Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Niepokojący odgłos po wyłączaniu silnika
Zapytałem mailem o ten zawór w sklepie forda w tym w którym wyżej podałem link i na podstawie moje vin taka odpowiedź
Odpowiedź:
Według katalogu Forda do tego modelu powinien być inny zawór.
Jednak numer katalogowy określa zawór wraz z przewodami. W dodatku są 2 różne.
Można wymontować stary i porównać wizualnie. Mechanicy kupują u nas ten zawór praktycznie do każdego silnika Diesla Forda i montują bez problemu
Było już tutaj pisane o możliwości zakupu takiego zaworu na znanej aukcji od firmy z Częstochowy. Zawory maja różne numery ale są wzajemnie zamienne (ważne by miały dwa piny). W autach poliftowych jest taki sam zawór z tym że tylko jeden (do sterowania turbiną), ale również siada i pierdzi. Jestem właśnie po jego wymianie i niepokojace dźwięki ustały oraz poprawiła się dynamika jazdy. Zawór na 100% jest nowy (nie regenerowany). Koszt: 104 zł z przesyłką.
Jak możesz podaj jakiś namiar na tą firme,pozdrawiam
Ja kupiłem ten:
http://allegro.pl/czujnik-zawor-n75-turbiny-egr-ford-6g9q-9e882-ca-i5108035707.html
i śmiga aż miło
Maz Nie cytujemy całych postów
stelmacher 04-09-2015, 18:22 Ja kupiłem ten:
http://allegro.pl/czujnik-zawor-n75-turbiny-egr-ford-6g9q-9e882-ca-i5108035707.html
i śmiga aż miło
tez kupilem u tego sprzedawcy z tym ze ludzilem sie ze jeden jest tylko uszkodzony ale po 2 dniach siadl drugi podmianki nie pomogly, wiec kupilem tez u niego drugi i jak narazie z autem wszystko ok a czasmi mialem nieoczekiwane zaniki mocy jak narazie od ponad miesiaca z autem wszystko jak nalezy :)
oby tak dalej :)
easytouch 13-09-2015, 22:02 Witam, też zakupiłem obydwa zawory ponieważ dochodziły spod maski dziwne dźwięki zaraz po zgaszeniu silnika. Niestety przy pierwszym zaworze (bliżej chłodnicy) nie oznaczyłem sobie węży i nie jestem pewien czy dobrze je założyłem. Przy drugim zaworze (bliżej turbiny) nie mam żadnych wątpliwości - wszystko zrobione tak jak było. Moje pytanie jest następujące - jakie mogą być skutki zamienienia miejscami węży i jak to mogę zdiagnozować? ;/
Przy jednym kiedyś zamieniłem przez przypadek przewody tylko nie pamiętam przy którym.
Po krótkiej jeździe wywaliło check.
Dzięki JVC. Zrobiłem 40 km i nic się nie działo wiec chyba wszystko założyłem poprawnie. Dzięki
wildthink 14-09-2015, 17:50 Mam polifta z końcówki 2010 roku i też mi coś "pierdzi" pod maską po zgaszeniu silnika. W podanym linku do aukcji, w opisie nie jest wymienione mondeo tylko foki, c-maxy itd. Rozumiem, że to wszystko jedno i będzie do mojego pasował? W polifcie jest tylko jeden? Gdzie go szukać?
dzięki
Przemol1974 14-09-2015, 19:36 Witam, też zakupiłem obydwa zawory ponieważ dochodziły spod maski dziwne dźwięki zaraz po zgaszeniu silnika. Niestety przy pierwszym zaworze (bliżej chłodnicy) nie oznaczyłem sobie węży i nie jestem pewien czy dobrze je założyłem. Przy drugim zaworze (bliżej turbiny) nie mam żadnych wątpliwości - wszystko zrobione tak jak było. Moje pytanie jest następujące - jakie mogą być skutki zamienienia miejscami węży i jak to mogę zdiagnozować? ;/
Przy zaworkach są opisane wejścia, wymieniłem oba zaworki i auto odżyło.
easytouch 15-09-2015, 11:49 Przy zaworkach są opisane wejścia, wymieniłem oba zaworki i auto odżyło.
Przy zaworkach tak, niestety na wężach nic nie mam i dlatego nie byłem pewien czy dobrze je podłączyłem. Zrobiłem już ok. 100 km i wszystko gra więc pewnie jest dobrze.
Przemol1974 16-09-2015, 16:19 To sprawdzasz gdzie idą, tam nie ma tragedii. Ja sprawdzałem właśnie w ten sposób by być pewnym.
stelmacher 17-09-2015, 19:23 ja z tego co pamietam na wezykach u siebie mialem biale kropki
Przemol1974 17-09-2015, 21:35 To trzeba wziąć na logikę... Na zaworku na jednym z wyjść jest Qut i to jest wyjście na element wykonawczy(turbina) Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
wiwaldi1984 06-10-2015, 17:09 Witam.
Mam taki dziwny objaw że w czasie jazdy i po zgaszeniu silnika słychać stukanie jakiegoś zaworku i brzęczenie. Czytałem że brzęczenie to jest normalnym objawem przy czyszczeniu się EGR ale te stuki :roll: Nie wiem czy to jest powiązane razem z tym że jak jest zimny silnik i ruszam to przy dodawaniu gazu szarpie i jak jadę stała prędkością to tak samo szarpie i spróbowałem włączyć tempomat i szarpanie ustało. Nie wiem co jest mojemu ale zaczyna mnie drażnić. Proszę o pomoc jaka może być przyczyna bo komputer nie pokazał żadnego błędu.
u mnie jest taki dziwne jak by chłeptanie po zgaszeniu auta czy to to samo jest?
wiwaldi1984 06-10-2015, 18:52 Tak to samo ale już przymierzam się do kupna Elektrozawór - sterowanie podciśnienia turbiny bo z tego co wyczytałem na wszystkich postach to na 90 % będzie ten zawór :roll:
slawek-kali 06-10-2015, 19:05 Mozesz je zamienic i zobaczyc czy cos sie zmieni.
Jednak przygotuj sie na kupno, chyba niecale 130zl.
wiwaldi1984 06-10-2015, 19:20 tak wiem że można by było podmienić ale jestem obecnie w Niemczech i tu jest mały problem z tym i znalazłem na ebay.de http://www.ebay.de/itm/PIERBURG-7-01771-01-0-ORIGINAL-Druckwandler-Abgassteuerung-Turbolader-FORD-VOLVO-/251923234713?
hash=item3aa7cb7f99
i kosztuje 41euro z przesyłką
slawek-kali 06-10-2015, 19:43 Gdzie jestes w DE? Ja zyje tu na stale i chetnie pomoge, oczywiscie darmowo zeby nie bylo niedopomowien.
Cena ok. tu masz jeszcze http://www.pkwteile.de/oen/1449602
wiwaldi1984 06-10-2015, 19:56 Dzięki Bardzo cena jest lepsza niż moja:lol: Jestem koło Kleve przy granicy NL
Gdzieś przypadkiem czytałem że trzeba wymienić dwa zawory, tylko w polifcie nie wiem gdzie one się znajdują, jeden obok turbiny bodajże a drugi?
slawek-kali 06-10-2015, 21:13 Ale to przedlift.
maniunio 07-10-2015, 09:34 Tutaj macie lepszą cenę: http://allegro.pl/show_item.php?item=5108035517 - 94zł.
w naszym dziale Sprzedam był ktoś, kto sprzedawał 4 szt. w tym 2 nowe za 100 zł
wiwaldi1984 07-10-2015, 16:08 Już kupiony zawór, tyko czekam za przesyłką i napiszę czy jest zmiana .
Na allegro może jest taniej ale ja potrzebuję to w DE i koszty przesyłki itd.
Dzisiaj miałem taki przypadek że przy redukcji na drugim biegu wciskam pedał gazu a tu nic nie ma mocy i po chwili załapał :roll: . Nie wiem co jest ale zobaczę jak wymienię ten zawór.:570:
stelmacher 07-10-2015, 16:19 to ten zawor tez wymienilem ostatnio je u siebie dziwne odglosy ustaly ale poszarpywanie z rana nie zawsze ale czasem sie pojawi jest
masz manual czy automat?
