Zobacz pełną wersję : Tarcie opony przy skręcie


mirekzwirek
11-05-2006, 14:28
Witam, nie mogłem znalezć podobnego tematu, bo może jest zbyt błachy ale chciałbym się poradzić fachowców tzn Was :) a mianowicie kupiłem niedawno Forda Fiestę 1.3 Budget '98, i przy maksymalnym skręcie kół w prawo prawe koło a raczej opona trze o wachacz, przy skręcie w lewo w lewym kole to sią nie dzieje. Co może być przyczyną?Zła zbieżność kół?

I druga sprawa prosiłem już dwóch forumowiczów o przesłanie książki serwisowej do mojego auta ale jeszcze nie otrzymałem, więc moje pytanie gdzie znajdę filtr paliwa i powietrza w tymże modelu, bo jak narazie nie doszukałem się. Po zakupie wymieniłem olej,filtr oleju,cały płyn w chłodnicy,płyn hamulcowy no i teraz z musu tarcze hamulcowe i klocki.

A i trzecia sprawa :fcp18 to cieżko chodząca kierownica, model ten nie ma wspomagania ale kurde ona cieżej chodzi niż w maluchu.Co jest nie tak?

Z góry dziękuję za odpowiedzi wyrwałemu i cierpliwemu userowi :)

kuba
11-05-2006, 15:35
1. Moim zdaniem masz za szerokie oponki albo felgi ze złym ET, albo obie rzeczy jednoczesnie.

2więc moje pytanie gdzie znajdę filtr paliwa i powietrza w tymże modelu

Filtr powietrza jest w czarnej puszce w okolicach akumulator- cieżko nie zauważyć, w sumie to chyba tylko jedna taka duza puszka jest.

ralfo2
11-05-2006, 20:47
napisz jaki masz rozmiar opon
calkiem mozliwe ze kolo ociera o nadkole
sam tak mialem bo nadkole obluzowalo sie na jednym z mocowan i tarlo tylko przy skrecie w prawo

jesli masz szerokie opony i brak wspomagania to raczej lekko krecic sie kolkiem nie bedzie
zmien opony na 155 powinno pomoc :fcp4

mirekzwirek
12-05-2006, 13:20
dzięki za odpowiedzi, a więc faktycznie z tylu mam 155/70 natomiast z przodu 165/70.Ale o nadkole napewno nie trze ponieważ jest ślad na oponie i wachaczu jesli sie skreca na maxa w prawo.Tylko teraz pytanko jeśli to niby wina opon to dlaczego przy skręcie w lewo kolo lewe nie trze o wachacz?To mnie zastanawia :)

-waldi-
12-05-2006, 17:24
Tylko teraz pytanko jeśli to niby wina opon to dlaczego przy skręcie w lewo kolo lewe nie trze o wachacz

bo masz źle ustawiną przekładnie (środek nie jest na środku) przy regulacji zbieżności ktoś spaprał robotę.... i raczej tarcie nie jest to winą większych opon!

założe sie że masz większy skręt w prawo :)

mirekzwirek
12-05-2006, 18:27
nooo faktycznie, -waldi- masz rację skręcając w prawo mam większy skręt, podejżewałem zbieżność noo ale Ty nazwałes wadę po imieniu , za co dziękuję. Będę musiał podjechać gdzieś to zrobić, ale no właśnie gdzieś i kto wie na kogo znów się trafi.Dzięki za pomoc Panowie.

-waldi-
12-05-2006, 20:31
nie musisz!!!!!
jezeli masz zbieżność OK to tylko drążki przekręć

z prawej wkręcasz o 1 obrót drążek a z lewej wykręcasz o 1 obrót -> kąt się nie zmieni ! i powinno sie troche poprawić potem pozostanie jeszcze kierownice przestawić...

mirekzwirek
13-05-2006, 04:37
OK, zassałem z FTPa forda pdfy zrób to sam więc postaram sie to zrobić :) hmm ale co miałeś jeszcze na myśli pisząc "...potem pozostanie jeszcze kierownice przestawić", co mam w niej przestawiać. A co do zbieżności to nie mam już teraz pewności czy jest OK, nie wiem jak ja laik mam to sprawdzić. pS.dzięki za Cierpliwość :)

-waldi-
13-05-2006, 13:30
a jak masz teraz kierownicę stawioną jak jedziesz na wprost?

jeżeli tak jak powinna być to po przestawieniu drążków będzie skręcona i trzeba ja przestawić

piszesz że nie jesteś pewien co do zbieżności -> jeżeli nie ściąga, nie zdziera opon, nie jest nadsterowny itd to masz zbiezność OK jeżeli boisz sie że coś Ci nie wyjdzie to daj go na ustawienie zbieżności i powiedz żeby przestawili drążki bo koło ociera.

mirekzwirek
13-05-2006, 16:01
jade na wprost to kierownica jest tak jak powinna być czyli prosto,nie ściąga,nie ściera,nie jest nadsterowny. Dobrze zrobię jak radzisz.Dzięki.

-waldi-
13-05-2006, 18:34
to tylko drążki przestaw

Pamiętaj ile przestawisz jednego to tyle samo drugiego....

najlepiej zobacz ile masz obrotów kierownicy od max lewej do max prawej wybierz srodek i tak ustaw aby jechał prosto .....

mirekzwirek
16-05-2006, 21:30
noo wiec dałem do mechanika i zaraz mi udowodnił że w lewo miałem 2 obroty kierownicy w prawo 2.5 obrotu, noo i mówł że może być problem z ustawienie kierownicy pozniej ponieważ jest tam jakaś taśma z airbag, dodatkowo wymieniają mi gumy pod stabilizatorami, ciekawe ile mnie skroją :)

-waldi-
17-05-2006, 01:15
powinni niewiele z jakies 200zł :))

mirekzwirek
17-05-2006, 22:09
A więc skasowali mnie 285zł :( za :
-łącznik drążka stabilizatora - 50zł
-tuleja stabilizatora przedniego wew. razy 2 - 14zł
-robocizna - 220zł (wymiana gum i łacznika + ustawienie gałek tak aby nie tarło mi te koło a co za tym idzie niby bardzo problematyczne ustawienie kierownicy z airbagiem na prosto, ustawienie zbieżności)

nie pisałem tu o tych gumach ale to było okropne stukanie więc to też zdecydowałem się naprawić. I to tyle inkasowania :)

-waldi-
18-05-2006, 01:23
to jeszcze znosna cena jak za wszystko