Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Podnoszenie mocy w 1.9 113KM
Nissanfreak 30-04-2011, 01:06 Jak w temacie interesuje sie podniesieniem mocy w Mk2 1.9 tdi 113km. Jesli miales do czynienia z tym tematem a chcialbys podzielic sie doswiadczeniem bede wdzieczny. Interesuja mnie wiadomosci na temat tuningu mechanicznego i elektronicznego ale tylko konkrety a nie np. moglbys zrobic to czy tamto. Czy ktos probowal wrzucic wieksza sprzezarke lub czy podnosil cisnienie, a moze ktos wie cos na temat walkow rozrzadu(jakas podmianka). Czy ktos z was probowal podmienic kompa z 130km do 113. Te i inne wypowiedzi bardzo mile widziane. Z gory dziekuje
Ps. Tylko bez - Kup sobie 130km i masz problem z glowy bo tu chodzi o zrobienie mocniejszej 113 i ugranie mocy wlasnie na tym silniku. Pzdr
krzyspvfr 30-04-2011, 09:04 Jak w temacie interesuje sie podniesieniem mocy w Mk2 1.9 tdi 113km. Jesli miales do czynienia z tym tematem a chcialbys podzielic sie doswiadczeniem bede wdzieczny. Interesuja mnie wiadomosci na temat tuningu mechanicznego i elektronicznego ale tylko konkrety a nie np. moglbys zrobic to czy tamto. Czy ktos probowal wrzucic wieksza sprzezarke lub czy podnosil cisnienie, a moze ktos wie cos na temat walkow rozrzadu(jakas podmianka). Czy ktos z was probowal podmienic kompa z 130km do 113. Te i inne wypowiedzi bardzo mile widziane. Z gory dziekuje
Ps. Tylko bez - Kup sobie 130km i masz problem z glowy bo tu chodzi o zrobienie mocniejszej 113 i ugranie mocy wlasnie na tym silniku. Pzdr
Po 1-sze, 86 kW to jest 115 KM a nie 113.
Po 2-gie, można zrobić dużo, ale w pewnym momencie traci to sens ekonomiczny.
Napisałem kiedyś obszerny wątek w tym temacie, ale coś go nie mogę znaleźć.
Najtańszy sposób i od niego polecam zacząć to modyfikacja softu, tym sposobem ze 115 KM robi się 140-150, z 310 Nm robi się jakieś 370 albo ciut więcej.
Paintbox_team 30-04-2011, 17:25 Chip od WOLFa to wydatek około 450 euro (oczywiście w cenie update softu itd.)
Mam 143 ps i 360 Nm i powiem szczerze że mój autobus bez problemów na 6 tym biegu przy prędkości 110 km/h idzie aż miło...
Nie kombinuj z turbinami bo to na pewno nie wyjdzie na zdrowie dla silnika...
Wałki też wybij sobie z głowy chyba że masz gruby portfel
krzyspvfr 30-04-2011, 21:14 Chip od WOLFa to wydatek około 450 euro (oczywiście w cenie update softu itd.)
Hmmm... a co w "chipie od WOLFa" jest innego niż "update softu"? Oczywiście, nic.
Mam 143 ps i 360 Nm i powiem szczerze że mój autobus bez problemów na 6 tym biegu przy prędkości 110 km/h idzie aż miło...
Tu się oczywiście zgodzę :) mam podobne wartości i jest super, oczywiście same cyferki to nie wszystko, ważne są charakterystyki - auto po tuningu przyspiesza jak lokomotywa elektryczna, od ok. 1800 obr do 4000 - ciągnie równo, aż miło.
Nie kombinuj z turbinami bo to na pewno nie wyjdzie na zdrowie dla silnika...
Wałki też wybij sobie z głowy chyba że masz gruby portfel
Widać, że kolega ma średnie pojęcie o tuningu. Polecam poczytać sobie różne ciekawe fora, np. Mastersa - www.tdi-tuning.pl. Akurat w silniku AUY wymiana turbosprężarki na taką od ASZ to prosta operacja (pasują plug&play) i w ten sposób dostajesz +10 KM - po odpowiednim wystrojeniu. Inne operacje to wymiana pompowtrysków na wydajniejsze, zmiana intercoolera na wydajniejszy, itp. Wszystko to oczywiście kosztuje - ja polecam zacząć i skończyć na sofcie - najmniejszy koszt, największy efekt. Swoje auto robiłem w Pleszewie: www.goodhope.pl - Mariusz to prawdziwy fachowiec, polecam! Przejechałem już 70 tysięcy km po chiptuningu, zero problemów, ciągły banan na gębie :)
devaluator 01-05-2011, 09:07 ja mam starego kapcia z chipem od WOLFa. Jak na rzaie wszystko działa, zawsze dobrze odpala i osobiście w tuning mechaniczny ze względu na koszty bawić się nie będę.
ryju1468 01-05-2011, 13:40 witam
a jak myslicie koledzy wartalo by zczipowac 90-konny motor,koszt 1100,-
przynajmniej tak pisza,co wy o tym sadzicie?
horse668 01-05-2011, 14:23 Uważam, że warto. 90 konny motor w tym aucie to lekkie nieporozumienie.
Jarek G. 01-05-2011, 15:22 wartalo by zczipowac 90-konny motor
Pierwsze co zrobiłem po przywiezieniu sobie autka (90KM) z Niemiec to było zacipowanie. Miał wtedy 75 tkm na liczniku. Teraz mam 215 tkm i w dalszym ciągu wszystko OK.
ryju1468 01-05-2011, 15:25 1.9 TDI 90 90/210 130/300 1100zł (http://www.dyno.pl)
czy to mozliwe zeby podniesc tak duzo moc tylko przez ingerencje w elektronike?
90 konny motor w tym aucie to lekkie nieporozumienie.
do spokojnej jazdy nie jest najgorzej,przy wyprzedzaniu brakuje kucy,bedziesz mial130,zapragniesz 150 itd
Jarek G. 01-05-2011, 15:38 Bezpieczne czipowanie to o jeden poziom w górę. Z 90 na 115, ze 115 na 140, itp. Oczywiście można ciągnąć mocniej, o dwa poziomy. Ale to najlepsza droga do rozwałki motoru.
Pozdro. :diabel2:
Paintbox_team 01-05-2011, 18:57 Wszystko to oczywiście kosztuje
o tym starałem się przekonać zainteresowanego
Widać, że kolega ma średnie pojęcie o tuningu
jaki mam takie mam...z grubym portfelem można cuda osiągać
Hmmm... a co w "chipie od WOLFa" jest innego niż "update softu"? Oczywiście, nic
kup z allegro to zobaczysz różnicę
oczywiście same cyferki to nie wszystko, ważne są charakterystyki
po to mam pod maską chip WOLFa
krzyspvfr 02-05-2011, 05:21 Hej,
jaki mam takie mam...z grubym portfelem można cuda osiągać
U mnie portfel taki sobie, ale interesuję się tematem, powiedzmy, hobbystycznie :)
kup z allegro to zobaczysz różnicę
Powiem tak: między WOLFem a "chipem z Allegro" za 50 zł jest cała masa doświadczonych polskich tunerów, którzy za połowę ceny Wolfa zrobią to samo, a może i lepiej. Koszt tuningu u normalnego fachowca to 800-1200 zł, powinien wiązać się z pomiarami na hamowni przed i po, takie tam pierdoły. U mnie cała operacja trwała sporo ponad 3 godziny, było w sumie 6 pomiarów na hamowni i testowaliśmy 3 różne wersje softu.
Jak w temacie interesuje sie podniesieniem mocy w Mk2 1.9 tdi 113km. Jesli miales do czynienia z tym tematem a chcialbys podzielic sie doswiadczeniem bede wdzieczny. Interesuja mnie wiadomosci na temat tuningu mechanicznego i elektronicznego ale tylko konkrety a nie np. moglbys zrobic to czy tamto. Czy ktos probowal wrzucic wieksza sprzezarke lub czy podnosil cisnienie, a moze ktos wie cos na temat walkow rozrzadu(jakas podmianka). Czy ktos z was probowal podmienic kompa z 130km do 113. Te i inne wypowiedzi bardzo mile widziane. Z gory dziekuje
Ps. Tylko bez - Kup sobie 130km i masz problem z glowy bo tu chodzi o zrobienie mocniejszej 113 i ugranie mocy wlasnie na tym silniku. Pzdr
rozsadne wrtosci po samej zmianie programu to okolice 145 PS i 360 Nm jezeli motor sprawny, dalszy przyrost mocy ogranicza sprezarka [pompowtryskiwacze maja zapas] , po zmianie sprezarki na ta od 130 PS do osiagniecia jest juz 160 PS , dalsze moce ogranicza intercooler ktory powinno sie zmienic ... itd itd ... wszystko zalezy jak gruby masz portfel i jakie moce chcesz osiagnac ...
1.9 TDI 90 90/210 130/300 1100zł (http://www.dyno.pl)
90 konny motor w tym aucie to lekkie nieporozumienie.
do spokojnej jazdy nie jest najgorzej,przy wyprzedzaniu brakuje kucy,bedziesz mial130,zapragniesz 150 itd
Miałem 90 KM - chciałem więcej. Teraz mam fabryczne 150 KM i mi mało
krzyspvfr 04-05-2011, 08:00 rozsadne wrtosci po samej zmianie programu to okolice 145 PS i 360 Nm jezeli motor sprawny, dalszy przyrost mocy ogranicza sprezarka [pompowtryskiwacze maja zapas] , po zmianie sprezarki na ta od 130 PS do osiagniecia jest juz 160 PS , dalsze moce ogranicza intercooler ktory powinno sie zmienic ... itd itd ... wszystko zalezy jak gruby masz portfel i jakie moce chcesz osiagnac ...
Bardzo dobrze kolega mówi :) widać, że zna się na rzeczy.
Najlepszy stosunek ceny do wartości ma sama modyfikacja softu, potem długo długo nic, następnie jak komuś mało można jeszcze dmuchawkę od 130 KM. Później robi się już rzeźba, koszty coraz większe a przyrosty mocy coraz mniejsze.
koledzy a co myslicie o takiej "dostawce"
http://allegro.pl/chip-tuning-box-ford-galaxy-1-9-tdi-130-km-i1549179962.html
czy w tym przypadku cena = jakosc ????
Proponuję zamianę na 2.8 V6 204 koniki bez turbin, czipów, wymian wałków, interkulerów...:)
Pozdrawiam
devaluator 05-05-2011, 08:01 90/115km to rzeczywiście ma sens, ale nie za 1100zł. W Trójmieście, z hamownią 800, jak poszukasz u siebie to znajdziesz taniej.
krzyspvfr 05-05-2011, 08:03 koledzy a co myslicie o takiej "dostawce"
http://allegro.pl/chip-tuning-box-ford-galaxy-1-9-tdi-130-km-i1549179962.html
czy w tym przypadku cena = jakosc ????
Dokładnie tak. Wszelkie boxy to zło, a boxy za 250 z allegro w szczególności :)
Ja też chciałem w poprzednim Galu 90 KM dołożyć box ale nie uzyskałem na forum dobrych informacji na temat tego i się wstrzymałem. Poza tym ten, który jest w linku to jest do silników na pompowtryskiwaczach a 90 KM nie jest na pompowtrysku. Tak jak patrze na tabele to kusi mnie, że podnieść ze 150KM/320Nm na 185KM/385Nm :D
Jarek G. 05-05-2011, 09:12 a 90 KM nie jest na pompowtrysku
I tu się kolego mylisz. 90 z 2001 jest na PD.
Pozdro.
Ja też chciałem w poprzednim Galu 90 KM dołożyć box ale nie uzyskałem na forum dobrych informacji na temat tego i się wstrzymałem. Poza tym ten, który jest w linku to jest do silników na pompowtryskiwaczach a 90 KM nie jest na pompowtrysku. Tak jak patrze na tabele to kusi mnie, że podnieść ze 150KM/320Nm na 185KM/385Nm :D
tabele to tylko przyblizone wartosci , choc roznica po remapie jest znaczna ...
devaluator 08-05-2011, 14:21 Te cudowne boxy to rezystor w pudełku podnoszący ciśnienie na pompie wtryskowej... ogólnie lipa.
Witam wszystkich. :surprise:
W prawie każdym poście każdy psioczy na boxy z Allegro i inne tym podobne (prócz tuningu poprzez zmiany map), ale czy ktoś na tym forum chociaż spróbował je zamontować lub zamontował i może oraz chce się podzielić OBIEKTYWNYMI (ewentualnie subiektywnymi) opiniami o zmianach na lepsze lub gorsze ??? :027:
Myślę że wtedy, gdybanie zostało by jednoznacznie wyeliminowane :>
Witam wszystkich. :surprise:
W prawie każdym poście każdy psioczy na boxy z Allegro i inne tym podobne (prócz tuningu poprzez zmiany map), ale czy ktoś na tym forum chociaż spróbował je zamontować lub zamontował i może oraz chce się podzielić OBIEKTYWNYMI (ewentualnie subiektywnymi) opiniami o zmianach na lepsze lub gorsze ??? :027:
Myślę że wtedy, gdybanie zostało by jednoznacznie wyeliminowane :>
Podejrzewam że głupio się przyznać tym co kupile że wydali ok 250zł a box to lipa......po komentarzach z allegro tych co kupili wydaje się że tak jest....
Podejrzewam że głupio się przyznać tym co kupile że wydali ok 250zł a box to lipa......po komentarzach z allegro tych co kupili wydaje się że tak jest....
Właśnie o komentarze mi chodzi, bo co ciekawe większość tam przytoczonych jest pozytywna, a tu na forum cisza w tym temacie :027: Nikt nie kupił? :shock:
Jakoś ciężko mi w to uwierzyć, jak kupłeś/aś a nie poszło to nie wstyd, przynajmniej sprawdziłeś/aś !!! :surprise: i podziel się wiedzą ucierając nosa narzekaczom :027:
Mi się wydaje że ci co kupili to dawali komentarze po otrzymaniu przesyłki, a nie po sprawdzeniu, a potem się wstydzą że wyrzucili kasę w błoto i dlatego taka cisza. Ja jednak uważam że mapa jest najlepsza - zmieniają się wtedy wszystkie potrzebne parametry do zwiększenia mocy. A wrażenia .... jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz, bo opisać tego nie da się :))
devaluator 09-05-2011, 08:54 mój kolega ma TDI 130KM w pasku, 3 tyg. po boxie padły mu 2 pompowtryski. Może to zbieg okoliczności... a co do mocy - twierdził, że różnica jest znaczna ale na hamowni nie był.
krzyspvfr 09-05-2011, 08:58 mój kolega ma TDI 130KM w pasku, 3 tyg. po boxie padły mu 2 pompowtryski. Może to zbieg okoliczności... a co do mocy - twierdził, że różnica jest znaczna ale na hamowni nie był.
No i myślę że na tym możemy zakończyć. Trzeba by zhamować auto, zrobić logi żeby sprawdzić co ten "box" tak naprawdę zmienia. No i przejeździć z 50 tyś km z tym badziewiem, żeby się upewnić, że nie szkodzi. Chcecie, to ładujcie to sobie. Ja podziękuję.
Mam prawidłowo zrobiony chiptuning, program indywidualnie robiony pod auto, będący modyfikacją programu seryjnego. Hamownia itp - wszystko z zasadami sztuki. Przejechałem już na tym programie 60 tysięcy km i nic się nie dzieje. Dokładnie nic.
n owicjusz 12-05-2011, 10:52 Powiem tak,po box czesto padaja pompy w VP a PD pompowtryski.
Zamiast box-a proponuje zmienic wtryski(koncowki wtryskow na 0.216) bez korekty dedzie tak samo jak po box-e a o wiele zdrowiej, a po korekcie jest dopiero zabawa.
krzyspvfr 12-05-2011, 11:40 Powiem tak,po box czesto padaja pompy w VP a PD pompowtryski.
Zamiast box-a proponuje zmienic wtryski(koncowki wtryskow na 0.216) bez korekty dedzie tak samo jak po box-e a o wiele zdrowiej, a po korekcie jest dopiero zabawa.
Czy Ty w ogóle wiesz o czym piszesz?
Proponujesz wtryskiwacze od silników na pompie rotacyjnej do silnika z pompowtryskiwaczami?
n owicjusz 12-05-2011, 11:46 Tyczy sie to silnika VP.
W PD to korekta programu a jak kasy dosc i pompki do roboty to wymiana koncowek na wiksze i baza na kolejne mody.
W AUY aby dalej się bawić to niestety suszarkę trzeba zmienić, pompki wystarczą na więcej i intercooler też do zmiany. Ale na samym wirusie i tak przyrost jest niezły.
|
|