wiwaldi1984 07-10-2015, 20:02 Mam manualna skrzynię. Ale mam pytanie bo tam są dwa zaworki pierwszy od strony chłodnicy prowadzą wężyki gdzieś koło rozrusznika a ten drugi to wężyki prowadzą w stronę turbo i chyba EGR . Ale nie jestem pewien
stelmacher 07-10-2015, 20:03 WYMIEN najlepiej odrazu dwa
wiwaldi1984 07-10-2015, 21:03 Już kupiłem tylko jeden i wymienię ten który prowadzi do turbo i EGR i zobacze co będzie się działo jak to nie pomoże to kupię drugi. Na razie czekam na kuriera. Jak zamontuję to napiszę co się dalej dzieje :lol:
stelmacher 07-10-2015, 21:31 u mnie bylo tak ze wymienilem jeden byl spokoj 3 dni i zaczal pierdziec drugi
wiwaldi1984 09-10-2015, 17:55 Witam. Już zamontowałem i była próba i jest ok :lol: tzn. brak poszarpywania i stukania przy wyłączonym silniku. A ten drugi od czego jest ? bo to co zauważyłem to jest połączony z przepustnicą a ten drugi wężyk to nie wiem i w nim zasysa powietrze delikatnie i w tym zaworku nic się nie dzieje jak dotykam końcówki.I jeszcze nie mogę dojść co hałasuję w trakcie jazdy przy drugim trzecim i czwartym biegu przy dodawaniu gazu to odgłos jakby jakieś łożysko lub może przegub przy skrzyni hałasował i jeszcze mam jedno podejrzewam że może poduszki poszły od strony skrzyni. A ten odgłos słychać tylko przy dodawaniu gazu i turbina raczej to nie jest. :roll:
Ten drugi to z egr jestzwiązany bodajże
wiwaldi1984 09-10-2015, 18:32 chyba nie bo do egr jest podłączony z tym drugim zaworkiem tzn od strony przedniej szyby
wiwaldi1984 09-10-2015, 19:42 Tak własnie się zastanawiam o tym pierwszym zaworku
A serwo nie zamyka czasami układu nadmuchu?
wiwaldi1984 19-10-2015, 21:50 Witam. Po dłużej diagnozie okazało się że EGR jest do wymiany i stwierdził to serwis w Niemczech i umówiony jestem w tym tygodniu na wymianę i te powinny się skończyć stukanie na zgaszonym silniku.Jak wymienię to napiszę czy lepiej :one:
Bump: A co do zaworków to ten pierwszy jest od gaszenia silnika i on prowadzi do przepływomierza a wszystko i tak zaczyna sie od vakum pompy. Ten drugi to prowadzi do turbiny. Egr jest tylko elektryczny i nie ma żadnego wężyka z zaworków podciśnienia.
lesnik10 23-10-2015, 20:03 U mnie natomiast jak było słychać to pierdzenie po wyłączeniu silnika to przynajmniej wiedziałem, że turbo działa. Ostatnio nie mam tego odgłosu, ale notorycznie wyskakuje mi błąd P2263: Turbocharger/Supercharger Boost System Performance (Powertrain, Generic).
Bywa, że check sam sie wyłączy i przez jakiś czas jest spokój (ale pierdzenia dalej nie ma)
Czy to może być ten zawór. Np zamknął się na dobre i turbina wogóle je jest sterowana?
slawek-kali 23-10-2015, 20:05 Moze.. czemu po prostu nie zainwestowałeś 100 kliku zlotych ?
mirekv500 25-10-2015, 15:39 Witam .Dzisiaj po odpaleniu silnika usłyszałem dziwny odgłos jakby popierdywanie i nie mogę zlokalizować skąd dochodzi.Może ktoś się z tym już spotkał? podaję link do filmiku https://youtu.be/83GumAtJPMg
Coś mi się zdaje, że robisz sobie z nas jaja.
Przemol1974 25-10-2015, 18:48 To pewnie słynne zaworki, jeden z nich będzie uszkodzony
lesnik10 26-10-2015, 08:28 zaworki zamieniłem. nic nie zmieniło, odgłosu spuszczanego powietrza nadal nie ma
mirekv500 26-10-2015, 18:42 Żadne jaja,Po pewnym czasie ustało a następnego dnia po odpaleniu znowu popierduje.A gdzie zlokalizować te zaworki i za co odpowiadają?W czwartek czeka mnie trasa 1500 km, żebym tylko nie stanął w nocy w polu.
Robert_Taki 26-10-2015, 19:39 Tutaj poczytaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=129377
W moim Mondeo 2.0 tdci zaraz po wyłączeniu silnika słychać buczenie, coś jakby rezonowało przez ok. 10-15 sekund. Po tym czasie nagle ustaje. Co to może być?
Obstawiałem pompę wspomagania, uzupełniłem płyn, ale to nie to. Nie ma żadnych błędów, wszystko działa, tylko to buczenie, które nie zawsze się pojawia, aczkolwiek co raz częściej.
maniunio 28-10-2015, 10:44 W moim Mondeo 2.0 tdci zaraz po wyłączeniu silnika słychać buczenie, coś jakby rezonowało przez ok. 10-15 sekund. Po tym czasie nagle ustaje. Co to może być?
Obstawiałem pompę wspomagania, uzupełniłem płyn, ale to nie to. Nie ma żadnych błędów, wszystko działa, tylko to buczenie, które nie zawsze się pojawia, aczkolwiek co raz częściej.
U mnie buczał właśnie zaworek. Po wymianie cisza.
Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć w którym miejscu są te zaworki?
Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć w którym miejscu są te zaworki?
Nie wiem gdzie są w mondeo jeśli tak samo jak w galaxy to ja mam jak otworzysz maske najlepiej zdjąc pokrywę silnika. Z prawej patrząc na filtr powietrz i od niego wyżej idącą rure to obok tej rury jak spojrzysz niżej u mnie widać te dwa zaworki.
Pytanie z innej bedzie bo nie wiem czy sprzedawca sie pomylił wysyłając mi inny nr zaworka czy wysłał poprostu inny ale pokrywający się z moim nr?
Witam mam pytanie odnosnie nr zaworka czy te numery ponizej sie pokładają i można zamiast tego 1 np wstwić ten drugi?
Pierwszy 6G9Q-9E882-CA (mój)
7.01771.00
08T256
Drugi:
6G9Q-9E882-CB
7.01771.02
13T347
Albo się pomylił albo jest ok ;-) założyłem go i auto nie syczy a czy jedzie lepiej narazie na krótkim dystansie tego nie zauważyłem.
2013 kolega ma, jest inaczej z zaworkami
slawek-kali 30-10-2015, 18:30 Bez roznicy.
Bez roznicy.
Masz na myśli nr zaworków czy umiejscowienie zaworków?
Robert_Taki 30-10-2015, 21:26 Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie i zaznaczyć w którym miejscu są te zaworki?
W tym poście jest to już wyjaśnione.Proponuję zamknąć temat. Wszystko na ten temat zostało już opisane.Teraz to same powtórki.Zaczyna być nudne.
JA ponawiam moje pytanie bo nie wiem czy gość mówi prawde czy wysłał mi inny a mówi ze pasuje ;-)
"Pytanie z innej bedzie bo nie wiem czy sprzedawca sie pomylił wysyłając mi inny nr zaworka czy wysłał poprostu inny ale pokrywający się z moim nr?
Witam mam pytanie odnosnie nr zaworka czy te numery ponizej sie pokładają i można zamiast tego 1 np wstwić ten drugi?
Pierwszy 6G9Q-9E882-CA (mój)
7.01771.00
08T256
Drugi:
6G9Q-9E882-CB
7.01771.02
13T347
Albo się pomylił albo jest ok ;-) założyłem go i auto nie syczy a czy jedzie lepiej narazie na krótkim dystansie tego nie zauważyłem."
Pierwszy 6G9Q-9E882-CA (mój) 7.01771.00 08T256 Drugi: 6G9Q-9E882-CB 7.01771.02 13T347
jest ok , 6G9Q-9E882-C ta część nr cię interesuje i jeden z drugim się zamienia ..CA -> CB
jest ok , 6G9Q-9E882-C ta część nr cię interesuje i jeden z drugim się zamienia ..CA -> CB
Dzięki moge spać spokojnie.
A po wymianie stwierdziłem że napewno nowy nie syczy :-) No i może brak jakiś tam małych zająknięć w czasie przyspieszania, ale myśle że mój mimo że syczał po zgaszeniu auta chyba był dość sprawy bo prawie róznicy nie odczuwam.
11leon22 11-11-2015, 11:35 Witam
Czy ktoś wie gdzie szukać tego drugiego zaworka w wersji poliftowej pierwszy jest widoczny ale drugiego nigdzie nie mogę zlokalizować.
11leon22 11-11-2015, 13:22 Znalazłem drugi zawór w wersji poliftowej zawory są różne drugi jest czarny z inną wtyczką o numerach 7.04006.00.
Czy ktoś wymieniał może ten zawór?
U mnie objaw to piszczenie ale nie jestem wstanie określić czy to właśnie ten zawór piszczy.
A w którym miejscu się dokładnie znajduje ten czarny zawór? W wersji poliftowej
11leon22 12-11-2015, 10:41 Kilka centymetrów pod tym czerwonym też podłączone są do niego 2 wężyki i wtyczka z metalową zawleczką zawleczką.
Bump: Dokładnie chodzi o tą część
http://allegro.pl/ford-2-0-tdci-zawor-podcisnienia-7-04006-00-i5752926964.html
Pisałem do sklepu forda to twierdzą, że części o tym numerze nie ma w hurtowniach.
Zamówiłem więc na allegro używkę 50zł nie majątek może będzie działać.
Dzięki, dziś zerknę u siebie jak mam.
Przyłączam się do pytania o numery drugiego zaworu. Jest inny niż ten wyżej - mniejszy. Niestety patrząc na zdjęcia nie widzę na nim oznaczeń. Tutaj dwie aukcje, gdzie są zdjęcia jednej i drugiej strony:
http://allegro.pl/ford-2-0-tdci-zawor-podcisnienia-7-04006-00-i5752926964.html
http://allegro.pl/ford-mondeo-volvo-zawor-podcisnienia-7-04006-00-i5769196457.html
Prośba o pomoc w namierzeniu numerów.
