gregorhc1
05-07-2011, 11:48
Witam,
Posiadam Forda Mondeo MK1 1996r, 1.8, 16v + LPG od około 3 lat. Po zakupie samochodu poziom płynu chłodniczego znajdował się mniej więcej po środku skali MIN - MAX w zbiorniczku wyrównawczym i przeważnie uzupełniałem go ok. 100 - 200 ml płynu (Dynagel) przed zimą kiedy zaczynała świecić pomarańczowa kontrolka od poziomu płynu chłodniczego na check panelu. Temperatura płynu zawsze była badana przy wymianie oleju i wszystko było ok.
Około trzech tygodni temu postanowiłem uzupełnić płyn chłodniczy do poziomu max po tym jak zaczęła się świecić kontrolka od jego poziomu na check panelu i za niedługo po tej czynności zacząłem zauważać pewne problemy.
Po uzupełnieniu płynu do poziomu MAX wszystko było ok. do póki nie zacząłem jeździć samochodem, po pewnym czasie znowu zauważyłem pomarańczową kontrolkę na check panelu - poziom płynu chłodniczego. Uzupełniałem go tak kilka razy po czym sytuacja znowu się powtarzała.
Wczoraj znowu uzupełniłem płyn chłodniczy. Po odpaleniu samochodu, przy zagrzanym silniku zauważyłem iż płyn podnosi się ponad poziom max, gdy wyłączyłem samochód poziom płynu po krótkim czasie opadł mniej więcej do 1 cm nad kreskę MIN w zbiorniczku wyrównawczym. Gdy dziś rano postanowiłem sprawdzić poziom płynu (tzn. po ok 20 godzinach bez odpalania w tym czasie samochodu) zauważyłem iż płyn w zbiorniczku opadł do poziomu MIN na zbiorniczku.
Nie zauważyłem żadnych wycieków na wężach, chłodnicy i szukając plam pod samochodem. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ubytki płynu chłodniczego uzupełniałem dynagelem. Poza tym kilka tygodni temu kiedy nie miałem problemów z poziomem płynu chłodniczego wskazówka temperatury na desce rozdzielczej obok zegarów rzadko dochodziła do pionu - 90 stopni, jednak kiedy pojawiły się problemy z poziomem płynu chłodniczego wskazania temperatury na desce rozdzielczej wróciły do normy - wskazówka normalnie dochodzi do pionu ( 90 stopni). Znalazłem w sieci informacje o tym iż należy używać tylko oryginalnego fordowskiego koncentratu do chłodnic, czy możliwe iż korek od zbiorniczka jest przyczyną tych objawów ?
Posiadam Forda Mondeo MK1 1996r, 1.8, 16v + LPG od około 3 lat. Po zakupie samochodu poziom płynu chłodniczego znajdował się mniej więcej po środku skali MIN - MAX w zbiorniczku wyrównawczym i przeważnie uzupełniałem go ok. 100 - 200 ml płynu (Dynagel) przed zimą kiedy zaczynała świecić pomarańczowa kontrolka od poziomu płynu chłodniczego na check panelu. Temperatura płynu zawsze była badana przy wymianie oleju i wszystko było ok.
Około trzech tygodni temu postanowiłem uzupełnić płyn chłodniczy do poziomu max po tym jak zaczęła się świecić kontrolka od jego poziomu na check panelu i za niedługo po tej czynności zacząłem zauważać pewne problemy.
Po uzupełnieniu płynu do poziomu MAX wszystko było ok. do póki nie zacząłem jeździć samochodem, po pewnym czasie znowu zauważyłem pomarańczową kontrolkę na check panelu - poziom płynu chłodniczego. Uzupełniałem go tak kilka razy po czym sytuacja znowu się powtarzała.
Wczoraj znowu uzupełniłem płyn chłodniczy. Po odpaleniu samochodu, przy zagrzanym silniku zauważyłem iż płyn podnosi się ponad poziom max, gdy wyłączyłem samochód poziom płynu po krótkim czasie opadł mniej więcej do 1 cm nad kreskę MIN w zbiorniczku wyrównawczym. Gdy dziś rano postanowiłem sprawdzić poziom płynu (tzn. po ok 20 godzinach bez odpalania w tym czasie samochodu) zauważyłem iż płyn w zbiorniczku opadł do poziomu MIN na zbiorniczku.
Nie zauważyłem żadnych wycieków na wężach, chłodnicy i szukając plam pod samochodem. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ubytki płynu chłodniczego uzupełniałem dynagelem. Poza tym kilka tygodni temu kiedy nie miałem problemów z poziomem płynu chłodniczego wskazówka temperatury na desce rozdzielczej obok zegarów rzadko dochodziła do pionu - 90 stopni, jednak kiedy pojawiły się problemy z poziomem płynu chłodniczego wskazania temperatury na desce rozdzielczej wróciły do normy - wskazówka normalnie dochodzi do pionu ( 90 stopni). Znalazłem w sieci informacje o tym iż należy używać tylko oryginalnego fordowskiego koncentratu do chłodnic, czy możliwe iż korek od zbiorniczka jest przyczyną tych objawów ?