Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Często włączający się ABS.


dr_carlos
17-05-2011, 22:56
Witam.
Szukając przyczyny stuków w Foczce wymieniłem zwrotnice które były przez kogoś rozwiercone. Kupiłem używki, oraz do prawej strony nowe łożysko, w lewej stronie łożysko zostało to używane. Problem polega na tym, że w samochodzie nawet przy hamowaniu na suchej nawierzchni co któreś hamowanie włącza się system ABS. W samochodzie zostały wymienione tarcze i klocki hamulcowe. Kontrolka od ABS gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika. Jeśli ktoś miał podobny problem lub ma jakieś pomysły proszę o pomoc.

Merkaba
18-05-2011, 15:20
Napisz czy łożysko było oryginalne czy z podróby?

mjprzem
18-05-2011, 15:36
przypuszczam ze sa rozne sygnaly z czujnikow od kola lewego i prawego i dlatego komputer mysli ze jest roznica predkosci na kołach a przyczyn moze byc kilka zaczynajac od lozyska :)

Pawelo79
18-05-2011, 18:08
objaw jak przy pękniętym pierścieniu, jak hamowanie zacznie się w miejscu pęknięcia to "sygnał sie nie zgadza" i komp wywala ABS. Sprawdź czy któryś pierścień nie jest peknięty lub po prostu zaklejony błotem

mjprzem
18-05-2011, 21:48
tak oczywiscie tak moglo by byc..jesli chodzilo by o pierscien..tylko ze focus ma to w lozysku :)

Merkaba
19-05-2011, 07:00
Właśnie dlatego pytam czy łożysko było oryginalne czy z podróby.

dr_carlos
20-05-2011, 14:41
Napisz czy łożysko było oryginalne czy z podróby?

łożysko MB zamieninik Niemieckiej firmy
Pierścień jest chyba w środku łożyska.
Odległości na czujnikach sa takie same, komputer nie pokazuje błędu.

dr_carlos
21-05-2011, 06:29
Może wymienię łożysko w lewej stronie na takie samo jak włożyłem w prawa stronę??
Co myślicie??

dr_carlos
21-05-2011, 06:31
przypuszczam ze sa rozne sygnaly z czujnikow od kola lewego i prawego i dlatego komputer mysli ze jest roznica predkosci na kołach a przyczyn moze byc kilka zaczynajac od lozyska :)
Piszesz że przyczyn może być kilka... podsuń jeszcze jakies pomysły razem pewnie coś zaradzimy. Pozdrawiam.

mjprzem
21-05-2011, 16:33
teoretycznie nie powinno byc problem z innym lozyskiem bo niemozliwe byloby aby ktos wypuscil zamiennik lozyska ktory niespelnialby najwazniejszego punktu jesli chodzi o ABS i zgodnosc z oryginałem bo kazda czesc musi byc zatwierdzona i musi miec swoj certyfikat ze jest zgodna.

Ale moze łożysko byc zle zalozone lub zanieczyszczony lub jeszcze uszkodzony czujnik ABS.

Mysle ze to są pierwsze punkty do sprawdzenia.
Dlatego komputer dostaje rozne sygnaly z predkosci od czujnikow i mysli ze jedno z kol sie blokuje i sie przed wczesnie uruchamia.

tomiscorpio
22-05-2011, 13:52
ustalmy tylko najwazniejsza rzecz , czy przy lekkim hamowaniu cos sie dzieje , czy jak gwaltownie hamujesz. Bo piszesz ze nie zawsze.

Bo na suchym tez abs sie wlaczyc moze tutaj jedno z drugim nic nie ma.

jakby jakies roznice byly to wywali blad absu , tak samo jak sie na hamownie pojedzie , to zaraz abs sie pali.


Wymienione tez klocki i hamulce tutaj tez moze byc problem jak cos zle jest zmontowane , albo tez opcja taka jest ze hamulce zrobily sie duzo mocniejsze a opony juz lipne i abs ma co robic.

dr_carlos
23-05-2011, 12:48
ustalmy tylko najwazniejsza rzecz , czy przy lekkim hamowaniu cos sie dzieje , czy jak gwaltownie hamujesz. Bo piszesz ze nie zawsze.

Bo na suchym tez abs sie wlaczyc moze tutaj jedno z drugim nic nie ma.

jakby jakies roznice byly to wywali blad absu , tak samo jak sie na hamownie pojedzie , to zaraz abs sie pali.


Wymienione tez klocki i hamulce tutaj tez moze byc problem jak cos zle jest zmontowane , albo tez opcja taka jest ze hamulce zrobily sie duzo mocniejsze a opony juz lipne i abs ma co robic.

Dzieje sie tak i przy lekkim i przy mocniejszym hamowaniu. Kontrolka sie nie zapala. Na kompie nie pokazało błędu. Opony nowe. Klocki tarcze nowe. Łożysko prawe Nowe.

Jak mi sie załączy abs to wtedy puszczam hamulec i hamuje jeszcze raz wtedy udaje mi sie zahamowac bez abs-u, chociaż nie zawsze.
jeśli jeszcze jakies pytania to prosze pisać. Musze to Zrobić.

mjprzem
23-05-2011, 13:45
to skup sie na czujniku i lozysku ktore wymieniales... rozbierz jeszcze raz i porownaj ze starym... upewnij sie ze jest ok zalozone bo co prawda u siebie nie zmienialem jeszcze ale chyba mozna na odwrot zalozyc lozysko wiec sprawdz kolory na pierscieniach lozyska.

mjprzem
23-05-2011, 14:01
jeszcze taki pomysl choc tego niemoge potwierdzic ale wydaje mi sie ze:

jadac na prostej drodze i hamujac na wprost samochod bedzie znosilo w strone gdzie niewymieniales lozyska bo tam hamulec bedzie mocniej hamowaj jak tam gdzie jest uszkodzony czujnik lub lozysko.

Mozesz to sprawdzic i potwierdzic...?

Rozumiem ze wczesniej nigdy cie nie znosilo podczas hamowania?

dr_carlos
28-07-2011, 09:33
Okazało sie że łożysko było źle założone lub wbijane młotkiem bo czujnik na łożysku sie całkowicie rozsypał i dlatego był taki efekt. mjprzem dzięki za trafne podpowiedzi. Autko śmiga i juz nie mam problemów z ABS-em