Witam. Szybkie pytanie koledzy, Który ZAWÓR PODCIŚNIENIA STERUJE TURBINĄ ten bliżej kierowcy czy ten bliżej przodu auta. Sa dwa i sątakie same... S max 2008. 2.0 tdci
czy ktoś posiada zdjęcia gdzie w polifcie znajdują się te zaworu lub może opisać gdzie dokładnie się znajdują ... nie ma ich tam gdzie byłby w MK4 2007-2010 , przynajmniej nie są wprost widoczne
Oba zawory znajdują się z prawej strony silnika, zakładając że stoimy na wprost otwartej maski. Jeden jest powiedzmy brązowy drugi zaś czarny znajduje się tuż pod brązowym kilka cm jakieś 10-15. U mnie po zgaszeniu silnika jest odgłos bzyczenia i jak by czkawkę ktoś miał może ktoś potwierdzić takie odgłosy?
Edi - to masz do wymiany zawór i raczej na pewno ten brązowy. Gasząc auto dotknij go i poczujesz że drga w rytm odgłosu jaki wydaje.
Czuję że oba wymienię i wydaje mi się że z mocą szału nie ma niby 163 ps ale szału nie ma. A który jest od czego, brązowy od turbo? Polarny dzięki za uświadomienie
Zawory oba zamówione koszt 260 z dostawą,jutro wymiana zobaczymy co i jak z tym bzyczeniem i czkawką. W serwisie koszt obu to 1040 zł we Wrocławiu
Edi - a ten drugi zawór (czarny) gdzie i jaki zamówiłeś?
Box-Moto Ruda śląska tel.622651009 obydwa tu zamówiłem
A masz numer części tego drugiego? Bo póki co mój jest OK, niemniej jak poszukiwałem, to nikt nie podawał numeru części.
Pierburg 7.04006.00 A ten brązowy wymienialeś Polarny? Jakie były przyczyny i jaki efekt po wymianie?
Ja zmieniałem ten brązowo-czarny, bo był słyszalny przy gaszeniu i jak się dotknęło go ręką, to drgał. Po zmianie ustąpiło. Przy okazji wydaje mi się, że reakcja na gaz lepsza.
Ten czarny wydaje mi się, że jest OK.
A Ty zmieniałeś ten czarny bo jakie miałeś objawy?
Jutro zmieniam oba to się okaże co i jak i czy ta czkawka ustała po zgaszeniu silnika.
Edi - jak możesz porób zdjęcia i napisz jak dostęp do tego czarnego. Bo z tego co widziałem za wesoło nie jest. Brązowo-czarny stosunkowo łatwo wymontować.
Zawory wymienione czasu operacji 30 min pacjent żyje, zdjęć Noe zrobiłem bo zimno i się spieszyłem, narzędzia to klucz 10 płaski śrubokręt cieniutki by ściągnąć wężyki z zaworów. Proponuję ściągnąć odrazu obudowę filtra tą wierzchnią będzie wygodniej. Do brązowego zaworu sprawa wygląda prosto ściągamy 2 wężyki i odkręcić 2 nakrętki 10 mm. Jak chcemy wymienić czarny zawór nie zakładamy jeszcze brązowego, czarny zawór należy zsunąć porostu stronę filtra powietrza jak nie będzie chciał zejść to z wyczuciem lekko na wagę wziąść i również zsunąć. Ściągamy 2 wężyki i wtyczkę wycinamy zakładamy nowy czarny zawór podpinamy wtyczkę i wężyki, teraz zakładamy brązowy przykrecamy nakrętki wężyki i podpinamy wtyczkę. Wymiana za nami, silnik bardziej elastyczny lepiej odrobinę się zbiera i tyle. Powodzenia
daniel66 05-01-2016, 13:33 Edi czy aby wymienić te czujniki trzeba mieć kanał i zdejmować osłonę czy spokojnie zrobisz to stojąc z boku?
U mnie są objawy takie jak podaliście powyżej i co jakiś czas (np. przy mocniejszym dodawaniu gazu i wchodzeniu na obroty) wyskakuje błąd P0234. Czy wam też takowy towarzyszył? :)
Te zawory znajdują się na wierzchu, patrz między filtr powietrza a silnik
Bump: U mnie błądy nie wyskakują
daniel66 05-01-2016, 14:34 Dzięki ;) U mnie wyskakują dwa:
Kod: P003A - Przekroczony limit programowania polozenia mechanizmu sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej A
Kod: P0234 - Stan nadmiernego ciśnienia trubosprężarki
daniel66 07-01-2016, 16:26 Te zawory znajdują się na wierzchu, patrz między filtr powietrza a silnik
Bump: U mnie błądy nie wyskakują
Edi a "czkawka" Ci ustała po zgaszeniu silnika?
Powiem szczerze ze nie zbyt ,musze nagrać i gdzieś wrzucę to sami usłyszycie określicie czy to po prostu tak ma być dziwne odgłosy jakieś 10 sek. po zgaszeniu silnika po wymianie zaworów myślałem ze to aktywna żaluzja ale nie. Fakt auto odrobine lepiej pracuje po tej wymianie
Edi - jak będziesz we Wro to możemy się spotkać i posłucham na żywo. Ja u siebie po wymianie miałem natychmiastową ciszę.
daniel66 07-01-2016, 22:17 Koledzy a przeprowadzaliscie adaptacje po wymianie? Gdzieś na forum wyczytałem że takową należy przeprowadzić. Ile w tym prawdy?
Ceweczki się uspokoiły bo było je słychać, auto kula się lepiej tak więc mimo wszystko uważam że warto było. daniel66 o adaptacji tych zaworów nic nie znalazłem.
Koledzy a przeprowadzaliscie adaptacje po wymianie? Gdzieś na forum wyczytałem że takową należy przeprowadzić. Ile w tym prawdy?
robiłem tylko reset adaptacji
daniel66 08-01-2016, 10:56 Pierburg 7.04006.00 A ten brązowy wymienialeś Polarny? Jakie były przyczyny i jaki efekt po wymianie?
Edi a za co odpowiada ten czarny zawór właściwie?
Ten brązowy za turbo a ten czarny?
To wychodzi na to że czarny Egr
daniel66 14-01-2016, 09:52 Tak myślałem. Edi zmieniałeś także wężyki u siebie czy same zawory? Gdzie ew. można kupić nowe węże i jaki jest koszt? Ja już oba zaworki mam. W załączniku zdjęcia i numery każdego z nich na przyszłość. Recz jasna dotyczy wersji poliftowych w tym wypadku jeśłi chodzi o czarny zawór :)
Same zawory zmieniałem, faktycznie o weżykach nawet nie myślałem. Nie wiem gdzie je można dostać ceny z serwisu całości tak jak pisałem we Wrocławiu 1040 zł z weżykami. Jak dostaniecie wężyki napiszcie w tym temacie.
A macie uszkodzone wężyki?
daniel66 14-01-2016, 12:46 Polarny ja będę zmieniał w sobotę to zerknę porządnie. Postaram się wyjąć, obejrzeć i może przedmuchać coś. A nóż widelec będzie jakiś syf?
U mnie było czysto węże całe
Czyli reasumując :
do Mondeo MK4 w wersji polift numery zaworków to :
PIERBURG
7.01771.01.0 Brązowo czarny
7.04006.00 czarny
wszystko się zgadza ?
slawek-kali 15-01-2016, 21:26 ale twoj nie pierdzi :D:p
i mam nadzieję nie będzie :D ale warto się przygotować i systematyzuje informacje.
daniel66 16-01-2016, 19:04 Zmieniłem dziś oba zawory. Są one połączone jednym z wężyków w wersji FL także jeśli ma się wymieniać to lepiej oba na raz. Wymiana raczej sprawa ale mocowałem się z czarnym, bo nie bardzo chciał wyjść. Sprawdziłem też kable i niby są całe. Ogólnie tak jak kolega powiedział potrzeba klucza 10, ja użyłem grzechotki przedłużonej do odkręcenia tego brązowego i jakiś płaski śrubokręt. Trzeba też zdjąć pokrywę filtra powietrza aby był lepszy dostęp do śrub.
Co zauważyłem po wymianie:
1. Jak wyłączę jest ciszej
2. Obroty na "P" przy gazowaniu skaczą do 5 tys. Wcześniej max 3,5 tys.
Reszta się okaże w trasie jak będzie sucha droga a nie taka szklanka :)
Jak wymieniałem ten czerwono-czarny zawór, to na szybko chciałem zobaczyć jak ściąga się ten czarny, ale jakoś nie widziałem. daniel66 daj znać jak się go c. On jest przykręcany? Bo na zdjęciach nie widzę miejsc po śrubach.
daniel66 16-01-2016, 19:55 Polarny ten czarny jest nasuwany na taki "dzyndzel" Na zdjęciu 6825 masz taki wystający płaskownik pod brązowym jakby był zaraz
Ja go próbowałem lekko zsunąć, ale nie schodził - ma jakąś blokadę?
Tak ma blokadę musisz użyć tyle siły by ją przeskoczył ja najpierw ręką ruszyłem zaworem później delikatnie na wagę srubokrentem go ściągnąłem. Tam jest blaszka podgieta i to prze nią musi przeskoczyć
po ile kupowaliście te zawory ?
daniel66 14-02-2016, 03:17 Komplet w ASO.ok 240. Z allegro brązowy ok 110 i cczarny ok 90
ale twoj nie pierdzi
No to wykrakałeś :mrgreen:
Ostatnio zauważyłem, że po zgaszeniu "pierdzi" i dziś upewniłem się że hałasuje zawór górny czyli ten z brązowym.
Rozumiem, że w polifcie to będzie PIERBURG 7.01771.01.0 (Brązowo czarny) ? Bo muszę zamówić. W sumie nic się nie dzieje poza tym uciekaniem powietrza przez kilka sekund po zgaszeniu ale wymienię go profilaktycznie.
Odświeżamy temat otóż sytuacja wygląda nastepujaco pulsacyjne zaniki mocy najpierw na 6 biegu teraz jest to 4.5.6. Zaworki wymienione oba dwu krotnie problem pozostał. Wężyki sprawdzone gdzie budziły wątpliwości wymienione. Co należy jeszcze sprawdzić czyż by kończyła się turbina która zaczęła się pocić dosyć ostro tzn jest mokro przy turbo przy wylocie i wlot do interkulera jest ostro zaolejony poza tym slychac jak zaczyna gwizdac. Gdzie to zdiagnozowac i naprawić w Warszawie i okolicach i jaki moze byc koszt turbiny. Jeździ się guwniano .strach wyprzedzać bo w każdej chwili może zabraknąć na moment mocy. Czy umierający turbina może dawać takie objawy jak uszkodzony zaworem skoro na 1.2.3.biegu ciągnie jak należy.
Panowie jakieś sugestie pomysły ,namiary cokolwiek co przybliży mnie do rozwiązania problemu
daniel66 11-04-2016, 16:23 jedź do sts turbo
daniel66 a czy oni diagnozują auta, czy tylko regenerują turbiny.Uważasz że to koniec mojej turbiny skoro wymiana zaworków nie pomaga.
Tutaj macie lepszą cenę: http://allegro.pl/show_item.php?item=5108035517 - 94zł.
Skorzystałem z linka z postu #276 i wbrew opisowi aukcji otrzymałem zawór o oznaczeniu
6G9Q-9E882-BA
7.01701.00
Generalnie Google nie wiele mówi na temat czujnika o tym oznaczeniu. Z tego co znalazłem wynika, że był montowany w TDCI 140KM w okolicach 2006. Wygląda identycznie jak te z końcówką -C*.
Wiecie może czy bezproblemowo podejdzie do Mondeo TDCI 140KM z 2012r., czy żądać wymiany na ten poprawnie oznaczony?
daniel66 02-05-2016, 11:29 podejdzie
BuBuTaBi 15-05-2016, 17:52 witam czyli te wibracje (bo takie mam) po przekroczeniu 1900, nie cale 2000 obr noga w podlodze to nie 2 masa ? bo to trzesie troche mocno. ogolnie na 4 biegu tylko tam mi jak mu wstawie z 1500 i ciagnie do 1900 i wibrator jest na jakies 2 s i cisza. a pozniej trzymajac dalej podloge mam to jak ktos napisal ze jakby mi go ktos za hak przytrzymywał i puszczal i tak caly czas do 4 tys i okolo 4 mam przerywanie silnika jak by odcinka paliwa i to jest jakies 2 s i ciagnie dalej bo mam zapasu jeszcze 1200 obr wiec ?
daniel66 15-05-2016, 18:20 Dwumasa
BuBuTaBi 15-05-2016, 22:01 no ale 2 masa to chyba nie bo to robi tylko przy pelnej mocy i tylko na 4 biegu jak mam 1900 obr ido 2000 tys obr tylko przy wielkim obciazeniu
No a kiedy ma dwumasa nie wyrabiać? Przy maksymalnym momencie obrotowym i niskich obrotach oraz maksymalnym obciążeniu.
4 bieg, but w podłodze i 1900-2000 rpm to są właśnie te warunki. Wzorcowy stan padania dwumasy w przedlifcie.
Jaki masz przebieg i kiedy dwumasa była wymieniana?
daniel66 16-05-2016, 12:32 no ale 2 masa to chyba nie bo to robi tylko przy pelnej mocy i tylko na 4 biegu jak mam 1900 obr ido 2000 tys obr tylko przy wielkim obciazeniu
Skoro wiesz lepiej to po co pytasz? :>
Wzorcowy stan padania dwumasy w przedlifcie.
Tak z czystej ciekawości (bez uszczypliwości) - w polifcie dwumasa pada w inny sposób?
To jest bardzo ciekawe zagadnienie - właśnie w polifcie nie obserwowałem takich sytuacji. Jedynie w przedlifcie. I by było jeszcze dziwniej - te dwa auta mają tę samą dwumasę i sprzęgło oraz docisk.
Faktycznie ciekawe..
Niech jeszcze kolega BuBuTaBi poda przebieg przy jakim zaczęła odzywać się dwumasa?
BuBuTaBi 17-05-2016, 09:34 a wiec nie mam pojecia bo auto kupilem na liczniku 168 tys a mam 186 teraz i po za tym co opisalem nic sie nie dzieje przy gaszeniu przy jalowym nic. pracuje sobie ladnie bez zadnych jekow itd. ale facet powiedzial ze 2 mase mam wymieniona. ale ile w tym prawdy? :) po tym jak nie powiedzial mi o calej reszcie ubytkow tego auta. ale dla mojego spokoju mam nadzieje ze KARMA go dopadnie :)
apropo tematu jakis pan pokazal ze da sie to rozebrac, co wiec tak uczynilem :) umylem ta gąbkę pare razy plynem (byla srednio mocniej brudna) zalozylem i auto ciagnie rowno miernie teraz :) no ale zawory i tak kupie 2 bo pewnie na dlugo to nie bedzie
Bump: opisujac jak to sie dzieje to bRRRRRRR i trzesie autem przez 2 s przy 1900 do 2000
daniel66 17-05-2016, 09:51 BuBuTaBi czy będąc na luzie i gazują auto przekracza Ci 3 tys. obrotów?
BuBuTaBi 17-05-2016, 10:25 tak
Bump: 5.3 czy jakos tak +-
daniel66 17-05-2016, 17:24 To zawory masz ok
BuBuTaBi 17-05-2016, 18:08 a co maja zawory do tego.?
ok napisalem wczesniej ze po wyczyszczeniu chodzi dobrze.. ale nie jednak nie raz chodi fajnie nie przymula a dzis caly dzien jezdzilem i ma spadki mocy. tylko najciekawsze nie mam zadnego buczenia
daniel66 17-05-2016, 18:10 Sypie Ci jakimiś błędami po podłączeniu pod kompa?
BuBuTaBi 17-05-2016, 21:00 bledow mial mase ale nie pamietam teraz skasowal facet i tyle. jak kupie sobie OBD ten na WIFI to bede mogl sprawdzac. puki co nie mam pojecia.
w tym aucie jest masa do zrobienia facet mnie zrobil bez mydla ale jak juz mowilem mam nadzieje ze KARMA go dopadnie.
przerywa mi przez 4 tys +- ogolnie nie ciagam go tak wysoko to nie wiedzialem kiedys przeciagnelem go i nagle szarpanie to sie dowiedzialem :) pozniej mam tojak rozpędzam to sa 1s ma moc 1 s nie ma. wali mi cos w bude jak jade na luzie. mam nadzieje ze to tylko ta poduszka olejowa bo tylko ona mi zostala do wymiany.
Proszę Szanownego Grona, wstrzelę się w wątek, bo właśnie jestem na etapie kupowania Mondeo mk4 2.0 TDCi - i już zdążyłem zrezygnować z jednego zaliczkowanego już samochodu, ze względu (głównie, były też inne powody składające się na całość fatalnego wrażenia) na ten odgłos:
http://www.youtube.com/watch?v=gDkjawcBfdY
Powiedziano mi właśnie, że to "zawór turbo", i że tego nie wymienią, bo po co, wszystkie fordy tak mają. Kiedy coś takiego słyszę, to mi się nóż w kieszeni otwiera, ale dzisiaj byłem w różnych miejscach - na ursynowie i na bielanach i dwa z trzech odpalonych w mojej przytomności Mondków hałasowały w ten sposób.
zaworek od turbo jest głębiej a od egr bliżej jak patrzysz stojąc przed silnikiem zdejmnij wtyczke z jednego z nich i będziesz wiedział który to sie kwalifikuje do wymiany , lub jedż do SERWISU FORD i ci wymienią oba a moze nawet razem z wężykami i bedziesz miał błogą ciszę . za jedyne 500 zł .
zaworek od turbo jest głębiej a od egr bliżej jak patrzysz stojąc przed silnikiem
W silniku poliftowym ten od turbo jest brązowo-czany ( taki sam jak w w wersji przedlift) i jest wyżej niż czarny mniejszy zaworek. ( od egr -ten jest inny inny niż w przedlifcie)
Witam podepnę się pod temat bo u mnie w Mondeo mk3 2.0 tddi 2001 r po uruchomieniu silnika (nie za każdym razem tak się dzieje ale 8 na 10 razy)idzie czarny bak i nie ma to znaczenia czy ciepły czy zimny silnik,ale najbardziej niepokoi mnie szarpanie silnikiem i wydaje misie jakby chodził na dwóch garach a przy tym brak reakcji na pedał gazu.
