bRUNos
30-06-2011, 14:07
Witam.
Oczywiście przed napisaniem tego postu poczytałem dokładnie forum jednak takiego przypadku nie znalazłem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2003
Krótko opiszę co się stało.
Wczoraj pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa i pojechałem trochę szybciej. Nie zwracałem uwagi na wskaźniki jednak po pewnym czasie moje auto straciło moc. Zerknąłem na deskę i wskaźnik temperatury MAX. Zatrzymałem się wyłączyłem - słyszałem bulgotanie. Po pewnym momencie odpaliłem maszynę, wskaźnik temperatury wskazywał 50%. Ruszyłem, moc wróciła - myślę sobie wszystko spoko. Jednak nie :-( temperatura gwałtownie osiągała 100%. Pomyślałem, że włączę ogrzewanie w kabinie to spadnie (doświadczenia ze starych czasów) jednak tak się nie stało. Ku mojemu zdziwieniu do kabiny nie leciało ciepłe powietrze.
Badanie organoleptyczne:
Płyn w zbiorniku trochę ponad MAX,
Chłodnica z prawej strony ciepła - z lewej zimna,
Chciałem spytać na co postawić na początek. Czy termostaty, czy pompa, czy uszczelka,
Czy istnieje jakaś sensowna metoda sprawdzenia działania ww elementów ?
Dziękuję i pozdrawiam
Oczywiście przed napisaniem tego postu poczytałem dokładnie forum jednak takiego przypadku nie znalazłem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2003
Krótko opiszę co się stało.
Wczoraj pozwoliłem sobie na odrobinę szaleństwa i pojechałem trochę szybciej. Nie zwracałem uwagi na wskaźniki jednak po pewnym czasie moje auto straciło moc. Zerknąłem na deskę i wskaźnik temperatury MAX. Zatrzymałem się wyłączyłem - słyszałem bulgotanie. Po pewnym momencie odpaliłem maszynę, wskaźnik temperatury wskazywał 50%. Ruszyłem, moc wróciła - myślę sobie wszystko spoko. Jednak nie :-( temperatura gwałtownie osiągała 100%. Pomyślałem, że włączę ogrzewanie w kabinie to spadnie (doświadczenia ze starych czasów) jednak tak się nie stało. Ku mojemu zdziwieniu do kabiny nie leciało ciepłe powietrze.
Badanie organoleptyczne:
Płyn w zbiorniku trochę ponad MAX,
Chłodnica z prawej strony ciepła - z lewej zimna,
Chciałem spytać na co postawić na początek. Czy termostaty, czy pompa, czy uszczelka,
Czy istnieje jakaś sensowna metoda sprawdzenia działania ww elementów ?
Dziękuję i pozdrawiam