Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Sterownik wentylatora chłodnicy


MAN
01-05-2011, 19:16
Mondeo 2.0 benzyna nie włanczający się wentylator chłodnicy ani po osiągnięciu temperatury ani przy włączonej klimatyzacji
Do sterownika wentylatora dochodzi wtyczka z trzema pinami dwa grube i jeden cienki te dwa grube to stałe zasilanie 12V zabezpieczone bezpiecznikiem 60A.
Moje pytanie jest takie, jakie napięcie powinno się ukazać na pinie sterującym czy +12V czy -12V lub sterownik jest sterowany cyfrowo z ECU silnika?
Jak mierzę napięcie na tym pinie wynosi ono 0V lub 10V lub ktoś ma schemat elektryczny zasilania wentylatora/sterowanie wentylatorem?
Zamontowałem drugi sprawny sterownik i dalej milczy wentylator, po podłączeniu na krótko z aku zasilania wentylator działa

jvras
26-05-2011, 21:41
Szkoda że nikt nie wypowiada się w tym temacie, bo mam ten sam problem :P

Skąd wziąłeś sprawny sterownik? Z tego co się zorientowałem to Ford sprzedaje go w komplecie z wentylatorem.

jvc
26-05-2011, 21:45
Poszukajcie w tematach o klimatyzacji, było coś o tym

jvras
26-05-2011, 22:13
jvc, sporo już przeszukałem :) Jutro jak mi się uda to jadę do elektryka żeby przespawał mi obejście kabla, który idzie od skrzynki do tego sterownika wentylatora chłodnicy.

Edit: znalazłem m.in. taki temat w dziale S-max'a: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=129413&page=5

Podsumowując, ten tzw. "trzeci kabelek" dochodzący do tego sterownika przetarł się o plastikową kostkę przyłączeniową. Byłem u elektryka, kabel został zlutowany. Klima oczywiście nie odpaliła :P Trzeba było jeszcze wykasować błąd P0691 z komputera. Teraz znów mogę cieszyć się chłodem w aucie :D :D :D
Jako dodatek do mojego postu dodaję zdjęcie ślicznie zlutowanego kabelka - może przyda się następnym, którzy będę przez to przechodzić, żeby szybko go odnaleźć.

MAN
29-05-2011, 10:38
Jak na razie zrobiłem obejście sterownika, u mnie kabelek jest cały możliwe że są jakieś błędy w pamięci i dlatego wszystko świruje.
Teraz tak się narobiło że klima działa non stop czy ustawie temperaturę na zimno czy ciepło, klimę można wyłączyć tylko przyciskiem na konsoli ustawiania temperatury.
Obawiam się że bez podłączenia auta pod komputer się nie obejdzie, szukam dobrego elektryka w Trójmieście

jvras
29-05-2011, 11:07
No raczej się nie obejdzie bez podłączenia do kompa i wykasowania błędów. Na osłodę dodam że nie tylko IDS potrafi z naszym Mondkiem zagadać, ale także KTS od Bosch'a.

wojcyn
19-06-2011, 13:35
A dokąd zmierza ten cienki fioletowy kabelek od sterownika wentylatora?
I w ogóle napisz MAN jak poradziłeś sobie z problemem, bo mam to samo.

MAN
20-06-2011, 16:42
Na razie zrobiłem prowizorkę i zamiast sterownika wstawiłem przekaźnik a sterowanie przekaźnika podłączyłem pod przekaźnik sprężarki. Teraz wentylator włącza się razem z sprężarką od klimy.
Bez wizyty u elektronika czy tam elektryka z komputerem serwisowym się nie obędzie żeby znaleść przyczynę usterki.
Mam nadzieję ze nie padł jakiś sterownik od silnika czy klimy odpowiedzialny za włączanie wentylatora chłodnicy.
Też jestem ciekawy dokąd idzie ten fioletowy kabelek może gdzieś dalej jest uszkodzony?

