Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Woda na dywaniku pasażera:(
Postanowilem zalozyc nowy post na ten temat, poniewaz jak sie przekonalem jest to powazny problem do ktorego niechetnie przyznaje sie producent.
Znalazlem kilka post'ów na temat 'woda ... focus' ale temat wody w focus'ie jest haotycznie porozrzucany po roznych tematach
Opis Problemu
Po stronie pasazera na przednim dywaniku ( i nie tylko ) po deszczeu znajduje sie woda
moj przypadek
U mnie wszystko sie zaczelo od wymiany przedniej szyby w ASO. Potem zostalo zrobione:
1. dokladniesze uszczelnienie specjalna guma (lepka mazista guma ) podszybia po stronie pasazera (guma pomiedzy szyba i podszybiem)
2. dodano mase uszczelniajaca wokol otworu na ktory jest mocowana ramka na ktora wchodzi filtr powietrza
3. zalozono jeszcze nowe podszybie, aby wyeliminowac ze moze to stare jest juz "zuzyte"
Ostatmio musialem postawic Focus'a pod chmurka, tak sie pechowa zlozylo ze cala noc lalo i rano w aucie mialem jeziorko po stronie pasazera z przodu i
takie samo jeziorko po stronie pasazera z tylu. CZY MOZE TYLE WODY NAKAPAC PRZEZ FILTR POWIETRZA ?. Poza tym przeciez podszybie ma specjalna rynienke
ktore POWINNA chyba wylapywac wode ktorej uda sie dostac pod podszybie .
Dzwonilem po innych serwisach w 2 wypadkach powiedzano mi ze jest jeszcze mozliwa jedna przyczyna . Podczas zakladania/wklejania nowej szyby, w
kleju ktory jest pomiedzy szyba a ramka w ktora sie ja wkleja moglo powstac szczelinka.
Poniewaz w serwisie juz prawie rozkladaja rece mam jeszcze umowiona jedną ( 6-tą ) wizyta, dlatego wydaje mi sie ze chyba musze zaczac liczyc na siebie
dlatego szukam pomocy na forum.
W innym post'cie znalazlem ze przyczyna moze byc obudowa nagrzewnicy i/lub obudowa parownika
1. Czy moglby mi ktos wyjasnic co to jest obudowa nagrzewnicy przecieki przez obudowę nagrzewnicy. (cyctat z MARIO82)
2. Czy moglby mi ktoś wyjasnic co to jest obudowa parownika
przecieki będą przez obudowę parownika.
dodatkowe materialy na ten temat, moze komus sie przydadza, w moim przypadku niestety nie pomogły
1. kilka porad popartych zdjeciami (http://www.mirez.co.uk/WaterProbs.htm)
2. inny opis (http://www.fordforums.com/showthread.php?t=65752) gdy tylko dostane potwierdzenie rejestracja na FordForum.com dolacze zdjecia, ktore w tym post'cie sa dostepne po zalogowaniu
3.wyniki zapytania na Google (http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Water+ingress+into+the+passenger+footwell+ford&lr=)
4.13th Aug 2003, 22:44
I have a 2000 Ford Focus with a water leak on the front passenger side floor board. It is coming from around the air intake vent underneath the dashboard on the left side of the passenger compartment. It has always come from that spot and I have had the water leak verified multiple times by service advisers and service managers, but always get the car back with the comment that leak could not be replicated or leak is fixed. I have even had the dealership tell me they could not find the leak after dropping it off with it actively leaking. They have replaced the plenum cover and cowl panel multiple times, inspected various things for damage, checked all tubing, checked fire wall for burn holes, checked a/c for leaks by running it for several hours multiple times, resealed roof seam and windshield, resealed seam between cowl and windshield, and finally replaced the windshield... and it still leaks. After 9 service visits to the dealership (just for the h20 leak), countless waisted hours going round and round with the service manager and the worthless people in customer service, and over 50 days in the shop for water leak, recalls, and every other problem under the sun, Ford has finally agreed to send me a dispute settlement board application for outside arbitration. The worst part about this is that Ford knows this is a problem, as the service manager told me that the regional rep. knows this is a problem with the 2000 Focus, but they don't know how to fix it. Also, it is an intermittent problem and only seems to happen after driving in heavy rain, but will leak for hours afterwords, sometimes enough to saturate the floorboard immediately and sometimes its just a trickle. If anyone would like to talk more about this problem and their experiences with Ford about it, please e-mail me at aschaffle@radford.edu. I have also looked into the Magnuson-Moss Warranty act and Uniform Commercial Code, but have not gotten very far with either without a lawyer.
Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi
and_f
Woda może jescze przedostawać się przez antenę. Otwór od anteny znajduję się dokładnie tam gdzie jest lampka oświetlenia. Wymontuj lampkę i sprawdź co się tam dzieje. Czasami pod uszczelkę dostają się różnego rodzaju nieczystości i bardzo często przecieka.
Po wymontowaniu lampy, odkręć anteną, oczyść dokłądnie uszczelkę, daj silikon i zakręć. Ale zrób to dopiero jak stwierdzisz, że jest to przyczyną.
Sprawdzenie jest bardzo proste.
No to sprawa wygląda dość poważnie.
W moim mondku na szczęście po ponownym wklejeniu szyby woda nie leci.
A w moim widać było normalnie biały osad (ścieżkę) którędy woda sobie spływała - poszukaj może to rozjaśni sytuację.
A w Peugeocie 306 miałem sytuację jak opisuje JAB02, wyczyściłem, zasilikonowałem i przestało. Tylko z anteny za dużo nie ciekło.
Witam,jezeli wystepuje to tylko po deszczu to nagrzewnice i cala reszte mozesz sobie odpusic
Podjedz gdzies gdzie masz mozliwosc podlaczenia wezw z woda,lub karcher wsiadz do srodka a druga osoba niech leje na szybe dzwi itp.Siedzac w srodku popatrz co sie dzieje,moze cos zauwazysz.
Pozdrawiam powodzenia
A po co wodą. Bardziej skuteczny jest sposób na sprężone powietrze i papier toaletowy. Od środka podkleić - jednym końcem, wzdłóż całej szyby papier toaletowy, ale nie w całości lecz w takich 10 - 15 cm kawałkach.
Wężem ze ze sprężonym powietrzem od zewnątrz mm po mm sprawdzać wzdłuż całej uszczelki szyby i obserwować papier toaletowy.
junior 007 07-08-2007, 22:18 Nie przejmuj sie , w mojej foce zawsze po wiekszym deszczu jest troszeczke wody od pasażera , wydaje mi sie ze leci gdzies z pod maski.
PUNKT dla JABO02, Twoj pomysl z papierem toalatowym powinien byc opatentowany !!!.
Jeszcze tego nioe sprawdzilem ale od razu wydaje sie w genialny, na pewno to sprawdze, Dzieki,
tymczasem
cd. 'Focus - woda pod nogami pasazera'
... moja juz 6-ta wizyta w serwisie gdzie wymienili szybe. Tym razem poprawiono
1. poprawiono przewody od klimatyzacji ktore wchodza do kabiny, poprawiono w ten sposob aby spadek byl na zewnatrz a nie jak bylo w kierunku do kabiny
2.doszczelniono jeszcze raz podszybie[/b]
Rezultatem tego jak sie pewnie domyslacie ==> Po pierwszym umyciu auta okolo ćwiartki szklanki wody na gumowym dywaniuku.
3. ciagle nie chcą wyciac szyby i ponownie wkleic nowej, gdy tymaczasem juz chyba tylko to zostalo do zrobienia. Nie upieram sie jak na razie aby to zrobic bo nierozumiem, nawet gdyby byly szparki w kleju, to przeciez jest jeszcze uszczelka na ktorej jest osadzona szyba, jak przez szparki w kleju moze sie dostawac woda do kabina, a dokladnie plynac po sciankach przewodow nawiewowych, i dlaczego akurat po stronie pasazera ???, zbyt wiele pytan, ....
Potem sam lałem (ale sie nie zalalem choc mailem na to ochote) i zauwazyłem co tez powiedzieli mi w serwisie ze:
Woda sączy się NIE W KANALACH NAWIEWOWYCH ale NA ZEWNATRZ, PO SCIANKACH TYCHZE KANALOW, kropla po kropli.
Zamowilem "Sam naprawiam Ford Focus", musze sie dowiedziec jaki jest uklad tych kanalow i jak sa rozprowadzone, moze wiecie, jesli tak to prosze o podpowiedzi.
Z drugiej strony skoro problem powstal po wymianie szyby w ASO to czy nie powinienem wymagac aby ASO usunelo ta usterke ???
Tez pracuje w penym sensie jako serwisant tylko dbam o inny sprzet niz auta ale jak mam jakis proble to tak dlugo go draze az znajde przyczyne, dlatego troche nie rozumiem ze ASO rozklada ... czy naprawde wszyscy wysokiej klasy specjalisci wyjechali za granice ???.
odnosnie odpowiedzi Junior_007
Nie przejmuj sie , w mojej foce zawsze po wiekszym deszczu jest troszeczke wody od pasażera
... naprawde dziekuje ze chcesz mnie pocieszyc i uspokoic, ale jak mam sie nie przejmowac skoro wywalilem na auto wszystki moje oszczednosci, i po 2.5 lat uzytkowania, po wymianie szyby w ASO Autoryzowanym !!!, nie u Pan Gienka ( z całym szacunkiem dla serwisów tego typu - bo sa to naprawde WIELCY specjalisci, ktorzy z podtawowym sprzetem potrafia wiele , a przy okazji szukam Car Diagnostic Interface do Focus'a moze wiecie gdzi to mozna kupic ( software+kabelek ).
woda pod nogami pasażera
pierwszy raz- wczoraj. Wracałem po totalnie wielkich kałużach (max50 km/h), nie jest to żaden przeciek z szyby jak również z drzwi, ponieważ nigdy podczas deszczu mi sie nic takiego nie przytrafiło.
maxymalnie mokra wykładzina (3cm wody na niej) i nic więcej, może ktoś ma jakiś pomysł którędy ta woda mogła sie dostać, bym mógł zapobiec temu następnym razem.
jak również chciałbym zażyć info na temat jak wysuszyć tą wykładzinę (i wszystkie gąbki pod nią) ... wydostanie jej to jak wymontowanie wszystkiego ze środka- łącznie z panelem pomiędzy siedzeniami- może jest jakiś łatwiejszy sposób....
pozdrawiam
:fcp14
piffqo - ja w moim mondku dostawałem się od listwy progowej i chyba to jest najłatwieszy sposób dało się to wszystko poodsłaniać i wysuszyć, ale czy foka się "zgodzi" na taką czynność :fcp4
piffqo, a moze w upalny dzien wystawic go na slonce z otwartymi dzrzwiami?
mialem taki sam problem z woda,ktora przez przypadek odkrylem w moim nowym aucie,gdy zajzałem pod dywanik od strony pasażera odczytując numer VIN ,a tam jeziorko.Napchałem suchych gazet przez otwór w dywaniku i zmieniałem systematycznie ,aż podeschło.Jednak to nie poskutkowało mimo,że nie padał deszcz,ale klima chodziła.Pojechałem do serwisu i okazało się,że to z klimy z parownika woda skraplając się zamiast na zewnątrz dostawała się do środka.Obecnie mam spokój z WODĄ.
