Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Lekki opór na kierownicy


maroch
12-04-2011, 13:43
Witam

Ostatnio w moim mondeo pojawil sie nastepujacy problem z ukladem kierowniczym.
Mianowicie kiedy jade na wprost i chce skrecic w lewo, badz w prawo, pojawia sie delikatny opor na kierownicy, tak samo jest jak skrece kierownica w lewo nastepnie prawo(w momencie keidy kola sa wyprostowane)

Objawy te nie występują za każdym razem, ustapuja tez przeważnie po chwili jazdy.

Wie ktos z kolegów o co chodzi?

Pozdrawiam i z góry dziekuję za pomoc:)

janosik
12-04-2011, 17:55
Jak dawno zmieniałeś płyn w układzie wspomagania?

Ar2rB
12-04-2011, 18:07
Tak, plyn warto sprawdzić zawsze. U mnie był czarny jak smoła. Kolor nie do rozpoznania. Wymieniłem kilka razy i jest OK. ale to klejenie na srodku kierownicy też mam. Jeżdże już z tym 50 tys. km i nie pogłebia się. Jest tylko na zimnym, przy kreceniu na postoju lub wolnym manewrowaniu. Bardziej to czuć na oponach letnich, w zimie o tym zapominam. Najprawdopodobniej to przekładnia, magiel lub jakiś krzyżak. Ja tą sprawę odpuściłem bo nic się nei dzieje. ale płyn wymień koniecznie.

jurek1306
12-04-2011, 18:10
ten temat już był wielokrotnie poruszany wystarczy wpisać w wyszukiwarce

Ar2rB
12-04-2011, 18:32
każdy temat był wielokrotnie opisywany. zastanawiam się po co jest te forum? na dobra sprawę to pisać na nim powinni tylko użytkownicy MKIV i resztka MK3 bo już wszystko w tył zostało powiedziane. więc dla kogo są takie fora? jeśli kogoś nie interesują bieżące tematy to po co je czyta? Ludzie kupują samochód, nierzadko to dla nich wydatek życia i stres przy awarii, a tu pomoc - wszystko już było, sprzedaj samochód.

A najwięcej obiekcji mają ci co nawalili tysiące wpisów. Sami kiedyś rzeźbili temat, teraz wielcy guru. "Zapomniał wół jak cielęciem był"

maroch
12-04-2011, 19:32
Plynu nie zmienialem jeszcze,poniewaz samochód kupiłem pare miesięcy temu(nie wiem tez czy,kiedy zrobil to poprzedni wlasciciel).
W takim razie, w najblizszym wolnym terminie wybiore sie na wymiane, mam nadzieje ze pomoże.
Moge sam go wymienic czy tez musze udac sie do serwisu?

Objawy mam identyczne jak opisane przez Ar2rB, i jak widze gdy wymiana nie pomoże, spokojnie moge z tym jezdzic:)

Jednak gdybym skusił sie na naprawe, to są to kosztowne elementy?


Dziękuje za pomoc, nie jestem niestety specem w tych sprawach, a początkującym użytkownikiem, jakim każdy był:)

I wydaje mi się że lepiej zalożyc nowy temat, nawet jeśli był, niż dac sie naciagnac w serwisie:)

Pozdrawiam

janosik
12-04-2011, 19:54
Możesz na początek wyciągnąć ze zbiorniczka ile się da i wlać nowy. Po jakimś czasie powtórzyć. To taki najprostszy sposób na wymianę przynajmniej większej części brudnego płynu.

bblo
19-10-2011, 23:55
U mnie opór, klejenie i stuki pojawiają się tylko na "zimnym " silniku i ustają po ok 3-4 min jazdy, po wymianie płynu efekt bez zmian. Co ciekawe pojawia się to tylko w jedną stronę ( lewą ) oczywiście tylko przy kołach skierowanych na wprost. Może ktoś kto zwalczył temat wypowie się treściwie lub poda odpowiedni link ?

palmak
20-10-2011, 10:42
U mnie jest dokładnie taki sam objaw "klejenia" się kierownicy. Tylko przy niskich temperaturach mam taki efekt( zazwyczaj po dłuższym czasie kiedy auto stoi). Wymienię płyn od wspomagania , zobaczymy czy to pomoże.

bblo
14-02-2012, 14:54
Ktoś może udzielić jednoznacznej odpowiedzi, czy to wina przekładni czy pompy wspomagania?

jareczek1980
14-02-2012, 15:35
łożyska mcprersona do wymiany. Jak będą chcieli cie naciągnąć na magiel to podziękuj i szukaj dobrego mechanika. czesem też pomaga samrowanie płetwy, ale to we własnym zakresie. Aha czasem wymiana płynu pomaga tylko trzeba się pozbyć go w całości a to podono nie jest już takie proste i wg mnie od tego trzeba zacząć, też mam ten problem i tak zrobie bo płyn jest czarny

SLO 303
14-02-2012, 20:02
Ktoś może udzielić jednoznacznej odpowiedzi, czy to wina przekładni czy pompy wspomagania?

ciezko jest powiedziec, musi to ocenic mechanik... mam podobnie jeden mechanik mowi ze to pompa drugi ze przekladnia do wymiany / regeneracji.... je jezdze caly czas na takiej i jakos nic sie nie dzieje....

bblo
16-02-2012, 09:09
ciezko jest powiedziec, musi to ocenic mechanik... mam podobnie jeden mechanik mowi ze to pompa drugi ze przekladnia do wymiany / regeneracji.... je jezdze caly czas na takiej i jakos nic sie nie dzieje....

Ja też tak jeżdżę, bo problem ustaje po ok 5 min jazdy (także to raczej nie łożyska McPhersona), co ciekawsze - przy temp. -15, -20 C "klejenie" przestało występować wróciło przy -5C.

@Jareczek1980 - płyn wymieniony na samym początku dokładnie i dwukrotnie.

jareczek1980
16-02-2012, 10:06
@Jareczek1980 - płyn wymieniony na samym początku dokładnie i dwukrotnie.
tak czy siak plyn trzeba wymieniać, ale jeśli to nie pomogło to tak jak pisałem wczesniej łożyska

gramble
16-02-2012, 11:00
Panowie, to nie sa lozyska tylko maglownica. Niestety jest to balaczka naszych MK3 - wyciera sie aluminiowa obudowa maglownicy i to powoduje wlasnie taki efekt. Niestety tez to podraza koszta regeneracji. Przerabialem ten temat w swoim Mondeo i w Mondeo mojego ojca. Koszt regeneracji, lacznie z nowymi oslonami i przesylka ~ 1000 zl. Do tego trzeba doliczyc plyn + montaz. I po tym wszystkim mamy gladko i pieknie dzialajace wspomaganie.

bblo
16-02-2012, 11:23
Panowie, to nie sa lozyska tylko maglownica. Niestety jest to balaczka naszych MK3 - wyciera sie aluminiowa obudowa maglownicy i to powoduje wlasnie taki efekt.

Własnie też mi się wydaje , że to nie łożyska - po 1. efekt ustępuje w dodatnich temp lub po kilku minutach jazdy, po 2. występuje tylko z pozycji 0 kierownicy , w innych położeniach np. gdy jest już trochę obrócona nie występuje.

gramble
16-02-2012, 13:17
http://www.regeneracja-maglownic.pl/poradnik.php

Polecam punkt Mam Forda Mondeo MK3 :)

bblo
16-02-2012, 15:18
czyli wygląda na to, że temat jest im znany, cytat z powyższej strony:

" Mam Forda Mondeo mk III. Przekładnia kierownicza "zacina się", przeskakuje. Czy to jest niebezpieczne? Co mogę zrobić, aby usunąć ten problem?

Nie jest to niebezpieczne. Pojazd nie utraci sterowności. Warunek, że kierowca zna usterkę i jej znaczenie. Wynika ona ze zużycia powierzchni cylindra listwy w położeniu tłoka do jazdy na wprost. Przejście tłoka przez ten punkt powoduje utratę ciśnienia wspomagającego układ w tym momencie. Przez kierowcę jest to odbierane jako zacinanie, przeskok kierownicy. Aby wyeliminować tę niesprawność należy przeprowadzić honowanie obudowy listwy. Operacja jest trudna i wymaga posiadania niekonwencjonalnego sprzętu. Podraża to proces regeneracji ale tylko takie działanie może doprowadzić do skutecznej naprawy. "

iron
20-02-2012, 20:54
Możesz z tym jezdzic :) ja zrobilem na takiej zacinającej się kierownicy 160 tys :0 dopiero przed sprzedaża zregenerowałem przekładnie :) i była gitara :)

Emmm
21-02-2012, 10:22
Panowie, oczywiście Kolga Gramble, jak i Bblo mają całkowitą rację - to typowe dla magla w mk III. Dziwi mnie tylko jedno: w wielu postach posiadaczy mk III możemy przeczytać: "płyn czarny", "płyn syf" "płyn gęsty". Ludzie, przecież sami to sobie robicie!!! Przy tak delikatnej (niedopracowanej konstrukcyjnie) przekładni kierowniczej lepiej co dwa lata wymienić płyn niż bawić się później w regenerację przekładni.
Pozdrawiam

Woju27k
21-02-2012, 14:21
Witam.
sorki ze sie podpinam pod temat ale mam nastepujace objawy. Jak skrecam lekko w lewo to po obrocie kierownicy o okolo 45 stopni mam lekkie blokowanie kierownicy a jak próbuje dalej przekrecic to slysze takie chrupniecie. nie zawsze mi blokuje kierownice ale nie wiem co to jest. i to jest zawsze jak skrecam w lewo i przy okreslonym obrocie kierownicy. pozniej juz moge na maksa skrecic i nic sie nie dzieje. Przy powrocie na wprost jest to samo. Wiecie co to moze byc?
Samochod mam od niedawna wiec nie wiem co to jest

Emmm
23-02-2012, 11:58
Przyczyn może być baaaaardzo dużo. Podaj więcej danych - objawów... . Do sprtawdzenia, np. luzy w układzie kierowniczym, sprężyny - czy nie jest któraś pęknięta, łożyska amortyzatorów, mocowanie przekładni kierowniczej, mocowanie wałka przekładni na sprzęgle wielorowkowym, ...
Pozdrawiam

Woju27k
24-02-2012, 07:15
Zadnych luzów w ukladzie kierowniczym nie ma. byl ostatnio na przegladzie i wszystko jest jak trzeba. Objaw jest tylko ten który napisalem wczesniej. zadnych innych nie zauwazylem bo ich nie ma. Narazie bede z tym jezdzil bo raz objaw wystapi (zwłaszcza przy wolnym kreceniu kierownicy) a raz go nie ma. Piszac na forum o tym myslalem ze jest to jakis charakterystyczny objaw zuzycia sie jakiejś czesci ale chyba troche pojezdze i udam sie do mechanika

Pablitoo
24-02-2012, 18:26
Mondeowcy wymieniajmy plyn wspomagania na czas to problemy znikna jak i koszta zwiazane z wiekszymi naprawami.
Jeśli cos sie dziej to wpierw kluczyk w reke otwieramy maske i nurkujemy pod nia :) tam jest zbiorniczek (kolo zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego) z kierownica na nakrętce(chyba ze juz sie wytarła :D). Przekręcamy korek w lewo i patrzymy co tam jest za plyn. Czyli wkladamy palec do zbiorniczka. Jesli wyciagamy suchy tzn ze nie ma plynu i gdzies jest wyciek. Zazwyczaj wyciagamy palec z ciemna ciecza brunatna/czarna zwal jak zwal.Plyn musi byc czerwono-rozowy-burgunt-lekki fiolet- zalezy jaki lany mielismy ATF.

Po zdiagnozowaniu jesli mamy ciemny plyn to zdejmujemy przednie lewe kolo(od kierowcy) i rozlaczamy przewod od wspomagania taki na zatrzask, wcisnac guzik popchnac i pociagna powinien wyjsc chyba ze jest strasznie zabrudzony to troche to zejdzie. jak juz uporamy sie ze zdjeciem weza(tylko podluzcie predzej jakis pojemnik bo plyn zacznie cieknac) otworzyc zbiorniczek plynu wspomagania i dac mu zleciec (nie probowalem wlaczac silnika na otwartym przewodzie moze to tez by cos dalo bo wtedy pompa dziala i moze by wszystko wyplul, ale jak pisalem nie probowalem) pokreciec kierownica kilka razy w lewo i prawo do oporu(tylko nie energicznie bo obrzyga cala tarcze i wszystko obok) jak juz wszystko zleci, zamknac wężyk od wspomagania i zalozyc kolo. zalac świeżutkim plynem(ATF) uklad wspomagania. Odpalic auto i pokrecic kolami w lewo i prawo, sprawdzac w miedzy czasie poziom plynu (2 osoba potrzebna najlepiej) a napewno bedzie trzeba dolac jak juz nie bedzie wciagac to zalac do kreski max zamknac wszystko i FINAŁ

Ta czynnosc uchroni nas przed problemami z pompa oraz maglownica.
Róbcie to nawet tak czesto jak wymieniacie olej w silniku. Na taka akcje wystaczy 0.5-1L ATF az tak drogi nie jest kupcie 5L za jakies 50zł i niech stoi w garazu na pare wymian jest. a tym bardziej ze mozna to zrobic samemu w Garażowym zaciuszu.

Pozdrawiam i służę pomocą, jak coś mogę porobić FotoTutorial.
Pablo

jareczek1980
24-02-2012, 20:31
Pozdrawiam i służę pomocą, jak coś mogę porobić FotoTutorial.
byłoby miło, może by mi sie udało coś przy nim skrąbnąć, bo zdjęcie oddaje 1000słow

Woju27k
25-02-2012, 07:24
tak tak byłoby miło jakies zdjecia z tego wrzucic :)