Zobacz pełną wersję : Prośba o poradę przed kupnem


ogg
13-06-2011, 21:49
Witam uprzejmie,

zastanawiam się poważnie nad tym samochodem:
http://moto.allegro.pl/ford-ranger-wildtrak2-salonpl-bezwypad-nowy-model-i1663944381.html

Czy mogę prosić szanownych Kolegów o opinie.

Mam kilka podstawowych kwestii:
1. Czy ten przebieg nie jest dla tego auta za duży tzn. czy lada dzień nie czekają jakieś poważne wymiany eksploatacyjne?
2. Czy ktoś jeżdżi takim samochodem, jak się sprawuje?
3. Na co szczególnie zwrócić przy oględzinach?
4. Jak sprawdzić napędy, wtryski, turbinę bo to słyszałem podstawowe bolączki?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Tomek

skorsky
17-06-2011, 06:49
Ja mam 2,5 TDCi ale one niewiele się różnią

przy takim przebiegu, auta te wg mojej wiedzy mogą mieć następujące problemy:

1. Sprzęgło (jest raczej nie za mocne także jeśli ktoś jeździł na półsprzęgle to może być lada chwila do wymiany)
2. Korozja kipy (szczególnie tylny pas i tylna klapa) oraz krawędzie drzwi (ale na to powinien mieć gwarancję)
3. Akumulator - fabryczny natychmiast wymienić na inny np. Boscha

Co do napędów - to raczej nie jest bolączka Rangera pod warunkiem, że:

1. Był wymieniony olej w mostach po 20tys km i po 60tys km
2. Były smarowane krzyżaki
3. Użytkownik nie jeździł z zapiętym 4x4 po suchym asfalcie/betonie

ale żeby to sprawdzić tak samo jak turbina czy wtryski - to chyba pozostaje Ci serwis (ale nawet tam nie zawsze znają się na Rangerze - to raczej samochód niszowy
ja mam dopiero najechane 36tys km ale widziałem Rangery po 120-150 tys km
cały silnik jest suchy - brak dymienia z rury zarówno przy wysokich obrotach jak i przy zdławieniu na wolnych przy ruszaniu.

Ogólnie - jestem zadowolony z auta, ale na pewno nie licz na wysoki komfort jazdy (to nie Mondeo) z tyłu masz resory piórowe i jeśli nie wrzucisz na kipę ze 150-200 kilo to będzie trochę podskakiwać.

przy 80tys km powinien mieć wymienione:
- filtr paliwa
- olej w skrzyni i w skrzynce rozdzielczej
przy 120tys km czeka Cię wymiana paska rozrządu

plusy wg mnie:

- silnik - wystarczająco dynamiczny przy zadowalającym zużyciu - ok. 11 ltr w mieście
- duża ładowność
- niezłe własności terenowe
- dobra widoczność
- w miarę cichy w środku
- wygodne fotele z przodu
- dobra klima i wentylacja
- przy odrobinie dbałości - raczej bezawaryjny

minusy:

- słabe sprzęgło
- akumulator fabryczny do wyrzucenia
- brak centralnego mechanizmu różnicowego (brak możliwości jazdy 4x4 po asfalcie/betonie)
- chromy - łuszczą się i śniedzieją
- paliwo potrafi zamarzać zimą (wymiana filtra+ewentualnie dodatki do paliwa ale to masz w innych wątkach na forum Rangera)
- mały zbiornik spryskiwacza
- korozja kipy
- dość drogie części (w 99% to Mazda)
- kiepsko działąjące czujniki parkowania z tyłu

to tyle wg mnie.

PTK86
12-10-2011, 14:04
Witam,
masz może zestawienie niezbędnych rzeczy do zrobienia/wymiany przy konkretnych przebiegach w Rangerze?