Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Awaryjne otwieranie maski bez kluczyka????
Jak w temacie. Może ktoś wie jak otworzyć maskę bez kluczyka???
To znaczy kluczyk jest, tylko spadł jakiś łącznik (nie wiem może to była linka) miedzy zamkiem na grilu a zatrzaskiem maski i mam problem.
Może ktoś już to przerabiał???
marcinv530erx 30-04-2011, 18:19 Połam grill otwórz maske napraw zamek kup używany grill , zamontuj . U kolegi w mondeo próbowalsmy od spodu wejsc nie było szans a moze nie mamy takich zgrabnych rączek.
Zamek jest sprawny. Ewidentnie "zniknął" łącznik między cięgłem zamka a zatrzaskiem maski. Gdy kręcę kluczykiem za maskownicą porusza się cięgło, ale problem jest w tym że nie jest z niczym połączone. Wnioskuję więc że spadło "to coś" co łączyło te dwa elementy.
Zamek jest sprawny. Ewidentnie "zniknął" łącznik między cięgłem zamka a zatrzaskiem maski. Gdy kręcę kluczykiem za maskownicą porusza się cięgło, ale problem jest w tym że nie jest z niczym połączone. Wnioskuję więc że spadło "to coś" co łączyło te dwa elementy.
Ułamało się pewnie ucho co wchodzi w łacznik. Nie ma rady , trzeba rękę włożyć przez dolna częśc grila. i wymacać detale. Ręka musi być chuda, bo łapa nie wejdzie w szczeliny.Mój doktor akurat taka ma ,więc za taki zabieg wziął 50PLN. ale zamek kompletny kosztował 140 :(
użyj szukajki opisałem sposób skuteczny i sprawdzony
A więc:
Naprawiłem. Zabierać się za to należy od spodu auta. Demontujemy małą osłonę chłodnicy - tą od zderzaka, i ....
1) o ile jest cięło teleskopowe urwane od strony grilla lub zepsuta jest wkładka zamka i nie można przekręcić kluczyka - po prostu kręcimy cięgłem (zdjęcie1) i maska powinna się otworzyć.
2) gdy cięgło spadło, urwało się od strony zatrzasku maski albo wcale go niema - musimy włożyć rękę wyżej, i jakoś przekręcić taką częścią przy zatrzasku (zdjęcie2)
zdjęcie1
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b2376d0fc17b.jpg (http://naforum.zapodaj.net/b2376d0fc17b.jpg.html)
zdjęcie 2
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0649e0747a4c.jpg (http://naforum.zapodaj.net/0649e0747a4c.jpg.html)
Naprawa u mnie polegała na połączenie cięgła zamka z zatrzaskiem - zsunęło się.
Dla wiadomości innych: zestaw naprawczy u mnie w ASO to koszt około 180PLN (nawet mieli na miejscu bo to dość częsta usterka)
Podsumowując: nie panikujemy, wchodzimy pod auto (mi nawet nie był potrzebny ani kanał ani podnośnik, położyłem się po prostu pod zderzakiem), otwieramy maskę w/g wskazówek powyżej, potem demontujemy grilla i do dzieła (wymieniamy części, łączymy to co spadło itp.)
Mnie zajęło to około 25min. Powodzenia!!!
a mówiłem że musi się udać i sposób jest sprawdzony :)))
emilian83 07-05-2014, 20:41 Witam,
odgrzewam trochę temat ale mam pytanie. To coś na zdjęciu nr 2 kręci mi się w kółko i w lewo i w prawo bez oporu a klapa sięnie otwiera, co w takiej sytuacji można zrobić?
Z góry dzięki za pomoc.
A więc:
Naprawiłem. Zabierać się za to należy od spodu auta. Demontujemy małą osłonę chłodnicy - tą od zderzaka, i ....
1) o ile jest cięło teleskopowe urwane od strony grilla lub zepsuta jest wkładka zamka i nie można przekręcić kluczyka - po prostu kręcimy cięgłem (zdjęcie1) i maska powinna się otworzyć.
2) gdy cięgło spadło, urwało się od strony zatrzasku maski albo wcale go niema - musimy włożyć rękę wyżej, i jakoś przekręcić taką częścią przy zatrzasku (zdjęcie2)
zdjęcie1
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b2376d0fc17b.jpg (http://naforum.zapodaj.net/b2376d0fc17b.jpg.html)
zdjęcie 2
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0649e0747a4c.jpg (http://naforum.zapodaj.net/0649e0747a4c.jpg.html)
Naprawa u mnie polegała na połączenie cięgła zamka z zatrzaskiem - zsunęło się.
Dla wiadomości innych: zestaw naprawczy u mnie w ASO to koszt około 180PLN (nawet mieli na miejscu bo to dość częsta usterka)
Podsumowując: nie panikujemy, wchodzimy pod auto (mi nawet nie był potrzebny ani kanał ani podnośnik, położyłem się po prostu pod zderzakiem), otwieramy maskę w/g wskazówek powyżej, potem demontujemy grilla i do dzieła (wymieniamy części, łączymy to co spadło itp.)
Mnie zajęło to około 25min. Powodzenia!!!
leszek95b 11-05-2014, 23:06 Chyba najsprawniej będzie to wyjąć, rozebrać i zobaczyć czemu się kręci bez oporu :). Nie wiem jak te element mógł się uszkodzić, to jest tak prosty zaczep...
Daj znać jak rozbierzesz i sprawdzisz jak się uszkodziło - będzie dla potomnych.
jak ten element ci sie kreci i nie otwiera
musisz go wyrwac jest wadzany na zatrzaski
nastepnie plaski wkretak i musisz przekrecic
jest tam taki krzyzak lacznikowy i w nim wylamuja sie zaczepy
Witam,
odgrzewam trochę temat ale mam pytanie. To coś na zdjęciu nr 2 kręci mi się w kółko i w lewo i w prawo bez oporu a klapa sięnie otwiera, co w takiej sytuacji można zrobić?
Z góry dzięki za pomoc.
Naprawa u mnie polegała na połączenie cięgła zamka z zatrzaskiem - zsunęło się.
Dla wiadomości innych: zestaw naprawczy u mnie w ASO to koszt około 180PLN (nawet mieli na miejscu bo to dość częsta usterka)
Podsumowując: nie panikujemy, wchodzimy pod auto (mi nawet nie był potrzebny ani kanał ani podnośnik, położyłem się po prostu pod zderzakiem), otwieramy maskę w/g wskazówek powyżej, potem demontujemy grilla i do dzieła (wymieniamy części, łączymy to co spadło itp.)
Mnie zajęło to około 25min. Powodzenia!!!
U mnie zajęło to 1 minutę:) Zamiast: łamać grilla, wykorzystywać chudą rękę mechanika, włazić pod samochód i cokolwiek demontować wziąłem 0,5 m drutu, zrobiłem jajowatą pentelkę o średnicy 1,5 - 2 cm i przez grill nad zamkiem przekręciłem w lewo, w prawo i otworzyłem maskę;);) Przy czym najdłużej trwało wyginanie pętelki;).
Ale, ale, gdyby nie zdjęcia i dyskusje na tym wątku pojechałbym pewnie do serwisu i jak głupia p....a jeździł bez spryskiwacza.
A do założenia sprzęgiełka wystarczyło tylko lekko odchylić górny plastik.
Zatem dziękuję wszystkim za udział w tym wątku;)
slyboots 28-12-2014, 10:52 ... wziąłem 0,5 m drutu, zrobiłem jajowatą pentelkę o średnicy 1,5 - 2 cm i przez grill nad zamkiem przekręciłem w lewo, w prawo i otworzyłem maskę;);) Przy czym najdłużej trwało wyginanie pętelki;).
Mam pytanie: co przekręcałeś w lewo i prawo że ten zamek puścił bo niestety nie bardzo wiem o co chodzi a zamek otwierałem poprzez wykręcenie go od spodu.
Bym był wdzięczny o jakieś szczegóły. Co z czym i za co ta pentelka ma się zaczepić.
Jaki rodzaj drutu użyłeś ? średnica, sztywność ?
Mam pytanie: co przekręcałeś w lewo i prawo że ten zamek puścił bo niestety nie bardzo wiem o co chodzi a zamek otwierałem poprzez wykręcenie go od spodu.
Bym był wdzięczny o jakieś szczegóły. Co z czym i za co ta pentelka ma się zaczepić.
Jaki rodzaj drutu użyłeś ? średnica, sztywność ?
Drut aluminiowy o średnicy 40 mm i twardość taka, by pętelkę trzeba wyginać kombinerkami. No ręką się dało go wygiąć. Wyginasz tę pętelkę tak, by była jak szeroki śrubokręt, który przez grill wkładasz zamiast tej plastikowej kulki od sprzęgiełka od zamka i przekręcasz ten drut tak samo jak kluczykiem, tj. w lewo, by maska odskoczyła i w prawo, by otworzyć druga blokadę. Nie odkręciłem przy tym żadnej śrubki.
slyboots 29-12-2014, 23:25 Krzysztof - słuchaj a co zrobiłeś z wkładką i sprzęgiełkiem, bo wydaje mi się że opisujesz sposób otwarcia klapy silnika po tym gdy nie ma zamontowanej wkładki i sprzęgiełka a widać tylko otwór po tych elementach i wnętrze samego zamka.
Proszę o sprecyzowanie bo widzę tu pewne niejasności.
W jaki sposób demontujesz wpierw wkładkę i sprzęgiełko ?
Krzysztof - słuchaj a co zrobiłeś z wkładką i sprzęgiełkiem, bo wydaje mi się że opisujesz sposób otwarcia klapy silnika po tym gdy nie ma zamontowanej wkładki i sprzęgiełka a widać tylko otwór po tych elementach i wnętrze samego zamka.
Proszę o sprecyzowanie bo widzę tu pewne niejasności.
W jaki sposób demontujesz wpierw wkładkę i sprzęgiełko ?
Zobacz zdjęcie. Wszystkie części są na miejscu. Zerwane jest tylko sprzęgiełko od strony silnika. Jeśli sytuacja byłaby taka, że zerwane jest sprzegiełko od strony wkładki to to sprzegiełko spokojnie wyjmiesz z zaczepu od strony silnika i operacja jest taka sama. Pętelkę z drutu wkładasz przez grill w zaczep ze zdjęcia nr 2 i kręcisz jak kluczykiem, by otworzyć maskę.:)
58022
slyboots 01-01-2015, 11:43 Krzysztof - Pod warunkiem że zerwane jest sprzęgiełko, w sytuacji gdy nie jest ... ta metoda sie nie sprawdzi.
Krzysztof - Pod warunkiem że zerwane jest sprzęgiełko, w sytuacji gdy nie jest ... ta metoda sie nie sprawdzi.
A teraz nie rozumiem tej uwagi:( Pytasz jak otworzyłem drutem maskę w minutę, bez demontowania czegokolwiek, to Ci odpowiedziałem i zrobiłem zdjęcie.
A ta uwaga to po co? Był problem i go opisałem i wiadomo, że dotyczy tylko tego kłopotu a nie otwierania tylnej klapy.
I proszę nie odpisuj, jak chcesz teraz udowodnić, że mój sposób jest do d....
Komu pasuje - skorzysta, komu nie pasuje niech czyta o rozbieraniu samochodu lub sam opisze jak sobie poradził ze swoim przypadkiem.
slyboots 01-01-2015, 22:03 Krzysztof - nic nikomu nie próbuje udowodnić - spokojnie, po prostu nadal do końca nie rozumiem w jaki sposób można tak otworzyć maskę.
Bębenek połączony jest na stałe ze sprzęgiełkiem a sprzęgiełko z zamkiem i nie idzie tego rozłączyć bez wyjęcia zamka. Gdzie ten drut w takim razie włożyć skoro przy zamkniętej masce nie ma możliwości dobrać się do zamka gdyż przeszkadza w tym sprzęgiełko pokryte gumowym pancerzem i szczelnie do niego przylegającym.
Pętelkę z drutu wkładasz przez grill w zaczep ze zdjęcia nr 2 i kręcisz jak kluczykiem, by otworzyć maskę.:)
58022
Piszesz o jakimś zdjęciu numer 2 ale takiego zdjęcia nie widzę.
Piszesz o jakimś zdjęciu numer 2 ale takiego zdjęcia nie widzę.
Krzyśkowi chodzi o zdjęcie nr 2 z postu #6 tego tematu.
slyboots 01-01-2015, 22:46 No tak czyli jego sposób jest dobry tylko w przypadku gdy sprzęgiełko jest zerwane teraz to się zgadza. Dotyczy to dodatkowo tylko modelu po FL ( gdzie występuje stałe sprzęgiełko a nie linka ) bo wcześniejsze modele mają linkę w gumowej osłonie gdzie nie ma możliwości zastosować metody którą opisuje.
Rafał A.(antek) 01-01-2015, 22:53 Dotyczy to dodatkowo tylko modelu po FL ( gdzie występuje stałe sprzęgiełko a nie linka ) bo wcześniejsze modele mają linkę w gumowej osłonie gdzie nie ma możliwości zastosować metody którą opisuje.
to jest kluczowe info.
z linka jest niestety nieco gorzej, trzeba wbić przez grill cos w linke tak by nią przekręcić. bo to linka sie rozkręca i nie przenosi obrotu.
MichalRSM 21-01-2015, 16:23 Cięgno można naprawić
wystarczy zrobić małą dziurkę w tym jasnym plastiku, i w częśći czarnego uchwytu, którego niestety niema na poniższym zdjęciu, następnie zapiąć to na plastikową cienką opaskę. Czerwonymi kropkami zaznaczyłem gdzie trzeba zrobić dziurki, a fioletowa to opaska :)
http://images69.fotosik.pl/542/f601c80d184fe846med.jpg
A jeśli ktoś ma zablokowaną maskę to najłatwiej się do tego dostać przez te dziury w zderzaku, otworzenie wtedy juz nie stanowi problemu, jedyne co potrzeba to mieć dosyć szczupła rękę, mi się udało, a jeśli spadnie cięgno potrzebne będą kombinerki ;-))
http://images68.fotosik.pl/542/24bcf935b2ea59bfmed.jpg
Pozdrawiam, mam nadzieje że komuś pomogłem :)
ja dokładnie tak samo sobie poradziłem, przez dziury oznaczone na czerwono w masce wkładam rękę, wyjmuję cięgno, następnie trzonkiem długiej łyżki stołowej przekręcam zamek,
choć spróbuję wykorzystać drut aluminiowy z pętelką jak powyżej przedstawiono
swój przypadek odgrzałem w http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=69187&page=5
MichalRSM
jeśli masz może zdjęcie naprawionego cięgna z opaskę to proszę o jego zamieszczenie, bo jakoś nie mogę sobie tego zobrazować
Zobacz zdjęcie. Wszystkie części są na miejscu. Zerwane jest tylko sprzęgiełko od strony silnika. Jeśli sytuacja byłaby taka, że zerwane jest sprzegiełko od strony wkładki to to sprzegiełko spokojnie wyjmiesz z zaczepu od strony silnika i operacja jest taka sama. Pętelkę z drutu wkładasz przez grill w zaczep ze zdjęcia nr 2 i kręcisz jak kluczykiem, by otworzyć maskę.:)
58022
Poszedłem za twoją wskazówką, jednak zamiast drutu z pętelką :pomysl: użyłem klucza impulsowego 8 idealnie spasował się ze zaczepem kombinerki lewo prawo i otwarte :one:
A więc:
Naprawiłem. Zabierać się za to należy od spodu auta. Demontujemy małą osłonę chłodnicy - tą od zderzaka, i ....
1) o ile jest cięło teleskopowe urwane od strony grilla lub zepsuta jest wkładka zamka i nie można przekręcić kluczyka - po prostu kręcimy cięgłem (zdjęcie1) i maska powinna się otworzyć.
2) gdy cięgło spadło, urwało się od strony zatrzasku maski albo wcale go niema - musimy włożyć rękę wyżej, i jakoś przekręcić taką częścią przy zatrzasku (zdjęcie2)
zdjęcie1
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b2376d0fc17b.jpg (http://naforum.zapodaj.net/b2376d0fc17b.jpg.html)
zdjęcie 2
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0649e0747a4c.jpg (http://naforum.zapodaj.net/0649e0747a4c.jpg.html)
Naprawa u mnie polegała na połączenie cięgła zamka z zatrzaskiem - zsunęło się.
Dla wiadomości innych: zestaw naprawczy u mnie w ASO to koszt około 180PLN (nawet mieli na miejscu bo to dość częsta usterka)
Podsumowując: nie panikujemy, wchodzimy pod auto (mi nawet nie był potrzebny ani kanał ani podnośnik, położyłem się po prostu pod zderzakiem), otwieramy maskę w/g wskazówek powyżej, potem demontujemy grilla i do dzieła (wymieniamy części, łączymy to co spadło itp.)
Mnie zajęło to około 25min. Powodzenia!!!
zimny13, Wielkie dzieki za tego posta! Poradzilam sobie w 3 minuty.
Co za fatalne wykonanie, jeden z "zabkow" jasnej czesci jest zlamany u mnie. Plastiki maja swoj okres zycia i oczywiscie taki material to porazka w tym miejscu.
Czy moze ktos wie jak sie profesjonalnie nazywa ta czesc albo moze mi podac jakis numer katalogowy? Musze to dziadostwo wymienic, poki co naprawilam tasma klejaca i lekko przytopilam temperaturowo, zeby nadac troche elastycznosci i gladkosci mojej domowej wersji.
Bede wdzieczna za jakikolwiek link!
Cieszę się że post się przydaje :)
Cieszę się że post się przydaje :)
Oj przydał się! Dzięki wielkie ziomuś bo już miałem do warsztatu jechać a wyszło na to że ten teleskopik wypadł z tego zatrzasku w grillu, wsadziłem rękę po łokieć w te listwe pod grillem i nasunąłem teleskopik we właściwe miejsce :) Props!
ufoludas 18-01-2016, 09:39 Może ktoś odświeżyć zdjęcia użytkownika zimny13?
Mam podobny problem, tylko mi "łapka" w kształcie litery C się ułamała.
Czy ten plastikowy element mniej więcej na środku zdjęcia to element od strony silnika? Wolałbym poszukać tylko tej części, a nie cały pakiet kupować.
http://carszp.ru/application/img/catalog/import_files/639030.jpg
-qamiqadze- 21-07-2016, 19:35 Witajcie,
mam podobny problem - odpadło cięgno między zamkiem a zatrzaskiem maski.
Nie mam warunków, by spróbować naprawić to samodzielnie, stąd pytanie, czy zna ktoś warsztat we Wrocławiu, który podjąłby się rozwiązania problemu z otwarciem maski?
Byłbym wdzięczy za ewentualne namiary.
whitelook 21-07-2016, 20:38 Żadne lamanie, wiercenie w kracie. Dwa razy jak jeździłem mk2 mój mechanik dostawał sie tam od spodu i otwierał. Oczywiście zamek nie był popsuty, a jedynie wypadała ta część ktora obraca/ otwiera zamek( i nie ma szczupłej ręki ;)
heavy 100S 22-07-2016, 00:37 Dwa razy jak jeździłem mk2 mój mechanik dostawał sie tam od spodu i otwierał
Eee tam. Nie czytałem całego wątku ale przecież wystarczy kawałek odpowiednio zagiętego i sztywnego drutu i można wsadzając go w kratkę obok logo otworzyć maskę bez problemu. Oczywiście tylko wtedy kiedy cięgno jest spadnięte :)
Podpatrzyłem jak za pierwszym razem robili mi to w ASO ;)
A potem dopóki okazyjnie nie dokupiłem samego cięgna woziłem taki drut ze sobą :D
Tutaj koledzy ze wschodu mają rozwiązanie:
https://www.youtube.com/watch?v=cyaXduVNogQ
Rafał A.(antek) 22-02-2018, 19:08 przy zamku z teleskopowym silownikiem. przy lince jest wiecej problemu.
mastachaz 22-02-2018, 21:47 to otwieranie w mk2 to jakas komedia
udcay8jvymok75r0j5jy 23-02-2018, 09:33 Trochę nie wiem skąd u Was takie problemy.
mk2 3D z 2005r. Dwa razy musiałem się ratować awaryjnym otwieraniem maski (raz zostawiłem kluczyk na silniku i zatrzasnąłem klapę - oj, mało kto tak mnie w życiu naobrażał jak ja wtedy sam siebie :P )
Nożem podważyłem dwie górne spinki atrapy, tak że wysunęły się do góry ze zderzaka. Wsuwamy po prostu cienki, płaski nóż w miejsce gdzie łączy się zderzak, atrapa i maska (widać czarny plastik). Teraz powoli ciągniemy do siebie atrapę tak, że wysunie się do przodu. Chodzi o to żeby wyskoczyły zaczepy na dole (i się nie połamały). Sama atrapa nie wyjdzie, bo jest połączona z górną osłoną (znaczy, jak siły sporo to i obudowa filtra by wyszła, ale nie o tym mowa, prawda? :) ), ale wystarczy przecież by odchyliła się na tyle by weszła tam dłoń. Teraz wystarczy przekręcić gniazdo cięgna w zamku (taka plastikowa kulka) i maska otwarta. Zabawa na 6 minut.
Oczywiście moja atrapa i zderzak są w wieku samochodu, więc zwyczajnie mogą być wyrobione gniazda i zaczepy - stąd ta łatwość wyciągania... z drugiej strony Wasze mk2 też nie są rocznymi pojazdami, prawda? :)
Marcin125p 21-03-2018, 09:47 Mnie udało się maskę otworzyć ciut inaczej. Jako że ten haczyk trzymający teleskop przy zamku pękł, to drut nie miał o co się oprzeć. Zrobiłem więc narzędzie specjalne z długiego płaskiego śrubokręta, wycinając w nim szczelinę. Włożyłem go w atrapę, całkiem u góry nad zamkiem i otworzyłem jak kluczem :)
Piotrher 08-06-2020, 17:01 Witam,
Widzę, że temat stary jak świat. I masz ci - podobny problem dotknął również mnie. Pokrótce opiszę go, ponieważ przeszukując forum niestety nie znalazłem nic co byłoby mi pomocne. Mam Mondeo mk3 rok 2007 1,8l 110 kM. Od pewnego czasu mam problem z płynnym otwieraniem pokrywy silnika (otwiera się, ale dopiero po wielokrotnych próbach). Wiem, że przyczyną jest zużyty zamek. Proszę o filmik lub instruktaż jak zdemontować zamek (lub jak się tutaj opisuje zatrzask maski). Znalazłem sporo wątków dotyczących wymiany wkładki zamka lub plastikowego łącznika między wkładką a zamkiem, ale nic w temacie demontażu samego zamka (zatrzask maski).. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Pozdrawiam
Piotr
Piotrher 10-07-2020, 18:14 Witam;
Mój problem został rozwiązany w innym poście
Dzięki
grzegorzyk 10-07-2020, 19:07 Może za często te maski otwieracie
Ja mam 2007 i mam problem z rozrusznikiem, mechanik jal otworzył maskę był w szoku, same pajęczyny. Raz w roku olej i płyn do spryskiwaczy jak się skończy. A i zamek nasmarowany dobrym smarem.
Częste otwieranie maski to profilaktyka :) Rutynowe sprawdzenie stanu oleju, stanu płynu chłodniczego, napięcia akumulatora, doładowanie akumulatora prostownikiem, sprawdzenie pod kątem potencjalnych (nadchodzących) awarii (luźne elementy, nadgryzione/naderwane/przypalone przewody, korozja elementów). To raczej domena laików, żeby nie interesować się swoim autem do momentu aż uwidoczni się usterka, której często można było uniknąć.
Fordziacha 14-09-2020, 18:13 Polecam caly mechanizm wymienic na metalowy. Do kupienia na ali
https://star.aliexpress.com/share/share.htm?image=Ue442668a9bd94e9ba2747a8be0ad94c48 .jpg&businessType=ProductDetail&title=40%2C55%20z%C5%82%20%2045%EF%BC%85%20zni%C5% BCki%20%7C%20Zestaw%20naprawczy%20do%20zwalniania% 20maski%20ze%20stopu%20aluminium%20przedni%20grill %20%C5%82%C4%85cz%C4%85cy%20zatrzask%20zatrzask%20 do%20Ford%20Focus%202%20MK2%20do%20C-MAX&platform=AE&redirectUrl=https%3A%2F%2Fwww.aliexpress.com%2Fite m%2F32845105022.html%3F%26srcSns%3Dsns_Copy%26tid% 3Dwhite_backgroup_101%26mb%3DYvAWryoZjXlGd1e%26bus inessType%3DProductDetail%26spreadType%3DsocialSha re
witam
sam mialem ten problem, ale zrobilem to inaczej, podwarzylem plaskim wkretakiem spod grila ostroznie to sie nie wylamie(tylko najpierw prosze wyjac wkladke chromowana), nastepnie dalem drewienko ok 5cm tak aby gril nie pekl,i wtedy wylamalem caly bialy plastik(od dolu byla proba ale strata czasu...)potem wkretak kzyzowy i otwarte !!!!