MAN
25-08-2011, 19:18
W Końcu problem rozwiązany :) jedno popołudnie i samo zaparcie do rozwiązania problemu pomogło.
Więc tak okazało się ze ten cienki fioletowy przewód który steruje sterownikiem przegnił około 40 cm od wtyczki na drugim rozgałęzieniu wiązki elektrycznej na załamaniu wiązki została sama izolacja od przewodu. Przewód fioletowy idzie w wiązce na du do sterownika silnika który znajduje się pod błotnikiem przed lewym kołem. Trzeba zdemontować dolną osłonę zderzaka i pruć plastykowe peszle które osłaniają wiązkę elektryczną a właściwie izolacje elektryczną na tym peszlu. Trzeba wydostać na wierzch ten nieszczęśliwy przewód lub dobrze pociągnąć żeby zobaczyć w którym miejscu jest przegniły.
Po zalutowaniu przewodu wentylator chłodnicy ożył wraz z włączeniem klimatyzacji:)

witek77
23-03-2012, 18:04
Witam, koledzy gdzie dokładnie dochodzi cienki fioletowy kabelek sterujący sterownikiem na wentylatorze. Leci w peszlu i nie wiem czy on idzie tu pod skrzynki z bezpiecznikami?? Kolega MAN pisze, że do sterownika silnika, w takim razie gdzie dokładnie ten sterownik bo chciałbym przypiąć multimetr i zobaczyć czy ten kabel ma przerwę czy nie. Może ktoś ma zdjęcie albo obrazowo by napisał gdzie ten sterownik jest (druga strona fioletowego kabelka). Szukam i szukam i nie widzę.

witek77
24-03-2012, 10:05
Nikt nie pomoże?? Może ktoś ma jakiś chociaż schemat czy ten kabelek można gdzieś dalej na jakiejś wtyczce znaleźć jaki nr pinu, albo coś, co ułatwiło by lokalizację drugiej strony tego fioletowego przewodu sygnałowego.

Alan__
25-03-2012, 21:08
Kabelek idzie w dół ( nie idzie do bezpieczników ) w dół aż pod chłodnice i tam zawraca o 180 stopni w kierunku lewego nadkola gdzie jest sterownik silnika (w białej obudowie między nadkolem a halogenem) i wchodzi do pierwszej wtyczki od strony silnika ( są trzy wtyczki - nie pomylić z drugim fioletowym kabelkiem który wchodzi do trzeciej wtyczki od silnika ) ;)

witek77
26-03-2012, 20:02
Dziękuję kolego Alan__
Dokładniej pierwsza wtyczka od strony silnika, drugi rząd pinów od strony silnika, 3 pin od strony tyłu pojazdu :).

mundek76
09-03-2014, 13:56
Witam. Mam problem z klimą w MkIV, który został wyżej opisany. Działa tylko podczas jazy kiedy jest przepływ powietrza i wysokie nie wyłącza sprężarki. Wentylator na krótko działa, napięcie 14V do sterownika went. dochodzi. Moje pytanie jest: jakie napięcie powinno pokazać się na fioletowym kabelku i jak je zmierzyć.Nie chce mi się na razie dobierać do sterownika silnika. Będę wdzięczny za podpowiedź.

mundek76
11-03-2014, 15:28
Nie mogłem się doczekać odpowiedzi i ruszyłem do boju.
Informacja dla posiadaczy silników benzynowych MkVI 2.0 145. Fioletowy kabelek idzie od sterownika na wentylatorze do sterownika silnika między nadkolem, a halogenem tylko różnica jest taka że w tdci jest on na wtyczce czarnej(pierwsza od silnika), a w benzynie jest to brązowa(środkowa) wtyczka.Po 2h walki kabelkami udało się i wentylator śmiga że hej!
Bawcie się dobrze.

MAN
16-03-2014, 16:18
Sterownik silnika znajduje się między przednim lewym kołem a zderzakiem przykryty jest takim plastykiem do którego dochodzi gróba wiązka kabli
Jak dobrze pamiętam to pod zbiornikiem od spryskiwaczy

dziechu
16-03-2014, 21:43
Witam. Na temat wentylatora i klimy w mkIV to po moich doświadczeniach mogę niezłą powieść napisać. Historia długa, bolesna i kosztowna. Przy wszelakich problemach z wentylatorem proponuję sprawdzić:
1) ten "słynny" przewód biegnący od sterownika do kompa
2) styki we wtyczce przy wentylatorze (tutaj trzeba rozebrać wtyczkę na części pierwsze - u mnie to akurat przypalone styki powodowały, że raz wentylator się załączał a raz nie)
3) sam sterownik może faktycznie paść, a używany to loteria - u mnie też była wymiana - elektryk stworzył za jakieś 400zł nowy moduł i dał 2 lata gwarancji. Ford faktycznie nowe razem z wentylatorem sprzedaje!
4) reszta to raczej "typowe" sprawy ;)

method30
11-07-2017, 19:17
ale czy po zlutowaniu tego fioletowego kabelka muszę kasować błędy

