Zobacz pełną wersję : Jaki olej do silnika 2.5T - wg Volvo, czy Forda
W instrukcji auta mam napisane, że do silnika mam lać olej SAE 5W-30, WSS-M2C913-B, ACEA A1/B1, (ewentualnie A3/B3).
Tylko, że w moim Fordzie jest silnik 2.5T od Volvo. A z kolei Volvo do swoich silników zaleca SAE 0W-30, ACEA A5/B5.
Np. taki Castrol ma w ofercie olej zarówno do motorów Forda, jak i do pięciocylindrówek Volvo:
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9014527&contentId=7028797
I kogo słuchać?
Szejk.Ahmed 05-04-2011, 17:04 w specyfikacji Forda najlepszy olej do twojego auta to.
Specific 913B 5W-30 lub Specific 913C 5W-30.
jeżeli auto jest na gwarancji, lej to co zaleca ford
Auto jest po gwarancji, dlatego badam temat.
W większości silników Forda są wąskie kanały olejowe i potrzebny jest olej o niskiej lepkości wyskokotemperaturowej.
Ale do Volvo chyba niekoniecznie....
Z kolei Volvo zaleca olej lepszy jakościowo - klasy A5 - "Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych", podczas gdy Ford tylko klasy A1 - "jakość standardowa", przy czym okresy międzyprzeglądowe są takie same.
Witam
Silnik 2.5L Duratec 147kW/200KM VI5.Z tym olejem wg. Forda to jest tak.
Zalecany olej silnikowy SAE 5W-30 Ford-Castrol Magnatec Professional A5.
Alternatywny olej, ale tylko do uzupełnienia to.
SAE 5W-30 Ford Formula E
SAE 10W-40 Ford Formula XR+
SAE 5W-40 Ford Formula S
pozdrawiam
oemauto.pl 26-01-2014, 19:01 Do tego silnika świetnie nadaje się Millers EE Longlife ECO. Nie jest najtańszym produktem, ale efekty jakie przynosi jego stosowanie spokojnie rekompensują tą niewielką różnicę w cenie.
ale efekty jakie przynosi jego stosowanie spokojnie rekompensują tą niewielką różnicę w cenie.
tzn.??
oemauto.pl 26-01-2014, 19:42 Zmniejszenie tarcia = mniejsze/wolniejsze zużycie części silnika. Ok, tego nie widzimy. To możemy "usłyszeć" - cichsza praca silnika.
Zauważalne za to jest zmniejszone zużycie paliwa.
O nie zasyfianiu silnika pozostałościami przepalonego HC chyba nie trzeba wspominać.
Tylko NT, zaden long life. Nie do takiego silnika, na nim ciezko jezdzic long lifowo.....
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
oemauto.pl 27-01-2014, 22:17 Long Life to tylko nazwa handlowa. Nikt nie każe Ci na nim jeździć po 50kkm.
A ja wlałem Amsoila 5w30 Signature Series i już. Nie ma specyfikacji forda, ale ma A1/A5 i jest zalecany do volva 2.5t.
Jak na razie wszystko ok, za 3k km będzie wymiana.
grzechalm 09-02-2014, 20:02 Ostatecznie wlalem Millers 5w30 polecony przez kolege Heko:)
Też bym wlał millersa, ale oni nie podają tbn co w przypadku lpg jest mocno istotne.
Ja mam LPG i wlałem Millersa EE, jest nieco ciszej i lżej chodzi silnik. Co do spalania, trudno mi porównać, bo na nowym oleju jeździłem w innych warunkach.
grzechalm 10-02-2014, 18:32 Mysle, ze na pewno jest lepszy od Formuly F 5w30:p Poza tym Heko polecil-to wzialem. Tez mam wrazenie ze silnik ciszej pracuje. Dodatkowo zrobiona plukanka-olej lecial czarny. A obecnie sprawdzalem olej to pop przejechaniu na razie tylko 400km ma kolor zloty-czysty bardzo:)
Zobaczymy jak bedzie sie sprawowal. Wymiane robie co 12tkm:)
Panowie, ten któryś z tych oleji będzie ok ?
https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-eco-nergy-5w30?f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=33
https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-913c-5w30?f%5Bapplication%5D=139&f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=33
Czy szukać czegoś innego ?
pozdrawiam
Oba Motule są lepszej klasy jakościowej niż wymagana przez Forda.
