Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Przegub wewnętrzny czy podpora wału?


Biernaś
21-06-2011, 17:30
Witam. Czy da się bez rozbierania sprawdzić czy do wymiany jest przegub wewnętrzny prawy czy podpora wału? Trzęsło autem to wymieniłem lewy przegub wewnętrzny bo było widać, że osłona jest pęknięta a przegub wypłukany w środku. Teraz znowu trzęsie i nie wiem czy to prawy przegub czy podpora wału jest do wymiany

Biernaś
21-06-2011, 17:35
Dostać się do dobrego mechanika u mnie w okolicy jest ciężko a gdybym wiedział co jest do wymiany to sobie raczej z tym poradzę a nie lubię się dwa razy z tym samym brudzić ;)

taxidriver
21-06-2011, 20:17
Jeśli podpora to raczej półosi bo wału nie znalazłem pod samochodem chyba że masz 4x4 . Jak to podpora półosi to objawy takie jak przy łożysku w kole czyli huk łożyska, raczej stawiałbym na przegub. po prostu rozbierz i tak po kolei wszystko masz, potem kup graty i zakładaj. Jak będzie to podpora pół osi to pamiętaj że średnica wewnętrzna to fi 32 mm ( 30 jest w mk1 )
w fordzie nie kupisz bo zaproponują wymianę całości ze względów technologicznych szukaj w VW.koszt to ok 204 zł.

Biernaś
21-06-2011, 20:53
No chodziło mi o podporę półosi. Raczej nie słychać huku czy buczenie tylko trzęsie przy przyśpieszaniu. Dzięki za podpowiedź

Jarek G.
22-06-2011, 19:52
tylko trzęsie przy przyśpieszaniu

Kolego, czeka cię wymiana dwóch części znajdujących się między przegubem wewn. a skrzynią biegów.
Sprawdź to:
http://www.motomax.pl/www/sharan/sharan_store.html

Pozdro.

taxidriver
22-06-2011, 23:36
Sensowna podpowiedź może tak być .;)

Biernaś
23-06-2011, 10:33
Czyli sama wymiana przegubu wewnętrznego to nie koniec? Czy te zużycia półosi to norma w naszych autach?

DDiablo
23-06-2011, 10:42
Nie wiem czy norma ale ja wymieniałem chyba przy przebiegu 300 tys z hakiem 350 albo 380tys, więc raczej po 50tys( mowa o ori) nie padają mimo większej mocy.

Biernaś
23-06-2011, 10:52
W poprzednim modelu nie miałem takich problemów mimo, że miał więcej przejechane. A w tym wymieniłem już lewy przegub wewnętrzny i znowu telepie więc pewnie prawy do wymiany. A jeszcze straszą tą podporą półosi

DDiablo
23-06-2011, 11:02
A moze to dwumasa? poczytaj jakie są objawy. Sprawdzałeś przebieg vagiem? Bo jezeli nieudolnie cofniety a wiekszosc tak robi mozesz znac przebieg ori i wtedy wyjdzie.

Biernaś
23-06-2011, 11:05
Trzęsie przy przyśpieszaniu tylko więc to raczej nie dwumasa. Auto ma książkę ale przy zakupie sprawdzałem przebieg i wszystko się zgadza. Może duża moc tak wpływa na te przeguby?

Jarek G.
23-06-2011, 12:27
Nie moc wpływa a sposób jazdy.g:)

Biernaś
23-06-2011, 13:31
Nie moc wpływa a sposób jazdy.g:)

Tzn?

Jarek G.
23-06-2011, 18:31
Mając ciężką nogę to i przy 116KM rozwalisz przeguby i wpusty.

Biernaś
23-06-2011, 21:13
Przy 150 KM to aż kusi, żeby depnąć :D

marwyk
24-06-2011, 06:14
możesz deptać ale w zależności od biegu od 1500 - 2200 w góre, żebyś na 6 nie deptał z np. 1500

KrisW
24-06-2011, 06:55
Wtedy wydepcze dwumasę. Jak coś to deptać od 2000 lepiej dla turbo i dwumasy.

marwyk
24-06-2011, 07:18
pisze właśnie że w zależności od biegu na 1, 2 jak będzie przyspieszał od 1500 nic się nie stanie

Biernaś
24-06-2011, 08:21
Czasem na wyższym biegu deptam z niskich obrotów bo tak fajnie się zamula i nagle dostaje kopa :) muszę przestać tak robić

Jarek G.
24-06-2011, 13:57
Czyli krótkie resume - jeździmy z głową.

Pozdro.g:D

Biernaś
26-06-2011, 09:26
Czyli nie cisnąć z niskich obrotów

kuczol
30-08-2011, 20:59
Odgrzebię temat bo mam trochę niejasności.
Otóż po wgłębianiu się w temat półosi nie wiem czy wymieniać połączenie wielowypustowe czy tylko przegub i łożysko podporowe. A objawy mam takie że jak przy około 80km/h wcisnę mu do końca gaz (najbardziej wyczuwalne na 4 biegu) to mi telepie autem na boki, ponad 100 km/h ustaje. Tak samo przy ostrym przyspieszaniu od 80-100km/h huczy (chyba z łożyska podpory). Co radzicie wymieniać, aby nie przeginać z kosztami?

ED1970
07-09-2011, 19:45
Deko odgrzeję temat , mianowicie miałem podobne objawy i wymieniłem półoś z przegubami bo wewnetrzny był padniety i przestało bujać.Ale jutro jadę wymienic półoś krótką i frez który wchodzi w skrzynię biegów ,bo wielowypusty są zjechane i jest luz na łożysku podpory.Koszt to 300 za element z przegubami i 800 za pozostałe części ,wszystko używki w dobrym stanie plus 100 za wymianę.

Biernaś
07-09-2011, 20:10
Ja już jestem po wymianie prawego przegubu - wcześniej był lewy. Telepanie dużo mniejsze niż było. Ale nadal jest. Wymieniane było łożysko amortyzatora i okazało się że otwór w kielichu był rozbity (zrobiło się jajo). Mechanik wspawał podkładkę, żeby wycentrować amortyzator. Podejrzewam, że trzeba teraz ustawić zbieżność, żeby całkowicie wyeliminować pozostałe delikatne drganie przy przyśpieszaniu