Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Wyciszenie silnika 1,6
JANUSZGDY 29-04-2011, 08:41 Witam,
Szukam możliwości i firm wyciszających komorę silnika w rejonie Trójmiasta.
Czy ktoś już przerabiał ten temat gdziekolwiek i jaki może być koszt ?
Pozdrawiam
Przy wiekszych prędkościach sprawdza sie mata pod maskę - taka od diesla (ok 250zł). Po jej zastosowaniu hałasuje juz głównie wydech i szum od opon i powietrza, a nie silnik.
Od listopada 2009 we wszystkich focusach montowano matę wygłuszającą silnik i osłonę pod silnikiem fabrycznie - Ja załapałem się na takie właśnie autko.
Osłona pod silnikiem musi być sztywna, inaczej ponad 120kmh telepią nią wibracje strugi powietrza.
newpolish 04-05-2011, 13:06 Ano mi sie zluzowala na dzurach i potem wchodzila w wibracje na autostradzie wiec ja potraktowalem wiertarka i zaciskami do kabli :lol:
Zna ktos numer tej maty wygluszajacej? Moze ktos sie orientuje w cenie? Mozna ta seryjna jakos tuningowac? Mam dieselka i to terkotanie doprowadza mnie do szalu na niskich obrotach :diabelek:
konfuzja 04-05-2011, 13:17 Od listopada 2009 we wszystkich focusach montowano matę wygłuszającą silnik i osłonę pod silnikiem fabrycznie - Ja załapałem się na takie właśnie autko.
Wysłałem Ci priv, ale tutaj też zapytam: masz benzynę 1.6 i fabryczną osłonę pod silnik??? Ja w zeszłym roku (2010!) w Wikarze, Euro Car i Ford Partner usłyszałem jednogłosnie, że osłony pod silnik są dostępne wyłącznie dla klekotów. "Nie ma takiego elementu w wykazie części dla focusa benzyna 1.6 jak osłona pod silnik", i kropka. Ciekawe rzaczy zatem przekazujesz i muszę zadzwonić do ASO.
mata kosztuje 300 plus spinki.
Mają w Krakowie w fordowskim sklepie.
Ale najpierw zrobić spryskiwacze , bo zgnije od przeciekajacej wody.
I nie zakladać gdy auto parkuje przy terenach zielonych, kuny uwielbiają jako deser.Bywa że taka jedzie z nami "na gapę."Jak nie zdąży wyskoczyć.
konfuzja 04-05-2011, 18:50 cornis:
Matę wyciszającą pod maskę owszem, posiadam od dłuższego czasu.
Natomiast osłona POD SILNIK (dla ochrony przed syfem z drogi), to osobna rzecz i gdy ja (w ASO) jej dostępność sprawdzałem, to słyszałem - do benzyniaków* nie ma!
*do ropniaków osłony pod silnik oczywiście cały czas dostępne były.
newpolish 04-05-2011, 19:19 O ile się nie przejmujesz estetyką, to może kilka dziurek, zaczepów, zacisków i może da się założyć od ropniaka do benzyniaka :pomysl:
Punkty mocowania osłony pod silnik są w benzynie takie same jak w dieslu
Spinki sa w komplecie z matą. Mata od diesla wchodzi bez problemu w otwory w klapie do benzyniaka. Montaż jest trywialny i trwa 20 sekund.
Co do działania - przy wolej jeździe w mieście do ok 3000obr róznica minimalna, ale w trasie jak najbardziej wycisza na tyle, że słychac głównie wydach. Bardziej wyciszac bym nie chciał, bo lubię dźwięk silnika w czasie przyspieszania.
driver110 04-05-2011, 20:48 Mam benzynę i osłona pod silnikiem jest od nowości, także wygłuszenie maski i grodzi silnika jest na miejscu. Co ma osłona do silnika kupujecie do FFII i montujecie.
konfuzja 05-05-2011, 06:56 Oczywiście, można założyć osłonę pod silnik z diesla. Występuje jedynie taka niedogodność, iż przy wymianie oleju trzeba odkęcać osłonę, gdyż przetłoczenia i otwory w osłonie nie pasują do silnika benzynowego - ale to jest zupełnie nieistotna kwestia. Bardziej zafrapowało mnie, iż Ford zaczął benzynę wyposażać w osłony! Gdy kupowałem samochód, to pytałem w salonie dlaczego silnik od dołu wygląda jak Sharon Stone w "Nagim instynkcie" :) A uczony sprzedawca pouczył mnie, iż gdyby była taka potrzeba, to ford by założył osłonę. Odparł również, że gdybym chciał zamontować osłonę od diesla to mogę, ale w aucie na gwarancji - w przypadku usterki silnika, serwis będzie skrupulatnie sprawdzał czy powodem usterki nie jest np. przegrzanie. Kuriozalna sprawa, niemniej wiadomo jak jest z ASO. Gdy po jakimś czasie zgłębiłem nieco zagadnienie i zapytałem uczonego sprzedawcę dlaczego zatem we focusach z silnikami benzynowymi z lat wcześniejszych montowano osłony i czy przypadkiem się one nie przegrzewały, to już nie był taki wyszczekany. Prawda jest taka, że brak osłon to było typowe działnie fordowskich księgowych. We volvo s40 lub v40 z takim samym silnikiem benzynowym 1.6 jak we fordzie silniki mają "od zawsze" pięne osłony, dzięki czemu w komorze silnika jest czysto, a w kabinie pasażerskiej ciszej. Zatem jeżeli po wrześniu 2009 r. ford z powrotem zaczął montować osłony pod silnik w benzynie, to należy się tylko cieszyć.
Tyle gwoli wyjaśnienia i komentarza. Gdyby ktoś posiadał numer katalogowy takiej osłony pod silnik 1.6 Ti-VCT, to poproszę ;)
Potwierdzam, że dolne osłony silnika zaczęto fabrycznie montować od jesieni 2009 w 1.6. Autoryzowany serwis w Wawie montował mi nieoryginalną, dolną osłonę zakupioną na Allegro, stwierdzając, że nie będzie mieć to wpływu na ewentualne roszczenia gwarancyjne. W serwisie potwierdzono również, że osłona nie wpływa istotnie na temperaturę pracy silnika.
Żeby wymienić olej spuszczając go przez miskę to zawsze w fokusie musimy zdemontować osłonę żadnych otworów fabrycznych nie ma.
konfuzja 05-05-2011, 08:21 "Specjalista" z Wikara Kraków perorował, że w benzynowym focusie misa olejowa chłodzona jest również powietrzem i taka nieprzewidziana osłona może cyrkulację powietrza zakłucić. Wiem, że jego ówczesna teoria jet mocno, mocno kontrowersyjna :), ale on tak naprawdę twierdził.
gdynia007 05-05-2011, 14:22 Niedawno odebrałem nowego focus'a mk2 fl 1,6 benzyna (rocznik 2010) i platikowa osłona pod silnikiem jest na miejscu ... co mnie bardzo cieszy
piotrekopole 05-05-2011, 21:32 Odnośnie osłony pod silnik do benzyniaka to zakupiłem takową w ASO w ubiegłym roku i tam też mi ją zamontowali - znaleźli ją po numerze VIN i nie bylo żadnego ale. Moje autko ma silnik 1.6 ti-vct z 2005 roku więc może dlatego nie było problemów ze znalezieniem osłony w systemie.
maureliusz 05-05-2011, 22:42 Muszę przyznać, że nie tak dawno dostałem z wypożyczalni Focus benzynkę 1.6... MASAKRA! Głośne to tak okropnie, że mój TDCI przy tym jest super, komfortowo cichutki... O dynamice to już nawet nie wspominam. Jak do tego dołoży się spalanie benzyny...to wogóle nie wiem jak ford coś takiego wymyślił.
Dolna osłona to pomoże tyle na wyciszenie, co różowe pokrowce na fotele:-) Podobnie zresztą ta osłona na silnik od góry.
Przede wszystkim wyciszenie maski od środka oraz pewnie wyciszenie ściany grodziowej w TDCI będzie lepsze - aż za dobre:-)
cristoforo 08-05-2011, 19:47 Właśnie wczoraj wygłuszałem mojego VCT-TI (strasznie rycząca bestia!). Na razie wygłuszyłem bagażnik, tylne nadkola i podłogę pod pasażerem. Użyłem kupionego na allegro filcu. Efekt połowiczny, bo robota nie skończona. Zamierzam dalej wyłożyć filcem podłogę focusa, wszędzie tam, gdzie się da. Później myślę przykleić maty bitumiczne na ścianę grodziową i być może zakupię matę pod maskę. Jestem dość zadowolony - tłumik jest o wiele mniej słyszalny, bardziej słychać silnik, ogólnie już teraz jest dużo ciszej, choć to jeszcze nie to.
Właśnie wczoraj wygłuszałem mojego VCT-TI (strasznie rycząca bestia!). Na razie wygłuszyłem bagażnik, tylne nadkola i podłogę pod pasażerem. Użyłem kupionego na allegro filcu. Efekt połowiczny, bo robota nie skończona. Zamierzam dalej wyłożyć filcem podłogę focusa, wszędzie tam, gdzie się da. Później myślę przykleić maty bitumiczne na ścianę grodziową i być może zakupię matę pod maskę. Jestem dość zadowolony - tłumik jest o wiele mniej słyszalny, bardziej słychać silnik, ogólnie już teraz jest dużo ciszej, choć to jeszcze nie to.
A może to skrzynia daje hałas. W ASO na przeglądzie wpisali
Skrzynia biegów głośna ponadnormatywnie.A że chodzi o.k nie haczy,to jeżdże i zbieram 600PLN na zamianę jak się rozsypie.Podaż duża,można i taniej.
Ja w swoim TiVCT uszeregowałem źródla halasu
-opony Pirelli P6
- silnik TiVCT
-skrzynia biegow
-pow 120 km/h osłona dolna pod silnikem furkocze o michę
-wydech
-lusterka i ogólna "aerodynamika".
Witam Ja kupowałem auto w CITY CAR Gliwice odbiór 02/2010 model z 11/2009.Pan wydający auto wyraźnie powiedział że od 10/2009 wszystkie focusy (benzynowe też) mają osłonę pod silnik i matę wygłuszającą Ja te elementy posiadam więc możliwe że niektóre serwisy je wymontowują i zarabiaj ą na nich w nieuczciwy sposób. Na przykład Fiesta 2004 rok którą miałem poprzednio przez salon w Opolu została w salonie ogołocona z filtra kabinowego i podczas podróży i odkręceniu nawiewu na maxa dostałem po oczach piachem i liśćmi z nawiewu co mogło się bardzo źle skończyć. Ten filtr miał być w fiestach seryjnie wg. Ford Polska u mnie była pusta dziura- auto miało 3 miesiące.
A tu się zgodzę,złodziejstwo w serwisach to w naszym ukochanym kraju rzecz powszechna i nagminna tak samo jak wszędzie-oj przepraszam nie nazywajmy tego złodziejstwem raczej dorobieniem,kombinatorstwem,lub załatwieniem.Niestety aby było inaczej musi się zmienić mentalność,wymrzeć jedno lub dwa pokolenia ,a złodzieje i bandyci z samej góry muszą doprowadzić do tego aby złodzieje niższego szczebla zarabiali godziwie-a to jak wiemy jest nie realne PRZYKRO MI.
Właśnie wczoraj wygłuszałem mojego VCT-TI (strasznie rycząca bestia!). Na razie wygłuszyłem bagażnik, tylne nadkola i podłogę pod pasażerem. Użyłem kupionego na allegro filcu. Efekt połowiczny, bo robota nie skończona. Zamierzam dalej wyłożyć filcem podłogę focusa, wszędzie tam, gdzie się da. Później myślę przykleić maty bitumiczne na ścianę grodziową i być może zakupię matę pod maskę. Jestem dość zadowolony - tłumik jest o wiele mniej słyszalny, bardziej słychać silnik, ogólnie już teraz jest dużo ciszej, choć to jeszcze nie to.