RobekDG
19-09-2017, 08:01
Odkopie kotleta ☺
Z reguły Tak. Dużo jest o tym w wątku o klimie.
Po usunięciu fizycznej usterki należy zająć się błędami.
Wtedy wszystko powinno ruszyć.
Ale nadal nie wiem jakie napięcie powinno być na tym fioletowym kabelku.
Z racji tego że właśnie wzmagam się z problemem nieżywego wentylatora, taka informacja była by przydatna.
Błąd jaki mi wyskakuje to
" za niskie napięcie w obwodzie wentylatora 1 "
Zasilanie stałe 12V na grubych kablach jest ok,
a na fioletowym kabelku mam mniej więcej 5 V

codiii
23-08-2018, 13:30
Witam. Odgrzebie starego kotleta. Czy ktoś da radę zmierzyć woltarz na tym trzecim fioletowym kabelku który idzie do przekaźnika przy chłodnicy? Mi nie działa wentylator a na tym kablu wacha się między 0.2-0.7V, nie wiem czy to tak ma być. Byłem u elektryka i twierdzi że wina leży po stronie tego ustrojstwa na chłodnicy. Z góry dzięki za info.

codiii
24-08-2018, 19:21
Temat ogarnięty. Fioletowym kablem leci Voltarz od 0 do 12/14 ( zależy czy auto odpalone). U mnie musiał być przegnity, pomimo tego że pokazywał prąd, jednak wentylator ani drgnął. Znalazłem kabel na wtyczce przy komputerze (B-15, środkowa wtyczka), przylutowałem nowy (dociągając go aż do wtyczki przy module) i wszystko trybi! Dodam że rozbierałem to wszystko jeszcze raz gdyż przez chwilę nie działało, kiepskie styki przy kompie, warto użyć preparatu do kontaktu. Może komuś się przyda tutorial.

radziu784
20-04-2019, 06:38
Witam. Problem ten sam, ale niestety zabiorę się za to po świętach ale chciałbym jeszcze sprawdzić czy wentylator pójdzie w trybie awaryjnym lub czy też trochę zmieni mi się napięcie na fiolecie, (teraz w granicy 2,4-2,5V), jakbym odłączył czujnik temperatury cieczy?? Czy ktoś wie może gdzie on się znajduje?

Flimek
21-04-2019, 13:33
Witam forumowiczow. Posiadam mk4 2.0 tdci 116 km. Mi rowniez nie dziala wentylator. Blad na komputerze widnieje P0691. Kupilem drugi sterownik z mondeo rozbieranego i problem ten sam. Jak usune blad z kompa to klima na 5 sekund sie zalacza i ponownie wrzuca blad. Czy to mozliwe ze oba sterowniki wentylatora padniete? Z klima wszystko oki. Bo czynnika do pelna i po kontroli. Czytalem nad tym kabelkiem fioletowym.

malek.lukasz.81
21-04-2019, 19:28
Ja przy zepsutym module sterownika miałem kod błędu P0485 usterka wewnętrzna elementu.
Najprościej odkręcić moduł od wentylatora (w smaksie musiałem odkręcić lewy reflektor i później jedna śruba ).
Jak jest moduł na górze to łatwo zmierzyć napięcie na wyjściu. U mnie nie było napięcia na wyjściu. Na fioletowym kabelku 3.5V.
Tylko uważaj na załączanie klimy przy niesprawnym wentylarorze, na postoju rośnie ciśnienie w układzie klimy i wywala czynnik przez zawór

Danielo_82
21-04-2019, 19:37
Tylko uważaj na załączanie klimy przy niesprawnym wentylarorze, na postoju rośnie ciśnienie w układzie klimy i wywala czynnik przez zawór
Nie ma prawa nic wywalać. widocznie masz dodatkowo zablokowany czujnik wysokiego ciśnienia.

radziu784
21-04-2019, 19:39
Dokładnie, przy wysokim ciśnieniu wyłącza sprężarke i czeka do jazdy tzn do schlodzenia wymiennika i wsio

malek.lukasz.81
21-04-2019, 22:15
Ooo czyli mam do sprawdzenia czujnik ciśnienia na klimie, bo jak ciśnienie wzrasta to sprężarka się nie wyłączyła.
W którym miejscu szukać tego czujnika?

Danielo_82
22-04-2019, 09:30
Czujnik wysokiego ciśnienia, to ten do którego dochodzi 4 pinowa wtyczka (na jednym z aluminiowych krócców układu) - poszukasz zdjęć w temacie o klimatyzacji. Ale nie polecam samodzielnej wymiany, bo jak nie zadziała zawór to wyleci Ci cały czynnik i jeszcze się poparzysz.

tomasz502
22-04-2019, 12:14
Może się komuś przyda. Mondeo Mk4 po lifcie (2011) 2.0 TDCi, jeden wentylator na chłodnicy. Fioletowy przewód od sterownika wentylatora na obudowie wentylatora chłodnicy jest zakończony przy sterowniku silnika w czarnej kostce (kostki są trzy, czarna znajduje się najbliżej silnika). W załączeniu zdjęcie na którym pinie znajduje się ten przewód. U mnie akurat to połączenie było w porządku, a problem rozwiązałem przez dogięcie styków zasilających w 3-pinowej kostce dochodzącej na sterownik wentylatora, mimo że wszystko wyglądało ok. Objawem był też brak klimy i błąd P0480.

radziu784
22-04-2019, 12:17
Może się komuś przyda. Mondeo Mk4 po lifcie (2011) 2.0 TDCi, jeden wentylator na chłodnicy. Fioletowy przewód od sterownika wentylatora na obudowie wentylatora chłodnicy jest zakończony przy sterowniku silnika w czarnej kostce (kostki są trzy, czarna znajduje się najbliżej silnika). W załączeniu zdjęcie na którym pinie znajduje się ten przewód. U mnie akurat to połączenie było w porządku, a problem rozwiązałem przez dogięcie styków zasilających w 3-pinowej kostce dochodzącej na sterownik wentylatora, mimo że wszystko wyglądało ok. Objawem był też brak kimy i błąd P0480.

Ciężko jest się dostać do sterownika silnika? Co należy zdemontować?

tomasz502
22-04-2019, 12:19
Lewe przednie koło, nadkole, pokrywę sterownika silnika więc nie jest to jakieś skomplikowane. Jeżeli przewód będzie cały to nic więcej, bo wystarczy później wszystko złożyć. Jeżeli będzie trafiony to dojdzie jeszcze cała puszka filtra powietrza i prucie wiązki.

radziu784
22-04-2019, 12:42
Ok. Jesli bezpiecznik caly, wentylator nawet nie włącza się po włączeniu klimy i w tym samym czasie brak napięcia na fiolecie, jakieś 2 może 3v to wskazuje na ten przewód lub styki, ale czy jest coś może jeszcze? Wentylator jest ok, sterownik a chłodnicy zakładam że też ok ale jutro to sprawdzę

radziu784
22-04-2019, 21:54
Temat ogarnięty. Fioletowym kablem leci Voltarz od 0 do 12/14 ( zależy czy auto odpalone). U mnie musiał być przegnity, pomimo tego że pokazywał prąd, jednak wentylator ani drgnął. Znalazłem kabel na wtyczce przy komputerze (B-15, środkowa wtyczka), przylutowałem nowy (dociągając go aż do wtyczki przy module) i wszystko trybi! Dodam że rozbierałem to wszystko jeszcze raz gdyż przez chwilę nie działało, kiepskie styki przy kompie, warto użyć preparatu do kontaktu. Może komuś się przyda tutorial.

Zrobiłem dokładnie to samo i wszystko ładnie trybi. Nasunelo mi się tylko pytanie skoro ten przewód się uszkodził, nie szukałem gdzie, to kwestia czasu kiedy coś innego szlak trafi ;) Czas chyba na nowszy model zmienić :D BTW wasze mondziaki też biorą olej?

Bump: Temat ogarnięty. Fioletowym kablem leci Voltarz od 0 do 12/14 ( zależy czy auto odpalone). U mnie musiał być przegnity, pomimo tego że pokazywał prąd, jednak wentylator ani drgnął. Znalazłem kabel na wtyczce przy komputerze (B-15, środkowa wtyczka), przylutowałem nowy (dociągając go aż do wtyczki przy module) i wszystko trybi! Dodam że rozbierałem to wszystko jeszcze raz gdyż przez chwilę nie działało, kiepskie styki przy kompie, warto użyć preparatu do kontaktu. Może komuś się przyda tutorial.

Zrobiłem dokładnie to samo i wszystko ładnie trybi. Nasunelo mi się tylko pytanie skoro ten przewód się uszkodził, nie szukałem gdzie, to kwestia czasu kiedy coś innego szlak trafi ;) Czas chyba na nowszy model zmienić :D BTW wasze mondziaki też biorą olej?

codiii
23-04-2019, 23:20
U mnie 2.0 benzyna ani grama. A czy znowu jakiś kabel szlak trafi to loteria, wszystko się starzeje i psuje.

Tonymoto
01-08-2019, 09:22
Witam.Mam problem z klimatyzacja . Wyrzuca blad P0691 . Fioletowy kabelek wymieniony od sterownika po modul wentylatora. Rano lub po dluzszym postoju klima nie wlacza sie , wentylator nie startuje.Zgasze , odpale i zaczyna dzialac.Dziala juz wtedy caly dzien. Wyrzuca ww blad. Kabel jak wspominalem wymieniony po calej dlugosci , styki przedmuchane i psikniete kontaktem. Mozliwe ze to modul wentylatora?

Mariusz
01-08-2019, 11:08
Mozliwe ze to modul wentylatora?

https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3121559&postcount=23

smariob
01-08-2019, 13:06
Miałem/mam podobny problem. Z tym, że wentylator nie włącza się nawet jak temperatura silnika się podniesie (2,5T).
Musze prześledzić cały kabel jak w opisach wyżej ale wracałem z wakacji no i patrzę temperatura rośnie, otwieram maskę i wentylator nie chodzi, klima się nie włącza. (wcześniej klima działała i miałem przypadki, że wyłączyła się sama i wentylator też się nie włączył i auto się grzało do 100st)
Przy ostatnim razie odpiąłem górną wtyczkę z modułu(z fioletowym kabelkiem) - poruszałem instalacją z góry, wpinam się ponownie do modułu i nagle wentylator rusza i chłodzi silnik, klima działa i wszytko nagle wraca do normy, nie mam jeszcze forcana i nie wiem jaki jest błąd ale coś się dzieje...

Danielo_82
01-08-2019, 13:25
Często wtyki w kostce sniedzieją (szczególnie w tych warunkach pracy) lub koroduja przewody przy samej wtyczce. Wpiecie i wypiecie pomaga. Na chwilę.

erhard
28-10-2019, 10:55
Mnie również nie ominął problem fioletowego przewodu. Nie było na nim napięcia, rezystancja mierzona na kostce od wentylatora do komputera wskazywała, że przewód jest przerwany. Objaw- wentylator się nie włącza, klimatyzacja nie działa na postoju.

W 2.2TDCi z 2008 (kombi), fioletowy przewód wychodzi od pinu D4, kostka "C3" (czarna kostka, najbliżej silnika).

Zrobiłem bypass tego przewodu i wszystko działa jak należy.

Co mnie dziwi, że bardzo wiele osób ma problem dokładnie z tym przewodem. W jaki sposób on jest prowadzony, że tylko on ulega uszkodzeniu? Bo załamuje się 90* pod filtrem powietrza (źle zaprojektowana wiązka)? A może nie tylko ten przewód jest uszkodzony?

