Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Klimatyzacja i praca wentylatora chłodnicy.


Leszek007
03-05-2011, 20:32
Witam.

Po włączeniu klimatyzacji włącza sie co chwile wentylator chłodnicy.
Nawet na zimnym silniku.

Czy to normlane ?? Gdzie szukac ewentualnej usterki.
Klimatyzacja sprawna.

Mownal
03-05-2011, 21:22
Witaj.
W moim stateczku MKIII 2,0 DuratecHe benzyna też włącza się wentylator przy uruchomionej klimie zaraz po uruchomieniu pojazdu. Uważam to za normalne:-)

tooms
03-05-2011, 23:38
Witam
W tych modelach to normalka , przy włączonym klimatroniku nawet jak dasz na ogrzewnie to wentylator się będzie odpalał ,ten typ tak ma- w serwisie powiedzieli żebym sobie zluzował, a jak jeszcze masz upalony rezystor biegu jałowego wiatraka to wskakuje w tryb awaryjny i załącza sie na maxa co ok 1 minuta na 20 sek jest to bardzo wkurzające.
pozdr

Luk@s
04-05-2011, 06:38
Po włączeniu klimatyzacji włącza sie co chwile wentylator chłodnicy.


Sprawdź tak jak przedmówcy pisali wtyczke rezystora. Jak stoisz przed samochodem prawy dolny róg chłodnicy. Lubi się przepalać.

janosik64
05-05-2011, 06:45
Witam koledzy mam następujący problem moje mondeo to MK3 2.0 benzyna oczywiście dotyczy wentylatora. Testowo rozgrzewany silnik na postoju - wentylator załącza się po podgrzaniu to odp temp i wyłącza .W trasie jest coś dziwnego , po przejechaniu jakiegoś odcinka załącza sie wentylator i już sie sam nie wyłączy . NP dzisiaj temp na zewnątrz 3 stopnie po 30 km trasy wentyl działa i jak stanę nie wyłączy sie aż do zgaszenia silnika nie zaleznie od czasu oczekiwania .( byłem u mechanika wymienił mi rezystor i oczywiście to nie to ) .A te wszystkie objawy przy wyłączonej klimie i już próbowałem wszystkich forumowych sposobów na klawiszologię w klimatroniku . C o wy na to bo już zgłupuiałem

AdamJ.
05-05-2011, 07:15
Jeśli chodzi o ten drugi, hałasujący i załączający sie drugi bieg wentylatora chłodnicy, to usterka w 99% przypadków leży po stronie upalonej wtyczki, lub rezystora wentylatora w który owa wtyczka wchodzi, także zgadzam się z przednmówcami.
Sam doświadczyłem tego problemu i denerwujące było to jak stoje pod światłami a tu nagle ryk i wszyscy przechodnie się obracali; odczuwalne było to podczas ruszania, jak trzeba było wystarowac a tu się wiatraczek włącza i klops....autko słabnie.
Ja kupiłem na szrocie za 30 zł cały rezystor z wtyczką, elektryk mi to ładnie zmontował i działa:)

Żaba
27-06-2011, 08:30
Witam. Czy przy wypalonej wtyczce rezystora i włączonej klimie działają wiatraki na pierwszym biegu a dodatkowo co chwile włącza się drugi bieg na parę sekund ? . Czy wiatraki stoją i startują tylko na drugim biegu na kilka sekund? .

Scaglietti
27-06-2011, 11:35
Przy spalonej wtyczce rezystora wiatrak klimatyzacji ma tryb awaryjny i nie pracuje na 1. biegu, włącza się tylko co chwilę, od razu na 2.bieg.

Żaba
27-06-2011, 13:15
Jeśli moje wiatraki startują na dzień dobry z klimą to znaczy że wszystko jest ok z tym że na drugi bieg wskakuje mi jak silnik osiągnie swoja tęmperaturę ale tylko na około 10 sekund i co pare chwil sie włącza.
Jeszcze może ktoś mi powie czy jak włączę tylko nadmuch i ustawie temperaturę na 19 stopni i nie dam auto ani nie włacze AC klimy to mimo to klima sama się załączy? bo u mnie właśnie chyba tak tak jest.

mario_p
27-06-2011, 14:26
Podepnę się pod temat wiatraka.
Może mi się wydaje ale mój wentylator chodzi tak głośno, że z daleka wiem że jedzie moja kobieta bo nie słychać silnika tylko wycie wiatraka!
Nie wiem co jest grane, jak silnik jest zimny to wiatrak chodzi na pierwszym biegu i jest to do zniesienia (choć i tak wg mnie głośno), jak tylko się silnik nagrzeje wskakuje drugi bieg i wtedy to już masakra.
Czasem na światłach słyszę że się przełączył na I ale po chwili znowu szaleje.
Jakoś te objawy nie pasują mi do standardowych objawów z wiatrakami w Mk3.
Może łożysko siada albo jakiś czujnik świruje, ogólnie zastanawia mnie ten hałas z mojego wiatraka.
Jakieś pomysły jak to zdiagnozować?
Słucham innych mk3 i nie słyszę żeby tak wyły wiatraki.
pozdr

--==::I|I::==--
14-09-2011, 19:17
Jest jakaś możliwość sprawdzenia uszkodzenia tego rezystora? Podpiąć się z komputerem, zmierzyć rezystancję tego rezystora (ile powinna wynosić na zimnym silniku?), być może ma ktoś jakiś schemat? Mój mechanik sprawdził wtyczkę i twierdzi, że wszystko z nią w porządku natomiast mam standardowy problem z wentylatorem klimy włączającym się na 2 biegu (aż światła przygasają) co chwila gdy klimatyzacja działa. Możliwe, że u mnie akurat sam rezystor się przepalił a nie wtyczka ale przed wymianą chciałbym się upewnić.

olczus9012
14-09-2011, 23:21
Podepnę się pod temat wiatraka.
Może mi się wydaje ale mój wentylator chodzi tak głośno, że z daleka wiem że jedzie moja kobieta bo nie słychać silnika tylko wycie wiatraka!
Nie wiem co jest grane, jak silnik jest zimny to wiatrak chodzi na pierwszym biegu i jest to do zniesienia (choć i tak wg mnie głośno), jak tylko się silnik nagrzeje wskakuje drugi bieg i wtedy to już masakra.
Czasem na światłach słyszę że się przełączył na I ale po chwili znowu szaleje.
Jakoś te objawy nie pasują mi do standardowych objawów z wiatrakami w Mk3.
Może łożysko siada albo jakiś czujnik świruje, ogólnie zastanawia mnie ten hałas z mojego wiatraka.
Jakieś pomysły jak to zdiagnozować?
Słucham innych mk3 i nie słyszę żeby tak wyły wiatraki.
pozdr

Jestem dwa dni po gruntownej naprawie klimatyzacji...spaliła mi się sprężarka, wiatraki nie kręciły, wymienione koło pasowe z paskiem, opornik plus nabicie klimy...i przed tą naprawą mój wentylator chodził jak i u Ciebie...znajomi śmiali się jak jechałem że leci samolot...wydawało mi się że to jest w porządku bo klima chłodziła i wszytsko było z nia ok...jednak teraz po naprawie wentylator chodzi niezmiernie cicho...ale o kosztach mojej naprawy nie wspomnę:D

--==::I|I::==--
30-04-2012, 17:41
Dziś w końcu to wszystko rozebrałem i okazało się, że uszkodzony jest bezpiecznik termiczny znajdujący się w szeregu z rezystorem:
http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/47/76/51/2247765130_1
Srebrna sprężynka to rezystor, złoty element to bezpiecznik termiczny

Rezystor ma 0,4 Ohma (!!!), oryginalny bezpiecznik nie wiem (gdzieś też około 0,5)
Są to strasznie małe wartości! Starałem się ominąć termik i podłączyć tylko rezystor - rozgrzewa się do czerwoności (nic dziwnego w końcu płynie przez niego 35A). Jeśli moje przypuszczenia co do rezystancji bezpiecznika są słuszne to gdy już go założę płynęłoby około 15A - czy to nie za dużo? Ktoś orientuje się ile powinna wynosić rezystancja tego zestawu?

colin13
01-05-2012, 09:19
Witam a u mnie wentylator włącza się razem z uruchomieniem silnika czy to toż normal

zbyszek99
01-05-2012, 10:02
Witam a u mnie wentylator włącza się razem z uruchomieniem silnika czy to toż normalPod warunkiem że masz włączoną klimę.

AdamJ.
22-05-2012, 19:24
Koledzy może mi ktoś powiedziec, czemu ciągle mam problem z drugim biegiem wentylatora...który się ciągle załącza i wyje jak głupi?
Wymieniłem panel na ten z żółtą ikonką...wtyczke...i dalej to samo....odpalę klimę i wyje jak głupi na chwilę przestaje i znów startuje na drugim biegu- gdzie szukac przyczyny?
Dodam że opornica ze zdjęcia poniżej była wymieniona w zeszłym roku

Czy to możliwe że przy temp ok 30C jest już na tyle ciepło że uruchamia się drugi bieg bo jest za ciepło?

Strasznie muli to auto przy ruszaniu i staje się to bardzo uciążliwe :(

metal_74
22-05-2012, 20:09
Chciałbym odświeżyć temat. Mam też problem z wentylem nie załącza się a klima po uzupełnieniu. dziwna sprawa z tymi bezpiecznikami bo nie mam F10 a na deklu skrzynki jest opisany a w skrzynce nawet styki nie wyprowadzone POMÓŻCIE! Co robić upał już dał swe znaki?

Krzysiek
22-05-2012, 22:22
Panowie, ja mam taki oto problem:
dzisiaj wymieniałem środkową konsolę, przy rozbieraniu wszystkich rzeczy wypiąłem też białą i czarną wtyczkę od klimatronika. Po złożeniu wszystkiego i przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu, załącza się silny nawiew w środku, wentylator to mało co nie wyskoczy spod maski, grzeje gorącym powietrzem na szyby i żadnej reakcji klimatronika przy wciskaniu równoczesnym OFF i grzania na nogi. Wypiąłem bezpiecznik od AC i nawiew w kabinie ustaje, tylko na szybę przednią leci ciepłe powietrze. Wypiąłem też bezpiecznik od nawiewu, ale po przekręceniu zapłonu nawiew dmucha jak głupi, ustaje tylko po wypięciu bezpiecznika od AC.

evo
22-05-2012, 22:42
a na pewno dobrze dopiołes kostki co wchodzą do klimatronica?


Ja miałem taki objaw jak panel wogole nie był wpięty w kostki i przekręciłem kluczyk.

Radek1887
23-05-2012, 09:46
Witam
Jestem świeżym użytkownikiem Mondeo 2005 2.0 TDCI mam klimatronic i dzieje się coś dziwnego, jak włączam klimatronic to cos puka. jest to taki stuk jak dźwięk diesla ale głośniejszy niż silnik. na początku klima była wciąz właczona ale wczoraj zacząłem sie nia bawić i to zauważyłem.
Pomocy

eddek
23-05-2012, 10:19
@Radek1887, to może być koło pasowe.

adriank
23-05-2012, 13:52
Witam

Wiem, że tematów jest mnóstwo i tyle samo już przeczytałem i przerobiłem ale...po walce z wentylatorem, który wstępnie okazał sie OK klima się załącza, ale tylko na chwile ponieważ nie załącza się wentylator. Wentylator nie działa ani z klimą ani bez, ale auto się nie przegrzewa.

Zauważyłem pod maską, że nie ma przekaźnika wentylatora o dumnym miejscu nr. 10 i wystaje tylko jedna blaszka(tak być powinno?czy wogóle powinien się tam znajdować ten przekaźnik?), a przekaźnik R7 jest stale bardzo rozgrzany...podmieniałem wymieniałem i nic. R9 również wogóle nie ma...

Brak również Diody sterowania silnikiem, znajdujacej sie w miejscu 34...

Dodatkowo również bezpiecznik nr.8 był przepalone ale ten że tak powiem "stworzyłem" sobie sam...


Poproszę o odpowiedź czy w miejscu nr. 10 powinna wystawać tylko jedna blaszka i brak tego przekaznika 40A? Oraz czy powinien być przekaźnik nr. 9?

Wygląda to tak:
http://img339.imageshack.us/img339/8012/zdjcie0078z.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/zdjcie0078z.jpg/)

Krzysiek
23-05-2012, 17:41
a na pewno dobrze dopiołes kostki co wchodzą do klimatronica?
Ja miałem taki objaw jak panel wogole nie był wpięty w kostki i przekręciłem kluczyk.

Dla wszystkich, którzy rozkręcają konsole na części pierwsze w tym klimatronik. Dokręcajcie do końca (do oporu) 4 śruby, które mocują klimatronik od środka. Ja niestety nie dopatrzyłem tego i stąd mój problem, wtyczki były dobrze podłączone. Nie dokręcone śruby wytworzyły luz między samym panelem a wtyczkami i stąd brak reakcji na jakikolwiek dotyk, ale przynajmniej rozkręcenie i złożenie konsoli zajęło mi tylko godzinę :D

gancman
23-05-2012, 22:41
Witam,
jestem świeżym użytkownikiem tego forum jak i samego forda, mam Mondeo 2.0 TDCI 2006.
Problem mam z klimą, mianowicie podczas nabijania kolega na warsztacie uświadomił mnie że nie działa mi wiatrak (a że jestem laikiem) nie wiedziałem o co mu chodzi ale stosowałem się do rad i nie załączałem klimy na postoju - korku - ze względu na powstające duże ciśnienie w obiegu czynnika i możliwości rozszczelnienia go.
Któregoś dnia po trasie otworzyłem sobie klapę odpaliłem silnik i wiatrak wcale się nie odpalił a przy załączonej klimie nawet nie myślał aby się ruszyć. Co sądzicie o takim problemie? Gdzie szukać wady aby uniknąć wysokich kosztów. Jak wspominałem jestem laikiem więc bardzo bym prosił o dokładne tłumaczenie.

Pozdrawiam
Paweł

stypol
23-05-2012, 23:08
Witam,
jestem świeżym użytkownikiem tego forum jak i samego forda, mam Mondeo 2.0 TDCI 2006.
Problem mam z klimą, mianowicie podczas nabijania kolega na warsztacie uświadomił mnie że nie działa mi wiatrak (a że jestem laikiem) nie wiedziałem o co mu chodzi ale stosowałem się do rad i nie załączałem klimy na postoju - korku - ze względu na powstające duże ciśnienie w obiegu czynnika i możliwości rozszczelnienia go.
Któregoś dnia po trasie otworzyłem sobie klapę odpaliłem silnik i wiatrak wcale się nie odpalił a przy załączonej klimie nawet nie myślał aby się ruszyć. Co sądzicie o takim problemie? Gdzie szukać wady aby uniknąć wysokich kosztów. Jak wspominałem jestem laikiem więc bardzo bym prosił o dokładne tłumaczenie.

Pozdrawiam
Paweł
Sterownik wentylatora chłodnicy i skraplacza układu klimatyzacji w Mk III i jak się wydaje, niektórych Mk IV jest produkcji Boscha i ma PN 1 137 328 081 - w jego katalogu zaznaczony jako niedostępny. Składa się z modułu cyfrowego zakończonego trzema tranzystorami mocy i diodą na wspólnym radiatorze. Jeśli po zimie klima się nie załącza :shock: przez niewłączający się wentylator należy:
1. wymontować obudowę wentylatora wraz z wentylatorem i umieszczonym na nim sterownikiem
2. można podmienić na sprawny albo od razu kupić - cena od 200 do 500 złotych
3. dla odważnych - odkręcić cztery śruby mocujące sterownik, rozkręcić sterownik - następne cztery śruby - i:
4. sterownik zbudowany jest z dwóch aluminiowych połówek sklejonych z płytką silikonem - trzeba podważać ostrożnie dwoma śrubokrętami i je zdemontować
5. optycznie sprawdzić, czy nie ma popalonych elementów - jeśli są, to i tak kicha, trzeba nowy a powodem najprawdopodobniej jest spalony silnik
6. sprawdzić omomierzem przejście na silniku, powinien pokazywać kilka omów
7. sprawdzić półprzewodniki miernikiem uniwersalnym - wystarczy taki z marketu za kilkanaście złotych z funkcją sprawdzania złączy, ale na 99% powinny być dobre
8. wymienić kondensatory elektrolityczne - obydwa - na nowe o tej samej pojemności, oryginalne są na 40V, mogą być na 35V - koszt z sześć złotych
9. zakleić, skręcić, podłączyć
10. cieszyć się, że działa 8)

Opis może wydać się niektórym enigmatyczny, nie zdążyłem zrobić zdjęć, bo samochód był potrzebny a nie chciałem stać w korku bez wiatraka, no i klimy, więc jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam :D

AdamJ.
24-05-2012, 08:09
Jako ciekawostkę, dodam, że borykałem się z II biegiem wentylatora, który załączał się regularnie po załączneiu klimy, co chwilę i wyła jak głupi.
Wymieniałem do tej pory, kilka razy opornicę, wmontowaną w obudowę wiatraków (mam dwa wentylatory) i myślałem że przynosi to efekt ale się myliłem.

Wymieniłem panel klimatronika, na ten po liftowy z żółtą ikoną...i praca klimy trochę się poprawiła, ale II bieg wył dalej.

Wczoraj po sprawdzeniu u elektryka wiatraków, ponownie opornicy, bezpieczników i całej masy kabli.....wymontowałem i wyczyściłem czujnik temperatury wewnętrznej- ten przy prawym kolanie kierowcy....Był tak zaklejony jakimś syfem- zarośnięty, że szok....przeczyściłem...wydmuchałem powietrzem...i problem zniknął :D

Powodzenia :)

gancman
24-05-2012, 10:56
Z tym że klima mi działa, podczas jazdy bez zarzutu a na postoju dziwnie się zachowywała więc ja wyłączałem, po prostu wiatrak przy skraplaczy WCALE się nie załącza i nie wiem gdzie zerkać (gdzie pomajstrować) aby zaczął się załączać czy to z klimą czy też bez, bo przecież na postoju jak załączę klimę to powinien od razu się załączyć na I bieg a nie robi tego wcale

stypol
24-05-2012, 11:19
Z tym że klima mi działa, podczas jazdy bez zarzutu a na postoju dziwnie się zachowywała więc ja wyłączałem, po prostu wiatrak przy skraplaczy WCALE się nie załącza i nie wiem gdzie zerkać (gdzie pomajstrować) aby zaczął się załączać czy to z klimą czy też bez, bo przecież na postoju jak załączę klimę to powinien od razu się załączyć na I bieg a nie robi tego wcale

No właśnie gancman - poszukaj na forum, jest o takiej usterce sporo, ja znalazłem trzy przyczyny:
1. uszkodzony kabelek sterujący - ten trzeci - pomiędzy wtykiem do modułu wiatraka a jakąś wtyczką przy nadkolu - znajdziesz o tym w innych wątkach
2. szczotki w silniku wiatraka - też poszukaj, to akurat mało prawdopodobne
3. to uszkodzony moduł, co opisałem - jak jest spalony, nie dasz rady, trzeba nowy (używany sprawny) lub spróbować naprawić, jak opisałem wyżej. Nie bój się tej naprawy, jak będzie trzeba pomogę nawet przez komórę

powodzenia

gancman
24-05-2012, 14:07
a mogę bezinwazyjnie zdemontować ten moduł i go sobie obejrzeć czy wszytko w nim gra? czy też jest on tak sprytnie przytwierdzony do wentylatora że nie da rady? wtyczkę bez problemu sobie wyciągnąłem i nie widziałem aby była nadpalona, a jest jeszcze jakiś przekaźnik który może nie działać?

stypol
24-05-2012, 15:10
Przewody od silnika wentylatora do modułu są w nim zatopione w żywicy, trzeba zdemontować wentylator z obudową.
Rozumiem, że przedtem sprawdziłeś bezpieczniki? Nie pamiętam co z przekaźnikami, ale skoro jest moduł, to są niepotrzebne.
Zrób zdjęcie modułu, mój był taki:
http://allegro.pl/wentylator-modul-ford-mondeo-tdci-mk3-i2331621813.html
Proste rozwiązanie to kupić wiatrak z modułem i podstawić. U mnie ruszyło po wymianie kondensatorów bez innych czynności (bo gdzieś czytałem o konieczności wykasowania błędów), więc jak podłączysz dobry wiatrak, ruszy od razu.

stypol
24-05-2012, 15:12
tu zdjęcie, mam nadzieję:
http://allegro.pl/wentylator-modul-ford-mondeo-tdci-mk3-i2331621813.html

gancman
24-05-2012, 22:06
mój wygląda inaczej :
http://allegro.pl/sterownik-modul-wentylatora-ford-transit-tdci-06-i2327193329.html

bezpieczniki muszę sprawdzić dopiero puki co zerkałem pod silnik

stypol
24-05-2012, 22:45
Hm, spełnia tę samą funkcję, ja bym zajrzał, ale jestem elektronikiem... Gancman, na allegro znalazłem u gościa w Poznaniu taki wiatrak z modułem za 200, nowy, taki jak Twój na 600. Osobiście wolałbym ten starszy, w ASO mówili, że te nowe padają jak muchy. Jeżdżenie bez wiatraka latem w diesel'u to rosyjska ruletka.
Jeżeli jednak nie masz lepszych pomysłów, mogę w przyszłą środę rozebrać taki nowy model modułu z tych, co mieli "na kupie" w ASO.
No i sprawdź bezpieczniki, czasami jak walnie wiatrak wywala bezpiecznik od kompresora, tak powiedzieli w ASO, ale powodem jest brak chłodzenia przez uszkodzony moduł.

gancman
29-05-2012, 18:49
czyli nie warto samego modułu wymieniać, od razu całość? a jest możliwość że wywaliło mi bezpiecznik a moduł będzie dobry? bo w sumie bezpiecznika nie szukałem :P

--==::I|I::==--
07-06-2012, 15:48
http://img252.imageshack.us/img252/7287/zzzwq.jpg
Pewnie wiele osób naprawiało ten rezystor. Czy pamiętacie może stopień jego rozgrzania po podłączeniu? U mnie rozgrzewa się do czerwoności i roztapia cynę :] Muszę ten bezpiecznik temperaturowy podłączyć jakoś na ścisk, jeszcze nie mam pomysłu (oryginalnie producent też nie zastosował tam lutowania)

JulkaS
07-06-2012, 18:46
Z tego co wyczytałam na forum ,wszyscy lutują ten rezystor i nikt nie skarży się ,że stapia cynę...hmm:?:

sygulap
07-07-2012, 20:10
W moim przypadku klima oraz wentylator działają na zimnym silniku. Po osiągnięciu przez silnik optymalnej temperatury wentylator wyłącza się a co za tym idzie nie działa klima . Wymieniłem moduł oraz wentylator . Co jeszcze zobaczyć?

gancman
10-07-2012, 10:34
idąc tokiem myślenia kolegów to sprawdź testem klimy czy nie masz błędów bo być może że masz jakieś trefne oprogramowanie

laser1975
22-07-2012, 09:21
ja miałem tak że po załączeniu klimy drugi bieg załączał się od razu,po jakimś czasie ok.1 roku,zaczął się drugi bieg załączać jak chciał (po odpaleniu auta na zimnym w trakcie jazdy aż światła przygasały wszystko przy wyłączonej klimie)- w tej chwili odpalam auto cisza,odpalam klimę załącza się 1 bieg.U mnie okazało się że sprężarka na wykończeniu.Po wymianie sprężarki tak jak pisałem wcześniej.Mam teraz troch inny problem-załączam klimę auto chłodzi jak się trochę nagrzeje przełącza się na nagrzewanie.Wyłomocze cały panel przez OFF załączam spowrotem znowu chłodzi.wcześniej tego nie za uwarzyłem>dodam że klima cały czas chłodziła

a_iverson
28-07-2012, 20:29
Który bezpiecznik odpowiada za załączanie drugiego biegu wentylatora??

Mój wentylator nie przechodzi na drugi bieg, klima działa do puki silnik jest zimny.
Jak silnik się rozgrzeje to klimatronik działa tylko przy dużych prędkościach, kiedy chłodnica dostaje powietrze z zewnątrz, jak zwolnię klima przestaje chłodzić. Trzeba zgasić silnik i poczekać aż ostygnie lub rozpędzić auto...

a_iverson
29-07-2012, 22:18
Mały update... powodem nie działania klimy na postojach była sprężarka.
Dojechałem do domu w DK, tuż po wjeździe na parking zadymiło się z pod maski... Prawdopodobnie zatarło się sprzęgło klimy, ponieważ rolka się nie kręci, ponadto rozgrzała się tak, że przetopiła pasek.
Zadzwoniłem po pomoc drogową (którą na szczęście ma w ubezpieczeniu), będą za 30 minut i odstawią auto do serwisu Ford, gdzie naprawią wszystko na ich koszt.

miikolajj
09-08-2012, 09:14
Podepnę się pod temat z pytaniem:
Czy idzie włączyć sam nawiew tak żeby wiało bez klimatyzacji.
Mondeo MK3 TDDI 2001

AdamJ.
11-08-2012, 08:33
Podepnę się pod temat z pytaniem:
Czy idzie włączyć sam nawiew tak żeby wiało bez klimatyzacji.
Mondeo MK3 TDDI 2001
Jaka klima? zresztą bez znaczenia da radę bez problemu:027:
Może opisz swój problem, bo pytanie które zadałeś ma oczywistą odpowiedź....

olczus9012
24-12-2012, 08:19
Witajcie...mam mały świateczny problem:)
A wiec jakis czas temu mialem upalona wtyczke rezystora klimatyzacji wiec wentylator wlaczal sie na drugi bieg, wylaczal i tak w kolko...wtyczka zostala wymieniona, wszystko gralo jak nalezy - wentylator od razu po wlaczeniu klimy zalaczal sie na pierwszy bieg i chodzil jak nalezy...dwa dni temu zauwazylem ze wentylator nie zalacza sie w ogole:/ po wlaczeniu klimatyzacji w ogole sie nie zalacza...pomozcie koledzy, co moze byc przyczyna? dodam ze sprawa dotyczy Mondeo mk3 2.0tddi z climatroniciem.
Przez chwile pomyslalem ze to moze dlatego ze na dworze jest temp -2 ale przeciez to glupota bo wentylator powinien wlaczyc sie od razu po wlaczeniu klimatyzacji...prosze o pomoc co moze byc problemem? Z gory dzieki za odpowiedz
aha dodam ze bezpieczniki sprawdzone i sa ok, auto nie ma problemow z temperatura, nie grzeje sie

olczus9012
24-12-2012, 23:27
Powiedzcie co moze byc przyczyna bo jestem w duzej kropce...niby klima chodzi normalnie bo szyby odparowuja normalnie...ale te wentylatory sie nie zalaczaja:/

Deryll
25-12-2012, 10:05
Nie wiem jak jest w przedlifcie ale u mnie poniżej 4 st klima nie włączy się choćby nie wiem co. Być może wszystkie mondziaki tak mają.

olczus9012
25-12-2012, 15:32
No właśnie troche taka mysl siedzi mi w glowie...ze to dlatego:/ troche mnie podbudowales:P a tak to klima chodzi Ci normalnie bez problemow?

zbyszek99
25-12-2012, 23:12
No właśnie troche taka mysl siedzi mi w glowie...ze to dlatego:/ troche mnie podbudowales:P a tak to klima chodzi Ci normalnie bez problemow?Gdzieś kiedyś czytałem że włącza się przy temp. 5*C Poczekaj na odpowiednie temp. a zobaczysz czy faktycznie jest problem.

olczus9012
26-12-2012, 00:33
Oby tak było...bo własnie zauwazylem to jak temperatury w kole 0st zew sie zaczely:) w takim razie czekam:) lubie to forum za dobre wiesci:)

Juzek
26-12-2012, 10:45
przyjedź do Legnicy :) ja tu mam 10 stopni na plusie i chyba zaraz letnie założę :) więc sobie sprawdzisz czy działa

olczus9012
26-12-2012, 13:12
hahah:):):) pędzę:D ale z Łodzi troszkę daleko;p u nas dzisiaj +7 i musze iść sprawdzić tyle że autko na strzeżonym stoi i troszkę nie chcę mi sie ruszyć ale zmywa mi to sen z powiek więc pójdę zaraz zobaczyć bo i tak musze troszkę w aucie posprzątać więc zobaczę:P trzymajcie kciuki!!!:D

olczus9012
26-12-2012, 15:42
No i sie wyjaśniło;p dzisiaj temp zew +7 st i wentylator normalnie sie zalaczyl...kamien z serca:) dzieki Koledzy:) widocznie rzeczywiscie ponizej tych 5 st wentylator sie nie zalacza...dziwna sprawa ale co zrobic:)

apud
27-12-2012, 14:01
Hej,

też mam mondeo 2.0 tddi z climatronikiem więc się podepnę:)

Jako świeżo upieczony posiadacz usiłuję rozeznać się co i jak. Ogólnie teraz układ nawiewu zachowuje się dziwnie. Zastanawiam się czy też mam upaloną ta wtyczkę rezystor ai jak to zbadać, usiłowałem się do niej dobrać ale ciasno jest i do tego wtyczka siedzi jak przyklejona.

Od wczoraj zauważyłem dziwny objaw - gdy klima jest włączona, silnikiem szarpie. Dodatkowo z lewej strony silnika (stojąc na wprost przed autem) co kilka - kilkanascie sekund słyszę metaliczny trzask. Nie zauważyłem natomiast by włączały się wiatraki, tzn patrzyłem na te na chłodnicy, chyba że jest jeszcze jakiś inny? :)
Żeby było jeszcze zabawniej, to nawet na ustawieniu temp. LO potrafi wiać ciepłym, ale tu podobno pomaga wymiana panelu na ten z żółtym włącznikiem.
Poza tym przy mocniejszym nawiewie spod deski słychać dudnienie/furkotanie, tak jakby coś się tłukło na wietrze - czasami ucichnie, np na wybojach potrafi się "zamknąć" lub wręcz odwrotnie.

Generalnie zaczyna mnie to wszystko martwić, czy ten metaliczny stuk to nie objaw padającej sprężarki?
Czy możecie doradzić gdzie w Krakowie jest jakiś mechanik/elektryk/ktośtam kto zna się na nawiewie/klimatyzacji w Mondeo i mógłby to wszystko doprowadzić do porządku?

Bardzo dziękuję i pozdrawiam.

olczus9012
27-12-2012, 21:07
jesli chodzi o wtyczke to sam ostatnio wymienialem, rzeczywiscie jest tam ciasno ale jak zdejmiesz plastikowe oslony - ta nad wtryskami i ta od akumulatora to da sie tam reke wsadzic...mnie sie tak udalo wypiac wtyczke i ja sprawdzic i wiedzialem od razu ze jest spalona a to czesty objaw...wtedy wentylatory wlaczaja sie na drugi bieg a tak nie powinno byc bo od razu po wlaczeniu klimy wiatrak powinien wlaczyc sie na wolne obroty...zacznij od tegi bo to najmniejsze koszta tyle ze do wymiany przydalby sie kanal bo dostep od spodu najlepszy...i pamietaj zeby to dobrze zabezpieczyc bo caly syf sie tam dostaje i za chwile bedziesz mial to samo...u mnie przed wymiana tej wtyczki czuc bylo spadki napiecia, swiatla przygasaly, i auto bylo mulowate jak wlaczyly sie wiatraki, nie mialo sily jechac, trzeba bylo je mocno na obroty ciagnac..po wymianie jak reka odjal:) Sprawdz tez bezpieczniki - te pod maska...jest tam taki zolty 60A - nie pamietam numeru ale jest on odpwiedzialny za wlaczanie wentylatora...jesli bedzie przepalony wymien, koszt w ASO ok 30zl ale wtyczki tam nie dostaniesz...ja kupilem w czesciahc uzywanych forda.
A ze leci cieple powietrze...moze nabij klime? moze nie ma juz czynnika?

apud
27-12-2012, 22:23
Hej,

z wtyczką powalczę. Co ciekawe idą od niej przewody na których po kliku cm znowu jest wtyczka, i dalej idą ku wiązce. Aż zacząłem się zastanawiać, może to złącze na kablu jest właściwą wtyczką która się upala? Spróbuję to wyjaśnić na następującym zdjęciu:
http://www.my-screen.org/s/i/aghlbmRvc2hvdHISCxIKU2NyZWVuc2hvdBi5tCAM/full.jpeg

1 - zaznaczyłem to co wydaje mi się być upalająca się wtyczką, ale siedzi tak twardo że aż wydaje się integralną częścią obudowy
2 - na tych kablach zaraz jest złącze/wtyczka (niestety ciężko to było sfotografować)

Nawiasem mówiąc, czy ciężko wymontować wentylatory aby wyciągnąć je do góry? na oko wystarczy odkręcić 2 śruby, ale może coś pominąłem?
Od spodu auta mam niestety jakąś osłonę plastikową która uniemożliwia dłubanie :/

Co do ciepłego powietrza, jesli na polu jest około 0 st, to chyba klima się nie włącza, po prostu spodziewałbym się że na LO będzie lecieć zimne powietrze z zewnątrz :)

olczus9012
27-12-2012, 22:42
widocznie ktos juz u Ciebie z ta wtyczka walczyl:P jednak czesto zle zabezpieczona sie upala:/ a co do odkrecenia wentylatorow to nie mam pojecia jak to jest:) moze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie:P

JulkaS
25-03-2013, 15:42
Witam a u mnie wentylator włącza się razem z uruchomieniem silnika czy to toż normal

Tak jak w cytacie...Czy jeśli uruchomię silnik,włączę klimę to wentylatory (u mnie dwa)powinny automatycznie załączyć się na pierwszy bieg? U mnie tak było do niedawna ,teraz nie załączają się...

Mariusz
25-03-2013, 16:40
JulkaS pisałem Ci w innym temacie o wentylatorach, ale nie wiedziałem, że chodzi Ci o ich/jego pracę na załączonej klimie. Sprawa jest banalnie prosta. Wentylator na załączonej klimie nie załączy się, ponieważ sprężarka klimy także się nie załącza.
Dlaczego?
Ano dlatego, że temperatura na zewnątrz jest poniżej +4st. C i komputer na to nie zezwala. Załączenie sprężarki to de fakto załączenie sprzęgła elektromagnetycznego na niej. Zatem jeśli temp. na zewnątrz poniżej +4st. C załączenie klimy na przycisku nic nie daje pomimo tego, że mamy ją niby załączoną, bo tak nam pokazuje panel. Skoro sprężarka nie załącza się, to i wentylator na chłodnicy się nie załączy i tyle w temacie. Poczekaj na cieplejsze dni i wtedy sprawdź wentylator, czy pracuje.

juri2069
25-03-2013, 16:59
I uwaga ciekawostka nie koniecznie ponizej +4 poniewaz jak wiecie jest drugi czujnik temperatury odpowiadajacy za klime ze tak powiem pod radiem gleboko i mi ostatnio na zew. pokazywalo +8 bo slonce wyszlo ale jakoze samochod 2 dni stal, nie bylo ciepla od radia navi, to rowniez klima sie nie wlaczyla....
Takze nie jest powiedziane ze +5 i dziala - zywy przyklad sam sprawdzalem
Innym razem natomiast na zew. byl mróz ale jakoze swiezo bylem po trasie i caly panel w srodku byl nagrzany to wystarczylo podgrzac suszarka czujnik w zderzaku i sie zalaczyla sprezarka....
W skrocie za klime odpowiadaja 2 czujniki

papilio
25-03-2013, 17:16
Wybaczcie za zaśmiecanie ale co to zanczy ze wentylator się włączy czy go słychać? Nie wiem czy mi klima dziala. Kiedyś było z 7 stopni i jak stałem na parkingu odpaliłem i włączyłem klime. nie widzialem pracy wentylatora ale rurki takie srebrne przy podszybiu były lodowate..

juri2069
25-03-2013, 17:29
papilio..... otwierasz maske i na dole masz sprzeglo od sprzezarki.... jak wlaczysz klime to ma zaczac sie krecic

JulkaS
25-03-2013, 18:11
JulkaS pisałem Ci w innym temacie o wentylatorach, ale nie wiedziałem, że chodzi Ci o ich/jego pracę na załączonej klimie. Sprawa jest banalnie prosta. Wentylator na załączonej klimie nie załączy się, ponieważ sprężarka klimy także się nie załącza.
Dlaczego?
Ano dlatego, że temperatura na zewnątrz jest poniżej +4st. C i komputer na to nie zezwala. Załączenie sprężarki to de fakto załączenie sprzęgła elektromagnetycznego na niej. Zatem jeśli temp. na zewnątrz poniżej +4st. C załączenie klimy na przycisku nic nie daje pomimo tego, że mamy ją niby załączoną, bo tak nam pokazuje panel. Skoro sprężarka nie załącza się, to i wentylator na chłodnicy się nie załączy i tyle w temacie. Poczekaj na cieplejsze dni i wtedy sprawdź wentylator, czy pracuje.
Rzeczywiście ,wentylatory obserwowałam w lecie,więc masz rację.Oczywiście sprawdzę jak tylko zrobi się ciepło g:).

papilio
07-04-2013, 13:13
dziś było 8 stopni. sprawdziłem i niestety klima nie działa.... nie włącza się spręzarka... :( co mogę samemu zrobić? może lepiej od razu do mechanika? Czy znacie w wawie jakis tani serwis klimatyzacji?

jerzu
29-04-2013, 17:03
U mnie jest tak, że wentylatory po uruchomieniu auta nie kręcą się. Niezależnie od tego czy mam włączoną klimę czy nie. Nie miałem czasu żeby czekać na to co się stanie po nagrzaniu silnika. Ale po włączeniu klimy oba wentylatory włączają się co c.a. 1 minutę na jakieś 10 sekund, oczywiście na II biegu. Zamiana przekaźników miejscami nic nie daje. Gdzie szukać usterki? Wtyczka od rezystora? Rezystor?

zbyszek99
30-04-2013, 05:56
U mnie jest tak, że wentylatory po uruchomieniu auta nie kręcą się. Niezależnie od tego czy mam włączoną klimę czy nie. Nie miałem czasu żeby czekać na to co się stanie po nagrzaniu silnika. Ale po włączeniu klimy oba wentylatory włączają się co c.a. 1 minutę na jakieś 10 sekund, oczywiście na II biegu. Zamiana przekaźników miejscami nic nie daje. Gdzie szukać usterki? Wtyczka od rezystora? Rezystor?Właśnie tam, zacznij od wtyczki.

jerzu
30-04-2013, 10:36
Właśnie tam, zacznij od wtyczki.

Wczoraj próbowałem, ale ciężko od góry się dostać, łapa mi nie wchodzi. Gdzieś czytałem że lepszy dostęp jest po wyjęciu reflektora, dzisiaj zobaczę. Jak nie to trzeba będzie atakować dołu, ale to już chyba po długim weekendzie.

zbyszek99
30-04-2013, 14:13
Albo od spodu.

gancman
30-06-2013, 08:23
może silnik wiatraka zaczyna się kończyć, z tego co wiem to wiatrak powinien się załączać na I bieg dopiero po załączeniu klimy, jeżeli jest zimny i nie chodzi klima to nie powinien chodzić (mogę się mylić) ja ostatnio wymieniłem czujnik temperatury silnika i okazało się równocześnie że stary silnik wiatraka się mi skończył (wymieniłem na sprawny)

hardtmuth
30-06-2013, 10:20
Tak, dokładnie, wentylator włącza się na I bieg jak silnik przekroczy temperaturę (nie pamiętam dokładnie ile, ale trochę ponad 90 stopni) i/lub jeśli włączymy klimatyzację. Od czasu jak naprawiłem silnik wentylatora to wentylator zawsze słyszę, że jeszcze chwilę pracuje po zgaszeniu silnika (kilka sekund). Wentylator powinien się również załączy (lecz na II bieg) przy uszkodzonym czujniku CHT. Niestety u mnie rozłączenie tego czujnika, ani nie wyświetliło błędu, a nie nie włączyło wentylatora na II bieg.

II bieg włącza się, przy sprawnej instalacji, przy temperaturze silnika znacznie ponad 100 st.

gancman
30-06-2013, 11:11
mój wentylator po wymianie silnika (wentylatora) po zgaszeniu potrafi jeszcze 2-4 sek. pochodzić ale mi się wydaje że to normalna kolej rzeczy przy wyhamowywaniu jego prędkości.
CHT - to czujnik temperatury cieczy tak?

hardtmuth
30-06-2013, 18:43
O taką pracę mi chodzi (2-4 s.). Też uważam, że to jest samo wyhamowywanie, bo jak na krótko wentylator podłączałem do accu, to długo musiałem czekać zanim się zatrzyma.

CHT to chyba skrót od Cylinder Head Temp, temperatura głowicy cylindra.

TRASECOM
06-08-2013, 14:49
Witam koledzy . Odświeżę temat. Ja mam inny problem . Na zewnątrz 30 stopni włączam klime słychać jak załącza się sprężarka rusza również wentylator na pierwszy bieg no i niby oki ale.... Temperatura z nawiewów mam 19 C . Jak jadę trasą to spada poniżej 9 C. A w korku klima nie wyrabia. Czynnik napełniony wycieków brak . Co może być nie tak . I drugie pytanie . Kiedy powinien się załączyć drugi bieg wentylatora ?? . Ja nigdy nie widziałem aby się u mnie odpalił na drugi bieg.

jerzu
06-08-2013, 17:33
Drugi bieg powinien się właśnie załączyć podczas pracy na postoju, tak działa np. u mnie w Masterze. Taki objaw jak Ty masz to miałem przy uszkodzonym rezystorze. Nie załączał się drugi bieg i podczas jazdy w kroku rosła temperatura, chłodnica klimatyzacji robiła się gorąca tak, ze nie można jej było dotknąć.
W Mondeo działa to odwrotnie, jak jest uwalony rezystor to włącza się tylko drugi bieg (chyba że jest inaczej i ktoś mnie z błędu wyprowadzi). Patrząc po objawach to masz albo uszkodzony wentylator, albo przekaźnik sterujący wentylatorem.

hardtmuth
06-08-2013, 17:33
Drugi bieg odpali się dopiero przy przegrzaniu silnika. Czyli temperatura z czujnika CHT musi mocno wzrosnąć, na pewno nie załączy się przy 90 stopniach.

Problemów może być wiele. Skoro masz pewność, że wentylator chodzi to pozostają czujniki ciśnienia i sprężarka. Podjedź na stację diagnostyczną od klimy. Koleś podłączy i powie dlaczego wyłącza się klimatyzacja lub słabo chłodzi.

jerzu
06-08-2013, 17:34
Drugi bieg odpali się dopiero przy przegrzaniu silnika. Czyli temperatura z czujnika CHT musi mocno wzrosnąć, na pewno nie załączy się przy 90 stopniach.

Przy włączonej klimie drugi bieg wentylatora jest też włączany impulsem z czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji.

TRASECOM
06-08-2013, 18:45
Oki . Czyli szukać przyczyny w czujniku ciśnienia. Co ciekawe nie jestem pewien na 100 % , ale sprężarka się nie wyłącza nawet jak daje 20 C z nawiewów . Sprawdzę przekaźniki ( zamienię je miejscami) i jak po włączeniu klimy nie załączy się wentylator to znaczy że ten od 2 biegu jest uszkodzony. Jak będzie działać tak samo będę szukać przyczyny w czujniku ciśnienia . Po sprawdzeniu dam znać co i jak .

hardtmuth
06-08-2013, 19:07
Przy włączonej klimie drugi bieg wentylatora jest też włączany impulsem z czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji.

Jeżdżę całe wakacje na klimie, temperatura 90 st. i nigdy nie włączył mi się wentylator na 2 bieg. Zawsze delikatnie dmucha jak jest klima włączona. W jakiejś instrukcji/książce czytałem o drugim biegu tak, jak wyżej napisałem.

U mnie sterowanie 1/2 bieg jest elektroniczne, bez żadnych rezystorów, czy przekaźników.

olczus9012
06-08-2013, 20:29
A więc tak,,,miałem kilka przygód ze swoją klimą, odkąd jest naprawiona i sprawna ani razu nie zalącza sie na drugi bieg wentylator...zalaczala mi sie drugo bieg tylko jak uwalona byla wtyczka rezystora. Jak klima dziala poprawnie to wentylator chodzi caly czas delikatnie prawie bezszelestnie.
Jesli masz uzupelniony czynnik i sprezarka zalacza sie wlasciwie to ja na Twoim miejscu sprawdzilbym w puszcze z bezpiecznikami tymi pod maska zolty duzy bezpiecznik...nie pamietam numeru ale jest on odpowiedzialny za prace wentylatora. U mnie jak byl przepalony to klima chlodzila tylko jak auto jechalo :)

TRASECOM
07-08-2013, 22:30
Dzisiaj sprawdziłem przekaźniki. Zamieniłem je miejscami i taka sama praca wentylatora, czyli na pierwszym biegu . Prowizorycznie dla własnego spokoju wyczyściłem czujnik temperatury w kabinie. Pomysły się skończyły .Czeka mnie serwis :(. Możecie polecić jakiś dobry serwis z warszawy ??

klawy07
08-08-2013, 16:18
Mam pytanie, sprawdzałem u siebie w mk3 TDCI 115km gdzie jest ta wtyczka i na wentylatorze znalazłem tylko jakąś metalową puszkę i nic z 2 przewodami co by wyglądało na wejście do rezystora. Coś jest nie tak?
Klimatyzacja nabita i odgrzybiona, filtr wymieniony a mimo to jakoś tak biednie wieje z nawiewów.

TomCat
14-08-2013, 15:31
koledzy mam pytanie dotyczące tego rezystora - on ma taką obudowę z dziurkowanej blachy. Czy ona ma wpływ na jego działanie / parametry ?

U mnie właśnie ta osłonka się rozsypała, a rezystor był pęknięty. Udało mi się go tymczasowo posztukować ( tymczasowo, mimo że zaczęło działać i działa poprawnie), jednak wszystkie te opornice które oglądałem ( używki) mają te blaszkę już w kiepskim stanie, albo nieraz i rezystor jest cały ale blaszki nie ma. Myślicie że ona ma inną funkcję oprócz ochrony samej opornicy ?

aha, z tego, co znalazłem w sklepach, wynika że ten rezystor był ten sam we wszystkich mondkach od mk1 do mk3 + focus mk1, więc "pole do poszukiwań" spore ;-) chciaż wątpliwe znaleźć żywego z mk1 czy mk2, skoro w mk3 tak padają.

http://www.ford.ewor.pl/towar/7459/opornik-rezystor-wentylatora-chlodnicy-ford-focus-mondeo-cougar-6878445.html

darmodziej
14-08-2013, 16:44
Myślę, że ta osłonka, jeżeli ma wpływ na działanie rezystora, to znikomy i śmiało można go pominąć. Osłonka ta jest po to, by chronić rezystor przed uszkodzeniem, lub zwarciem.

TRASECOM
14-08-2013, 22:55
Witam Wszystkich ponowie. Okazało się że po wizycie u gościa od klimy mam walniętą sprężarkę . Rok temu ją uszczelniał . Wymienił tylko dyszę sprężającą i zobaczył na niej opiłki metalu, po czym stwierdził że to sprężarka i trzeba oczyścić układ wymienić chłodnicę, sprężarkę . Po wymianie dyszy polepszyło się ale rewelacji nie ma. Teraz na postoju daje ok 12 C a w trasie 8,7 C . Za cała operacje zaśpiewał 2500. Co wy na to ??

luzak_14
10-10-2013, 12:06
witam witam.
u mnie występuja podobne objawy po włączenium klimatyzacji, z tym ze zadnego wycia nie słychac a jedynie odczuwalne drgania(ze strony załączającego sie wiatraka )... sprawdziłem wtyczke wygląda na całkiem zdrową zadnych śladów spalenizny czy zaśniedzenia.Po czym poznam ze wiatrak załącza się na drugi bieg? jakie napięcie powinno byc na wtyczce?

TomCat
10-10-2013, 15:36
wiatrak na 1szym biegu jest cichy, na 2gim wyje jak samolot

luzak_14
10-10-2013, 16:12
hmm... to dlaczego trzęsie mi całą budą przy załączeniu klimy??;/ czyżby wyważenie wiatraka? rezystor? sprawdzałem bezpieczniki, dużego żółtego 60A o którym wyczytałem wcześniej niestety nie ma koło akumulatora...temperatura silnika ustala się na połowie podziałki i trzyma a wiatrak w miejscu:) jak załącze klime to rusza, głośny nie jest ale te wibracje... pewnie podobały by się dziewczynom :P co tu zrobić?

TomCat
10-10-2013, 22:23
Jeżeli po załączeniu klimy wiatrak nie jest głośny to raczej działa ok, bo przy uszkodzonym np rezystorze wiatrak wyje mocno na tym drugim biegu.
Generalnie w PB mk3 wiatrak na 1szy bieg uruchamia się chyba przy 102 stopniach, a podziałka na połowie ustawia się już od niższej temperatury ( nie wiem dokładnie jakiej, musiałbym podłączyć pod elm i sprawdzić).
U mnie ostatnio robiłem próbę i przy temp zewnętrznej ok 25st stał na wolnych przez ok 20 minut, temperatura osiągnęła ( wg odczytu przez elm) 99-100 stopni i tak się utrzymywała i wiatrak mi się nie załączył, a nie chciało mi się dłużej czekać więc dałem spokój. Przy przegazowaniu pompa wody zaczyna od razu mocniej pompować więc temp mi spadała.
Więc generalnie nie przejmuj się jeżeli wiatrak nie odpala przy połowie podziałki, bo tam ten zakres temperatury będzie szeroki.

Co do telepania budą - nie wiem. Sprawdź czy śmigło wiatraka albo cały wiatrak nie mają luzów, ale raczej nie wierzę żeby to się przekładało na budę. Może jest jakiś problem z kołem sprężarki klimy ? Jak załączysz klime to wiatrak się włączy, a jak potem wyłączysz klimę to wiatrak nadal jeszcze chodzi przez jakiś czas - wtedy też telepie ?

luzak_14
11-10-2013, 08:01
Po wyłączeniu klimy wiatrak chodzi jeszcze chwile, nie liczyłem ile dokładnie pół min. moze 1 min.(drgania dalej doskwieraja). Dopiero po wyłaczeniu wiatraka drgania ustają. Wiatrak wraz z oprawą przymocowany jest do chlodnicy stabilnie , żadnych luzów wczoraj nie widziałem. Moze faktycznie cos z samym wiatrakiem lub łożysko...?

darmodziej
11-10-2013, 13:19
Możliwe, że uszkodzone jest „śmigło” wiatraka, np. coś jest ukruszone i nie ma wyważenia. Raczej się nie obejdzie bez wymontowania i sprawdzenia.

ktos100
14-10-2013, 10:06
Witam!

A ja mam pytanie czy jest znaczenie jak podlączymy kable do opornicy wentylatorów? sa tam chyba zielono- niebieski i zielono-biały ? czy ktoś się orientuje który ma być z której strony bo wtyczki nie mam - poprzedni wlasciciel ja odciął ?

IamPIamP
07-05-2015, 18:54
Witam wszystkich, odgrzeje troche temat, mam dwa problemyni bardzo prosze o pomoc:
1. Podobnie jak u kolegi Luzak, wiatrak zaczął "warczeć" i tyrkotać, jak mam go wymontować? Znalazłem trzy śruby, którymi jest przykręcony do chlodnicy, czy tylko te trzy go trzymają? Czy po ich odkręceniu wyjdzie górą?
2. Wczoraj wieczorem wiatrak chlodnicy zaczął pracowac na najwyższych obrotach tylio przy włączonej klimie, dzisiaj rano zabrałem się za robote i okazało się, że moim mk3 nie znalazłem "typowej" wtyczki rezystora jakie widziałem na forum, natomiast z tyłu wentylatoramjest prostokątne, chyba aluminiowe "coś", od tego idą w dół kable zakończone wtyczką (sprawdzona, jest ok, dodatkowo ją wydmuchałem powietrzem i zasilikonowałem wejście kabli we wtyczke) sprawdzilem przekaźniki i bezpieczniki (wymieniłem bezpiecznik 60A, żółty, był lekko zaśniedziały) a wiatrak szaleje jak szalał. Moje pytanie, czy te prostokątne, aluminiowe "coś" przytwierdzone do wentylatora może być za to odpowiedzialne? Jak to sprawdzić?

jerzu
07-05-2015, 19:13
U Ciebie chyba nie ma już rezystora, tylko moduł elektroniczny. Wygląda to tak:

http://t.iparts.pl/205/47262/dokumenty/wentylator-chlodnicy-silnika-nrf.jpg

IamPIamP
08-05-2015, 05:33
Bardzo podobnie, z tym że ten moduł jest jeszcze inny niż na zdjeciu, wymienia się moduł w całości czy można przy nim pogrzebać?

darmodziej
08-05-2015, 05:37
Można, jak się potrafi.

wja
10-06-2015, 10:34
Witam koledzy mam następujący problem moje mondeo to MK3 2.0 benzyna oczywiście dotyczy wentylatora. Testowo rozgrzewany silnik na postoju - wentylator załącza się po podgrzaniu to odp temp i wyłącza .W trasie jest coś dziwnego , po przejechaniu jakiegoś odcinka załącza sie wentylator i już sie sam nie wyłączy . NP dzisiaj temp na zewnątrz 3 stopnie po 30 km trasy wentyl działa i jak stanę nie wyłączy sie aż do zgaszenia silnika nie zaleznie od czasu oczekiwania .( byłem u mechanika wymienił mi rezystor i oczywiście to nie to ) .A te wszystkie objawy przy wyłączonej klimie i już próbowałem wszystkich forumowych sposobów na klawiszologię w klimatroniku . C o wy na to bo już zgłupuiałem

Mam tak samo
rezystor podmieniony
wtyczka sprawdzona
wymieniłem termostat
wymieniłem pompę wody
sprawdzany w serwisie pod względem elektryki - wszystko sprawne, na postoju załącza się w prawidłowych temperaturach

Wentylator bez włączonej klimy (ustawienia na manual) włączy się po przejechaniu kilku kilometrów i już nie zgaśnie do wyłączenia silnika tylko co jakiś czas załącza na II bieg. Co ciekawe zgaszę silnik i zaraz uruchomię - wentylator nie chodzi. Czyli temperatura płynu nie jest z tym związana.

Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł/radę?

Doredzki
23-06-2015, 23:12
Witam, odgrzeje trochę kotleta :D
w moim mondku TDDi jest podobnie z wentylatorem który włącza się na chwile co jakiś czas na drugi bieg i to nie ważne czy włączę klime czy jest sam nawiew, lecz czasami jest tak że chodzi normalnie i się nie włącza co chwile ale to raz na jakiś czas, wtyczka jest w porządku tak samo jak rezystor.

Macie jakieś pomysły?

jerzu
24-06-2015, 09:50
Ja bym jednak obstawiał albo wtyczkę, albo rezystor. U mnie też tak było, że czasem działało OK, zwłaszcza jak wyciągnąłem wtyczkę i popsikałem "kontaktem". Przez jakiś czas było OK, a potem wracało do "normy", tzn. wadliwej pracy.

Thomas_81
22-09-2015, 19:35
Witam i ja w tym temacie. Podobnie jak koledzy, mam problem z ciągłą pracą na 2 biegu. Wystarczy włączyć klimatronik a wentylator wyje jak oszalały. Mam model z jednym wentylatorem. Sprawdziłem wtyczkę, ale na oko jest w porządku. Próbowałem wyciągnąć cały wentylator ale po godzinie się poddałem. Za cholerę nie potrafię go wyciągnąć - blokuje mnie zaczep wentylatora o króciec z chłodnicy po prawej stronie.Poza tym znalazłem spory luz na wentylatorze co jest powodem dość mocnego "bicia" wentylatora podczas pracy.
Czy trzeba odłączyć górny wąż od chłodnicy, co za tym idzie zlać płyn z chłodnicy żeby wydobyć ten wentylator, czy jest na to jakiś patent ?
Jak sprawdzić ten rezystor który jest umieszczony we wtyczce, ewentualnie jak go wymienić ?

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

Lechu3
13-12-2015, 12:39
Witam Was mam takie pytanie.Na zewnątrz jest +1 włączyłem klimatyzację na auto 22 C powinien wiatrak wystartować czy dopiero jaka jest powyżej 5 C.do tej pory działał ale ze 2 miesiące nie włączałem,i nie wiem czy jest wszystko w porządku.Pozdrawiam.

slawek-kali
13-12-2015, 12:43
ponizej 4°C klima nie zaskoczy.

Lechu3
13-12-2015, 13:30
To znaczy że wszystko jest w porządku,tak powinno być.Bo w zeszłym roku nawet jak było poniżej zera wiatrak chodził,ale jakoś było coś robione i był akumulator odłaczany, to zostały jakieś błędy wykasowane i teraz jest dobrze.jak sądzicie,jest taka możliwość.

sbozecki
13-12-2015, 15:33
nie wiem czy u mnie jest prawidlowo ale nawet jak jest +1 i włącze nawiew na szybe to wetylator chodzi, nie wiem jak jest ponizej 0

musze jeszcze sprawdzic jak bedzie chlodniej czy kompresor sie wlacza czy nie moze byc tak ze wentylator sie włącza a kompresor nie ? bo wiadomo ze jak jest -2<-10 i snieg to szyby paruja i wlacza sie klime by osuszyc

Lechu3
13-12-2015, 17:04
U mnie w zeszłym roku też tak było,że się załączał,ale teraz odpaliłem odparowanie szyb ikonka od A/C się zapaliła a wentylator cisza nie chodzi,na zewnątrz 0C.I szukam na necie pól niedzieli i nie wiem która wersja jest prawidłowa ma chodzić czy nie,Bo sprężarka wiadomo że nie odpali poniżej 5 C. Jedni piszą że powinien chodzić drudzy że nie.

Lechu3
14-12-2015, 10:48
I udzieli mi ktoś odpowiedzi czytam na forum ale w większości pisze o ciągle chodzącym wentylatorze.A mi chodzi o to czy on razem załącza się ze sprężarką jak jest powyżej 5 C.Czy powinien sam chodzić przy włączony Auto poniżej 0 stopni.

robstef
14-12-2015, 19:18
Witam.U mnie natomiast powyzej 6-7 stopni sprezarka startuje a wentylator nie .Latem wentylator zaczynał chodzic od razy ze sprezarką .Nie wiem czy wszystko w porządku z t ym wentylatorem.

mkalak
16-12-2015, 19:45
Witam.Śledzę temat i mam podobny problem a mianowicie,miałem upaloną wtyczkę rezystora-rozpiąłem kupiłem nowy rezystor bo stary już się nie nadawał spiąłem na krótko w miarę możliwości zaizolowałem i latem miałem spokój z 2 biegiem wentylatorów.Teraz gdy zrobiło się chłodniej i nawiew włączam na szybę włącza się sprężarka i co jakiś czas wentylator wskakuje na 2-gi bieg(nie tak cyklicznie jak przy całkowicie upalonej wtyczce) ale dość często.Zauważyłem że gdy już włączę nawiew na szybę sprężarka się odpala to już jak chcę wyłączyć nawiew i wciskam off na panelu to sprężarka dalej załapuje i się nie wyłącza chociaż nawiew w kabinie już jest wyłączony.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=166725
Znalazłem takie coś.

tomek8888
17-04-2016, 10:00
Mondeo MK3 przedlift 1.8 110KM.
Klima (manualna) pusta, lada dzień jedzie do nabicia.
Po wciśnięciu AC wentylator ani drgnie.
Czy tak ma być?
W Escorcie nawet jak klima była pusta to kręcił się na 1 biegu.

Mariusz
17-04-2016, 10:12
Nie ma ciśnienia w układzie- sprężarka się nie załącza.
Sprężarka się nie załącza- wentylator nie pracuje.

wiewior7
10-05-2016, 11:48
Witam, zmęczony ciągłym załączaniem się wentylatorów na II biegu... w końcu i ja zmierzyłem się z tematem rezystora. Tyle razy już mechanikowi mówiłem że to nie jest normalne cały czas mówił ze zrobi że naprawione że będzie dobrze a efekt taki sam. Wiec w końcu sam :)... wyjąłem wiatraki i moim oczom ukazał się rezystor polutowany ze wszystkich stron... kostka wywalona i połączony na stałe, rezystor zamiast zabezpieczenia termicznego (chyba to to) to ma też przewód wlutowany :P... wyglądało to tak:

http://wiewior7.mooo.com:1111/rezystor0.jpg

http://wiewior7.mooo.com:1111/rezystor1.jpg

http://wiewior7.mooo.com:1111/rezystor2.jpg

Wkręciłem nowy rezystor i teraz moje pytanie... bo nie mam już fabrycznej kostki... czy ma znaczenie który przewód do którego styku podłączam? W oryginalnej instalacji widzę dwa przewody zielono-żółty i zielono-niebieski. Który powinien być po prawej stronie a który po lewej? Czy nie ma to znaczenia?

http://wiewior7.mooo.com:1111/rezystor.jpg

Zakładając że lewe i prawe złącze to tak jak zaznaczono na zdjęciu. Widok od dołu.

Juzek
10-05-2016, 16:16
Rezystor jest elementem biernym więc nie ważne jak podłączysz kabelki

Tapnięte z Szajsunga MkIV

wiewior7
12-05-2016, 23:26
Dzięki. Rezystor wymieniony podłączony w koncu cisza nie slychac wycia wiatraków ;-) pełen sukces

Wysłane z mojego SONY M4 Aqua przy użyciu Tapatalka

forman74
26-08-2016, 12:28
u mnie panowie bylo troszke inaczej wiatrak z klima startowal od razu na 1 dobre 20 minut tak bylo ale po tym czasie startowala 2 no i samolot i 1 juz tylko jak samochod ostygl troche wczoraj rozpielem wtyczke od temperatury tej w glowicy popsikalem i zapielem i jazda sprawdzac a tu cisza wiatraczek caly czas na 1 przy klimie samolot przestal sie wlanczac na dworze 27 stopni temperatura 92 stopnie max tylko zostal mi blad dtc e 119 czyli brak komunikacji miedzy czujnikiem a compem zobaczymy moze sie sam skasuje po ilus tam odpaleniach :568:

mathkaczy
03-04-2017, 13:50
http://i.imgur.com/niSEWQ4.jpg

podejrzewam że chodzi o te wtyczki :)?
nie wygląda na upaloną w rzadnym miejscu, jak mogę ją sprawdzic ?

przekaznik w skrzynce bezpieczników też wygląda ok, czyste styki
wentylattor jednak załącza się od razu w tryb sporego hałasowania i przyciągania uwagi

w komputerze brak błędów DTC (poza tymi po rozłączaniu )
bezpiecznik można zamienić z innym na chwilę ale jak sprawdzić wtyczke ? np multimetrem
http://i.imgur.com/ddSmGMT.jpg

https://youtu.be/v9UfGy1-VnU filmik z odkurzaczem xD

mathkaczy
04-04-2017, 19:39
czy ktoś jest w stanie potwierdzić że to psotny rezystor ? rozumiem że trzeba to rozebrać głębiej?

jerzu
04-04-2017, 21:12
To co jest na fotkach to nie rezystor.
Rezystor jest w obudowie wentylatorów, w dolnej części po prawej stronie, patrząc od przodu auta. Oczywiście mam na myśli Mondeo MK3.

mathkaczy
05-04-2017, 06:27
To co jest na fotkach to nie rezystor.
Rezystor jest w obudowie wentylatorów, w dolnej części po prawej stronie, patrząc od przodu auta. Oczywiście mam na myśli Mondeo MK3.


to jest prawa strona wentylatora od dolu - od strony silnika
mozliwe ze we fiescie wpakowali to gdzies indziej , rozumiem ze mam szukac wtyczki z duzym plaskim rezystorem i bezpiecznikiem


czytalem nawet juz ze moge go szukac za schowkiem auta w scianie grodziowej, pod podszybiem czy przy prawym tunelu obok przeciwpylkowego, bedzie troszke szukania chyba


edit ; w obudowie - tj da radę go wybebeszyc ze srodka w mondeo bez zdejmowania wentylatorow ?

jerzu
05-04-2017, 07:33
Ty szukasz tego rezystora w Fiescie? Tam to nie wiem gdzie jest.
W MK3 wydłubać go można bez zdejmowania wentylatorów.

Wytaplane z MotoG3

mathkaczy
05-04-2017, 08:07
Na ecat sprawdziłem we fiescie w tym samym miejscu ale sam dolny róg , szukałem za wysoko a wygodna pozycja od dołu bez kanału nie jest xD

mwolski
09-04-2017, 10:39
Witam,
Czy ktoś może wrzucić zdjęcie albo jakiś schemat gdzie wtyczka jest w pięta w instalację?


U mnie też wiatraki chodzą cały czas na 2 biegu jak szalone, Mondeo 2.0 TDDI
chciałem sprawdzić rezystor i jest cały ale wtyczki nie mam :) pewnie ktoś kiepsko wcześniej poskładał albo wymieniał instalację i bez wtyczki założył.

A z tymi wentylatorami nie da się tak jeździć.

Dziękuje

wrobel92
03-07-2017, 16:42
Witam Formowicze. Mam problem z wyrzucaniem wody w moim mondeo 1.8 benzyna. Czasami jeżdżę kilka dni i jest spokój a ostatnio się to nasiliło. Wskazówka temperatury silnika stoi w miejscu, klima działa bez zarzutu, ale gdy tylko zgaszę silnik pod domem woda wyrzucana jest korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Generalnie sprawdziłem wentylator, bo jakiś czas temyu wymieniłem słynny opornik w obudowie chłodnicy. Gdy włączę klime wentylator rusza jak trzeba na pierwszym biegu, kiedy odepnę mu czujnik temperatury wchodzi w tryb awaryjny i non stop działa na drugim biegu czyli też tak jak trzeba. Chłodnica jest drożna, pompa wody wymieniona 2 miesiące temu a problem nie znika. Dziwi mnie fakt, że nigdy nie słyszę, żeby załączał mi się drugi bieg wentylatora podczas jazdy. Teraz specjalnie wypiąłem wtyczkę czujnika temperatury, żeby wentylator kręcił cały czas i to likwiduje problem, jednak jest to rozwiązanie tymczasowe. Generalnie chciałbym sprawdzić przekaźnik wentylatora, ale nie bardzo wiem które piny za co odpowiadają więc byłbym wdzięczny za podpowiedź w tym kierunku. Chyba, że kolejny raz padł mi termostat, ale to byłby czwarty(!) w 3 lata...więc zakładam, że to skutek, a nie przyczyna. Nie mam już dalej pomysłów co może się dziać.. Został już chyba wadliwy korek zbiorniczka, ale specjalnie zostawiam mu luz żeby w razie co odprowadził ciśnienie bądź uszczelka pod głowicą. Jednak cd najgorszej opcji to ani nie zauważam oleju w wodzie (właściwie to jeżdżę na roztworze glikolu zimowego) ani też żadnej mazi pod wlewem korka oleju. Proszę o jakieś wskazówki , bo na forum już się tyle naczytałem, że głowa mi pęka, a nie mogę już nic konstruktywnego wymyślić. Pozdrawiam

darmodziej
03-07-2017, 16:54
Generalnie chciałbym sprawdzić przekaźnik wentylatora,Po co sprawdzać przekaźnik, skoro jak sam piszesz, wentylator działa?
Został już chyba wadliwy korek zbiorniczka, ale specjalnie zostawiam mu luz żeby w razie co odprowadził ciśnienie W korku jest zaworek, który powoduje, że w układzie chłodzenia panuje odpowiednie nadciśnienie. Jeżeli go nie dokręcasz, nadciśnienia nie ma i płyn wrze w niższej temperaturze.

salom
03-07-2017, 19:02
Dokręć korek średnio mocno, i szukaj taniej nowej chłodnicy.
Też tak miałem, w czasie jazdy nic się nie działo, obojętnie jak długa, a po zgaszeniu silnika, po paru minutach kałuża pod autem płynu.
Nowa chłodnica, załatwiła sprawę.

A dzieje to sie dlatego, że z chwilą wyłączenia stacyjki, nawet jak wentylatory chodziły, to od razu się zatrzymują, i nawet ponowne od razu przekręcenie kluczyka w pozycję II, nie startują.W niektórych samochodach, np Skoda, po wyłączeniu stacyjki, zgaszeniu silnika wentylatory chodzą tak długo,, az ostudzą płyn, a kierowca już jest w domu i zamyka drzwi.
Niestety Ford o tym nie pomyslał.

wrobel92
07-07-2017, 05:24
Dzięki za pomoc chłopaki. Też ostatnio pomyślałem o chodnicy chociaż z innego powodu. Wydaje mi się ze ona nie ma żadnego przepływu bo jest tak zawalona. jest w takim stanie, że strach ją nawet umyć. Myślę, że to podnosi temepraturę chłodziwa, a tym samym ciśnienia. W weekend spróbuję kupić i wymienić jeśli się uda.

asaken
06-10-2017, 08:19
Witam

Przeglądam całe forum i nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji. Jakie szczotki (rozmiar) powinienem kupić do wentylatora chodnicy mondeo mk3 r. 2006 tdci 2.0 115KM?

Prosze o info

Pozdrawiam

Mariusz
06-10-2017, 09:58
Jakie szczotki (rozmiar) powinienem kupić do wentylatora chodnicy mondeo mk3 r. 2006 tdci 2.0 115KM?

Najprościej- wymontuj stare, zwymiaruj i kup nowe tutaj: http://www.elgraf.eu/

mati1026
16-10-2017, 13:05
Cześć,

Zauważyłem coś dziwnego w swoim Mondeo MK4 2.0 Duratec, na postoju nie włącza się wentylator chłodnicy, niezależnie czy klima działa czy nie. Dziś zrobiłem test po krótkiej jeździe w mieście na parkingu odpaliłem klimę na full i momentalnie temperatura skoczyła, a wiatrak nic. Termostat się otwiera, chłodnica była gorąca. Natomiast w czasie jazdy jak temperatura osiągnie 90 stopni to wskazówka nawet nie drgnie niezależnie czy trasa czy korki oraz bez różnicy czy z klimą czy bez. Za to przy włączonej klimie słychać często takie jakby chrobotanie, raz mniejsze raz większe i też nie bardzo wiem od czego. Czym to może być spowodowane? Wiatrak może dokonywać żywota?

_harry
16-10-2017, 13:24
Co do chrobotania, to jeśli mówisz o odgłosach wewnątrz kabiny w okolicach kokpitu to mogą być odgłosy klapek nawiewu, przełączajacych się zgodnie ze zmianami temperatury

archi4lo
19-03-2019, 20:13
Witam wszystkich, mój stan garażowy powiększył się o następnego forda - Mondeo mk3 z 2006 roku z 2 litrowym motorem benzynowym. Mam pytanie ponieważ sprzedający wymieniał czujnik ciśnienia klimatyzacji, który znajduje się koło prawej lampy przedniej. Mimo to klima raz się włączy a raz nie. Do tego mam problem z wentylatorem, który chodzi ma wyższym biegu. Początkowo działo się to tylko wtedy gdy włączyłem nawiewy wewnątrz auta, z klima lub bez. Wtedy wskaźnik temperatury auta momentalnie zaczynał lecieć w dół i dopóki nie wyłączyłem nawiewów to wskaźnik pokazywał góra ok 60 stopni. Teraz wentylator włącza się na wyższym biegu praktycznie od razu po włączeniu auta nawet jeżeli mam wyłączone całkowicie nawiewy, wentylator chodzi praktycznie non stop z małymi przerwami i temperatura płynu chłodzącego na desce osiąga maks 60 stopni. Gdy wyłącze auto to jeszcze przez kilka sekund wentylator chodzi. Ma ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam

Jerzy1Wu
15-05-2019, 14:49
A ja tez mam ciekawostkę.
Klima pięknie chodzi gdy silnik jest wyłączony natomiast gdy go uruchamiam klima się wyłącza i to niezależnie od tego jak została uruchomiona. Gdzie mogę szukać przyczyny bo jest trochę upierdliwe gdy szyby parują a otwarcie okien powoli parę z okien zdejmuje.
Dzięki za ewentualne podpowiedzi :)

remlen
15-05-2019, 15:04
A ja tez mam ciekawostkę.
Klima pięknie chodzi gdy silnik jest wyłączony natomiast gdy go uruchamiam klima się wyłącza i to niezależnie od tego jak została uruchomiona. Gdzie mogę szukać przyczyny bo jest trochę upierdliwe gdy szyby parują a otwarcie okien powoli parę z okien zdejmuje.
Dzięki za ewentualne podpowiedzi :)

Klima chodzi na wylaczonym silniku???? Jak? przeciez to nie mozliwe!

Bump: Witam wszystkich, mój stan garażowy powiększył się o następnego forda - Mondeo mk3 z 2006 roku z 2 litrowym motorem benzynowym. Mam pytanie ponieważ sprzedający wymieniał czujnik ciśnienia klimatyzacji, który znajduje się koło prawej lampy przedniej. Mimo to klima raz się włączy a raz nie. Do tego mam problem z wentylatorem, który chodzi ma wyższym biegu. Początkowo działo się to tylko wtedy gdy włączyłem nawiewy wewnątrz auta, z klima lub bez. Wtedy wskaźnik temperatury auta momentalnie zaczynał lecieć w dół i dopóki nie wyłączyłem nawiewów to wskaźnik pokazywał góra ok 60 stopni. Teraz wentylator włącza się na wyższym biegu praktycznie od razu po włączeniu auta nawet jeżeli mam wyłączone całkowicie nawiewy, wentylator chodzi praktycznie non stop z małymi przerwami i temperatura płynu chłodzącego na desce osiąga maks 60 stopni. Gdy wyłącze auto to jeszcze przez kilka sekund wentylator chodzi. Ma ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam
Rezystor wentylatora w chlodnicy do sprawdzenia, przekaznik, poczytaj troche

Jerzy1Wu
16-05-2019, 20:18
Wygląda na to, że nie wyraziłem się jasno.
Więc raz jeszcze

Gdy przekręcę kluczyk do pozycji włączone ale nie uruchomię silnika nawiew i klima pracuje.
W momencie gdy uruchomię silnik wyłącza się.
Gdy zgaszę silnik ale kluczyk przekręcę w pozycję włączone klima znowu zaczyna działać.
Oczywiście kluczyk w pozycję 0 wszystko się wyłącza.

_harry
16-05-2019, 20:23
Oj Jerzy, po jaśniejszym "wyjaśnieniu" wcale nie jest lepiej.
Jak może działać klima na wyłączonym silniku?

Jerzy1Wu
16-05-2019, 20:38
Urządzenia włączają się po przekręceniu kluczyka do pozycji 1 i wtedy np. można pogrzać świece.
Silnik się uruchamia po przekręceniu kluczyka do pozycji 2 i po jego uruchomieniu przekręca się do 1.
A klima pracuje tylko wtedy gdy silnik nie został uruchomiony

jerzu
16-05-2019, 23:44
Klima nie działa bez włączonego silnika. Fizycznie jest to niemożliwe. Owszem, działa nawiew (wentylator nawiewu), ale sama sprężarka klimatyzacji nie.

darmodziej
17-05-2019, 05:06
A może kolega ma sprężarkę napędzaną silnikiem elektrycznym, ale skąd ją wziął, to nie wiem. ;)

weuek
17-05-2019, 05:39
Pewnie kolega Jerzy ma na myśli diodkę AC, która działa błędnie. A nawet prawidłowo działająca zapala się chociaż sprężarka nie pracuje (temperatura poniżej 4*C).

Jerzy1Wu
17-05-2019, 23:46
Nie bardzo wiem, kiedy działa klima bo właściwie do tej pory używałem nagrzewania i chłodzenia tylko podczas jazdy. Teraz chodzi mi o działanie nadmuchu na szybę, korpus czy nogi. i właśnie to nie działa.

_harry
18-05-2019, 08:30
Ale z tobą ciężka rozmowa... Panel klimy ci się wyłącza po włączeniu sinika czy jest włączony a nie czujesz nadmuchu? Zmieniałes ustawienia nawiewu? Resetowales panel?
Postaraj się trochę kolego, nie zmuszaj nas do zgadywanek

darmodziej
18-05-2019, 10:31
Teraz chodzi mi o działanie nadmuchu na szybę, korpus czy nogi. i właśnie to nie działa.Czyli chodzi o działanie przełącznika kierunku nawiewu, a nie o chłodzenie?

Jerzy1Wu
18-05-2019, 17:15
Po przełączeniu kluczyka do pozycji 1 i naciśnięciu dowolnych przycisków panelu klimatyzacji (a więc i nawiewów) układ się uruchamia. Jedynym wyjątkiem jest naciśnięcie Auto bo wtedy się wyłącza.
Gdy nawiew pracuje włączony przez klimę czy nawiewy, uruchomienie silnika powoduje zatrzymanie dmuchawy przy świecących się diodach punktów nawiewu i wskazaniach temperatury i mocy nawiewu. Więc może nie chodzi o działanie klimatyzacji tylko o działanie dmuchawy.

Jerzy1Wu
22-05-2019, 23:58
Się popsuło i samo naprawiło :)

peteypee
23-05-2019, 19:37
Ciężko Cię zrozumieć...klima nie działa na zgaszonym silniku. Chyba ze jest jakas napedzana elektrycznie ale zazwychaj jednak na pasku "klinowym" napedzajacym osprzęt. Po włączeniu zapłonu działają nadmuchy bo te sa napędzane elektrycznie.
Po nacisnieciu auto prędkość nawiewow dostosowuje sie sama do temp. wewnątrz auta...

smk312
01-06-2020, 15:24
Witam mam problem. Po rozgrzaniu silnika wlwczaja się wentylstor ty, i w ogóle sie nie gaszą. Podczsd jazdy jest to samo. W menu serwisowym temperatura na postoju 105 stopni, podczas jazdy jest tsk samo. Dodam, ze wymieniałem termostat, bo zs wolno sie wskazówka podnosiła i ns ciepłym powietrzu opadała momentalnie, teraz jest ok, ale właśnie jest problem z ts temperstura i wiatrakami. Co to moze byc?
MONDEO MK3 2.0 BENZYNA

krystian1410
01-06-2020, 15:36
jest obieg płynu w układzie,chłodnica jest gorąca?

smk312
03-06-2020, 15:50
jest obieg płynu w układzie,chłodnica jest gorąca?

No właśnie chłodnica nie jest gorąca, jest taka nie zs gorąca, nie za zimna, letnia taka

krystian1410
03-06-2020, 17:50
pompa wodu,termostat,zapchana chłodnica

Tomasz_Syn_Andrzeja
16-08-2021, 18:21
Cześć, trochę odkopię temat.
Da się ogarnąć temat rezystora wentylatora z podnośnika, czy konieczne jest wyciąganie całości na zewnątrz? W STeku trochę mało miejsca na demontaż całego wentylatora, nie mam też kanału więc cały zabieg by musiał być przeprowadzany max z podnośnika i chciałbym to zrobić raz i mieć z głowy.
Objawy to chodzący prawie non stop z małymi przerwami (od razu po uruchomieniu samochodu i klimy) wentylator na 2 biegu, nie ważne czy klimatyzacja dmucha jak szalona czy już temperatura wewnątrz jest odpowiednia. No i pytanie jakiej wartości jest ten rezystor? Kojarzę, że jakiś bardzo mały opór, ale ktoś może wie?

klocolus
17-08-2021, 00:54
Da się ogarnąć temat rezystora wentylatora z podnośnika,

Normalnie wyciąga się rezystor wentylatora nie trzeba ruszać

jakiej wartości jest ten rezystor? Kojarzę, że jakiś bardzo mały opór, ale ktoś może wie?

https://allegro.pl/kategoria/uklad-wentylacji-rezystory-dmuchaw-258690?string=6878445

Jak dobrze pamiętam 0.3 ohm w st220 ale ręki za to nie dam sobie uciąć

Mariusz--
17-08-2021, 04:14
Witam, ja mam takie pytanie, bo też walczę z klimą i wentylatorem (Mondeo MK3 2.0TDCI 2003 rok.
Napięcie na wtyczce zasilającej do wentylatora przy włączonym zapłonie u mnie wynosi 12,4V, a przy uruchomionym silniku już 14,4 V.
Czy to tak powinno być?

darmodziej
17-08-2021, 07:55
przy włączonym zapłonie u mnie wynosi 12,4V, a przy uruchomionym silniku już 14,4 V.
Czy to tak powinno być?
Gdy silnik pracuje, alternator podaje prąd do instalacji, co powoduje wzrost napięcia w instalacji i dlatego napięcie podczas pracy silnika jest wyższe. Wszystko jest w porządku.