Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Które koło dwumasowe i sprzęgło jest najlepsze?


Hipos
07-04-2011, 19:21
Witam,
przy przebiegu 54 tys (ja zrobiłem z tergo 4 tys) padło mi koło dwumasowe i liczę na poradę w kwestii jego doboru do S-max'a 2.0dtci 140 KM.

Z tego co znalazłem to w sprzedaży są jedynie koła 2ch producentów (LUKa i SACHSa), w kosmicznej rozpiętości cenowej od 1 tys do prawie 2tys + dodatkowo sprzęgło, jeżeli byłoby wymieniane.

Stąd mam pytania :roll::
1. dwumasy, którego producenta są trwalsze (szczególnie dla wzmocnionych tak jak mój 400 Nm)
2. ile wytrzymują sprzęgła i dociski (zastanawiam się czy przyoszczędzić i wymienić sam docisk)
3. o ewentualną zamienność część pomiędzy różnymi silnikami, bo np w katalogu internetowym firmy FOTA dwumasa LUKa o nr kat 415 0318 10 występuję w 2.0tdci oznaczonych
- MONDEO 130.00 KM/96.00 kW; Silnik: N7BB; AZBA
- MONDEO 140.00 KM/103.00 kW; Silnik: QXBA; QXBB
- MONDEO 115.00 KM/85.00 kW; Silnik: KLBA; LPBA
- SMAX 130.00 KM/96.00 kW; Silnik: AZWA
- SMAX 140.00 KM/103.00 kW; Silnik: QXWA; QXWB
- SMAX 115.00 KM/85.00 kW; Silnik:
- VOLVO S40 II 2.0 D4 (2005.07 - ???); 1998.00 ccm - 131.00 KM/96.00 kW; Silnik: D 4204 T2

Jeżeli chcielibyście dopasować z SACHA nr kat 2294 000 111 to występuje ona:
- SMAX 2.0 TDCi (2006.05 - ???); 1997.00 ccm - 130.00 KM/96.00 kW; Silnik: AZWA (innych SMAXów brak)
- MONDEO - brak
- VOLVO S40 II 2.0 D (2004.01 - ???); 1998.00 ccm - 136.00 KM/100.00 kW; Silnik: D 4204 T

Kod D4204T to kod mojego silnika dla 140 KM !?!, chyba producenci robią te same część dla różnych samochodów i w różnych cenach ...


Michał

-

duss
07-04-2011, 19:35
Czyzby dwumasa nie wytrzymala wirusa w twoim aucie?????

Hipos
07-04-2011, 20:02
Nie sądzę, że to jest powód, bo 2ma dieslami z wirusem zrobiłem ponad 300 tys (w jednym zero problemów, a w drugim wymiana dwumasy, ale przy 200 tys przebiegu). Mój egzemplarz miał tuning 3 tys km temu, ale wcześniej wypadek i moim zdaniem to jest powód.

Na dwumasę najgorzej działa ruszanie z piskiem spod świateł, czy pedał w podłogę poniżej 2 tys obrotów - a jak tak nie jeżdżę.

Michał

plastuś
07-04-2011, 21:22
Ja wymieniałem w styczniu komplet: dwumasa,sprzęgło i wysprzęglik.Z tego co słyszałem nie wymienia się koła bez wymiany sprzęgła....miałem przebieg 153 tys...
Kupiłem wszystko SACHS z racji faktu, że było sporo tańsze od LUK'a...Ale teraz to jest inny samochód:nic nie warczy a sprzęgła w ogóle nie czuć i nie słychać....

arczi_75
07-04-2011, 21:24
Z ciekawości ile Cię ta przyjemność kosztowała?

pbobek
07-04-2011, 21:54
Na dwumasę najgorzej działa ruszanie z piskiem spod świateł, czy pedał w podłogę poniżej 2 tys obrotów - a jak tak nie jeżdżę.

To takim autkiem nie można się pościągać??:P i dynamicznie ruszać?

zbyso42200
08-04-2011, 09:52
2. ile wytrzymują sprzęgła i dociski (zastanawiam się czy przyoszczędzić i wymienić sam docisk)

Jeśli awaria spowodowana jest wadą materiałową i nie jezdzisz z rozwaloną dwumasą zbyt długo, to może sprzęgło da sie uratować.
Nie robi się zwykle takich zabiegów. Wymienia sie komplet dwumasa + sprzęgło + docisk + wysprzęglik, bo rozpięcie skrzyni zajmuje sporo czasu, a więc sporo kosztuje.
Jak układ jest złozony w całości z nowych podzespołów, to można się spodziewać, że wytrzyma dłużej niż składanka stare + nowe. Zamiast dwa razy płacić za wypięcie skrzyni biegów, lepiej dołożyć trochę grosza i jeżdzić bez bólu głowy przez te 250 - 300 kkm.
pzdr.

plastuś
08-04-2011, 20:38
Z ciekawości ile Cię ta przyjemność kosztowała?

Witaj:
koło - 1010
sprzęgło - 650 - ja mam skrzynię pięciobiegową
wysprzęglik - 300
Wszystko SACHS.
robota - 500

Części kupione na allegro - sklep "autocars"- polecam.

Hipos
11-06-2011, 12:45
Minęło 2 miesiące od mojego postu i cały czas bujamy się z problemem koła zamachowego.

Zdecydowałem się na koło dwumasowe Luka (sklep: http://moto.allegro.pl/sklep/6289482_acd-cars) i po założeniu okazało się, że d... (nowe koło i stuka). Reklamacja złożona samochód stoi i stoi ... po 3 tyg reklamacja uznana.
Zanim doszło, zanim mechanik znalazł czas i już miałem odebrać S-maxa w środę i dostaję informację, że drugie koło dwumasowe też jest do d...
Mechanik twierdzi, że zaczynają regenerować koła dwumasowe i sprzedawać jako nowe.

Czy ktoś z Was miał podobne problem?
Może to nie koło dwumasowe - tarcza i docisk ponoć są bez zarzutu.

Parę tygodni temu po szczegółowej analizie doszedłem do wniosku, że nie ma koła Sacha do mojego motoru. Teraz
poprosiłem o sprawdzenie przez mechanika czy koło dwumasowe Sachsa do motoru 2.0 tdci 130KM będzie pasować do 2.0 tdci 140KM.


Michał

drtz
13-06-2011, 20:12
przeczytalem historie hiposa i jedna rzecz mnie zastanowila - ile kosztuje wymiana kola dwumasowego w aso? ale tak realnie z upustem jaki zawsze mozna wynegocjowac? domyslam sie ze sporo ...ale zwazywszy na stracony czas, pieniadze, szczegolnie dla kogos kto uzytkuje auto rowniez do celow zawodowych nabiera to jakiegos sensu - przynajmniej wloza cos co musi pasowac i ma sie normalna gwarancje. wiem, teoria, ale na kanwie opowiesci hiposa...

plastuś
15-06-2011, 20:51
Czy ktoś z Was miał podobne problem?
Może to nie koło dwumasowe - tarcza i docisk ponoć są bez zarzutu.

Moim zdaniem Twój problem polega na tym, że wymieniłeś tylko dwumasę bez całej reszty czyli sprzęgła oraz wysprzęglika.
Jak jak wymieniałem to u siebie to wcześniej też zapytałem mechanika, czy mogę wymienić samo koło - powiedział, że mogę ale na własną odpowiedzialność, w razie jakiejkolwiek poprawki będę drugi raz płacił za wyjęcie skrzyni (a roboty z tym dużo, w s-maxach trzeba rozpiąć zawieszenie, później ustawiać zbieżność).Więc wymieniłem cały komplet i nie żałuję,bo wszystko chodzi idealnie.Sprzęgło wciśnięte,wyciśnięte - bez żadnych odgłosów, chodzi jak piórko.

Więc tak jak napisał zbyso 42200, jak wymieniać to komplet - zapłacisz 1000 więcej,ale masz spokój i zaoszczędzony czas.

Syd
17-06-2011, 20:16
Panowie podrzucie gdzie kupić najtaniej kompletne sprzęgło z wyprzęgnikiem i kołem dwumasowym np: Sash do skrzyni 6-biegowej

Hipos
18-06-2011, 06:04
Mam już spokój.

Zwróciłem koło LUKa i mechanik dopasował Sachs + tarczę sprzęgła, bo stara tarcza nie pasowała (notabene w żadnym katalogu nie znalazłem Sachsa do silnika 140km).
Mechanik pokazał mi oba koła - Luk nawet pod lekkim naciśnięciem ręką latał w każdą stronę i stukał. Sachs ani drgnie.

Za miesiąc będę miał rozpatrzoną reklamację Luka, która potwierdzi lub nie jakość tej części.
Ja nie polecam tej firmy jako producenta, za dużo zdrowia mi napsuła.


Pozdrawiam,
Michał

Syd
18-06-2011, 20:02
Panowie doradźcie bo mam dylemat, po wpisaniu mojego nr VIN na stronce
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=F64EC85102DBEF3AB C423CF3A4208CFF.walv0672
wychodzi ze mój S-max ma 143PS (koni) czy to jest inny silnik niż 140 konny
czy poprostu mówi sie potocznie ze ma140 koni
Pytam ponieważ jestem na etapie kupna koła dwumasowego i nie wiem czy bedzie ono pasować jeśli sa to dwa różne silniki ?
Zamierzam też wymienić kompletne sprzęgło z wysprzęgnikiem

Hipos
18-06-2011, 20:32
140 i 143 KM to jeden i ten sam silnik -> 2.0 tdci z grupy PSA, (w nowszych wersjach ma 160 KM)
W starszych rocznikach występuje 2.0tdci, który ma 115 lub 130 KM i to konstrukcja forda.

Michał

Syd
20-06-2011, 16:38
Kolego hipos mógłbyś podać nr seryjny koła dwumasowego sash które kupiłeś
bo wszędzie gdzie dzwonie mówią że do silnika 140 km SASH koła nie produkuje.
Nie jest czasem tak że to koło dwumasowe SASh jest do tych słabszych silników
(130 km) czyli nie przystosowane do przenoszenia wiekszych obciążeń jakie ma 140 km

Hipos
20-06-2011, 21:08
... wszędzie gdzie dzwonie mówią że do silnika 140 km SASH koła nie produkuje.
Nie jest czasem tak że to koło dwumasowe SASh jest do tych słabszych silników
(130 km) czyli nie przystosowane do przenoszenia wiekszych obciążeń jakie ma 140 km

Też miałem taką wiedzę i dlatego pierwotnie wybrałem Luka.
Od soboty męczę mechanika o numery seryjne i jeszcze nie dostałem, bo spodziewałem się takiego pytania.
Jak tylko dostanę do wstawię

Michał

Syd
21-06-2011, 12:47
Powiedz ile zapłaciłeś za cześći shasa

Hipos
22-06-2011, 21:30
Dwumasa Sachs nr 2294 000 111 za 1200 pln, sprzęgło Sachs 3000 970 003 za 700 pln

Michał

luklej
30-08-2011, 18:05
a ja wymieniłem dwumasę na sachsa, sprzęgło też i wysprzęglik również. wszystko nowe. kasa jak wszyscy wiedza nie mała! miałem nadzieję, że wszystko będzie ok a tu nic z tego! przejechałem około 2000 km i ... jak na luzie wciskam sprzęgło jest cichutko, puszczam i szumi, jak jadę na 1 albo 2 biegu i wrzucam na luz, puszczam sprzęgło to coś puknie w okolicach sprzęgła. Jak wciskam na luzie sprzęgło to silnik zachowuje się tak jakby coś nim szarpnęło, dodam, że z rana jak wcisnę sprzęgło i puszczam to jest tak jakby dodawał się gaz, jak włączam 1 bieg i puszczam sprzęgło to przy ruszaniu dodaje się gaz. pomocy bo nie wiem co robić. przy wyłączaniu silnika delikatnie nim trzęsie. czy to znów dwumasa a jesli tak to dlaczego

cybershot
31-08-2011, 08:57
140 i 143 KM to jeden i ten sam silnik -> 2.0 tdci z grupy PSA, (w nowszych wersjach ma 160 KM)
W starszych rocznikach występuje 2.0tdci, który ma 115 lub 130 KM i to konstrukcja forda.

Michał

Nie mogę się z tym zgodzić, ponieważ mam S-Maxa z silnikiem 2.0 130KM i w homologacji producenta jest wyraźnie napisane, że jest to silnik PSA.

RafałB
31-08-2011, 09:01
a ja wymieniłem dwumasę na sachsa, sprzęgło też i wysprzęglik również. wszystko nowe. kasa jak wszyscy wiedza nie mała! miałem nadzieję, że wszystko będzie ok a tu nic z tego! przejechałem około 2000 km i ... jak na luzie wciskam sprzęgło jest cichutko, puszczam i szumi, jak jadę na 1 albo 2 biegu i wrzucam na luz, puszczam sprzęgło to coś puknie w okolicach sprzęgła. Jak wciskam na luzie sprzęgło to silnik zachowuje się tak jakby coś nim szarpnęło, dodam, że z rana jak wcisnę sprzęgło i puszczam to jest tak jakby dodawał się gaz, jak włączam 1 bieg i puszczam sprzęgło to przy ruszaniu dodaje się gaz. pomocy bo nie wiem co robić. przy wyłączaniu silnika delikatnie nim trzęsie. czy to znów dwumasa a jesli tak to dlaczego

Powiem Ci że z tego opisu nie kumam nic... Nie wiem czy tylko ja ;)

Jedź do tego co Ci wymieniał i powiedz mu co jest,wszystko powinno być dobrze po wymianie,chyba że to co innego teraz nawala?

Nie mogę się z tym zgodzić, ponieważ mam S-Maxa z silnikiem 2.0 130KM i w homologacji producenta jest wyraźnie napisane, że jest to silnik PSA.

Tak,bo to podono jest ten 140KM pomniejszony o 10KM ze wzgl.na automat...

cybershot
31-08-2011, 09:49
Skoro tak to pytanie po co zminiejszać ze wzgl. na automat? Żeby skrzyni nie urwać czy co? Mam zamiar zawirusować go do 170KM, więc zastanawiam się czy powinienem ...

RafałB
31-08-2011, 10:11
:) Po prostu jest to bezpieczniej dla skrzyni,bo w im większa moc tym większe ryzyko że skrzynia padnie wcześniej...nie wiem jak jest z automatem w S-iu,ale w Galaxy było kiepsko...ale to już inny temat,nie ten wątek. ;)

luklej
31-08-2011, 16:53
podejrzewam, że to puknięcie przy puszczeniu sprzęgła to wysprzęglik. dziś zaobserwowałem że puka przy wrzuceniu luzu z pierwszego i również z drugiego biegu ale tylko jak jadę wolno. ale jak wcisnę pedał hamulca to puszczając sprzęgło puknięcia nie ma. ktoś pisał że wysprzęglik jest hydrauliczny. może coś z tym wysprzęglikiem? a delikatne trzesienie silnikiem przy wyłączaniu to być może poduszka silnika bo robi też jak wcisnę sprzęgło a podobno gdyby to była dwumasa to przy wciśniętym sprzęgle byłaby cisza

Dinar
31-08-2011, 17:57
Mam też 130KM i jest identyczny jak ten 140KM,[mój sprowadzony z Francji,tu chyba chodzi o kasę dla tego jest odchudzony]kolega chyba ma na myśli te silniki przed 2005r.

cybershot
31-08-2011, 20:36
O jaką kasę myślisz, że chodzi? Rozwiniesz temat?

Zoltyy
01-09-2011, 00:13
Jesli np koszt podatku/ubezpieczenia zalezy od mocy to odpowiednio dostosowuje sie silnik do mniejszych stawek. Kiedys bylo to bardzo fajnie widac w niemieckich samochodach: 64KM, 90KM, 136 KM, 150 KM - mocno znormalizowane moce niezalezne od producenta. Ta obcinka mocy o 10 KM moze wynikac z mozliwosci skrzyni - choc tu chyba bardziej o moment chodzi a nie o moc (ktora jest pochodna momentu i obrotow).
Jak wypada porownanie momentow obrotowych obu wersji tego silnika?

Dinar
01-09-2011, 05:42
Zgadza się,dane techniczne są takie same -
Maksymalna moc: 128 KM (130 KM, 96 kW) przy 4000 rpm

Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm @ 1750 rpm (340 Nm przy 2240 obr
----------------------------------------------------------------------
Maksymalna moc: 138 KM (140 KM, 103 kW) przy 4000 rpm

Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm @ 1750 rpm (340 Nm przy 2240 obr

urbanator
04-03-2013, 15:07
Witam,
Dość stary temat, ale sam raz dla mnie :D
Kupiłem dwumasę SACHS'a o numerze: 2294000111-009
i po wymontowaniu starej ( od nowości ) okazuje się że ten stary jest około 1 cm grubsza...No tak mi dobrali w sklepie...Czy tam wchodziły różne dwumasy?

