Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 1,8 TDCI i EGR czyszczenie i naprawa co i jak ?
lordbekon 11-05-2011, 14:52 Witam
Temat Zaworu EGR - jego czyszczenia, demontowania i zaślepiania był już tysiące razy wałkowany na forum. Niestety szukajka nie wywala żadnych informacji na temat powyższych operacji w silniku 1,8 TDCI 125KM w Mondeo MK4. Jak zdążyłem się zorientować, konstrukcja zaworu zdecydowanie różni się od tego montowanego w Focusach.
Łatwo jest zdemontować część sterującą zaworem czyli korpus z silnikczkiem ale nic to nie daje. Wydaje mi się że objawy w moim aucie mogą sugerować niesprawny lub niedomykający się zawór (po odkręceniu korpusu widać że się do końca nie chce cofać)
Zapraszam do dyskusji, opisywaniu swoich doświadczeń z w/w problemem...
- ktoś zdejmował ?
- ktoś czyścił ?
- zaślepiał ?
W MK3 2,0 TDCI zaślepiłem i 2 lata aż do sprzedaży hulałem aż miło bez widocznych minusów
Pozdrawiam
Mariusz
...to puki nie zepsuje się całkiem, przeczyścić, prześlepić i jeździć (całkowite zaślepienie spowoduje czeka)
Jakie masz objawy które mogą sugerować uszkodzony EGR?
U moim 1.8 125 koni wymienili EGR ponieważ silnik w okolicach 1500 do 1800 obrotów po dodaniu gazu klekotał jak kiedyś "maluch" gdy miał spore luzy na zaworach lub wlane 78 oktanowe paliwo. Dodatkowy objaw to podczas tego zaklekotania spory czarny dymek z rury wydechowej. Wymienili EGR i wydaje się, że jest trochę lepiej - pytanie jak długo.
Może ktoś miał doświadczenie z głośną pracą silnika z klekotem jaki opisałem wyżej właśnie w zakresie obrotów 1500 - 1800 podczas delikatnego dodawania gazu, gdy depnie się mocniej silnik dość szybko wkręca się na obroty i klekot nie jest aż tak uciążliwy.
Pytanie do heko:
gdy zapnę redboxa klekot jest nie do wytrzymania nawet na 2 programie nie mówie o np 6 wtedy jest masakra. Co według Ciebie boli moje 1.8???
PS: dwa wtryski na gwarancji zostały już wymienione kolejne dwa według Forda są jeszcze w normie.
Pozdrawiam
lordbekon 12-05-2011, 08:45 Jakie masz objawy które mogą sugerować uszkodzony EGR?
Łapie strasznego muła właśnie do 2000 obrotów tak jak by się dusił. Miałem taki sam objaw w MK3 2,0 TDCI i ustał zupełnie po zaślepieniu EGR. Nie wspomnę o włączonej klimie przy +25 stopni. Wtedy zupełnie muli
Klekot o ile się zorientowałem ma większość użytkowników 1,8 TDCI w MK4...
lordbekon 12-05-2011, 08:49 ...to puki nie zepsuje się całkiem, przeczyścić, prześlepić i jeździć (całkowite zaślepienie spowoduje czeka)
Własnie jak go przeczyścić ?
Prześlepić czyli zaślepić pozostawiając jakieś dziury ? Tak zrobiłem w MK3 2,0 TDCI i było super
Wybieram się do Ciebie powoli, jak się pozbieram z kasą to dam znać ;-). Napisz mi na PW ile taka przyjemność będzie kosztować. Chdzi mi o chip tak żeby dociągnąć do około 145-150 KM i 400Nm
Jakie masz objawy które mogą sugerować uszkodzony EGR?
U moim 1.8 125 koni wymienili EGR ponieważ silnik w okolicach 1500 do 1800 obrotów po dodaniu gazu klekotał jak kiedyś "maluch" gdy miał spore luzy na zaworach lub wlane 78 oktanowe paliwo. Dodatkowy objaw to podczas tego zaklekotania spory czarny dymek z rury wydechowej. Wymienili EGR i wydaje się, że jest trochę lepiej - pytanie jak długo.
Może ktoś miał doświadczenie z głośną pracą silnika z klekotem jaki opisałem wyżej właśnie w zakresie obrotów 1500 - 1800 podczas delikatnego dodawania gazu, gdy depnie się mocniej silnik dość szybko wkręca się na obroty i klekot nie jest aż tak uciążliwy.
Pytanie do heko:
gdy zapnę redboxa klekot jest nie do wytrzymania nawet na 2 programie nie mówie o np 6 wtedy jest masakra. Co według Ciebie boli moje 1.8???
PS: dwa wtryski na gwarancji zostały już wymienione kolejne dwa według Forda są jeszcze w normie.
Pozdrawiam
..wygląda na to że egr był częściowo winny, ale jeśli nadal klekocze, to brzmi jak podlewające wtryski...i oczywiście box będzie ten efekt zwiększał, bo zwiększa ciśnienie, dawkę paliwa
..jeszcze podpowiedz tym w aso aby podmienili czujnik na szynie CR...chociaż na próbę
lordbekon 17-05-2011, 15:41 ...to puki nie zepsuje się całkiem, przeczyścić, prześlepić i jeździć (całkowite zaślepienie spowoduje czeka)
Heko, masz jakieś sugestie, czy da radę zaślepić pozostawiając ze 2, 3 dziury ?
Będzie to ok? Nie wywali błedu ?
..pozostaje to sprawdzić, w większości aut się sprawdza
Piterion 01-10-2012, 11:33 Podbijam temat. Czy ktoś czyścił EGR w mondeo mk4 1,8tdci i mógłby się podzielić wskazówkami?
lordbekon pisałeś gdzieś, że zaślepiłeś swojego bez żadnych dziur. Czy nadal komputer się nie burzy?
