zawor zwrotny) i jest za miekka, zeby stworzyc podcisnienie. Do tego treba krecic silnikiem, scisnac gruszke, przylozyc do przewodu, zaciagac podcisnienie, zabirac gruszke, wypuscic z niej powietrze, scisnac, przylozyc....i tak ile razy? Ja mam pompke sciskana do odpowietrzania i zapewniam Cie, ze nawet ta wyciagnie tylko tyle ile pozwoli jej pompa jak kreci.
Poza tym jak wykonasz swoj sposob bedac sam przy aucie? To co podalem jest dla jednej osoby.
Wygodniej i lepiej jest nawet ustami wyciagnac rope przewodem idacym od filtra do pompy (jest przezroczysty wiec widac), podlaczyc go do pompy (choc i tak czesc paliwa splynie. i wtedy ewentualnie ciagnac (nawet ustami na powrocie po podlaczeniu dluzszego wezyka i zablokowaniu weza powrotnego bo zapowietrzy filtr).

Instrukcja serwisowa mowi, ze podlacza sie reczna pompke w waz zasikalacy filtr w paliwo z baku, lub najlepiej miedzy filtr, a pompe diesla. Wtedy napompujesz paliwa ile chcesz przed odpalaniem (pompa pusci paliwo wlasciwie tylko jak krecisz silnikiem) i mozesz odpalac. Ten sposob jednak pozwala na zalanie silnika duza iloscia ropy i nie lubie go robic.
Wole zalac pojemnik i pozwolic pompie sie napelnic, a potem podlaczyc zalane przewody.
Forum jest od pomagania, ale smiejesz sie z prostego sposobu podajac bardziej czasochlonny, trudniejszy i wymagajacy dwoch ludzi.