Zobacz pełną wersję : Wrażenia z jazdy


krzych
16-06-2003, 17:37
(Post wysłany przez Castor1495)

Jeździłem ostatnio Fuzją 1,4 Pb i musze powiedzieć, że Ford naprawdę ambitnie podszedł do tematu. Samochód może sie podobać lub nie, natomiat jeździ się nim pierwszorzędnie. To co polubiłem, to mały promień skrętu i typowo fordowskie zawieszenie. W środku może trudno mówić o luksusie, ale komfort porównywalny z samochodami tej klasy. Moim skromnym zdaniem Corsa wysiada. Napiszcie co myślicie o tym pojeździe.

Jacek
18-06-2003, 00:30
Mnie tam sie wogole fajnie fordami (szczegolnie tymi nowszymi) jezdzi :). Fusion nie jest wyjatkiem. Ciekawe tylko jak sie przyjmie ?

krzych
04-08-2003, 16:20
(Post wysłany przez stanley)

Jeździłem ostatnio Fuzją 1,4 Pb i musze powiedzieć, że Ford naprawdę ambitnie podszedł do tematu. Samochód może sie podobać lub nie, natomiat jeździ się nim pierwszorzędnie. To co polubiłem, to mały promień skrętu i typowo fordowskie zawieszenie.

Mnie się też spodobał... :)
Jeżdże nim już od tygodnia :)
Potwierdzam też Twoje spostrzeżenia, świetnie się prowadzi, jest zwrotny i dobrze trzyma się drogi

krzych
12-08-2003, 21:26
(Post wysłany przez P_Picasso)

Witam wszystkich :)
Właśnie jestem na etapie zamawiania Fusion w wersji X100. Czy możecie mi zdradzić jakie są wady samochodu, bo o zaletach to pewnie elaborat można by napisać ;)
Mam jeszcze jedną kwestię, tzn. chodzi mi o realne spalanie samochodu, nieszkam na śląsku, więc raczej w grę wchodzi głównie cykl miejski, a wg danych, 8,5 l/100 km nie rzuca na kolana pod względem ekonomiki (mówię o silniku 1,4 80KM)
Pozdrawiam

krzych
13-08-2003, 15:15
(Post wysłany przez stanley)

Witam!

Czy możecie mi zdradzić jakie są wady samochodu, bo o zaletach to pewnie elaborat można by napisać ;)

W sumie dwa mankamenty:
1) Lusterko wsteczne jak dla mnie (185 cm) jest umieszczone zbyt nisko, przez co zasłania część drogi z przodu (szczególnie to \"widać\" w czasie skrętu w lewo), podobnie jeśli na tylnym środkowym siedzeniu usiądzie dorosła osoba zasłania widok w lusterku
2) Z nawiewu na nogi dla pasażera leci ciepłe powietrze nawet gdy jest włączona klima (w umiarkowanym natężeniu)
Ale ogólnie jest O.K.
Pozdrowionka

Janusz
02-09-2003, 10:46
Mam podstawową wersję Fu 1.4
Z lusterkiem można się przyzwyczaić (też mam 185), no może trochę zbyt nisko (ale reszta rodziny - też kierowcy - nie narzekają).
Z nawiewem u mnie trochę też nie tak, ale chyba pokrętło ustawienia ma przesunięcie w stosunku do opisu.
Mam \"reczną klimę\" i w czasie wakacyjnych wypadów się sprawdziła (a było gorąco, mimo że w kraju).
W moim poprzednim Fordzie (Escort), zegarek był widoczny dla kierowcy i pasażera, tu tylko dla kierowcy! Ale dokupiłem za ok.100 (prawie pasujący rozmiarowo) panel pomiarowy i zamocowałem go w dolnej półce radiowej. I mam zegar (z timerem), temperaturę wewnątrz kabiny, temperaturę na zewnątrz z sygnalizacją oblodzenia i jeszcze pomiar napięcia instalacji elektrycznej.
Janusz

krzych
03-09-2003, 17:21
(Post wysłany przez stanley)


Ale dokupiłem za ok.100 (prawie pasujący rozmiarowo) panel pomiarowy i zamocowałem go w dolnej półce radiowej. I mam zegar (z timerem), temperaturę wewnątrz kabiny, temperaturę na zewnątrz z sygnalizacją oblodzenia i jeszcze pomiar napięcia instalacji elektrycznej.

Fajna sprawa z tym panelem :)
Gdzie można taki panel kupić ...
i ile kosztował montaż ?
Pozdrowienia
Stanley

Janusz
04-09-2003, 13:37
panel kupiłem w sklepie CONRAD w W-ie pl.Konstytucji,
można wysyłkowo, ale nie próbowałem
(upss, wyszła z tego chyba kryptoreklama ? )
patrz:
http://www.conrad.pl/index.php?art=852900&back=serch
nr art. 852900-90 (Katalog Conrad 2003, str. 397)
Cena: 119,00 zł(brutto)
najlepiej podłączyć do zasilania radiowego
(wyłączanego stacyjką)
panel nie jest oczywiście firmowy, ale pasuje prawie idealnie (dorobiłem cienką ramkę).
mój zegar chodzi (narazie przynajmiej) idealnie
(nie widzę potrzeby wersji z DCF, wolę z pomiarem napięcia)
podłączenie samodzielne, serwis powiedział, że tak naprawdę z gwarancją może być problem tylko, jeśli potrafią udowodnić że ewentualna awaria była związana z tym podłączeniem - ale lepiej to sprawdzić.
Janusz

krzych
29-01-2004, 13:35
(Post wysłany przez Hektor)

Mam fusiona od miesiąca. Autko jest bardzo pocieszne. Prowadzi się bardzo lekko i precyzyjnie. Największymi zaletami w mieście jest duża zwrotnosć i przyspieszenie (silnik 1,6). Co do zużycia paliwa na co tak często utyskujecie na forum u mnie wynosi średnio około 8 litrów na setkę. Nie uważam tego osobiście za tragedię. Co prawda mój poprzedni samochód palił 6 (seat Toledo II - 1,9 tdi/110 ps) ale dwa razy w ciągu roku poszła mi turbina. I tu dopiero można mówić o kosztach :(. Pozbyłem się go i postanowiłem wrócić do forda (poprzednio jeździłem Mondeo 1,8 td z 1998 roku (bardzo lubiłem to auto:)). Jeżeli tylko się nie posypie to będę go bardzo lubił. Co prawda komfort jazdy nie jest za wysoki ale przynajmniej można nim zjechać z asfaltu i troszkę poszaleć po szutrach i leśnych dróżkach. Do zalet samochodu zaliczam świetną skrzynię biegów, bezpieczne chociaż niezbyt komfortowe zawieszenie,dobry układ kierowniczy. Minusy niezbyt wygodne fotele, spory chałas opływającego powietrza przy większych prędkościach i brak osłony pod silnikiem. Pozdrawiam wszystkich użytkowników.

scharf
20-04-2004, 17:46
Mam dopiero 3 tydzień Fusiona TDCI, i przejechałem dopiero 900 km. ale wrażenia mogę już opisać.
Na minus:
- :( raczej głośna praca silnika na wszystkich biegach, a co za tym idzie jak dla mnie zbyt duży hałas w samochodzie, a maska nad silnikiem ma matę wygłuszającą.
Ale tak to jest jak całe życie jeździło sie benzyniakami :-)( escort 1,6, CC 700, matiz )
- :? mam zamontowane nie fabryczne podnośniki szyb przednich, a sterownik do nich jest na wysokości kolan przez co pasażer ciągle opuszcza przednia - prawą szybę kolanem.:-)
- :x przy szybkiej jeździe samochód za bardzo się kiwa na boki, przy szybkim zmienianiu pasa ruchu.
- :?: jak na razie spalanie ON powyżej norm wypisywanych w reklamach. Byc może coś się zmieni po wymianie oleju silnikowego. Coś w tym musi być skoro po około 2 miesiacach Multexim zaprosi mnie na darmowy, nie ujęty w planach serwisowych, przegląd samochodu z wymianą oleju silnikowego.
- :neutral: duży szum opływającego powietrza ( no taki kształt samochodu)
- :neutral: duży szum toczących się opon(Goodyear) przy prędkościach 100 km/h i większych.
- :neutral: wrazliwosc na boczne podmuchy wiatru.( normalne przy takich samochodach)
Nie krytykuję, ale przed zakupem trzeba sobie zdawać sprawę z takich przypadłości Fusionka :-)

Na plus:
- :smile: Fotele, jeżeli poeksperymentować z ustawieniami to mogą być wygodne. Zobaczymy jak będę musiał przejechać nim te 500 kilometrów do rodzinki.
- :grin: przyspieszenie DOBRE, myślałem ze będzie bardziej mułowaty, napewno szybciej przyśpiesza do setki niż pisze w danych fabrycznych.
- :shock: samochód wzbudza spore zainteresowanie na drogach, swoimi nie konwencjonalnymi kształtami.... tylko czemu ludziska myslą, że to nowa wersja Fiesty :-)
- :shock: fantastycznie wygladają zegary podświetlane na czerwono oraz nie fabryczne cd JVC z także czerwonym podświetleniem.
- :o lampka nad tylna kanapą znakomicie oświetla cały samochód od wewnątrz.
- :o bardzo kulturalna, zrównoważona praca silnika na biegu jałowym. Słuchałem odgłosów silnika w Fabii( diesel - trzy cylindry, 75 koni, większy moment obrotowy, ta sama pojemność skokowa) lepszy silnik Fordowski.
- 8) głośniki fabryczne dają przyjemny dźwięk, ale co jest rzeczą normalną nie są przystosowane do słuchania ekstremalnie głośno.
- 8) bardzo wydajne ogrzewanie(odmrażanie) przedniej szyby( klasycznej).
- :smile: na lakierze oyster silver prawie nie widać zabrudzeń :-)

Miałem okazję jechać na jeździe próbnej wersją FX Gold z szybą podgrzewaną .... wszystko było okej dopóki jechałem drogą szybkiego ruchu, natomiast w mieście przy manewrowaniu bardzo mnie wkurzały, te zatopione w szybie srebrne paski - zbyt przykuwały mój wzrok.
Uważam że z wersji Gold podgrzewane i elektrycznie ustawiane lusterka są zbędne, raz ustawisz i nie używasz. :-)( no chyba że auto ma kilku kierowców), tak samo fotel pasażera ze stoliczkiem - tego nie bedziecie używać ( fakt że przyda się napewno pochylanie oparcia przedniego fotela w stronę deski rozdzielczej).
O wyposażeniu FX GOLD postanowiłem napisać, po to aby namówić Was na zakup wersji FX SILVER, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze, przeznaczyć na zakup alufelg oraz orurowania, bo wtedy te auto jest dopiero kompletne. :-)

pozdrawiam scharf
----------------------------
1.4 TDCI FX SILVER
frakcja oyster silver :-p
----------------------------

Jacek
20-04-2004, 18:50
A ja za to bardzo bardzo polecam podgrzewana przednia szybe, oraz podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka. Mam to w Escorcie i z cala stanowczoscia stwierdzam - rewelacja.
Druciki w przedniej szybie sa tak cieniutkie, ze naprawde w niczym nie przeszkadzaja. Kwestia przyzwyczajenia. Za to w zimie... Szyba moze byc zmrozona na kosc, a po 2 minutach machne wycieraczkami i wszystko splywa... Calosc jest tak zrobiona, ze gumy wycieraczek tez spoczywaja w miejscu podgrzewania, wiec mozna je latwo "odmrozic" w zimie. A jak pada deszcz i nam szyba paruje? Wlaczamy podgrzewanie i jak reka odjal...
Podgrzewana szyba ma tylko jeden minus - nie mozna naprawiac pekniec (naruszenie drucikow i po ogrzewaniu) no i kosztuje w razie wymiany troche wiecej niz zwykla. Jednak naprawde polecam ten patent.
Co do lusterek: jak ktos lubi poprawiac sobie prawe lusterko kombinujac jak to zrobic z miejsca kierowcy, to OK. Ja wole zrobic to bez wygibasow, delikatnie dwoma palcami, nawet w czasie jazdy. A o podgrzewaniu lusterek przekonalem sie w zimie: zostawilem auto na parkingu, padal snieg i wial wiatr akurat w "kuper" auta. Lusterka byly po prostu zamrozone na kosc. Po odsniezeniu auta po prostu delikatnie szczotka usunalem snieg, ktory splywal z lusterek. Jak ktos probowal kiedys usuwac taki przymarzniety snieg skrobaczka, to wie o czym pisze :)

scharf
20-04-2004, 19:05
Ok przyjąłem do wiadomości. :oops:



pozdrawiam scharf
-----------------------
1.4 TDCI FX SILVER
-----------------------

Jacek
20-04-2004, 19:12
Ale co... :)
Ja tylko przedstawilem moje zdanie... :)

scharf
20-04-2004, 19:25
Ale co... :)
Ja tylko przedstawilem moje zdanie... :)

No nie pomyślałem o tym komforcie w zimie :-)
dlatego trochę mi wstyd.


pozdrawiam scharf
------------------------
1.4 TDCI FX SILVER
------------------------

Jacek
20-04-2004, 19:29
Eee tam... Masz sie akurat czego wstydzic... :)
Spooko :D

PT
05-05-2004, 15:00
(Post wysłany przez P_Picasso)

więc raczej w grę wchodzi głównie cykl miejski, a wg danych, 8,5 l/100 km nie rzuca na kolana Pozdrawiam

Mój FF ma ok 12kkm na liczniku i pali ok 9l/100 we Wrocławiu,
żonie udało się uzyskać 8,3 l/ 100,
7l/100 na trasie przy 110-130 km/h - więc spalanie do kitu.

Pozdrawiam