Piterion 03-10-2012, 18:10 Zostawiłem dziś auto w warsztacie, aby przeczyścili mi EGR i zaślepili zaślepką, którą im dałem (3 dziury 5mm w zaślepce). Po odebraniu auta i efekcie z roboty żadnym, podniosłem maskę i nie widzę by ktoś tam coś robił prócz włożenia zaślepiki. Powiedcie mi - czy do czyszczenia należy odkecić tylko ten element:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/bd16a8e48e9c5d6a2b92a5155cfe63b6.jpg
Chodzi mi o 4 czarne śruby EGR, za którymi widać uszczelkę do kolektora ssącego. Czy tylko ten element należy odkręcić i wyczyścić? I czy dobrze rozumuję, że do czyszczenia trzeba odkręcić kostkę elektr. po drugiej stronie zaworu?
Dołączam się do pytania. Czy ktoś może napisać jak dokładnie i dobrze wyczyścić EGR w domowym zaciszu. Czytałem na forum ze check wywala głównie w 2.0 a w 1.8 rzadko się to zdarza. Czy jeżeli by wyskoczył, to istnieje możliwość szybkiego jego usunięcia? Zwykle odliczenie baterii lub jakaś sekwencja kodu?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
expo1975 03-10-2012, 20:09 Odkręcenie czterech śrub nic nie da. Od tej strony jest tylko mechanizm egr zaprasowany na stałe do aluminiowego korpusu kolektora ssącego. Wydaje mi się że bez odkręcenia całości nie ma mowy o czyszczeniu.
Piterion 03-10-2012, 21:07 Odkręcenie czterech śrub nic nie da. Od tej strony jest tylko mechanizm egr zaprasowany na stałe do aluminiowego korpusu kolektora ssącego. Wydaje mi się że bez odkręcenia całości nie ma mowy o czyszczeniu. Piszesz o odkręceniu całego kolektora ssącego??? Przecież zawór EGR (bo on się przycina) powinien się znajdować w ...zaworze EGR. Szukam po całym necie jakiegoś przekroju tego EGRa i nic cholera nie ma.
expo1975 03-10-2012, 23:19 Jest część elektryczna czyli silniczek który steruje położeniem części mechanicznej tzn zaworem egr .Od strony silniczka nie ma możliwości czyszczenia jak i wyciągnięcia tegoż ustrojstwa na zdj zaznaczyłem którędy można dostać się do zaworu. Od strony większego otw. wątpię, a do mniejszego żeby w miarę był dostęp trzeba całość jak jest na zdj wyciągać z silnika. Jeżeli jakimś trafem uszkodzi się część mechaniczna zaworu trzeba kupić całość jak na zdj.
Piterion 04-10-2012, 14:40 Dokładnie tak jak piszesz. Odkręciłem dziś EGR od kolektora i tam nic się nie dzieje. Czysto (swoją drogą "mechanik" że się tak wyrażę skasował mnie za to wczoraj 50zł - podobno czyścił dokładnie w tym miejscu, choć tam nie ma nic do czyszczenia).
Zastanawiam się czy wpuszczenie jakiegoś preparatu typu WD w otwory, które wyżej zaznaczyłeś ma jakiś sens i czy nie zaszkodzę zamiast pomóc. Odkręcanie całego kolektora od góry to walka z wiatrakami, bo nawet śrub nie widać... Może z pomocą lusterka by się udało.
...ja stosuję w takich sytuacjach preparat do czyszczenia dolotów Protec
Piterion 04-10-2012, 16:20 ...ja stosuję w takich sytuacjach preparat do czyszczenia dolotów ProtecPiszesz o tym? http://www.motochemica.pl/produkty/preparaty/uklad-dolotowy/diesel-applicator-spray/
Jeszcze jedno - proszę się nie śmiać- który otwór w kolektorze to dolot a który wylot? Bo psiknąć w czasie pracy silnika trzeba w dolot, prawda?
I nie widzę by w necie można było ten spray kupić(?).
I nie widzę by w necie można było ten spray kupić(?).
Ten spray sprzeda Ci heko :D
Bo to dla warsztatów jest tylko...
kllukasz 07-01-2014, 09:00 Witam,
Czy ktoś poradził sobie z wyczyszczeniem tego zaworu EGR w Mondeo MK4 1.8TDCI 125KM?
Czy po odkręceniu całości wraz z kolektorem da się go dobrze wyczyścić??
Byłem ostatnio u mechanika, który w większości naprawia fordy i powiedział, że zawór EGR w mondeo MK4 18.tdci jest wprasowany do kolektora i tu bym się z nim zgodził. Zaproponował mi, że wyciągnie ten zawór i że nie raz wyciągał takie zawory tylko jest małe "ale" podczas wyciągania tego zaworu może operacja się nie udać:)(dał 70% szans na udany zabieg, mówił że czasami tam się coś urywa, jakiś grzybek) i trzeba będzie kupić kolektor wraz zaworem.
Co o tym myślicie??
Witam
Widzę, że temat ustał. Może ktoś opisze czy zaślepienie dało mu efekty tego zamulania i nierównej pracy silnika w przedziale obrotów 1200-1600, czy też ktoś stosował środek do przeczyszczenie ( wymieniony wyżej)a może ktoś kupił jednak ERG i ma po problemie.
Kupić to nie sztuka, trochę to kosztuje ale czy po wymianie problemy ustąpiły.
U mnie mechanik czyścił zawór ale zwykłym WD bo nie miał specjalnego spraju do ERG, trochę pomogło, rzadko już wchodzi w tryb awaryjny ale ma nierówne obroty w przedziale jak wyżej i zamula. Może ktoś kto już to robił podzieli się wiedzą i wynikami.
Mimo iż na razie u mnie jest wszystko jeszcze ok, ale 80% jazdy mam po mieście to ja się zastanawiałem nad czymś takim:
http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-diesel-intake-cleaner
http://www.youtube.com/watch?v=5pot950b7gU
czyszczenie egr-a w foce 1.8 tddi :)
http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ
Witam
Kupiłem zaślepkę zaworu EGR (http://allegro.pl/show_item.php?item=4042860773) , napiszę po montażu jej i o efektach.
Nie lepiej było kupić zaslepke co wkłada się ja od gory? Bez całkowitego odkrecania śrub?
Witam dziś zamontowane i wszelkie problemy z Egr ustąpiły , brak przytulania, czek nie świeci i wreszcie normalne obroty w przedziale 1200_1800
a założenie zaślepki na EGR gdy brak objawów jak wyżej ma sens, pytam odnośnie swojego motora
Bump: [QUOTE=WSylwek;2181185]Witam
Kupiłem zaślepkę zaworu EGR (http://allegro.pl/show_item.php?item=4042860773) , napiszę po montażu jej i o efektach.
na tej aukcji jest taka bez otworów (http://allegro.pl/24-zaslepka-egr-ford-mondeo-focus-1-8-tddi-tdci-i4042860417.html) to jak jest z tym błędem bo sprzedający pisze że błędu nie wywala
Ps.sorki ta nie do mk4 nie doczytałem :)
Podepnę się pod temat. Jestem nowym posiadaczem Mondeo MK4 z 1.8 125PS i zastanawiam się, czy zakup tego bez jakichkolwiek objawów będzie miał dobry wpływ na pracę w przyszłości.
Oprócz Forda mam jeszcze Vectre z 1.9 150PS i założenie takiej zaślepki spowodowało, że mniejsza ilość sadzy dostawała się do kolektora, przydatne to było wtedy, gdy się robi mało kilometrów, ale nie było różnicy w pracy silnika i żadnych błędów nie wywalało.
Jak to jest w przypadku silnika TDCI ?
mk2 1.8 16v 100pb 24-03-2014, 17:15 Ja Egra umyłem dodatkiem do ropy STP po 15 minutach moczenia i szorowaniu szczoteczką do zębów EGR wyglądał jak nowy,teraz zero problemów
Ja Egra umyłem dodatkiem do ropy STP po 15 minutach moczenia i szorowaniu szczoteczką do zębów EGR wyglądał jak nowy,teraz zero problemów
A jak wygląda demontaż zaworu? Tzn wiem, że trzeba odkręcić cały kolektor - dlatego pytam o możliwość zrobienia tego w domowym zaciszu.
A co do zaślepki - zakupiłem i zamontowałem. Dynamika silnika nieco lepsza - ale jest jedna wada. Silnik ma bardziej szorstkie brzmienie. Normalnie jak stary Transit.
Więc jak komuś nie przeszkadza ten dźwięk - to innych skutków ubocznych nie widzę.
Checka też nie :D
DarkOnee 27-05-2014, 14:35 Witam,ma juz ktos instrukcje demontazu egr taka dla ,,amatora,,by nie szukac srubek caly dzien ?
Czy taka zaślepka będzie dobra? http://allegro.pl/540-zaslepka-egr-ford-focus-mondeo-c-max-1-8-tdci-i4331460061.html
krakusik1 18-07-2014, 19:33 Witam czy ktoś może dokładnie wytłumaczyć krok po kroku czyszczenie egr. Bo nie mam pojęcia czy tego specyfiki do czyszczenia to używać i czy to jest bezpieczne jak nie wiesz w jakich proporcjach go dokładnie zastosować. Mam objawy takie jak wiekszosc i chciap bym się ich pozbyć po nad to auto nieraz gaśnie po zapaleniu i później odpala normalnie. Chyba muszę go podpiac pod kompas bo inaczej to nie dojede z tym
straznikwalus 16-01-2015, 23:40 ja zaślepiłem blaszką wyciętą nożyczkami z puszki po piwie :))
Mundek chodzi jsak by miał chiptuning i nie wywala żadnych błędów a przejechałem już ok 8 tyś km
pewnikiem od 7 tyś. km po blaszce nie ma śladu :D
dario6273 18-01-2015, 12:11 Dokładnie ja też robiłem na próbę z puszki po piwie długo nie wytrzymała jakieś 600km :one:
Widziałem że coś jest wstawione w moim silniku - jakaś blaszka bo cienkie wąsy wystają i są zagięte na zewnątrz.
Uznałem że jest to zaślepienie EGR.
Dopiero się dowiaduję że jeśli jest zbyt cienka blacha to ulega... wypaleniu?
Blaszka wygląda na cienką, może 0,5 mm maksimum. Przy przebiegu 270 tysięcy (nie wiadomo kiedy była wstawiona) pewnie już nic z niej nie zostało.
Chyba zajrzę dla upewnienia się co tam jest w środku ;-)
...to oryginalna uszczelka, nie zaślepka
a zaślepki z alledrogo są cienkie, wykonane z nierdzewki i się nie przepalają :)
pewnikiem od 7 tyś. km po blaszce nie ma śladu :D
hehe ale w świadomości zostało że zaślepiony i dalej ma kopa :one:
A czy do czyszczenia egr mozna wykorzystac naftę? W czyszczeniu przepustnicy sie sprawdza, więc może...
nikt nie wie czy nafta się nadaje?
motorek4612 31-12-2015, 12:57 No to powtórzę raz jeszcze, EGR w silniku 1.8 TDCi 125KM QWA jest nie rozbieralny, to jedna wspólna całość z kolektorem ssącym. Mozna tylko wykręcić silniczek sterujący samym zaworem i to tyle. w opcji jest zakup nowego kolektora koszt ok 2000tys zł lub zaślepienie co daje dużo lepsze efekty niż próby mycia. Pozdrawiam.
a jak odkręcić w 2.0 tdci? Odkręciłem chołodniczkę i qwa od spodu trzyma jakaś śruba.... Odkręciłem dolną osłonę silnika ale też się nie dostanę. Obejrzałem na yt filmy ale w tym momencie nic nie podają, na forach też nic nie ma, na allegro obejrzałem sporo zdjęć i jakaś śruba trzyma - chyba taka pionowa, ale nie mogę do niej dojść. Czy ktoś poratuje wskazówką - cel - wymiana świeć żarowych i czyszczenie egr...