Auto 140KM, z polskiego salonu...

OK. dokupiłem LUKa i to pasuje. Stare miało około 30 stopni luzu ...

MAG
05-03-2013, 10:29
heh, nie mozna mieszac w przypadku skrzyni - jak masz LUK'a dwumase to i reszta ma byc LUK, a jak Sachs, to i calosc Sachs.

Ja sprzeglo robilem w grudniu 2011 (komplet Sachsa + wysprzeglik Motorcrafta) i jak na razie zero problemow, no ale jeszcze nie minelo nawet 20tkm od wymiany g:D

eclipse
05-03-2013, 15:12
[QUOTE=urbanator;1969024]

Kupiłem dwumasę SACHS'a o numerze: 2294000111-009
i po wymontowaniu starej ( od nowości ) okazuje się że ten stary jest około 1 cm grubsza...No tak mi dobrali w sklepie...Czy tam wchodziły różne dwumasy?
Auto 140KM, z polskiego salonu...
OK. dokupiłem LUKa i to pasuje. Stare miało około 30 stopni luzu ...[/QUOTE

Powinieneś wiedzieć że każdy z silników ma swój kod. który jest nabity na bloku silnika .

W moim przypadku jest to silnik QXWA tak jak jest napisane pod moim awatarem .
Nie zawsze wystarczy nr.VIN. lub podanie mocy silnika .

arttelekom
11-12-2013, 19:32
Odświerzam temat , z racji tego że jestem po klimacie z dwumasem. Zakupiłem swojego smaxia 5 grudnia i po przejechaniu niecalych 200 km, poczułem jakby ktoś młotkiem napierdzielał po silniku. Oczywiście mechanik od razu obstawił dwumas.
Wymiana w autoryzowanym serwisie to "jedyne" 5 tysi po mega rabatach i marudzeniach, bez jakiś 120 zeta o ile się nie mylę.
Na oryginalnych częściach ponieważ różnica z zamiennikami była 200 złotowa nie było się chyba nad czym zastanawiać.

Pozdr
Arek

eclipse
11-12-2013, 19:39
To się zgłoś do tego sprzedającego że sprzedał ci samochód z wadą ukrytą i z tego tytułu żądaj upustu na ten remont .

Yakac
11-12-2013, 22:52
Przy jakim przebiegu ci poleciał?

Karol9
15-12-2013, 23:05
Moje autko też jest po wymianie koła dwumasowego i kompletu sprzęgła.
Ja zakupiłem komplet sprzęgła - LUK a resztę zakupił serwis i wykonał wymianę.
Zrobiono mi to w ramach Gwarancji 12 Forda.
Na początku mówili że przy przebiegu 120 tys to niemożliwe i jak w końcu do nich przyjechałem to jednak bez zbytniego marudzenia stwierdzili, że to jednak kolo dwumasowe.
Wymiana była szybka 3 dni.
Koszt sprzęgła i wysprzęglika 1100 PLN.
Faktura za wymianę w serwisie ponad 5 koła - w końcu to ubezpieczyciel płaci nie Ford :-)

Kayu
16-12-2013, 12:36
Kiedy aktywowałeś GW12 ? W warunkach masz zapis o 50% udziale własnym kosztu wymiany dwumasy ?

arttelekom
16-12-2013, 18:42
eclipse:
dogadalismy sie co do 50% podzialu kosztow. Nie zmienia to jednak mojego zniesmaczenia .

Przebieg 133 tysiące.

pozdr
arc

witekga
16-12-2013, 20:19
Mi wymienili dwumasę w ramach GW12 i nic za to nie zapłaciłem, wysprzęglik chyba też bezpłatnie natomiast za sprzęgło zapłaciłem.

Radek3571
18-12-2013, 10:46
Mi przy 180 tyś padła dwumasa i wsadziłem sztywne koło zamiast tego z valeo + sprzęgło Sachs

Karol9
18-12-2013, 19:17
Ja miałem GW12 z zeszłego roku i tam jeszcze nie miałem zapisu co do 50% udziału więc mnie się udało :-)

did3
30-12-2013, 13:21
Witam,

Podepnę się pod temat. Mam Smaxa 2.0 tdci 140KM. Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość, a mianowicie na 4 biegu przy obrotach rzędu 2800 - 3200 przy mocnym wciśnięciu gazu np. podczas wyprzedzania samochód cały drży. Przypadłość ta występuje tylko na 4 biegu i przy powiedzmy ,,bucie w podłogę,,. Wszystkie objawy z kończącą się dwu masą opisane na forum odpadają.
Miał ktoś podobne objawy, co to może być. Chciałbym zasięgnąć trochę informacji zanim udam się do warsztatu.
Dziękuję za wszystkie posty.

brysiu
28-02-2014, 07:41
Dwumas, przeguby wewnętrzne, problem z wtryskiwaczami. Te przypadłości bym obstawiał.Zaobserwuj czy na ciepły i na zimnym jest tak samo.

jacaku
28-02-2014, 07:57
ja mam te przypadłość na ciepłym silniku zimny spokój dojdzie do zadanej jazda jak po tarce brak błędów

Bump: w fordzie powiedzieli iż przeguby wewnętrzne od tego trzeba zacząć
ale wydaje mi się iż przeguby to i na ciepłym i zimnym silniku by był taki sam objaw wtryski sprawdzone na maszynie pierwszy 65 drugi 55 trzeci i czwarty 63 typowych objawów dwu masy brak ciśnienia na turbinie i pompie wtryskowej ok tylko mnie zastanawia wilgotny wtrysk na całej wysokości
szarpanie występuje pod obciążeniem brak na biegu jałowym

Pitsmax
01-03-2014, 13:55
Panowe, pozwole sobie zapytac. Jesli miejsce jest zle to przepraszam.
Czy jest zestaw jednomasy do 2.0tdci 140 kucy??
Pozdr.