obejrzyj/poczytaj http://ffclub.ru/topic/9468 i http://www.dop.ru/install.php?id=show_inst&name_page=inst_ford-focus2&i_type=all&i_marka=all
u siebie okleiłem nadkola od środka matami app i dodatkowo położyłem filc - zrobiło się ciszej, ale przez to teraz dźwięk silnika wyszedł na pierwszy plan
teraz mam zamiar zdjąć przednie wycieraczki i podszybie aby tam wykleić matami
Jak wpływa ten filc na masę? Ciężkie to coś? Ostatnio zabrałem się za konserwacje podłogi od środka w moim escorcie i po zdjęciu wykładziny okazało się, że fabryczne wygłuszenia częściowo przerdzewiały razem z podłogą i chyba zastąpię je wspomnianym filcem. Dobry to pomysł?
cristoforo 17-05-2011, 22:45 obejrzyj/poczytaj http://ffclub.ru/topic/9468 i http://www.dop.ru/install.php?id=show_inst&name_page=inst_ford-focus2&i_type=all&i_marka=all
u siebie okleiłem nadkola od środka matami app i dodatkowo położyłem filc - zrobiło się ciszej, ale przez to teraz dźwięk silnika wyszedł na pierwszy plan
teraz mam zamiar zdjąć przednie wycieraczki i podszybie aby tam wykleić matami
Jak zrobisz, to opisz jaki efekt i daj może fotki?!
cristoforo 17-05-2011, 22:51 Jak wpływa ten filc na masę? Ciężkie to coś? Ostatnio zabrałem się za konserwacje podłogi od środka w moim escorcie i po zdjęciu wykładziny okazało się, że fabryczne wygłuszenia częściowo przerdzewiały razem z podłogą i chyba zastąpię je wspomnianym filcem. Dobry to pomysł?
filc z allegro leciutki jest - kupiłem 2 m kw. ważył może z 3 - 4 kg. Ale może warto dać pod filc matę bitumiczną.
mozna kupić matę z filcem: http://allegro.pl/boll-mata-wygluszajaca-z-filcem-filcowa-filc-waw-i1585305957.html
tu jest trochę fotek: http://ffclub.ru/topic/9468/10026105/ trzeba tylko kliknąć "Скрытый текст"
zbyszek082 22-05-2011, 15:20 Witam, ja kupiłem fokusa z 2007.07 roku z orginalną osłoną pod silnik
piotrekopole 22-05-2011, 21:41 Witam, ja kupiłem fokusa z 2007.07 roku z orginalną osłoną pod silnik
Kolega z tego co widać ma diesla, a wszystkie auta a tymi silnikami maja osłony. Temat dotyczy benzyniaka
piotrekopole
nie wszystkie:) Mój np. nie ma...z tym, że jest z końca 2006r. Mój kolega również ma focusa, również ten sam silnik z tym, że z początku 2007r i również osłony pod silnikiem nie posiada:)
Jak zrobisz, to opisz jaki efekt i daj może fotki?!
wykleiłem podszybie od strony silnika, poszły 3 polimerowe maty APP
aby się do tego dostać, trzeba:
- zdjąć ramiona wycieraczek,
- zdjąć spinki łączące plastykowe podszybie
- zdjąć plastykowe podszybie, a właściwie górną jego część
- odkręcić dwie śruby (po bokach) aby zdjąć (z zatrzasków) dolną część podszybia
- odkręcić mechanizm wycieraczek (3 śruby i gumowana noga 'na wcisk')
efekt - dźwięk silnika stał się mniej natarczywy od 3.5-4 tys. obr, ale u Ciebie może być inaczej, bo u mnie inne dźwięki był już wcześniej wyciszone (mam wygłuszenie drzwi, nadkoli i części podłogi)
zdjęć nie robiłem, ale są na rosyjskim forum:
http://media.ffclub.ru/up36958-IMGP3205_1.jpg
http://media.ffclub.ru/up36958-IMGP3206_2.jpg
maureliusz 05-07-2011, 20:44 A nie lepiej sprzedać :-) i kupić klasę wyżej: mondeo, vectra, passat i napewno ciszej będzie:-)
Kupa roboty, a efekt taki sobie - podziwiam Was za determinację!!!
Mój 1.6 benzyna (2011) ma i matę wygłuszającą pod maską i osłonę pod silnikiem (i również mi powiedzieli że od 2009 wszystkie mają).
A nie lepiej sprzedać :-) i kupić klasę wyżej: mondeo, vectra, passat i napewno ciszej będzie:-)
Kupa roboty, a efekt taki sobie - podziwiam Was za determinację!!!
podziwiam Twoją determinację w czytaniu wątków, których tematyka Ci nie leży
roberto369 08-07-2011, 18:58 Jakby kogoś interesowało, jak wygląda taka mata, poniżej zdjęcia.
http://img64.imageshack.us/img64/4968/dscf1098p.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/64/dscf1098p.jpg/)
rosyjska firma STP oferuje gotowe zestawy mat przyciętych na rozmiar do Focusa:
http://media.ffclub.ru/up54295-________________1____2.jpg
http://media.ffclub.ru/up54295-________________2____2.jpg
http://media.ffclub.ru/up54295-________________1____3.jpg
http://media.ffclub.ru/up54295-________________2____3.jpg
http://media.ffclub.ru/up54295-________________3____3.jpg
http://media.ffclub.ru/up54295-__________________1____3.jpg
http://media.ffclub.ru/up54295-__________________2____3.jpg
http://media.ffclub.ru/up54295-__________________3____3.jpg
źródło: http://ffclub.ru/topic/9468/go_post/8093220/
może ktoś bywa w Rosji i kupi do testu? :)
A nie lepiej sprzedać :-) i kupić klasę wyżej: mondeo, vectra, passat i napewno ciszej będzie:-)
Kupa roboty, a efekt taki sobie - podziwiam Was za determinację!!!
Mondeo - no nie powiedziałbym.
Poza tym jest sporo ludzi tutaj, którzy mondeo też wyciszają, bo jest głośne.
cristoforo 04-08-2011, 21:05 Mayak - dzięki!
Pewnie po wakacjach się też zabiorę za wygłuszenie podszybia. A swoją drogą ile może kosztować taki zestaw przyciętych płyt STPpo maskę? Wygląda to profesjonalnie, tylko czy ktoś to sprowadza?
laurentii 12-09-2011, 23:37 sorry, że odkopuję temat sprzed miesiąca, ale mam pytanie czy ktoś z was kupował w ASO te maty do wyciszania silnika.
1.6 115 KM trochę hałasuje, a myślę, że mata by pomogła.
Znalazłem tutaj http://ford.sklep.pl/pl,product,321721,wygluszenie,maski,ford.html
ale może ktoś z Was kupował w ASO i wiek jak tam wyglądają ceny?
Kupiłem swego czasu w ASO za podobną cenę (ale wtedy kurs euro był niższy chyba). Co do działania - wycisza wyraźnie przy wiekszych prędkościach (obroty ponad 3000), w jeździe miejskiej na niskich obrotach różnica zaniedywalna. Tak, że jestem zadowolony, choć nie spodziewaj się cudu. Z drugiej strony silnik ładnie gra i lubię go słyszeć przy przyspieszaniu :-).
sorry, że odkopuję temat sprzed miesiąca, ale mam pytanie czy ktoś z was kupował w ASO te maty do wyciszania silnika.
1.6 115 KM trochę hałasuje, a myślę, że mata by pomogła.
Znalazłem tutaj http://ford.sklep.pl/pl,product,321721,wygluszenie,maski,ford.html
ale może ktoś z Was kupował w ASO i wiek jak tam wyglądają ceny?
Odpuść sobie kupowanie nowej maty. Udało mi się znaleźć na allegro sprzedawcę zajmującego się handlem częściami tylko od focusów (trzeba zadzwonić by zapytać o części, ponieważ nie wystawia wszystkiego) i za taką matę używaną zapłaciłem 70 zł. z przesyłką.
Ja zakupiłem w ASO, bo cena była parę groszy niższa niż w sklepie internetowym. Efekt pozytywny - zauważalne wyciszenie, aczkolwiek nadal słychać wyraźnie silnik (ale już nie muszę radia podkręcać przy wyższych prędkościach :-). Poza tym - o niebo lepsza izolacja termiczna (maska zimą trzyma śnieg i lód :-))
Polecam jednak zakup nowej maty - jeżeli kupisz używkę np. po wodowaniu myślę, że jej struktura będzie zupełnie już inna (posklejane włókna izolacji) i możesz nie uzyskać żadnej poprawy.
gdynia007 13-08-2012, 11:36 Odkopię już troszke przykurzony temat.
Myślę o wyciszeniu foki, żeby dzwięki w kabinie powyżej 100km/h były mniej intensywne.
Chciałem na początek wygłuszyć bagażnik i tylne nadkola, matami bitumicznymi app (takimi: http://allegro.pl/app-maty-bitumiczne-wytlumienie-drzwi-wroclaw-i2527940711.html) i na to filc (http://allegro.pl/mata-filc-wygluszenie-poroso-samoprzylepna-i2534023598.html).
Widzę że mayak i cristoforo już macie to za sobą.
Czy taki dobór produktów to w miare rozsądny wybór (gra warta świeczki)? Ile wam zeszło produktu? 2 mkwbedzię wystarczająco?
Dzięki za wszyskie podpowiedzi.
motoacoustic 15-08-2012, 15:37 Sam mam Foke ( 2003 r 1.8 tdci ) i na niej zrobiłem sporo testów akustycznych.Na tą chwile mam bardzo cicho i zastosowałem więcej laminatów niż mat bitumicznych.Maty są ciezkie i nie wszędzie da sie je użyć.
Witam,
odkopuję temat bo pewnie dla wielu z Was nadal aktualny. Mam pewne spostrzeżenia na temat głośnych fok, szczególnie mk2 1.6 i 1.6 Ti-VCT.
Otóż gdzieś na bliźniaczym forum wyczytałem, że głównym źródłem hałasu naszych aut jest tłumik. A że strasznie mnie hałas denerwuje i męczę się strasznie podczas dłuższych tras postanowiłem, że chociaż spróbuję.
Wiem, że zaraz poleje się mnóstwo hejtu, że to nieoryginalne, prowizoryczne itd ;)
Wygłuszenie to dwie warstwy pianki pod panele (5mm), łącznie 1 cm wycięte na wzór podłogi bagażnika (podłoga była szablonem przy wycinaniu nożykiem do papieru). Powierzchnia pianki to 2 mb, zakup w OBI za około 10 zł ;)
Rzadko zaglądam pod podłogę bagażnika, pianka nie jest przyklejona, więc zawsze można ją zdjąć. Dociska ją naturalnie podłoga bagażnika.
Efekt? Dla mnie jest ciszej. Pozbyłem się przede wszystkim doprowadzającego mnie do czerwoności wyjącego dudnienia przy przyspieszaniu w granicach 2-4 tys obrotów. Teraz słychać głośne, ale już nie tak wnerwiające mruczenie silnika.
W piątek jadę na szrot po wygłuszenie maski i zobaczymy wtedy.
Hej
Tez korci mnie wyłożenie bagażnika w kombi 1.6 TDCi, ja za to myśle o
filc poroso lub pianka kauczukowa.
Dużo osób poleca dodanie jeszcze maty butylowa lub bitumicznej ale to już by było na stałe i jakoś do mnie nie przemawia.
Też o tym myślę na przyszłość, ale teraz chciałem się upewnić się po prostu, że winowajcą jest wydech i słabe wygłuszenie fabryczne podłogi bagażnika.
Zawsze możesz wypróbować moje rozwiązanie i jak się sprawdzi to grzebać dalej. W końcu to koszt około 10 zł ;)
dario6273 27-01-2015, 20:13 Panowie lepsze parametry wygłuszeniowe ma mata butylowa i nie smierdzi tak jak mata bitumiczna:one:
A poroso ma jedną wadę - nie powinno mieć styku z blachą, bo chłonie wilgoć. Poroso można sobie okleić boczki plastikowe od środka, chociaż na to też są lepsze materiały, ale na pewno droższe.
Cześć,
zrobię kolejny odkop tego tematu - chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami z wyciszania Foki Ti-VCT.
Focusa mam od 4 lat ale na co dzień jeździła nim żona - ja mam C-klasę.
Ponieważ każda przesiadka do Forda była dla mnie pod względem hałasu mecząca starałem się jak tylko można obniżyć poziom głośności :569:.
Najbardziej uciążliwe dla mnie były szumy powietrza.
Zidentyfikowałem dwa problemy: 1. świst/szum powietrza w okolicy szyb bocznych już od ok. 90-100 km/h, intensywniejszy przy silnym wietrze - przyczyna tkwi w nieszczelności obudowy lusterek (przedlift) oraz słabym doleganiu uszczelek drzwi. Pomogło podklejenie uszczelek otworów drzwiowych uszczelką typu D i bardzo dokładne wyklejenie przestrzeni pod trójkątem z głośnikiem wysokotonowym pianką akustyczną 6mm (kilka warstw).
2. Szum (raczej huk) powietrza powyżej 110 km/h na wysokości górnej krawędzi szyby - tu nieoceniona była lektura forum dacii sandero :diabelek: - pomogło dokładne wyklejenie dachu warstwą maty polimerowej a na nią pianka akustyczna 6mm oraz wypełnienie przestrzeni ramy szyby tą pianką. Dodatkowo plastiki słupków przednich wykleiłem warstwą filcu poroso.
Efekt jest taki, że dość przyjemną akustycznie prędkość podróżną udało się podnieść z 100 km/h do około 130 km/h - powyżej teraz hałasuje już silnik (krótkie przełożenia).
Dodatkowo auto dostało "standardowy" zestaw - wyklejenie polimerem i pianką akustyczną wszystkich nadkoli, pianka na tapicerkę drzwi od wewnątrz + trochę polimeru (bez wygłuszania środka drzwi), częściowo bagażnik nad tłumikiem. Ponieważ moja wersja to sedan wykleiłem poroso całą tylna półkę pod tapicerką.
Pomiary sonometrem ST-100 (takim jak ma Zachar na autocentrum) - przy 100 km/h - 66,5 dbA, przy 130 km/h 71,6 dbA.
Czekam na matę pod maskę - bardziej z ciekawości, jak dojdzie sprawdzę czy coś zmieni się w pomiarach.
Przepraszam za przydługi opis. Pozdrawiam Lookmal
Cześć,
zrobię kolejny odkop tego tematu - chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami z wyciszania Foki Ti-VCT.
Focusa mam od 4 lat ale na co dzień jeździła nim żona - ja mam C-klasę.
Ponieważ każda przesiadka do Forda była dla mnie pod względem hałasu mecząca starałem się jak tylko można obniżyć poziom głośności :569:.
Najbardziej uciążliwe dla mnie były szumy powietrza.
Zidentyfikowałem dwa problemy: 1. świst/szum powietrza w okolicy szyb bocznych już od ok. 90-100 km/h, intensywniejszy przy silnym wietrze - przyczyna tkwi w nieszczelności obudowy lusterek (przedlift) oraz słabym doleganiu uszczelek drzwi. Pomogło podklejenie uszczelek otworów drzwiowych uszczelką typu D i bardzo dokładne wyklejenie przestrzeni pod trójkątem z głośnikiem wysokotonowym pianką akustyczną 6mm (kilka warstw).
2. Szum (raczej huk) powietrza powyżej 110 km/h na wysokości górnej krawędzi szyby - tu nieoceniona była lektura forum dacii sandero :diabelek: - pomogło dokładne wyklejenie dachu warstwą maty polimerowej a na nią pianka akustyczna 6mm oraz wypełnienie przestrzeni ramy szyby tą pianką. Dodatkowo plastiki słupków przednich wykleiłem warstwą filcu poroso.
Efekt jest taki, że dość przyjemną akustycznie prędkość podróżną udało się podnieść z 100 km/h do około 130 km/h - powyżej teraz hałasuje już silnik (krótkie przełożenia).
Dodatkowo auto dostało "standardowy" zestaw - wyklejenie polimerem i pianką akustyczną wszystkich nadkoli, pianka na tapicerkę drzwi od wewnątrz + trochę polimeru (bez wygłuszania środka drzwi), częściowo bagażnik nad tłumikiem. Ponieważ moja wersja to sedan wykleiłem poroso całą tylna półkę pod tapicerką.
Pomiary sonometrem ST-100 (takim jak ma Zachar na autocentrum) - przy 100 km/h - 66,5 dbA, przy 130 km/h 71,6 dbA.
Czekam na matę pod maskę - bardziej z ciekawości, jak dojdzie sprawdzę czy coś zmieni się w pomiarach.
Przepraszam za przydługi opis. Pozdrawiam Lookmal
Jaką dokładnie piankę użyłeś?
Jak najlepiej ściągnąć plastiki słupków przednich?
I jak najłatwiej dobrać się do obudowy lusterek?
Pianka:
http://www.bitmat.pl/pl/p/K6s-Pianka-wygluszajaca-akustyczna-kauczukowa-6mm-izolacyjna/176
Słupek trzyma się na trzech spinkach. Wychodzi po pociągnięciu (ewentualnie wysuwają się spinki z uchwytów w plastiku) - w każdym razie udało mi się nic nie połamać.
Plastiki na lusterkach mają maskownicę którą wyciąga się łapiąc za tą zaokrągloną część i ciągnąc w kierunku do siebie i lekko do przodu auta. Reszta trzyma się na wkręcie który jest od dołu pod głośnikiem. Widać go po zdjęciu maskownicy.
https://www.youtube.com/watch?v=irh2HQ_ALm4 (czas 1:20)
EDIT:
W nawiązaniu do wcześniejszego posta. Założyłem matę na maskę. W jeździe miejskiej różnica niezauważalna. W trasie poprawa przy obrotach silnika powyżej 3500 /min.
Pomiary sonometrem ST-100 - przy 100 km/h przed założeniem maty 66,5 dBA, po założeniu.... 66,5 dBA ;)
- przy 130 km/h - przed założeniem 71,6 dBA, po założeniu 70,4 dBA.
- przy 140 km/h - przed założeniem 72,8 dBA, po założeniu 71,5 dBA.....
Nie wiem na ile mogły różnić się warunki - trasa ta sama ale wiatr mógł być inny (kierunek i siła) - ogólnie efekt "na ucho" jest zauważalny od około 120 km/h.
Pozdrawiam
Czy ktoś sprawdził czy wymiana układu wydechowego i katalizatora coś daje?
Jeżdżę tym autem od 5 lat i raczej kat jest wypalony, a czytałem ostatnio na aś, że wymiana katalizatora wyciszyła starego mietka.
Ja wygłuszałem drzwi, podłogę, bagażnik i ostatnio kawałek silnika w mk2 1.6 benzyna 3-drzwiowy. Na blachę drzwi i całą podłogę dałem maty alubutylowe i piankę pochłaniającą samoprzylepną na tapicerkę plastikową. Zakup w caraudio nie w budowlanym. Efekt - lepszy dźwięk z badziewnych fordowskich głośnikòw trochę ciszej jak mnie mijają samochody i mniej dudniące zawieszenie. Tak więc boki tak sobie, podłoga i "cichsze" dziury super efekt. Ròżnicy w bagażniku a co za tym idzie tłumiku, większej nie widzę. Jeśli chodzi o silnik, zrobiłem przegrodę pod plastkiem wycieraczek jak kolega wcześniej opisujący temat, czyli alubutyl i dodatkowo gąbka niepalna odbijająca dźwięk 15 mm. Prawdę mòwiąc nie widzę ròżnicy. Na allegro znalazłem matę na silnik za 120 zł więc za miesiąc się skuszę, to dopiszę. Teraz najciekawszy punkt programu. W zeszłym roku założyłem dolną osłonę silnika, polskiej produkcji i to dało bardzo dużo, szczegòlnie na autostradzie. Zrobiło się wyraźnie ciszej. Samochòd jest zdecydowanie bardziej aerodynamiczny, więc cichszy przy wyższych prędkościach. Potem szukałem kolejnych możliwości uzyskania ciszy i kupiłem najcichsze z dostępnych opon, tym bardziej że nadszedł już czas na stare i znowu radość. Facet ze sklepu z wyciszeniami miał rację. Ciche opony bardzo zmieniają hałas w samochodzie.
Dachu ruszał nie będę, bo to chyba nie ma sensu, zrobię jeszce silnik do końca i słupki przy szybach. Przekonał mnie lookmal. Zresztą co do lusterek i tròjkącikòw też się z nim zgadzam. Pròby na szybko były i ma rację. Ja odnośnie wiatru zwalczyłem trochę gwizdu wycieraczkami aerodynamicznymi. Niby nic a jednak zmianę odczułem.
|
|