Już dałem sobie radę, trzeba odkręcić obudowę aku i dojście jest w miarę dobre...
od 3 dni mam zaślepiony egr w MK4 1,8 tdci, czyszczenie jego raczej demontaż jak opisywane wyżej to długa operacja, ciężki demontaż najgorzej jest odkręcić od tyłu śruby. Po odkręceniu chłodniczki dałem sobie spokój z dalszym demontażem i zaślepiłem chłodniczkę egr dwustronnie dorabiając blaszki. Miałem od czasu do czasu szarpnięcia podczas jazdy a ostatnio włączał mi się nawet tryb awaryjny silnika na trasie. Po zaślepieniu egr zauważyłem stabilniejszą pracę silnika, bez klekotu przy odpalaniu i na razie jest OK
mariusz1977 13-02-2016, 14:19 Kolego mondjac,miałeś takie szarpnięcia na wyższych biegach przy stałej prędkości i po dodaniu gwałtownie gazu efekt "kwadratowych kół"?Bo mam ten sam problem.Co do zaślepienia egr wyprogramowywałeś go też systemu czy tylko zaślepiałeś,nie wywala błędu chek engine???Pozdrawiam...
co do zaślepienia egr w mondku miałem trochę wątpliwości jednak kiedyś zrobiłem to w oplu corsie objawy były bardzo podobne szarpanie na wyższych biegach, brak pełnej mocy palący i gasnący ciągle chek ale najgorszy był dla mnie ,,dołek pedału gazu'' to tzn. przy ruszaniu często mi gasł i wszystko ustało jeżdzi jeszcze przejechał około 30 000 po zaślepieniu.
podobne objawy w mondeo ustały po jego zaślepieniu(zaślepiłem obustronnie chłodniczkę) przejechałem około 1500 km i na razie jest ok
wcześniej wymieniłem filtr paliwa bo myslałem że to jego wina( ztym filtrem to tez zabawa)
szarpnięcia na wyższych biegach przy stałej prędkości i po dodaniu gwałtownie gazu efekt "kwadratowych kół" to wszystko przeszło
Po zaślepieniu egr nic w kompie nie programowałem, po pierwszym odpaleniu pochodził sobie na wolnych obrotach i nie wywala od tego czasu checka aż dziwne
jeszcze mnie nurtuje pompa wstępna w baku (ponoć jej tam nie ma) ale muszę zajrzeć do baku sam bo są na forach bardzo rozbieżne informacje jesli jej nie ma to po co w ogóle ten odpowietrznik u góry w filtrze?????????
mariusz1977 16-02-2016, 14:35 Z tego co mi mówił mechanik to że nie ma żadnej pompy w baku.Przez to jak przy wymianie filtra paliwa trzeba odpowietrzać cały układ,miał pompę elektryczną i trzeba było pociągnąć paliwo z baku.A co do EGR-u to próbowałeś przed zaślepieniem czyścić preparatem do układów dolotowych,jest coś takiego firmy pro tec podobno dobre???
Z tego co mi mówił mechanik to że nie ma żadnej pompy w baku.Przez to jak przy wymianie filtra paliwa trzeba odpowietrzać cały układ,miał pompę elektryczną i trzeba było pociągnąć paliwo z baku.
Nie trzeba. Ale mechanik nie ma tyle czasu żeby się bawić w dokładne zalewanie filtra przed montażem, tylko powie ci, że trzeba odpowietrzać i dodatkowo za to skasuje. Ja montuję sobie sam i pompy żadnej nie mam, ani elektrycznej, ani takiej gruszki ręcznej. :-)
mariusz1977 16-02-2016, 18:06 Kolego weuek,akurat byłem osobiście przy wymianie tego filtra i wiem co robił,filtr dokładnie zalał.W mk4 tak jest że paliwo spieprza aż do baku,w fieście mk7 1,4 tdci wystarczyło prysnąć plakiem do filtra powietrza i sam zaciągnął ale w mondeo już nie jest tak łatwo.
Przecież ja mam ten sam silnik i identyczny filtr. I sam robię, to nie muszę na czyichś poglądach polegać. :-)
A jedynym specjalistycznym narzędziem jest mi strzykawka. Żadnym samostartem potem nie pryskam.
mariusz1977 16-02-2016, 18:18 No to zdradź mi w jaki sposób Ty to robisz z tą strzykawką,to móże nastęym razem sam sobie poradzę skoro Twoja metoda jest tak skuteczna?
Jest już o tym obszerny temat - szukaj (wymiana filtra paliwa 1.8 tdci).
mariusz1977 16-02-2016, 18:25 dzięki
W temacie zaślepiania EGR.
Założona zaślepka z allegro - ta bez otworków. Samodzielnie wywierciłem 2x fi 4 mm czyli rozwiązanie pośrednie między pełną a tą z otworami 3x5 mm. Przejechane 800 km autostrada i koło 300 km po mieście. Check się nie świeci (odpukać !!!), silnik trochę lepiej "idzie za gazem", wyczuwalnie mniejsza turbo dziura, chociaż oczywiście cudów nie ma... Na razie efekty na plus.
Próbowałem w dziale S-maxa ale bez odzewu, pewnie dlatego że silnik 1.8TDCi jest niewielkim ułamkiem napędzającym to nadwozie. Ale do rzeczy.
Przepaliła mi się blaszka-zaślepka EGR wstawiłem drugą pełną jednak co jakiś czas zapala się kontrolka silnika, po jakimś czasie (po kilku dniach
) gaśnie i tak w kółko. W ForScanie odczytałem błędy i jest coś takiego:
===DTC P0490:00-64===
Code: P0490 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym EGR
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca Wylaczona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Możliwe przyczyny :
Usterka elektryczna w obwodzie sterowania EGR.
