Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Drganie Kierownicy przy 100 km /h


Krystoss
02-06-2011, 11:03
Witam serdecznie

Pewnie temat juz mocno oblatany ale zapytam jeszcze raz moze ktos ma jakies pomysly i rozwiazania jak wyeliminowac grania kierownicy przy ok 100 - 110 km / h w focusie z 2008 Fl III

Wymieniłem juz felgi na nowe , nowe opony, nowe tarcze, koła wyważane i doważane i dalej nic , co prawda troszke mniej trzepie ale nie przestalo całkiem :evil:

dzisiaj jade do serwisu Forda zobaczymy co oni powiedzą

jak by ktos miał jakaś dobra rade to prosze o info

Jester
02-06-2011, 11:12
Ustaw geometrię.

Krystoss
02-06-2011, 11:16
Geometria tez ustawiana ( zbieżność)

Jakoob
02-06-2011, 11:37
Może być jeszcze kwestia w jakie miejsce które koło zamontować oraz która opona na jaką felgę. Ten problem występował dość często chyba w rangerach. Nie mam na celu robić nikomu reklamy, ale słyszałem że w Pol-Motors na Bardzkiej na 99% mają porządną wyważarkę, która ponoć radzi sobie z problemami, których zwykłe wulkanizacje nie mogą przeskoczyć. Może tam spróbuj?

maureliusz
02-06-2011, 11:43
Geometria wątpię.

1. Wyważenie kół
2. Tuleje stalowo gumowe wahacza
3. Końcówki drążków
4. Jeżeli bije przy przyśpieszaniu, to łożyska podpory półosi mogą być

ebondo
02-06-2011, 12:00
Ja dwa razy miałem takie coś.
Raz po tym jak sie zakopałem w błocie i obkleiło mi całą felgę od środka, a drugi raz pękła mi piasta przy wymianie łożyska (kiepski mechanik) drgało przy większej prędkości i wręcz szarpało przy hamowaniu.

mjprzem
02-06-2011, 14:23
Witam serdecznie

Pewnie temat juz mocno oblatany ale zapytam jeszcze raz moze ktos ma jakies pomysly i rozwiazania jak wyeliminowac grania kierownicy przy ok 100 - 110 km / h w focusie z 2008 Fl III

Wymieniłem juz felgi na nowe , nowe opony, nowe tarcze, koła wyważane i doważane i dalej nic , co prawda troszke mniej trzepie ale nie przestalo całkiem :evil:

dzisiaj jade do serwisu Forda zobaczymy co oni powiedzą

jak by ktos miał jakaś dobra rade to prosze o info

Przegub wewnetrzny... niestety ale takie objawy to wlasnie na to wskazuja...ciekawe jaki masz przebieg? i kto jezdzil wczesniej samochodem.

sirbielu88
02-06-2011, 16:22
Miałem podobny problem, lecz tylko przy przyśpieszaniu. Wymieniłem odrazu całą półośkę i jest git.
Z doświadczenia wiem że to mogą być tarcze na wykończeniu lub geometria ew. luz na sworzniach.
Pojedź do SKP i daj dwie dychy sprawdza ci
Pozdrowionka

mjprzem
02-06-2011, 18:22
a no zapomnialem napisac o przyspieszaniu a i tak moze byc z tarczami cos nietak.. choc sworzen wahacza to troche inne objawy tez powinny byc poza tymi na predkosci ;) wiec to by wykryli przy robieniu-ustawianiu zawieszenia bo chyba powinni ;)

Krystoss
02-06-2011, 19:38
Wlasnie tak to jest z takimi problemami

praktycznie duzo rzeczy moze byc przyczyna i na chybil trafil tu wymieniaj

przebieg mam 170 000 km

co do zawiechy to sprawdzalem 3 razy i kazdy mowi ze jest wszystko ok

oczywiscie w Pol-motors jeszcze raz wywazyli i ustawili geometrie

troszke mniej telepie ale telepie.....

a co do tego przeguba to idzie jakos poznac albo odczuc ze to moze jest wlasnie przyczyna

tepe
02-06-2011, 19:45
a co do tego przeguba to idzie jakos poznac albo odczuc ze to moze jest wlasnie przyczyna


właśnie jestem po wymianie obu półosiek, obiawy:
- drgania kierwonicy przy 80- 110 km
- przy puszczaniu gazu drgania w tym przedziale ustępowały.

mechanik powiedział że poszły przeguby wewnętrzne.

Same jako tako bardzo ciężkie są do kupienia, wymieniłem 1 półośkę i od razu było czuć poprawę, po wymianie drugiej drgania ustały.

maureliusz
03-06-2011, 06:43
No to znowu po kolei:

1. Czy telepie wyraźnie podczas przyśpieszania?
- tak - podpora połosie
- nie - patrze niżej
2. Inne możliwości to:
- wyważenie kół
- tuleje wahacza - u mnie też twierdzili, że wszystko jest ok...a nie było. Zarówno diagnosta jak i ASO mówili, że zawieszenie OK. Tego nie widać od gołym okiem. Musiałbyś charakterystyki zmierzyć tej tulei, żeby się dowiedzieć czy OK/NOK. Sprawdź, czy nigdzie się nie rozwarstwia lub nie rozwulkanizuje, to będzie pierwszy oznak, że jest coś nie tak.
3. Końcówki drążków - przy takim dużym biciu podczas jazdy powinno być ja czuć/słychać przy energicznym ruszaniu kierownicą lewo-prawo.

Ponowię pytanie: Czy to jest podczas jazdy bez obciążenia po osiągnięciu tych 100km/h, czy bije znacząco przy przyśpieszeniu, a potem się tylko stabilizuje..

Krystoss
03-06-2011, 07:02
Przy przyspieczaniu jest ok

jak dochodzi do ok 100 km/h to wtedy sie zaczyna i bez roznicy czy na gazie czy na wolnych obrotach...

tepe
03-06-2011, 09:09
Przy przyspieczaniu jest ok

jak dochodzi do ok 100 km/h to wtedy sie zaczyna i bez roznicy czy na gazie czy na wolnych obrotach...

Na wysokich obrotach powinno bardziej bić niż na niskich

Przyśpiesz do 110 i puść nogę z gazu, jak w przedziale 100 - 110 , nie będzie trzepało to masz przeguby wewnętrzne walnięte (w ASO wymieniaja od razu parami)

Koszt jednej nowej półośki to ok 1200 zł (allegro) , jeżeli możesz zaryzykować kwotę 300-400 zł to kup jakąs ze szrotu może trafisz na dobrą, ale to już jest loteria...

mjprzem
03-06-2011, 12:45
No to znowu po kolei:

1. Czy telepie wyraźnie podczas przyśpieszania?
- tak - podpora połosie
- nie - patrze niżej
....

Rownie dobrze moze telepac bez przyspieszania a podpora polosi-lozysko moze miec luz- i bedzie bilo..

skoro u kolegi Krystoss niema tego podczas przyspieszania to zainteresowalbym sie lozyskiem podpory oraz tarczami hamulcowymi.

Zawieszenia dobrze ustawione niebedzie bilo podczas jazdy-skoro ktos robil zawieszenie bo mu kierownica bila -to nie zlikwidowal skutkow bicia tylko zwiekszajace go objawy.

W takim przypadku moze tez byc kolo niewywazone i bic a uszkodzony -drazek lub tulejka bedzie tylko potęgowała bicie. to ze po wymianie drazka czy tuleji niema-lub niewuczywamy juz bicia nie oznacza ze zlikwidowalismy jego przyczyne

Na wysokich obrotach powinno bardziej bić niż na niskich

Przyśpiesz do 110 i puść nogę z gazu, jak w przedziale 100 - 110 , nie będzie trzepało to masz przeguby wewnętrzne walnięte (w ASO wymieniaja od razu parami)

Koszt jednej nowej półośki to ok 1200 zł (allegro) , jeżeli możesz zaryzykować kwotę 300-400 zł to kup jakąs ze szrotu może trafisz na dobrą, ale to już jest loteria...

Jesli chodzi o predkosci to tez niema reguly... wszystko zalezy od uszkodzenia.
Raz jest na wyzszych a nie na wolnych a raz na odwrot.

Poloski polecam Maxgear... za 200.. 250zl/szt kupisz bez problemu na allegro i bedziesz zadowolony. Kupuj komplet-calosc. Za te pieniadze szkoda se brudzic- a poloski-jakosc jest ok. ( + olej na dolewke do skrzyni ;) )

Krystoss
03-06-2011, 13:30
Tarcze tez juz niestety wymianiałem razem z klockami jakis miesiac temu

Komplet ATE

maureliusz
03-06-2011, 20:00
Według mnie:

Jak nie bije podczas przyśpieszenia, to nie są to raczej podpory półosi.

Tarcze wymieniłeś. Zresztą tarcze byłoby czuć jak delikatnie położysz nogę na hamulcu. Jak nie czuć, to nie ma co szukać dziury w całym.

Koła wyważyłeś.

Proponuję sprawdzić:
- końcówki drążków
- tuleje whacza - stawiam na tuleje wahacza. Miałem to samo. Też biło raz mnie, raz bardziej w końcu coraz bardziej. Myślałem, że to cuda na kiju, wyważałem koła, a wystarczyło wymienić tuleje i jest SUPER! Sprawdź dobrze te tuleje jak pisałem wcześniej.

Krystoss
07-06-2011, 09:17
Sprawdze własnie te koncowki drążków bo wlasnie tak duzo osob podejrzewa

czy ew po ich wymianie trzeba znow ustawiac zbieznosc ???

mjprzem
07-06-2011, 09:33
Według mnie:

Jak nie bije podczas przyśpieszenia, to nie są to raczej podpory półosi.

Proponuję sprawdzić:
- końcówki drążków
- tuleje whacza - stawiam na tuleje wahacza. Miałem to samo. Też biło raz mnie, raz bardziej w końcu coraz bardziej. Myślałem, że to cuda na kiju, wyważałem koła, a wystarczyło wymienić tuleje i jest SUPER! Sprawdź dobrze te tuleje jak pisałem wcześniej.

A co te rzeczy maja do bicia podczas jazdy?
One moga tylko potęgowac objawy.

Natomiast poloska nawet jesli nie bije podczas przyspieszania to moze byc np. ukrzywiona lub zuzyta i tez bedzie robila problemy.

Zapewne moze byc tak ze wymienimy tulejke wachaczy czy drazek ktury ma luz to bicie zniknie i moze niebedzie wyczuwalne ale jesli jest geometra poprawna opony i felgi to uszkodzona koncowka czy wachacz niewywołają bicia.

Krystoss
Ty juz miales chyba wiele razy analizowane zawieszenie, wiec dziwne aby ktos nie zauwazyl takiej banalnej rzeczy jak koncowka drazka skoro to jest najprostszy element do wykrycia. Wystarczy kolo podniesc.

Jesli ktos wymieni drazek z jednej strony i kierownica zostanie na swoim polozeniu podczas jazdy na wprost to mozna wymienic pozniej z drugiej strony... i obejsc sie bez ustawiania zbieznosci.

Krystoss
07-06-2011, 10:16
to ja juz nie wiem

Przed chwila dzwoniłem do serwisu gdzie naprawiaja fordy i Pan uprzejmi powiedział ze jak by były krzywe pól osie to drgalo by juz przy nizszych predkosciach i to znacznie mocniej a takie elementy jak drazki czy tuleje nie maja wplywu na to

i badz tu madry

ewentualnie jeszcze opcja bo w Pol-Motors maja jaka maszyne ktora wykrywa ewentualne bicia felgi i samej opony i pozwala to odpowiednio ustawic opone na feldze zeby zniwelowac ewentualnie wystepujące bicia

mjprzem
07-06-2011, 13:37
....
Przed chwila dzwoniłem do serwisu gdzie naprawiaja fordy i Pan uprzejmi powiedział ze jak by były krzywe pól osie to drgalo by juz przy nizszych predkosciach i to znacznie mocniej a takie elementy jak drazki czy tuleje nie maja wplywu na to

i badz tu madry
.....

Bo drazki i tuleje niemaja wplywu to jest wymysl ludzi ktorzy niemaja pojecia chyba o czym pisza-niewiem wogole jak mozna tak myslec.

natomiast bledem jest twierdzenie ze krzywa poloska bedzie bila przy bardzo przy niskich predkosciach bo wszystko zalezy od wielkosci uszkodzenia lub zuzycia... tutaj niema reguły.
U jednych jest na wolnych predkosciach a u innych na szybszych.
Ale wybulona opona tez moze robic problem ;) to jest normalna sprawa na naszych drogach.

maureliusz
07-06-2011, 19:52
Bo drazki i tuleje niemaja wplywu to jest wymysl ludzi ktorzy niemaja pojecia chyba o czym pisza-niewiem wogole jak mozna tak myslec.



Tak masz rację, nie wiem co piszę. Bo nie miałem takiego problemu. Bo przyczyną nie były tuleje tylko wybulona opona - chyba w polonezie. Poprostu bark słów. Piszę, że miałem taki problem i jak go rozwiazałem, a gość pisze, że nie wiem o czym piszę. Ktoś tu zwariował... Jak można takie głupoty pisać.

Potem moderator mi powie, że spamuję...

mjprzem
08-06-2011, 08:04
maureliusz a moze miales drgania bo wachacz jest krzywy jeszcze?

Kolego sam pomysl.. tylejka wachacza czy drazek kierownicy moze tylko potegowac bicie... inna sprawa jesli mamy minimalnie krzywe felgi lub nawet minimalnie wybulona opone to bicia nie wyeliminujemy-zeby bylo niewiem jak kolo wywazone.

Pomysl prosze logicznie co ma koncowka drazka czy tuleja do bicia kola.

.....
Przed chwila dzwoniłem do serwisu gdzie naprawiaja fordy i Pan uprzejmi powiedział ze ..... a takie elementy jak drazki czy tuleje nie maja wplywu na to
.....

To ze wymieniles i u ciebie przestalo bic to nie znaczy ze to przez to bilo tylko ze moze miales minimalnie wybulaona opone lub kolo nieidealnie wywazone lub cos jeszcze i dzieki temu zlikwidowales tylko luz ktory powiekszal drgania kierownicy. I teraz wydaje sie ze jest wszystko ok. Tylko aby miec uszkodzona oryginalna tulejke lub koncowke-drazek to potrzeba dobrze felga uderzyc -i bez uszkodzenia felgi nieda sie tego zrobic.

maureliusz
08-06-2011, 14:10
Widzę, że nie mamy o czym rozmawiać! Jeżeli Ty nie kumasz jakie siły są generowane podczas jazdy samochodem zwłaszcza przy obecnych oponach na utkach min.205 to koniec dyskusji.
Własnie Tacy jak Ty potem piszą, że mają zawieche w foce 250 000 km i jest super. To nic, że caly tył i przód latają, że wszystko drga podczas jazdy, bo to przecież wina opon, bąbli, kolein i innych rzeczy.

Ja nie mam ochotę Cię przekonywać. Gdzies pisałem co powoduje zużycie poszczególnych komponentów w zawieszeniu i nie chce mi się tego powtarzać. Ja opieram się na doświadczeniu, a Ty? - jeżeli można zapytać? Na logicznym myśleniu, rozumiem, że tak jak w przypadku tematu z klimatronikiem.

mjprzem
08-06-2011, 14:18
Jak jezdzisz na krzywych felgach i oponach to napewno to Ci pomoglo ze wymieniles sobie wybite tulejki i koncowke drazka.
maurelisz prosze nie mow mi na czym sie znam a na czym nie bo kiedys pekne ze smiechu ;)

napewno element nie obrotowy powoduje wibracje koła i drgania układu napedowego... no smiech na sali ;)

Maurelisz taka wymiana pomoze jesli jest wybita tulejka czy drazek ale nie sa one przczyczyną drgan - bo fizycznie niemogą powodowac drgan. Predzej wykonczony amortyzator zrobi taki problem ktory nie wytłumi nawet małego bicia koła czy innego powodujacego problem elementu obrotowego. Pomysl logicznie co piszesz.

dodatkowa uwaga - tulejki wachacza i drazki kierownicze nie sprawdza sie bo biciu-drganiach zawieszenia czy ukladu napedowego.
wiec jak mozesz diagnozowac tulejke czy koncowke drozka po tym ze koledze cos bije jak jedzie 100km/h...?
Moze zechcesz to wytlumaczyc racjonalnie?
Tylko niepisz ze ty wymieniles i pomoglo jak sam nawet przy samochodzie nie robisz a z zawieszeniem jezdziles po mechanikach- bo widzialem twoje posty!!!

Krystoss
08-06-2011, 18:53
Dajcie spokój chlopaki nie kloccie sie

nie ma sensu

taki urok zasranych nowych aut......

poczekam az jakas tam usterka nie zacznie bardziej dawac we znaki i wtedy sie okaze czy to lozysko , czy lozysko podpory a moze tuleje a moze przeguby... itd

mam nadzieje tylko ze dojade nad morze :)

a i przypominam ze kupilem nowiutki komplet felg i opon co odrazu eliminuje ew bable i krzywe felgi

maureliusz
08-06-2011, 19:07
Jak jezdzisz na krzywych felgach i oponach to napewno to Ci pomoglo ze wymieniles sobie wybite tulejki i koncowke drazka.
maurelisz prosze nie mow mi na czym sie znam a na czym nie bo kiedys pekne ze smiechu ;)
napewno element nie obrotowy powoduje wibracje koła i drgania układu napedowego... no smiech na sali ;)


Usiądź, przeczytaj to parę razy i zastanów się co piszesz. A piszez, że jesteś wykształcony, a ostatnie Twoje posty zdradzają, że chyba w kierunku leśnictwa.
Nie mam siły Ci tego tłumaczyć. Jak się Jaś nie nauczył, to Jan nie będzie umial i tyle. Jeżeli ty myślisz, że aby kierownica drgała, to muszą być drgania od elementu obrotowego...nie, nie odzywam się już, bo to jakaś masakra.
Niech sobie ludzie poczytają to i sami zdecydują, bo na Ciebie nie ma siły.

Wskazówka: poczytaj o charakterystykach dynamicznych i statycznych elementów stalowo gumowych. Potem o częstotliwościach rezonansowych. Potem o tym podczas jazdy im szersza opona tym większy moment pochodzący od wszelkich nierówności na drodze przenoszony na układ kierowniczy. Potem złóż to sobie w głowie, po układaj i wróć do rozmowy. Nie będę Ci tu wrzucał linków o tym, bo to nie mój styl.



Tylko niepisz ze ty wymieniles i pomoglo jak sam nawet przy samochodzie nie robisz a z zawieszeniem jezdziles po mechanikach- bo widzialem twoje posty!!!

I co to ma do rzeczy? Nie mam prasy to jak mialem to robić? W imadle? Gościu, poczytaj inne moje posty i przekonaj się co robię sam, a co w warsztatach.

Piszesz tak bez sensu, że nawet nie wiem co Ci odpisywać..

a i przypominam ze kupilem nowiutki komplet felg i opon co odrazu eliminuje ew bable i krzywe felgi

Niektórzy i tak nie dadzą się przekonać...

Tak jak pisalem Ci na priva. Pojeździj trochę po szutrowej drodze bez radia (najlepiej coś jak dawne drogi układane z kamienia) i daj znać o odzuciach. To dużo powie i można wtedy dużo się wywiedzieć o zawieszeniu.

I jeszcze jedno. Co gdy ostro ruszysz z poślzgiem kól na mokrym (na such dieslem to szkoda opon).

Sprawdź to i daj znać. Może być na priv, bo tutaj już szkoda dyskutować.

Wojtek
08-06-2011, 19:38
Sie ma.
Albo się uspokoicie i przestaniecie robić w stosunku do siebie " prywatne wycieczki " , albo ktoś zarobi bana. To jest dział techniczny - nie śmietnik.
maureliusz ostatni raz łączyłem Twoje posty. Jeszcze raz napiszesz post za postem i będzie ban.

Proszę nie komentować mojego postu.

mjprzem
08-06-2011, 20:14
mam nadzieje ze niebedzie to usuniete .. poniewaz jest komplet felg i opon nowy i wiemy ze to nie wina tarcz hamulcowych ani krzywej piasty to zostaja polosie napedowe. Przebieg 170kkm sugeruje ze juz troche przeszly o ile to realny przebieg. Wiecej nic nie podpowiem. Mam nadzieje ze kolega dojdzie do rozwiazania problemu

Wojtek
08-06-2011, 20:22
Wiecej nic nie podpowiem

Dlaczego ? Przecież po to tu jesteśmy aby pomagać , podpowiadać , sugerować itd.

Ja bym się również skłaniał , żeby przejrzeć układ napędowy. Tak jest 90 % przypadków.

mjprzem
08-06-2011, 21:40
ale ani ja ani ty tego za kolege niesprawdzimy a poloski sa naprawde upierdliwe do wykrycia uszkodzenia. Inna sprawa niewiemy bo kolega nienapisal jak duze jest bicie...i jak je odczuwa.. wiec choc chcialbym pomóc to i tak jest za malo informacji.
Co moge jeszcze powiedziec to to ze jesli uszkodzony jest przegub wewnetrzny lub zuzytu to mozna go jeszcze rozebrac i sprawdzic po powierzchni wewnatrz przegubu.
Odczucie tego uszkodzenie jest takie ze jakby nam silnik wibrowal a nie kola... czesie bardziej samochodem jak na kierownicy.. ale ukrzywiona poloska lub przegub zewnetrzny to znowu inne odczucia. Poprostu nieumiem wiecej podpowiedziec. I tez niewidze juz innych mozliwosci.

maureliusz
09-06-2011, 08:49
Jeżeli ktoś jeszcze uważa, że tuleje nie mogą powodować bicia, to proponuje...je wyciągnać. Założyć same śruby i się przejechać 100km/h. Natomiast nie twierdzę, że u kolegi musi być to, chciałem mu tylko podpowiedzieć.

Fuzbal
09-06-2011, 17:16
Krystoss u mnie byl ten sam problem (delikatnie nadal jest ale teraz to już wina krzywych felg i ogólnie problem tkwi w kolkach;]) wymieniłem półośki i to było właśnie to, mechanik pokazał mi jak wyglądały po wyjęciu i... no były ''martwe'' :diabel2: przy okazji musiałem jeszcze kilka części wymienić bo przez dłuższy czas olewałem sprawę i tylko walnięte sprzęgło zmusiło mnie do roboty całej reszty... najlepiej załatw to jak najszybciej, bo stukające 1 wpływa negatywnie na 2 i 3 i 4... a to wszystko daje niezły rachunek do zapłaty;] u mnie pojawiało się to przy +/- 90km i dodam że to MK1 ale myślę, że problem jest ten sam

mjprzem
09-06-2011, 17:41
Dla jasnosci.... powiem wam panowie aby tez tak niebylo ze zaraz bedzie gadane ze to wada fabryczna te poloski... to tak niejest. otoz 200kkm to juz niejest maly przebieg i powyzej 200kkm to czesto juz zaczynaja sie problemy z lozyskami w kolach a no poloski tez niemaja lekkiej pracy. To tez sa lozyska.

Ale winna jest np w udrzeniach ... wjazdach w dziure i sposobie jazdy...
w jednym samochodzie te same poloski moga spokojnie 300kkm wytrzymac a w drugim padna po 150kkm ale zazwyczaj czesta przyczyna uszkodzenia takiej poloski jest nagle uderzenie kolem w przeszkode... a pozniej juz sie coraz bardziej przez to zuzywa.

Do kolegi krystoss
poszukaj jakichs tanich polosiek na allegro ale nowych!!!!
ja moge polecic maxgear tylko wybierz taniego dostawce.

jesli bedziesz mial w dobbrej cenie to nawet niewarto sie brudzic z samochodem tylko dwie zamowic.... ale pewnie tylko 1 bedzie uszkodzona... tylko ze szukanie ktora to to tez jest problem-chociarz u ciebie moze byc latwiej bo mozliwe ze jest ukrzywiona.

Krystoss
13-06-2011, 13:49
niebawem sie okaze co moze byc przyczyna

jade do specow od Forda na ponowne dokladne ogledziny zawieszenia ze szczegolna uwage na tuleje i sworzen plus sprawdzenie łożysk .....

Pytanko...

Jesli pólosie byly by krzywe idzie do tego dojsc , bo co zauwazylem kladac sie pod samochod ze na jednym widac jeszcze orginalna metkę forda (odziwo w bardzo dobrym stanie ) z kodem kreskowym a na drugim juz nie czyli jak by prawa strona byla wymieniana ....

Dobrze rozumuje ????

mjprzem
13-06-2011, 15:22
to nic nie znaczy a nie da sie sprawdzic czy poloska jest prosta jesli jej nie wymontujesz i nie zalozysz np. w tokarce - inaczej bicia poloski niesprawdzisz i nie wykryjesz. Wiec dlatego jest to trudny element do wykrywania.

maureliusz
13-06-2011, 19:20
Krystoss...tak sobie myślę, jak można półosie skrzywić... i ciężko mi sobie to wyobrazić. Chyba po spotkaniu z ścianą. Dla mnie to jest nie realne. Podpory półosie orajt, ale skrzywione półosie? Nie wierzę w to, ale zobaczymy.

Chyba, że miałeś coś wymieniane i ktoś z rozbitka założył. A druga ma inną naklejkę, czy nie ma wogóle? Możesz je opisać - z ciekawości pytam.

Krystoss
14-06-2011, 06:48
no tez mi sie nie wydaje zeby polosie byly krzywe tym bardziej ze jak widzalem to jest gruby kawał stali

na drugiej gdzie nie ma naklejki poprostu tak byla wysuszona ze resztke tej naklejki wystarczylo lekko dotknac i sama odeszla natomiast na drugiej jest ladna naklejka z kodem kreskowym z logo forda i jakies tam numerki i oznaczenia

Zreszta wczroaj zadzwoniłem do ASO forda gdzie byl wczesniej serwisowany ale nie byla wymieniana żadna półoś .

maureliusz
14-06-2011, 10:28
Luz, to standard w Focusach. Przerabiałem to - zakładałem temat o tym. W zaleznosci od lokalizacji produkcji lub rocznika (dokładnie nie wiem) są dwa rodzaje naklejek na półosiach:
- takie plastykowe, które powodują...korozję pod nimi:-/
- papierowe, które są OK

Zatem się nie stresuj. U nie tak skorodowało, że wierzchnia warstawa niby antykorozyjna odpadła :-). Naklejki out, antigravel firmy soudal i jest OK. Oczywiscie poszła oficjalna informacja do Forda, ale pewnie to zlali...

Krystoss
14-06-2011, 10:40
Śmiałbym sie normalnie jak by to ta naklejka powodowała takie cuda

ale raczej niemożliwe co ....

maureliusz
14-06-2011, 12:12
No bez jaj:-) Pewnie, że nie możliwe.

mjprzem
14-06-2011, 12:23
Krystoss...tak sobie myślę, jak można półosie skrzywić... i ciężko mi sobie to wyobrazić. Chyba po spotkaniu z ścianą. Dla mnie to jest nie realne. Podpory półosie orajt, ale skrzywione półosie? Nie wierzę w to, ale zobaczymy..

wystarczy ze ktos nie umiejetnie robil zawieszenie.. tak samo jak sie wymienia np. poloski
lub wachacze czy lozyska...bez odkrecania amortyzatora. a pozniej sie ktos dziwi ze sie uszkodzilo gorne mocowanie -guma amortyzatora.. to samo jest z poloskami one nie sa projektowane do przenoszenia obciazen poprzecznych ale momentu skretnego.

Ajesli chodzi o luz to kazda poloska ma luz...ale luz nie jest koncowym wyznacznikiem zuzycia.

Krystoss
14-06-2011, 12:54
Wiec co mi pozostalo

albo cos w zawieszeniu ( tuleje , sworznie itd ) albo cos z lozyskami

innej juz opcji nie widze naprawde

jak sie nie da naprawic chyba sprzedam go w pi......

mjprzem
14-06-2011, 13:02
lozysko byloby slychac a tuleje wachacza mialbys objawy podczas hamowania -przyspieszania-jazdu na zakretach.

sworzen-drazek tluk by sie na nierownosciach.

ale wymieniaj... powodzenia.... skoro tak ciezko zrozumiec ze wibracje w samochodzie moze powodowac tylko element obrotowy.

Tylko ze kazdy glupi mechanik wychwyci uszkodzone lozywsko drazek czy tulejke ;)

Krystoss
14-06-2011, 13:22
no to jaki element obrotowy moze byc skoro felgi kupielm zupełnie nowe i opony nowe.

mjprzem
14-06-2011, 14:39
caly ten temat który załozyles wyjasnia i pisze o tym...
masz taki przebieg ze nawet jesli nawet poloski nie sa uszkodzone to moga byc juz oznaki zuzycia przegubów.

Wojtek
14-06-2011, 18:37
Starczy już tego gdybania i pisania w kółko o tym samym.
Jak sprawdzisz u mechanika co jest zepsute to daj znać na PW.
Bo w ten sposób można naspamować 150 stron i nic z tego nie wyniknie.
W temacie technicznym liczy się jakość postów , nie ilość.

piotr87_m
10-10-2015, 14:12
W związku z tym, że jest to mój pierwszy post na tym forum, na początku chciałbym powitać wszystkich posiadaczy Fordów ;-)

Z góry proszę o wyrozumiałość jeśli naruszyłem jakiekolwiek zasady forum.

Moje auto to Ford Focus MK2 FL 2008r. 1.8 TDCI 115KM i ma przejechane 168000 kilometrów. Przebieg jest potwierdzony Belgijskim CarPass.

Od jakiegoś czasu dręczy mnie problem z moim Focusem. Samochód wpada w wibracje zarówno przy przyspieszaniu na drugim biegu, jak i przy prędkości wyższej niż 100 km/h. W przedziale 100-120 km/h wibruje kierownica natomiast powyżej 120 wibracje przechodzą na karoserię do tego stopnia, że wyczuwalne są na siedzeniach oraz drżą wszystkie lusterka.
Wszystkie opony są nowe (4 sztuki na lato + 4 sztuki na zimę). Koła wyważane 3 razy w różnych warsztatach i nic to nie pomogło.

Wibracje występują również gdy stojąc w miejscu wcisnę gaz do około 2000 obrotów lub więcej. Silnikiem rzuca też przy gaszeniu.

Przeglądając podobne tematy na tym forum czytałem o problemach z poduszkami silnika oraz z przegubami wewnętrznymi. W związku z powyższym, proszę bardziej doświadczonych kolegów o weryfikację stanu moich poduszek oraz przegubu wewnętrznego od strony kierowcy. Dodam jeszcze, że na poduszce przy rozrządzie znajduje się olej. A dokładniej, mokro jest między poduszką a obudową rozrządu (patrząc od góry widać plamę oleju).
Nagrałem krótkie filmiki pokazujące pracę poduszek podczas odpalania, lekkiego dodawania i puszczania gazu oraz gaszenia silnika.

Poduszka prawa silnika (przy rozrządzie):
https://www.youtube.com/watch?v=Q7NOU3JG8YI

Poduszka reakcyjna (z tyłu silnika):
https://www.youtube.com/watch?v=YOLCfCn5Eic


Przegub wewnętrzny od strony kierowcy. Występuje lekki luz gora-dół taki, ze słychać stukanie przy poruszaniu.
https://www.youtube.com/watch?v=9o43cBXUGWE

Z góry dziękuję za wszelką pomoc ;-)