POZDRAWIAM może macie takie sam problem :fcp11
no nic postaram sie dziś coś porozkręcać w tym maleństwie. :fcp12
jak już stwierdziłem by mieć swobodny dostęp do osuszenia wykładzin
(słonce odpada, próbowałem już- te gumowe gąbki pod wykładzinami niezbyt dają się osuszyć na słońcu)
muszę usunąć siedzenie jak również panel pomiędzy siedzeniami- mam nadzieję że to nie będzie zbytnio skomplikowane, jeżeli ktoś już to robił i ma jakieś rady proszę o pomoc z góry dzięki. :fcp14
pozdr...
EUREKA !
znalazłem przeciek po 4 godz. wnikliwego szukania.
ale do rzeczy ...
wsaidamy do auta podczas gdy druga osoba leje po szybie umiarkowanym prysznicem. Po stronie pasażera ( teraz przyszło mi do głowy że nie sprawdziłem drugiej strony ) delikatnie odchyliłem maskownicę, która maskuje miejsce styku szyby z karoserią / słupkiem auta. Najlepiej widać w nocy przy pomocy latarki. Widzimy wtedy prawie całą linię styku szyby z karoserią a dokładnie wygląda to tak :
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu - uszczelka
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS - szyba
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu - uszczelka
kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk - klej około 3 mm, choć nie na całej długości jest taka sama warstwa kleju
widać wtedy jak na dłoni jak krople wielkości około 1 [cm] !!! lecą jadna z adrugą wzdłuz lini styku szyba-karoseria. Potem jest długo nic i po około 10 - 15 min pojawia się woda na krawędziach Dmuchawy a następnie na po kolejnych 5 min jest już na dywaniku pod nogami
Mam nadzieję że to jedyny przeciek i po ponownej wymianie szyby będzie OK.
Przy okazji znalazłem pewnien prosty sposób jak sprzwdzić czy przeciejk jest przez filtr kabinowy
1. odkrecamy 3 srubki mocujące schowek
2. odczepiamy teleskopik
3. zdejmujemy cały schowek
teraz widać całą dmuchawę
4. przyciskiem Obieg Wewnętrzny otwieramy przesłonę w dmuchawie, która odcina dopływ powietrza z zewnatrz,
5. teraz ponownie ja otwieramy tym przyciskiem ale równoczesnie blokujemy paluchem aby nie zamknęła się całkowice
7. teraz swiecąc latarką widzimy kanał wlotowy powietrza do komory dmuchawy
8. teraz druga osoba leje po szybie, oczywiscie wodę a my patrzymy czy nie pojawi się ta woda w tym wlocie.
pozdrawiam i życzę ZERO usterek.
spoxs ja właśnie rozkręciłem cały samochód, mam w środku tylko kierownicę i niezbędne przyrządy do jazdy (3pedały, biegi itp) następnie wylałem hektolitry wody na samochód lejąc z każdej strony i pok każdym chyba kątem, woda sie nie pojawiła tym razem, a kilka dni temu było jej w brud, NIE MAM POJĘCIA CO I JAK.... na dziś się poddaję :fcp4
Kiedy pieerwszy raz myłem swą foczkę postawiłem ją pod górę i po umyciu miałem cały dywanik mokry.Na pewno gdzieś się lało .Wysuszyłem przy pomocy ciepłych dni.Ale przy następnym myciu postawiłem auto z góry i ZERO wody.Teraz też staram się aby auto był zaparkowane odpowiednio, ale woda nie pokazuje sie na szczęście.
iffqo - ja w moim mondku dostawałem się od listwy progowej i chyba to jest najłatwieszy sposób dało się to wszystko poodsłaniać i wysuszyć, ale czy foka się "zgodzi" na taką czynność :fcp4
zgodzi się, sam tak suszę. Dzisiaj to już chyba 6ty raz w przeciągu 2ch miesięcy.
Mam kombi, żeby dobrze wysuszyć w ciągu jednej nocy to demontuję :
-prawą osłonę słupka przedniego - ta obok deski rozdzielczej - + ten trójkącik przy nogach
-próg pasażera przód i tył
-odchylam dolną maskownicę słupka środkowego
-wyczepiam boczne listwy z tapicerką
-fotel pasażera
-mocowanie pasa bezpieczeństwa pasażera na dole słupka
-mniejszą część siedziska tylnej kanapy
tapicerkę razem z wygłuszeniem podnoszę, do pionu mocuję pasem gumowym do kierownicy, unoszę i podpieram wygłuszenie części pod nogami pasażera. Do auta wstawiam termo grzejnik otwieram lewą szybę pasażera. Auto zostaje w garażu na noc jak przychodzę rano mogę składać wszystko - ok 10 minut..
Jak nie znajdę skąd to przecieka (a szukam...) to chyba pourywają się lub wyrobią mocowania progów i innych elementów choć ostatnio po suszeniu to nawet tego nie zakładam..
ok, właśnie wyinstalowałem wszystko co zostało w samochodzie, nie mam już siedzeń-
Po całkowitym usunięciu wykładzin okładzin itp dywaników gumowych stwierdzam iż woda do mojego fokusa nie dostaje się przez źle zainstalowaną szybę jak również inne opisywane wyżej formy przecieków.
:569:
Fokus orginalnie posiada otwory po obu stronach samochodu zaraz przed tylnymi siedzeniami, są one umieszczone ok 2-5 cm ponad podłogą (patrząc od środka w kierunku okien) Te otwory są pozaklejane kawałkami skóry -czarnej w moim aucie.
po przejechaniu dużej kałuży z prędkością ok 25mil na godzinę pojawiła sie w tych otworach woda- szczególnie po dodaniu gazu. Równie szybko znikła jak się pojawiła, max 10 sekund.
Jedna z tych skórzanych naklejek dość mocno przecieka (szklanka wody po 10 metrowej kałuży)
proponuje zaklejenie tych że właśnie otworów dobrą taśmą izolującą. Jeżeli nie pomoże, szukaj innych usterek.
MAM NADZIEJĘ ŻE TO KONIEC MOKRYCH DYWANIKÓW W MOIM AUCIE, JAK RÓWNIEŻ IŻ TROCHĘ POMOGŁEM
dzięki za rady- naprawdę pomocne.
:fcp14
a z suszeniem skorzystam z rad- cieple dni, jak również dopomogę sobię syszarką mojej dziewczyny itp. :fcp12
Witam,
Zauważyłem ze po umyciu focusa na wycieraczce pasażera pojawiła się woda(chyba kapała z nawiewu) Pokrętło nawiewu było ustawione na szybę i nogi. Czy możliwe jest ze woda poleciała mi przez filtr pyłkowy i dalej przez kanał wentylacyny? Dodam jeszce ze myłem karcherem a osłona pod szybą troche odstaje...
prezes81 10-01-2008, 14:28 WITAM!
MIALEM PODOBNY PROBLEM I WODA WCIEKALA MI POMIEDZY SZYBA A PLASTIKOWA OSLONA FILTRA PYLKOWEGO.PRAWDOPODOBNIE WCZESNIEJ BYL ZLE WYMIENIANY FILTR PYLKOWY (KTOS ZDJAL CALA OSLONE Z FILTRA).JA U SIEBIE DALEM POMIEDZY OSLONE A SZYBE KLEJ DO SZYB I ZAKLEILEM TAśMą NA PARE GODZIN DO WYSCHNIECIA I JEST TERAZ WSZYSTKO OK! SPROBUJ MOZE TO TO :fcp2
sapienti 10-01-2008, 16:32 Jest jeszcze jedna mozliwość, obserwuj czy nie ubywa ci płynu chłodzącego, jeśli tak to rozszczelniła się nagrzewnica. Demontaż dramatyczny, w warsztacie cały dzień roboty (sto tysięcy wkrętów i zatrzasków).
Moj przypadek jest wprost rewelacyjny
wlasnie zabieram sie 3-ci raz do osuszania kaluzy u pasazera.
Nie byloby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, ze tydzien temu podkleilem podszybie pasazera i jezdzilem szczesliwy ze jest sucho.
I faktycznie bylo.
Gorna czesc wygluszenia - ktora zawsze byla najbardziej mokra - juz jest sucha - znaczy to ze nie cieknie z gory, spod komina, czy obudowy dmuchawy.
Woda zebrala sie na zalamaniu podlogi w miejscu gdzie pozioma przechodzi w skos do gory. - idealnie pod nogami. Nie ma jej duzo, ale ewidentnie wiecej niz tydzien temu.
Pomacalem wiec wygluszenie wokol plamy - wszedzie jest sucho. Woda jest na srodku. Wiem co teraz myslicie - mam dziure w podlodze. No wi wlasnie nie mam ! Nigdzie nie widac.
Wniosek - ze woda plynie skads waskim strumieniem... Tylko skad.
Prosze pomozcie
może nie do końca jest podklejona i woda jeszcze gdzieś tam sie przedostaje? Spróbuj przykleić jakąś mocną taśmę klejąca na szybę i podszybię tak zeby woda nie wpadała pod podszybie. Jak problem zniknie tzn ze 3ba uszczelnić. Jak nie to moze leci Ci spod szyby:/ Ja czekam aż bedzie sucho i jade do znajomego to przykleić. Pozdro
Mannieek 27-01-2008, 10:57 Dołączę sie do pytania te podszybie mocowane jest na plastikowych kołkach czy można je dokupić i założyć żeby lepiej dolegało ??
Mannieek 27-01-2008, 11:05 znalazłem
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,0 ... 778,0.html (http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,411778,0.html)
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,0 ... 150,0.html (http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,516150,0.html)
Google pomaga :D
Krotki update na temat powyzszego.
Pol soboty zajelo mi rozebranie i wysuzenie plus zlozenie spowrotem.
Przeciek nadal nie zostal zlokalizowany. Wszedzie jest tam lita blacha, w ktorej nie ma dziury, zas wyciek z gory wykluczam.
Woda musialaby przyplynac z gory, a gorne partie wygluszenia sa suche.
Tymczasem doszczelnilem loctite'em Laczenia (zasmarkania) - zobaczymy.
Zlozylem wszystko i obserwuje ;)
Na razie jest sucho - a padalo przez 2 dni non stop. Ciekawe jak pod spodem.
Jesli leci - Pozostaje tylko jedna opcja - przeciek po stronie drzwi - gdzies pod blotnikiem, po nadkolu do wewnatrz.
Na razie jednak zbyt zimo zeby takie eksperymenty przeprowadzac. Wiosna lub latem rozbiore calosc i bede polewal wiadrem. Zreszta i tak tapicerke trzeba wyprac, wiec mexyk z wyjmowaniem siedzen itd.
Najwazniejsze ze juz kaluzy nie mam i nie smierdzi po wyschnieciu.
Jesli pojawia sie jakies sugestie - bede wdzieczny.
sapienti 01-02-2008, 16:56 peroo, jest jeszcze mozliwość wycieku z nagrzewnicy, jeśli byłaby nieszczelna, idealnie pasowałoby to do twojego opisu.
Sprawdzenie jednak jest czasochłonne, skomplikowane, jeśli nie robi się tego samego - kosztuje sporo.
Teoretycznie powinno wtedy jednak ubywać czynnika chłodzącego.
peroo, jest jeszcze mozliwość wycieku z nagrzewnicy, jeśli byłaby nieszczelna, idealnie pasowałoby to do twojego opisu.
Sprawdzenie jednak jest czasochłonne, skomplikowane, jeśli nie robi się tego samego - kosztuje sporo.
Teoretycznie powinno wtedy jednak ubywać czynnika chłodzącego.
E tam skomplikowane. Może troche ryzykowne. Paluch do mokrego i na jezyk. Nie połykać! Wypluć! Jeśli słodkie (w zasadzie słodkawe) to prawdopodobnie płyn chłodniczy.
pawelkaz 12-08-2008, 19:34 and_f, Witaj!
I jak zakończyła się Twoja przygoda z przeciekiem? Ja dzisiaj odkryłem u siebie coś podobnego - w czasie deszczu spod schowka ciurkiem lała się woda na podłogę pasażera. Zacząłem oglądać okolicę - jedyne co znalazłem, to słabo przylegający plastik do przedniej szyby od zewnątrz (to chyba się nazywa podszybie?). Niemniej, pod spodem nie widziałem śladów wilgoci, a przy takiej strudze to chyba coś powinno się pokazać? Filtr pyłkowy też był suchy; poprzedni właściciel wymieniał go bardzo często - może coś uszkodził? Nie wiem, co o tym myśleć.
Pozdrawiam,
Paweł
korek007 13-08-2008, 10:35 ... w czasie deszczu spod schowka ciurkiem lała się woda na podłogę pasażera. Zacząłem oglądać okolicę - jedyne co znalazłem, to słabo przylegający plastik do przedniej szyby od zewnątrz (to chyba się nazywa podszybie?)...
Witam
Słabo przylegajace podszybie nie jest powodem przeciekania wody. Sprawdź uszczelkę pod filtrem kabinowym.
Pozdrawiam :fcp29
pawelkaz 13-08-2008, 13:30 korek007, A jak się tam dostać w miarę wygodnie? Trzeba też ściągnąć podszybie od strony kierowcy?
Pozdrawiam,
Paweł
korek007 14-08-2008, 07:42 korek007, A jak się tam dostać w miarę wygodnie? Trzeba też ściągnąć podszybie od strony kierowcy?
Pozdrawiam,
Paweł
Witam
Podszybie trzeba sciągnąć. Nie wiem, czy w foce po lifcie jest tak samo jak w mojej przed liftem, gdzie trzeba wykrecić wkręt łączący dwie części podszybia, wyjąć plastikowy kołek, w który jest wkręcany ten wkręt, odczepić zaczepy w przedniej części podszybia i wyciągnąć podszybie z dwóch spinek od strony szyby. W mojej foce podszybie odstaje cały czas od szyby (teraz trochę mniej po wymianie tych spinek), ale nawet podczas najwiekszej ulewy nic nie przecieka do wnetrza.
Niedawno (może na początku lipca) któryś z forumowiczów pisał waśnie o wymianie tej uszczelki. Spróbuj poszukać na forum.
Pozdrawiam :fcp29
Pawelkaz,
U mnie wystarczy podszybie od strony pasazera zdjac, a trzyma sie tylko na na jakichs dwoch plastykowych zatrzaskach ktore mozna jednym palcem odpiac jak sie podniesie maske. Tylko nie zapomnij wycieraczek pionowo ustawic :fcp27
I oczywiscie dobrze wyczyscic i zasilikonowac :fcp26
pawelkaz 16-08-2008, 11:13 Dzięki. Spróbuję powalczyć jak skończy padać. Leje już od dwóch dni :fcp5
Pozdrawiam,
Paweł
Czytam tak sobie te posty i nie będę ukrywał ,że to równiez mnie dotyczyło (mam nadzieje). tezlała mi sie woda od strony pasazera - posiłkowałem się Waszymi opisami i podjąłem wszelkie możłiwe działania. Wymontowanie foteli , całej wykładziny - odkręciłem wszystko co było mozliwe, łącznie z wentylatorem nadmuchu, podszybiem.A swoją droga ile miejsca we Foczce bez siedzeń :fcp2 . Po zmontowaniu kilka prób i do tej pory sucho. Wydaje mi sie ,ze woda dostawała się przez nieszczelne mocowanie filtra pyłkowego. Po okręceniu dało się zauwazyć, że uszczelka przepuszca wode. Wyczysciłem wszystko, wysuszyłem suszarką blache , odtłuściłem rozpuszczalnikiem i połozyłem silikon (akurat miałem taki do uszczelniania na wysoką temperaturę) ale pewnie taki jest nie potrezbny. W kazdym razie zdał egzamin. Patrząc na rozebrane autko to wydaje mi sie ,że nie powinno w innym miejscu cieknąć. Może komuś z podobnym probleme to pomoże. Pozdrawiam
pawelkaz 17-08-2008, 11:00 Dzięki. A jak wyjąłeś podszybie? U mnie jest mocowane na dwa kołki (Focus X100, 2003), zaczepy od strony komory silnika plus uszczelnienie złączenia z szybą. Obluzowałem wszystko i nie mogę dalej tego podszybia wyciągnąć, jakby coś tam jeszcze trzymało. Boję się mocniej szarpać żeby czegoś nie urwać. Może trzeba dodać jakiś sprytny ruch?
korek007 17-08-2008, 11:09 Dzięki. A jak wyjąłeś podszybie? U mnie jest mocowane na dwa kołki (Focus X100, 2003), zaczepy od strony komory silnika plus uszczelnienie złączenia z szybą. Obluzowałem wszystko i nie mogę dalej tego podszybia wyciągnąć, jakby coś tam jeszcze trzymało. Boję się mocniej szarpać żeby czegoś nie urwać. Może trzeba dodać jakiś sprytny ruch?
A zobacz, czy dwie części podszybia nie są polączone wkrętem (na środku). Najpierw postaw wycieraczki w pion, bo bez tego nie widać. Jeżeli będzie tam wkręt, to go wykręć i wyciągnij plastikowy kolek.
Powodzenia :fcp29
pawelkaz 17-08-2008, 12:38 Patrzyłem, nie ma żadnego wkręta. Po prostu podszybia zachodzą na siebie. Swoją drogą - przy nieszczelności obudowy filtra on sam też zamaka? Byłem w stanie dotknąć dłonią filtra - jest suchy.
korek007 17-08-2008, 20:04 Patrzyłem, nie ma żadnego wkręta. Po prostu podszybia zachodzą na siebie. ......
Widocznie po liftingu jest inaczej. Ja mam foke sprzed liftu.
Pozdrawiam :fcp29
przemal00 18-08-2008, 13:41 Witam
Problem z cieknięciem na podłogę zniknął po wymianie filtra kabinowego, podszybie w dalszym ciągu stare nie przylegające do szyby. Jednak zauważyłem inną rzecz: Po ulewnym deszczu zbiera się woda ( chyba w progu ) i
przy manewrach słyszy się jej chlupotanie, przy ostrym hamowaniu wylewa się w przedniej części progu.
Skąd tam woda ???
Pozdrawiam
Ja mam dokladnie ten sam rocznik i w czwartek walczylem z tym uszczelnianiem. Jest zaslepka pomiedzy jedna a druga czescia podszybia i pod nia jest wkret, ktorego trzeba sie pozbyc. Nawet jesli nie ma wkreta, to i tak trzeba druga czesc podszybia podwazyc, bo od drugiej strony tej dziurki na wkret jest cos a la kolek rozporowy, ktory przechodzi rowniez przez zaczep w tej czesci podszybia, ktora chcemy usunac, zeby wymienic filtr i uszczelnic. Bez tego to faktycznie bedzie 'cos trzymalo' :P
Pozdrawiam i powodzenia :D
pawelkaz 20-09-2008, 12:55 Uzbrojony w informacje w końcu pojechałem do mechanika. Okazało się, że trzeba było dodatkowo zdjąć ramiona wycieraczek żeby usunąć obydwa podszybia. Wyjął obudowę filtra pyłkowego, oczyścił, założył z powrotem, a miejsce połączenia zasilikonował.
W tej chwili ani kropli w kabinie nawet podczas ulewnego deszczu.
Koszt usługi: 40 zł
Pozdrawiam, dzięki za podpowiedzi
Paweł
witam...mam w escorcie na samym środku podszybia czarną prostokątną klapkę o wymiarach jakieś 25cm na 10 o ile pamiętam. Jest to przykręcone na 3 wkręty, ale widać też bułę silikonu dookoła. Czy to jest aby filtr pyłkowy? Do czego on?
pawelkaz 21-09-2008, 21:28 Hmm, Escorta nigdy w życiu nie widziałem pod maską, więc nic na ten temat Ci nie powiem. Filtr pyłkowy filtruje powietrze dochodzące do kabiny - jest mniej kurzu, zapewne też mniej pyłków roślin, być może alergicy lepiej się czują. Swoją drogą, czy ktoś to sprawdzał?
Pozdrawiam,
Paweł
ja w tym escorcie po Niemcu miałem wszystko na odwrót. Wielu się skarży na stęchliznę idącą z kratek, a w moim zastanym w ogródku aucie właśnie nic nie śmierdzi. Ale nawiew jest jakiś słaby, bo 1 to prawie nic, 2 co nieco a 3 dopiero słychać że coś wieje. Z innymi autami nie równa się nijak, w np P306 na 3 biegu tak daje, że powietrze wpycha kozy z powrotem do nosa...dlatego dociekam po co filtr ten i czy ma wpływ na siłę nawiewu a nie jego aromat.
Ktoś będzie wiedział i napisze to dzięki z góry dobrzy ludzie. I pozdrowienia.
ma wpływ na siłę, im bardziej zasyfiony, tym mniej powietrza przepuszcza do wentylacji samochodu i dmuchawa chodzi "w próżni"
ooo, i o to chodziło. Dzięki !
Witam!
dołączę się do tematu z tym że w moim przypadku jest znany temat podszybia i nie chodzi o nie lecz o wodę która się pojawia na dywaniku lecz pasażera siedzącego z tyłu po prawej stronie. najdziwniejsze jest to że woda się raz pojawia a raz nie, nawet na myjni specjalnie wodą lałem na drzwi i nic się nie pojawiło zaś po deszczu gdy auto stoi woda się pojawia. czy ktoś wie czy z tyłu kombi 2000r są jakieś odpływy wody, wentylacji czyu czegoś którędy by mogła się ona dostawać? co sprawdzać i jak?
pozdrawiam
Witam
peroo, jest jeszcze mozliwość wycieku z nagrzewnicy, jeśli byłaby nieszczelna, idealnie pasowałoby to do twojego opisu.
pomysl niezly, ale gdyby byl przyczyna to juz dawno nie mialbym zadnego plynu w ukl chlodzenia. Tymczasem jest stan - dokladnie taki jak powinien byc. Dzieki ;)
... w czasie deszczu spod schowka ciurkiem lała się woda na podłogę pasażera. Zacząłem oglądać okolicę - jedyne co znalazłem, to słabo przylegający plastik do przedniej szyby od zewnątrz (to chyba się nazywa podszybie?)...
Witam
Słabo przylegajace podszybie nie jest powodem przeciekania wody. Sprawdź uszczelkę pod filtrem kabinowym.
Pozdrawiam :fcp29
ten pomysl chyba odpada.
obudowa filtra kabinowago osadzona nad otworem dmuchawy, ktory to otwor ma profilowane ku gorze obrzerze pod katem prostym wysokosci ok 5-7 mm. Tak wiec poziom wody w odplywach mysialby byc tak wysoki zeby w ogole dostac sie pod obudowe filtra kabiny.
