Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Egr zaślepiony prymitywnie, ale jaki efekt DW10!


Strony : 1 2 [3]

niuniek37
21-03-2017, 11:33
Ja jak pisałem jestem laikiem, ale niestety mam rację. Mechanik też na początku się sprzeczał się ze mną, że jest w przedziale 500 - 700 (ba nawet zamówił zapewne ten o którym Ty myślisz a potem skruszony zadzwonił i mówi, że niestety miał Pan rację). Sam zadzwonił do np. hurtowni fordowskiej w Kielcach i podał im vin. Potem ja sprawdziłem w serwisie w Bydzi i 2 innych sklepach internetowych forda. Po lifcie z tym silnikiem niestety 1800 zł, po rabacie 1710. Mogę podać vin sam się upewnisz, niestety....Tam podobno jest połączone coś z czymś i tyle kosztuje, w poprzednikach było osobno. Jeszcze go nie mam - czekam, jak przyjdzie na pewno podam dane.

mkaminski100
21-03-2017, 12:05
Bo ty masz ten zmodernizowany,z podcisnieniem. Występuje jako całość z chodniczka spalin. Dlatego tyle kosztuje
V29004027 takie coś.
Nie wiem tylko dlaczego stosowano równolegle oba typy egr.

Sent from my E6853 using Tapatalk

flyingcharly
01-04-2017, 20:13
Witam wszystkich,
Czy w silniku 2.2 200 HP tdci da się zaślepić EGR?
Dzięki i pozdrawiam

mkaminski100
01-04-2017, 20:19
Pewnie się da, ale ty masz ten nowszy typ, wiec zwykle blaszki się nie nadają. Do tego komputer wychwyci zaślepienie i nie wiem jak jest u ciebie, ale z mojej wiedzy wstrzymuje wtedy wypalanie DPF, wiec możesz mieć problemy długoterminowo.
Sprawdź podcisnienia. Dlaczego zaslepiasz?

Sent from my E6853 using Tapatalk

zielu74
11-07-2017, 10:41
jak całkowicie usunąć trzpień z EGR pokazany na zdjęciu i czy to wpłynie negatywnie na pracę zaworu jak i silnika?

Mario_
18-07-2017, 22:19
Panowie powróce jeszcze do EGR ;-)
Co jakiś czas pojawia mi sie błąd P1335:00-2F
Mam zaślepionego EGR czy to dlatego ten błąd wyskakuje? czy może szukać jeszcze innej przyczyny???
Jak już robić porządki w aucie to planuje wszystkie błędy wyeliminować :-)

motorek4612
19-07-2017, 19:33
jak całkowicie usunąć trzpień z EGR pokazany na zdjęciu i czy to wpłynie negatywnie na pracę zaworu jak i silnika?

Całkowicie to możesz wywalic kolektor ssący i wsadzić nowy z nowym czystym egr-em. W twoim i moim silniku(1.8 TDCi)ten zawór jest nie rozbieralny, zaślep go i zapomnij o kłopotach, lub jak wspomniałem wyżej wymień cały element na nowy.

zielu74
24-07-2017, 21:44
na Youtube był filmik w którym gość wyjął cały trzpień, ale jest niedostępny już. jeżeli chcesz to mogę ci go wysłać na e-mail

meff
25-07-2017, 11:27
Czy można zaślepić EGR mając auto z DPF bez ingerencji w software auta? Coś mi auto dziwnie się szarpie na niskich obrotach i obstawiam że EGR daje o sobie znać - stąd profilaktycznie wolę go zaślepić.

scorpion_1982
26-07-2017, 00:00
Jeśli masz auto z DPF nie zaleca się zaślepienia egru ponieważ przełoży się to na szybsze wykończenie dpfu. Bardziej zabijał ci się będzie.
Odradza się zaslepianie egru w autach z filtrem DPF

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

mkaminski100
26-07-2017, 06:13
Nie pamiętam jak jest w Fordzie ale najczęściej ECU nie przeprowadzi wypalania DPF przy błędzie egr.
Poza tym zwróć uwagę na temperaturę bo wiele diesli się nie dogrzewa do odpowiedniej temperatury po zamknięciu EGRa.

Sent from my E6853 using Tapatalk

scorpion_1982
26-07-2017, 09:30
Kolego zawór EGR obniża temperaturę a nie podwyzsza.
Chyba że się mylę.
Do czego służy zawór EGR?

Celem stosowania zaworu EGR jest*obniżenie ilości tlenu dostarczanego do komory spalania*i tym samym obniżenie temperatury i spowolnienie procesu spalania oraz*obniżenie emisji tlenków azotu (NOx).

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

meff
26-07-2017, 09:35
No to pozostaje mi czyszczenie EGR bo DPF odpukać nie sprawia kłopotów, niestety w maxiu cieżko się tam dostać więc zanim rozkręce czy warto pchać się w te specyfiki co czyszczą EGR bez rozkręcania - chodzi mi o te spraje aplikowane do dolotu przy włączonym silniku. Czy też metoda old skool - rozkręcić zaaplikować nitro wysuszyć zamontować będzie lepsza?

mkaminski100
26-07-2017, 09:40
Tak, temperature spalin (z 700 do chyba 400) a nie silnika (z 85 do 70, nawet do 60).
Pamiętaj o chlodniczce spalin która schladza spaliny do chyba 400 stopni wiec cieplo idzie w układ. Do tego do silnika dostaje się gorące powietrze wiec to go dodatkowo grzeje.
Zresztą wystarczy sprawdzić temperature silnika i szybkość nagrzewania silnika a potem zadlepic egr i porównać.

Sent from my E6853 using Tapatalk

mkaminski100
26-07-2017, 09:43
No to pozostaje mi czyszczenie EGR bo DPF odpukać nie sprawia kłopotów, niestety w maxiu cieżko się tam dostać więc zanim rozkręce czy warto pchać się w te specyfiki co czyszczą EGR bez rozkręcania - chodzi mi o te spraje aplikowane do dolotu przy włączonym silniku. Czy też metoda old skool - rozkręcić zaaplikować nitro wysuszyć zamontować będzie lepsza?Te metody nie dzialaja. Najlepiej wyjac I wyczyscic.
Smax ma akurat sensowne dojscie jak odkręcisz srube dolna.
Jezeli nie możesz to można odkręcić rurke, psinkac Mr muscle do kuchenek, zdjąć plastikowa osłonę egr (na wyczucie) i poruszać grzybkiem

Sent from my E6853 using Tapatalk

meff
26-07-2017, 10:05
Dzięki za wskazówkę rzeczywiście sprawdziłem na youtube i nie wygląda to aż tak źle, zaraz zabiorę się do roboty.

scorpion_1982
26-07-2017, 10:49
Masz dwa wyjścia:
1. Czyścić regularnie egr.
2. Wywalić DPF, usunąć go. Komputera, wyczyscic i zaslepic EGR i zapomnieć że go masz lub punkt pierwszy, ja stosuje się do pierwszego

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

mkaminski100
26-07-2017, 10:56
Jeżeli diesel ma szansę się rozgrzać i jezdzi często na trasie to czyszczenie będzie bardzo rzadkie, raz na kilka lat.
Używanie diesla na krótkie przejazdy to proszenie się o problemy i stąd potem gro ludzi marudzi że musieli wycinac DPF, zaslepiac egr, czyścić dolot I wymieniać dwumase.
Miałem auta z tym wszystkim i po 250kkm DPF był oryginalny, egr nie czyszczony ani raz tylko dwumasa zaczęła stukać. No ale auto regularnie robilo trasy.

Sent from my E6853 using Tapatalk

scorpion_1982
27-07-2017, 15:34
Zaskoczę cię mój ma DPF i 209 tysięcy i jeździ w miescie, ani razu nie czyszczony dpf, a autko śmiga po mieście.
Nie twierdzę że tylko bo to nie realne ale śmiga głównie po mieście. Odkupiłem od faceta który również używał go w mieście.
Jeśli ktoś cały czas patrzy byle tylko spalanie miał niskie to niestety nie uniknie problemów.
Jak widać po przykładzie twojego i mojego autka że DPF to nie klątwa.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

daro462
09-08-2017, 07:03
Witam mam problem auto strasznie dymi mam 1.8 tdci s-max, zaślepić egr?? pomoże cos?

mkaminski100
09-08-2017, 07:11
Może pomoże, może nie. Zależnie od tego co powoduje dymienie.
Jakie pytanie taka odpowiedź...

Sent from my E6853 using Tapatalk

daro462
09-08-2017, 07:43
Może pomoże, może nie. Zależnie od tego co powoduje dymienie.
Jakie pytanie taka odpowiedź...

Sent from my E6853 using Tapatalk

sprawdziłem dolot i była dziura na palec na rurze od turbo, po wymianie było już lepiej auto znów miało moc, ale po krótkiej trasie znów to samo czarny dym, trochę górki i ciemno się robi... albo więcej dodanego gazu i czarny kłębiasty dym na całej trasie, znów cos łapie powietrze? po tamtej wymianie był dymek ale nie tyle, i pali więcej paliwa

mkaminski100
09-08-2017, 07:52
Czyli nie masz nic konkretnego co by wskazywało na EGR.
Jesteś pewien że dolot już jest szczelny?
Błędy, stan czujników (pozycja EGR, ciśnienie doładowania, korekcje wtrysków itd do sprawdzenia. Filtr powietrza?
Wtedy dopiero dowiesz się co jest problemem, bo jeżeli tylko dymi to podejrzewam że to może nie być EGR

Sent from my E6853 using Tapatalk

daro462
09-08-2017, 07:53
dodatkowo znalazł się i usunął błąd P0299 p0101, przy wymianie rury

Bump: Czyli nie masz nic konkretnego co by wskazywało na EGR.
Jesteś pewien że dolot już jest szczelny?
Błędy, stan czujników (pozycja EGR, ciśnienie doładowania, korekcje wtrysków itd do sprawdzenia. Filtr powietrza?
Wtedy dopiero dowiesz się co jest problemem, bo jeżeli tylko dymi to podejrzewam że to może nie być EGR

Sent from my E6853 using Tapatalk

wcześniej zmieniłem i chwile było nawet ok
http://pokazywarka.pl/te0pzc/
http://pokazywarka.pl/te0pzc/

dzamen
04-09-2017, 20:43
Panowie powróce jeszcze do EGR ;-)
Co jakiś czas pojawia mi sie błąd P1335:00-2F
Mam zaślepionego EGR czy to dlatego ten błąd wyskakuje? czy może szukać jeszcze innej przyczyny???
Jak już robić porządki w aucie to planuje wszystkie błędy wyeliminować :-)


Witam! Zaślepiłem EGR przed samym wyjazdem na wakacje do Chorwacji i bałem się czy nie będzie jakiś problemów:mad:. Aha ! Byłem jeszcze u takiego magika od softu i powiedział że przy podłączeniu kompa będzie wywalać błąd tegoż zworu ale jezdzić jak najbardziej można bez konsekwecji.Zeby to wszystko miało ręce i nogi trzeba wgrać nowy soft a to koszt (bynajmniej u niego) to 400zł.
Ale do meritum.
Byłem i wróciłem bez żadnych problemów:619:. Zrobiłem 2500 km i stwierdzam że autko lepiej reaguje na pedał gazu i nie kopci. (nie tyle co przed zaślepieniem)
Zdarzało mu się lekko przydymić ale to nie to co przedtem kiedy w lusterku świata nie było widać przez ten dym:pomysl:, a i nie było mocy

eclipse
05-09-2017, 07:35
A jak z tym błędem wyrzucało w tej podróży ?.
Czy masz DPF?.

ixion2010
06-09-2017, 08:19
To może jeszcze ja się zapytam i zaraz bym sobie zamówił taką zaślepkę na all...., mam 2.0 tdci, 2006 rok, bez DPF fabrycznie, mogę wstawiać?

Martinowo
06-09-2017, 23:54
To moze ja cos dodam od siebie;)
Mam mondka z silnikiem dw10c I egr zaslepiony jest od 30kkm, jedyne co moge stwierdzic ze dpf nie wypala sie tak czesto. Bledow brak.

Sent from my HTC One A9 using Tapatalk

Mario_
12-09-2017, 19:03
Czy można zaślepić EGR mając auto z DPF bez ingerencji w software auta? Coś mi auto dziwnie się szarpie na niskich obrotach i obstawiam że EGR daje o sobie znać - stąd profilaktycznie wolę go zaślepić.

Jak dla mnie to co piszą że po zaślepieniu EGR wykańcza się DPFa to nie do końca prawda sam mam zaślepiony już dobrze ponad rok. DPF wypala się zawsze i normalnie po podłączeniu forscana i sprawdzeniu informacji o wypalaniu nie ma i nie było nigdy nie udanej próby. Dużo użytkowników nawet zauważyło że filtr wypala się po większym dystansie km...

Bump: Witam! Zaślepiłem EGR przed samym wyjazdem na wakacje do Chorwacji i bałem się czy nie będzie jakiś problemów:mad:. Aha ! Byłem jeszcze u takiego magika od softu i powiedział że przy podłączeniu kompa będzie wywalać błąd tegoż zworu ale jezdzić jak najbardziej można bez konsekwecji.Zeby to wszystko miało ręce i nogi trzeba wgrać nowy soft a to koszt (bynajmniej u niego) to 400zł.
Ale do meritum.
Byłem i wróciłem bez żadnych problemów:619:. Zrobiłem 2500 km i stwierdzam że autko lepiej reaguje na pedał gazu i nie kopci. (nie tyle co przed zaślepieniem)
Zdarzało mu się lekko przydymić ale to nie to co przedtem kiedy w lusterku świata nie było widać przez ten dym:pomysl:, a i nie było mocy

Błąd po zaślepieniu nie powinien jednak wyskakiwać. Po adaptacji EGR błąd zniknął mimo zaślepionego EGR.

Bump: To może jeszcze ja się zapytam i zaraz bym sobie zamówił taką zaślepkę na all...., mam 2.0 tdci, 2006 rok, bez DPF fabrycznie, mogę wstawiać?

Ja i inni mamy DPF i wstawialiśmy :-)

rumunn95
12-09-2017, 19:53
Zaślepkę wstawić najlepiej od strony chlodniczki spalin

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

AvataR
13-09-2017, 21:22
Dziwna sprawa z tego co piszecie. Mi wywalało błąd "recyrkulacji spalin" auto wchodziło w check engine i niemiłosiernie kopciło na czarno. Mechanika diagnoza EGR. OK został wyczyszczony zaślepiony a auto jak kopciło tak kopci. Podobno zaślepienie EGR nic nie daje i trzeba jeszcze wgrać program który oszuka naszą elektrykę żę nie będize wykrywało EGR-a. Coś jak przy wycinaniu DPF-a.....tak więc moj S-max na warsztacie juz tydzień i drapią się po głowach co się dzieje że kopci.

rumunn95
13-09-2017, 21:33
jezdze rok z zaslepionym egr i zadnych problemow nie mam . Zaslepilem go od strony chlodniczki spalin a sam EGR zostal dokladnie wyczyszczony wraz z przesmarowaniem. U ciebie pewnie jakas nieszczelnosc w dolocie

AvataR
13-09-2017, 21:43
tez myslalem ze to nieszczelnosc....ale mechanik sprawdzal. Kazalem zrobic probe jeszcze raz. bedzie patrzyl. Dam znac. Nieszczelność dawałaby takie objawy jak czarny a pozniej szaro-biały dym? Komp nie pokazuje żadnych błędów aktualnie.

mro
13-09-2017, 22:08
Jak sprawdzić nieszczelnosc w dolocie? Jest jakis konkretny sprawdzony sposob?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Kasiarz
13-09-2017, 22:27
Jak sprawdzić nieszczelnosc w dolocie? Jest jakis konkretny sprawdzony sposob?

Zaślepić rurę zaraz za filtrem powietrza i przez rurę od odmy podać z 2-3 bary ze sprężarki. Będzie słychać najmniejszą nieszczelność. Jak nie masz sprężarki, to wdmuchać dym papierosowy i świecić latarką.

AvataR
14-09-2017, 08:18
Zaślepić rurę zaraz za filtrem powietrza i przez rurę od odmy podać z 2-3 bary ze sprężarki. Będzie słychać najmniejszą nieszczelność. Jak nie masz sprężarki, to wdmuchać dym papierosowy i świecić latarką.

Dokładnie tak. Najlepiej jednak zdjąć osłone od podłogi wlesc do kanału i jeden sprawdza od góry a drugi z kanału. Sprężone powietrze powinno wystarczyć. Dym jest lepszy z e-papierosa bo gęściejszy.

Dziś właśnie to będe robił żeby wykluczyć u mnie nieszcezlność bo sprawa nadal nie rozwiązana.

Paweł232
15-09-2018, 09:55
Witam znowu czek na desce już trochę tego za dużo co chwila coś, wpierw podciśnienie potem katalizator a teraz EGR. Czy egr w benzynie można czyścić jak w dieslach czy trzeba od razu wymieniać? mechanik mówił żeby wymieniać

szynszyl
15-09-2018, 09:57
Moze to rozjasni https://forum-mechanika.pl/threads/opel-astra-g-2-0-dtl-błąd-p0400.4263/

Antos
17-09-2018, 13:22
mam awarie P0670, P0380, P1356 proszę o porade

mkaminski100
17-09-2018, 14:09
mam awarie P0670, P0380, P1356 proszę o porade



Idź do mechanika.
Jakie pytanie taka odpowiedz.



Speak softly and carry a big stick; you will go far.

hors_e
19-09-2018, 06:55
Zaślepić rurę zaraz za filtrem powietrza i przez rurę od odmy podać z 2-3 bary ze sprężarki. Będzie słychać najmniejszą nieszczelność. Jak nie masz sprężarki, to wdmuchać dym papierosowy i świecić latarką.
Rurkę od odmy rozłączyć w miejscu gdzie wchodzi do wlewu oleju czy gdzieś indziej?

hors_e
30-09-2018, 13:45
To jak z tym sprawdzeniem dolotu? Gdzie co rozłączyć żeby dymek wdmuchnąć?

Kasiarz
03-10-2018, 08:35
Nie znam budowy silnika 2.0. Sam musisz się przyjrzeć i stwierdzić co i gdzie odłączyć, zaślepić, gdzie dmuchnąć. Są raczej dwie drogi powietrza do intercoolera: z filtra i z odmy.

lsz11
17-02-2019, 10:16
Czytam tak cały ten wątek i nasuwa się pytanie, czyli można zaślepić EGR bez żadnych konsekwencji? Nawet nie trzeba nic zmieniać w sofcie?

motorek4612
17-02-2019, 10:56
czyli można zaślepić EGR bez żadnych konsekwencji? Nawet nie trzeba nic zmieniać w sofcie?
Tak można i tak nie trzeba nic zmieniać w sofcie.

scorpion_1982
21-02-2019, 21:42
Panowie a jak wygląda sprawa z przeglądem na zaślepionym EGR ??
Czy nie ma problemu jeśli sprawdzą spaliny ??

Każdy wymienia i zaślepia a czy nie lepiej było by wykorzystać emulator zaworu egr ?
Kosztuje troszkę ponad 100 zł.
Ciekaw jestem tylko czy działa to w esiu.
Dzięki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mkaminski100
21-02-2019, 21:55
Nie wyjdzie, tylko po co, skoro wymiana zaworu rozwiązuje problem?

Sent from my E6853 using Tapatalk

scorpion_1982
21-02-2019, 21:58
Bardziej chodzi mi kolego o to że zawór egr nadaje się np. Tylko na szrot, zawsze można było by go zaślepić i wstawić emulator tylko pytanie czy to działa.
U mnie czasem lubi się przyciąć czeka mnie czyszczenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mkaminski100
21-02-2019, 22:12
Jak coś się nadaje na szrot to trzeba wymienić. Można wyczyścić stary, myjka czy dobry rozpuszczalnik.
Można też kupić używany jeżeli jest w dobrym stanie.

Sent from my E6853 using Tapatalk

scorpion_1982
22-02-2019, 05:06
Wszystko się zgadza ale przy zaślepieniu egru on nie spełnia swojego zadania bo jest zaślepiony wiec nie musi być sprawny.

Ale by błędu nie było to coś musi emulować sprawny zawór - i ciekaw jestem jak sprawdzają się emulatory egr.

Kolego ja nie rozwodzę się nad tym byś coś montował lub nie.
Nowy zawór gdy się wstawia to po co go zaślepiać !, zaślepiony nie działa jak z założenia powinien i tu moje pytanie odnośnie emulatorów Egr próbował ktoś.
P.S ja nikogo nie namawiam na zaślepienie jak również na wstawianie emulatora po prostu jestem ciekaw czy takie rozwiązanie w esiu działa.
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mkaminski100
22-02-2019, 06:35
Jeżeli nie ma uszkodzenia elektrycznego to wystarczy że zostawisz sam silnik skokowy i już nie będzie błędu.
Nie potrzeba emulatora.

Jak już wcześniej pisałem wstawiałem też używane zawory do aut gdzie nowy zawór EGR stanowił 10-20% wartości samochodu więc da radę.

Ważne żeby sworzeń luźno się poruszał ale też aby mechanizm pod silnikiem skokowym nie był luźny.

Ktoś to kiedyś będzie czytał i wyrabiał sobie opinię o zasadności zaślepienia.
Dlatego wyrażam swoje zdanie żeby tępić ten proceder.

Sent from my E6853 using Tapatalk

rafalnycz
19-07-2019, 21:37
odgrzeje troche kotleta, pacjent Galaxy MK3, 2010 2,0 TDCI, DW10, dymi za przeproszeniem jak stary robur jak mu dodac wiecej gazu oraz przy ruszaniu, po odłączeniu przepływomierza dymienie znacząco się zmniejsza, wymiana przepływomierza bez wpływu na dymienie, zamieniony na nowy, oba odczyty pokazuja bardzo podobne (forscan) ktoś ma jakiś pomysł, chętnie oddał bym go w ręce jakiemuś kumatemu mechanikowi ale niestety nie dane mi jest na takiego trafić..., jedna obserwacja patrząc na zapusy z forscan, jak przepływomierz jest odpięty to wartości - cykl pracy zaworu EGR i polecenie uruchomienia EGR są 0, różnica między wymaganym a rzeczywistym otwarciem EGR -100%, zawór przepusticy EGR wartośc w granicach 11 i nie zmienia się
https://zapodaj.net/9ceadc761b3e1.jpg.html

igor77
21-10-2019, 08:02
Witam wszystkich, mam krótkie pytanie, a mianowicie: co jakiś czas wyskakują błędy EGR więc usuwam je i jadę dalej. Ew chciałbym go zaślepić, ale mechanik mówi, ze zaślepienie EGR elektrycznego nic nie da, czyli zaślepka działa dobrze tylko jeżeli EGR jest mechaniczny. Więc jaki może być EGR w S Maxie 2.0 tdci 140 KM 2008 rok, elektryczny czy mechaniczny? Z góry przepraszam za być może głupie pytanie. Pozdrawiam

Bump: Poza tym jeden mechanik mówi, że mam silnik fordowski, a drugi, że to francuz 2.0 hdi... więc jak to ustalić? W dowodzie mam pojemność 1997,0 cm3 oraz moc 103,00 kW

mkaminski100
21-10-2019, 08:08
Witam wszystkich, mam krótkie pytanie, a mianowicie: co jakiś czas wyskakują błędy EGR więc usuwam je i jadę dalej. Ew chciałbym go zaślepić, ale mechanik mówi, ze zaślepienie EGR elektrycznego nic nie da, czyli zaślepka działa dobrze tylko jeżeli EGR jest mechaniczny. Więc jaki może być EGR w S Maxie 2.0 tdci 140 KM 2008 rok, elektryczny czy mechaniczny? Z góry przepraszam za być może głupie pytanie. Pozdrawiam

Bump: Poza tym jeden mechanik mówi, że mam silnik fordowski, a drugi, że to francuz 2.0 hdi... więc jak to ustalić? W dowodzie mam pojemność 1997,0 cm3 oraz moc 103,00 kWEGR elektryczny.
Silnik dw10 z koncernu PSA (Citroen /Peugeot).
Jeżeli są błędy to zaślepienie nic nie da bo będą się pojawiały nadal

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

igor77
21-10-2019, 19:55
Dziękuję za odpowiedź. Czyli mam jednak silnik Citroen/Peugeot o kodach DW10, DW10C mimo, że na Allegro dokładnie jak mój wyglądają pod maską silniki Forda o kodach UFWA, QXWA, QXWB, QXWC.

mkaminski100
21-10-2019, 21:18
To jest to samo.
Silnik zrobił psa i nazwał do dw10. Sprzedają dla Forda, a Ford po prostu wprowadził swoją numeracją.

Fordowski 2.0 TDCi to ZSD Puma na łańcuchu, ale w autach cywilnych był używany do Mondeo MK3. Potem już chyba tylko dostawczaki

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Piasek80
22-10-2019, 05:03
Fabrycznie nowy EGR w zależności od modelu/generacji silników 2.0TDCI kosztuje między 300 a 400zł. Macie po 300 tyś km nakręcone tymi autami czyli jak najbardziej mają one prawo zdychać. Czy to na prawdę taki dramat wymienić na nowe ?
A jak dymi jak batory to sprawdziłbym kondycję wtryskiwaczy a nie wywalał cały osprzęt silnika kastrując wszystkie układy

macieju
22-10-2019, 18:53
Fabrycznie nowy EGR w zależności od modelu/generacji silników 2.0TDCI kosztuje między 300 a 400zł. Macie po 300 tyś km nakręcone tymi autami czyli jak najbardziej mają one prawo zdychać. Czy to na prawdę taki dramat wymienić na nowe ?
A jak dymi jak batory to sprawdziłbym kondycję wtryskiwaczy a nie wywalał cały osprzęt silnika kastrując wszystkie układy

Między 300 i 400? Mogę prosić o namiary sklepu? Najtańszy jaki udało mi się znaleźć do dw10c to ok 1000 zł ewentualnie 220 euro w Niemczech ale jakiejś dziwnej firmy. A zważywszy na to, że nie jedna osoba pisała, że wymiana egr nic u niej nie zmieniła chce wpierw zaślepić i zobaczyć co się będzie działo. Oczywiście, żeby nie było, chce mieć zawór ale szkoda mi tysiąca wywalać nie mając 100% pewności.

Piasek80
22-10-2019, 19:08
https://allegro.pl/kategoria/recyrkulacja-spalin-egr-zawory-egr-255456?string=FORD%20MONDEO%20Mk4%202.0TDCI&bmatch=baseline-cl-eyesa-bp-aut-1-0-0918

macieju
22-10-2019, 19:27
To nie są do dw10c A przynajmniej nie nowe. A używany to tak średnio kupować.

mkaminski100
22-10-2019, 19:56
https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-citroen-c4-c5-c8-jumpy-fiat-scudo-2-0hdi-5167363141?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Nowy Delphi. O taki pytał się poprzednik (DW10) więc taki model mu będzie pasował.

W dw10c już licz się z błędem po zaślepieniu. Są firmy które regenerują EGR do twojego sinika.

Poza tym chyba nie zakładasz, że wszystkie odpowiedzi w tym temacie są kierowane do twojego problemu.


Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

macieju
22-10-2019, 20:18
Poprzednik może i owszem, ja pytałem o dw10c, nie zakładam, że wszystkie są do mnie.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=278892

mkaminski100
22-10-2019, 20:49
Poprzednik może i owszem, ja pytałem o dw10c, nie zakładam, że wszystkie są do mnie.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=278892Nie wiem gdzie się pytałeś, bo jak na razie to naskoczyleś bo ktoś podał cenę EGR do auta z 2008 roku.

Jest kilka firm które regenerują EGR. Poszukaj, napisz, zapytaj się


Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

macieju
24-10-2019, 18:10
mkaminski100 chyba jesteś w błędzie, zrobiłem 300km i żadnego błędu mi nie pokazało przynajmniej do teraz

igor77
07-11-2019, 22:45
Po zaślepieniu EGR zauważyłem, że auto się lepiej rozpędza oraz w środku auta się pojawił zapach jak z rury wydechowej. Zaślepka się składała z 3-ch części czyli sama zaślepka metalowa oraz 2 przekładki. Nie wiem dlaczego śmierdzi w środku, bo śruby mocowania żaślepki są zakręcone na maksa.

igor77
08-11-2019, 00:01
To znaczy przepraszam, źle określiłem, komplet zaślepki się składał z metalowej zaślepki i 2 uszczelek. Być może bez tych uszczelek nie byłoby tego zapachu w środku auta? Nie wiem. Przy podniesionej masce czuć, że ten lekki smród idzie od EGR więc może te uszczelki puszczają?

BobMF
08-11-2019, 09:47
ja zaślepiałem w 1.9JTD i 1.8TDCI bez uszczelek i nigdy nie było czuć spalin

igor77
09-11-2019, 20:32
Dziękuję za poradę, po usunięciu uszczelek już nie czuć spalin. Pozdrawiam

seewcio
10-05-2020, 20:59
Cześć,
mam taki bieżący błąd:
-P2263
-Wydajność układu doładowania
-Napięcie zbyt NISKIE!!!

Przy około 2000 obrotów przy przyspieszaniu poszarpuje, ze stałą prędkością przy tych obrotach też cały czas poszarpuje...
Jak wypnę wtyczkę od EGR, to wszystko jest ok.
Wyczyściłem EGR elegancko, podpiąłem, wykasowałem błąd, zaadoptowałem jako nowy i niestety dalej to samo i ten sam błąd...
Najbardziej w tym błędzie zastanawia mnie ten napis "napięcie zbyt niskie".
Może problem jest elektryczny?
Ktoś podpowie co dalej? Nie chce kupować nowego EGR za 600pln, żeby się przekonać, że dalej jest to samo...

lucas4891
10-05-2020, 21:35
Pewnie napiecie sygnału czujnika MAP za niskie.
Zaslep EGR bez odpinania wtyczki.
Jeśli problem zniknie, to wystarczy wymienić EGR.

bilder
22-05-2020, 21:13
Panowie.
jak zaślepić egr?
w którym miejscu ? tym na zdjęciu czy jednak na samym wyjściu z kolektora? https://zapodaj.net/4a3b3bb1e6550.png.html

BobMF
22-05-2020, 22:43
Wersja z dwoma zaślepkami chyba jest najoptymalniejsza, ale ta na wyjściu z kolektora może zostać przepalona jak ze słabego materiału.
Ja mam na samym początku tylko.

lucas4891
23-05-2020, 06:19
Ja mam jak na zdjęciu. Zrobiłem z blachy 0.5 mm inox. Chyba 6 lub 7 lat temu. Blaszka jest w identycznym stanie jak w momencie założenia.
Jedna zaślepka w zupełności wystarcza

przydzial1973
23-05-2020, 18:25
Zaślepiłem egr tak jak na zdjęciu i dwóch kolegów też ,efekt taki że w przeciągu dwóch lat grzybki w zaworze zablokowało jeden nawet się urwał,zaślepienie w tym miejscu jest niewłaściwe ,egr padnie szybciej z blaszką niż bez.Trzeba dorobić blaszkę i wsadzić w miejsce uszczelki za hłodnicą przed egr wtedy zawór pracuje w warunkach idealnych i wytrzyma do końca żywota samochodu.Zawory z blaszką za nim, ulegają zabrudzeniu,nie ma cyrkulacji i cały syf gromadzi się przed grzybkiem, dodatkowo zwiększone ciśnienie w zaworze powoduje przedmuch koło trzonka zaworu w dłuższym czasie blokując go .Moim zdaniem jedyne słuszne rozwiązanie to zaślepienie egr przed nim,trzeba dorobić blaszkę samemu bo nie ma tego w handlu ,dostęp też trudniejszy ale efekt dożywotni ,zaślepiając za egr rozwalacie swoje zawory padną szybciej niż bez blaszki.

seewcio
09-06-2020, 23:39
Ja swego czasu, jak Inpost zaczynał działalność, to każdy list polecony miał przyklejoną taką grubą, nierdzewną, kwadratową, albo prostokątną blaszkę, więc zostawiałem sobie te blaszki w garażu... A nóż się do czegoś, kiedyś przydadzą... No i przydały się... Odrysowałem sobie tylko od oryginalnej uszczelki otwory na śruby, nawierciłem i bez jakiegokolwiek przycinania wsadziłem przed zawór zamiast uszczelki. Do zaworu nie dociera cały ten syf, więc nic mu już nigdy nie będzie. Przerywanie przy przyspieszaniu ustało, a dpf dopala się, jak do tej pory. Zastanawiam się, czy będę kupował nowy EGR...

crisssu
15-06-2020, 17:19
Witam
Przeczytałem niemalże cały post.
Zanim zrobiłem zabieg u siebie dużo na ten temat czytałem, dużo rozmów przeprowadziłem z fachowcami, mechanikami i innymi szpecami. Moim skromnym zdaniem najlepiej zaślepić by było jeszcze przed chłodniczką spalin, wtedy oszczędzilibyśmy przed zapchaniem samą chłodnicę. Lecz dojście do śrub i sama możliwość wykręcenia tego elementu w paroletnich samochodach to niemały wyczyn. dlatego też najlepiej zrobić to przed zaworem EGR jak pokazał kolega wyżej z tą różnicą że najpewniejsza jest blacha miedziana niż niewiadomego pochodzenia blaszka z in postu.
Po zabiegu jestem już około 2 lata i efektów ubocznych dla swojego silnika jakoś do tej pory nie zauważyłem .... choć tu pozdrawiam ekologów bo to jedyny minus całej operacji. Ale drodzy ekolodzy piszecie o DPF-ach i innych opcjach , a zastanowiliście się moi drodzy ile tego syfu wylatuje podczas wypalania wyżej wspomnianego DPFu
pozdrawiam

Asymptota
15-06-2020, 20:27
Mniej czy więcej według Ciebie?

Bo jak więcej to po co montują te DPF-y?

Może i off-top ale jestem ciekaw :)

woro_woro
15-06-2020, 21:39
Montują je po to, żeby sadze były wyłapane w mieście i wypalone poza miastem. W większości przypadków się sprawdza.

seewcio
20-06-2020, 18:59
Co by tu nie wypisywać, to EGR jest samym złem dla silnika. Służy tylko ekologii dopóki silnik i osprzęt jest w dobrym stanie. Potem EGR powoduje większe zasyfienie środowiska, bo cały układ dolotowy i zawory oblepione są mazią, która na pewno nie pomaga w poprawnej pracy silnika... Gdyby nie EGR, to byłoby niemalże tak samo czysto jak w silniku benzynowym...

No1
13-07-2020, 17:09
Witam. Zrobiłem dziś test w FORScan zakładka: Mode 6 - Test Results for Specific Monitored Systems. Otrzymałem wynik że wykryto usterkę. Czy to EGR?

Kochan
31-05-2021, 08:41
Witam, wczoraj na trasie przy prędkości ok 160km/h złapałem błąd p0489, egr zaślepiony, blaszka z małym otworem. Auto nie straciło mocy, po zgaszeniu i odpaleniu ponownym brak błędu. EGR zaślepiony tak od dłuższego czasu i dopiero pierwsza taka sytuacja. Problemu szukać w okablowaniu ?

BobMF
06-06-2021, 21:29
Ja mam zaślepiony 100% z obu stron, skąd pomysł , że z otworem będzie dobrze ?
Ten model nie zgłasza błędów po całkowitym zaślepieniu, to nie zostawia się szpar.
Poczekaj na kolejne pojawienie się błędu, może to przypadek.

Kochan
07-06-2021, 08:27
Po zakupie już miał tak zaślepiony więc nie ruszałem tego tematu. Póki co błędu nie ma.