Proszę o jakieś wskazówki,naturalnie jestem umówiony z mechanikiem na czwartek ale chciałbym wiedzieć o czy z nim rozmawiać.
Proszę o rady z góry dziękuję.
P.S Na przyszłość czy może mi ktoś napisać jak sie zakłada nowy temat bo ni diabła nie wiem jak.
Pozdrawiam.
BuBuTaBi 11-07-2016, 08:53 no jestem :)
porobilem troche przy mondku.
od poczatku podlaczylem pod kompa wtryski igla .
blady mial 2 i to egr cos tam sterowanie czy cos . 2 nie pamietam
no to egr na stol :) zle nie bylo ale wymylem go. przy okazji umylem kolektor dolotowy bo mial 3 mm warstwy "gow....a" olejowo hu wie czego.
wykrecone wszystko z przepustnicy tam byly jakies 2 cusiki na wtyczke 1 wiem ze przeplywka byla tak upier.. olejem z kurzem ze precik caly zakrywalo prawie, wiec pieknie wymylem. to 2 to nie wiem milo dziurke (jak ktos chce to moze powiedziec co to bylo)
pozniej egr i reszta wlozona. no i te slynne 2 zawory sterujace powiem tak ze jak pisalem mial falowanie mocy ale nie bylo tego dzwieku przy zgaszeniu auta, ale zrobilem jak ktos powiedzial "zamien je miejscami" wiec tak zrobilem i pojawil sie ten slynny odglos pierdzenia przez pare sek.
ok moral taki ze po tych zabiegach czyszczenia auto zaczelo jechac 200 + a przed to bardzo trudno mu bylo do 180 falowanie mocy ma dalej, ale dzis juz czekam na 2 nowe :) i po zalozeniu napisze czy jest jakas zmiana. a no i dziwnie zauwazylem ze po zamianie miejsc zaworkow auto oslablo w sesie ze musi sie dluzej zbierac do danych predkosci ale za to ma v-max do 200+ dziwne troche przed zbieal sie fajniej ale za to 180 max i to takie wyduszone.
ok zaloze zaworki moze dzis jak przyjda i napisze co i jak
ps ma ktos turbiarzy ? potrzebuje zrobic turbo bo olejem pluje chyba. Opolskie
To nie turbo pluje olejem tylko odma puszcza olej ktory odlotem idzie na łopatki .Ja i siebie zaslepilem EGR i odme wyrzucilem z dolotu i po 3tys przejechanych od tego zabiegu wszystko suchutkie aż miło popatrzeć .Co do falowanie mocy ja sobie odpuscilem bo wymiana zaworkow nic nie dala ,dolot szczelny wymienione rury i obejmy, wężyki podciś.posprawdzane więc dałem dr narazie spokój .
BuBuTaBi 17-07-2016, 19:38 jest wymienione :D tak ze jakie reakcje? hmm raz ma odpaly falowac ale ogólnie ciagnie rowno. tylko teraz po wymianie turbo zaczelo bardzo glosno chodzic.
tak ze falowanie mocy bylo w jakiejs czesci zalezne od zaworow ale ma odpal ze jeszcze ma to bo teraz bynajmnie slysze to na turbo bo chodzi duzo glosniej
Witam. Mój to mondek mk4 2.0 tdci 140 brakuje mu mocy.Bład w komputerze to przeładowanie obwodu doładowania. Wymieniony zaworek który brzęczał. Wyczyszczony dpf był zaklejony. Okazało się tez że rura od turbo wypadła po założeniu żadnych zmian. Straszny muł zwłaszcza na 4 i 5 biegu. Proszę o rade
stelmacher 26-07-2016, 17:06 Witam. Mój to mondek mk4 2.0 tdci 140 brakuje mu mocy.Bład w komputerze to przeładowanie obwodu doładowania. Wymieniony zaworek który brzęczał. Wyczyszczony dpf był zaklejony. Okazało się tez że rura od turbo wypadła po założeniu żadnych zmian. Straszny muł zwłaszcza na 4 i 5 biegu. Proszę o rade
bardzo mozliwe ze:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6306604345
dzięki za informacje sprawdzę to na pewno. Dodam jeszcze, że szarpie w okolicach 2 tyś obrotów.
BuBuTaBi 01-08-2016, 18:56 zagladnij na przeplywke mialem to samo od 4 w gore masakra v-max 180 i to ledwo a po umyciu przeplywki 200 leci
dodam ze byla zazygana ze jeszcze troche i jej nie bylo by widac
Maro83mw 13-09-2016, 14:42 Ponieważ również mam po zgaszeniu samochodu dziwny dźwięk pod maską dziś postanowiłem zglebić temat więc odłączyłem wężyki od zaworka pierwszego od zderzaka (tego od egr) i odpaliłem samochód pogazowałem i zgasiłem i cisza.
A gdy założyłem znów i powtórzyłem ten proces to bzyczy po zgaszeniu.
Więc mam pytanie czy to oznacza że ten pierwszy mam do wymiany czy one są powiązane ze sobą i to nic nie znaczy ?
jak brzęczy, to do wymiany. sprawny nie brzęczy.
koledzy mam pytanie jakiś czas temu zaślepiłem egr (3miechy może lepiej) zauważyłem nie wiem ile to trwa że po zgaszeniu auta buczy elektrozaworek pierwszy od zderzaka (egr) czy możliwe że buczenie wywołane jest zablokowanym egr? czy jest sens go wymieniać skoro EGR jest zaślepiony? Pozdrawiam.
Robert_Taki 15-09-2016, 22:25 czy możliwe że buczenie wywołane jest zablokowanym egrNie jest wywołane zaślepieniem EGR.czy jest sens go wymieniać skoro EGR jest zaślepiony?Tak,zamyka on klapkę przepustnicy podczas gaszenia silnika(łagodne zatrzymanie silnika bez szarpania).
WyszyN88 16-09-2016, 06:42 Nie jest wywołane zaślepieniem EGR.Tak,zamyka on klapkę przepustnicy podczas gaszenia silnika(łagodne zatrzymanie silnika bez szarpania).
A czy ten zaworek może także wpływać na rozruch silnika, że nie otworzy klapki i będzie problem z odpaleniem?
W weekend sprawdziłem dokładnie jeszcze czy napewno ten pierwszy zaworek i co się okazało jednak ten drugi od turbo a zmyliło mnie to że rok temu go wymieniłem i ogólnie z turbo niema problemu równo przyspiesza itd. Czy zdarzyło się komuś z was że zaworek nie wytrzymał nawet roku? Czy forscan potrafi wyłapać błąd związany z zaworkiem? Jakieś badziewie :-)
mirekv500 09-10-2016, 15:30 Czy ten drugi czarny zaworek w polifcie ma ten filterek z gąbki który można wyczyścić?
smolikjr 20-10-2016, 07:59 W poliftach czarny zaworek to coś takiego: LINK (http://shop.boxmoto.pl/files/405092_7.04006.00.JPG)
Ma on z tyłu taką klapkę możliwe, że jest tam jest jakiś filterek. Jak wymienię swój, to zobaczę czy da się ten czarny rozebrać :)
Coś tam widać pod wejściem na wtyczkę.
smolikjr 23-10-2016, 14:24 Zgodnie z obietnicą przesyłam zdjęcia. Dekielek z tyłu daje się ściągnąć a pod nią..... filterek gąbkowy :) Nie wiem na ile skuteczne jest przeczyszczenie filterka, np. u mnie w brązowym zaworze czyszczenie filterka nie pomogło.
https://s9.postimg.org/ok968zvu3/DSC_1075.jpg (https://postimg.org/image/ok968zvu3/)https://s18.postimg.org/bst5r5gxh/DSC_1074.jpg (https://postimg.org/image/bst5r5gxh/)https://s16.postimg.org/w1716s8e9/DSC_1073.jpg (https://postimg.org/image/w1716s8e9/)
Jeszcze mała uwaga odnośnie demontażu w polifcie. Żeby ściągnąć górny (brązowy) zawór niezbędne jest wyciągnięcie czarnego (blokuje dostęp do dolnej śruby). Natomiast czarny można wyciągnąć podważając go śrubokrętem od strony silnika.
yasiu.brzeg 23-10-2016, 14:44 Ja wymieniłem w przedlifcie oba na raz (brązowe). Po zgaszeniu auta jest cisza, mocy nie przybyło ;)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
smolikjrir jak wrażenie po wymianie zaworów,zauważyłeś coś?
Przemol1974 23-10-2016, 14:59 Po zgłaszania auta jest cisza, mocy nie przybyło
Mi przybyło wyraźnie, byłem miło zaskoczony.
smolikjr 24-10-2016, 11:42 @smolikjr ir jak wrażenie po wymianie zaworów,zauważyłeś coś?
Wymieniem tylko czarny, natomiast w brązowym wyczyściłem filterek. Brązowy dalej buczy także skończy się jego wymianą.ale zniknął delikatny lag, który występował podczas przyspieszania i szybkiej zmianie biegów (albo to efekt placebo:)). Koni nie przybyło :P
U mnie po jakimś czasie od wymiany dalej raz pierdzi raz cisza przy gaszeniu silnika. Wymieniłem odrazu oba.
dizel1982 24-10-2016, 20:00 Panowie a to buczenie pochodzące z zaworka długo u Was trwa? Dziś zaobserwowałem u siebie też jakiś dźwięk spod maski, trwa on ok 5s po zgaszeniu auta z tendencją słabnięcia tzn nie jest tak że coś buczy i nagle przestaje tylko stopniowo zanika aż w końcu całkowicie przestaje buczeć. Zastanawiam się czy to tak musi być czy to może być właśnie ten zaworek.
Przed chwilą jeszcze sprawdziłem to buczenie, na szczęście zdążyłem dobiec do maski i powiem tak, pisaliście że przy przy uszkodzonym zaworze podciśnienia czuć jak drży. U mnie nie czuję, nie drży ani czarny ani brązowy natomiast to boczenie dochodzi ewidentnie z okolicy tego brązowego zaworu. Chyba że jest tam coś jeszcze co może taki dźwięk wydawać.
---EDIT---
Być może odrobinę pocieszę niektórych z Was, byłem dziś rano w ASO z tym zaworkiem i usłyszałem o Pana mechanika że jest to prawidłowa jego praca i oczywiście jeżeli chcę to oni mogą mi to wymienić ale nie da gwarancji kiedy znowu zacznie brzęczeć, może to był za rok, dwa, trzy a może być też za miesiąc. Opowiadał że mieli takiego klienta który się uparł żeby mu to wymienić, wymienili a on za parę miesięcy znowu przyjechał na wymianę, tym razem na gwarancji (bo na zawór jest 2 lata gwarancji), zawór odesłali do producenta który odrzucił reklamację ponieważ działał on prawidłowo a dźwięki które wydaje nie wskazują na jego uszkodzenie. Jeżeli jest on uszkodzony to pojawiają się błędy natomiast u mnie błędów jakichkolwiek brak, samochód jeździ normalnie, płynnie przyspiesza, nie szarpie. Jednym słowem jeździć i nie przejmować się. Cóż, skoro tak mówią, w końcu w ich interesie leżało by to aby taki zwór wymienić bo to czysty pieniądz. Pierwszy raz spotykałem się z czymś takim że ASO zamiast od razu wziąć się za wymianę, odradzało mi ją.
ASO tak mówi, bo nie chce się pałowac z padającym zaworem. To nie jest jego naturalna praca - skoro tak, niech tak pracuje cały czasu od początku, a nie rok popracuje ładnie i nagle przestaje.
Nastepnym razem jak pójdziesz do lekarza to lekarz Ci powie, że ten kaszel to tak ma być. Gardło działa, może Pan mówić i łykać, więc OK ... ehhh
U mnie po jakimś czasie od wymiany dalej raz pierdzi raz cisza przy gaszeniu silnika
Pierdzi nie pierdzi ale jakoś jednoznacznie nie ma opinii że jak brzęczy to auto chodzi gorzej a po wymianie jest odczuwalna poprawa więc o co chodzi z tym zaworkiem i jego hałasem :roll:
O to że coś jest mimo wszystko nie tak, auto niby jedzie w miarę normalnie nie szarpie ani nic takiego czasami jedynie wrażenie jak by słabiej ciągło i ten dźwięk przy gaszeniu i tyle. Nikt jednoznacznie nie odpowie na to, za dużo współczynników wchodzi w to moje wrażenie jeśli chodzi o przyspieszenie.
yasiu.brzeg 27-10-2016, 08:49 Buczenie nie jest normalna pracą. Skąd mamy pewność że zawór bacząc odpowiednio steruje turbiną i EGR?
Lepiej profilaktycznie leczyć przeziębienie, jak chirurgicznie wycinać płuca.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dizel1982 27-10-2016, 08:59 A odpowiedzcie mi co jest skomplikowanego w wymianie tego zaworu? Trzeba na coś uważać? Coś później ustawiać? Pytam bo jak zapytałem w ASO ile kosztuje zawór to powiedzieli mi 350zł a cała usługa z wymianą 650zł. Z tego wynika że wymiana kosztuje 300zł i zastanawiam się czemu taka cena. Być może jest coś o czym nie wiem. Jak patrzyłem to przynajmniej z mojego punktu widzenia, wystarczy odpiąć kostkę, wyciągnąć dwa wężyki, odkręcić zawór, przykręcić nowy, wpiąć wężyki, wpiąć kostkę i po pracy. Czy może się mylę? Za taką czynność 300zł??!!
Robert 68 27-10-2016, 09:07 Wymiana 10 min., podłączenie bardzo proste (jak zamienisz przewody wyrzuci "check"), ustawiać nic nie trzeba.
dizel1982 27-10-2016, 09:09 No to mają dobry cennik. To ile oni biorą za godzinę pracy? 1800zł?!!! na to wychodzi skoro 10min pracy kosztuje 300zł. Macie jakieś dobre źródło tych zaworów? Piszecie że za 100zł to chłam a ja najdroższy jaki znalazłem to bodajże 149zł.
Martinowo 27-10-2016, 09:09 Jest dokladnie tak jak napisales. Cala wymiana zajmuje max30 min.
yasiu.brzeg 27-10-2016, 09:20 Kup na ford.sklep.pl
https://ford.sklep.pl/product-pol-18615-2-0-TDCI-zawor-sterowania-podcisnienia-EGR-6G9Q-9E882-CA.html
Na allegro można się naciąć.
PS Jak Ci wymienię za połowę ceny z ASO i jeszcze kawę zrobię [emoji14]
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Panowie Wy liczycie w ASO sam czas wymiany. A w praktyce macie rejestrację, przejazd przez aleję serwisową i mycie auta. Samo to, to godzina pracy + wymiana pół godziny + potem podpięcie kompa i sprawdzenie czy błędów nie wywaliło i ewentualne skasowanie. Więc nie ma co dziwić się. Wymieniać samemu - prostsze naprawy od wymiany tego zaworku to tylko wymiana wycieraczek.
yasiu.brzeg 28-10-2016, 19:16 Jak idziesz do sklepu po chleb, to kupując chleb chcesz by Ci ktoś go posmarował masłem i wyłożył szynką, której nie zamawiasz? Oczywiście za szynkę i masło musisz dodatkowo zapłacić.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
yasiu.brzeg - nie, bardziej jak jadę do piekarni, to nie liczę tylko kosztu mąki.
ASO wymienia z przewodami ,przynajmniej kiedyś tak było.
yasiu.brzeg 31-10-2016, 07:21 Polarny kupujesz gotowy produkt a nie dodatkowe składniki lub też składowe ;)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
yasiu.brzeg - to co dostajesz z ASO, to gotowy produkt, czyli wymianę + przejazd przez aleję serwisową + mycie etc. To jest właśnie cały produkt, a nie sama część. To próbuję wytłumaczyć ... widać słabo mi idzie. Kończmy, bo w sumie nie wnosimy nic dodatkowego do tematu.
yasiu.brzeg 31-10-2016, 15:23 Ja próbuję Ci wytłumaczyć, że ja chcę wymienić zawór i tyle. Nie potrzebuję wciskanego na siłę przejazdu oraz mycia.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
dizel1982 01-11-2016, 09:49 Złośliwość rzeczy martwych. Gdy postanowiłem że w tym tygodniu kupuję zawór i go wymieniam, to nagle stary się naprawił. Już trzeci dzień jak po zgaszeniu jest kompletna cisza, nie słychać nic. Ehhh ale i tak go zamówię bo podejrzewam że to chwilowe ozdrowienie.
dizel1982 20-12-2016, 15:39 Jeżeli komuś z Was ten zawór po zgaszeniu też pierdzi a ponadto nie macie żadnych innych objawów, odpuśćcie wymianę. Taka moja rada. Mój raz pierdział, raz nie, zastanawiałem się nad wymianą samemu ale że serwis idzie mi w koszty więc mówię jadę do ASO. W ASO powiedzieli że te zawory tak mają ale klient ich pan więc wymienili. I co? Minął niespełna miesiąc i zawór znowu pierdzi, nówka sztuka. ASO na gwarancji mi nie wymieni bo powiedzieli że za miesiąc znowu wrócę bo one tak po prostu czasem mają i jeżeli nie ma żadnych błędów i nic się z samochodem nie dzieje to jest to jego prawidłowe działanie.
Przemol1974 20-12-2016, 19:18 powiedzieli że za miesiąc znowu wrócę bo one tak po prostu czasem mają i jeżeli nie ma żadnych błędów i nic się z samochodem nie dzieje to jest to jego prawidłowe działanie.
Bo łykasz kity jak leci. To bzdura. Ja wymieniłem profilaktycznie dwie sztuki i nie pierdziały, auto zrobiło się o wiele żywsze i nie pierdzą. Nie mają prawa pierdzieć. Pewnie sporo zapłaciłeś i Masz gwarancję to reklamuj! :)
dizel1982 20-12-2016, 19:29 Zapłaciłem 500zł i gwarancja oczywiście jest, 2 lata.
Przemol1974 20-12-2016, 20:44 Zapłaciłem 500z
A zaworek kosztuje 100zł na znanym portalu oryginał i wymiana 5min. Moje mają już dwa lata nic nie buczy. :)
Też wymieniłem oba. Najpierw ten od EGRa - pierdzenie ucichło. Ostatnio wymieniłem też ten od sterowania turbiną, bo turbina coś późno reagowała i ciut wolniej wstawała. Po wymianie zauważalna odczuwalna poprawa.
Robert_Taki 25-12-2016, 22:57 Oprócz zaworków radzę wymienić przewody podcisnienia, nawet jeśli wyglądają na dobre.Radzę to z własnego doświadczenia.Nie muszą być oryginalne.Lepsze będą silikonowe.
hamertbu 26-12-2016, 08:57 panowie mnie też buczał po zgaszeniu.... i się sam naprawił. od jakiś 3 miechów błoga cisza po zgaszeniu jest. dziwny jest ten FORD...
dizel1982 26-12-2016, 10:23 Mój ten nowy który też zaczął buczeć od 3 dni się uspokoił i pomimo tego że w święta dość dużo jeżdżę, nie buczy.
Po wymianie zauważalna odczuwalna poprawa.
Ja u siebie po wymianie tego od EGR-a bo ten mi buczał, nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy. Jest tak samo jak wcześniej. Jedyna różnica że przez ok miesiąca nic nie buczało, później zaczęło a teraz jak napisałem od 3 dni nie buczy. Cóż, skłaniam się ku stwierdzeniu Panów z ASO że ten typ tak ma i jeżeli tylko buczy a nie ma żadnych innych niepokojących objawów to jeździć.
Wygląda że nie ma żadnych jednoznacznych informacji czy buczenie to "coś złego" czy tylko buczenie :D Też mi czasem buczy ale też nie zmieniałem bo nie widzę żadnych niepokojących objawów jak spadek mocy czy podobnych - oczywiście subiektywnie mówiąc. Jak ktoś zmienia to czasem pisze że jest żywszy ale nikt tego chyba nie sprawdzał ? ( hamownia itp)
dizel1982 26-12-2016, 20:25 No to ja przed wymianą swojego specjalnie robiłem testy organoleptyczne na autostradzie jak się zachowuje na zasadzie jak ciągnie do 4k obr/min na każdy z biegów, później powtórzyłem test po wymianie i zero różnicy, ciągnie tak samo.
W ASO mi powiedzieli że owszem, buczenie wskazuje na uszkodzenie ale wtedy takie buczenie połączone jest z innymi objawami typu błędy, typu problemy z przyśpieszaniem albo że po wciśnięciu gazu samochód nie ciągnie przez sekundę dwie po czym zaczyna iść do przodu. Ale jeżeli tylko buczy i nic się poza tym nie dzieje to ten typ tak ma. I jestem w stanie w to uwierzyć.
Rozróżnić należy zawór sterujący EGRem od zaworu sterującego turbiną. Niepoprawną pracę zaworu turbiny da się odczuć - i o tym pisałem, że ja widziałem różnicę.
Natomiast niepoprawna praca zaworu EGR raczej ciężka będzie do wyczucia, ale będzie na pewno miała wpływ np. na spalanie, bo dawka będzie inna. Poza tym może też bardziej syfić silnik (zawór np. zamyka się z opóźnieniem, kiedy już dawno powinien być zamknięty).
Jakoś niechętnie przychylam się do opinii ten typ tak ma. Może buczy Ci drugi zawór, a Ty w kółko chcesz wymieniać pierwszy?
dizel1982 26-12-2016, 21:04 Nie nie, buczał zdecydowanie ten od EGR-a bo nawet było go czuć jak drżał. I on został wymieniony. Co do spalania to też zero różnicy. Spalanie z komputera (co dziwne, to pierwszy samochód w którym tak mam) pokrywa mi się z tym z tankowania i wynosi 5,9l więc uważam że to bardzo dobry wynik.
ale o czym Wy rozmawiacie, zawory buczące są dwa- od turbiny i klapy gaszącej, nie mieszajcie do tego EGRa bo on nie jest sterowany podciśnieniowo
dizel1982 27-12-2016, 06:36 Gdzieś tu przeczytałem że jeden jest od EGR-a a drugi od turbo. Ok, to ja miałem wymieniany ten od klapy bo to on brzęczał i drgał po zgaszeniu :). Od turbo się póki co nie odzywa.
panowie chce wymienic u siebie 2 zaworki bo mam falowanie mocy i delikatnie opozniana reakcje na gaz czy te beda dobre? http://allegro.pl/czujnik-zawor-n75-turbiny-egr-ford-mondeo-iv-4-mk4-i6745361838.html ps. u mnie jest taki zaworek https://www.fotosik.pl/zdjecie/200eb74795bfd995 fotka zrobiona tylko z jednej strony bo jest na samochodzie bedzie pasowal? ps. wyjalem ten od egr i numery ma takie:6G9Q-9E882-CA 7.01771.00 08T242 numery troche sie roznia nie bedzie to przeszkadzalo?
U mnie buczenie również utrzymywało się od wielu miesięcy. Miałem wrażenie, że jest coraz głośniejsze a samochód proporcjonalnie coraz słabszy.
Dwa dni temu na próbę zamieniłem zawory miejscami i nastąpiła pewna poprawa sytuacji. Brzęczenie wprawdzie jest, ale ledwie słyszalne. Auto zaś odzyskało nieco dynamiki.
Mój wniosek - oba zawory są niesprawne, przy czym ten, który obecnie steruje turbiną dopiero zaczyna się psuć i dlatego brzęczy dość cicho a samochód jeździ stosunkowo dynamicznie. W perspektywie jeden i drugi zawór do wymiany.
Ciekawi mnie natomiast wpływ tego bardziej zepsutego na działanie przepustnicy, jako że nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów typu większa turbodziura albo wstrząsy przy gaszeniu czy dymienie.
U mnie buczy oraz mam falowanie mocy. Czy oprócz buczenia zawór wytwarza jakieś drgania (czy czuć je przy dotknięciu)? Gdzie kupować czujnik? Na ford sklep jest jakoś na dziko (jakieś dzwonienie żeby o cenę dopytać:shock:).
Oraz który steruje turbiną? Ten pierwszy czy bardziej schowany?
Wymieniać od razu oba?
... Na ford sklep jest jakoś na dziko (jakieś dzwonienie żeby o cenę dopytać:shock:)...
Luknij na ford-esklep.pl (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-sterowanie-podcisnienia-turbiny-2.0-TDCi/4133).
Zaworek wymieniłem, bzyczenie po zgaszeniu ustało, ale falowanie mocy w okolicach 2800-3400 obr/min. mam nadal.
Co teraz? :s
Marino166 28-08-2017, 09:00 A który zaworek wymieniłeś, ten z góry czy z dołu?
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Turbiny, ten z tyłu.
Co ciekawe po wypaleniu dpf falowanie ustało. Chyba zbliża się kres jego wytrzymałości.
Marino166 29-08-2017, 08:16 A u mnie ten od turbiny jest koloru czarnego i różni się trochę od tego pierwszego. Wie ktoś czemu tak? Silnik poliftowyhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170829/57d7637d371fa94cf7a999a26bc81de5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170829/4324f4f21de74f53311d1475a71b0bbc.jpg
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
A u mnie ten od turbiny jest koloru czarnego i różni się trochę od tego pierwszego. Wie ktoś czemu tak? Silnik poliftowy
jesteś pewny że ten czarny jest od turbo? Ktoś pisał wcześniej że w poliftach ten brązowy jest od turbo.
U mnie buch ten brązowy właśnie, też mam polifta, wydaje mi się, że strasznie słabo jedzie z dołu, dopiero fajnie zaczyna go czuć od 2,5 tyś obrotow
Marino166 11-01-2018, 09:40 Nie mam pojęcia który jest od czego. Na razie nic się nie dzieje, od czasu do czasu któryś zabuczy po zgaszeniu i tyle
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
ja dopiero kupiłem auto, też mam to buczenie i wydaje mi się, że brakuje mu mocy.
Jeździłem przedliftowym z tym starszym silnikiem, przy 2tyś obrotów wgniata w fotel niesamowicie, ale powyżej 3 tyś już pustka, natomiast u mnie w polifcie ciągnie równo od 1,5 tyś, nie ma takiego nagłego bum, natomiast ciągnie dobrze do ponad 4 tyś.
smolikjr 12-01-2018, 09:48 W wersji z 11 brązowy jest od EGR czarny od Turbo. Mam oba używane na półce mogę podesłać do testów;) Co do mulenia to pytanie czy nie wypalał ci się wtedy DFP to jeden z objawów, auto wydaje się mieć ogromnego laga.
Witam. A jest taka opcja żeby wężyk podcisnienia poprowadzic z wacum do turbo z ominiecie zaworka sterowania? Czy będą tego jakieś większe konsekwencje?
Oczywiście w celach testowych.
