Zobacz pełną wersję : Jazda z Odłączonym EGRem.
Panowie mam pytanie. Czy ktoś próbował jeździć z odłączonym EGRem, tzn zawór w pozycji zamkniętej, kostki i przewody odłączone. Dodam że mam w aucie EGR okablowany na trzy kostki i podciśnienie. Oczywiście domyślam się że będą błędy.
Podejrzewam że mój EGR przestał poprawnie działać, pojawiły się szarpnięcia w okolicach 2 tyś obrotów, dymienie na czarno zwłaszcza przy ruszaniu i przy mocniejszym przyśpieszaniu. Kolektor wyczyszczony i sam zawór również, rury raczej szczelne ale obawiam się że coś mogło się uwalić od strony sterowania elektrycznego tłoczkiem w zaworze. Przy porannym uruchomieniu i ruszania z miejsca przy przekraczaniu 2 tyś obrotów odczuwam mocne szarpanie jakby nie mógł przekroczyć bariery tych obrotów. Wkładam II bieg i już jest normalnie.
Planuję dobrać się jutro do części mechanicznej zaworu i obejrzeć cały mechanizm. To już jest drugi EGR za mojej kadencji, pierwszy podobnie się zachowywał póki całkowicie się nie rozleciał.
Stąd moje pytanie, czy po odpięciu sterowania EGR powinienem odczuć poprawę w pracy silnika (nie licząc CHECKA).
Witam ponownie, dzisiaj rano odłączyłem tylko kostkę przy samym silniczku w EGRze i próba na drodze. Autko chodzi jak nigdy dotąd, nic nie szarpie, nie dymi, póki co błędu nie wywaliło pewnie później wyskoczy.
Następnie wyjąłem cały zawór, rozebrałem do podstaw. Nie wydaje mi się nić podejrzanego, tłoczek chodzi bez oporów, zębatki całe, tylko silniczka nie sprawdziłem.
Po złożeniu i zamontowaniu objawy takie same jak przed odłączaniem.
Pozostaje tylko podmienić na drugi EGR. Póki co pozostaje mi jeździć bez EGRa.
Zaślep go ewentualnie blachą z nierdzewki pozostawiając mały otwór po środku. Całkowicie zaślepić nie możesz, bo wyskoczy Check Engine (tak jak pisałeś, masz okablowany EGR). Wielkość otworu, nie wiem 6-8mm. No i podepnij kabelki z powrotem.
Zaświecił się CHECK, teraz auto jeździ beż zarzutów, czy coś może się stać jak EGR jest całkowicie zaślepiony.
Jak ktoś z moich okolic dysponuje takim zaworem w aucie, to można by było podmienić je na chwilę w celu sprawdzenia. Poniżej link do strony jak wygląda mój EGR.
http://allegro.pl/zawor-egr-ford-mondeo-tdci-nowy-cyrkulator-spalin-i1636926222.html#gallery
Stać się nic nie może. Jedynie, jeśli wystąpi następny błąd Check Engine, to nie będziesz wiedział od czego pochodzi.
W zasadzie tak, w razie czego ELM jest pod ręką, spróbuję trochę przy zaworze podłubać dlaczego nie trybi. Z drugiej strony spodobała mi się jazda z zaślepionym.
Z drugiej strony spodobała mi się jazda z zaślepionym.
Mnie tak samo. ;) Od wczoraj tak jeżdżę i jestem zadowolony. Ja mam lepiej, bo bez kabli. Wystarczyło odpiąć podciśnienie i EGR cały czas zamknięty.
jendrekmak 25-06-2011, 13:06 Dodam że mam w aucie EGR okablowany na trzy kostki i podciśnieniealbo silniczek albo podciśnienie. hybrydy jeszcze nie widziałem. wrzuć foto. były egr z podciśnieniem i czujnikiem położenia zaworu albo całkowicie elektryczne bez podciśnienia
Zaświecił się CHECK, teraz auto jeździ beż zarzutów, czy coś może się stać jak EGR jest całkowicie zaślepiony.
