Zobacz pełną wersję : Focus 2.0 TDCI chip + DPF aut
...następne Foczki pozbawione ECO-chwasta i zachipsowaneg:P
http://img576.imageshack.us/img576/232/focus20tkxps1.jpg (http://img576.imageshack.us/i/focus20tkxps1.jpg/)
http://img263.imageshack.us/img263/5296/focus20tdci136kmchipdpf.png (http://img263.imageshack.us/i/focus20tdci136kmchipdpf.png/)
...następne Foczki pozbawione ECO-chwasta i zachipsowaneg:P
http://img576.imageshack.us/img576/232/focus20tkxps1.jpg (http://img576.imageshack.us/i/focus20tkxps1.jpg/)
http://img263.imageshack.us/img263/5296/focus20tdci136kmchipdpf.png (http://img263.imageshack.us/i/focus20tdci136kmchipdpf.png/)a tak apropo to co niby w tym hdi tdci czy jakoś tam jest zaślepiony egr czy jak
..tak...była próba zaślepienia w celu sprawdzenia skuteczności EGR...oczywiście czek wywaliło :D
..tak...była próba zaślepienia w celu sprawdzenia skuteczności EGR...oczywiście czek wywaliło :Dwywaliło i co dalej został na stałe zaslepiony czy jak
...nie, to próba, ale egr był ok. :)
heko bo to motorek taki sam jak u mnie i o który Cię pytałem już - jak rozumieć pozbawienie eco-chwasta (chodzi o EGR czy DPF) ?
Citroen, Peugeot, Ford, Volvo...to te same motorki 2.0 136KM:P...a "ECOchwast" to oczywiście DPF/FAP:619:
EGRy i katy to też wymysły ekologów
pewnie i przyjdzie czas na wywalenie tego u mnie, ale na razie wstrzymują mnie koszty zabiegu - pozbycie się tego + chip to troszkę jednak wyjdzie razem
marek ampulski 25-04-2011, 08:18 Heko,po zaślepieniu egra zmieniałeś dodatkowo program,czy te zmiany na wykresie wynikają tylko z zaślepienia.Pytam,bo zaślepiłem egr ,ale czeka mnie jeszcze wymiana intercoollera bo nie trzyma ciśnienia i ciekawy jestem,czy mogę liczyć na podobny wzrost momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów.
Mam pytanie do właścicieli focusów 2.0. Jak wyglądała v-max przed i po chipie? Chciałbym na podstawie tego parametru oszacować moje auto. Pzdr
...to była tylko próba zaślepiania egr w celu sprawdzenia czy późne wstawanie momentu jest spowodowane niesprawnym zaworem...ale tak nie było, a programowo w delphi to raczej ciężka sprawa
nie kojarzę gdzie ten komp jest, ale u mnie coś na kształt kompa jest zamocowane we wnęce koła zapasowego i wygląda jak jakiś sterownik i jest boscha - możliwe to ?? Jeżeli tak to jaki to ma wpływ na możliwości tuningowe ?
pzdr
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQP2q9mN2cIIayIhOMfH3YxTJP7Nx8Ow nVl-xV6uIBX0lIqnlg0Uw
...tak wygląda sterownik w 2.0 tdci/hdi/
heko, ale możliwe żeby to było we wnęce koła zapasowego ??
marek ampulski 01-05-2011, 19:33 heko,czy możliwe jest zaślepienie egra i elektroniczne jego wyłączenie aby nie wyrzucało błędów.U mnie w 1.8tdci wyłączono egr,ale wyrzuca błąd USTERKA UKŁADU SILNIKA,po za tym samochód normalnie jeżdzi,przyśpiesza,nie brakuje mocy.Słyszałem z ASO,że się nie da go wyłączyć,aby nie było błędów,jaka jest prawda?Focus II 1.8 tdci 2005r. 145kn/380nm.Czy możliwe jest,że się coś uszkodziło w elektryce,gdyż były wcześniejsze próby zaślepienia egra samą blaszką bez wyłączania elektryki w celu sprawdzenia,jaka jest różnica bez niego?
..Foka II 1.8 jest na siemensie i szczerze mówiąc ciężko byłoby wyłączyć go elektronicznie...nie jest to niemożliwe, ale może być bardzo pracochłonne:570:
marek ampulski 02-05-2011, 05:52 Heko jeżdżąc z zaślepionym egerem,ale nie wyłączonym elektronicznie można coś uszkodzić?
niczego nie uszkodzisz...chyba że swój układ nerwowy nie wytrzyma żółtej kontrolki na desce g;)
Witam, a może wiecie koledzy gdzie można we Wrocławiu wywalić DPF i podkręcić troszkę silnik?? Mam C-MAXa 1,6 TDCi i troszkę nie daje rady przy tej masie auta. Na necie szukałem, ale opinie są różne. Więc może ktoś gdzieś już to robił we wrocku lub okolicach i mógłby polecić. Pzdr :572:
heko jestem z Torunia i mam focusa c-maxa 2.0 tdci 2005 rok z dpf. Chciałbym wrzucić mu virusa i wyciąć kompleksowo dpf fizycznie plus softwarowo. Przedstawiłbyś jakąś ciekawą ofertę albo kogoś polecił?
...dzisiejsza Foczka 2.0tdci z Powershiftem...seryjnie ograniczona na 110KM !!!...
http://img198.imageshack.us/img198/5441/focus20tdci110kmpowersh.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/198/focus20tdci110kmpowersh.jpg/)
hej heko z tym egr'em w focusie ii 1.8 tdci to ciekawe bo ja wsadziłem blaszke, zasuwam juz ponad 2 miesiace i żadna kontrolka nie wyskoczyła.
egr mam sterowany elektronicznie.
..w 1.8 często tak bywa że nie wyskakuje, gorzej z 1.6 i 2.0
DomeloTDCI2.0 04-08-2011, 18:14 dzisiejsza Foczka 2.0tdci z Powershiftem...seryjnie ograniczona na 110KM
Pięknie wyszła :shock: Ale pytanie czy skrzynia to wytrzyma? W normalnym użytkowaniu sądzę że wytrzyma ale chodzi mi głównie o ostrzejszą jazdę.
jeżeli nie bedzeisz co swiatała strzelał ze sprzegła, zmiana biegu strzał ze sprzegła i ruszał z piskiem na skręconych kołach to wytrzyma cały układ napędowy.
DomeloTDCI2.0 04-08-2011, 19:59 Kolego ale powershift to automat tam nie ma sprzęgła;). I właśnie stąd moje pytanie:P
a_iverson 05-08-2011, 16:32 Kolego ale powershift to automat tam nie ma sprzęgła;). I właśnie stąd moje pytanie:P
Są nawet dwa sprzęgła... i przenoszą 450Nm bez zająknięcia.
..kolejne Focusy/C-maxy 2.0tdci 136KM :diabel2:
http://img189.imageshack.us/img189/9761/cmax20tdci136kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/189/cmax20tdci136kmxps1.jpg/)
http://img683.imageshack.us/img683/9264/focus20tdci136kmdpfchip.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/683/focus20tdci136kmdpfchip.jpg/)
Pytanie do Heko. Czy możesz kogoś polecić z mazowieckiego, np. z Warszawy, kto byłby w stanie i dobrze zchipował auto. Zaprzyjaźniona hamowania i warsztat? Coż, ostatecznie przejadę sie do Krakowa.
Ile trwa ta zabawa? Pracujecie w weekendy?
...tak, pracujemy w soboty...czas "operacji" to ok. 1.5...3h
A kwestia polecania konkurencji w regionie mazowieckim?? ;)
Byłem w Kreatorach Mocy. Całkiem mile mnie obsłużono. Aczkolwiek na wykres jest mocno podobny do tego, który Heko umieścił dwa posty wcześniej, z garbotą pracą turbiny. Wartość momentu powyżej 2300 obrotów nie opada równomiernie, a ma garby... Szczyt, dół, szczyt.... Czy wiąże się to ze złą pracą turbiny, elektroniki, wtrysków?
...to sprawdza się na hamowni, obserwując diagnozę..
...i jeszcze jedna, lekko oporna Foczka :mrgreen:
http://img823.imageshack.us/img823/7964/focus20tdci136kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/focus20tdci136kmxps1.jpg/)
dziwi mnie czemu tylko chipy wychodzą tak w granicach 160,można więcej tych koni wzbudzić bez usterki czy nie
problemy są 2...zasadniczo, po pierwsze granica dymienia bez nedmiernego podnoszenia doładowania...i układ zasilania siemens, który ma średnio duże zapasy g:~
no dobra ale co złego - poza kwestią "wizualną" - jest w dymienu ??
Snajper_881 08-11-2011, 08:36 Wydaje mi się, że wysokie EGT co jest zabójcze dla turbiny, zapchanie katalizatora (chyba) no i moc. Jakbyś spalił całą zasłonę dymną za sobą to zapewne miałbyś kilka kucyków więcej.
Moja Foczka już bez chwasta:)ale bez chipa:(wynik z hamowni to seria.
Chip będzie na wiosnę:)
Oczywiście robotę wykonał kolega Heko
...przy takiej serii, zimę jakoś przeżyjesz g:P
Wszyscy maja chipsa, mam i ja :)
Snajper_881 30-12-2011, 09:57 WOW... No niezła katapulta...
WOW... No niezła katapulta...
Zgadza się. Autko sprawia naprawdę dużo przyjemności, zwłaszcza przy max. momencie obrotowym gdzie łapie drugi oddech :D
Snajper_881 30-12-2011, 14:37 Zgadza się. Autko sprawia naprawdę dużo przyjemności, zwłaszcza przy max. momencie obrotowym gdzie łapie drugi oddech :D
No kurde...163KM/423NM to niezły wynik jak na krowe zwaną Mondeo, a w takim fajnym i lekkim autku jak Focus to ja.. g:D ..
Przyczepności i bezawaryjnej jazdy ! :)
Przyczepności i bezawaryjnej jazdy ! :)
Dzięki. A Tobie też życzę dalszych modów g:D
no to dzisiaj po długiej walce z elektroniką, Foczka bez DPF..za to z chipsem :p
http://img840.imageshack.us/img840/7929/focus20tdci136kmdap.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/840/focus20tdci136kmdap.jpg/)
TuneFORCE 16-01-2012, 18:51 eee tam przecież lubisz siedzieć po godzinach :p
..tjaaaa...i kto to mówi :P
...i Foczka naprawiona, najpierw popsuta przez "fachofffców"...tak DPF-a wywalali, że przestała całkiem jeździć i nawet ASO jej na nogi postawić nie mogło :shock:
http://img710.imageshack.us/img710/9264/focus20tdci136kmdpfchip.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/710/focus20tdci136kmdpfchip.jpg/)
i następna zawirusowana :D
http://img808.imageshack.us/img808/631/focus20tdci136km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/808/focus20tdci136km.jpg/)
Heko mam zaślepiony EGR w 2.0 tdci zdziałałbyś coś żeby checka nie wywalało?
...można, ale ciężko trafić i można za dużo diagnozy uwalić...wstaw zaślepkę z dziurkami :)
poul_angel 23-03-2012, 06:28 Heko mam zaślepiony EGR w 2.0 tdci zdziałałbyś coś żeby checka nie wywalało?
Danzo właśnie przerabiam temat zaślepienia EGR-a w 2.0 TDCI. Zaślepkę wstawiłem za Egr-em przed stalową rurką idącą do dolotu. Oczywiście check wywala (błąd P0490) Wywierciłem na początku dziurkę wiertłem 5mm i też się check zapalał. Wczoraj powiększyłem dziurkę do wiertła 7,5 mm i zrobiłem ponad 100km i na razie nic. Więc taki otwór chyba wystarcza, żeby check-a nie było. Też się pytałem Heko i dziurki w zaślepce to chyba jedyny sposób na check-a w tych silnikach. Jak coś to pisz na PW chętnie pomogę.
Pozdrawiam :027:
Dzięki Koledzy, wolnym czasem wezmę się za wierconko.
Jeżdże na zaślepionym już ze 2 lata wcześniej check czasami świecił, czasami nie a teraz to już cały czas wkurza moje oko.
EGR mi padł na wyjeździe więc sam nie zaślepiałem tylko w warsztacie więc mam pytanko - jak grubą blaszkę wstawić (jedni mówią że taką jak z puszki od browara, drudzy jak od konserwy:D)
Pozdrawiam
...jeśli będzie przewiercona, to raczej grubsza, a najlepiej z nierdzewki, na alledrogo jest tego pełno
Ja już dłuższy czas jeżdżę na przewierconej blaszce bez żadnych błędów, ale ostatnio wywaliło checka i P0401 - za mały przepływ spalin. Wyjąłem EGRa, dobrze przemyłem z sadzy i delikatnie jeszcze rozkalibrowałem dziurkę. Check po wykasowaniu już się nie pojawił.
kolejne 2.0tdci
http://img69.imageshack.us/img69/631/focus20tdci136km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/69/focus20tdci136km.jpg/)
Snajper_881 30-03-2012, 08:31 To jakiś żart jest ?
:D :one:
170/423 ?! Nawet ja bym wolał go nie spotkać na drodze, przy tej masie...
heko coraz lepsze chipsy robi :D takie z werwą :P
...dzisiaj 2.0tdci na power schift w wersji "okaleczonej" 110KM :wink:
http://img441.imageshack.us/img441/6691/cmax20tdci110km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/cmax20tdci110km.jpg/)
jareczek1980 30-04-2012, 20:54 dwa pytania
1 ile w miarę bezpiecznie mogłbym wyciagnąć ze swojego dramata?
2 robicie 2.0 dci? jeśli tak to ile można z niego wyciągąć, przy założeniu ze wyjściowo ma 150km? (to 2,5 pytania)
3 (w promocji) jęsli byśmy przyjechali w te 2 tak rózne auta, rozumiem ze cena jest do negocjacji?
...przecież na temat Mondeo MK3 jest gigantyczny temat w którym znajdziesz co najmniej 100 wykresów z wynikami chipsowania tych silniczków: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53109&page=73
...ceny dla forumowiczów są stałe :D
jareczek1980 30-04-2012, 21:03 no tak tylko kumpel to renówkarz, chodzi o meganke
to z mondkami to wiem ze jest tego sporo, tylko muszę to przetrawić, a ja długo trawię, więc bądź dla mnie cierpliwy :)
...jaka Megana, silnik. moc, rocznik??...reszta na PW :)
...a tu mała poprawka :D
http://img849.imageshack.us/img849/631/focus20tdci136km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/focus20tdci136km.jpg/)
A jakie sa mozliwosci w przypadku silnika 2.0 TDCI DPF ale 163 KM? Najbardziej interesowal mnie chip z programatorem RTS. Ale slyszalem ze podobno ECU jest zabezpieczony, wiec albo zostaje powerbox albo trzeba rozbierac komputer. Rozbierac komputera bym nie chcial, auto mam swiezo na gwarancji, wiec zastanawiam sie nad redboxem z vtech'u. Pytanie czy w przypadku tego silnika w ogole ma to sens, czy taki box kupiony z polki bedzie dzialal, a moze mozecie polecic jakies inne rozwiazanie? Dzieki wielkie, pozdrawiam.
RTS niestety na razie nie obsługuje 2.0tdci 163KM
...boxa dedykowanego można zapinać, wyniki słabsze, ale odczuwalne
heko - dzieki wielkie za informacje, znalazlem jeszcze cos takiego:
http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=2&model=2&variant=2627
http://superchipsblog.co.uk/2011/10/25/superchips-enhances-latest-popular-ford-2-0-tdci-163ps-models-including-galaxy-kuga-mondeo-focus-s-max/
Na stronce twierdza ze ten ich bluefin umozliwia zaprogramowanie nowej mapy przez zlacze diagnostyczne i ze pasuje do mojego focusa, podobno obsluguje delphi DCM 3.5. Ma to dzialac tak ze to cos odczytuje oryginalny soft, wysyla sie to mailem do superchips i oni odsylaja zmodyfikowany program, ktory samodzielnie mozna wgrac tym urzadzeniem. Jak myslisz warte to cos?