Blokujacy sie zaw=r EGR
Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC.
===END DTC P0490:00-64===
===DTC P1335:77-6C===
Code: P1335 - Dzialanie ukladu EGR przy czujniku polozenia przepustnicy w polozeniu biegu jalowego
Dodatkowego symptomu usterki:
- Nie można uzyskać wymaganego położenia
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca Wylaczona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
===END DTC P1335:77-6C===
===DTC P0490-P===
Code: P0490 - Wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin
Status:
- Pending - mailfunction is expected to be confirmed
Module: On Board Diagnostic II
===END DTC P0490-P===
Przy okazji zrobiłem w ForScanie adaptację (tak mi się wydaje) EGR i po uruchomieniu wywaliło komunikat USTERKA SILNIKA, który to pomimo kasowania błędów nie znika (gaszę go ręcznie poprzez wciśnięcie OK i otwarcie drzwi) a z autem nic się nie dzieje.
Rozebrałem silniczek EGR i zauważyłem jego dziwną pracę.
https://www.youtube.com/watch?v=AdRNTLD8yRk
Jakieś sugestie?
Sławeczkus 12-07-2016, 10:01 A ja dzisiaj założyłem zaślepkę EGR tą z 3 otworami jak na chwilę obecną samochód zaczął reagować na pedał gazu w końcu normalnie. Ale nadal jednak świeci mi się czek może zgaśnie podczas jazdy dłuższej zobaczymy.
piotrek305 12-07-2016, 10:26 to jak to jest z tym EGR w 1.8 TDCI ? za niecałe dwa tygodnie udaje się do Chorwacji i chciałbym go profilaktycznie przeczyścić.. samochód od dawna, (rok gdy go mam) w okolicach niskich obrotów 1200-1500 zaklekocze i puści czarny dym.. przy większych obrotach tego nie ma.. podobnie jak u kolegi z pierwszej strony tematu.. nie chce, żeby mi gdzieś nawalił w trasie..
krzysiek_g 13-07-2016, 07:05 Jeżdżę z zaślepionym EGR (płytka bez otworów) jakieś 7 mies. i żadnych błędów nie ma.
piotrek305 13-07-2016, 07:19 Jeżdżę z zaślepionym EGR (płytka bez otworów) jakieś 7 mies. i żadnych błędów nie ma.
jakie powody zaślepienia ? lepiej teraz się zbiera ?
maniunio 13-07-2016, 08:18 Tak, auto jest bardziej zdecydowane. W dodatku nie wpuszczając spalin do ponownego użycia dbasz o czystość silnika :)
jakie powody zaślepienia ? lepiej teraz się zbiera ?
koledzy chce zaslepic egr mam pytanie czy mam zalozyc zaslepke na dole i gorze czy tylko jedna ta u gory
jedna spokojnie wystarczy.
dzieki jeszcze pytanko z otworami czy cala ktora bedzie lepsza
panowie zaslepilem u gory bez otworow skasowalem blad i po 10 min znowu sie zaswiecil ciagle wywala P0490 mechanik powiedzial ze trzeba zrobic jakis program obchodzacy EGR koszt 300 nie wiem czy robic ten program
Ja na zaslepionym egr jeżdżę już trzeci rok. Przejechane koło 50 tys i żadnych niepokojących sygnałów nie zauważyłem. A wcześniej klekotanie doprowadzało mnie do szału. Ja włożyłem zaslepke bez żadnych otworów.
Wysłane z mojego MI PAD 2 przy użyciu Tapatalka
kolego pandox czy zaslepiales na dobrym egr czy miales padniety bo ja zaslepilem jak wywalilo mi blad egr i nie chce blad sie skasowac
Musi być zaślepka z otworami
Zaslepilem przy sprawnym egr. Chciałem się pozbyć tego klekotania i się udało.
Wysłane z mojego MI PAD 2 przy użyciu Tapatalka
tocamartin 19-10-2016, 07:05 Witam.
Przymierzam się do czyszczenia mojego egr. Mondeo mk4 2007 2.0
Idzie go normalnie wymontowac? Może ktoś podpowiedzieć jak to najlepiej zrobić. Jakie śruby go trzymają? I gdzie. Dziękuję z góry za wskazówki.
Sony Xperia Z3+
piotrek305 19-10-2016, 08:26 Witam.
Przymierzam się do czyszczenia mojego egr. Mondeo mk4 2007 2.0
Idzie go normalnie wymontowac? Może ktoś podpowiedzieć jak to najlepiej zrobić. Jakie śruby go trzymają? I gdzie. Dziękuję z góry za wskazówki.
Sony Xperia Z3+
masz silnik 2.0 a piszesz w temacie o 1.8.. :027:
tocamartin 19-10-2016, 08:31 Bo już ktoś też coś pisał. I myślałem że otrzymam tutaj informacje.
Sony Xperia Z3+
Witam
przymierzam się do zaślepienie egr, mam blaszkę i szukam opisu jak zaślepić, jest gdzieś na forum instrukcja jak to zrobić?
No chyba z tym filozofii nie ma. Odkręcasz dwie śrubki. Wkładasz zaślepkę i skręcasz.
Jak blaszka z wycięciami a nie otworami, to wystarczy poluzować śruby i wsunąć z góry. Oczywiście przy zaworze EGR a nie na dole.
mam pytanie odnośnie zaślepienia egra. U Ojca zaślepiliśmy egr, włożyliśmy całą płytkę bez żadnych dziur. Wszystko działało elegancko. Po 6 miesiącach takiej jazdy posypała się turbosprężarka. Czy można uznać że zaślepienie egr pomogło jej wyzionąć ducha?
A w końcu ma miec otwory czy cala bez otworow? Przeczytałem wszystko i jedni z a drudzy bez i jak w końcu żeby było dobrze i bez check'a?
P.S. Turbo raczej nie wyzionęło od zaślepionego egra
krzysiek_g 13-12-2016, 17:55 remlen, od zeszłej zimy jeżdżę z zaślepką bez otworów i żadnych problemów nie ma.
(Tylko silnik nagrzewa się odrobinę wolniej)
Ooo i to jest i info. Zastanawiam się czy zaślepiac bo niby nic się nie dzieje.
Ja jeżdżę z otworami i również żadnych problemów, potwierdzam opinie z nagrzewaniem, jakby trochę wolniej.
Nagrzewa się wolniej bo nie działa chłodnica spalin za kolektorem ssącym.
Jak założyłem blachę z otworami to gwizdał jak czajnik podczas schodzenia z obrotów.
Nagrzewa się wolniej bo nie działa chłodnica spalin za kolektorem ssącym.
Nie rozumiem. To chłodnica spalin schładza czy (wbrew nazwie) ogrzewa?
Spaliny wracające z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodzone są płynem chłodzącym, więc szybciej rośnie jego temperatura.
Jak blaszka z wycięciami a nie otworami, to wystarczy poluzować śruby i wsunąć z góry.
Właśnie mam taka blaszkę oraz dwie uszczelki, rozumiem że po poluzowaniu śrub wywalam starą uszczelkę i wsadzam blaszkę z nowymi uszczelkami? Czy trzeba czyścić miejsce zaślepienia?
Oczywiście przy zaworze EGR a nie na dole.
U góry czyli koło tej rurki harmonijki?
Tak kolo harmonijki. Jak zaślepiasz to czyszczenie zbędne.
Niczego nie wyjmowałem. Włożyłem blachę i uszczelki z kręgielitu.
ok, Dzięki za wyjaśnienie.
Podczepie się do tematu. Czy pracujący egr na posotoju to normalna sprawa? Dzisiaj to zauwazylem jak nie grala zadna muzyka i slyszalem ten grzybek ktory sie zamyka i otwiera. To normalne ze on tam sobie pracuje w ten sposob na postoju?
Słyszałeś to podczas pracy silnika czy zaraz po zgaszeniu?
Wszystko w porzadku czy cos nie gra?
jendrusi85 13-01-2017, 22:59 Miesiąc temu zaślepiłem egr (blaszka bez otworów). Różnica zauważalna od razu, zdecydowanie szybciej reaguje na gaz co najbardzie widoczne jest przy ruszaniu i o wiele szybciej sie zbiera. Minusem jest to, że wolniej się nagrzewa. Już przed zaślepieniem było z tym kiepsko a teraz to już całkiem i troche mnie to martwi bo zimą jest cały czas nie dogrzany. Zaślepiłem egr bo zaczynały być z nim problemy, błedy na komputerze i dymnienie na czarno. Teraz dymienie ustało błąd pojawił się tylko raz.
Ok w skrócie moje doświadczenia z zaślepkami. Pełną zaślepka przez 6 miesięcy jazdy to spalanie 8l/100km silnik bardzo słabo się dogżewa, musiałem go zawsze mocno podeptać żeby nabrał temperatury, żadnej dziury szedł jak burza. Zaślepka z 3 otworami przez 2 miesiące to mniejsze spalanie około 1 litra mniej, temperatura silnika w porządku,czuć lekką dziurę. Zawór przed zaślepieniem nie wysłał błędów jedynie przy 2tys z gazem w podłodze się mondeo przytykał na chwilę. Po wystawieniu zaślepki nieważne której zapomniałem o temacie. Wcześniej czyścili niby mi egr ale temat powracał.
sowik100 11-06-2017, 16:16 Cześć!
Mam blaszkę z 3 otworami może ktoś łopatologicznie napisać czynności przy zaślepianiu i co z uszczelkami widziałem na alledrogo wraz z zaślepką- przyda się też innym czytelnikom forum.
http://allegro.pl/zaslepka-egr-1-8tdci-ford-focus-mondeo-c-max-s-max-i5154731108.html?reco_id=1a864c3a-4eb7-11e7-9ee7-ecf4bbc7fef8&ars_rule_id=201#thumb/2
Na tej aukcji są 2 blaszki i 2 uszczelki.
Proszę o dokładne wyjaśnienie.
Dzięki
jendrusi85 11-06-2017, 21:22 Szkoda zakładać tą z otworami. U mnie nic to nie dało wiec zmieniłem na pełną i wtedy dopier czuć różnicę oczywiście na plus.
sowik100 13-06-2017, 10:06 Heko twierdzi ze wtedy moze wyskoczyc blad. Jak bylo u ciebie? I jak go skasowac
Zaślep pełną blaszką - błędów nie będzie.
Zaślep pełną blaszką - błędów nie będzie.
Pewny jesteś? U mnie wyskoczył błąd, egr zaślepiony pełną blaszką u góry.
jarowo - Jaki błąd Ci wyskoczył?
Większość pytając o bład po zaślepieniu, pewnie ma na myśli - Nieprawidlowy przepływ EGR.
Jeżeli egr był sprawny przed zaślepieniem błędów nie będzie. Jeżeli był niesprawy np. elektrycznie, to oczywiste, że błędy się pojawią.
Wiem z autopsji, że sprawny EGR, zaślepiony - przez ponad rok nie wygenerował błędu.
marek.tomczak 14-06-2017, 07:38 Dodam coś od siebie: 1.8 tdci 2007 rok - w zimie zaślepiłem sprawny egr (zero błędów, jednak z powodu tragicznego nagrzewania,co i tak jest bolączką diesli, szybko odślepiłem). Jedyny plus z zaślepienia to zauważalnie mniejsze kopcenie (nie puszczał juz tzw. bąków, ale reszta jak przed zaślepieniem, moc itp. bez zmian).
Po prawie dwuletnim okresie bezproblemowej jazdy z zaślepionym EGR ostatnio zaczęły się pojawiać check engine na desce. Zawór się pewnie uszkodził i zdecydowałem się na wyprogramowanie go z komputera. Dzisiaj odbieram auto od mechanika i zobaczę jak będzie.
Po prawie dwuletnim okresie bezproblemowej jazdy z zaślepionym EGR ostatnio zaczęły się pojawiać check engine na desce..
Ten sam silnik, ten sam czas, te same błędy (P490 o ile pamietam).
Daj znać jak działa po wyłączeniu egr.
Siemanko podłączony do tematu spróbujemy dzis zastąpić blaszke kawalkiem puszki zobaczymy co to będzie
jak działa po wyłączeniu egr.
Po poprawnym "wyprogramowaniu" działa bardzo dobrze ;P
Jaki koszt wyprogramowania EGR?
W Łodzi ok 200 zł
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
O kurcze, cena jest bardzo promocyjna.
W Warszawie w polecanym warsztacie na forum 460 plus VAT.
W Łodzi 200 jeśli masz zaslepiony a jeśli nie 250 zł
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Może to nie egr
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Ja wyciolem dpf, egr a okazało się że padł czujnik podciśnienia turbiny
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Co prawda teraz bez dpf i egr śmiga super
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
EGR wyprogramowany (koszt 450 zł w Rzeszowie - szlag by to!). Ale wszystko działa i błedów nie ma.
Ja wyciolem dpf [...]
Z 1.8 tdci???
Dziękuję wszystkim za informację o cenach. Założyłem blaszkę przy sprawnym EGR, zrobiłem 8 tys. i zaczął wyświetlać błędy o zawieszającym się EGR, wyciągnąłem blaszkę reset i w długą, żadnych objawów padniętego EGR jedynie trochę więcej kopci, po 5 km błąd EGR.
Teraz szukam specjalistów którzy ogarną tzw "wyprogramowanie EGR", ceny są różne od 300 pod Warszawą, w stolicy 500, a w Słupsku 700 zł.
Witam, mam podobne problemy jak większość w tym temacie odnośnie EGR-u. Byłem u mechanika z błędem egru. po wykasowaniu go pomogło mi to na jakieś 100km. Pojechałem ponownie i znów błąd został usunięty tym razem pomogło może na jakieś 5km. Ten sam mechanik powiedział że za czyszczenie zapłacę około 150zł. niestety z braku czasu (mechanika) nie doszło do czyszczenia. Zaprowadziłem auto do drugiego mechanika który "wyczyścił" mi zawór i oczywiście efekt żaden, a nawet na minus. Mechanik wyczyścił ten górny mechanizm egru i był zaskoczony że wcale nie był jakoś bardzo zabrudzony (szczerze ja też), ale po przeczytaniu tego tematu już nie jestem. Do sedna moje pytanie brzmi czy ktoś słyszał o regeneracji egru w tym silniku (oczywiście 1.8 125KM), czy ten egr się zregenerować?? Chciałem zaślepić, ale większość piszę że zaślepiała sprawny egr żeby nie było błędu.
P.S.
Pytam o tą regenerację ponieważ znalazłem serwis (https://www.olx.pl/oferta/zawor-egr-ford-1-8-tdci-CID5-IDp9Pyz.html#fe81096af6) który to robi, alee miałem wcześniej toyotę w której zrobiłem regenerację pompy wysokiego ciśnienia (wtryskowej) po czym działała prawidłowo 2 miesiące i padła. Okazało się że tej pompy nie da się poprawnie zregenerować ze względu na jej konstrukcje.
Koszt blaszki około 50 zł, koszt wyprogramowania EGR-a 300 i po problemie.
Do sedna moje pytanie brzmi czy ktoś słyszał o regeneracji egru w tym silniku (oczywiście 1.8 125KM), czy ten egr się zregenerować??
lepiej wyprogramować z PCMa i jeszcze CHIPa dorzucić ;)
Sprawdź wtyczkę od EGR , trzeba zmierzyć napięcie,
pomiędzy dwoma skrajnymi pinami tj. 1-5 ma być 12V,
trzy pozostałe to napięcie referencyjne dla PCM lub ECU jak kto woli ma być 5V wszystko oczywiście przy przekręconym kluczyku.
Piny 1-5 minus powinien być koloru czarnego (na białym)
a '+" żółty (na białym).
Bump: Tak ma pracować
https://www.youtube.com/watch?v=wNmaR9y0h70
Bump: foto
Thomas19872 12-06-2018, 13:15 Panowie a takie pytanie czy zapach spalin wewnatrz auta może być spowodowany EGR? i czy założenie blaszki pomoże w tym?
U mnie po roku jazdy z zaślepionym całkowicie wywaliło check i nie mogę się tego pozbyć.Chyba nie ma sensu się z tym wszystkim pierdzielić tylko trzeba to wyprogramować.I tu pytanie do HEKO .Czy można z tym podjechać do Cb?
Thomas19872 27-02-2020, 11:14 U mnie to samo, blaszka bez otworów po roku wywaliło checka, teraz trzeba wyprogramować :)
Ja już jeżdżę 2 lata z zaslepieniem egr i zero checka. Błędów brak
Sprawa załatwiona , EGR wyprogramowany , nic nie świeci wszystko gra.
rychu.zychu 30-06-2020, 20:04 Jeździł ktoś z odpiętą wtyczką od sterownika zaworu EGR w 1,8TDCI ?
Ja 2 lata temu zaslepilem egr zero błędów i checka
rychu.zychu 01-07-2020, 07:27 Kolego Enrike2 mnie interesują skutki jazdy z wypiętą wtyczka od zaworu EGR , a o możliwości zaślepienia EGR to ja wiem.
Thomas19872 02-07-2020, 11:49 Mechanik mi sprawdzał auto coś mi szarpało, myślał że może wina EGR, odpieliśmy wtyczke i tak jeździłem przez trochę, niestety to nie była wina egr. Oczywiście błąd wywali Ci odrazu (check) po wpięciu wtyczki zresetowaniu błedu wszystko było ok.
A może być że po odpięciu nawet nie zapalisz.
Odpinałem kiedy miałem problem z zaworem i silnik nie odpalał.
Po wpięciu od strzała.
Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
Thomas19872 03-07-2020, 07:15 Wydaje mi się że to raczej nie możliwe.
Oczywiście może ci się wydawać.
Mówię jak było.
Miałem problem z mocą (jest opis na forum) i chciałem zobaczyć jak jeździ z odpietą wtyczką.
Testowane dwa razy co pół godziny.
Silnik kręcił a nie odpalał.
Po wpięciu od razu łapał.
Problemem powodującym spadek mocy okazała się dziura wypalona w zaślepce.
Założyłem nową (bez dziurek) i jest ok.
Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
A jaką zaslepke miałeś wcześniej, że się przepalila?
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fforum%2Efordclubpolska%2Eo rg%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D228583&share_tid=228583&share_fid=42379&share_type=t&link_source=app
Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
Thomas19872 04-07-2020, 10:26 harry wyłączyłeś EGR(jak tak to jaka kwota)?
czy jezdzisz z checkiem ?
Nic nie wyłączałem.
Jeżdżę miesięc, dwa, bez checku, zapala się najczęściej w korku.
Czasem gaśnie sam po tygodniu.
Generalnie nie przejmuję się tym chociaż zawsze lepiej kiedy nic się nie świeci na żółto.
Siedząc w samochodzie i czekając na kogoś z nudów wyjmuję modem, włączam telefon, sprawdzam jakie błędy się pojawiały i ciach... Po problemie.
Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
U mnie check i awaria silnika zgasla ale i tak zajrzę do egr w wolnej chwili
rychu.zychu 07-07-2020, 09:32 ...wyłączyłeś EGR(jak tak to jaka kwota)?...
Wyprogramowanie EGR w Warszawie okolice 500 PLN.
Wiem już się dowiedziałem A 800zl mi powiedzieli razem z podniesieniem mocy na 130km
rychu.zychu 07-07-2020, 19:03 Ta cena to chyba bez hamowni.
Zapewne tak A w ogóle jest sens bez hamowni? Inne podzespoly nie będą się szybciej zażywać
Miromach 13-07-2020, 22:00 Czy można wyczyścić EGR bez jego demontażu w mk4 1.8tdci 125km? Mechanik powiedział,że wymianna całego kolektora ssącego wiąże się z wyciągnięciem turbiny i demontażu kolektora wydechowego, a najlepiej całego silnika. Stąd moje pytanie, czy można wyczyścić EGR przy pomocy jakiegoś preparatu? Jeśli tak to jaki i jaki sposób go użyć. Dodam tylko że silnik klekocze i dymi na czarno, do tego okresowo pojawia i sam znika check engine. Dzięki z góry za podpowiedź.
Ale to prosta sprawa wyjac egr kolektora nie musisz wyciągać
Miromach 14-07-2020, 10:49 Problem w tym, że zawór EGR jest zespolony na stałe z kolektorem ssącym, prosto można zdemontować tylko silniczek sterujący.
Thomas19872 14-07-2020, 15:58 to prawda w tym silniku (1.8tdci) jest problem z egr nie można sobiie tak poprostu go wyjąć i wyczyścić.
Adam kraśnicki 16-08-2020, 18:46 Dawno to było ,ale nigdy nie robić zaślepki z puszki.Szybko się wypali a jej resztki mogą wpaść do silnika lub do turbo i narobić bigosu. jak zaślepka to tylko z grubszej blachy kwasoodpornej
Czy można wyczyścić EGR bez jego demontażu w mk4 1.8tdci 125km?
Na twoim miejscu, wyczyściłbym dolot sprayem do EGR , tak żeby błąd nie wyskakiwał i zaślepił. 30 minut roboty i po problemie.
Spray?
Równie dobrze pomoże trzy Zdrowaś Mario.
Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk
Spray?
Równie dobrze pomoże trzy Zdrowaś Mario.
Zdowaś Mario chyba nie zawiera w sobie rozpuszczaleników i innych substancji rozpuszczających zanieczyszczenia, więc chyba nie za bardzo trafione porównanie?
Przecież nie chodzi o dokładne oczyszczenie EGR'a, tylko takie powierzchniowe, zapobiegające zacinaniu się silniczka i wyskakiwaniu check'a ( który występuje sporadycznie ). Jak kolega założy zaślepkę, to dodatkowy brud/spaliny/sadza itp.. nie będą się osadzać.
wojciech.k 22-07-2022, 14:25 Zdowaś Mario chyba nie zawiera w sobie rozpuszczaleników i innych substancji rozpuszczających zanieczyszczenia, więc chyba nie za bardzo trafione porównanie?
Przecież nie chodzi o dokładne oczyszczenie EGR'a, tylko takie powierzchniowe, zapobiegające zacinaniu się silniczka i wyskakiwaniu check'a ( który występuje sporadycznie ). Jak kolega założy zaślepkę, to dodatkowy brud/spaliny/sadza itp.. nie będą się osadzać.
Jaki spray i jaka procedura czyszczenia? Przy odpalonym silniku na 2tys. obrotów psikać? Ja swojego jeszcze nie zaślepiłem, ale planuję w przyszłym tygodniu. Jednak co jakiś czas pojawia się i znika check engine. Ostatnio częściej jest niż go nie ma. Więc przed zaślepieniem chcę to trochę przeczyścić.
wojciech.k 26-07-2022, 12:29 Na twoim miejscu, wyczyściłbym dolot sprayem do EGR , tak żeby błąd nie wyskakiwał i zaślepił. 30 minut roboty i po problemie.
Przepraszam, dubel.
wojciech.k 12-10-2022, 11:05 Gdzie znajdę jakiś warsztat, Leszno, Bydgoszcz (zjechałbym po drodze do Gdańska), Suwałki, Łódź (przejazdem też mógłbym zajechać), gdzie wyprogramują mi EGR?
|