Jak ktoś z moich okolic dysponuje takim zaworem w aucie, to można by było podmienić je na chwilę w celu sprawdzenia. Poniżej link do strony jak wygląda mój EGR.
http://allegro.pl/zawor-egr-ford-mon...2.html#gallery
Proszę, link umieściłem wcześniej. Podciśnieniem sterowana jest jakaś przepustniczka w zaworze.
jendrekmak 25-06-2011, 14:13 współczuję posiadania takiego zaworu.
MichhalMCH 10-08-2011, 23:08 pozostawiając mały otwór po środku
Wielkość otworu, nie wiem 6-8mm
Witam możecie mi wytłumaczyć dlaczego należy pozostawić w blaszce mały otwór??
Zaślepiłem wczoraj EGR i po przejechaniu ok. 100km zaświecił mi się "Check Engine" czy jest to spowodowane właśnie brakiem tego otworu?? Mój EGR posiada podciśnienie i jest podpięty jakimś przewodem.
SrebnaStrzała 10-08-2011, 23:35 bo masz elektroniczny czujnik
Ciekawe że zareagował dopiero po 100km
Ja go nie mam i jest zaślepiony na amen.
MichhalMCH 10-08-2011, 23:51 ale tak jak kolega napisał
i czujnikiem położenia zaworu
Jeszcze gdzieś czytałem że po zaślepieniu on nadal sobie pracuje więc ten czujnik nadal powinien odczytywać jego położenie bo przecież on nie jest odłączony tak aby nie pracować.
Więc jak to jest z tym otworem?
Sorry ale naprawdę nie rozumiem po co ta dziurka. Dolot spalin do kolektora ssącego zaślepiony, zawór wciąż podpięty tak jak wcześniej i pracuje tak jak pracował czyli otwiera się i zamyka (z wyjątkiem przepuszczania spalin), a czujnik położenia zaworu odczytuje jego położenie więc...
... więc proszę wytłumaczcie mi to bo nie ogarniam... :/
maximus999 11-08-2011, 08:14 Zwykle kontrola EGR polega na tym że jest czujnik który porównuje ciśnienie przed EGR i za. I na tej podstawie wie czy jest otwarty. Ale nie wiem jak to tam u was bo widzę że tych zaworów to do każdego inny model..:)
jendrekmak 11-08-2011, 13:09 Sorry ale naprawdę nie rozumiem po co ta dziurkana logikę masz zupełną rację ale niestety po całkowitym zaślepieniu tego typu egr-a wywala błąd więc dziurkę się robi po to żeby był minimalny przepływ i nie wywalało błędu.
MichhalMCH 11-08-2011, 13:33 To w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak wywiercić otwór po środku tej blaszki :P
Mam jeszcze jedno pytanie w związku z tym że nie mam dostępu do materiałów takich jak blach, a także odpowiednich narzędzi do cięcia blachy zamówiłem tą zaślepkę z ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-2-0-2-2-TDCI-EGR-BLANKING-PLATE-/130557801486?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e65d9f40e
moje pytanie jest następujące czy blacha aluminiowa o grubości 1mm z której jest wykonana ta zaślepka wytrzyma????
jendrekmak 12-08-2011, 15:50 wytrzyma
dziurkę się robi po to żeby był przepływ spalin. mniejsza dziurka = mniej spalin = wolniej zapychający się zawór egr i dolot
mikolaj86krot 13-08-2011, 08:40 Mam zawór EGR z przewodem od podciśnienia i z lewej strony zamontowanym czujnikiem do ktorego dochodza kabelki. wymontowałem go do wyczyszczenia, ale zanim go zamontuje chcialbym sprawdzic czy działa... czy sie otwiera i zamyka..
Czy mam podłaczyc kabelki do tego czujnika i przewod z podcisnieniem, odpalic i obserwowac zachowanie na wolnych obrotach i przy przygazowaniu?
czy w jakis inny sposob go podlaczyc?
nie chcialbym zrobic bledu zeby nie nawalic...
darmodziej 13-08-2011, 10:14 Dolot spalin do kolektora ssącego zaślepiony, zawór wciąż podpięty tak jak wcześniej i pracuje tak jak pracował czyli otwiera się i zamyka (z wyjątkiem przepuszczania spalin), a czujnik położenia zaworu odczytuje jego położenie więc...
Moja teoria jest taka:
Pomiędzy kolektorem wylotowym a dolotowym jest poprowadzona rurka zamykana przez zawór EGR. Do tej rurki podłączone są dwa przewody gumowe prowadzące do przetwornika różnicy ciśnień, który mierzy szybkość przepływu spalin. Jeżeli zaślepimy zawór, przepływ spalin nie występuje, co jest wykrywane przez przetwornik różnicy ciśnień i powoduje zapalenie kontrolki „check engine”. Taka jest moja teoria, a co Wy na to?
rafee007 13-08-2011, 19:10 Witam
Mam zaślepiony EGR na amen, poprzez blaszkę (ocynk 2 mm)
Dodam jeszcze, ze dodatkowo pękł przewód gumowy, ten od intercoolera do zaworu EGR.
W serwisie jakieś około 200 pln.
Jeżdżę już tak od dwóch lat, kontrolka się świeci.
Chyba sprawdzę coś ,z tym wywierceniem otworu.
Za każdym razem kiedy kasowałem błąd, pojawiał się po chwili.
Co do samej jazdy? Jest O.K
Nie kopci, dobrze się zbiera. Wcześniej kłęby dymu.
Rozpocząłem ten wątek, po całkowitym zaślepieniu EGR przejechałem już ok 5 tyś. Wynikły tylko same korzyści, równa praca, nic nie szarpie, nie ma czarnego dymka, spalanie spadło dosyć wyraźnie. Tzn, spadło do normalnego poziomu bo jak zaczął nawalać mi EGR zużycie wzrosło o ok 1,5 L/100 km. Kontrolka mi nie przeszkadza..
Ja w swoim przypadku wyłączyłem silniczek sterujący ale zastanawiam się czy nie wstawić blachy i włączyć silniczek. Tak czy siak będzie CHECK.
Dodam że jak kupowałem auto to padnięty był DPF i EGR. Poprzedni właściciel jeździł tak długo z uwalonym EGRem i podejrzewam że to było przyczyną zgonu DPFa. Przy tej ilości dodatkowej sadzy co emituje silnik kiedy dostaje mało tlenu wcale się nie dziwię.
Posiadacze aut z DPFem niech dbają o kondycję swojego EGRa lub zaślepią go.
Pozdrawiam.
ethernal 22-08-2011, 11:09 Panowie ja zamierzam dopiero zaślepić zaw. EGR i w związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy do przykręcenia blaszki zaślepiającej potrzebne są dodatkowe śruby czy też wykorzystuje się te, które są prze zaworze?
2. Czy przed zaślepieniem przydałoby się lub wręcz trzeba wyczyścić zawór EGR i/lub kolektor dolotowy?
3. Co sądzicie o tej blaszce do zaślepienia? ---> http://allegro.pl/zaslepka-egr-ford-mondeo-mk-iii-2-0-tdci-i1771007061.html
Będę wdzięczny za odpowiedzi!
Witam
Po przeczytanie tego wątku mam pewne obawy że i mój EGR albo wymaga przeczyszczenia bądź dla zaspokojenia ciekawości - zaślepienia czy po prostu odłączenia. Auto puszcza skromny dymek przy ruszaniu i przy mocniejszym dogazowaniu. Mam też dziwne wrażenia że silnik "dusi" się czasami w okolicach 2 tyś obrotów. Moje pytanie brzmi, jako kompletny laik :) :
Co muszę odłączyć aby zdezaktywować EGRa ? Poniżej zrobiłem zdjęcia u mnie w silniku jak to wygląda, mam nadzieję że dobrze zlokalizowałem zawór :)
28739
28740
Silnik TDCI 2.2 rocznik 10.2004
SrebnaStrzała 22-08-2011, 14:22 Ja wziąłem kawałek starej metalowej linijki o grubości około 1mm, zdarłem z niej farbę i przyciąłem odpowiednio. Do tego użyłem czerwonego silikonu aby uszczelnić i tak całość zamontowałem. Po 70.000km sprawdziłem czy czasem nie przepaliło i okazało się że wszystko gra. Jeżdżę tak do dziś
MichhalMCH 26-08-2011, 09:52 :( :( :( Od zaślepienia EGRu minęło 20 dni w tym czasie spostrzegłem że auto lepiej odpala i nie kopci, a co do mocy to wydaje mi się że nie ma różnicy ale przez te 20 dni 6 razy pojawiała mi się kontrolka błędu silnika i po podłączeniu do komputera pokazywał mi się kod P0401 (Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected) :( dlaczego co kilkadziesiąt kilometrów pojawia mi się ten błąd?? Co mogę zrobić aby się on nie pojawiał??
ethernal 26-08-2011, 10:57 :( :( :( Od zaślepienia EGRu minęło 20 dni w tym czasie spostrzegłem że auto lepiej odpala i nie kopci, a co do mocy to wydaje mi się że nie ma różnicy ale przez te 20 dni 6 razy pojawiała mi się kontrolka błędu silnika i po podłączeniu do komputera pokazywał mi się kod P0401 (Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected) :( dlaczego co kilkadziesiąt kilometrów pojawia mi się ten błąd?? Co mogę zrobić aby się on nie pojawiał??
Masz pewnie "okablowany" EGR i zakładając zaślepkę powinieneś zrobić w niej niewielkie otwory żeby jakieś niewielkie spaliny "przechodziły". Dlatego też albo masz zaślepione "na amen" albo zbyt małe otwory i za ło spalin "przechodzi".
Zakładam, że podczas zaślepiania nie uszkodziłeś EGR`u ;)
Pzdr.
Zwracam się do kolegów z okablowanymi zaworami EGR. Czy stosując np. taką blaszkę jak z ogłoszenia z allegro kilka postów niżej, można uniknąć zapalenia się CHECKA? Czy lepiej jeździć z zaślepionym na amen. Mam taki EGR:
http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/78/46/50/1778465091
MichhalMCH 26-08-2011, 12:54 Zakładam, że podczas zaślepiania nie uszkodziłeś EGR`u
yyymmm młotka i przecinaka do tego nie używałem... :P
Zrobiłem otwór o średnicy 8mm myślę że robiąc większy otwór to będzie to bez sensu. jak to wygląda u osób z okablowanym EGRem?? Wyświetla wam się błąd??
MichhalMCH 26-08-2011, 13:21 Mój EGR wygląda tak:
http://img585.imageshack.us/img585/5552/20110826131030.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/585/20110826131030.jpg/)
http://img191.imageshack.us/img191/8449/20110826131040.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/191/20110826131040.jpg/)
Jaki to jest typ EGru?? On jest sterowany podciśnieniem z jakimś czujnikiem??
Jaki to jest typ EGru?? On jest sterowany podciśnieniem z jakimś czujnikiem??
U ciebie jest EGR sterowany podciśnieniem i z czujnikiem pozycji zamknięcia/otwarcia zaworu.
MichhalMCH 27-08-2011, 22:23 Dobra, pomijając to wszystko to ma ktoś jakiś pomysł jak zrobić żeby nie pokazywał mi się ten błąd?? Przypominam że już zrobiłem otwór w blaszce o średnicy 8mm
Panowie jak mam okablowany EGR sterowany podciśnieniem. Jest on zaślepiony od 2-ch lat, (przejechane około 40tys.) nie ma żadnej dziurki w zaślepce. Check-engine nigdy nie wystąpił. Blaszka zamontowana zamiast nierdzewnej uszczelki przy samym zaworze.
Nie będziesz miał błędu. Zaślepiłeś tylko dolot spalin, a sam EGR pracuje nadal. A czujnik nasz od położenia zaworu. Jakbyś miał czujkę przepływu spalin to check murowany.
No ale jak jest zaslepiony to chyba wolniej łapie temperaturę szczególnie bedzie to widoczne w zimie. No i jeszcze glosniej chodzi silnik. Jezdziłem tak kiedys mam egr sterowany podcisnieniem wiec wystarczy tylko wężyk sciagnac i zatkac. U mnie na niższych obrotach podczas przyspieszania jest czuc takie szarpniecie ale nie jestem pewny czy to egr mechanik powiedzial mi kiedys ze jak dzieje sie cos poniżej 2 tys obrotów to moze byc cos z paliwem.
WItam.
Właśnie zamontowałem tą blaszkę z allegro:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-ford-mondeo-mk-iii-2-0-tdci-i1795823972.html?source=oo
Wrażenia pozytywne, przed jazdą próbną pokasowałem błędy. Przejechałem ok 40 km i błędów narazie brak. Szarpania i dymienia nie stwierdzono.
Dodam że mój EGR to najwredniejszy typ, elektryczny i okablowany na maxa.
Pozdrawiam.
ethernal 01-09-2011, 14:09 WItam.
Właśnie zamontowałem tą blaszkę z allegro:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-ford-mondeo-mk-iii-2-0-tdci-i1795823972.html?source=oo
Wrażenia pozytywne, przed jazdą próbną pokasowałem błędy. Przejechałem ok 40 km i błędów narazie brak. Szarpania i dymienia nie stwierdzono.
Dodam że mój EGR to najwredniejszy typ, elektryczny i okablowany na maxa.
Pozdrawiam.
Też tą blaszkę kupiłem i oddałem do mechanika do zaślepienia przy okazji wymiany oleju i filtrów. Ma mi też wyczyścić EGR i kolektor ssący. Jutro odbieram Mondolota i mam nadzieję że będę miał również pozytywne odczucia.
Ma mi też wyczyścić EGR i kolektor ssący. Jutro odbieram Mondolota i mam nadzieję że będę miał również pozytywne odczucia. Ja w swoim TD też zaślepiłem blaszką miedzianą własnej produkcji i nie widzę poprawy:(
Może ktoś się wypowie jak wyczyścić kolektor dolotowy i zawór EGR bez demontażu?
O ile jest to możliwe.
ethernal 01-09-2011, 17:39 Ja w swoim TD też zaślepiłem blaszką miedzianą własnej produkcji i nie widzę poprawy:(
Może ktoś się wypowie jak wyczyścić kolektor dolotowy i zawór EGR bez demontażu?
O ile jest to możliwe.
Miedziana jest chyba za słaba, wydaje mi się, ze może się szybko "przepalić".
Jeśli chodzi o czyszczenie kolektora ssącego (a nie dolotowego) i zaworu EGR to są na forum fotorelacje, wystarczy użyć funkcji "szukaj".
Pzdr.
WItam.
Właśnie zamontowałem tą blaszkę z allegro:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-ford-...html?source=oo
Wrażenia pozytywne, przed jazdą próbną pokasowałem błędy. Przejechałem ok 40 km i błędów narazie brak. Szarpania i dymienia nie stwierdzono.
Dodam że mój EGR to najwredniejszy typ, elektryczny i okablowany na maxa.
Pozdrawiam.
No niestety po dłuższej jeździe wywaliło P0401 - za mały przepływ spalin.
Chyba wywiercę jedną dziurkę na środku.
Miedziana jest chyba za słaba, wydaje mi się, ze może się szybko "przepalić". Dosyć gruba jest i miedz tak szybko się nie topi, a na pewno nie koroduje jak zwykła stal.
Jeśli chodzi o czyszczenie kolektora ssącego (a nie dolotowego) i zaworu EGR to są na forum fotorelacje, wystarczy użyć funkcji "szukaj". A kolektor dolotowy i ssący to nie to samo:shock: poprawcie mnie ale do mojego modelu nie widziałem fotorelacji bo kto by to rozbierał jak śruby zapieczone na amen:wink: Chodzi mi jak przeczyścić kolektor bez demontażu żeby nic nie dostało się do silnika?!
darmodziej 02-09-2011, 20:58 A kolektor dolotowy i ssący to nie to samo:shock:
Oczywiście, że to samo.
ethernal 02-09-2011, 21:43 Też tą blaszkę kupiłem i oddałem do mechanika do zaślepienia przy okazji wymiany oleju i filtrów. Ma mi też wyczyścić EGR i kolektor ssący. Jutro odbieram Mondolota i mam nadzieję że będę miał również pozytywne odczucia.
Odebrałem dzisiaj moje autko i:
- blaszka nie pasuje do mojego EGR`a! więc dalej mam go niezaślepionego;
- EGR i kolektor ssący (dolotowy :P) pomimo przebiegu 245tyś km nie musiały być czyszczone bo były czyste! zero nagaru! - być może wynika to z tego że 90% przebiegu robię w trasie i czasami go "przelecę" na wysokich obrotach (przy dużej prędkości);
- po wymianie wszystkich świec żarowych przestały falować obroty zaraz po odpaleniu! i w ogóle jakoś lepiej silnik pracuje... okazało się że świece już dawno temu były spalone (nawet parę lat)... ja nie wiem jakim cudem silnik odpalał w zimie?
sorry za lekki OT
Pzdr.
- blaszka nie pasuje do mojego EGR`a! więc dalej mam go niezaślepionego; to może podeśle moją bo bez i z blaszką chodzi tak samo ;)
Swoją drogą jak ktoś jest zadowolony z osiągów silnika i ma sprawny układ EGR to po co go zaślepiać. Ktoś to wymyślił nie dla ozdoby tylko w konkretnym celu.
Ktoś to wymyślił nie dla ozdoby tylko w konkretnym celu.
Tak się składa, że choćby EGR był na 1000 % sprawny i tak silnik będzie lepiej pracował na zaślepionym. EGR ma za zadanie obniżać emisję spalin na wolnych obrotach.
Trochę inny masz silnik więc nie pisz głupot. Tysiące użytkowników ma ten problem z EGRem. Możesz powiedzieć że ktoś wymyśłił DPF to należy płacić grubą kasę wymieniając go jak padnie tylko po to bo ktoś to wymyślił w konkretnym celu.
MichhalMCH 03-09-2011, 01:20 No niestety po dłuższej jeździe wywaliło P0401 - za mały przepływ spalin.
Wiem coś o tym, denerwuje mnie to niezmiernie, chyba niedługo wyciągnę tą zaślepkę bo nie chce jeździć z choinką na desce rozdzielczej... no chyba że ktoś wymyśli jak pozbyć się problemu z nieustannie powracającym błędem P0401 .. Było by super :)
Lepsza choinka i spokój w jeździe niż....
Trochę inny masz silnik więc nie pisz głupot. wiem że mam inny silnik ale zasada działania układu EGR się nie zmieniła! Niech kolega się tak nie unosi bo nie chciał bym rozpoczynać tematu ochrony środowiska po zaślepieniu zaworu, który zresztą był w innych wątkach.:mrgreen:
Możesz powiedzieć że ktoś wymyśłił DPF to należy płacić grubą kasę wymieniając go jak padnie tylko po to bo ktoś to wymyślił w konkretnym celu. czegoś takiego nie powiedziałem.
MichhalMCH 04-09-2011, 00:22 Lepsza choinka i spokój w jeździe niż....
Może dla Ciebie... Ja osobiście nie lubię jak jest coś zrobione byle jak. Wszystko musi działać poprawnie.
Może dla Ciebie... Ja osobiście nie lubię jak jest coś zrobione byle jak. Wszystko musi działać poprawnie.
Jeżeli chcesz mieć porządek to kup nowy EGR i po kłopocie. A na samą lampkę CHECK jest sposób. Kiedyś jak w V-techu trwały próby nad wyłączeniem mojego ex-dpfa to po rozmowie z pracownikiem dowiedziałem się że można w sofcie ustawić żeby dany błąd np. P0401 nie generował zapalenia się lampki CHECK. Miałem swego czasu błąd czujnika temperatury spalin przed DPFem po tym jak został wyjęty.
Koledzy gdzie dokładnie wsadzić tą zaślepke bo krążą różne wersje...
Koledzy gdzie dokładnie wsadzić tą zaślepke bo krążą różne wersje...
...... to znaczy ?
W każdym razie nie zaślep dolotu powietrza do kolektora - popatrz na przepływ powietrza u siebie (nie znam TDDI).
MichhalMCH 15-11-2011, 13:55 Jeżeli chcesz mieć porządek to kup nowy EGR i po kłopocie
No i tak właśnie zrobiłem. Nowy EGR + czyszczenie kolektora = brak zasłony dymnej podczas przyspieszania, brak denerwującego "check engine" na desce, lepsze wkręcanie się na obroty, brak falowania obrotów po odpaleniu.
piotrpos 25-03-2012, 19:38 Mam silnik 1.8TDDI w fokusie i czy jazda z wyłączona kostką od egru wystarczy czy trzeba ingerować w zaślepianie blaszką?
No i tak właśnie zrobiłem. Nowy EGR + czyszczenie kolektora = brak zasłony dymnej podczas przyspieszania, brak denerwującego "check engine" na desce, lepsze wkręcanie się na obroty, brak falowania obrotów po odpaleniu.
Ile dałeś za nowego EGR'a i czy masz takiego http://ford.sklep.pl/pl,product,7318578,zawor,recyrkulacji,spalin,egr,f ord.html?
SrebnaStrzała 16-04-2012, 22:15 Ja jeżdżę z zaślepionym(kawałek blaszki) egrem już około 2 lata i nie ma żadnych problemów.
Ostatnio sprawdzałem czy czasem blaszka się nie przepaliła ale wszystko jest w porządku.
Czy ma ktoś schemat okablowanego EGR'a, czyli takiego jaki występuje przy DPF'ie? Najbardziej mi chodzi o tą część z zasilaniem silniczka tego zaworu - wtyk 5-cio pinowy.
witam a czym czyscic mozna?wd40?
Panowie ja sie też wypowiem na temat, jedynie co mnie rózni to inny silnik. EGR mam tylko sterowanego elektrycznie, zaślepilem go blaszką z allegro która miała wywiercone 3 otwory.
Przed zaślepieniem jeździłem dla próby z odpiętą wtyczką elektryczną EGR i auto jeździło pięknie ( nie ma problemu ruszaniem, a to bylo największą moją bolączką).
Teraz kiedy jest zaślepiony blaszką i jest podpięta wtyczka egr auto dalej zamula przy ruszaniu i nie wkręca się płynnie do 2000 obr., check się nie pali.
Co sądzicie o jeździe z odpięta wtyczką?
Co sądzicie o jeździe z odpięta wtyczką?
Znam ludzi co już długo tak jeżdżą w mk3. I jedynie pozostaje drażniący CHECK na desce.
EDIT:
Pytanie do znawców, gdzie znajduje się czujnik przepływu spalin przez EGR bo chyba nie na samym zaworze.
No właśnie ten drażniący check.
Zastanawia mnie tylko dlaczego sterowanie egr przez silniczek jest opóznione i daje sie to odczuć mimo że przepływ spalin jest zmniejszony. Kiedy odłącze elektrykę od egr to zawór jest szczelnie zamknięty i od razu to czuć. Także po odkręceniu silniczka trzpień z rolkami był w miejscu max zamknięcia zaworu.
rafee007 07-06-2012, 20:02 Witam
Mam zaślepiony EGR na amen, poprzez blaszkę (ocynk 2 mm)
Dodam jeszcze, ze dodatkowo pękł przewód gumowy, ten od intercoolera do zaworu EGR.
W serwisie jakieś około 200 pln.
Jeżdżę już tak od dwóch lat, kontrolka się świeci.
Chyba sprawdzę coś ,z tym wywierceniem otworu.
Za każdym razem kiedy kasowałem błąd, pojawiał się po chwili.
Co do samej jazdy? Jest O.K
Nie kopci, dobrze się zbiera. Wcześniej kłęby dymu.
Witam ponownie.
Zawór EGR wymieniony. Dlaczego? Tak się rozszczelnił, ze wymiotował olejem.
Zakupiony oryginalny w fordzie, tylko 930 zł. Po wymianie, nie wymiotuje olejem i dalej się dobrze zbiera:-D
ps.Zapomniałem dodać, check się już nie zapala.
|