...edytowałem swojego posta...oczywiście 2.0tdci 163KM na delphi można programować przez OBD i bluefin ma do tego protokoły, więc możesz śmiało działać :)
kolejny "wypatroszony" z filterka + mały "bonus" :D
http://img850.imageshack.us/img850/631/focus20tdci136km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/focus20tdci136km.jpg/)
Ło matko moja foka juz tu wisi :D
Wielkie dzięki Grzesiu za wypratroszenie :) ,zamówiłem chemie dwie puszki Liqui Moly do dolotu będzie na sobotę oczekiwałem troszkę lepszego rezultatu [nie jest źle tak jeszcze z +5 km] ,ale najważniejsze to ze już chwast wyrwany
no cóż, przy tak słabej serii (zazwyczaj mają ok 145KM) to i tak niezły wynik :P
TypowyFacet 22-01-2013, 13:09 Możecie dać linka do tych puszek do dolotu i jak tego używać ??
http://www.pro-tec-polska.pl/rozwizania/diesel-system-cleaner/diesel-applicator-spray.html
czy Wy rzeczywiscie uzywacie tych "cudow" czy to tak tylko dla podtrzymania rozmowy ?
...ja często używam, i efekty są :)
TypowyFacet 23-01-2013, 07:21 Rozumiem,że ściąga się przewód między turbo a filtrem powietrza i pryska do turbiny ??
prosto w dolot, w kolektor dolotowy
TypowyFacet 23-01-2013, 07:50 A masz linka gdzie można kupić ten środek ??
EDIT: Już mam http://www.elma-rk.pl/product.php?id_product=35610
...mam te środki w dobrych cenach, jak coś :)
A jaka cena tego cuda? Masz może jeszcze ten magiczny środek do wtryskow, o którym wspominał kiedyś JVC?
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
prosto w dolot, w kolektor dolotowy
Czyli odpina się EGR i wstrzykuje w kolektor? Trochę hardcorowo. :-)
przez egr...od spodu, spray ma rurkę wiec daje radę tam się dostać, tylko węża ściągnąć trzeba
TypowyFacet 24-01-2013, 07:16 Jestem zainteresowany kupnem tego środka od ciebie.Rozumiem,że można wysyłkowo ??
Heko, mam podobny środek do czyszczenia od Valvoline ( http://www.valvolineeurope.com/english/products/cleaning/cid(580)/egr__67__turbo_cleaner/product-information ), ale w nim podają, że należy schłodzić auto do max 35 stopni i na wyłączonym silniku czyścić.
Wydaje się to być rozsądne, ale chyba mało skuteczne. Czy Protec jest bezpieczny, aby robić odwrotnie niż konkurencja?
Chyba, że to są zupełnie dwa różne środki czyszczące.
...hmmm, nie bardzo wiem jak dostanie się ten środek do turbiny na zgaszonym silniku, osobiście proteca użyłem co najmniej z 50 razy i zazwyczaj daje pozytywne efekty, a aplikować trzeba go w dodatnich temperaturach, nasłuc***ąc pracy silnika
TypowyFacet 24-01-2013, 19:00 Czy to dobra instrukcja do tego proteca ?
1. Uruchomić silnik i poczekać, aż się rozgrzeje. Zdjąć filtr powietrza.
2. Ustawić pracę silnika na 2000 obr/min;
3. Przy pracujacym ciepłym silniku wtryskiwać preparat w odstępach do kolaktora dolotowego. Podczas aplikowania obroty silnika mogą się obniżyć lub wzrosnąć. UWAGA: Nie mogą przekraczać 3000 obr/min.. Po każdym rozpyleniu, poczekać aż silnik osiągnie ustawione poprzednio obroty około 2000 obr/min. Jeśli to konieczne przegazować, żeby silnik nie zgasł z powodu wzbogaconej mieszanki.
4 . Kontynuować aż do zużycia całego opakowania 200 ml produktu;
5 . Pozostawić pracujący silnik na biegu jałowym przez kilka minut. Przegazować około 5 do 10-ciu razy podczas tego okresu. Nie przekraczać 3000 obr/min;
6 . Zatrzymać silnik po tym jak pracował przynajmniej 1 minutę. Zamontowć ponownie filtr powietrza.
Rozumiem,że w 1.6 trzeba zdemontować harmonijkę,która idzie do kolektora i tam pryskać ??
coś w tym rodzaju...czyli ktoś drugi stara się utrzymać ok. 2000obr a Ty pryskasz w dolot...jeśli zacznie głośno rechotać, przerywasz na momencik
TypowyFacet 24-01-2013, 19:11 A filtr powietrza też wyjąć i zamknąć pokrywę ??
TypowyFacet 24-01-2013, 19:15 Bo tak piszą w tej instrukcji,ale ona jest do środka wynns egr 3.Lepiej kupić tego proteca czy wynns dwie butelki więcej i zużyć wszystkie bo tyle samo kasy wyjdzie
tomi4435 07-03-2013, 20:20 heko masz jakąś wiosenną promocje na chip+ dpf dla forumowiczów? Bo zastanawiam sie nad usunieciem chwastka z podrasowaniem:wink:
...i jeszcze jeden modzik, przy okazji usunięcia DPF :)
http://img17.imageshack.us/img17/631/focus20tdci136km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/focus20tdci136km.jpg/)
dario6273 08-03-2013, 18:37 Nie no ta wielkość ekstra:D
...i jeszcze jeden :)
http://img841.imageshack.us/img841/631/focus20tdci136km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/focus20tdci136km.jpg/)
A ja pochwalę się moją niebieską Foką (bez DPF ;-).
W Kryspionowie ładnie zaczipowała się :-) (by Heko)
Ponoć wahanie linii wykresu nie jest niczym strasznym i nadzwyczajnym...
:)
http://imageshack.us/a/img713/631/focus20tdci136km.jpg
Witam;
Gdzie w Poznaniu / okolicach można usunąć DPF'a i nieco poprawić fabrykę.
meblofan 11-07-2013, 08:38 Do użytkownika heko. Mam focusa 2.0 TDCI kombi w wersji sport. Moc 136KM, rok wrzesień 2007 jeszcze przed liftem, przebieg oryginał 90tyś km. Jaką moc mógłbym uzyskać po chipie? Wyczytałem, że są komputery siemens i jest cięższy do opanowania, jest możliwe, że mam inny sterownik, aby go sprawniej zawirusować?
Druga sprawa, chciałbym wymienić wydech na podwójny + zderzak po przerobieniu od wersji ST. Czy lepiej umawiać się po takiej przeróbce, czy nie ma znaczenia?
Pozdrawiam!
...masz siemensa i nie mam z nim problemów ;)
...ok 170KM i 400Nm jest do zrobiennia
...zderzak i koniec wydechu niema wpływu na strojenie
Versace04 18-07-2013, 08:44 ....czy zaślepienie EGR w silniku po sofcie (chipowaniu) będzie miało wpływ na cały program? nie rozjedzie się to wszystko?
..otrzymałem informacje z warsztatu, w którym zmieniałem soft, że oprogramowanie jest zabezpieczone przed takim czymś i nic się nie stanie.
Ogólnie odradzili mi tam zaślepianie z powodu możliwości wyskoczenia błędu.
Foczka po lekkim modzie, fabrycznie bez dpf
http://imageshack.us/a/img36/3519/m9u3.jpg
A mnie zaciekawiła jedna informacja znaleziona na forum:
W temacie:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=121831
tuningowanie chipem silników diesla jest wysoce niewskazane.
Znam chyba kilkadziesiąt osób mających chipa w nowoczesnym dieslu, pisząc nowoczesnym mam na myśli nie starszy niż 4-5 lat, w tym kilka osób posiadających różnego rodzaju modele Forda (chipowane w GCS - ukłony dla Grześka :) i nic kompletnie nic się złego z tymi dieslami nie dzieje ?
Tamten wpis chyba nie do końca jest prawdziwy :)
...hehe, ja znam OSOBIŚCIE grubo ponad 1000 zachipsowanych i jakoś dają radę :D
To i ja podpytam tych kumatych... ile można by wyciągnąć z mojej Foki po chipowaniu - 109 KM obecnie - w dieslu 1.6?
zerknij choć na ostatnie 2 strony :) http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84092&page=4
Dzięki :wink:
A o kosztach takiej imprezy możesz coś też powiedzieć ? :027:
Witam mam S-MAX 2,0 TDCI AUTOMAT 2009r,można mu trochę koników dołożyć.?
..no jasne, jak zawsze, ok 170KM 380Nm (dla automatu)
i następny febrycznie bez dpf :619:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/27/za8v.jpg (https://imageshack.com/i/0rza8vj)
damiani1000 04-02-2014, 13:36 Witam, wychodzi na to ,że te bez fabrycznego DPFa wychodzą trochę lepiej niż te po kastarcji , heko z czego to może wynikać?
Pozdrawiam
...to raczej nie jest zasada, raczej przypadek :)
może dlatego, że te bez fabrycznego DPF jeździły na oleju, a te z DPF na mieszance olej-ropa :)
A spotkał sie ktos może z jakimis lepszymi gratami do tego silnika?
Mam na mysli down-pipe, turbo ...
Mam ewentualną opcję przy sprzedaży S-Max'a na przejście na auto z takim właśnie silnikiem (plus drugie "do zabawy") i "badam możliwości rozwojowe" ...
to następny przykład :D
http://images65.fotosik.pl/786/a25808726b128433med.jpg (http://www.fotosik.pl)
lukas_ko 12-04-2014, 04:35 Witam, mam pytanie do kolegi HeKo otóż przeglądam twoje wyniki na wykresach i większość silników 2.0 z fabryczna mocą 136 KM oraz te po wgraniu nowego softu z mocą około 160-176 KM mają maksymalny moment obrotowy około 390 do nawet 420 NM i tu jest moje pytanie bo posiadam Focusa 2.0 TDCI 163km Powerschift rocznik 2011 i pojechałem zmodyfikować oprogramowanie silnika do kolegów z TunForce i fabrycznie wyszło, że mam 167KM i 347NM a po wgraniu nowego oprogramowania wyszło 200KM i 385NM dlaczego u Ciebie na hamowni wszyscy mają powyżej 420Nm z mocy 160-176KM a u mnie wyszło tylko 385NM z aż 200KM.
Pozdrawiam
to słabo szukasz...szukaj wyników z silników po 2010r na delphi...tam te wyniki są dokładnie takie j/w :)
lukas_ko 12-04-2014, 09:23 No dobra ale z czego to wynika dlaczego jest mniej NM czy dlatego że to była skrzynia powerschift?
oczywiście z PS moment jest zawsze niższy
heko, możesz wyjaśnić o co chodzi z tymi wtryskami? Co to za wtryski, gdzie się je dostaje i ile ~kosztują?
http://gcstuning.pl/WordPress/wp-content/gallery/ford/MONDEO%202.0TDCI%20115%20projekt.jpg
Nie wiem czy kojarzysz ale w piątek na wizycie z S-Maxem mówiłem o planach co do mocnej albo super mocnej foki w dieslu. Jak wygląda sprawa tych wtrysków przy wersjach 140/163? Jak nie chce Ci się pisać to podaj chociaż kierunek gdzie szukać.
nie ma takich do nowych delphi
FF3 2.0 po chipie ląduje na 200KM. Ktoś ma wiedzę ile taka fura wyciąga? Jaki ma VMax?
PS Ford się pieknie ukłonił w stronę dużo jeżdżących którzy również chcą mieć z tego frajdę i FF3 FL ST będzie też z klekotem:D
Albo raczej ukłon w stronę kupujących golfa gtd.
lukas_ko 11-09-2014, 00:35 FF3 2.0 po chipie ląduje na 200KM. Ktoś ma wiedzę ile taka fura wyciąga? Jaki ma VMax?
PS Ford się pieknie ukłonił w stronę dużo jeżdżących którzy również chcą mieć z tego frajdę i FF3 FL ST będzie też z klekotem:D
Witam, otóż jestem szczęśliwym posiadaczem Focusa z 2011r w sedanie z fabrycznym silnikiem 2.0 163 KM ze skrzynią Powerschift.Na hamowni wyszło 167KM a po zmianie oprogramowania wyszło 200KM i nie całe 400 NM.
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to powiem tak: mam jeszcze Focusa z 2005r. też z tym silnikiem ale wersja 136 KM i tamtym jeździło się super. Dodatkowo jest taka obiegowa opinia że Focusy mają dobre zawieszenie i to jest prawda ale od kiedy mam Focusa mk3 z silnikiem 2.0 163KM to jak porównuję te dwa modele lub przesiadam się z starszego do nowszego to jestem w SZOKU jak ten nowy model się dobrze, pewnie, precyzyjnie, prowadzi.
MK3 od MK2 JEST dużo cichsza ma dużo lepsze hamulce, a trzymanie się drogi w zakrętach jest rewelacyjne. Jest mega przewidywalny z bardzo dużą rezerwą bezpieczeństwa. Wydaje Ci się że jedziesz juz na granicy przyczepności a okazuje się że jeszcze masz spory zapas.
Natomiast jeśli chodzi o silnik to jest to BAJKA ja nie chce innego auta. Zrobiłem od modyfikacji 30 tyś km i cały czas nie mogę się nacieszyć jak to auto się zbiera.
Do 230 km/h zbiera się jednym ciągiem czyli przyspiesza cały czas tak samo dopiero od 230 do 240 musi się już jakiś czas rozpędzać i to przy korzystnych warunkach pogodowych bez zbyt mocnego wiatru no ale raz jechałem z Hanoveru w kierunku Świecka na A2 i w pewnym miejscu jest dość duża górka na autostradzie i jak zjeżdżałem to 240 km/h to był moment nie było różnicy od 200 cały czas ciągnął do przodu pojechał by jeszcze więcej ale nie było miejsca na autostradzie. Myślę że w sprzyjających warunkach 250 by bez problemu osiągnął. Czyli licznik miałem zamknięty.
Dodam jeszcze że model Mk2 przy 200 km/h trochę go buja i jest podatny na boczny wiatr a model MK 3 z silnikiem 2.0 163 KM jedzie jak po torach i co ciekawe w ogóle nie czuć prędkości w porównaniu do Mk2
Jednego czego mi brakuje to aby skrzynia biegów miała 7 przełożeń bo przy 230-240 ma obroty silnika w okolicach 4000–4500 i dlatego tylko juz nie ciągnie ale jak by był 7 bieg to 250 bez problemu.
Dodatkowo dodam że najlepsza frajda jest przy 160-200 km/h bo jak raptownie wciśniesz gaz w podłogę to normalnie czuć że wciska w fotel. I tak samo wyżej jedziesz 210 dodajesz gazu i masz 230. To jest coś niesamowitego.
Dodam że Focusa kupiłem z fabrycznymi felgami i oponami w rozmiarze 235/40R18 do tego musiałem kupić nowe letnie i wybór padł na Nokian zline z indeksem ZR (240KM)
I nośność XL opona może być do vana. Ma dość twardy rant co powoduje że lepiej znosi ewentualne dziury w jezdni. A że niski profil to trzeba uważać. Zawieszenie Focusa mk3 2.0 TDCI 163 KM jest idealnym kompromisem między twardością a komfortem. Na zimę miałem założone 215/55R16 i powiem tak już tak się nie trzymał drogi bardziej go bujało. I w tym roku zakładam na zimę oryginalne 235/40R18 bo generalnie to na wąskich kołach jeździ się lepiej na głębokim/dużym śniegu a ile jest tego śniegu. Gdybym mieszkał w górach to węższe opony są ok a tak większość zimy jest bez dużego śniegu, a jak już spadnie to i tak trzeba ostrożnie jechać. W innym aucie C5 mam założone 245/45R18 i zimą byłej w Czechach w mocnym śniegu i dało się normalnie jechać, nawet łańcuchów nie musiałem zakładać.
Musicie wiedzieć że fabrycznie model mk3 2.0tdci 163 KM ma inne amortyzatory, sprężyny, tarczę hamulcowe (większe) klocki hamulcowe, zaciski hamulcowe. Wiem to bo musiałem raz już wymienić po spotkaniu dużej dziury i wówczas okazało się że jest to inne niż we wszystkich modelach. Dlatego w połączeniu z dobrymi oponami auto jest przyklejone do nawierzchni.
Generalnie auto daje dużo frajdy z jazdy i średnie spalanie to 8L/100 km ale przy ciężkiej nodze. A jak chcesz jechać spokojnie to bez problemu 5L/100 km a mój rekord to 4.3L100km ale wówczas trzeba jechać maks 80 km/h
No i tego potrzebowałem. Ewidentnie widać, że motogust z kolegą mamy podobny. Ta wypowiedź to wręcz peany na temat focusa...ale cóż poradzić. Mam jeszcze na stanie MK2 136 KM i uważam, że jest świetny a moje wrażenia z jego użytkowania są dokładnie takie same ja lukas_ko.
W mk2 2.0 tdci heble też są większe niż w 1.6. Widać więc, że oprócz mapy to ford między samochodami robi jakieś różnice.
Co do zLine w tym rozmiarze to mam identyczne wrażenie. Przerabiałem już Conti i Michellina iii jak się zLine skończy to kupie go ponownie.
Wygląda na to, że mk3 163+HEKO i u mnie zagrzeje swoje miejsce:D Dżięki lukas_ko za konkretną opinię.
TuneFORCE 18-09-2014, 21:09 Po prostu po wizycie na Krzeszowickiej auto zmieniło się nie do poznania, a nie tam że wszystko ma lepsze :mrgreen:
A tak na poważnie, to widać i czuć przeskok technologiczny w tych modelach, zarówno jeśli chodzi o prowadzenia jak i wygląd wnętrza...MK3 to już zupełnie inne auto...
Łukasz CIN 20-10-2014, 11:20 lukas_ko Możesz coś powiedzieć na temat tego czy wzrosło u Ciebie spalanie po chipie na 200 KM?
Mam identyczny silnik jak Ty i zastanawiam się czy nie robić 200 KM, ale nie chciał bym aby spalanie drastycznie mi wzrosło. Teraz jeżdżąc 30/70 miasto/trasa spalanie mam na poziomie 6.7- 7.2 l/100. Najniższe spalanie jakie miałem na trasie to 6,3 przy spokojnej jeździe do 130 km/h. W mieście trzeba liczyć 8.
Robię około 30 tyś km rocznie więc nie chciał bym aby spalanie wrosło mi o 1-2 litry na 100km.
Ogólnie jeszcze zapytam innych z chipem. Jak u Was ze spalaniem po przeróbce?
Ogólnie jeszcze zapytam innych z chipem. Jak u Was ze spalaniem po przeróbce?
Spalanie mam na tym samym poziomie, pierwsze dni i tygodnie po czipie było większe :) ale teraz już wróciło do normy ....
i jeszcze jedna :)
http://images69.fotosik.pl/470/5c022d156b91e008med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c022d156b91e008.html)
Heko - czy silniki 2.0 (tez dpf i aut) o fabrycznej 110 km kreca sie do tych samych wartosci co fabryczne 140 ??
no to mamy pierwszą Fokę 2.0tdci 136KM na hybrydowych podzespołach
zamiecie nie jedno tdi na drodze :D
większy IC, wydech przelot, wtryski hybryda, turbo hybryda
http://images66.fotosik.pl/524/56f64872b1b75305med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56f64872b1b75305.html)
Heko! Co to są te hybrydy? Można takie rzeczy powsadzać do MK3?
Czy Vmax rośnie po takim modzie?
v-max rośnie
do MK3 nie ma wtrysków hybrydowych :(
MichalST 15-01-2015, 17:40 Hybrydy, czyli zmodyfikowane oryginalne graty ;) Pasują bez problemu, bo to jest to samo z zewnątrz.
Można w seryjnej turbinie większe kółko po stronie zimnej dać, albo do wtryskiwaczy zastosować wydajniejsze końcówki (z innego auta). Z wtryskiwaczami nie jest tak prosto...
Ale dziękuję Grzesiowi że dopełnił resztę ;)
Hybrydy, czyli zmodyfikowane oryginalne graty ;) Pasują bez problemu, bo to jest to samo z zewnątrz.
Można w seryjnej turbinie większe kółko po stronie zimnej dać, albo do wtryskiwaczy zastosować wydajniejsze końcówki (z innego auta). Z wtryskiwaczami nie jest tak prosto...
Ale dziękuję Grzesiowi że dopełnił resztę ;)
Piękna Foczka, dymek też niczego sobie był ;)
MichalST 15-01-2015, 18:10 Rano był ładny dymek :D
https://lh4.googleusercontent.com/-a49MwcqxcqE/VLfrDjBmd3I/AAAAAAAABw0/4BckwN56lkU/s800/WP_20150115_003.jpg
Teraz po wystrojeniu kopci normalnie ;)
Fajny wynik - ciekawe jak to się na drodze sprawdza... Swoją drogą - 150 kucy jako seria to też miło ze strony forda (chyba, że już coś wcześniej było robione)
Kiedyś w starych tdi montowało się inne końcówki wtryskiwaczy..
Szczerze powiem, że gul miskacze z zazdrości. Sprzedałem swojego przed świętami za 17k a był w świetnym stanie i oryginalnym nalotem 170kkmów. A mogłem zrobić sobie taką zabawkę na niedzielę. Eh. Teraz muszę się bujać rodzinnym pekasem bo żony C4 to padaka;) (wiecie o co mi chodzi:P)
no wiemy :) mialem juz 1.6 w foczce, jest 2.0 w C-foce i nastepne mogloby byc 2.2 (2.5) i tez w C. wszystko pomimo tego ze bylo tez kiedys C5....:surprise:
wow, gratulacje !
Może namieszać taki focus :diabelek:
MichalST 15-01-2015, 23:59 Fajny wynik - ciekawe jak to się na drodze sprawdza... Swoją drogą - 150 kucy jako seria to też miło ze strony forda (chyba, że już coś wcześniej było robione)
Ktoś coś cudował, ale mu nie wyszło. Nawet nie wiedziałem ja ani poprzedni właściciel o modyfikacji. Heko odkrył.
U mnie są też zmienione końcówki na inne (więcej otworków), ale specjalnie nie było sensu. I tak nie da rady więcej mocy bo pompa CR nie wyrabia. Ja jestem w szoku że sprzęgło dało rady!
Teraz to jeździ, fruwa, lata :D :D :D
WYNIK FAJNY ciekaw jestem co powiesz po roku, dwoch, trzech gonienia taka rakieta :619:, ciekaw jestem jak bedzie z zywotnoscia silnika, dmuchawki i reszty. moze jestem troche "zazdrosny" g:DD ale i ciekaw jak to bedzie sie zachowywac :pomysl:
poprzednie 1.6 "zhekowane" mialo 130km/320nm - pierwsze-fabryczne sprzeglo padlo od razu, nastepne wytrzymalo jakies 70 ~80 kkm i juz zaczynalo uslizgiwac. ALE przy przebiegu niemal 200 kkm na chipie - nic poza sprzeglem sie nie dzialo. oczywiscie filtry, plyny, filtry, plyny, polowa zawieszenia dawno wymieniona, jakies inne drobiazgi.... traktuje jako eksploatacje. wiec zwyczajnie jestem ciekaw g:DD co to bedzie ....
pozdrowko
MichalST 16-01-2015, 09:34 Do odważnych świat należy :)
Osobiście to o sprzęgło się boję najbardziej. Jak zdechnie to się wymodzi lepsze ;)
rocky1817 18-01-2015, 09:14 Fajna moc i jeszcze lepszy moment :D takie ST w Dieslu :D
Sprzęgło przy takim momencie i mocy pewnie szybko padnie. Jak robiłem w swoim Focusie program to powyżej 400NM już się uślizgiwało. Gdyby nie to, to miałbym 180KM i 420NM. Teraz przy wymianie sprzęgła obiłem tarcze okładziną wzmacnianą kewlarem(docisk orginał). Koszt śmieszny bo 150PLN. Okładzina produkowana przez LUK-a. Podobno spokojnie wytrzymuje ponad 500NM. Jeżdzę już na tym trochę i nie ma żadnych problemów,więc polecam taką modifikację.
Rano był ładny dymek :D
Ale masz przewagę nad fotoradarami tymi od tyłu, mijasz go i dodajesz mocno gazu i panowie mają ładną zagadkę na zdjęciu ...
po strojeniu, "dymek" znikł :)
po strojeniu, "dymek" znikł :)
Widziałem dymek na żywo pod decathlonem, Ikarus sie umywał, a teraz bez dymku i tak a mocą to zobaczymy 31 czy daje rade po parkingu g:DD
C_max 2.0 136 :)
http://images68.fotosik.pl/590/08a57c33a29e987fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08a57c33a29e987f.html)
i jeszcze jeden standardzik :)
http://images66.fotosik.pl/687/1e43169843627659med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e43169843627659.html)
Planuję w swoim Focusie wywalić dpf i zrobić chipa, ale trochę obawiam się dymienia. Kolega kilka postów wyżej napisał, że po wystrojeniu dymi "normalnie". Co to znaczy normalnie? Zauważalnie dla normalnego "śmiertelnika"? Czy do sąsiadów za Odrę spokojnie pojadę, czy panowie mundurowi się przyczepią?
Wcześniej miałem BMW E46 2.0d fabrycznie bez dpfu i po chipie dymu nie było.
Focus ma 145k najechane teoretycznie wszystko sprawne, dpf jeszcze nie daje o sobie znać.
MK3 ma suchego, względnie współczesnego DPFa. Twoja foka będzie miała już pewnie trzeciego kolejnego właściciela zanim ten DPF zacznie dawać o sobie znać. Rób chipa a dpfa zostaw gdzie jego miesjce.
MK3 ma suchego, względnie współczesnego DPFa. Twoja foka będzie miała już pewnie trzeciego kolejnego właściciela zanim ten DPF zacznie dawać o sobie znać. Rób chipa a dpfa zostaw gdzie jego miesjce.
Zostawiłbym, ale boję się, bo auto jest od niedawna i będzie używane w 90% w mieście na krótkich odcinkach do pracy 4 km i z powrotem... Wskaźnik temperatury nie zdąży nawet drgnąć.
MK3 ma suchego, względnie współczesnego DPFa. Twoja foka będzie miała już pewnie trzeciego kolejnego właściciela zanim ten DPF zacznie dawać o sobie znać. Rób chipa a dpfa zostaw gdzie jego miesjce.
...dokładnie, DPF w tych silnikach jest właściwie niezniszczalny, nie warto ruszać...chipem zrobię Ci ok. 190-200KM i 400Nm i będzie pomykał jeszcze dłuuugo :)
...dokładnie, DPF w tych silnikach jest właściwie niezniszczalny, nie warto ruszać...chipem zrobię Ci ok. 190-200KM i 400Nm i będzie pomykał jeszcze dłuuugo :)
Witam czy w mk2 fl 2008r. i mk3 przy silniku 2.0 filtr suchy dpf jest tej samej konstrukcji ? Czy tylko w mk3 jest taki wytrzymały i niezniszczalny ? Pytam z ciekawości bo moje auto ma 160 tys km i jeszcze nie mam z nim problemów chociaż gdy przebiega proces wypalania potrafi czasem delikatnie szarpnąć przy gwałtownym dodaniu gazu. Mój motor jest na siemensie.
w mk2 jest "mokry" i raczej mało wytrzymały
chip sam w sobie nie jest zły, ale warto się go pozbyć
...dokładnie, DPF w tych silnikach jest właściwie niezniszczalny, nie warto ruszać...chipem zrobię Ci ok. 190-200KM i 400Nm i będzie pomykał jeszcze dłuuugo :)
Nawet przy takiej jeździe jak pisałem, głównie po mieście i raz na miesiąc w trasę, żeby go przepalić?
Chętnie bym skorzystał z propozycji chipa, ale jestem z Kołobrzegu więc trochę daleko, myślałem np. o jakiejś firmie w Poznaniu.
Właśnie o nim myślałem :)
Witam czy ktos z was pomoże mi w określeniu jaki jest zamontowany w moim aucie filtr cząstek stałych. Na Priv podesle numer vin. Do tej pory bylem przekonany ze w moim aucie jest dpf suchy. Z góry dziękuj za pomoc
Focusy MK2 1.6 i 2.0tdci mają tylko filtry "mokre"
...za wyjątkiem 1.6tdci z końca produkcji, czyli 2010, 2011r.
Dziękuję za szybka odpowiedz. To jeszcze jedno pytanie czy zbiornik na plyn znajduje się pod tylnym prawym siedzeniem ?
..pod podłogą, obok zbiornika paliwa
Dziękuj za odpowiedz. Może ktos z Was poleciłby firmę z trójmiasta lub okolicy w której można usunąć filtr. Chetnie bym to zrobił w Krakowie ale to troszkę za daleko :)
Nie działa, że chcesz go wywalić?
Cześć tak się zastanawiam czy działa poprawnie dojeżdżam do pracy 22 km w jedna stronę obwodnicą. Od ponad roku wyczuwam regularnie co 300-350 km wypalanie filtra. Przekonany bylem ze posiadam filtr suchy ale kolega Heko wyjaśnił ze w moim modelu auta jest ten starszy i gorszy mokry filtr. Auto posiadam od 1,5 roku regularnie wymieniany caly komplet filtrów oleje. Auto jeździ i odpala bez problemu oleju nie przybywa i jestem z niego bardzo zadowolony. Zastanawia mnie czy nie za często dopala się filtr dlatego powoli rozgląda się za warsztatem który wytnie porządnie filtr. Jeszcze musze się upewnić u mechanika u którego serwisuje auto czy dolał płynu do zbiorniczka.
http://images68.fotosik.pl/865/d99c2f7ba905ad79med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d99c2f7ba905ad79.html)
o...kto był z Będzina? :one:
:)
http://images70.fotosik.pl/892/ced06c7ee927d245med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ced06c7ee927d245.html)
pięknie wyszło, jescze raz dzięki Heko :)
zadowolony jestem że przy przebiegu 309tyś miał nadal 145kucy
Łukasz CIN 11-06-2015, 08:59 Witam
Mógłby ktoś z Was wstawić wykres przebiegu mocy i momentu w silniku 2.0 TDCI 163KM po chipie na 200 KM vs. fabryczne 163 KM najlepiej z Powershiftem. Zastanawiam się nad chipowaniem mojej Foczki i chciałbym zobaczyć jak to wygląda.
Drugie pytanie to kogo polecacie na Kujawach kto dobrze by mi to zrobił?
masz tego pełno w wątku "chiptuning, kompendium wiedzy" :)
znalem kiedys jedna taka na kujawach co dobrze by ci zrobila g:DD
Cześć.
Ja również pochwalę się usuniętym dpf. Dzieki uprzejmości kolegi Heko otrzymałem adres do poleconego warsztatu w Pruszczu Gdanskim. Wszystko poszło bez problemu a auto jeździ świetnie. Dla zainteresowanych osób z okolicy trójmiasta śmiało mogę polecić ten warsztat a koledze Heko serdecznie dziękuję. Wykresu nie posiadam ponieważ to tylko zwykła seria ale i tak o wiele przyjemniej auto wkręca sie na obroty.
Pozdrawiam
...fabrycznie bez dpf :)
http://images67.fotosik.pl/1134/e14ce9935be36f36med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/e14ce9935be36f36)
Te Foki 2.0 TDCi 136KM to wszystkie mocniejsze w serii i to znacznie. Moja też zaskakującego pazura miała.
MichalST rok minął. Jak potwór chodzi? Vmax mu mierzyłeś?
heko u Michała robione było:
- turbo GT1756V hybrid
- wtryski hybrydowe
- ICek
- przelot
Czy wszystkie mody są konieczne żeby złapać taki wynik? 218/480? Tu wyżej jest wykres fabrycznego bez DPFa na 176/411. Domyślam się, że ICek i Turbo to tak ale czy trzeba grzebać we wtryskach i wydechu? Ile dałoby się zrobić bez zmiany wtrysków czy wydechu?
U mnie wreszcie zmiana koncepcji. C4 2.0Pb na sprzedaż, S-Max zostaje jako dzieciowóz a jak szukam Foki w dieslu 2.0 no i zastanawiam się czy MK2 zrobiony jak u Michała czy kupować MK3. Ze względów na amortyzacje, inne samochody jakie mam i inne szmery bajery to zmodzonym MK2 bujałbym się ~3 lata a potem przesiadka na ST TDCi. Inny wariant to MK3 ale na dłużej. No i tak sobie rozmyślam. Może lukas_ko coś dołoży od siebie.
osobiście nie robiłbym MK2 na tych wszystkich gratach, jak wtryski itd. to naprawdę sporo "zamieszania" :)
lukas_ko 12-04-2016, 16:43 MichalST
U mnie wreszcie zmiana koncepcji. C4 2.0Pb na sprzedaż, S-Max zostaje jako dzieciowóz a jak szukam Foki w dieslu 2.0 no i zastanawiam się czy MK2 zrobiony jak u Michała czy kupować MK3. Ze względów na amortyzacje, inne samochody jakie mam i inne szmery bajery to zmodzonym MK2 bujałbym się ~3 lata a potem przesiadka na ST TDCi. Inny wariant to MK3 ale na dłużej. No i tak sobie rozmyślam. Może lukas_ko coś dołoży od siebie.
Ja mam u siebie stać dwa Focusy jeden jest mk2 w kombi 2.0 136 tdci i drugi mk3 w sedanie 2.0 163 zrobiony teraz na około 194 i około 420NM
Powiem Ci że jest ogromna przepaść w prowadzeniu między focusem mk2 a Mk 3 na korzyść MK3
Ja nie mogę wyjść z podziwu jak to auto się trzyma drogi!!!
Do tego założyłem teraz hamulce z Focusa ST czyli z przodu mam tarcze 320mm (standard jest 300 mm w 2.0 tdci bo słabsze wersje mają nawet 280mm) z tyłu miałem tarcze a wszystkie mają takie same czyli 2.0 tdci, ST i RS
Więc latar jak Ci się trafi fajny okaz w mk3 to bym brał do tego mają bardzo bogate wyposażenie gdzie mk2 tego nie ma np. można trafić wersje "indyvidual" tak jak mój ze skórą na siedzeniach i boczkach drzwi były różne kolory ja mam czarną z białymi nićmi super, ksenony z Ledami (ma super światła w nocy bo oprócz ksenonów jest jeszcze żarówka H7), czujniki parkowania przód/tył nawigacja po Polsku, Bluetooth, USB, ledowe oświetlenie wnętrza mam 8 kolorów do wyboru, elektryczne fotele w pełnym zakresie składane lusterka felgi z oponami 235/40R18 Mk 2 ma 225/40R18 więc jest odrobinę mniejsza ta opona.
Ja na Twoim miejscu w ogóle bym się nie zastanawiał brał bym mk3. Bo ja w swoim mam wszystko przez co nie patrzę z zazdrością na nowe modele bo mam autentycznie wszystko co jest potrzebne i aż nad to.
I tak jak pisałem zawieszenie mk2 chowa się do mk3 tylko pamiętaj że mk3 w 2.0 tdci 163 KM ma całkiem inne zawieszenie niż reszta Focusów dlatego jest tak dobre są mocniejsze sprężyny, amortyzatory, hamulce dodatkowo w Mk 2 jest nagminny problem z krzywymi tarczami i pistami przednich kół zwłaszcza jak masz ciężką nogę a w mk3 już jest ok i to auto się całkiem inaczej prowadzi. Do tego polecam 18 felgi bo na nich wygląda już fajnie a trzyma się na zakrętach jak przyklejony właśnie dzięki oponom 235.
Jak dla mnie wybór jest tylko jeden.
Dzięki lukas_ko, przeliczyłem sprawę i nie kalkuluje mi się MK2 finansowo bo znalezienie hatchbacka na pełną fakturę jest wręcz niemożliwe. To zaczynam się rozglądać za MK3:D
widzisz pan.... to jednak problem z hamulcami znany jest szerszemu gronu :roll: bo juz myslalem ze moje sie cos za szybko posypaly.
a wiecie czy w foce (kombiak) albo c-maxie byly wkladane motory 2.2 albo 2.5t ? na rynek PL nie bylo - moze skads sciagnac ?
TuneFORCE 13-04-2016, 16:28 Dzięki lukas_ko, przeliczyłem sprawę i nie kalkuluje mi się MK2 finansowo bo znalezienie hatchbacka na pełną fakturę jest wręcz niemożliwe. To zaczynam się rozglądać za MK3:D
tej..mam fajnego golfa na pełna FV :one:
http://allegro.pl/vw-golf-r20-2-0tsi-my2012-r400-salon-polska-i6105427370.html
TuneFORCE wszystko super. Jest jeden szkopuł w turbo benie nie do przejścia. Pal licho spalanie ale bak za mały:P i za często trzeba stawać.
TuneFORCE 13-04-2016, 18:28 TuneFORCE wszystko super. Jest jeden szkopuł w turbo benie nie do przejścia. Pal licho spalanie ale bak za mały:P i za często trzeba stawać.
oj tam oj tam...
golf ma dwa tryby spalania - 1. z żoną 2. bez żony
w pierwszym ok 7-8l pali...w drugim 12 spala...ale za to jak :619:
lukas_ko 13-04-2016, 23:27 golf ma dwa tryby spalania - 1. z żoną 2. bez żony
w pierwszym ok 7-8l pali...w drugim 12 spala...ale za to jak :619:
No to mój Focus po modyfikacji w TuneFORCE ma też dwa tryby sterowania silnika 1. z żoną 2. bez żony i dodatkowo jest przełączany komendą głosową (żony), a w Golfie masz tylko przełącznik w manetce przy kierownicy :619:
W pierwszym pali 4,5-6 a w drugim 8-9 :619::619::619:
lukas_ko na tych Twoich przelotach pali 8-9? Bo mi pekaes wciąga raczej 12 a średnie z ostatnich 80kkmów mam 10,4.
lukas_ko 14-04-2016, 07:37 Średnią z kilku tysięcy km (bez żony)mam około 8,2-8,7 do 9 ale to już muszę naprawdę dusić, ale wiadomo że chwilowe jest dużo wyższe ale średnia z trasy IV tak się zamyka do 9
Focus jest jednak dużo lżejszy niż S-maxa czy Mondeo w kombi i mniejszy co się przekłada na opory powietrza.
Ja u siebie mam też duże koła 235/40R18 a jak miałem 205/55R16 to jak bym miał 15 koni wiecej spalanie do około litra mniej a minus taki że Focus w ogóle się nie trzymał drogi przy tej mocy i co chwile kontrola trakcji się swieciła.
Wczoraj w Mondeo 2.0 150 miałem średnią z 1200 km około 9 skrzynia mamual. Ale na 5 i 6 biegu przy około 1800-2000 obrotów to Mondeo w ogóle nie jechało jakaś masakra trzeba było kręcić ten silnik jak benzynę.
To mój Transit max długi i wysoki w dodatku na bliźniaczych kołach po wizycie w TuneFORCE lepiej się zbierał niż to Mondeo :619::619::619: tylko że on ma 485NM już przy 1900-2000 obrotów :D
MichalST 24-04-2016, 23:00 Hej, rzadko ostatnio tu bywam.
Ktoś pytał jak foka foka? Otóż trzyma się :) Jedyne problemy jakie z nią miałem to notorycznie zdychające czujniki na gruszce turbo. Po bardzo długich analizach okazało się że lekko za dużo koksu było dowalone z dołu. Heko chciał wyprowadzić moment na płasko, ale przejąłem to na swoje ryzyko żeby wycisnął siódme poty z auta. Turbawka po stronie gorącej była seryjna, więc z ledwością przyjmowała tak duże ilości spalin i powodowało to drgania wieńca VNT, które przenosząc się na gruchę uszkadzały czujnik kopiowania. Koszt tego maleństwa to "tylko" 240zł. Zabiłem ich chyba z 4szt. Finałem było zacięcie się VNT od sadzy.
Wiedząc co jest grane nie pozostało mi nic innego jak wsadzić suszarę z większą stroną wydechową :) W ten sposób w grudniu wsadziłem GTB2056VL.
https://lh3.googleusercontent.com/-yL12JFf0pv8/VpfExzxZLjI/AAAAAAAACBI/aH6Vxk1njps/s1280-Ic42/WP_20151217_001.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-iNiOiVW0Xfs/VpfFDqA5o_I/AAAAAAAACBQ/nk8_NaVDl_g/s1280-Ic42/WP_20160107_001.jpg
Turbawa przerobiona z elektronicznego aktuatora na sterowanie gruchą. Pierw było podciśnieniem na gruszce z seryjnego turbo, ale nie szło ustawić prawidłowo wstawania i ciśnienia. Albo leniwie się budziło, albo po ustawieniu żeby wstawało normalnie przeładowywało do poziomu 2,5bar. Pozostawało pędzić do Wysiółka na poprawkę programu lub... Parę piw i nowa koncepcja w głowie :) Gruchę odkręciłem i przykręciłem do grodzi luzem żeby tylko sobie działała razem z tym czujnikiem kopiowania nie waląc błędów. W miejsce gruchy podciśnieniowej wsadziłem gruchę nadciśnieniową z turbobenzyny Saaba. Tak więc turbo jest sterowane teraz dokładnie w ten sam sposób co pierwsze generacje VNT. Ciśnienie ustawiłem na MBC Properfekt i całość działa pięknie. Jedyny minus do 2000rpm turbo wstaje z lagiem i nawet zadyma powróciła (przydaje się dla wisielców jazdy na zderzaku hehehe), ale powyżej tych obrotów lag, wstawanie jest identyczne jak dla hybrydy. Nawet powiedziałbym jest lepiej dla układu napędowego bo nie dostaje brutalnego wzrostu momentu od spodu (sprzęgło jeszcze nadal seryjne i żyje). Ogólnie osiągi bez zmian, ale problemy się skończyły. Znawcy turbin zauważą że jest ona chłodzona w Volvo wodą - tak, u mnie też podpiąłem to chłodzenie. Silnik jeździ na oleju 0w40 i nie bierze go wcale.
Jako ciekawostka tak stuningowana foka pali mi teraz w trasie mniej niż na seryjnych klamotach. 170km/h, 4 osoby + bagaż, spalanie 6,2L (z kalkulatora). Dla porównania firmowa Octavia 1,6TDI 110hp brała mi 8,4L w 2 osoby i bez przekraczania 140km/h. I gdzie tu ekologia kochani politycy z UE? Śmierdzący diesel 2x mocniejszy i pali mniej :P
Jakby ktoś chciał mnie naśladować proponuję to 2x przemyśleć bo można popaść w alkoholizm. Jeżeli chodzi o bezproblemową Fokę to da rady na turbohybrydzie, ale z płaskim momentem. A jeżeli chcieć więcej to znaleźć świra w warsztacie co pożeni GTB z Foką :D
PrzemekR 20-10-2016, 12:06 Czy ma ktoś może wykres dla wykonanej modyfikacji w Focusie 2.0 tdci ze skrzynią Powershift (fabrycznie 110 km). Niestety fotki z tego wątku zniknęły, a i na stronach tunerów zwykle są wersje ze skrzynią manualną.
gdzieś mam :)
zagadaj do tedika, robiłem mu takiego :)
...
zagadaj do tedika, robiłem mu takiego :)
Proszę bardzo wykres z mojego byłego, już nieżyjącego...
PrzemekR 20-10-2016, 13:47 Dzięki bardzo :)
ukaszwrx 05-08-2017, 13:02 Toszke ogrzeje temat foka mk2fl 2.0tdci DW10 bez DPF + IC + hybryda jakich "cyferek" mozna oczekiwac i czy ma to sens bez wydechu???
zależy od wtrysków, może być tak, że pow 170KM bedzie zadyma, a może 190 wyskoczy
ukaszwrx 05-08-2017, 13:25 Heko bede w kontakcie z Toba :) mozliwe ze zrobie sobie wycieczke do PL pod koniec pazdziernika to podjade do Ciebie po chipsa :027: zobaczymy wtedy co i jak i pogadamy czy ma to sens :wink:
Witam,
po kilku miesiącach namysłu i czytania tego forum postanowiłem zawirusować swoje auto. Ponieważ nie po drodze mi Nasi forumowi magicy, zrobiłem to u kolegów, którzy programowali mi poprzednie auto. Od razu dodam, że robili pierwszy raz tego typu silnik gdyż na co dzień zajmują się inną grupą aut. W załączniku przedstawiam wykres z hamowni. Zdziwiony byłem tylko, że przed zmianą auto nie miało fabrycznego 163 km.
Przeglądając to forum czytałem wypowiedzi, że po czipie Focusy osiągają prędkości rzędu 240 km/h. Niestety mój po zmianie programu osiąga tylko 220 km/h i to już trzeba trochę poczekać, przed zmianą ledwo przekraczał 200 auto ma skrzynię typu Powershift.
Dobrze by było jakby ktoś się wypowiedział na temat wykresu z hamowni. :!:
przy 180KM 220km/h to prawie dobrze, myślę że 240 to robią te które mają pod 200KM
przy 180KM 220km/h to prawie dobrze, myślę że 240 to robią te które mają pod 200KM
Umówiłem się z nimi, że pojeżdżę kilka dni i dam znać czy coś poprawiamy czy zostawiamy. Nie chciałem za bardzo go do 200 robić, gdyż boję się o skrzynię. Niby auto ma pełny serwis na oryginałach, przebieg 175 tyś a skrzyni wogóle nie znam. Jedynie co to zrobiłem sobie adaptację sprzęgieł u kolegi Mayyaka, choć pracowała wg mnie ok.
ale 200KM nie zaszkodzi skrzyni, tylko moment pow. 400Nm
ale 200KM nie zaszkodzi skrzyni, tylko moment pow. 400Nm
No widzisz, dobrze wiedzieć. Gdzieś wyczytałem że 450 Nm wytrzymują ale nie wiem ile z tego prawdy. Jutro jadę w trasę ponad 400 km zobaczymy czy to co zrobili to starczy czy jeszcze mam coś poprawić. Jakby mi coś nie pasowało to do ilu można podkręcić ten moment ??? Kolega może napisać na PW z góry dzięki.
400Nm,więcej szkoda, a nawet 450Nm nie poprawi vmax :)
400Nm,więcej szkoda, a nawet 450Nm nie poprawi vmax :)
O te Vmax tak mi nie zależy, gdyż i tak powyżej 180 nie jeżdżę. Także pojeżdżę trochę i zobaczę jaka będzie poprawa. Zdziwiony tylko byłem, że przy fabryce nie miał 163 km tylko 156. Puki co jestem zadowolony :one:
Damianero74 15-06-2019, 23:31 Witam!
Posiadam Volvo C70 II 2.0D 136 z mokrym DPF (niedawno czysczony w "pralce"), 2009 rok i 240000 km przebiegu. Jaka jest bezpieczna moc i nm, żeby osprzęt silnika, skrzynia biegów, sprzegło z dwumasem i DPF nie "oberwały" w zadnym stopniu? Czy przy tym przebiegu warto interesować sie chiptunningiem?
Skrzynia manualna 6 biegowa, bodajże MMT6, DPF mokry z płynem Eolys
Jeżeli jest taka możliwość, to nie chciałbym robić chipa do granic wytrzymałości silnika i osprzętu, tylko tak jeszcze bezpiecznie „z zapasem”.

ok. 165KM 400Nm
przebieg jeszcze spoko
Damianero74 17-06-2019, 12:52 Dzięki za odpowiedz, a nie wpłynie to jakoś negatywnie na żywotność/interwały wypalania DPF? 400nm to nie będzie za dużo dla skrzyni i dwumasu?
zależy od stanu, w szczególności wtrysków
damian2804 04-09-2019, 20:19 Heko mialem forda teraz mam grande punto ile bezpiecznie by uzyskal z 1.9 130koni i koszt 1.5k ?
Heko mialem forda teraz mam grande punto ile bezpiecznie by uzyskal z 1.9 130koni i koszt 1.5k ?
hej
jeśli zdrowy, ok. 155KM
cezarg1410 16-01-2020, 20:57 heko zajmujesz się jeszcze tymi silnikami w 2.0?
Mam 253 kkm i trochę nieudolnie wycięty DPF :)
na okrągło :)
a z "usuniętymi" dpf bardzo często :D
|
|