Mojjo
18-05-2020, 14:15
Miałem/mam podobny problem. Z tym, że wentylator nie włącza się nawet jak temperatura silnika się podniesie (2,5T).
Musze prześledzić cały kabel jak w opisach wyżej ale wracałem z wakacji no i patrzę temperatura rośnie, otwieram maskę i wentylator nie chodzi, klima się nie włącza. (wcześniej klima działała i miałem przypadki, że wyłączyła się sama i wentylator też się nie włączył i auto się grzało do 100st)
Przy ostatnim razie odpiąłem górną wtyczkę z modułu(z fioletowym kabelkiem) - poruszałem instalacją z góry, wpinam się ponownie do modułu i nagle wentylator rusza i chłodzi silnik, klima działa i wszytko nagle wraca do normy, nie mam jeszcze forcana i nie wiem jaki jest błąd ale coś się dzieje...

Ja też mam problem z grzaniem się silnika, tzn. gdy stoję w korku i silnik zaczyna się grzać, nie włącza się drugi bieg wentylatora, który ma pomóc schłodzić silnik (ratuję się wtedy otwarciem okien i grzaniem klimą na maxa - pomaga, temperatura spada). Nie mam natomiast żadnych problemów z klimatyzacją. Wentylator kręci się po uruchomieniu silnika. Nawiew, grzanie, chłodzenie wszystko działa.
Diagnoza była taka, że moduł wentylatora do wymiany. Wymieniłem, mechanik stwierdził, że teraz wszystko jest ok, ale nie jestem pewny, czy miał jak to potwierdzić w praktyce. Wydawało się, że jest ok, ale kolejny porządny korek w upale parę miesięcy później znowu wypchnął wskaźnik temperatury mocno do góry blisko czerwonego.
Pytanie moje jest takie: czy również za takie objawy może być odpowiedzialny słynny fioletowy kabelek? A jeśli nie, to co innego?
Dodam jeszcze, że termostat jest podobno sprawny.
Pytanie dodatkowe: czy, przy moich objawach, można jakoś sprawdzić (pomiarami czy wymuszeniem w jakiś sposób załączenia wyższego biegu wentylatora), czy wentylator zadziała jak trzeba lub nie, gdy silnik się zagrzeje bez doprowadzania do przegrzania się silnika?

Danielo_82
18-05-2020, 14:23
Nie ma czegoś takiego jak 2 bieg wentylatora, bo on działa bezstopniowo. Masz jeden wiatrak czy dwa? W czasie jazdy też się grzeje czy tylko w korku?

Mojjo
18-05-2020, 14:32
Jeden wiatrak, grzeje się tylko przy większym korku, poza tym w trasie stabilne 90 stopni. Jak się zaczyna grzać i dalej stoję w korku, to w końcu dochodzi do czerwonego i para spod maski. W sytuacji awaryjnej pomaga grzanie klimą na maxa. Dość skuteczne to jest. Albo wyjechanie gdzieś z korka i przyspieszenie, jeśli jest możliwość.
Czyli wiatrak płynnie powinien zwiększać/zmniejszać prędkość w zależności od potrzeby?

Danielo_82
18-05-2020, 16:05
Tak, bezstopniowo. Możesz sprawdzić w forscanie zadaną prędkość wentylatora (w procentach).

Mojjo
18-05-2020, 18:31
ok. A jaką konkretnie rolę pełni fioletowy kabelek? Powinien nim iść sygnał ze sterownika silnika do modułu sterowania wentylatora, który reguluje jego prędkość? I jeśli kabelek jest uszkodzony, to wentylator pozostaje w stanie z ostatniego sygnału z komputera? Albo wyłączony albo włączony z określoną prędkością, jak być może w moim przypadku?
Czy wentylator (tak jak u mnie) powinien zacząć się kręcić od razu po uruchomieniu silnika nawet, jeśli klimatyzacja jest wyłączona?

Danielo_82
18-05-2020, 20:24
Fioletowym kabelkiem idzie sygnał sterujący pwm do sterownika wentylatora. Na 100%nie pamiętam ,ale przy ok 4V wentylator miał 17% obrotów. Jeśli na kablu nie ma przejścia wentylator nie ruszy wogole. Może u Ciebie kończą się szczotki w silniku wentylatora i raz działa a raz nie?

Mojjo
18-05-2020, 21:15
Wentylator działa cały czas, tylko wygląda na to, że nie przyspiesza, gdy powinien. Dlatego się zastanawiam, czy to ten kabelek może być za to odpowiedzialny czy może coś innego.

Danielo_82
19-05-2020, 05:38
A odczytałeś ew błędy i temp silnika Forscanem?

Mojjo
19-05-2020, 07:03
Błąd P0485 - Obwód zasilania/masy wentylatora. Temperatury nie mierzyłem.

Danielo_82
19-05-2020, 07:29
Zacząłbym od sprawdzenia fioletowego kabla (tak jak pisałem zwykłym miernikiem też da radę zmierzyć napięcie około 4V przy wyłączonym silniku, albo sprawdzić ciągłość) i wszystkich wtyczek, potem temp. Silnika czy czujnik nie ma jakiś przekłamań. Moduł na pewno był sprawny i dobrze dobrany?

Mojjo
19-05-2020, 07:54
Dzięki. Odstawiam jutro furę do warsztatu (do gościa, który wymieniał mi czujnik) z sugestią, żeby skupić się na początek na fioletowym kabelku. Zakładam, że moduł jest dobry (zamiennik https://allegro.pl/oferta/modul-wentylatora-ford-focus-2-s-max-mondeo-mk4-iv-7913571919?snapshot=MjAxOS0wOC0yMVQxNDowOTo1MS4yMz FaO2J1eWVyOzZhYjg0NTc5ODBjZTI0NjgxMTQwNTM0MmVlYmJj ZjY4YjBlZTMxZjNiYmQ4YzA5ODY3MjQxMGVjYjk1ZDhjYTQ%3D ) i że stary też był raczej sprawny.

Mojjo
25-05-2020, 15:17
Po naprawie. Kabelek był w porządku. Były za to mocno zużyte szczotki i komutator w silniku wentylatora. Mechanik nie podjął się ich naprawy, więc wentylator poszedł do wymiany (zamiennik za 480zł).

smariob
08-06-2020, 17:05
Mi znowu wrócił problem, na krótko wentylator rusza, kabelek sprawdzony jest obieg, zamówiłem moduł - mam nadzieje, że dobry.
Ogólnie po moim nr nie znalazłem żadnego, ktoś wie czym się różnią te moduły / numery jak kostka jest na 3 piny ?
Jaka jest różnica moduł od 2.5t a np o 2.0 - układ chłodzenia chyba taki sam, wentylator wielkość i moc?

krzych002
24-06-2021, 08:03
Cześć. U mnie nie działa wentylator chłodnicy. Na wtyczce do sterownika modułu wentylatora zasilanie 14V, pin sterujący np 6V do 8V. Na wyjściu ze sterownika modułu jakieś 0.2V. Wentylator na krótko działa.. Czy w ten sposób z dużym prawdopodobieństwem mozna stwierdzić ze padł moduł sterujący i kupować w ciemno czy pomimo ze napięcie sterujące jest stabilne i rośnie z czasem to i tak przyczyna moze leżeć gdzieś indziej, np w tym fioletowym kablu... ?

LUKE69
04-05-2022, 20:06
Odgrzeje kotleta, u mnie ten sam problem co u kolegi wyżej, czy jakiś specjalista może się wypowiedzieć? Na wtyczce do modulu wentylatora mam 12V, kabel fioletowy wyglada na cały, za modulem wentylatora, po wlaczeniu klimy max 0.2V czy to oznacza, ze modul wentylatora walniety i nalezy go wymienic?

Kio
20-08-2022, 19:17
Czy ten blad jest wyzwalany jezeli obwod mocy wentylatora jest przerwany czy tez sterowanie?
To blad chyba z testu obd

A moze ktos juz takie cos przerabizl?
Zastanawiam sie czy to przekaznik wentylatora czy bezpiecznik czy jakas wiazka

Niestety klimatyzacja sie tez nie zalacza, dokladnie sprzeglo sprezarki klimatyzacji

Dzieki

slawek-kali
20-08-2022, 19:28
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=299322&highlight=p0691