Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Czy mogę w ten sposób podłączyć światła dzienne ??


oisom
09-05-2011, 09:19
Witam. Kilka dni temu podłączałem do samochodu starszej daty ( maluch ) światła led do jazdy dziennej ( główny cel odciążenie akumulatora ) Wiem że do tych celów wykorzystuje się stosowne do tego automaty , przekaźniki itp. lecz ja to zrobiłem w prostszy i tańszy sposób : Przewody "+" od ledów połączyłem z plusem po stacyjce i do tego bezpiecznik a przewody " -" połączyłem do przewodu dodatniego za włącznikiem świateł mijania. Efekt jest taki że po przekręceniu stacyjki lampy led świecą (plus idzie ze stacyjki a minus przechodzi przez żarówki mijania a te nie świecą gdyż prąd jest o wiele za mały ) , a po włączeniu świateł mijania ledy samoczynnie gasną bo w przewodzie który robił za "-" pojawia się napięcie . Wszystko działa pięknie ładnie .
Moje pytanie to : nie znam zawiłości elektryki w fordzie podejrzewam że nie jest ona najprostsza i czy mogę w ten sam sposób podłączyć ledy w moim focusie ?? czy nie zakłóci to lub nie doprowadzi do uszkodzenia jakiejś elektroniki ?? ford focus 1,6 16V z 2002 r.

mjprzem
09-05-2011, 10:14
Moze tak byc... tylko dlaczego swiatla dzienne maja sie swiecic zawsze po zaplonie..ja jednak zrobilbym na twoim miejscu dodatkowy wylacznik.

Inna sprawa na swoim miejscu nic bym nierobil bo zarowki niesa takie drogie a ilosc zaoszczedzonej energi jest naprawde znikoma w stosunku do ilosci paliwa...a akumulatora i tak nieoszczedzisz bo jak ladowanie dziala ok to niema z nim problemow. Moze ci minimalnie przedluzy zywotnosc szczotek na alternatorze.

Ale ogolnie sprawa wyglada tak:

Srednio moc podczas jazdy potrzebna z silnika to powiedzmy 10...15KM

ale Liczmy w KW i załóżmy optymistycznie ze 10KW
a 4 żaróweczki 2x10W + 2x55W = 130W mniej wiecej powiedzmy. Ale diody tez maja pobór zalozmy 120W
teraz 120W/ 10KW =0,012 to jest stosunek energi zuzytej przez zarowki do energi zuzytej przez silnik.

Czyli jesli wyjezdzisz 1000L paliwa to w tym bedzie 12L zmarnowanego na zarowki.
Teraz przelicz ile jezdzisz i czy taka instalacja sie oplaca i kiedy sie zwroci. :) i oczywiscie jak chcesz sobie zderzak dziurawic..chyba ze jakies ladne te Ledy będą :)

oisom
09-05-2011, 10:40
W focusie zamierzam to założyć tylko ze względu na konieczność częstej wymiany żarówek ( nie chodzi o oszczędność paliwa mimo że cała taka jedna lampa z diodami led to jedynie 5W , a tradycyjne oświetlenie tył i przód to około 130W a do tego jeszcze świecące się postojowe po 2x5W co razem daje 140W. 140W a 10W -dwie lampy to jest różnica ). H7 palą mi się france można powiedzieć średnio co 3 miesiące , próbowałem różnych - jakieś droższe zwydziwiane to wytrzymywały jeszcze krócej , a najlepiej sprawują się " przeciętne " których cena i tak waha się w okolicy 30 zł za komplet. Z napięciem i z ładowaniem wszystko w porządku bo parę razy szukałem jaka to może być przyczyna. Jedno co coraz częściej się powtarza to to że ten typ żarówek tak ma . Ledy fajne kupię z wymaganą homologacją za około 75 zł z wysyłką , a ledy się tak nie palą i w dodatku jak podobno pokazują badania są lepiej widoczne na drodze w słoneczny dzień ( mowa oczywiście o takich co posiadają homologację E1 RL bo sporo jest podróbek co świecą byle jak) . Odnośnie samoczynnego zapalania się tych świateł dziennych po uruchomieniu silnika to chcę tak gdyż tak to powinno być by było zgodnie z przepisami . No i na koniec zostawiłem najlepsze - czyli odpadła by mi sama wymiana żarówek - co zwłaszcza w lewym reflektorze nie należy do przyjemności.

mjprzem
09-05-2011, 13:06
tak fakt..palace zarowki sa denerwujace...
Ale ja mam cos takiego...