Chyba ze masz na mysli cos innego.
Moje doswiadczenia kieruja podejrzenia na nieszczelnosc pomiedzy szyba-podszybiem. Po uszczelnieniu tego przecieki sa znacznie mniejsze.
Z drugioej strony - pod podszybiem przebiegaja kanaly odplywowe (jedno podszybie ma nawet dzuirki) , wiec teoretycznie woda powinna tam bywac.
Osobiscie podejrzewam przeciek gdzies posrodku (jest tam jakas obudowa), skad kapie na zewnetrzne scianki kanalow went. Pozostaje mi tylko spedzic kolejne przedopludnie, rozbierajac wszystko co pod obydwoma podszybiami.
Witam - podczepię się pod ten temat gdyż miałem podobny problem i chciałbym poznać waszą opinie na ten temat.
Rok temu kopiłem focusa po pierwszej wizycie na myjni pokazala sie woda na dywaniuku u pasażera - wizyta w warsztacie - stwierdzono zle zamontowana uszczelka na filtrze w podszybiu - wymiana filtra masy uszczelniającej i uszczelki w podszybiu załatwiło sprawę na rok - 3 tyg. temu znów problem się pojawił podjechałem do warsztatu - stwierdzili że uszczelka w podszybiu skorodowała pod wpływem ciepła i trzeba ja wymieniać co rok ??? czy faktycznie trzeba co rok wymieniać czy "tandetny" materiał używają na te uszczelki ?? (po wymianie problem znikł ale suszenie samochodu pozostało :-/)
korek007 16-11-2008, 08:08 Witam
Przeciekanie wody do kabiny na pewno nie jest wynikiem nieszczelnego połączenia podszybia z szybą. W moim focusie podszybie odstaje od szyby (chociaż ostatnio trochę mniej, gdyż udało mi się wymienić jeden klip podszybia; drugi jest obsmarowany klejem więc go nie ruszałem). Problem musi tkwić w czymś innym, np. niewłaściwy montaż podszybia - mam na myśli np odpowiednie ułożenie tej rynienki pod spodem podszybia. Klejenie podszybia do szyby nie ma wg mnie sensu.
Pozdrawiam
ORGANIZER 24-11-2008, 18:11 Witam! Mam pytanko bo widzę iż podpowiadał pan w podobnej sprawie (przecieku pod szyba przednią) . Chodzi mi o sposób wymiany filtra kabinowego w Foce .
Gdzie i co odkręcać aby nic nie uszkodzić i żeby potem nic nie ciekło , z góry dzięki za odpowiedź.
bieniu82 27-03-2009, 18:16 Moi drodzy,
Czytam Wasze posty i są one bardzo pomocne. Zanim sam zdecyduję się na rozmontowanie połowy wnętrza samochodu proszę Was o radę.
Czy ktokolwiek z Was spotkał się z problemem opisywanym powyżej ale od strony kierowcy??
Od jakichś 3 miesięcy wsiadając do samochodu po każdym ulewnym deszczu mam po kostki wody na podłodze...
Woda napływa pod wykładziną i pokazuje się w tym obniżeniu dokładnie pod stopami.
Czy jest to problem nieszczelnej szyby? Czy są gdzieś w kanale podszybia od strony kierowcy odpływy / uszczelki / innego rodzaju filtry itp. które mogły się rozszczelnić? (chciałem sprawdzić to naocznie przez wyjęcie plastików podszybia - niestety poddałem się próbując zdjąć zapieczoną wycieraczkę (od razu informuję, że filtr kabinowy jest szczelny - własnymi rękami wymieniałem tam uszczelkę)
Czy ktoś ma pomysł, którędy ta woda sobie płynie? Czy żeby to sprawdzić będę musiał zdejmować całą deskę rozdzielczą?
No i ostatnie pytanie - czy ktoś z Was może polecić jakiś sklep internetowy, gdzie będę mógł dokupić blaszki, plasticzki i inne małe stworznka łączące blachę i plastik, które najprawdopodobniej popękają, kiedy będę rozmontowywał tapicerkę?
Pozdrawiam,
Bieniu
jarekosw 27-03-2009, 22:16 Jak już wszystkie możliwości ratunku upadną wywierć otwór w podłodze w najniższym miejscu i niech się leje !
nie chcę się powtarzać ale mam ten sam problem co bieniu82. Wiem że zaraz się odezwą głosy że temat wałkowany, ze uzywaj opcji szukaj. ale strasznie mnie to wk.... Chodzi o to że mam podobny problem, po ostatnim rzęsistym deszczu zebrało sie u mnie tyle wody e byłem w szoku. Cała mokra była wykładzina pod dywanikiem pasażera a woda podeszła aż do tyłu i z tyłu również jest z pół wiadra wody między wykładziną w blachą podwozia ( choć nie wiem jakim cudem tam to naszło, do tyłu skoro jest listwa z blachy pod siedzeniem pasażera)mokry jest również podgumowany dywanik na nadkolu pod parownikiem i wody jest tyle w środku jakby ktoś wylał całe wiadro. Wiem wiem zaraz będzie post "wymień filtr przeciwpyłkowy i będzie git". Chodzi o to że filtr był juz 2 razy wymieniany i fachowo podklejony ( filtr + 2 zapinki do " złosliwego" podszybia, no i oczywiście taśma uszczelniająca zwana tu przez niektórych "plasteliną"). robiłem już szokowe próby wody ( a to wylałem pare wiader wody, a to na myjni pod ciśnieniem "specjalnie" umyłem podszybie) i wtedy nie zauważyłem żadnego przecieku, rozebrałem schowek i nic nie leci. Z klimą też robiłem probę czy nie ma wycieku załączyłęm na pare minut i tez nic, nie leciało ani z parownika ani znikąd , zresztą układ jest szczelny bo sprawdzałlem na warsztacie czy niem wycieków i nieszczelności, wszystko gra, z resztą czy przez przecieki klimy doi środka wlałoby się wiadro wody pod wykładzinę pod parownikiem i pod nogi pasażera i do tyłu? chyba raczej nie. Od spodu też żadnych dziur nie ma wszzystko gra. Może jeszcze być przyczyną usczelka w obudowie filtra, ale czy to jest możliwe żeby przez uszczelnione podszybie, rynienką spłyneło tyle wody do środka?. A filtr kabinowy i tak wymienią bo na pewno jest mokry ( szyby parują niemiłosiernie). MOje pytanie, skąd ku... jest ten przeciek?
naprawde będe wdzięczny za rady. Pozdrawiam
Sprawdzałeś odprowadzenie wody z okolicy podszybia? Może liść zablokował odpływ. Sprawdź też czy szyba jest szczelna - lej wodę po uszczelnieniu. Szczególnie sprawdź czy nie wlewa się z dachu.
Ksebek nie chciałbym cie drażnic bo widze ze jesteś już dosyc wk...ny ale...
Mając podobny (nawet bardzo podobny problem) po wyj ęciu foteli i całej wykładziny złożyłem nastepnie tylko siedzenie kierowcy i tak eksploatowałem sobie autko (nie wiem czy u Ciebie jest to mozliwe - ja uzywam auto sam wiec miałem to w du..ie) Wierz mi woda moze sie dostac tylko przez filtr pyłkowy lub przez uczczelke pod tym filtrem. tez nie wierzyłem ze tyle wody może sie dostac, ale jednak to prawda. Misisz miec gdzies tam nieszczelność, musisz bardzo starannie podejść do tematu, zatrzaski , uszczelnienia itp. a woda do tyłu dostała się tam mimo ,ze jest tam belka bo w tej belce są dziury i spokojnie sobie tam przepłynełą. Jak masz możłiwość to zachęcam do tego typu eksperymentu.
PS. W podłodze pod nogami pasażera masz jeszcze takie plastikowe korki (razem trzy) jeden duzy i dwa małe , ale nie sadze ,żeby tam był jakis przeciek. To mozesz sprawdzic jedynie gdy bedziesz miał rozebraną tapicerke z podłogi. Ja po tych wszystkich przeczytanych postach i przy tych moich udoskonaleniach mam nadzieje ,że mam to juz za saobą - tylko mnie nie brakło cierpliowści , a Tobie widze zaczyna jej brakowac > Głowa do góry ! Walka musi byc !!
jester sprawdzałem juz odprowadzenie wody lałem z wszystkich stron spływa rynienka w porzadku, a mimo to filtr mokry jak ręcznik jest, może podszybie jest wypaczone, ale skłaniam się raczej ku poradzie riko, masz jednak chyba rację albo woda leci bepośrednio na filtr ( wypaczone podszybie, umęczone kilkukrotnym zdjemowaniem, i wstawianiem coraz nowyszych spinek, zeby je zapiąć) albo przez uszczelkę obudowy filtra bo innej możliwości nie ma. A jezeli juz to czym najlpiej uszczelnić obudowę filtra pyłkowego? czy silinoknem byle zalać, czy robić to fachowo i rozebrać obudowe wstawić nową uszczelke( za to wywalić szmal) czy jest jakiś inny lepszy sposób, może ktoś ma swój dobry "patent" a swoją droga to przyzznajcie że Ford po prostu olał sprawę z tym podsybiem w Focusie I, z tymi poj...... spinkami, i rynienką bezpośrednio na filtrze. Dzieki za porady, jakby co to potwierdzę co było przyczyną ( chyba mnie nie banuja za zaśmiecanie :-)) . POzdrawiam
Za 130 złotych kupujesz nowe (niepowyginane i z nowymi spinkami) podszybie. potem w każdym motoryzacyjnym sklepie kupujesz za około 9-10 zł motokit i tym uszczelnij podszybie. Wydaje mi się ,ze trzeba kupić nowe podszybie bo u mnie było tak ,że sporo odstawało i było powyginane, a nowe lezy super i do tego elastyczny motokit. Jak bedziesz to robił to koniecznie odkręc podstawe filtra i uszczelnij je (albo orginalna uszczelka w ASO albo zwykły silikon). Na poszybie odradzam silikon ze względu na to ,że przy kolejnej wymianie filtra nieźle będziesz się musiał nakombinować. Po tych zabiegach dla tzw.świętego spokoju odkręć sobie wentylator (trzy śruby i wtyczka) od nawiewu i zacznij zalewać fokę wodą po szybie i wtedy sprawdź czy woda tam nie leci. W/g mnie nie ma innej drogi jak ta którą wskazuję. ... no chyba że się mylę ...ale czy ja się mogę mylić :D
fordroom 13-07-2009, 18:56 Witam!
Też mam problem z wodą od strony pasażera. Nie znam się na samochodach ale w przeciwieństwie do większości wydaje mi się że wiem skąd bierze sie ta woda tylko nie wiem co to jest. Woda spływa z góry (tzn. miejsca gdzie pasażer możne położyć lewą nogę) na wicieraczkę. Jest tam jakaś guma (kwadratowa) i uszczelka. Nie wiem jeszcze czy woda leci tylko podczas deszczu - dzisiaj nie padało a woda była. Jak zajżałem pod maskę też w tylniej części (blisko przedziału kabiny) widziałem wodę. Może to z klimy?? Ma ktoś jakiś pomysł?
