Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Wysoka temperatura silnika, brak grzania w kabinie


bRUNos
30-06-2011, 14:07
Witam.
Oczywiście przed napisaniem tego postu poczytałem dokładnie forum jednak takiego przypadku nie znalazłem.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 2003

Krótko opiszę co się stało.
Wczoraj pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa i pojechałem trochę szybciej. Nie zwracałem uwagi na wskaźniki jednak po pewnym czasie moje auto straciło moc. Zerknąłem na deskę i wskaźnik temperatury MAX. Zatrzymałem się wyłączyłem - słyszałem bulgotanie. Po pewnym momencie odpaliłem maszynę, wskaźnik temperatury wskazywał 50%. Ruszyłem, moc wróciła - myślę sobie wszystko spoko. Jednak nie :-( temperatura gwałtownie osiągała 100%. Pomyślałem, że włączę ogrzewanie w kabinie to spadnie (doświadczenia ze starych czasów) jednak tak się nie stało. Ku mojemu zdziwieniu do kabiny nie leciało ciepłe powietrze.

Badanie organoleptyczne:
Płyn w zbiorniku trochę ponad MAX,
Chłodnica z prawej strony ciepła - z lewej zimna,

Chciałem spytać na co postawić na początek. Czy termostaty, czy pompa, czy uszczelka,
Czy istnieje jakaś sensowna metoda sprawdzenia działania ww elementów ?

Dziękuję i pozdrawiam

kundziel
30-06-2011, 14:21
z tego co napisałeś to termostat się zwiesił i się nie otworzył dlatego miałeś takie objawy. Obawiam się , że będziesz musiał go wymienić.

bRUNos
30-06-2011, 14:28
Pytanie tylko, który mały czy duży ?

krol44
30-06-2011, 15:24
Na bank duży termostat, chłodnica ciepła z prawej strony bo ją grzeje od silnika po przewodzie od termostatu. Termostat prawdopodobnie zamknięty i nie otwiera.

MŁODZIAK
30-06-2011, 18:02
kolego sprawdz pompe wody.u mnie także momentalnie szła temp na maksa i auto się zatrzymywało.węże przy termostacie miały temp.ok 90 st a chłodnica 35.mechanik wymienił termostat i czujnik temp silnika.ale sie pomylił.u mnie wyrobiły sie frezy na łączeniu ze wspomaganiem.pozdrawiam.

klocky
30-06-2011, 22:01
myślę że problem w pompie gdyż w małym obiegu płyn krąży cały czas bez względu na stan termostatów a Ty nie masz ciepła w ogrzewaniu.

radek170777
01-07-2011, 08:50
...Wczoraj pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa i pojechałem trochę szybciej...


Też raczej obstawiam pompę wody. Gdyby to był termostat, w kabinie miałbyś ukrop, a chłodnicę zimną.

bRUNos
11-07-2011, 14:07
Witam
Dziękuję za cenne rady.

Problemem okazała się padnięta pompa wody (płynu chłodzącego)
Wytarło się łączenie pomiędzy pompą wspomagania a pompą wody.
Z tego co wyczytałem to dość częsty problem.

Naprawa na 06:07:2011:
Koszt zestawu pompa wspomagania pompa wody: 300 zł
Robocizna: 180 zł

Pozdrawiam

slapi19
17-06-2014, 12:12
Witam.
Oczywiście przed napisaniem tego postu poczytałem dokładnie forum jednak takiego przypadku nie znalazłem.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 2003

Krótko opiszę co się stało.
Wczoraj pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa i pojechałem trochę szybciej. Nie zwracałem uwagi na wskaźniki jednak po pewnym czasie moje auto straciło moc. Zerknąłem na deskę i wskaźnik temperatury MAX. Zatrzymałem się wyłączyłem - słyszałem bulgotanie. Po pewnym momencie odpaliłem maszynę, wskaźnik temperatury wskazywał 50%. Ruszyłem, moc wróciła - myślę sobie wszystko spoko. Jednak nie :-( temperatura gwałtownie osiągała 100%. Pomyślałem, że włączę ogrzewanie w kabinie to spadnie (doświadczenia ze starych czasów) jednak tak się nie stało. Ku mojemu zdziwieniu do kabiny nie leciało ciepłe powietrze.

Badanie organoleptyczne:
Płyn w zbiorniku trochę ponad MAX,
Chłodnica z prawej strony ciepła - z lewej zimna,

Chciałem spytać na co postawić na początek. Czy termostaty, czy pompa, czy uszczelka,
Czy istnieje jakaś sensowna metoda sprawdzenia działania ww elementów ?

Dziękuję i pozdrawiam


Też sobie w taki sposób poradziłem, dzięki :)