Tungsram H4 +90% i zdrapujesz powloke niebieska i masz za...ste swiatlo

tak samo bedzie H7 +90%

Mialem wczesniej Philipsa te z najwyzszej polki za 80zl za 2 zarowki i to po cenie promocyjnej bez marzy po znajomosci i jak sie spalila jedna po 4mcach to mnie szlak trafił.

Te tugnsramy swieca jeszcze lepiej jak ten drogi philips po malej przerobce :) a swieca razem juz okolo 1 roku niespelna (28zl/kpl) H7 powinny byc tansze :)

Philips przy tym to ... byle co :)

kamikadze_DOA
09-05-2011, 15:51
[QUOTE=mjprzem;1651529]
Ale diody tez maja pobór zalozmy 120W
QUOTE]

skąd Ty takie dane wytrzasnąłeś? Wiesz co to wogóle jest dioda LED i jaka jest jej idea w oświetleniu?

mjprzem
09-05-2011, 20:57
A skad pewnosc ze to o diodach bylo..przecierz napisalem ze jest 130W ale ze diody pobierają prąd to przyjąłem dla nich 10W i odrazu liczyłem różnice 130-10=120W :)

to nie miało oznaczać ze diody mają 120W tylko ze róznica pomiedzy diodami a zarowkami to 120W i tyle w zaokrągleniu przyjołem :)

Ale powiem szczerze ze sam sie niespodziewałem ze w ciagu roku jak spale 1000l spokojnie to w tym 1000l jest az 12L na prąd na swiatełka..potrzeba przyznac ze to troszkę...a pewnie jeszcze ciut wiecej bo niebrałem współczynnika sprawności alternatora...i przewodów..czyli cos okolo 90% strzelam teraz w slepo wiec jesze z 1,5L doszło by do tych 12L.

Okazuje sie ze robi sie malutki rachunek za prąd :) Jednak jazda na swiatłach mijania niejest pro ekologiczna..teraz rozumiem dlaczego na zachodzie niemaja obowiazku jazdy na swiatlach mijania.


skąd Ty takie dane wytrzasnąłeś? Wiesz co to wogóle jest dioda LED i jaka jest jej idea w oświetleniu?

Teraz juz sam powinienes wiedziec ze dokladnie wiem co to jest dioda LED :)
ps strzelałem z mocą diody jakie kolega moze wsadzic do samochodu i okazuje sie ze sie w ogóle nie pomyliłem bo jeden zestawik z tego co kolega pisze ma 5W :)

shapyr
09-05-2011, 21:21
No i na koniec zostawiłem najlepsze - czyli odpadła by mi sama wymiana żarówek - co zwłaszcza w lewym reflektorze nie należy do przyjemności.

No nie rób scen, kilka chwil i żarówka wymieniona.
A tak wracając do tematu mam podobnie podłączony układ załączania świateł skandynawskich. Plus wziąłem spod diody w skrzynce bezpieczników bo tam mi było najłatwiej złapać + po zapłonie (nie musiałem ciągnąć brakującego kabla do włącznika świateł na pin 15 bodajże przez złącze C70/C71), minus mam po kablu od pozycyjnych (zmiana na + po włączeniu pozycji i wyłączają się skandynawskie). Dodatkowo wrzuciłem diodę zaporowo od pozycyjnych i jak do tej pory brak efektów ubocznych. Dokonałem też małej modyfikacji skandynawskich dodając układ załączający po wzroście napięcia ładowania powyżej 13,6V (wykonanie własne na podstawie schematów z netu). Uprzedzam piszących - tak wiem brak homologacji dziennej na lampach ale dobrze mi z tym :)

oisom
10-05-2011, 12:57
Kol. shapyr ta dioda jakie ma spełniać zadanie ? gdzie się ją montuje na którym przewodzie ? na "+ od stacyjki " czy na tym od pozycyjnych ? jaki to powinien być typ diody czy jej parametry ? Dzięki za numery złączy pod skrzynką bezpieczników też będę się starał je wykorzystać.

mjprzem
10-05-2011, 13:34
Ta dioda niema nic spelniac bo jest niepotrzebna... Diody led juz są taką zaporą :) wiec idea instalowania dodatkowej diody jest bez sensu...plus nie przejdzie w drugą strone przez diody bo to nie zarowka :)

shapyr
10-05-2011, 20:29
Ta dioda niema nic spelniac bo jest niepotrzebna... Diody led juz są taką zaporą :)

Słuszna uwaga.
Kol. Oisom jeśli pociągniesz (+) od włacznika świateł (na 4 lub 15 kołu jest zasilanie dla DRL czyli + po stacyjce) to dajesz (-) normalnie do masy i to tyle. Po włączeniu pozycyjnych przełącznik zdejmie zasilanie z ledów i te zgasną. Drugi sposób to ten z wyrównywaniem potencjałów czyli w skrzynce bezpieczników łapiemy (+) po stacyjce, (-) dajemy z pozycyjnych i mamy tak jak w maluchu (opcja bez ciągnięcia kabli do kabiny) :)

mjprzem
10-05-2011, 20:44
A tak z ciekawosci nie wiem jak panowie wasze latka i jakie statusy ale dajmy na to taka sytuacja...jest chlodno...laska z boku stoimy gdzies samochodem w "nastrojowym" miejscu ( nie abym byl romantykiem :) )...to jak bedziecie chcieli dogrzac w samochodzie to nagle sie swiatelka beda same włączały...?

Przecierz to jest troszke drazniące niemiec mozliwosci wyłączenia tych swiatełek dziennych w takiej sytuacji... a przecierz takich sytuacji roznych moze byc sporo :)

Matych
10-05-2011, 20:48
no to ja zrobiłem na wszelki wypadek koło złącza OBD malutki włącznik-chociarz z laskami już coraz gorzej:p

oisom
11-05-2011, 09:15
Wielkie dzięki wszystkim za porady które ułatwią mi odpowiedni montaż. Jeśli chodzi o mały dodatkowy przełącznik to rzeczywiście nie zaszkodzi , choć nocne, gdzieś w lesie miłosne uniesienia z jednoczesnym oglądaniem jeleni mogły by być ciekawe hehehehe. Temat raczej wyczerpany można go zamknąć.

wloski
11-05-2011, 22:29
No nie rób scen, kilka chwil i żarówka wymieniona.
/ciach/

No kolego - ja jestem wlasnie po montazu LEDow dokladnie z tego samego powodu co autor watku. Tylko ze wzgledu na wymiane zarowek. Po 4 latach posiadania Foki z wymiana lewej (patrzac od przodu) zszedlem do czasu 45 min z DUUUUUZA doza cierpliwosci i pozyczonym od zony lusterkiem w komorze silnika, prawa - awykonalne bez demontazu nadlkola/reflektora. Mam zamontowana centralke alarmu do ramy nad reflektorem.
Dobrze ze ta prawa spalila mi sie pierwszy raz od 4 lat, lewa spalila sie juz 5 razy.
Jako bardzo obrazowy opis wymiany zarowek w Foce, przytocze tu slowa jakiegos goscia,ktore gdzies wyczytalem w necie. Napisal ze jak zatrzymala go policja to dostal mandat za bez swiat;a, ale nie dlatego ze mail spalone, czy tez nie mial zapasu i nie mogl wymienic. Dostal za to ze podczas 50 minutowej wymiany zarowki przy policjantrach tyle razy powiedzia "k..wa, ja pie..le, i co za ciul..wo" ze dostal madat za uzywanie slow wulgranych w miejscu publicznym :mrgreen:
--
Pozdrawiam
Wloski

oisom
17-05-2011, 08:12
Światła założone, prezentują się ładnie, świecą mocno jednak jako uwagę dla kogoś kto ma w planie montaż takich, montaż tak jak ja w atrapie zderzaka ( w połowie jej wysokości ) to proponuję kupić krótsze lampy (ale takie które jeszcze spełniają wymagania by miały 20 cm. kwadratowych każda) gdyż długość moich to 158 mm. - chciałem by było więcej światła a jedynie sobie utrudniłem robotę, tutaj link jak wyglądają
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-8led-rl-e4-automat-gratis-i1611381381.html
bo jest problem z osiągnięciem 60 cm. odległości między nimi (od krawędzi do krawędzi brakuje prawie 5 cm. ) są w sprzedaży krótsze np. 112 mm. i już by to było bez zarzutu. Jeśli ktoś będzie zainteresowany to dołączę zdjęcie .

gozdziu
16-03-2012, 13:01
Panowie focus MK I gdzie znajde diode o ktorej pisał kolega aby nie bylo koniecznosci ciagniecia kabli do wnetrza:

"
Plus wziąłem spod diody w skrzynce bezpieczników bo tam mi było najłatwiej złapać + po zapłonie
"
Z gory dzieki za szybka odpowiedz, dzien montazu juz jutro :)

Kamils37
16-03-2012, 16:58
Witam a czyktóryś z kolegów który ma FF1 może wrzucić zdjęcie w tórym dokładnie miejscu zmontowali DRL? (w sensie lampki gdzie są założone :))

shapyr
16-03-2012, 17:25
"Plus wziąłem spod diody w skrzynce bezpieczników...."
Z gory dzieki za szybka odpowiedz, dzien montazu juz jutro :)

W skrzynce bezpieczników w komorze silnika element opisany jako D1. Tak jest w benzynie, nie wiem jak to wygląda w dieslu. Zasilanie świateł tak podpięte działa u mnie juz parę latek i skutków ubocznych brak.

gozdziu
21-03-2012, 15:07
Światełka zamontowane w miejsce halogenów których nie posiadam w tym tygodniu spróbuje pyknąć jakaś fotkę telefonem i zapodam na forum.Mocowanie będę poprawiał pewnie minimalnie bo światła lekko do 5 stopni sa przekręcone w dół, nie przewidziałem ze zaślepki sa pod katem ale to mały problem.

shapyr wielkie dzięki za pomoc podłączenie do instalacji poszło jak po maśle :)

pozdrawiam
gozdziu

cygerman89
21-01-2013, 10:27
a czy można takie światła zamątować w seryjnych reflektorach samochodu? oczywiście jak najcieńsze żeby prawie nie zasłaniały świateł mijania wrazie przełączenia.

Jester
21-01-2013, 12:42
Nie można.

cygerman89
21-01-2013, 16:47
ok. A dlaczego ? leśli chodzi o przepisy zamątowania świateł dziennych to nie ma tam nic na ten temat. A jeśli chodzi o zasłanianie świateł to można to zrobić tak aby nie zasłaniały a podziepuć lampę od początku do końca.

jarhel74
21-01-2013, 18:41
Bo nie będą spełniać wymagań homologacyjnych. Dlatego nielegalne jest montowanie żarników ksenonowych, ani jakichkolwiek innych żarówek. Możesz sobie kupić reflektory akcesoryjne , które będą miały już zamontowane LEDy do jazdy dziennej. Ważne jest w takim przypadku, żeby miały pełną homologację (również jako dlr).

majek32
21-01-2013, 19:38
Dostałeś również wyczerpująca odpowiedź na FKP. A przykład wstawienia pasków led masz tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=172539.
Wygląda to delikatnie mówiąć kiepsko
I jak zawsze wybór należy do Ciebie i obyś potem miał mało problemów

cygerman89
21-01-2013, 19:46
no faktycznie to akurat wygląda nie ciekawie.
Można byloby to zrobić ładniej ale ja nie jestem aż tak odwarzny i nie stać mnie na mandaty ;)

Bump: no faktycznie to akurat wygląda nie ciekawie.
Można byloby to zrobić ładniej ale ja nie jestem aż tak odwarzny i nie stać mnie na mandaty ;)

majek32
21-01-2013, 20:04
Jeżeli to tylko jako dodatkowe swiatła i nie takie za 50 zeta.

Jester
22-01-2013, 17:31
Chcesz mieć spokój? Kup Philips DayLight4. Na forum znajdziesz zdjęcia po zamontowaniu. Co więcej da się to zrobić tak, aby zachowane były przewidziane prawem odległości.

kolor
07-04-2013, 15:06
mam zakłócenia radia jak są wlączone ledy co zrobić

majek32
07-04-2013, 15:21
mam zakłócenia radia jak są wlączone ledy co zrobić

Zmienić ledy na porządne

KruczeK
08-04-2013, 00:34
mam zakłócenia radia jak są wlączone ledy co zrobić

Podłączyć bezpośrednio pod aku, może pomoże. A jak nie to jw :)

BOODZIO2
16-06-2018, 18:52
A może nie w kwestii gdzie zamontować ,tylko szukam schematu instalacji elekteyczej. MK1 z 2000 r aby zamontować moduł ściemniające ,który podłącze do świateł drogowych lub halogenów. Uruchamia lampy automatycznie jak tylko napięcie wzrośnie powyżej 13.2v. Urządzenie jest proste w montażu jednak nie mogę znaleźć nigdzie schematów skrzynki.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

BOODZIO2
25-06-2018, 10:25
Moduł zamontowany na światła drogowe, wszystko pięknie gra.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka