Zobacz pełną wersję : [2,0 i 2,2 TDCi] Wedrujace korekty dla wtryskow


walderama1979
17-05-2011, 06:50
Witam

Co może oznaczać, że korekty dla wtryskiwaczy wędrują miedzy wtryskiwaczami, u mnie jest tak:

wtrysk A -3,95
wtrysk B +1,92
wtrysk C +1,06
wtrysk D +0,94

Po wyłączeniu silnika odczekaniu i odpaleniu robi się tak:

wtrysk A +0,95
wtrysk B -3,95
wtrysk C +2,10
wtrysk D +1,11

Po kolejnym wyłączeniu, odczekaniu i odpaleniu robi się tak:

wtrysk A +1,09
wtrysk B +0,86
wtrysk C -3,92
wtrysk D +2,01


Korekty utrzymują się aż do wyłączenia silnika
I tak w kółko. Próba przelewowa ok. Jednak wiem ze jest coś nie tak z nimi i myślałem ze ten pomiar mi coś podpowie, zanim się bardziej do nich dobiorę.

Czyżby walnięty czujnik "spalania stukowego" ?

Wszelkie sugestie mile widziane

chasm
17-05-2011, 12:38
Też zauważyłem to "wędrowanie". Trochę spore te korekty?
Czym sprawdzasz?

INVERTER
17-05-2011, 21:44
Mi to wyglada ze szuka czegos, testuje :027:

A byl jakis blad w ECU ??? zmieniles wtryski czy cos innego ???

Tez tak mialem , po wprowadzeniu na nowo kodow wtryskiwaczy i przejechaniu paru km zniklo.

Czujnik szmerow jest raczej odpowiedzialny za korekte kata wtrysku dla poszczegulnych cylindrow, zwloka zaplonu itd. Potrafi wykryc momet zaplonu paliwa, ale sily spalania juz nie :roll: Niewiem czy ma on cos do dawki pilotowej, albo czy wplywa na jej korekte gdy jest zbyd duza lub wcale jej niema. Sadzac po tym jak chodzi co niektore TDCI to raczej nie :027:

Za korekty dawek glownych odpowiada czujnik walu korbowego :roll: przynajmniej tak slyszalem , mierzy przyspieszenie walu korbowego po kazdym zaplonie w przedziale 750-1000obr, a potem to juz silnik jedzie po korekcie wynikajacej z kodow wtryskiwaczy.

walderama1979
18-05-2011, 06:11
Odczytuje ELM oraz mam dostęp do WDS. Na obu to samo
Tą sytuacje mam od dosyć dawna.
Po zrobieniu przelewu wymieniłem 1 zaworek
Potem walczyłem trochę z pompą i miałem parę błędów.
Kodowałem również ponownie wtryski
Niestety korekty jak pływały rok temu tak pływają dzisiaj
Chce się bardziej do niego dobrać i im więcej danych tym lepiej,
żeby pieniędzy na darmo nie wydać

Odnośnie pływających korekt myślałem ze coś się źle synchronizuje
dlatego pływa, ale teraz nie mam pojęcia.

berthold61
18-05-2011, 08:44
ja też mam tego ELM-a i nawet się łączy z autem ale ja nie widzę w programie tej rubryki z dawkami wtryskiwaczy a chciałbym to widzieć (fokus mk 2, 2,0 tdci 136 ps) używam scanxl ,,,pcmscan ,z scantolnetem nie gada

INVERTER
18-05-2011, 19:49
Sprawdzilem dzisiaj korekty u siebie i przy okazji od nowa wpisalem kody wtryskiwaczy :619: korekty znowu zaczely sie przemieszczac wraz z kolejnymi odpalenami, tyle tylko ze ja mam korekty maxymalnie +/- 0,50mg/s :P

Pamietam ze jak wtedy wendrowaly, to na jednym bylo 2,95mg/s a reszta okolo +/- 1.00mg/s , a teraz wszystkie w miare rowniutko :619:

doszedlem tez do przekonania ze moze miec z tym zwiazek biczowanie/drzenie paska i napinacza oraz sama dwomasa :roll:

Gdzies czytalem ze wybita dwumasa tak mocno potrafi zaburzac prace silnika ze ten niechce wogule rowno pracowac na wolnych obrotach :shock:

walderama1979
19-05-2011, 12:14
Z tym kołem dwu-masowym to może być to.
Nie jest ono w super kondycji. Stukać nie stuka agonalnie.
Spróbuje sprawdzić stan kola przez otwór rozrusznika. Jeśli będzie zużyte to wymienię i zobaczę.

Korekty może i duże ale jak skompensujesz ten minus kolejnym wtryskiem który jest następny w cyklu pracy to będzie "lepiej"

Odnośnie ELM musisz próbować masz nowe auto ja się łącze poprzez opcje Ford powertrain. Jest tego dużo na forum Mondeo. Zobacz tam i poszukaj

INVERTER
20-05-2011, 13:05
Tak z ciekawosci wymienilem 4ty wtryskiwacz na taki z cieknacym zaworkiem ale ciagle teoretycznie sprawny, nie leje sie jak z kranu :p

wpisalem na nowo kod wtryskiwacza zby uaktywnic funkcje adaptacji itd.

Korekta na D skoczyla na 3.00mg/s , pozostale -0,50, -1.20, -1,30

Czyli D to 4ty wtryskiwacz :roll:

Ciekawe ze suma korekt jest zawsz bliska zeru :p

3-0,50-1,20-1,30 = 0

po 5min zgasilem i odpalilem , teraz B ma korekte 3,00mg/s
kolejne odpaleni i przeskoczylo na A i teraz caly czas na A

i badz tu mondry :?

15miniut puzniej odpalam i jest spowrotem na D. moze to blad oprogramowania, przyporzadkowuje wtryski przypadkowo :roll:

walderama1979
20-05-2011, 14:01
Na podstawie tego jak wygląda to w WDS wydaje mi się ze jest to tak:

Odczyt korekt:
"wtryskiwacz A "- cylinder 1 od rozrządu - moja sugestia
"wtryskiwacz B "- cylinder 3
"wtryskiwacz C "- cylinder 4
"wtryskiwacz D "- cylinder 2


dlaczego? Ponieważ w ekranie programowania wtrysków WDS pisze tak:

"wtryskiwacz 1 - cylinder 1"
"wtryskiwacz 2 - cylinder 3"
"wtryskiwacz 3 - cylinder 4"
"wtryskiwacz 4 - cylinder 2"

Stad myślę ze analogia przy oznaczeniu wtryskiwaczy A-1 B-2 C-3 D-4
potem musimy to przenieść na kolejność zapłonu i wyjdzie gdzie jaki wtrysk siedzi

Wiadomo ze te korekty głównie służą do stabilizacji biegu jałowego(czy to w delphi, bosch itd). Korekty do pracy w zakresie obciążeń częściowych oczywiście pośrednio też od tego zależą.
Potwierdza to odczyt z moich korekt, gdzie jeden wtrysk mocno skraca dawkę (-) następnie kolejny wtryskiwacz - kolejny zapłon jest zwiększany (+) aby to skompensować (spowolnienie walu korbowego). Dzieje się tak samo niezależnie na którym wtrysku jest największa korekta na minus.

Odnośnie pływających korekt myślę ze ma to związek z kołem dwu-masowym.
Będę chciał to sprawdzić wiec pewności teraz nie mam 100%.


Zauważyłem ze PCM ustawia korekty zaraz po rozruchu (analiza strikte po) po czym, w czasie pracy nie zmieni radykalnie strategi przerzucając korekty na inne wtryski. Robi to dopiero przy kolejnym rozruchu. Stad powiązanie zależy od jak zatelepie mu dwu-masa przy rozruchu tak PCM pomyśli ze jest coś nie tak i po każdym rozruchu mamy pełzające korekty na wtryskach.

Myślę ze walnięta dwu-masa tak ogłupia PCM ze on przesuwa te korekty na wtryskiwaczach nie potrafiąc ustabilizować tego.
U mnie mimo posiadania koła ze sprzęgłem na altku praca na jałowym nie zawsze jest jedwabista aczkolwiek nieraz mu się zdarza

chasm
20-05-2011, 14:35
Stad myślę ze analogia przy oznaczeniu wtryskiwaczy A-1 B-2 C-3 D-4
potem musimy to przenieść na kolejność zapłonu i wyjdzie gdzie jaki wtrysk siedzi

Z tą kolejnością to już nie wiem - było o tym na forum.
Jedni tak jak napisałeś, inni - że w Mondeo akurat jest po kolei od lewej...
Mam gdzieś nawet jakiegoś pdf serwisowego i tak jest chyba po kolei...

Pytanie dodatkowe - czy uruchamiając silnik pierwszy cykl (wtryśnięcie) zawsze jest na wtrysku "pilocie" (to 1 albo 4?) czy zależy "jak leży" ?

berthold61
21-05-2011, 11:21
jeśli mogę się wtrącić ale nie po to aby coś radzić tylko podam stronkę z forum peugeota tam jest koleś co kuma te silniki cr ma nic:" Luśnia " on może wam pomóc zwłaszcza że to ten sam silnik
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?action=forum

walderama1979
21-05-2011, 19:59
Mylisz się, dopiero MK IV ma silnik z PSA.

Poza tym rożne sterowania mogą się inaczej zachowywać w podobnej sytuacji.Każde ma indywidualne algorytmy (np: wykorzystanie czujnika spalania stukowego w przypadku delphi) mimo ogólnej zasady działania podobnej.

Podczas rozruchu zacznie tryskać wtryskiwacz, gdy tylko ECU odczyta sygnał z czujnika walka rozrządu(pierwszy impuls). Musze sprawdzić który to będzie. Może akurat czwarty wychodzi ale tego nie pamiętam

INVERTER możesz podać jakiego masz ECU o jakim numerze oraz jaki numer strategii?

Może niektóre wersje softu maja z tym problem?

INVERTER
27-05-2011, 20:49
Hej, zrobilem maly test wkrecajac wtryskiwacz o znacznie innym wydatku niz orginalne.

I wyszlao na to ze:

A - 4 wtryskiwacz
B - 2 wtryskiwacz
C - 1 wtryskiwacz
D - 3 wtryskiwacz , co prawdza czasem korekta przeskakiwala ale w 90% przypadkow jest wlasnie tak.

Doszedlem tez do kolejnego wniosku.
Korekta do 1mg jest ok, miedzy 1mg-2mg jest juz problem z wtryskiem i silnik bedzie nierowno chodzi powyzej 1000obr gdy delikatnie podniesiemy obroty(konczy sie korygowanie dawek dla wolnych obroto a ECU zaczyna jechac po kodzie wtryskiwacza) :570:

Korekta od 2mg-3mg to juz jest stf totalny !!! zresztom maxymalna korekcja kaczy sie na 3mg, wiec jak masz 3mg to wtryskiwacz albo sie wcale nie otwiera albo leje caly czas :570::570::570:

Pozatym mam wrazenie ze wtryski pracuja parami , 1z3 jako jedna para i 4z2 jako druga para :roll:

berthold61
28-05-2011, 09:10
zresztom maxymalna korekcja kaczy sie na 3mg, wiec jak masz 3mg to wtryskiwacz albo sie wcale nie otwiera albo leje caly czas
ale to że korekcje są różne to oprócz wtryskiwacza może być tak samo coś
1 kompresja
2 pęknięty pierścień
3 popychacze szwankują
ecu dobiera ilość wtryskiwanego paliwa na podstawie wielu parametrów między innymi stopnia sprężania i jeżeli załóżmy na 1 cylindrze masz słabsze sprężanie to automatycznie ecu zwiększa wtryskiwaną dawkę

INVERTER
28-05-2011, 12:30
ale to że korekcje są różne to oprócz wtryskiwacza może być tak samo coś
1 kompresja
2 pęknięty pierścień
3 popychacze szwankują
ecu dobiera ilość wtryskiwanego paliwa na podstawie wielu parametrów między innymi stopnia sprężania i jeżeli załóżmy na 1 cylindrze masz słabsze sprężanie to automatycznie ecu zwiększa wtryskiwaną dawkę

Racja, nie wziolem tego pod uwage, wyszedlem z zalozenia ze silnik jest na titop :570: Mysle ze korekta z tym zwiazana nie powinna przekroczyc 0,5mg !!! bo zeby bylo 3mg korekty przy 5mg potrzebnej dawki, to musialo by tych pierscieni wcale niebyc , wiec raczej obstawiam wtryskiwacz :570:

Hym , o mozna by zrobic test przekladajac wtryski medzy cylindrami i obserwowac jak sie zmieni korekta danego wtryskiwacza dla danego cylindra. to by pozwolilo stwierdzic czy poszczegolny cilinder ma wplyw na proces spalania i korekte. Ale ja tego nie bede robil :roll:

Dla ECU liczy sie tylko jedno, rowna praca silnika. A to co jest pryczyna nierownej pracy to juz go nie interesuje. Poprostu koryguje dawki i juz :mrgreen: