Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Jaki przegub wewnętrzny kupić ?
jak w temacie,zaczyna nie zawsze ale dokuczliwie- telepać furą przy przyśpieszaniu,opony z felgami zmienione,wyważone i dalej to samo,przy większych prędkościach przestaje,znajomy stwierdził że to przegub wewnętrzny i szukałem na aaaalegro i znalazłem coś takiego,czy polecacie to? http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-galaxy-alhambra-sharan-po2000r-i1504908058.html
Jarek G. 01-05-2011, 15:32 Kupiłem takie coś w zeszłym roku i wymieniłem. Ale drgania nie ustały. Muszę wymienić wewnętrzną część prawej półosi - ta między przegubem wewn. a skrzynią biegów. Składa się z dwóch części. Polecam tobie mieć to na uwadze.
Pozdro. :lol:
bizonik3 05-05-2011, 17:55 Ja właśnie jestem po operacji wymiany podpory prawej półosi z wałkiem....tym do wchodzi do skrzyni biegów i wymiany przegubu zaw. z prawej strony i wreszcie mam w autku błogą ciszę :). Kosztowało mnie to :
podpora półosi z wałkiem - 950zł
przegub zaw. prawa storna - 170zł
robocizna - 60zł
jeżeli chodzi o podporę półosi to polecam tą firmę
http://www.motomax.pl/www/index.html
naprawdę solidne chłopaki....a tu jeszcze link z opisem co oni przekombinowali
http://www.motomax.pl/www/sharan/sharan_store.html
Jarek G. 05-05-2011, 19:12 No właśnie - też to kiedyś namierzyłem ale mam jeszcze takie coś
http://ewcar.pl/pl,product,364271,polos,prawa,motorcraft,1140358.h tml
i czekam na odpowiedź co do ceny całego kompletu.
bizonik3 06-05-2011, 12:11 Jarek G ale to masz samą podporę bez tego wałka, ja kupiłek komplet podpora + wałek za 950zł patrz poniższe zdjęcie
http://img641.imageshack.us/img641/1623/porownanie1480.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/641/porownanie1480.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
poniższe zdjęcie pokazuje jak ta firma rozwiązała problem rdzewiejącego połączenia wielowpustowego wałka z podporą. Jest po prostu uszczelnione
http://img195.imageshack.us/img195/3015/sharans480.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/195/sharans480.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Jarek G. 06-05-2011, 17:42 Wszystko się zgadza, ja to widziałem już w lutym, rozmawiałem z nimi w sprawie zakupu, gwarancji, terminów dostawy. Ale znalazłem też stronę z oryginałem (tam widać podporę) ale facet ma mi dać znać ile będzie kosztował komplet. I na to teraz czekam. Bo chyba lepiej mieć to w oryginale niż po przeróbce. Nawet tak dobrej (jak myślę) jaką oni (Motomax) robią. Jeżeli w oryginale będzie to kosztować sporo, kupię podróbę.
Pozdro. g:DD
bizonik3 07-05-2011, 06:20 Wszystko się zgadza tylko Motomax przerobił to żeby było dobrze a mianowicie uszczelinili połączenie wielowpustowe i przedłużyli to połączenie czyli podpora głębiej wchodzi w wałek i z tego tytułu jest to mocniejsze.......ale wybór należy do ciebie. Jak ja szukałem tych części to podpora kosztowała około 600zł i wałek tyle samo czyli koszt kupna wynosił około 1200zł.
Jarek G. 07-05-2011, 11:48 Wszystko się zgadza. W serwisie ten kpl. kosztuje 1700 zeta.
Ale. No właśnie. Taki wałek musi mieć swoją sztywność i twardość. A w Motomaxie co robią? Napawają, narzynają, dospawują. Jest to jakby nie patrzeć ingerencja w już raz uformowaną strukturę. Więc nie wiem. Jeżeli przy zakupie byłaby to różnica 200-250 zł. to jednak wybiorę oryginał.
Pozdro.
Wszystko się zgadza. W serwisie ten kpl. kosztuje 1700 zeta.
Jeżeli przy zakupie byłaby to różnica 200-250 zł. to jednak wybiorę oryginał.
Pozdro.
No masz różnicę 750 zł, Ja założyłem 2 miechy temu z motomaxu i jeździ. Jeśli kogoś stać na oryginał to niech zakłada i tak mu wytrzyma te 200 tys, więc raczej do końca żywota auta. Najlepiej to byłoby kupić oryginał i wsadzić w takiego kondona co motomax daje na uszczelnienie. Jednak i tak oryginalna część jest dość wytrzymała, u mnie przy 240 tys km się wyrobiła.
PS. Przy obecnych technologiach nie ma problemu wyprodukowanie części bardziej wytrzymałej od oryginalnej. Sam mam dostęp do takich technologii i chciałem to naprawić podobnie do motomaxu, jednak ze względu na czas wybrałem od nich.
bizonik3 07-05-2011, 19:17 Napawają, narzynają, dospawują. Jest to jakby nie patrzeć ingerencja w już raz uformowaną strukturę. Więc nie wiem. Jeżeli przy zakupie byłaby to różnica 200-250 zł. to jednak wybiorę oryginał.
Pozdro.
Jak chcesz ale ja wychodzę z zasady "jeżeli nie ma różnicy to po co przepłacać" oni na to dają gwarancję także nie ma obawy ....jeżeli coś Ci się zepsuje to oddajesz na gwarancji i po sprawie. Ale wybór należy do ciebie
Witam.Jak w temacie.Byłem u mechanika mam padnięte oba przeguby wewnętrzne-stukają i dość duży luz.Jazda do bani.Jak wiecie wydatek nie jest malutki jeśli chodzi o Lobro lub Spidan.Mam pytanko czy ktoś z Was zakładał przeguby Kamoka i jak się sprawują.Koszty to około 230 PLN sztuka i dają 2 lata gwarancji.Wiem ,że to nie cud jakości ale....brak kasy.Pzdrawiam.
Ja wymieniałem lewą stronę na Kamoka bo miał 2 lata gwarancji. Teraz pora na prawą ale obawiam się, że do wymiany cała półoś
No właśnie - też to kiedyś namierzyłem ale mam jeszcze takie coś
http://ewcar.pl/pl,product,364271,polos,prawa,motorcraft,1140358.h tml
i czekam na odpowiedź co do ceny całego kompletu.
Witam. Pytanie Panie Jarku, na co Pan się oistatecznie zdecydował? Co z tą częściąz ewcaru? Stoję właśnie przed dylematem czy zostać przy oryginalnym rozwiązaniu forda - mam wałek w dobrym stanie szukam półosi czy zmienić to na rozwiązanie motomaxu...
Pytanie do innych użytkowników galaktyk - na jakie rozwiązania sięzdecydowaliście? Czy ktoś wie gdzie można dostać używaną podporę wałka półosi, w dobrym stanie?
Ja mam z motomaxa, używanej raczej nie kupisz w dobrym stanie. Na razie ok 5 tys km i działa.
Miałem tak wybity przegub wewnętrzny ,że jazda była katorgą.Zdecydowałem się na używkę i wymieniłem półoś z przegubami ,półoś krótką z podporą i frez w skrzynię ,oczywiście po stronie pasażera.Koszt materiałowy to 1100 zł. Wszystkie drgania i chrobotanie z przegubu zewnęrznego ustały. Półoś krótką i frez zamówiłem z Piły tel 605290999
Witam , odświeżam temat , zastanawiam sie jaki przegub wewnętrzny kupic bo mam luz na tym po prawej stronie. Panowie jakiej firmy kupic , może cos polecacie , coś sprawdzonego?
Nie kupuj takich
http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-sharan-alhambra-po-2000r-nowy-i3812738566.html
Zobacz na te ząbki przy kółkach. Lepsze będą takie z łożyskami.
np taki
http://allegro.pl/wewnetrzny-przegub-galaxy-sharan-alhambra-jakosc-i3829055922.html
A jeszcze lepiej jak pojedziesz na złom i kupisz całą półośkę używaną. Wyjdzie podobnie.
Nikt niema więcej żadnych doświadczeń z tymi wewnętrznymi przegubami? Kolega krzysiekwitula coś pomógł ale to troche malo :(
Jak miałem Sharana założyłem jakieś URW podobno w T4 są takie same. Przejechałem 15 tys km i nic się nie działo.
Witam , czy wie ktoś jak zidentyfikować jaka półoś prawa z przegubem pasuje do mojego Galaxa? 1,9 tdi z 8.2000 roku , bo sprzedawcy pytaja o ilośc ząbków i tu jest problem. Czy zostaje tylko demontaż i ocena ,,organoleptyczna'' by dobrac odpowiedni? może jest jakiś katalog...
po rodzaju podpory będziesz widział..
ale nie kupuj rozwiązania fabrycznego - chyba, e w oryginale..
weź motomaxa, lub analogi ich rozwiązania.
pisałem do motomaxa ale jeszcze nie odpisali czy mają , jak dzwoniłem do sklepu z gratami do aut do gośc się pytał ile zębów ? jak to stwierdzić , pewnie tylko demontując całą półoś , niema jakiegoś katalogu który konkretnie poda jaka półoś pasuje ?
Niech on sam sobie policzy zęby!
Do Twojego auta idzie jeden rodzaj półosi i już. Zwróć się do bardziej rozgarniętych sprzedawców, którzy na przykład po VINnie znajdą Ci.
kolego bartixr , warto wziąść sam przegub wewnętrzny ? bo tam mam spory luz czy całą półoś? przegub mają w motomaxie i jest dostępny ale półośi już nie mają
troche czasu mineło , ale - wymieniłem przegub wewnętrzny na ten z motomaxu , na razie same pozytywy, nie wibruje , nie stuka , brak luzu , troche za pózno go wymieniłem -taka mała refleksja
|
|