Proszę o pomoc!
fordroom 13-07-2009, 19:15 Dodam jeszcze, że niedawno byłem w ASO na przeglądzie i wymieniali filtr przeciwpyłkowy. Przeczytałem że jego wymiana jest jakoś powiązana z podszybiem - czy w ASO mogli to jakoś roszczelnić? Może to jednak stąd ta woda?
Witam, u mnie też pojawia się woda na dywaniku pasażera i na pewno nie jest to woda z podszybia.Prawdopodobnie jest to usterka parownika. Skroplona woda nie jest odprowadzana na zewnątrz tylko częściowo przedostaje się do kabiny. Czy ktoś wie ile może kosztować naprawa takiej usterki? Czy można to wykonać samemu czy trzeba jechać do serwisu?
woda leci i z rurki i do kabiny... niestety.
Od zawsze podszybie mi odstawało i to sporo. Jeździłem podczas zwykłego deszczu i ulewy i na miejscu pasażera było sucho. Dopiero dzisiaj podczas jazdy w deszczu woda dostała się do środka w miejscu gdzie pasażer ma lewą nogę przy kwadratowej uszczelce. Wody jest nie dużo. Klimatyzacja była wyłączona. Czyżby puściła uszczelka pod filtrem kabinowym?
korek007 20-07-2009, 10:22 Nie robiłem tego sam, ale stałem przy mechaniku. Trzeba zdjąc podszybie od strony pasażera.
Uszczelka pod filtrem w porządku, filtr suchutki. Natomiast ubyło płynu chłodzącego. Obawiam się, że to rozszczelnienie nagrzewnicy :(
Widzę że jest to najbardziej burzliwy wątek o wodzie - więc podpinam się też tutaj ze swoim bo bardzo mi na tym zależy żeby wiedzieć co u mnie jest do zrobienia i co do uratowania ewentualnie .
Po pierwszym podlaniu myślałem że to antena i uszczelniłem silikonem ... drugi raz mi się przydarzyło zalanie auta , po tym jak za pierwszym razem odkręciłem antenę i dołożyłem silikonu ile się da :) ... znów ulewa i znów pociekło obok lampki i miedzy osłoną przeciwsłoneczną a szybą
http://img505.imageshack.us/img505/7296/fordi.jpg (http://img505.imageshack.us/i/fordi.jpg/)
- tym razem wody było więcej i zacząłem zastanawiać się czy tyle wody przeleciałoby przez uszczelnioną antenę ? Jednak woda nie bierze się przez antenę - sprawdziłem to eksperymentalnie , wokół anteny na dachu zrobiłem okrąg z plasteliny i zalałem wodą ... gniazdo anteny tkwiło we wodzi przez godzinę i do środka nie wleciała ani kropla ... Więc skąd się wzięła tam woda ? Posiadaczem tego auta jestem od niedawna więc całej historii Focusa nie znam , choć widać że przednia szyba była wymieniana .... bo na wszystkich szybach jest znaczek Forda a na przedniej nie ... Zastanawiam się co z tą szyba jest nie tak i tu zacząłem się przyglądać temu miejscu :
http://img195.imageshack.us/img195/3294/fordzestrzalka.jpg (http://img195.imageshack.us/i/fordzestrzalka.jpg/)
... wydaje mi się że tam jest niewielka szczelina jak widać na zbliżeniu i pod tą uszczeleczkę wpływa woda która wychodzi w środku - choć nie wiem czy to fizycznie możliwe ? Dedukowałem tak - że wypływa w okolicach tej osłonki przeciwsłonecznej w środku i potem po wewnętrznej obitce spływa do najniższego punktu którym jest lampka ... Co wy na tą teorię , proszę o pomoc i porady jak to zrobić żeby nie ciekło ?! Czy jedynie zostaje mi serwis ? Czy można to zrobić samemu ? Proszę o włączenie się w dyskusje , na pytania dodatkowe odpowiem bo bardzo mi zależy ! Z góry dziękuję !
korek007 21-07-2009, 07:55 Wygląda na to, że szyba + uszczelka były niestarannie założone.
fordroom 23-07-2009, 21:40 Wątek kwitnie.
Mam dalsze informacje w sprawie mojego przecieku ale i kilka pytań. Otórz byłem w serwisie gdzie uszczelnili podszybie (130 zł). Niestety woda leciała nadal. Ponieważ ulewy są każdego dnia nadal byłem przekonany że to podszybie. Pojechałem jeszcze raz do serwisu i:
- sprawdzili czy woda z klimy jest odprowadzana rurką pod podwoziem - jest
- gościu powiedział że to zapewne nieszczelny PAROWNIK i że to jest zabawa na kilka dni i koszt 2000 zł
- zapytałem czy jesli wyłączę klimę to woda do środka przstanie leceć - odp: tak
Odpaliłem samochód na kompie 32 st. C - i wyłączyłem klime. Pojeździłem cały dzień i.............sucho.
A więc nie jest to podszybie. Ale nie mam ochoty wydawać 2000 zł na uszczelnienie parownika, tym bardziej że nie jest pewne że to jest to. Czytałem że może to być problem z filtrem kabinowym (to rozumiem) i z nagrzewnicą (tego nie rozumiem).
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co robić? Może ktoś miał podobny problem?
Z góry dzięki.
Damiano16 24-07-2009, 10:23 ,,,,,,,,,,,,,
pedro220 25-07-2009, 12:07 Kolego nie możesz tak pisać, że to nie podszybie. Akurat w moim przypadku woda pod nogami to nie brała się z klimatyzacji! a z podszybia gdzie rynienka przepuszczała duże ilości wody na lewą część filtra przeciwpyłkowego i dalej do środka auta. Dokładnie mówiąc to miałem taką dziurkę w tej rynience przez którą lała się woda, naprawiłem to w ten sposób, że wkleiłem taki krótki wężyk (ok 7cm) do rynienki i teraz woda odporowadzana jest poza filtr a w aucie sucho!
Damiano16 25-07-2009, 18:45 Ok, ok, ale jeżeli rynienka jest szczelna, uszczelka pod filtrem też, i jest SUCHO na dworze a leję się woda to co? KLIMATYZACJA!
dużo osób się boryka z tego typu problemem, poczytaj kolego forum focusa.
a ja kolege damiana uswiadomie zepodzszybie jest uszczelnianie tasma do podszybia i woda dostaje sie tamtedy pod obudowa filtra zapachów do wnetrza skraplacz klimy znajduje sie pod autem osuszacz pod nadkolem wiec klima odpada aha ,reszta mechanizmów klimatyzacji znajduje sie pod schowkiem wiec polowy autka nie trzeba robierac a w stosunku do cen to autoryzowany ma bardo wyskoka stawke godzinowa
korek007 27-07-2009, 09:25 Nie zgodzę się z potrzebą uszczelniania podszybia. W moim focusie odstaje ono od szyby, a jeszcze nigdy nie miałem wody w kabinie, nawet po największych ulewach.
Damiano16 27-07-2009, 09:32 ,,,,,,,,,,,,,
DUŻO tego tekstu!
Podszybie prawe servis przylepia "specjalną" uszczelką i kasuje >100 pln.
1.Sprawdź spinki czy są dobre ,jeśli nie kup nowe jeśli możesz (mój patent: wklej wkręty do blachy klejem termicznym, gniazdka sa zwykle dobre)
2.Brzeg podszybia od strony szyby wyklej taśmą dwustronnie klejącą szer 5mm-można kupić bez trudu .Ja kładę 2 warstwy ,jedna na drugą .
Całośc starannie załóż kontrolując ułożenie łebków spinek od strony szyby przez szparę , na koniec dociśnij dokładnie. W razie odstawania popraw, aż klej chwyci dobrze. Łebki spinek po to są ruchome ,żeby wszystko ładnie sie wyprostowało i nie ostawało.
Robię to średnio raz w roku, czasem muszę poprawić ale nic nie cieknie. Servisanci z tajemniczą miną robią to samiutko!
Damiano16 27-07-2009, 19:56 /..........
mialem sie nie odzywac, ale.... mam ten sam klopot.. woda pod nogami pasazera - ale tylko podeszczu/burzy.. jak jest sucho to caly dzien na klimie smigam i ani kropli w srodku..
zeby miec pewnosc to wzialem uszczelke do okien i przykleilem do przedniej szyby w miejscu styku podszybia z szyba..
kolejna burza.. 20 min porzadnego deszczu, ulice plynely strumieniem, pozniej pol nocy jeszcze padalo 'normalnym tempem' - rano w aucie sucho.. od tego momentu przezylem jeszcze pare burz i deszczy.. a w aucie wciaz sucho.. dzis zaopatrzylem sie w nowe klipsy podszybia i oryginalna tasme uszczelniajaca podszybie - jutro bede robil wszystko porzadnie..
ale polecam uszczelke do okien dla testow.. jak dobrze uszczelnisz a dalej bedzie mokro, to raczej z klimy a nie przez podszybie...
a tak dla skutku to napisze ze jezeli z klimy woda zbiera sie w pod nogami pasazera to jest nieszczelna i nie bedzie dzialala to tak dla kilku osób kture niezajmuja sie tym na codzien a jezeli kturys nie wie o co chodzi to niechskorzysta ze szkolen klimatyzacji ,
Damiano16 28-07-2009, 09:55 Kolego....... klimatyzacja jest szczelna chodzi oto że wytarta gąbeczka uszczelniająca w dolnej części przy ściance grodziowej - pierdoła !!!
Mówiłem poczytaj forum FORDA FOCUSA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://forum.focusklubpolska.pl/viewtopic.php?t=20170
fordroom 03-08-2009, 21:10 Zabieram głos po raz kolejny.
Po pierwsze nie rozumiem po co, drodzy koledzy, tak bardzo chcecie przekonać innych do swojej wersji dot. przyczyn przecieku. Sądzę że przyczyn może być kilka - zarowno klima jak i podszybie.
Najgorsze jest właśnie ustalenie przyczyny a jest to ważne żeby w serwisie nie wciskali kitu że to poważńa sprawa i że trzeba wydać 2000 zł.
Ja szczerze mówiąc jestem już całkiem skołowany. Tak jak pisałem po uszczelnieniu podszybia woda leciała dalej, po 2 dniach jazdy bez klimy - sucho, po włączeniu klimy od razu mokro. No więc myślałem że to klima - no i co? Nie zdążyłem ustalić przyczyny bo......woda przesała lecieć. Leje deszcz każdego dnia, jeżdzę z klimą i sucho? Jaja normalnie. Oby już tak pozostało. Najgorsze jest to że w ASO Forda nie są wstanie jasno i sprawnie postawić diagnozy tak częstej usterki.
Damiano16 03-08-2009, 21:13 ....
Grzegorz PL 22-09-2009, 11:02 u mnie to bylo polaczenie podszybia z szyba..
...ale, pojawiala sie w tym miejscu woda rowniez jak auto bylo parkowane pod gorke i padal deszcz.
przyczyn wiec moze byc wiele...
Kolego sprawdź dobrze kanały odpływowe z podszybia bardzo często wpada tam liść, igła itp i zbiera sie kurz robi sie koreczek a tym samym nie spływa woda profilaktycznie przy każdym myciu warto tam zajżeć.
maureliusz 22-09-2009, 20:49 Jakby koledzy uzpelnili sobie profile, to też byłoby super, bo nie wiadomo czy chodzi o FI czy FII ?!?!?!?!
Dlaczego?
W FI problem znany, czyli przecieki pod podszybiem. Można o tym znaleść wiele info również na zagranicznych forach.
W FII - wycieki rzadko, ale też się zdarzają. Jak kupiłem wózek używany, ale jak sobie wziąłem pełną historię auta, to zaraz po zakupie (chyba 2 miasiące od) widnieje wpis: "Suszenie samochodu po zalaniu. Woda na dywaniku pasażera". Na moje pytanie co to było, pokrętnie odpowiedziano, że to było dawno (2005) i nie mają już tej historii. Generalnie, jeździłem już w deszczu nie raz i jest OK.
Fakt, że FORD sobie pogrywa. Zarowno z tymi przecikami, jak i z opadającym podszybiem i palącymi się żarówkami oświetlenia tablicy, co jest spodowane nieszczęlną listwą (tą plastykową z tyłu). Myślę, że warto byłoby zrobić im jakąś zbiorową reklamację, bo oni jak coś dotyczy bezpieczeństwa, to robią recall`a. W przeciwnym razie siedzą cicho.
Mam ze swoim autem to samo. Wymieniałem u mechanika filtry, również przeciw pyłkowy. Facet byle jak poskładał podszybie, przy małym deszczu nie ciekło, ale na wakacjach załapałem się na ulewę i zaczeły się kłopoty. :D Doraźnie w drodze wywaliłem mokry filtr (tamtędy woda wpływa do środka), częściowo zakryłem pustą obudowę filtra dość mocną grubą folią, którą przykleiłem do niej taśmą. Na razie tak jeżdżę i nie cieknie, ale by zrobić z tym porządek trzeba nowe spinki i taśmę uszczelniającą.
I jeszcze rada - mechanikom trzeba patrzeć na ręce. Warsztaty gdzie zabierają auto sprzed oczu to porażka.:!:
witam.mam podobny problem, też zauważyłem cieknąca wodę od strony pasażera.Strzałką zaznaczyłem skąd mi ta woda spływa.Nie wiem czy nie cieknie przypadkiem z jakiegoś wyżej usytułowanego punktu.Tam jest jakaś taka uszczelka jakby z pianki.Do wszystkich posiadaczy FOK mk1.
Czytałem trochę temat i jest mowa o filtrze kabinowym, ale czy aby nie jest montowany od strony kierowcy ?
Jak by mógł mi ktoś naświetlić co to za element, ten przezemnie zaznaczony.POzdrawiam
korek007 24-07-2010, 20:25 ...mowa o filtrze kabinowym, ale czy aby nie jest montowany od strony kierowcy ?...
Witam
W Mk1 filtr kabinowy jest pod prawym podszybiem, na zewnątrz kabiny.
Pozdrawiam
kemizo67 25-07-2010, 11:28 u mnie pojawia się CZASAMI woda ale z klimy, wie ktoś gdzie należy to uszczelnić
Jak by mógł mi ktoś naświetlić co to za element, ten przezemnie zaznaczony.POzdrawiam
To jest plastik, w którym jest rurka odpływowa z klimy oraz 2 węże od klimatyzacji. Rurka jest na samym dole i gdy jest np. zasyfiona lub pęknięta to woda będzie się lała pod dywanik pasażera.
To jest plastik, w którym jest rurka odpływowa z klimy oraz 2 węże od klimatyzacji. Rurka jest na samym dole i gdy jest np. zasyfiona lub pęknięta to woda będzie się lała pod dywanik pasażera.
hmmm... kurcze kolego może tak być jak mówisz.Z tym ze ja zauważyłem narazie tylko 1 raz ( w czasie deszczowego dnia ) woda dostała mi się do środka.W te upały jak uzywałem klimatyzacji nie było mowy o zadnym przecieku, zadnej wodzie w aucie.A klima hulał non stop.
Czołem koledzy. Pozwolicie że się dołączę i swoje trzy grosze dołożę. Jest jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspomniał a mianowicie, ze woda z podszybia jakoś musi odpływać. Miałem problem z wodą w reni 19, a przyczyna była prozaiczna - pozatykały się odpływy(igliwie, liscie, błotko). Troch cierpliwego czyszczenia i problem się rozwiązał, narazie w foccze nie cieknie bo pomny doświadczenia sprawdzam drożność kanalików. I podpowiedź dla szukaczy przecieków ważny jest zapach mnie w przypadku reni zastanowił aromat płynu do spryskiwaczy intesywny podczas małego deszczu w samochodzie. to może być podpowiedź skąd płynie. pozdrowienia i szybkiego usunięcia problemu.
Pawel1w25 26-07-2010, 08:55 Więc wszystko wskazuje na to , że przeciek jest między plastikowym podszybiem ( prawym ), a szybą przednią , potem cieknie na filtr p-pyłkowy i w dół - do dmuchawy i na dywanik pasażera .
Jest to moim zdaniem - jedna z najsłabszych stron Forda Focusa I .
Problem był wielokrotnie opisywany i nagłaśniany , więc można go obecnie uznać za klasykę - istnieje też wiele sposobów poradzenia sobie z nim .
Osobiście , po wielu wysiłkach i nieudanych próbach - kupiłem w końcu nowe podszybie z kołkami mocującymi i ową uszczelkę butylową Forda w formie krążka , dokładnie wszystko wymyłem i oczyściłem z resztek starych uszczelek - złożyłem na nowo i jest ok.
W sklepie Forda dowiedziałem się , że owo podszybie i ta uszczelka - to jedne z najczęściej kupowanych części Do Focusa I . . .
jeden z kolegów dobrze mi nasunął myśl że problem może tkwić w filtrze kabinowym.rozebrałem i faktycznie napchane było mnóstwo liści w kanaliki odpływowe,a pozatym plastki podszybia który demątuje sie do wymiany filtra kabinowego, nie dolega do szyby.Postaram się to jakos uszczelnić, myślę o dokładnym wyczyszczeniu i nałożeniu czarnego sylikonu.Przy wymianie filtra owy sylikon będzie czyszczony i aplikowany będzie ponownie.Sprawdzi się to ?
Czy macie jakies swoje sugestje ?
Pawel1w25 26-07-2010, 11:59 jeden z kolegów dobrze mi nasunął myśl że problem może tkwić w filtrze kabinowym.rozebrałem i faktycznie napchane było mnóstwo liści w kanaliki odpływowe,a pozatym plastki podszybia który demątuje sie do wymiany filtra kabinowego, nie dolega do szyby.Postaram się to jakos uszczelnić, myślę o dokładnym wyczyszczeniu i nałożeniu czarnego sylikonu.Przy wymianie filtra owy sylikon będzie czyszczony i aplikowany będzie ponownie.Sprawdzi się to ?
Czy macie jakies swoje sugestje ?
Wątpię , czy się sprawdzi .
Owo podszybie po kilku demontażach ( wymianach filtru p-pyłkowego ) - traci swój pierwotny kształt i w zasadzie nadaje się do wymiany .
Poza tym w owym podszybiu mocowane są ( zgrzane fabrycznie ) prowadnice kołków dociskających podszybie do szyby i to one właśnie często pękają przy demontażu .
Przy najmniej u mnie próby zastosowania czegoś innego , jak rozwiązanie fabryczne - nie spełniło wymagań .
Ta butylowa uszczelka Forda jest jednak wysokiej jakości . . .
Podzielę się swoim doświadczeniem.Otóż tak jak napisałem, tak też zrobiłem.Zdemontowałem podszybie, oczyściłem rozpuszczalnikiem nałozyłem odpowiednią ilość sylikonu, i pozostawiłem na całą noc przytwierdzone ciężarem.Efekt jak na pierwszy rzut oka wygląda dobrze.Trzyma się solidnie i wydaje mi się nie ma żadnej szpary przez która mogła by się dostać woda.A jesli chodzi o wymianę w przyszłości filtra p-pyłkowego, to sylikon przecież łatwo można zeskrobać i po ponownym odtłuszczeniu nałożyć ponownie.
Pozdrawiam
może ktoś dać zdjęcie gdzie te spinki podszybia są - gdzie tego szukać?
Lukaszko 10-09-2010, 07:35 Pod podszybiem:)
Jak je zdejmiesz to zobaczysz. Jak będzie lekko podważać od strony szyby to je zobaczysz.
Lepiej kupić sobie na wymianę. Mi jedna pękła przy wymianie filtra.
StRaDiVaRiUs 09-03-2011, 18:27 Ponawiam wątek.
Czy komuś udało się rozwiązać problem wody pod dywanikiem pasażera?
Wyraźnie zaznaczam, NIE JEST TO SPRAWA PODSZYBIA I FILTRA KABINOWEGO, PONIEWAŻ BYŁY ONE JUŻ KILKUKROTNIE SPRAWDZANE.
Proszę o jakiekolwiek doświadczenia w tym temacie, mile widziane zdjęcia i szczegóły.
polo4451 12-03-2011, 12:40 A sprawdziłes sobie czy nie masz zatkanych odplywow bo ja tak mialem oczyscilem i juz mam sucho a wczesniej tez zbierala mi sie woda pod dywanikami
Sprawdź czy masz zaślepki w otworach technologicznych podłogi,
W okolicach prowadnic siedzeń są wstawki.
Sprawdź czy masz zaślepki w otworach technologicznych podłogi,
W okolicach prowadnic siedzeń są wstawki.
Mam też ten problem. Tyle że mam Focusa II.
Kolego te zaślepki będą od środka pod wykładziną czy od spodu? Na razie patrzyłem tak na szybko pod spód to cały w okolicach siedzeń jest pokryty tak jakby "barankiem" i nic nie widzę. Niech się ciepło zrobi to rozbiorę dokładnie w środku no i muszę gdzieś na kanał podjechać i dokładnie od spodu obejrzeć.
Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie przecieków w FF II?
Pozdrawiam
miko1972 28-05-2011, 22:23 Od 2 tygodni jestem posiadaczem focusa i dopiero dzisiaj ujawnił się ten(kolejny) problem, a mianowicie podczas dużego deszczu zauważyłem gromadzącą się wodę na dywaniku od strony pasażera. Po próbach identyfikacji wycieku okazało się (na moje oko), że woda cieknie od strony konsoli i okolic ścianki grodziowej, a następnie ścieka po wykładzinie podłogowej i kapie na gumowy dywanik.
Nie wiem czy moja dedukcja jest słuszna i jak tego się pozbyć?
to powinno Ci pomóc:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=48313&highlight=przecieka
miko1972 28-05-2011, 23:15 Przeczytałem cały wątek i u mnie cieknie z drugiej strony niż na fotkach, czyli od środka auta! Faktycznie póki nie wymieniłem filtra kabinowego w f-mie przedmieściach Krakowa problemu nie zauważyłem (może dlatego, że nie było ulewy odkąd kupiłem auto, a może dlatego, że filtr kabinowy nie był wymieniony).
Kupię uszczelkę i zamontuję przy kratce oraz uszczelnię od spodu podszybie i zaobserwuję co się wydarzy.
Mam nadzieję, że będzie ok!
Zerknij tutaj może to to:
http://focusklubpolska.pl/showthread.php?t=17817&highlight=woda
miko1972 03-06-2011, 21:42 Przeczytałem cały wątek i u mnie cieknie z drugiej strony niż na fotkach, czyli od środka auta! Faktycznie póki nie wymieniłem filtra kabinowego w f-mie przedmieściach Krakowa problemu nie zauważyłem (może dlatego, że nie było ulewy odkąd kupiłem auto, a może dlatego, że filtr kabinowy nie był wymieniony).
Kupię uszczelkę i zamontuję przy kratce oraz uszczelnię od spodu podszybie i zaobserwuję co się wydarzy.
Mam nadzieję, że będzie ok!
Dzisiaj znalazłem czas by "rozbebeszyć" podszybie i uszczelnić obudowę filtra kabinowego oraz uszczelnić podszybie, które odstawało około 0.5cm od szyby!
Po dzisiejszej ulewie nie zauważyłem żadnej kropelki deszczówki na dywaniku więc uznaję, że działania poskutkowały!!!
Koszt naprawy to 46 zł za fordowską taśmę uszczelniającą oraz trochę silikonu.
Zapewne ponowne uszczelnienie podszybia będzie konieczne za rok kiedy to będę wymieniał filtr pyłkowy:(
Dziękuję wszystkim za sugestie:)
otulak22 07-06-2011, 10:06 na pak przez filter kabinowy juz to przerabiałem
Karol756 21-06-2011, 22:01 Witam
Mam problem - ostatnio chciałem wymienić podszybia w foce mk1 ten sam problem - przecieki wody do wnetrza. Podszybia zakupiłem na aukcji. Okazało się jednak, że połamane mam uszka w które wchodzą zaczepy od podszybia w tym elemencie plasikowym - a on sam też jest złamany. Dlatego tez mam pytanie o ten plastikowy pionowy element element - jednak nie moge go nigdzie dostać - a nawet nie wiem jak tego szukać pod jakim hasłem. Dlatego prosze o pomoc w wyszukiwaniu.
powiem też że dość trudno znaleźć części (plastiki) do mk1.
pozdrawiam
i dzięki
Posiadam podszybie z rynienka. Okolo miesiaca temu wymienilem filtr przeciwpylkowy. Auto parkowane na podjezdzie do garazu, z gorki przodem w dol. Dzisiaj rano po intensywniejszym deszczu w nocy, na dywaniku pasazera zgromadzialo sie okolo 0,7 do 0,8 litra wody. Nie mialem czasu dokladnie sprawdzic skad kapie woda, na pierwszy rzut oka, wygladalo ze cieknie w wylotow powietrza na nogi pasazera lub z ich okolicy. Zaczepy od podszybia cale, podszybie nie uszczelnione niczym.
Jedna rzecz, ktora zauwazylem, ze po wyjechaniu z podjazdu na rowny teren, woda przestala kapac w aucie.
Czy wystarczy uszczelnic podszybie?? Czy szukac dziury w obudowie filtra??
Parkuj na płaskim. Rynienka ma dość niski rant i jeśli parkujesz przodem w dół to po prostu deszczówka przelewa się. Możesz parkować też odwrotnie - przodem w górę.
Jezeli bede parkowal przodem w gore, to nie bedzie sie przelewac woda?? Wydawalo mi sie, ze jak parkuje przodem w dol, to woda nie bedzie sie przelewac??
Czy uszczelnienie podszybia mogloby pomoc, tzn mniejsza ilosc wody w rynience, brak przecieku przy parkowaniu z gorki??
Nie wiem jak stromy masz podjazd. Rynienka nie sprawdza się jeśli auto jest mocno pochylone. Problem był opisywany na forum.
Uszczelnienie może pomóc, ale nie musi.
Z ciekawosci zajechalem do aso forda, kierownik serwisu stwierdzil ze juz dawno sie nie uszczelnia podszybia zadnym srodkiem, natomiast powiedzial ze jest jakis nowy typ podszybia, tylko ciezko bylo sie dowiedziec co w nim nowego? Impreze wycenil wymiania+podszybie na okolo 300zl O_o.
Musze dosuszyc to co jest pod ta wykladzina, co musze odkrecic zeby odslonic podloge od strony pasazera chociaz troche, bo z wierzchu wysychlo, a pod spodem gnoj :/
malag201 26-08-2011, 12:12 Mi też cieknie od strony pasażera. Wyjąłem z bratem podszybie i w rynience mniej więcej na wysokości lewego boku filtra kabinowego jest okrągła dziura... zasilikonowaliśmy ją i przestało ciec, ale po ostatnim deszczu znów zaczęło. Jeszcze nie sprawdzałem, czy może silikon się rozszczelnił, ale pytanie jest takie:czy w rynience powinna być dziura? Nie wygląda to na jakąś samoróbkę.
A dodam jeszcze, że po zdjęciu podszybia wylaliśmy obok filtra kilka konewek wody i nic nie ciekło, więc to na bank musi wlatywać przez filtr....
też miałem ten sam problem wiem że to uciązliwe nawet mam identycznego focusa jak i Ty ;p też 2002 rocznik 1.8 TDCI a problem rozwiązałem tak:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=29124
a w misce otwór jest fabrycznie, a z tą mistką to jest tak że jak jest za duży deszcz to nie nadąża odprowadzać wody albo jedziemy po stromym terenie albo stoi samochod poczas deszczu stromo i sie leje woda przez filtr do kabiny samochodu pod nogi pasażera, nowe podszybie + pasta kosztuje 170 zl (oryginalne forda) + pasta 40 zł + montarz w jakimś serwisie bądź u mechanika około 100 zł z uszczenianiem a ja zrobiłem to za 10 zł 30 gr
za uszczelkę podwójną do okien i drzwi dałem 10 ;p bo kupiłem jej 4m zeby na zapas było za śrubki oraz zaślepki 30 gr więc jest to duuuuuuuuuuuuużo taniej i woda przestała się lać przynajmniej ja tego już nie zauważam a problemów z suszeniem miałem duuuuuużo jeszcze jak odepniesz fotel o ile masz poduszki w fotelach to powinno sie akumulator odpiać a ja bez odpiętego robilem bo nie wiedzialem, ale wiedzialem ze nie wolno kluczyka przekrecać więcn ie przekręcałem i żadnych błędów poduszek nie wywaliło,
malag201 26-08-2011, 12:54 Poszukam w obi uszczelki, tylko Ty napisałeś, że dałeś ją na zewnątrz? Ja bym ją wrzucił między podszybie a szybę ... :)
yyyy gdzie napisałem że dałem ją na zewnątrz ofc że między podszybie a szybę zaraz przy brzegu gdzie kończy się podszybie i styka się z szybą jak podkleiłem tą uszczelkę dociągnałem wkrętami zamiast tych dziadowskich spinek to trzyma się wszystko ładnie nic nie odstaje i woda nie ma prawa tam wejść ;p
malag201 26-08-2011, 13:17 Hmm, zamotałem się, nie spojrzałem kto napisał ten poradnik i myślałem, że Ty :) przepraszam :P
poczytaj sobie tam jeszcze komentarze i posty co są pod spodem to wlaśnie piszą że zakładali uszczelkę zamiast masy uszczelniającej
Panowie!
Mam nadzieję, że moja historia komuś pomoże...
Wszystko zaczęło odkąd po kilku miesiącach poszukiwań, niezliczonej ilości przejechanych kilometrów i spalonego oleju napędowego, a także 3 godzinach spędzonych w salonie forda podczas dokładnych oględzin przyszłego nabytku...
... po przyjeździe do domu postanowiłem sprawdzić VIN pod nogami pasażera...
I tu dramat - MOKRO - Jezu Chryste - na pewno po powodziowy...
Jako, że auto już nabyte postanowiłem nie lamentować, a rozwiązać ten problem. Trafiłem więc na ten wątek. Przyznam, że przeszedłem wszystkie podane przez was metody - zalepiłem otwory technologiczne (po dwakroć (sic!), od spodu i od wewnątrz); jako że to nie pomogła, zmarnowałem niezliczoną ilość wody lejąc karcherem po samochodzie; po trzykroć ściągałem podszybie, uszczelniłem nagrzewnicę, sprawdzałem kanały odprowadzające, klimatyzację...
...aż raz jak popadało ściągnąłem plastikową osłonę przedniego słupka po prawej stronie i moim oczom w prawym, dolnym rogu szyby ukazała się WODA!
Teraz muszę się umówić na ponowne wklejenie szyby i i powinno być po problemie.
BTW... od tego ciągłego odchylania wykładziny i pchania tam rąk musiałem chyba urwać jakąś zworkę, bo teraz wycieraczki mi "tykają" dość głośno... :(
kamil0800 28-12-2011, 18:01 Witam mam problem z woda w moim auciea z przodu iz tylu co moze być przyczyna prosze o jakas podpowiedz sugestie z gory dzieki
kamil0800 28-12-2011, 21:28 i chcialem dodac ze ostatnio jak przyjechalem z Niemiec a auto stalo troche na dworzu to dolewalem sporo plyny do chlodnicy i czy to może miec powiazanie z woda w aucie prosze o sugestie
Podaj jakieś konkrety.
Czy po stronie pasażera, czy po kierowcy czy może po obu?
Z tyłu w bagażniku, czy "z tyłu" pod nogami pasażerów z tyłu?
Kiedy i jak zauważyłeś wodę? Podczas jazdy? Padał wtedy deszcz?
Postaraj się o dokładne opisanie sytuacji to i odpowiedzi będą mądre i pomocne :)
Druga sprawa... W opisie masz napisane "Ford Escort" więc zapewne zły dział...
kamil0800 29-12-2011, 10:33 witam ta wodę mam od nie dawna ja pracuje w Niemczech wiec teraz rzadko używam auto ale najpierw była woda z tyłu z prawej strony od pasażera i później z przodu od pasażera a po 2 dniach mam w całym aucie i i mi się wydaje że to się dzieje podczas jazdy a pogoda jest jaka jest cały czas kropi wieje taka jesienna :(czekam na ciekawe sugestie z waszej strony a to w jakim dziale powinienem szukać bo jestem tu nowym użytkwnikiem
Założyć wątek w dziale Ford Escort:
http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=93
Jeżeli woda zaczęła zaciekać od tylnich siedzień to nie za bardzo wiem gdzie może leżeć przyczyna. W focusach w 99% przypadków zalewany jest dywanik pasażera, ale z przodu. Może gumowa uszczelka przy szybie sparciała i już nie trzyma?
Panowie!
Jeśli ktoś śledzi jeszcze wątek to dzisiaj wkleiłem ponownie szybę. Pan z zakładu rzeczywiście potwierdził, że najprawdopodobniej była to uszczelka pod szybą i pokazał nawet, w którym miejscu woda przeciekała.
Przy najbliższych opadach dam znać, czy załatwiło to sprawę. Jeśli ktoś będzie miał mokro po stronie pasażera to polecam od razu zdjąć osłonę prawego przedniego słupka, lać po szybie karcherem i patrzeć czy w rogu zbiera się woda. Może to zaoszczędzić sporo wysiłku :)
Potwierdzam ostatecznie. U mnie problem znikł.
wielkikack49 13-09-2013, 16:04 Prawdopodobnie niczego się nie dowiem ale spróbować muszę.
Podczas sprzątania wnętrza pojazdu wsadziłem ciekawskie paluchy w otwór, w którym widać VIN wytłoczony na podłodze.
WODA!! WODA!! chciałem wrzasnąć. Natychmiast pościągałem co umiałem - prawy boczek obok nóg pasażera, listwę na progu etc. Podniosłem ile tylko mogłem wykładzinę i rozpocząłem oględziny. Jest wilgotna blacha, wilgotny spód dywanika (to coś naklejone od spodu). Na przegrodzie od silnika jest mokro ale im wyżej wsuwałem rękę tym wilgoci mniej. 20 centymetrów w góre suchutko. Z boku sucho, żadnych śladów typu zaciek (z szyby, z uszczelki drzwi itp). Na dywaniku nie ma żadnych śladów wilgoci. Miałem niedawno przygodę z zaciekiem pochodzącym najprawdopodobniej z klimy. Mokro było troszkę na środku, pod tunelem. Była wilgotna wykładzina ale to wyschło w ciągu jednego dnia.
Zaślepki na podłodze nieuszkodzone, stan fabryczny.
Brakuje mi pomysłu skąd to cholerstwo może być. Na razie wyłożyłem cały dostępny teren plikami gazet, niech wypiją wilgoć z tej warstwy dźwiękochłonnej pod dywanikiem.
Nie wiem co dalej. Mój pomysł jest taki: nie zakładam ozdóbek, listewek itd i jeżdżę. Gazety jutro usunę i dokonam obserwacji po kilku dniach.
Ale może miał ktoś podobny przypadek? Dla ułatwienia zapodaję: podszybie niezdeformowane, szczelne (z użyciem fordowskiej uszczelki), rynienka nie uszkodzona, wody kapiącej na dywan i buty za mojej kadencji nie było. Aha, podszybie przerobione na wkrety.
Jednostkowy wypadek to wspomniane pojawienie się wody w szczególnych warunkach - silne ochłodzenie, deszcz na okrągło i trzygodzinna podróż z użyciem klimy w celu suszenia parujących szyb.
Gdyby ktoś, coś, to będę wdzięczny
Piotr
Skoro wiąże się to z użyciem klimy to może odpływ skroplin? Z prawej strony tunelu jest taka gąbkowa uszczelka na zewnątrz auta zobacz czy tam nie ma wilgoci.
wielkikack49 13-09-2013, 16:27 Jakieś pogróżki dostałem ale nikt nie odpowiedział na moje pytania z ubiegłego tygodnia. Zresztą, nie chodzi tym razem o wodę na dywaniku tylko na podłodze, pod dywanikiem.
Tymczasem w temacie: być może jest to problem skroplin z klimy. Moje pomysły sa takie: wysuszę całość ile się da i będę jeździł z opcją "suszenie szyby za pomocą klimy" (nawet ładnie brzmi). Jak sie pojawi woda na podłodze, sprawa będzie jasna. Naonczas pozostaje nadzieja, że powodem jest zapchany odpływ skroplin a nie sparciała uszczelka pomiędzy elementami obudowy nagrzewnicy. Podobno naprawa tego g...a to to demontaż połowy wnętrza auta. O kurcze!!
Ford Focus 1,8 TDDI 2000 r. Zbierała się woda po stronie pasażera. Podszybie uszczelniłem oraz odkręciłem obudowę filtra i wymieniłem uszczelkę. Uszczelka jest z jakiejś pianki i cała była nasiąknięta wodą. Użyłem zamiast uszczelki - kleju do szyb. Wymieniłem także cały filc w kabinie bo śmierdział szmatą. Teraz po opadach jest suchutko i nic nie śmierdzi. Warto też na wszelki wypadek nałożyć jeszcze na filtr jakąś osłonę - ja założyłem kawałek pleksi i nawet jak woda przeleje się przez podszybie to nie wleci na filtr tylko spłynie na boki.
Ja tak też miałem tylko że u mnie jak ktoś tu pisał to uszczelka zeszła z tego blaszanego kantu i odkleiła mi sie od szyby na początku nie wiedząc co jest mechanik znienawidził to autoXD ale jak sam ze szwagrem mechanikiem (doszliśmy po butelkach do prawdy XD) to kupiłem silikon do szyb samochodowych i podkleiłem szybe i jest wszystko ok moze z widokiem nie tak dobrze ale nie kapie to najważniejsze:P
Cynamonowy 09-09-2014, 20:57 Witam,
Gdy mam włączoną klimatyzacje pod schowkiem od strony pasażera coś kapie. Jak myślicie co to może być? Czy znajduję się tam jakiś przewód, skraplacz?
Cynamonowy, a ten wątek do którego Cię właśnie podpięłam, nic Ci nie podpowiedział? Poczytaj. Poszukaj.
Może to naprowadzi na jakiś plan działania?
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2065282&postcount=59
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=141041&highlight=klimatyzacja+woda
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=103862&highlight=klimatyzacja+woda
Przyczyną przecieków jest nieszczelna obudowa filtra kabinowego.
Rozwiązanie:
1. Odkręcić osłonę przy tunelu po stronie pasażera(podłużną)- jeden wkręt
2. Odchylić dywaniki podłogi
3. Odszukać obudowę filtra (czarna prostokątna)i odkręcić trzy wkręty
3. Zdjąć zaślepkę obudowy(powinna tam być uszczelka , ale Ford oszczędza)
4. Posmarować miejsce styku zaślepki silikonem, przykręcić zaślepkę i cieszyć się , że nie ma wody. Przy pracy klimy parownik pokrywa się lodem i kanał odprowadzający skropliny po prostu nie "wyrabia" ze względu na dosyć dziwny kształt. Woda kapie przez nieszczelną zaślepkę obudowy filtra - przerabiałem to w swoim aucie , było także sporo postów na ten temat.
Pozdrawiam
adrian94 23-03-2016, 17:40 Witam,
Odświeżam temat. Przy zakupie auta 2 msc temu zauważyłem wilgoć. Sprzedawca oczywiscie Powiedział że auto było w środku myte i faktycznie, było. Więc uwierzyłem na słowo. Zdecydowałem się na zakup mimo obaw, bo ogólny stan foczki jest idelany. Dzisiaj, przy porządnym myciu na myjni, zauważyłem jak woda leci strumieniem po stronie pasażera, ale od strony nadkola, a nie jak u reszty z lewej strony. Czy to dalej może być wina obudowy filtra? Wiem że szyba była na pewno wymieniana.
krzys1968 23-03-2016, 18:42 Obstawiam ze rozszczelnila sie szyba i jest nieszczelnosc . Widziales dokladnie skad cieknie jak tak to wrzuc fotki
Witam,
Mam podobny problem - w focus I (przed FL, kombi) po większych ulewach, albo po roztopach (śniegu na przedniej szybie) w środku na dywaniku pasażera jest pełno wody.
Od czego zacząć sprawdzanie - od filtra kabinowego? Gdzie jest ten filtr (bo pewnie u mnie go w ogóle nie ma w aucie) - dojście do filtra jest pod schowkiem czy od strony kabiny silnika?
Pytanie jest jeszcze o pompe ABS - tj. gdzie ta pompa się znajduje. 5 lat temu ją wymieniałem niby z powodu zalewania auta - nie wiem czy to jest możliwe?
Zalej sobie silikonem mate ochronną , przez która przechodzą rurki i kable z silnika do środka w podszybiu. Przyklej tak żeby nie odstawała od rynny. Tam też się może wlewać woda. Chociaż w głównej mierze to wina zapchanych odprowadzaczy wody przez liście. Nadmiar wody powoduje że się wlewa gdzie popadnie.
Filtr kabinowy masz w podszybiu od strony pasażera pod plastikową osłoną
Pytanie jest jeszcze o pompe ABS - tj. gdzie ta pompa się znajduje. 5 lat temu ją wymieniałem niby z powodu zalewania auta - nie wiem czy to jest możliwe?
Pompa abs znajduje się na lewej podłużnicy, obok serwa, pod obudową filtra powietrza.
walkernsp 24-04-2017, 21:24 A sprawdziłes sobie czy nie masz zatkanych odplywow bo ja tak mialem oczyscilem i juz mam sucho a wczesniej tez zbierala mi sie woda pod dywanikami
Odgrzeje temat.
Jestem laikiem i takie też moje pytanie .. gdzie znajdę odpływy ?
walkernsp 07-05-2017, 19:41 Dziękuję za pomoc ....
patrykovsky 01-09-2017, 11:00 Witam,
po krótce:
miałem wymieniany olej + filtry (w tym filtr kabinowy), niestety patałachy przy zdejmowaniu podszybia pourywali mi zaczepy, ale co najgorsze, po wymianie filtra, luzem położyli mi podszybie na filtr i tak sobie leżał - przyszły ulewy no i się zdziwiłem - woda na dywaniku pasażera + mokra wykładzina przód i tył, ale nie przynudzając, szybko wygooglowałem - kupiłem nowe-używane podszybie z wersji poliftowej z rynienką, masę uszczelniającą ze strony forda, oczyściłem, zamontowałem, uszczelnilem + zamocowałem podszybie na dodatkowe wkręty.
Efekt - wykładzina sucha, poza jednym miejscem (zawsze coś tu jest):
https://abload.de/img/wtfaxsft.jpg
wokół tego plastiku jest sucho :shock:.
Przez dach może leciec?
A uszczelka drzwi u góry w jakim stanie jest? Posadź kogoś w środku a Ty lej wodę z zewnątrz i obserwujcie skąd idzie woda. Inaczej pewnie tego nie zlokalizujesz.
Nie wygląda na dziurawe progi ;) gdyby tak było to wykładzina byłaby mokra. A to wyglada że z góry skapuje na ten plastik.
patrykovsky 01-09-2017, 19:16 Że też o tym nie pomyślałem, faktycznie zmulim ma rację, wymacałem od środka uszczelkę od drzwi u góry i delikatnie mokra była . Dziś cały dzień leje wiec nie miałem czasu sie lepiej przyjrzec/zabrac za to. Dzięki.
ps. Progi są całe i zdrowe (jeszcze).
djwonski 03-09-2017, 01:28 Ja też dołącze się do tematu....
Focus 1 FL...
Ostatnio po mega ulewie położylem mokry parasol na dywanik po stronie pasażera i na drugi dzień zobaczyłem że jest mokro pod gumowa wycieraczką ( pomyślałem ze pewnie woda zleciala z wycierazki jak parasol leżał i stwierdziłem wysusze i bedzie ok i tak bylo). Dziś rownież zauważylem że jest mokro lecz nic tam nie kładłem a padało...
Mokro jest przy tunelu po stronie pasażera od łączenia ściany grodziowej aż do fotela..
Jakieś rady żebym nie szukał w ciemno?
Witam, pamięta ktoś z byłych albo aktualnych posiadaczy MK1 czy wycieku w miejscu jak na zdjęciu szukać przy podszybiu (które jest aktualnie dobrze uszczelnione) czy bardziej przy obudowie filtra kabinowego (który też uszczelniłem ale może muszę poprawić) czy zbieg okoliczności, że akurat leje się po wymianie filtra, a to będę się lało skądś indziej ? Jakby leciało filtrem to nie powinno lecieć przy schowku/nawiewach ? Wiem, że tematów trochę było dawno temu, ale mi chodzi dokładnie o wyciek w tym miejscu czy ktoś miał.
http://zapodaj.net/images/5d8285986ba62.jpg
Ja dodam od siebie, że jak miałem mokro ale po stronie kierowcy to odłączył się wężyk który zabiera wodę spod szyberdachu. Leciało po słupku i podłoga była cała mokra, z przodu jak i z tyłu.
|
|