I oba spełniają jego specyfikację 913C.
Odświeżę ciut temat i podpytam czy Motul czy Millers? Czy jeden pies :)
Czy po prostu brać Formule F Forda i się nie przejmować.
Będę robił trochę długich tras to zawsze litrowy baniak w bagażniku nie zaszkodzi.
Forfiter2012 14-08-2014, 11:43 Ogólnie millers i motul do dobre marki z tym że z motulem łatwo trawić na podróbkę zwłaszcza w sieci dlatego używam millersa w swoich samochodach.
slawek_s 14-08-2014, 16:59 (...) Czy po prostu brać Formule F Forda i się nie przejmować. (...)Odpuść sobie ten szajs pomimo, że wg Forda jest wystarczający. Dołóż kilka/kilkanaście zł na litrze i wlej coś lepszego.
Ja zdecydowałem się na jeden z produktów http://www.valvolinepolska.pl/VE/logo-valvoline.png (http://www.valvolinepolska.pl/) i jestem zadowolony. Zdecydowana różnica w pracy silnika.
thomas77 15-08-2014, 15:28 a ja wkrótce spróbuje zmienić na tak wychwalany wszędzie millers :wink:
Szprytny 15-08-2014, 15:38 Tak dla informacji wszystkich.
Olej Ford/Motorcraft Formula F lub Synh XR to tak naprawdę Castrol Edge.
Jest to informacja nieoficjalna z Forda.
Z drugiej strony wozić litr wypasionego oleju w bagażniku na wszelki wypadek to i tak pikuś bo potem jadę do aso na przegląd i mi leją siki z beczki :D
Forfiter2012 15-08-2014, 21:38 Do ASO (oczywiście nie każdego) możesz pojechać ze swoim olejem i stać nad wielce szanowanymi panami serwisantami aby na pewno to zalali co kupiłeś i im dałeś a jak nie to olej zmienić u każdego lepszego mechanika. Ostatni serwis naszych mondeo jak były w firmie to panowie "zapomnieli" wymienić tarczy i klocków z tyłu, ale na fakturze już nie zapomnieli. Oczywiście przypadkiem w 8 autach taka sama sytuacja...
Nadszedł czas wymiany oleju. Nie będę inwestował w jakieś nie wiadomo jakie cuda bo olej wymieniam itak co 10000km. Tylko się zastanawiam, skoro silnik jest Volvo to raczej lać to co zaleca Volvo bo przecież konstrukcji silnika nie zmienili?
Mam tylko pytanie, ponieważ Pan w sklepie polecił mi olej 5w50, że niby lepszy do turbo bo zachowuje właściwości przy wyższych temperaturach, ale nie jestem do końca przekonany czy nie będzie za gęsty.
W podsumowaniu skoro Castrol robi do T5 Volvo to może się nie zastanawiać tylko lać taki.
Na pewno nie będzie zły. Czy będzie lepszy? Pewnie ma o jedno oczko wyższą klasyfikację jakościową ale podejrzewam, że wymierne korzyści leżą na skraju demagogii marketingowej.
Mój mechanik powiedział, żebym się nie przejmował marką oleju (oczywiście biorąc pod uwagę wymagania jakościowe i lepkościowe), tylko częstotliwością wymiany. Tu można najwięcej popsuć.
Piszesz teraz o 5W50 czy Castrol do Volvo?
Czy takim olejem 5W50 mogę zaszkodzić silnikowi przez to że jest gęstszy, skoro producent przewiduje 0W30 - 5W30 a jako alternatywa podaje 5W40? Pytam bo do poprzedniego Cougar`a 2.0 lałem przez 150 tyś km Castrol 5W30 i był święty spokój 0.5l oleju pomiędzy wymianami (10000km).
Pisałem o Castrol do Volvo.
Nie wiem czy jednak 5W50 nie za bardzo odbiega od wytycznych producenta, ale nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.
Trzeba wziąć poprawkę, że często pan w sklepie poleca to, na czym najwięcej zarabia :(
Rozumiem:)
Powiedz mi jeszcze czy dobierając olej według klasy jakości i lepkości kierowałeś się Fordem czy Volvo.
Dzwoniłem do kilku serwisów Volvo w Polsce i wszędzie mi mówili żeby kierować się tym co pisze Ford. Jest to dla mnie trochę dziwne bo to tak jak bym kupił Fiata z silnikiem Opla i miał lać to co chce fiat. Przecież Ford tylko upchał silnik Volvo do swojej budy, wątpię żeby konstrukcyjnie go zmieniali. Aczkolwiek w autodacie patrząc na ten silnik według Volvo jest podane 5W30 lub 5W40 jako alternatywa.
Kupie chyba jednak Castrola biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia.
Po kilkudniowej analizie za i przeciw, zapoznaniu się w opiniami poczułem się jak osławiony osiołek, któremu w żłoby dano i wybrałem po prostu tańszy :)
Uważam, że przy mojej jeździe nigdy nie będzie mi dane doświadczyć skutków niewielkich bądź, co bądź różnic w parametrach fizycznych tych olejów.
Zastanawiam się też na ile rekomendacje producentów wynikają z potrzeb technicznych silnika a na ile z umów zawartych z producentami olejów ("volvo recommends castrol").
pro-choice 24-10-2014, 13:38 Ja już doświadczyłem że są to typowo umowy :)
Dużo ludzi na te tematy też wypowiada się na forach :)
W zasadzie to racjonalne rozumowanie byle nie przesadzić ani w jedną ani w drugą stronę i trzymać ramy jakościowe:) To tak jak ford do ksenonu ładuje osram a vw bosch:) Dziękuje koledzy za rozjaśnienie sytuacji.
Aczkolwiek w autodacie patrząc na ten silnik według Volvo jest podane 5W30 lub 5W40 jako alternatywa
Volvo i "dobieraczki" olejowe (oprócz millersa, który nie ma w ofercie 0W-30) podaje, że do 2,5t powinno być 0W-30 i interwał wymian co 30 kkm, natomiast chyba dobrym pomysłem jest to co jest zalecane do RS'a czyli 0W-40.
GOLDEN!!! 23-11-2014, 15:38 Odbiegając troszkę od głównego tematu, czy wie ktoś jaki jest rozmiar miedzianej uszczelki pod korek spływu?
Przygotowuje się do pierwszej zmiany oleju i dobrze byłoby być przygotowanym.
I drugie pytanie czy stosowaliście płukanki?
Pozdrawiam
GOLDEN!!!
ExpressParts 23-11-2014, 20:09 Średnica zewnętrzna 24mm, wewnętrzna 18mm, grubość 1,5mm. Płukankę spokojnie możesz zrobić, polecam np. Liqui Moly :)
GOLDEN!!! 23-11-2014, 21:25 Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
GOLDEN!!!
paoloWawa 24-06-2015, 12:45 Odświeżam temat.
Niedawno stałem się posiadaczem Mondeo z jedynym słusznym silnikiem 2,5T i powoli będę przymierzał się do wymiany oleju oraz towarzyszących temu innych czynności ;)
Tematy o olejach do 2,5T przeczytałem chyba wszystkie, i wychodzi na to że najlepszym wyborem będzie Millers 0W40 - zgadzacie się z tym?
Jaka jest różnica między Millers XFS 0W40 a Millers XF Longlife 0W40? Czy ten pierwszy w ogóle jeszcze istnieje? Bo ciężko go namierzyć, z kolei Longlife jest wszędzie.
Zalecany przez Forda interwał wymiany oleju to 20kkm - uważam że to bzdura, więc czy dobrym posunięciem będzie potem ewentualnie wymienianie co 12-15kkm?
Macie może też jakieś pewne źródło, z którego można taki olej kupić i nie trafić na podróbę?
Uzywam Millersa,ale CFS 5W40 NT.Daje rade calkiem niezle.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Posłuchaj głosu serca.....samochodowego.....:razz:i kolegów z forum fordtuning...mają a lot of skills.
Ja się dałem namówić na Millersa, wydałem koło 350zł na olej i nie zaobserwowałem nic ale to nic z wyżej omawianych rewelacji, mało tego zaczęło mi go ubywać w miarę pokonywanych kilometrów. Po 10tyś zmieniłem na Forda za 95 zł i nie dość że różnicy jak nie było, tak nie ma, to jeszcze olej zostaje na tym samym poziomie. Bilans jest taki, że wymieniam średnio co 10K km co daje mi ok 4 wymiany za tą samą cenę. A częściej.
Już nie pamiętam dokładnie ale chyba EE.(nie na 100%)
http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/cfs-5w40-nt/
Witam po raz kolejny odświeżam pytanie co do oleju wymienić na jaki ? Auto jeździ bez chipa i spokojnie ale krótkie trasy.
slawek-kali 09-08-2015, 20:10 Ford mowi 5w30, wiekszosc w DE zalewa 0w40 Liqui moly.
Na obu typach motor wytrzyma 500tys+ wiec....
a który liquimoly bo ja znalazłem ale ten 5w30 http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=53&virtuemart_category_id=8&Itemid=80
slawek-kali 09-08-2015, 20:15 I spokojnie wystarczy :) Ale zaraz zglosza sie baronowie olejowi i beda namawiac na millersy :D
ja na tych olejach zrobiłem 200 000 km mondkiem tddi co 15 000 wymiana i jak wlewałem nowy to zaczynał bardzo ładnie cicho pracować na fordowskim raz próbowałem nie było tego efektu. Wiec na pewno zostanę przy liquimoly. A więc dzięki
Bump: Znalazłem coś takiego może ten będzie lepszy: http://liquimoly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/technologia-syntetyczna/special-tec-v-0-w-30-2852-detail
paoloWawa 09-08-2015, 21:39 Ja wymieniałem olej tydzień temu i zalałem Millersa EE Longlife ECO 5W30, który spełnia specyfikację Forda dla silnika 2,5T. Po wymianie zauważyłem, że troszkę krócej silnik chodzi na ssaniu, po odpaleniu nieco wcześniej obroty spadają do tych z biegu jałowego. Innych zmian nie zauważyłem.
Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
Witam,
Panowie jestem świeżo upieczonym posiadaczem S-max'a oczywiście 2,5T.
Auto ma 170 tys i jeździ na Total Quartz 5w30.
Czy znacie jakieś argumenty mówiące aby zmienić olej na inny ? (producent ?)
Nigdy nie miałem do czynienia z produktami Total'a - czy to dobry olej ?
W kwestii podziału na zalecenia Forda (5W30) i Volvo (0W30) jestem zdecydowanie bliższy założeniom konstruktorów silnika.
Olej w każdym aucie wymieniałem co max 10kkm.
Czy przejście na 0W30 niesie ze sobą korzyści dla auta ?
Jeśli tak - czy możecie polecić dobre 0W30 do 2,5T ?
Jeszcze jedno pytanie: czy trzeba wymieniać tą podkładkę miedzianą przy wymianie oleju ?
Pozdrawiam
Jeśli tak - czy możecie polecić dobre 0W30 do 2,5T ?
Nie wiem czy dobre, ale ja mam u siebie Amsoil'a SIGNATURE SERIES 0W-30
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
wcześniej był 5W-30, a chyba na następną wymianę wleje 0W-40.
Pytanie, miałem minimum oleju w 2.5t, a zanim wymienię (to znaczy do wypłaty :)) dolałem 0.5l mobil 5w30 o specyfikacji forda 917a i zauważyłem że olej zrobił się jakiś ciemniejszy dlaczego?? Mogę tak jeździć ??
slawek-kali 12-08-2015, 19:06 Dlaczego miales minimum?
wydaje mi się że tak nalali przy wymianie
Bump: zrobiłem 1000 km i nic nie ubyło
Bump: no może na minimum nie ale za ostatnim X na bagnecie
slawek-kali 12-08-2015, 19:37 Jesli zalales wg. normy to spokojnie mozesz jezdzic.
znaczy się norma chyba jest 913a a ja zalałem 917a ale 5w30 taki też był zalany chyba nic się nie stanie?
slawek-kali 12-08-2015, 19:42 Silnika nie zajedziesz, nie boj sie.
dzięki i tak będę wymieniał w przyszył tygodniu. Pozdrawiam
kapsel93 25-01-2016, 10:11 A co powiecie na olej valvoline synpower 5w30 ?
paoloWawa 13-10-2016, 20:35 Panowie, w ciągu kilkunastu dni, do miesiąca, będę zmieniał olej. Obecnie jeżdżę od około 27.000km (zmieniam co ok. 13.000 km) na Millersie 5W30 z normą Forda. Zastanawiam się czy pozostać przy nim czy zapodać Millersa 0W40 dedykowanego dla Foki RS. Czy ten 0W40 będzie pod każdym względem lepszy? Parametry na papierze ma lepsze
http://oilexpert.pl/kategoria/0w40/millers-oils-xf-longlife-0w40-5l
http://oilexpert.pl/kategoria/5w30-2/millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l
Jak sądzicie? Ja raczej jestem za zmianą na 0W40, chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat:) Dodatkowo jest niewykluczone, że na wiosnę Mondek otrzyma kurację wzmacniająca na 250-260KM :)
Ja jeżdżę na Millersie 0w40 drugi rok. Od Heko kiedyś otrzymałem taką odpowiedź na temat jakiego Millersa lać:
"albo 5w30 albo 0w40, ten drugi to po chipie"
Ja raczej jestem za zmianą na 0W40, chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat
Ja też poszedłem tą drogą najpierw było 5w30 potem 0w30, a teraz jest 0w40, wszystko było z Amsoil'a.
Jedynie co zauważyłem to może minimalnie większe spalanie na 0w40.
Witajcie,
Muszę w najbliższym czasie wymienić olej w moim mondeo 2.5t. Obecnie mam wlane Ford formula F 5w30, i nigdy więcej bym go nie wlał. Wcześniej zalany był motorcraftem 5w30 i kultura pracy na tamtym oleju była o wiele ładniejsza niż na formule F. Na oleju fordowskim silnik stał się głośniejszy.
Obecnie zastanawiam się nad:
- Ford castrol magnatec professional - 5L. A5 5W-30
- Castrol magnatec start-stop 5w30 a5
- Castrol magnatec start-stop 5w30 a3/b3
- zastanawiam się jeszcze nad tym millersem (choć w ogóle nie znam) EE Longlife ECO 5w30 ?
Co byście polecili i czym różni się olej a5 od a3/b3?
Drugie pytanie : Czy wymienia się też olej w skrzyni biegów ? Co ile i gdzie jest wlew i spust oleju ze skrzyni?
Wlej Amsoil Signature Series 5w30. Będziesz zadowolony... Bardzo dobry olej...
Castrole sobie daruj...
Wybralem olej milersa. Ten z nanotwchnologia. Znacie jakis sklep gdzie moglbym go kupic ?? Na stronie millersa jest za ok 205 zl a np na oil land za 170 zl. Gdzie warto kupic aby miec pewnosc ze nie jest podrabiany ?
LuckasLBN 13-03-2017, 15:11 Przymierzam się do wymiany oleju w S-Maxie z 2.5T mam już prawie wszystko, podpowiedzcie czy aby dostać się do korka spustowego w misce olejowej będę musiał rozdłubać jakieś osłony od spodu czy jest do tego bezproblemowy dostęp? Czy klucz do odkręcenia osłony filtra oleju to 32 oraz jaki rozmiar ma śruba od owego korka oleju?
szmelcmax 14-03-2017, 15:21 Ford castrol magnatec professional - 5L. A5 5W-30 Taki ostatnio zalałem. Niby na oko i ucho ok., ale spalanie auta wzrosło.
Przymierzam się do wymiany oleju w S-Maxie z 2.5T mam już prawie wszystko, podpowiedzcie czy aby dostać się do korka spustowego w misce olejowej będę musiał rozdłubać jakieś osłony od spodu czy jest do tego bezproblemowy dostęp? Czy klucz do odkręcenia osłony filtra oleju to 32 oraz jaki rozmiar ma śruba od owego korka oleju?
Jakiej osłony filtra?Odkręcasz pokrywkę filtra,dostęp bardzo nieporęczny,ściągasz dużą osłonę pod silnikiem,klucz bodajże 22,daj nową uszczelko-podkładkę.
LuckasLBN 16-03-2017, 06:42 Jakiej osłony filtra?Odkręcasz pokrywkę filtra,dostęp bardzo nieporęczny,ściągasz dużą osłonę pod silnikiem,klucz bodajże 22,daj nową uszczelko-podkładkę.
Poszło gładko, fakt nie osłona a obudowa filtra i jest ona na klucz 36 i taka tez nasadke mialem plus przegub i przedłużka i poszło bezproblemowo. Pytałem o osłone pod silnikiem bo tam niezaglądałem ale jestem juz po wymianie wiec i z osa osłona sie uporałem. Dodam dla potomnych że klucz do korka spustowego to 17 a osłone miaełem przykrecona na śruby 10, 8 i był też jakis imbus - podejżewam że ktoś w moim egzemplarzu troszke to pozmkeniał chyba że tak powinno być.....
petero33 27-03-2017, 09:40 Z tego co widzę to lepiej nie lać FORD FORMULA F 5W-30 do 2.5 po chipie z bluefina? Jeżdżę na FORD CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30 i jest ok ale zacząłem szukać tańszych alternatyw.
jeździsz na Castrolu i szukasz jeszcze tańszych alternatyw ? nie szkoda Ci samochodu ?
LuckasLBN 28-03-2017, 18:16 Mam pytanie czy norma jest branie przez silnik 2.5T oleju? Od wymiany minęło niespełna 1000 km a po bagnecie widzę spadek co najmniej 0.5l jeździłem głownie po mieście ale bez jakichś katuszy.... :/
U mnie od wymiany do wymiany nie było dolewek.
...u mnie 0,5l na 14 tys km
od wymiany do wymiany bez dolewek (olej Amsoil)... ale ja wymieniam olej co jakieś 10 tyś km
petero33 30-03-2017, 15:17 można dostać Amsoil'a w litrowych opakowaniach bo wszędzie widzę, że jest tylko w galonach?
W prawie litrowych (946 ml) np tutaj:
http://www.petrostar.pl/oleje/oleje-samochodowe/amsoil/signature_series/amsoil-signature-series-0w30-azo-1qt-946ml,p336391358
radekrogo 30-03-2017, 20:13 Witam,
Ostatnio długo się głowiłem nad tym tematem, i doszedłem do takiego wniosku.
Wiele modeli tego samego silnika montuje się w rożnych markach np. Ford-Volvo, Ford-PSA, Fiat-GM, Fiat Saab itd. Za każdym razem producent narzuca swoje normy oleju, diametralnie rożne normy np.PSA 2Hdi norma C3 Ford normy A5. Wiec doszedłem do wniosku ze skoro auto po gwarancji, to można lać wszystko co , żeby tylko co 10kkm wymieniać i filtr zmieniać,bo i tak wtryski wcześniej padną niż silnik się zatrze czy pierścienie zaczną przepuszczać. A dedykowane oleje z normami to tylko umowa komercjalna dwóch interesów i kwestia licencji.
Podejrzewam, że na rozbieżne rekomendacje może mieć wpływ jeszcze jeden czynnik:
Koncerny motoryzacyjne w dążeniu do maksymalizacji zysków zamawiają jak najmniej rodzajów olejów. Oczywiście dany olej musi być właściwy do najbardziej wymagającego silnika z ich palety. A do silników prostszych też się go leje, bo zamówienie odrobinę słabszego oleju, przy zwiększonych kosztach jednostkowych, logistycznych i możliwości błędu ludzkiego jest po prostu nieopłacalne.
A jeśli jakiś silnik ze środka gamy np. B5254T3 trafi do innego producenta, który w swojej ofercie nie ma tak wymagających silników - to olej zmienia się na słabszy, dostosowując się do reszty produktów .
Panowie jedno pytanie: ile tego oleju potrzeba do wymiany?
6l i trochę zostanie.
Ewentualnie u mnie wchodziło 6 kwart Amsoila i nic nie zostawało.
Witam
Szukam oleju do mojego 2.5 T , jak wiadomo norma forda to WSS-M2C913 , i tą normę spełniają oleje 5w-30 jak chce się coś z 40 na końcu to wszędzie jest norma WSS-M2C917 , czy ta norma to po prostu zaostrzona M2C913 ?? trzeba się tym przejmować?
Olej te normy Fordowskie i wlej porządny 0w-40 i będzie git (ja miałem u siebie Amsoila).
Już o tym gdzieś pisałem, że np. "dobieraczka" olejowa Castrola na Australię do Mk4 2,5t sugeruje właśnie 0w-40.
honzik07 18-12-2017, 11:23 ja bede robił pierwsza wymiane i niewiem ktory bedzie lepszy valvoline maxlife 5w40Olej syntetyczny API SL/CF, ACEA A3, B3, B4, VW 502.00/505.00 czy valvoline syntpower 5w30 Olej syntetyczny API SM/CF, ACEA A3, B4, C3 Audi, Seat, Skoda, VW (VW 504.00/VW507.00), Mercedes-Benz (MB229.51) i BMW (LongLife-04)
Jedno pytanko mam, nie chcę śmiecić na forum więc podpinam się do tego antycznego tematu gdzie znalazłem wzmianki o tym ile kto wlał oleju do 2.5T.
Otóż mam podejrzenia że machaniol ostatnio zrobił mnie w bambuko bo mojego oleju zniknęło tylko 5l. Flaszka 1l nietknięta wiec albo nie wszysko jest zalane albo zalane co innego... Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?
Chodzi o to ila tak na prawdę przy wymianie potrzeba tego oleju. Czy jeśli poszło tylko 5l to znaczy że na bank za mało?
6 litrów z nowym filtrem
Nastukane na szklanym ekranie
Olej te normy Fordowskie i wlej porządny 0w-40 i będzie git (ja miałem u siebie Amsoila).
Już o tym gdzieś pisałem, że np. "dobieraczka" olejowa Castrola na Australię do Mk4 2,5t sugeruje właśnie 0w-40.
Nie sposób sie odnieść do tego posta .
https://youtu.be/AbL4GRFLtCo
Że niby wlanie 0w40 do 2,5t to zły pomysł.
Oglądnąłem właśnie ten filmik i nie ma tam nic o 2.5, nie ma tam nic o różnych olejach, jest tylko o tym żeby "raz na 100 tys km go zmieniać" :)
Ps. Nie aż taki ale niewiele mniej zapieprzony silnik widziałem po używaniu long life'a - zgodnie z wytycznymi serwisu...
Przecież tam temat był prosty - silnik jeździł na motodoktorach i po wymianie oleju silnik się przytarł.
Gdyby olej byłby zmieniany regularnie to tego typu sytuacja nie miałaby miejsca.
Nastukane na szklanym ekranie
Panowie sam przymierzak sie do wymiany oleju i pytanie teraz na jaki olej??
Czytalem wasze wypowiedzy, teraz mam dylemat .
Mieszkam w UK gdzie raczej zimy tu nie ma , temeratura spada max do -2oC moze -4oC.
Dlatego wspolczynnik ''W""moze byc troche wyzszy.
Widamomo ze im mniejszy zakres pracy oleju w temperaturze tym lepiej.
Uzywalem wczesniej Valvoline ale to do japonskiego auta.
Co polecacie , auto ma 80 tys przejchane wiec full syntetyk.
Obecnie ujeżdżam na millersie ee 5w30 z normą 913D. Olej wyłapuje nieczystości więc działa :-)
Nastukane na szklanym ekranie
Panowie sam przymierzak sie do wymiany oleju i pytanie teraz na jaki olej??
Czytalem wasze wypowiedzy, teraz mam dylemat .
Mieszkam w UK gdzie raczej zimy tu nie ma , temeratura spada max do -2oC moze -4oC.
Dlatego wspolczynnik ''W""moze byc troche wyzszy.
Widamomo ze im mniejszy zakres pracy oleju w temperaturze tym lepiej.
Uzywalem wczesniej Valvoline ale to do japonskiego auta.
Co polecacie , auto ma 80 tys przejchane wiec full syntetyk.
Jeździłem cały rok na 5W40 Millers,tylko zalewałem CFS 5W40 NT.Dawał radę całkiem niźle.
Piter2020 17-05-2020, 19:38 Witam. Od miesiąca jestem posiadaczem forda i czekam mnie wymiana m.in oleju do silnika . Mechanik zaproponował mi dwa oleje oczywiście 5w 30 bo taki jest wpisany na karcie ale nie ma opisu jaki producent. Pierwszy Castrol a drugi Mobile . Tylko nie mam pojęcia o jakie dokładnie mu chodziło. Jeżeli chodzi o ten pierwszy to pewnie CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 a drugi Mobile Super 3000 X1 formula fe 5w30. Czy może ktoś zalewał forda tym Mobile .
Szukaj takiego, który spełnia normę 913C bądź D
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Piter2020 17-05-2020, 19:57 Szukaj takiego, który spełnia normę 913C bądź D
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Witam. Właśnie obydwa spełniają. Tylko że Castrola polecają forumowicze ( oczywiście nie wszyscy ale większość) za to tego Mobilea nikt. Powiedziałem mu najpierw żeby zalał Castrolem ale słyszałem że ten olej potrafi tak przeczyscic silnik że zacznie się "pocić" . Mówił żebym brał Mobilea ale nikt tego oleju nie poleca .
Motul nie spełnia, a ja jak słyszę Castrol to dostaję palpitacji :-)
Polecam Ci Millers EE lub Ravenol FDS
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Piter2020 17-05-2020, 21:49 Motul nie spełnia, a ja jak słyszę Castrol to dostaję palpitacji :-)
Polecam Ci Millers EE lub Ravenol FDS
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Mowa jest o oleju Mobile nie Motul. :-)
Tu jest specyfikacja tego oleju
https://www.mobil.com/pl-pl/passenger-vehicle-lube/pds/gl-xx-mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w30
paoloWawa 17-05-2020, 22:07 Potwierdzam słowa Juzek jeżdżę na Millersie od 105tys km i złego słowa powiedzieć nie mogę, zimą 5W30 z normą Forda a latem (bo jestem po chipie) 0W40 dla Focusa RS. Silnik chodzi gładziutko. I nie wiem gdzie przeczytałeś że Castrola polecają forumowicze, to raczej ściek, nie kojarzę nikogo z 2.5t kto by na tym forum ten olej polecał
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Mowa jest o oleju Mobile nie Motul. :-)
Tu jest specyfikacja tego oleju
https://www.mobil.com/pl-pl/passenger-vehicle-lube/pds/gl-xx-mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w30Mea culpa, nie dopatrzyłem. Za dużo Martini do obiadu :-)
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Piter2020 18-05-2020, 12:43 Potwierdzam słowa Juzek jeżdżę na Millersie od 105tys km i złego słowa powiedzieć nie mogę, zimą 5W30 z normą Forda a latem (bo jestem po chipie) 0W40 dla Focusa RS. Silnik chodzi gładziutko. I nie wiem gdzie przeczytałeś że Castrola polecają forumowicze, to raczej ściek, nie kojarzę nikogo z 2.5t kto by na tym forum ten olej polecał
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
jeździłem na Edge, kolega na Magnatecu zwykłym i obaj sobie chwalimy :)
Proszę bardzo. Panowie żeby była jasność. Jeżeli nikt nie ma opinię na temat tego oleju to wszystko jasne. Kupię Millersa bądź Motula i temat zamknięty. Chce tylko znać opinie i tyle w temacie.
A którego milesa mam kupić, xf czy ee? Oczywiście chodzi o silnik 2.5.
Taki https://allegro.pl/oferta/millers-oils-xf-longlife-eco-5w30-5l-ford-913c-m2c-7828528452 czy taki https://allegro.pl/oferta/millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l-ford-m2c-913c-9671349026
Ee
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
|