ps. super film od gosci ze wschodu (pare postow przed)
pozdrawiam forumowiczow
Odgrzewam temat - ale może komuś przyda się sposób gdy cięgno jest stalową linką w gumowej obuwie a nie teleskopowe z plastiku.
Po pierwsze na pewno nie da się odkręcić zatrzasku od spodu bo przeszkadza rura od filtra powietrza. (W MK1 istnieje taka możliwość).
Po drugie zawsze trzeba rozbić plastikową końcówkę tego cięgna by mieć dostęp do zamka właściwego - czyli zatrzasku.
Po trzecie przed próbą otwarcia należy zaopatrzyć się w części zamienne - czyli co najmniej zamek na klucz wraz z cięgnem lub teleskopem, lub cały zestaw wraz z zatrzaskiem.
Można to zrobić na 2 sposoby:
A) Gdy mamy dostęp od spodu (rampy lub kanał) - ściągamy spodnią przednią osłonę silnika, mamy wtedy wolną przestrzeń między chłodnicą a grillem i rozbijamy cięgno za pomocą młotka i długiego śrubokręta lub listewki itp. Wyciągamy cięgno wraz z zamkiem na klucz a później przez szparę grilla otwieramy zatrzask za pomocą długiego śrubokręta płaskiego.
B) Gdy nie mamy dostępu do podwozia - pozostaje tylko (!) opcja przez grilla.
Tutaj sprawdzony i bezpieczny sposób:
1) Lekko podważamy maskę po bokach i przecinamy plastikowe piny łączące grilla ze zderzakiem za pomocą dłuta lub noża (można też próbować je podważyć ale ryzykujemy zadrapania na zderzaku a plastikowy pin to żaden koszt). Wystarczy przeciąć po jednym skrajnym pinie (nicie) znajdującym się tuż nad reflektorem - można też spróbować wybić go od spodu, przez dziury w grillu a także pozostałe piny łączące górę grilla z przymocowaną do niego osłoną ale nie jest to konieczne.
2) Wyciągamy grilla zaczynając od podważenia zatrzasków w dolnej części grilla, następnie wciskamy zamek (ten na klucz) by nie blokował wyciągania grilla, a potem z wyczuciem, podważając maskę, po prostu wyszarpujemy grilla wraz z górną osłoną.
3) Najtrudniejsze za nami. Teraz wystarczy za pomocą młotka roztrzaskać plastikową końcówkę cięgna przymocowaną do zatrzasku, wyjąć ze środka wszystkie plastiki które blokują nam dostęp do zamka zatrzasku i za pomocą długiego śrubokręta otworzyć go zgodnie z zasadą otwierania za pomocą klucza - czyli najpierw kręcimy w lewo, potem w prawo i znów w lewo.
4) Otwieramy maskę i montujemy wcześniej zakupione części zamienne.
Poniżej zamieszczam bardzo przydatny filmik z operacji na "Angliku" Ford Focus MK2.5 Zatec:
https://youtu.be/iRBE6CNOtSY?si=vNw8RGAo_PKLedaM
Oraz dostanie się do zatrzasku od spodu samochodu (tylko dla MK1):
https://youtu.be/PT8QirLDbWI?si=kjixB3yVvV4-BtJT
Pauleta25 21-11-2024, 13:32 Proszę o poradę zepsuł mi się zamek do otwierania przedniej klapy rozladowal mi się akumulator nie mam mozliwosci otworzyc klapę kluczyk kręci się do okoła czy znacie jakieś sposoby aby dostać się do tego zamku ?
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3472746&postcount=44
|
|