Pitsmax
26-03-2014, 20:33
Witam, odgrzeje trochę kotleta, cóż po przerobieniu wszystkich możliwych sklepów internetowych i hurtowni... mam odpowiedz na swoje pytanie...Jdonomas do 2.0 TDCI nie występuje wiec mecz się kierowco i wymieniaj $$$$$$$$$$ Coz, to ja nie będę wyjątkiem...wymieniam niebawem swoja dwumase na SACHSA....zestaw udało mi nabyć za 480 Funciakow...tak funciakow jestem obecnie w UK.
Ale ku mojemu zdziwieniu podczas odbioru części dostałem dwumas i sprzęgło z dociskiem SACHS oraz siłownik LUK....Uprzejmy Pan na moje zdziwienie odpowiedział, ze te części są identyczne... i tu moje zapytanie do znających temat czy to prawda czy mam jechać i wymieniać??
Dzieki,pozdrawiam.Piotr

Zbyszek07
25-04-2014, 19:28
Otóż podobno jest jednomas. Tak mi powiedział jeden z mechaników z którym rozmawiałem. Pytanie: jeżeli rzeczywiście można kupić to montować bez uszczerbku dla trwałości innych podzespołów napędowych /czytając różne opinie można mieć wątpliwości/, czy może spróbować regenerować. Różnica w stosunku do cen nowych części jest spora, więc jest nad czym się zastanawiać.

mkurpias
13-05-2014, 18:57
Pytanie do tych co zdecydowali się wywalić dwumas. Jak Wam się jeździ ze sztywnym kołem zamachowym ? Obserwujecie wibracje przy ruszaniu lub wyższych biegach ? Ja właśnie wymieniłem razem ze sprzęgłem przy 156tyś. w S-MAX 1.8. To co zauważyłem to miękciejszy pedał i nieco większe drżenie na luzie i przy ruszaniu w porównaniu do dwumasy. Nie jest tragicznie, ale nieco niepokoi mnie, że przy wysprzęglaniu na postoju słychać delikatne "puk". Powinienem się czegoś obawiać ?
Odezwę się jeszcze jak nieco pojeżdżę.

mkurpias
15-05-2014, 08:59
Przejechałem ledwo 200km po wymianie dwumasy na sztywne koło ale już widzę, że przy zmianie biegów i dodawaniu gazu auto wpada w większe drgania. Dyskomfort jest na tyle duży, że zdecydowałem się wrócić jednak do dwumasy. Nie wiem czy to jest kwestia tego silnika czy też innym to nie przeszkadza, ale o ile wcześniej jazda była przyjemnością to na sztywnym kole wszystko drży. Wciskam gaz i zamiast "mocy" czuję wibracje. A może jeszcze coś innego wprawia silnik w drgania ? Dla niezdecydowanych proponuję wyważyć oszczędności z komfortem jazdy. Ja jednak stawiam na to drugie.

eclipse
15-05-2014, 11:58
No chyba że masz wybite poduszki pod silnikiem i ci trzęsie .

Zbyszek07
15-05-2014, 15:05
Może to przypadek, ale jakiś czas temu napisałem na PW do jednego z forumowiczów jak mu się jeździ ze sztywnym kołem i zero odpowiedzi. Może nie zauważył wiadomości, albo jednomasy do naszych aut się nie sprawdzają. Chyba trzeba będzie regenerować.

tifoso
22-01-2016, 15:43
Witam, odświeżę temat, muszę u siebie wymienić koło dwumasowe, zrobię to wraz ze sprzęgłem i wysprzęglikiem. Mam tylko dylemat, podobno w moim silniku może być wsadzone albo koło SACHSA albo LUKa i lepiej wymienić na takie samo. Da się jakoś sprawdzić jakie koło dwumasowe jest obecnie? Czy mogę kupić obojętnie jaki zestaw?

..

kalachan
23-01-2016, 20:44
Prawdopodobnie na 99% masz Luka. Wymieniałem miesiąc temu. Mój Esiu jest z maja 2006. Wziąłem SACHSA. Zazwyczaj robię wszystko sam przy swoich samochodach tu jednak nie mam czasu na wyjmowanie skrzyni. Robił to znajomy mechanik miałem do wyboru LUKA za 2100 lub SACHSA za 2700. Wziąłem SACHSA z uwagi na widoczne różnice w wykończeniu elementów na jego korzyść. Cena trochę duża, ale jest mnóstwo tematów o podróbkach SACHSA na allegro. Kolega ma niezłe upusty w hurtowniach i tutaj praktycznie wziął tyle co za podatek więc jak komplet z allegro może kosztować 2000??? Dodatkowo ja mam 100%gwarancję 1rok bez limitu. W razie W hurtownia daje kolejne a to reklamuje.
Wymiary składowych elementów sie różnią od luka, ale w całości jest ok.

Zrobiłem 1500km jest super. Wymiana przy 290 000km. Nagle zaczęło trzepać silnikiem.

lysyG
24-01-2016, 11:23
Ja kupiłem kompletny zestaw dwumasy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem za 1950 zł. Kupiłem go ze sklepu sprzeglo.com.pl. Cena była dobra bo sprzedający pomylił się z wysprzęglikiem i zaproponował mi wysprzęglik do skrzyni 5 biegowej. Jak go poinformowałem, że dał mi zły wysprzęglik zrobił dobry upust na wysprzęglik 6 biegowy. Spotkałem się z informacją, że LUK pakuje w swoje opakowania dwumasy SACHS, a cenowo LUK jest tańszy i u mnie tak było. Kupiłem komplet dwumasy LUK a miałem SACHS.

tomaj35
17-04-2017, 19:07
Ja kupiłem sachs a w środku LUC ale karton był klejony taśmą - teraz wiem kto ma moją dwumasę [emoji23]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Obiboc
25-04-2017, 06:02
Witam
Mam problem z podjęciem decyzji co do zakresu wymiany gratów w samochodzie. Aktualnie auto ma 196 tys przebiegu, 2 -3 tygodnie temu pojawił się problem z sprzęgłem. Wpierw jakby auto nie chciało przyspieszać ale obroty nie rosły ostatnio na 4 biegu sprzęgło po prostu się śliznęło przy mocnym depnięciu. Z dwu masą nie ma żadnych problemów wiec łamię się czy wymieniać już teraz dwumas tarczę docisk i resztę elementów czy odpuścić i zrobić po prostu tarczę z dociskiem. Auto ma u mnie lekkie życie bo jest samochodem dodatkowym i przebiegi roczne to 8-10 tys km. Więc jest spora szansa że przejeżdżę na nim jeszcze 2-3 lata. Co sądzicie?

Zbyszek07
25-04-2017, 08:35
Byłem w podobnej sytuacji. Tez miałem poślizgi na sprzęgle, a dwumas wydawał się ok Wysłałem cały komplet chociaż do regeneracji miało być sprzęgło z dociskiem. W warsztacie okazało sie, że dwumas jest w kiepskim stanie i trzeba było robić komplet.

Obiboc
25-04-2017, 09:44
Zbyszek07
Ile czasu jeździłeś od poślizgów do wymiany? Kombinuję jak koń pod górę, wiem ze trzeba wymienić ale... mam teraz trochę gorszy okres jeśli chodzi o pieniądzory, komunia dzieci ich obozy, wyjazd ... a kasiory nie przybywa.

Zbyszek07
25-04-2017, 11:07
Obawiam się, że jeżeli zaczęło się ślizgać to będzie już tylko gorzej i to niestety szybko. U mnie poszło jeszcze szybciej bo mam chipa. Jeżeli chcesz poczekać z wymiana to pozostaje Ci bardzo delikatne obchodzenie się z gazem.

piotras78
29-12-2017, 18:49
Ponieważ i u mnie dwumasa odmówiła współpracy podaje namiar gdzie udało mi się kupić cały zestaw Sachsa (łącznie z wysprzęglikiem) w dobrej cenie - 1608 zł z przesyłką za pobraniem - sprzęgło miałem następnego dnia po dokonaniu zakupu u siebie w domu
http://sklepmotonet.eu/partscatalogue/zestaw-sprzegla-ford-s-max-wa6-1-8-tdci-2006-05-2014-12,8-00036-05542-19708-0002-00479-0100050,0100051.aspx

Antos
11-01-2018, 13:58
Witam Wszystkich,
aktualnie jestem po wymianie kompletu sprzęgła + dwumasa i wysprzęglik w moim s-maxie rok 2007 96 KW/130 kucyków. Komplet sahs. Niestety po całej operacji nie ma możliwości wyprzęglania. Pedał po wciśnięciu bardzo wolno wraca na swoje miejsce. Układ był odpowietrzany ale nic nie pomaga. :(

Obiboc
08-04-2018, 19:37
Panowie wracam do tematu, dokładnie rok temu skarżyłem się na ślizgające się sprzęgło... rok minął a sprzęgło dalej to samo g:galy nie spotkałem się w innych samochodach z taką sytuacją. W zeszłym roku bałem się jechać autem w góry, wiadomo daleko i tam są góry więc katastrofa murowana. Pojechałem jednak z lekkim sercem i nic nic się nie stało, do wczoraj. Zapakowane auto piąty bieg pod górę but w podłogę i zrobił się automat znaczy ślizga się. Myślę przyszła kolej dziś znów wyjazd z kompletem na pokładzie , górki nie górki, zakręty i nic nic się nie dzieje wszytko działa jak należy? Nosz kusza twarz albo się zużywa albo nie :pomysl: Macie jakiś pomysł co to się sypie?

wkg
10-04-2018, 16:01
Mam tak samo. Dwa kroki do tyłu, jeden krok do przodu. Tak przez ostatnie 30tkm. W końcu trzeba będzie wymienić - pytanie tylko czy z dwumasą czy zaryzykować ; )

Obiboc
11-04-2018, 07:30
W końcu trzeba będzie wymienić - pytanie tylko czy z dwumasą czy zaryzykować
Wczoraj trochę pojeździłem autem no i niestety poprawa była tylko na 1 dzień, znów się ślizga, na 4 przy bucie, 5 i 6 już nie muszę się starać, pod górę wystarczy więc nie ma co zwlekać. Idę na całość i wymieniam komplet sprzęgło + dwumasa.
Pytanie które pewnie już padło na forum, prawdopodobnie mam w samochodzie zestaw LUK, różnie o Luk piszą więc myślę o SASCH. Czy zamiana jest możliwa oczywiście komplecie. No i ile płaciliście za wymianę? Mam ofertę na 3000 zł, materiały z warsztatu.

Obiboc
29-04-2018, 10:10
Dwumas wymieniony, jeszcze by pojeździł jednak został wymieniony. Winowajcą ślizgającego się sprzęgła był uszczelniacz wału korbowego. Cała skrzynia zafajdana olejem dwumasa, tarcza nawet docisk. Wymienione i mam nadzieję że ten będzie ok.

stefan02
27-08-2018, 14:32
przeczytalem historie hiposa i jedna rzecz mnie zastanowila - ile kosztuje wymiana kola dwumasowego w aso? ale tak realnie z upustem jaki zawsze mozna wynegocjowac? domyslam sie ze sporo ...ale zwazywszy na stracony czas, pieniadze, szczegolnie dla kogos kto uzytkuje auto rowniez do celow zawodowych nabiera to jakiegos sensu - przynajmniej wloza cos co musi pasowac i ma sie normalna gwarancje. wiem, teoria, ale na kanwie opowiesci hiposa...

Bujam się obecnie ze sprzęgłem

ASO 5500 PLN (sprzęgło, dwumasa + wymiana)
Mechanik: 2340 PLN (sprzęgło, dwumasa + wymiana)

akrzyw
27-08-2018, 17:04
Skąd ta cena ASO? Na stronie forda masz ofertę na wymianę kompletnego sprzęgła w s maxie (3 elementowego) za 3299 PLN.

ramses667
20-09-2018, 10:14
Cześć. Od jakiegoś czasu sprzęgło zaczęło mi ciężko chodzić,
bierze przy samej górze i coś mi podśmiaduje spalenizną z nawiewu.
Mniemam, że to sprzęgło.
Pytanie, czy w 2.0 benzyna 145KM jest dwumasa?
Dzięki.

matefusz
20-09-2018, 10:19
Cześć. Od jakiegoś czasu sprzęgło zaczęło mi ciężko chodzić,
bierze przy samej górze i coś mi podśmiaduje spalenizną z nawiewu.
Mniemam, że to sprzęgło.
Pytanie, czy w 2.0 benzyna 145KM jest dwumasa?
Dzięki.

Hej,

Jest. Mam ten sam silnik i ten sam problem. Na razie eksploatuję dalej.

ramses667
20-09-2018, 10:29
A orientowałeś się jaki jest koszt wymiany kompletu i czy przy
naszych modelach też trzeba rozpinać zawieszenie i potem zbieżność robić?

Dzwonilem do ASO w Warszawie, za komplet sprzęgło i dwumas chcą 5100zł:)

tomaj35
20-09-2018, 11:36
Mi stuka i puka ale jeżdżę już tak 3 lata i nic wiecej się nie dzieje. tak nawiasem mówiąc to na wolnym rynku ladują dwumasy z wadami które nie przeszły weryfikacji na pierwszy montaż i serwisy.

matefusz
20-09-2018, 11:42
A orientowałeś się jaki jest koszt wymiany kompletu i czy przy
naszych modelach też trzeba rozpinać zawieszenie i potem zbieżność robić?

Dzwonilem do ASO w Warszawie, za komplet sprzęgło i dwumas chcą 5100zł:)

Tutaj jest 3299 PLN ale nie wiem czy wchodzi w to dwumasa

https://www.ford.pl/serwis/obsluga-i-oferty-serwisowe/motorcraft/naprawy/komplety-sprzegla
(https://www.ford.pl/serwis/obsluga-i-oferty-serwisowe/motorcraft/naprawy/komplety-sprzegla)

woro_woro
20-09-2018, 14:06
na wolnym rynku ladują dwumasy z wadami które nie przeszły weryfikacji na pierwszy montaż i serwisy.
Po prostu to wiesz czy podeprzesz się źródłem?

barca26
20-09-2018, 15:41
Witam, zakupiłem komplet dwumas plus sprzegło SACHS do mojego S-maxa. paczka dotarła pudełko sachs koło GAT sprzedawca zapewnia ze to oryginał, ktoś się orientuje czy teraz tak jest?. Koło które było w moim aucie posiada nr 2294 0006 60 a te które otrzymałem 6366 000 008. Wizualnie koła się różnią, proszę o pomoc wieczorem podrzucę fotki

MIREKTERAZPOLSKA
21-09-2018, 07:06
Witam, zakupiłem komplet dwumas plus sprzegło SACHS do mojego S-maxa. paczka dotarła pudełko sachs koło GAT sprzedawca zapewnia ze to oryginał, ktoś się orientuje czy teraz tak jest?. Koło które było w moim aucie posiada nr 2294 0006 60 a te które otrzymałem 6366 000 008. Wizualnie koła się różnią, proszę o pomoc wieczorem podrzucę fotki

Po podanych numerach w katalogu są te same.
Spisałeś nr z koła czy opakowania?
Jaka jest różnica?

barca26
21-09-2018, 14:50
Po podanych numerach w katalogu są te same.
Spisałeś nr z koła czy opakowania?
Jaka jest różnica?

numery na opakowaniu i na kole są te same załączam fotki

MIREKTERAZPOLSKA
21-09-2018, 15:08
numery na opakowaniu i na kole są te same załączam fotki
Ups w katalogu zdjęcie tego koła jest takie samo jak Twojego starego

barca26
21-09-2018, 18:43
Ups w katalogu zdjęcie tego koła jest takie samo jak Twojego starego

Co o tym myslisz Mirku? Jakaś podróbka? nie będzie pasować?

MIREKTERAZPOLSKA
22-09-2018, 07:16
Przepraszam, wczoraj oglądałem to na telefonie-nie wyraźne zdjęcia
Ten nowy zakup to jednomas
Pewnie będzie pasował-tylko czy bym go montował??? Raczej nie

wincek
22-09-2018, 23:20
GAT na 100% robi dwumasy do forda ,sachs jet tarcza i docisk.

barca26
23-09-2018, 17:47
Przepraszam, wczoraj oglądałem to na telefonie-nie wyraźne zdjęcia
Ten nowy zakup to jednomas
Pewnie będzie pasował-tylko czy bym go montował??? Raczej nie

Jest to dwumas te fotki od góry trochę mylne, tylko ten wygląd względem starej dwumasy mnie zastanawia

Bump: GAT na 100% robi dwumasy do forda ,sachs jet tarcza i docisk.

Ponoc jakiś czas temu Sachs przejął udziały w GAT być może dlatego tak jest. Na mojej dwumasie jest znaczek GAT oraz logo Sachs. Mam nadziej ze będzie pasować

marko_all
30-04-2020, 16:58
Witam,
Odświeżę temat ponieważ spotkała mnie identyczna sytuacja. barca26 i jak pasowało koło ?

barca26
03-10-2020, 23:49
Pasowło póki co daje rade

S max12
06-06-2021, 04:40
A z jakim momentem dokręcić dwumase ford s max 1.8 tdci

Pilip
29-11-2021, 12:25
WItam

Posiadam S-maxa 2,0 TDCi - oryginalnie 115 KM teraz po witaminkach 163 km
VIN : WF0SXXGBWSAU25968
podobno zestaw SACHS 2290 601 020 - nie pasuje do mojego auta.

Czy ktoś jest w stanie to zweryfikować ? JAki zestaw pasuje ?
Z góry dziekuję.

Dynia
31-05-2023, 11:58
Witam,

mam mały wyciek ze skrzyni (uszczelniacz) i z racji tego że będzie dostęp do sprzęgła i do dwumasy to przymierzam się do wymiany. Dwumasę już trochę słychać - głównie na zimny silniku po odpaleniu - po kilku / kilkunastu KM cichnie choć czasami mam wrażenie że przy wyższych prędkościach 120+ słychać delikatne "grzechotanie".
Stąd pytanie jaką firmę polecacie i czy przy wymianie dwumasy "obligatoryjnie" wymianie się sprzęgło?
Czy zakładał ktoś do 2.0 benzyny regenerowaną dwumasnę ? Opini tyle ilu użytkowników ;-)

BobMF
01-06-2023, 08:44
to może jednomasę ?
regenerowane to zależy przez kogo i jak, fabryka LUK czy Sachs też regeneruje, mają obowiązek nawet,
przy 2masie koniecznie wymień zestaw sprzęgła z wysprzęgnikiem

Dynia
01-06-2023, 08:56
BobMF przez chwilę zastanawiałem się o jednomasie ale podobno po wymianie jest odczuwalna zmiana (jakieś drgania itp). Fakt że większość tych opinii było od użytkowników ON ciekawe jak sytuacja wygląda w benzynach.

Jakie są nr katalogowe jednomasy oraz dwumasy ? Czy to trzeba zawsze po VIN?

BobMF
01-06-2023, 22:56
mój silnik załatwił już 2 2masy, przejście na 1masę było nawet łatwe, do przyzwyczajenia, gdzieś TU (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=236526&highlight=jednomas%2A) opisałem wszystkie wrażenia

2masę raczej znajdziesz po modelu auta i silnika, pewnie dobre katalogi po VINie też dadzą radę

Dynia
04-06-2023, 07:47
BobMF dziękuje zapoznam się z lektura :-)

Dynia
17-07-2023, 11:21
Witam,
na czwartek jestem umówiony na wymianę dwumasy ale doszedł kolejny objaw (albo był i dopiero teraz go zauważyłem ;-) ).
Powyżej 2500-2700 obrotów (niezależnie od biegu) po odpuszczeniu pedału gazu słychać takie "grzechotanie" w trakcie przyspieszania cisza. No i mam problem ponieważ jeden mechanik mówi że to kolejny objaw padającej dwumasy a inny że to może być coś w skrzyni.
Co wy na to? Miał ktoś podobne objawy ?

Pozdrawiam

Juzek
17-07-2023, 13:15
Może to być podpora półosi

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

Dynia
03-08-2023, 15:25
Witam,
dwumasa wymieniona. Decyzja padła na regenerowaną, do tego nowe sprzęgło, wysprzęglik oraz nowy olej w skrzyni.

objawy o których pisałem wcześniej (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3463847&postcount=91 ) również ustąpiły.

Zobaczymy jak długo wytrzyma, na razie mam zrobione 200km ;-) jak coś się będzie działo negatywnego to będę informował dla przestrogi ;-) .

Majki S-Max Starszyn
11-10-2023, 15:30
Witam Forumowiczów,
nadszedł czas wymiany dwumasy. Pomóżcie.
Jaki komplet dwumasy do tego silnika?

mackoo
14-10-2023, 17:58
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

Wybór ogranicza się w zasadzie do dwóch producentów LUK albo Sachs, mnie czeka wymiana za 2 mce. Pytałem się mechanika, które poleca, to nie potrafił wskazać, mówił że wymieniał w S-maxach komplety obu producentów i nikt nie wrócił z problemami. Ja pewnie wezmę to co będzie tańsze :wink:

BobMF
20-10-2023, 20:54
Witam Forumowiczów,
nadszedł czas wymiany dwumasy. Pomóżcie.
Jaki komplet dwumasy do tego silnika?

Pierwszy wpis na forum, nawet nie czytał tematów związanych z zagadnieniem.:619:

plat1num
19-12-2023, 14:36
W sklepie z orginalnymi częściami Forda znalazłem zdjęcie dwumasy z nadrukiem FoMoCo i wygrawerowanym logiem LUK.
Czyżby LUK produkował dwumasy dla Forda na pierwszy montaż w S-Maxie 2.0 TDCI DW numer części 1563367?

Orginalna dwuasa do S-maxa jest dość droga, a skoro to może być to samo co LUK to może lepiej kupić to?

robaczeq
19-12-2023, 21:57
O jakości (a raczej jej totalnym braku) aftermarketowych kół dwumasowych luka to warsztaty mogły by grubą książkę opisać.
Wobec powyższego wymiana dwumasy tylko na tą którą kupi warsztat, bo reklamacja jest dość prawdopodobna a koszty wymiany nie jest najniższy.

mackoo
22-12-2023, 10:35
Wracają do mojego posta. Wymieniłem dwumasę u siebie, wybór padł na LUKa, akurat był w hurtowni, do tego wymieniono olej w skrzyni.
Gwarancja 12mcy.
Całość 3000zł.