Wysłane z mojego SGP521 przy użyciu Tapatalka
Czy będą tego jakieś większe konsekwencje?
tak - po coś ten zawór jest
adamwro25 14-05-2018, 13:05 Czy ktoś wie gdzie kupić można ten czarny zawór? 7.04006.00 ?
p.s. brązowy wymieniłem ale znów zaczą pierdzieć (po 3000km!) , i zauważyłem że pierdzi tylko jak gasze po długiej jeździe (silnik rozgrzany) - mam go jeszcze niby na gwarancji myślicie że to uwzględnią?
p.s. Ten czarny najtaniej 250zł kosztuje ale znalazłem identycznie wyglądający z Mieczysława - cena od 90zł jak myślicie czy podejdzie?
Panowie a w silniku 1.6 tdci gdzie te zawory sie znajduja ? wczoraj szukalem i nie znalazlem:<
pawelpps 20-11-2018, 17:39 Ja wymieniałem dzis w przedlifcie. Jeśli ktoś ma wątpliwości który zawór hałasuje to polecam poluzowac oba na śrubach mocujących. Buczeniu towarzyszą silne drgania do zauważenia gołym okiem. Sama wymiana to ok minuty.
Witam.
Mam u siebie identyczne objawy. Dodatkowo po naciśnięciu pedału przyspieszenia samochod ma ok 2 sekundowa zwłokę niezależnie od obrotów. Wczoraj zamieniłem zawory miejscami. Przestało buczec ale problem z przyspieszeniem pozostał. Czy to znaczy ze zawory były sprawne czy np to ze obydwa są niesprawne? Dodatkowo przy gaszeniu silnika trzęsie silnikiem ( nie dwumasa, robilem rok temu)
maciek75x 26-03-2019, 07:09 Wymieniłem 2 tyg. temu zawór od turbiny. Wczoraj po zgaszeniu auta usłyszałem buczenie podnisłem maskę i drżał ten od egr. Nie ma zadnych objawóe niepokojących. Czy zawór ten przy tych objawch jak wyżej trzeba już wymieniać? Na co ma wpływ jego niepoprawna praca?
Pozdrawiam
Czy czyszczenie tego zaworu (brązowy) ma sens, czy tylko wymiana ?
lukasz.. 19-05-2019, 09:13 Przeczytałem trochę tematów ale u mnie jest podobnie lecz inaczej bo chuczy, brzęczy ale przepustnica po odłączeniu wtyczki cisza i spokój ale po włączeniu nadal brzęczy. Czy tam jest jakiś zawór czy szukać całą przepustnice? silnik 2.2
Tomas123 19-05-2019, 10:02 Dwa tygodnie temu wyczyściłem dwa te zaworki, w środku było troche kurzu i brudna gąbka. Gąbkę umyłem wodą z mydłem. Po takim zabiegu, dalej jeden z nich zapewne od turbo buczy/brzęczy przez chwile po zgaszeniu silnika. Auto sprawdzałem forscanem, pcmscan - zero błędów, auto przyspiesza płynnie, nie ma szarpania itp. Postanowiłem nic nie ruszać, będę jeździł, aż faktycznie zaworek padnie albo pojawią się jakieś charakterystyczne objawy. A pierwsze buczenie u mnie pojawiło się jakieś pół roku temu. Tutaj odpowiedź na pytanie czy wymieniać jak buczy bez żadnych innych objawów ??? Moim zdaniem nie.
Hepos sprawdź poduchy silnika zwłaszcza tylna i od skrzyni biegów - po wymianie tych dwóch poduch u mnie objawy po zgaszeniu ustąpiły, a trzęsło nie miłosiernie.
Pozdrawiam
tpieczka 03-06-2019, 14:15 A co z tą informacją od producenta ?
https://mam.rheinmetall-automotive.com/mc/epaper?guid=14c1e762c415c22c
Syntaxer 03-06-2019, 21:39 https://youtu.be/UyFJvjxtDJs
Gąbkę umyłem wodą z mydłem bez skutku. Po naciśnięciu pedału gazu przestaje to robić.
Prawdopodobnie będzie potrzebował wymiany, prawda?
tpieczka 18-06-2019, 15:51 U mnie zaczął buczeć ze dwa tyg temu przed wyjazdem do HR, mycie gąbki nic nie daje. Potem zrobiłem trasę 2700 km na dwa razy i było ok. Podjechalem pod dom w sobotę i znów buczy :)
W trasie wszystko w porządku..
Bump:
sebastian33444 17-11-2019, 16:09 Cześć,
Pojawił mi się problem z rozruchem Forda Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 KM.
Autko przy próbie odpalenia na chwilę łapie a następnie gaśnie. Później słychać dziwne buczenie w okolicy pompy.
Moje podejrzenie padło na element pomiędzy pompą paliwa a przewodami paliwowymi w komorze silnika.
108543
Chciałem dopytać cóż to jest za element? Do czego to służy?
Czy on może tak buczeć?
Czy on może powodować problem z rozruchem i gaśnięcie auta?
Na koniec dodam, że jak odpalę i zgaszę auto po długiej jeździe to też buczy.
Mam pytanie - u mnie również występuje buczenie po zgaszeniu silnika. Najczęściej jak odpalę na chwilę i zgaszę.
https://www.youtube.com/watch?v=Uqu0tG-wfBA
Model 2007, 2.0 140km więc przedlift. Jak wyczytałem zaworki są dwa - jeden od turbo, a drugi od EGR. Czy oba zaworki są identyczne czy mają różne numery ?
piotrek9mln 04-12-2019, 19:46 Cześć wszystkim. Mamy pytanie. Czy jest możliwe że przez te zawory podciśnienia turbiny po dojechaniu do świateł auto będąc na wolnych obrotach zgaśnie? Wszystkie objawy które opisaliście się zgadzają w moim Mondeo, ale dodatkowo auto zgasło na światłach i nie chciało dłuższą chwilę odpalić
Czy jest możliwe
jest, bo jeden z tych zaworów steruje gruszką turbiny a drugi klapą gaszącą
Wektor72 26-05-2020, 20:25 Witam, u mnie też występuje buczenie. Czy te zawory w s-maxie są taki same jak w Mondeo i gdzie się znajdują.
chester1011 29-08-2020, 17:49 Witam
U mnie również pojawiał się dziwny dźwięk po wyłączaniu silnika, winny był drugi zawór odpowiedzialny za turbinę po wymianie dźwięku brak. Pojawił się za to drugi problem podczas przyspieszania silnik się dławi, na starym zaworze nie było takiego problemu. Czego to może być wina.? źle włożonych czarnych rurek idących do zaworu?
Zasadnicze pytanie czy został założony oryginalny zawór Pierburg-a, czy podróba made in china...? Tylko oryginał pracuje poprawnie! Rozumiem, że silnik przedliftowy? Jeżeli wężyki będą założone odwrotnie, to wywali check-a. Prawidłowe podłączenie to : VAC-pompa vaccum, a OUT-turbina.
chester1011 30-08-2020, 09:40 Zawór kupiony na allegro, wygląda na oryginalny podmienię jeszcze jutro na stary z wyczyszczonym filtrem i zobaczę. Można kupić gdzieś te czarne rurki idące do zaworu?
Jeżeli nie ma na zaworu napisu Pierburg, to napewno nie jest to oryginał! Wiem, bo też się kiedyś nabrałem na rzekomo oryginał, a po jego zamontowaniu autem nie dało się jechać. Oryginał kosztuje grubo powyżej 100 zł. Co do wężyków to wystarczy kupić na metry wężyk podciśnienia fi 6.
chester1011 30-08-2020, 15:28 Raf66 miałeś rację, podmieniłem zawory wyczyściłem filtr w środku. Na starym auto jedzie normalnie ładnie zbiera brak dławienia lecz dźwięk bucznia przy gaszeniu pozostał. Odeślę ten zawór i teraz pytanie gdzie kupić pewny oryginalny?
Na allegro jest oryginał za 125 zł-nr aukcji 9039381347. Osobiście kupowałem od tego sprzedawcy i wszystko jest ok.
Kryystian 27-04-2022, 19:10 Witam, auto Mondeo mk4 2.0 td 140 hp, po każdorazowym wyłączeniu silnika słyszalny jest dzwięk - https://youtu.be/NEYIIvBxwBQ wcześniej było kilka kliknięć po kilkunastu sekundach od zgaszenia (chyba normalne), teraz tylko to, spotkał się ktoś z tym? Co to może być? Dzięki
Edit: jak dla mnie to coś związanego z elektryką, jakieś pomysły?
Dodam że nie jest to żaden zawór turbiny, temat został tu przeniesiony
@ndrzej2 28-11-2022, 13:01 Jestem tu pierwszy raz więc proszę o wybaczenie że nie wszystko zgodnie z regulaminem . Ford Mondeo Mk4 140 KM zaświecił ESP ,odczuwalna strata mocy ale dojechałem ESP zgasło po zgaszeniu silnika .Dziś po przejechaniu ok 4 km ESP włączone moc słaba po jakimś czasie włączył się Check Engine . Mieszkam w Warszawie i mam pytanie czy możecie polecić warsztat który to ogarnie . raczej nie serwis forda . Andrzej
|