Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Skąd pociągnąć zasilanie do wskaźnika doładowania?


Snajper_881
15-04-2011, 17:31
Witam!
Potrzebuję pociągnąć skądś prąd do czujnika doładowania turbiny. Wychodzą od niego 3 kable: czarny- wiadomo...pomarańczowy-zasilanie po włączeniu świateł, czerwony-ogólne zasilanie. Wygląda to według instrukcji tak: Czerwony do stacyjki i po włączeniu zapłonu zegar się świeci jasnym światłem, pomarańczowy do włącznika świateł- po włączeniu świateł, zegar lekko przygasa. Chce podłączyć tylko czerwony w taki sposób, by prąd był tylko po włączeniu świateł w obojętną pozycję, czy to pozycyjne czy mijania, ale wraz z regulacją oświetlenia deski rozdzielczej. Najprościej chyba ciąć kabel od radia, jednak wolałbym tam nie ingerować. Kombinowałem z zapalniczką, jednak, okazało się, że zapalniczka ma zasilanie cały czas, nawet po wyłączeniu zapłonu. Proszę o jakieś sugestie.

Oktan
15-04-2011, 18:12
no to podepnij się pod włącznik świateł - tam masz oba (+) jakich potrzebujesz :D

Snajper_881
15-04-2011, 18:21
Ta, ale które to kable. Pod włącznik dochodzi taśma kabli.

wilhelm
15-04-2011, 18:54
sprawdzaj po kolei :D

Snajper_881
15-04-2011, 19:07
"Ala Badger": Dobrze się czujesz?

wilhelm
15-04-2011, 19:25
jak podłączałem u siebie pod radio to sprawdzałem po kolei, więc nie wiem co ci się w tym nie podoba. bierzesz miernik w rękę i działasz.

to nie robota dla lenia :D

SrebnaStrzała
15-04-2011, 19:46
Snajper ja Ci mogę dać zdjęcie kabli jak mam u siebie
U mnie jest tak że pali się przy postojowych, drogowych, długich a
gaśnie przy przeciwmgielnych.
Ten wskaźnik masz analogowy czy cyfrowy ? jaką ma miarkę na tablicy do 2 bar?

Snajper_881
15-04-2011, 20:07
Mam taki http://allegro.pl/wskaznik-turbo-doladowania-boost-smoke-auto-gauge-i1560995851.html Ja chce wykorzystać tylko jeden kabel, podpiąć jakoś tak, by świeciło razem ze światłami i mógłbym regulować podświetlenie tego wskaźnika razem z podświetleniem deski.

SrebnaStrzała
15-04-2011, 21:08
Mam nadzieje że wytrzyma ciśnienie 2.6 :)
Pamiętaj podczas zakładania go musisz to zrobić niezwykle dokładnie! Ja dopiero za 3 razem zapewniłem mu 100% szczelność przy rurze od ic.
Nie wiem jak z rozjaśnianiem bo ja tego nie mam.
Ja wykorzystałem 2 kable + i -

Snajper_881
16-04-2011, 10:56
Mam nadzieje że wytrzyma ciśnienie 2.6
Dowaliłeś teraz że żal...
Absolutnie nie musi bo żadna turbina w Mondeo Ci tyle nie nadmucha. Tym bardziej fabryczna, ludzie !!... Ostatnio mi mechanik powiedział, że w rurze od IC jest ciśnienie 2bar to uciekałem z tego warsztatu.

SrebnaStrzała
16-04-2011, 16:31
Snajper kurde no nie kłuć się bo mam też wskaźnik i mi strzałka wychyla się do miejsca gdzie powinno byc 2.5 bar wiec błagam! Mam Ci filmik nagrać czy co ?
To nie jest benzyna gdzie mamy ledwo ponad 1 bar.
Ja nie wiem, żeby mieć auto po chipie a nie znać tak podstawowych parametrów własnego silnika.
Oczywiście jak ktoś ma chociażby trochę nieszczelny układ to ciśnienie będzie góra 1.6, dlatego montaż czujnika trzeba wykonać z niezwykłą precyzją i bardzo dokładnie go uszczelnić.
http://www.youtube.com/watch?v=h79c60tcwN0
Tutaj masz przelicznik PSI na BAR jakbyś nie dowierzał:
http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html

Snajper_881
16-04-2011, 19:08
No proszę Cie...nie ma cienia szans wydmuchać takiego ciśnienia na tej turbinie. Kup lepszy wskaźnik...Akurat z PSI i BARami niestety mam codziennie styczność ;/ Parametry swojego silnika po CHIPie znam aż za dobrze, zaufaj...

wilhelm
16-04-2011, 19:36
turbo w mondeo tdci 130, dmucha stałe 1.5 bara a w overbooscie ponad 2.0 (na moim wskazniku dochodzi do konca)

SrebnaStrzała
16-04-2011, 21:40
turbo w mondeo tdci 130, dmucha stałe 1.5 bara a w overbooscie ponad 2.0 (na moim wskazniku dochodzi do konca)
Zgadza się stałe jest między 1.4 a 1.6 a w overboost'cie dochodzi do 2.5-2.6.
Wilhelm możliwe że masz ogranicznik przy 2.0 i dlatego dalej nie ciągnie. U mnie na wskaźniku dochodzi na litery boost co wnioskując po odległości od 2.0 jest jakieś 0.5bar oczywiście trzyma tam tylko przez około 2 sekundy ale JEST!
Wskaźnik mam dobry produkcji szwedzkiej nie jakieś made in china jak większość na allegro

Snajper_881
17-04-2011, 13:34
Ty dalej swoje. Jak masz odczyt z czujnika MAP to masz wskazania razem z atmosferycznym ciśnieniem 2.5 bara czyli około 36.7 PSI. Zapomnij, by fabryczna turbina dmuchała Ci 2.6bara...

SrebnaStrzała
17-04-2011, 16:04
słuchaj oboje z wilhelmem mamy analogowe czujniki wpięte w układ ic, analog to nie elektronika, to proste jak budowa cepa!
Skoro stałe jest 1.6 i to się ZGADZA! to jak Ci piszę że wskazówka przesuwa się na pozycję gdzie powinno się znajdować 2.4-2.5 bar tzn że tak jest! To tak jakbyś mi mówił że mam czarne auto kiedy ja codziennie je widzę i jest srebrne.
To Ty się mylisz nie ja, zresztą prawdopdobnie sam się nie długo przekonasz o ile układ będzie szczelny i o ile masz sprawną turbinę.
Masz pełno filmików na yt gdzie wskazówka dochodzi do 2.0 przy tym większość tutaj ma blokadę stąd zatrzymuje się na 2.0 ja tej blokady nie mam, stąd mogę to oszacować. Jeśli będę miał sprzyjające warunki czyli uda mi się przymocować kamerę to Ci nagram film bo widzę że masz jakieś fantazje na ten temat.

SrebnaStrzała
18-04-2011, 18:58
Jak tam pomiar Snajper? Masz już licznik zamontowany?