Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Podmiana cewek na nowy model
czarnygda 17-07-2011, 19:47 witam po raz kolejny padła mi cewka WN. zamierzam wymienic na cewke z nowego modelu i moja prośba może ktoś wstawic fotke jak jest usytuowana cewka w modelu po 2002 roku i jak jest podłączona kolejność kabli wysokiego napięcia i sterowanie 3 przewody zasilające
Jak już będziesz miał cewkę w ręce to na niej są oznaczenia jak to podłączyć poradzisz sobie ;)
PS: Jak ja u siebie zakładałem cewkę (orginalną) to było trzeba wymienić śrubki na dłuższe bo jej się troszkę urosło :mrgreen:
ja mam orginalną i mam tez wypróbowaną cewkę Beru i żadnych śrubek nie zmieniałem na obydwu chodzi tak samo nie ma różnicy
http://allegro.pl/beru-cewka-zaplonowa-ford-escort-fiesta-galaxy-ka-i1714431603.html
do cewki dochodzą tylko 3 przewody- 2 białe po bokach i do środka zielony
chyba ten każdy biały daje sygnał dla 2 przewodów
oznakowanie na cewce beru i Motocrafta do podłączenia przewodów też jest inne ale to nie istotne jak jest podłączone przewody
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=126232
do tego jeszcze musisz kupić jakieś przewody w miarę tanie , będą NGK coś koło 150zł bo orginały w ASO coś koło komplet coś ponad 300zł
gorny7 tą cewkę, którą pokazałeś na aukcji Ford wycofał, bo były za bardzo awaryjne, dlatego przeszedł na inną.
Finis poprzedniej cewki 1130402
Finis obecnej 1619343 (te już nie siadają tak jak te stare) :027:
Polecam tą zakładać jest ona troszkę wyższa, dlatego trzeba założyć dłuższe śrubki. :mrgreen:
czarnygda 19-07-2011, 18:07 tak ale jake przewody zostawić bo stare mają po dwa a nowa tylko trzy ? czy zawsze jest biały i zielony? jeśli tak to jeden zielony zostaje lużny czy połączyc dwa zielone? i gdzie jest przymocowana cewka bo ja mam dwie a bede zakładał jedną nowego typu. zdjęcie mile widziane
nowy model cewki
http://www.ford-esklep.pl/pl/s/f1c27807?url=cewka,zap%C5%82onowa
ta sama cewka cena: ford 279zł i bosch 143zł i ta za 359zł to jest tez to samo
Datami od kiedy jest i nie ma co się sugerować bo to wszytko tak zamętla że by kupować tylko te najdroższe
rzeczywiście w tej nowszej sa dłuższe śrubki nawet przy jednej cewce są do kupienia
Raczej wprowadzili nowy typ cewki bo po prostu stosują je do róznych samochodów no i postęp ale czy stere były awaryjne w MKII raczej nie . sam kupiłem Beru bo myśłałem że cewka a niestety był to przewód. ja bym kupił albo beru albo ta nową Boscha za 143zł
Bieguny w Cewce ( - + -) (- bały z niebieskim paskiem , +zielony z czerwonym paskiem , -biały z zielonym paskie)
P.s z Beru w komplecie była nowa podstawka do cewki, cewka jest zamocowana z boku tu gdzie wychodzą przewody spod pokrywy zabacz sobie na aukcjach
Odświeżam kotleta, aby nie zaśmiecać Forum nowym tematem ...
Jestem przed zmianą cewek z dwóch na jedną. Do dwóch cewek dochodzą 4 przewody. Co z przewodem zielono-czarnym ? Zaizolować bez podłączania ?
czarnygda 28-07-2012, 01:17 ja połączyłem je razem jak jeden zostawiłem lużno to silnik kulał. teraz jest ok
ja połączyłem je razem jak jeden zostawiłem lużno to silnik kulał. teraz jest ok
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam !!!
Jestem właśnie po zmianie z dwóch cewek na jedną :). Godzinka roboty i autko śmiga aż miło :lol:. Temat przydał się bardzo. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Pozdrawiam :one:.
jak możesz to opisz dokładnie jak podłączyłeś nową cewke
Które przewody ze starych cewek- kolorami sa podłączone do nowej .
na pewno ułatwi to pomoże w przeróbce następnym zainteresowanym
Zrobiłem dokładnie, tak jak Ty pisałeś oraz Koledzy w postach wcześniej:lol:. Sumując potrzebujemy:
1.nowe najlepiej oryginalne przewody WN od Mk2 (300 zł w serwisie po rabacie)
2.podstawa cewki / mocowanie do silnika (20 zł na szrocie)
3.cewka od Mk2 , która pasuje do wielu modeli Forda i nie tylko , ja założyłem cewkę używkę o symbolu 988F-12029-AB ( 65zł z przesyłką na alledroogo)
4.wtyczka na 3 piny pasująca do tej cewki (dostałem na szrocie za free)
5.lutownica, cyna, izolacja i parę narzędzi... , trochę chęci...
Zaczynamy np. od zdjęcia pokrywy cewek. Demontujemy cewki oraz przewody WN. Przykręcamy podstawę cewki do silnika (warto podpatrzeć, jak jest w nowszym modelu), pasuje plug&play. Następnie przykręcamy do niej cewkę WN. Z podłączeniem przewodów zapłonowych nie ma problemu, bo są ponumerowane. Potem podłączasz kabelki do wtyczki w kolejności , cytuję :'' Bieguny w Cewce ( - + -) (- bały z niebieskim paskiem , +zielony z czerwonym paskiem , -biały z zielonym paskiem)''. Z tym, że kabelki ''zielone'' musisz razem polutować . Podpinasz wtyczkę do cewki i odpalasz furę :D
Tak to wygląda w skrócie.
Warto przeczytać cały temat od początku. Jest w nim wiele pomocnych linków i szczegółów . Pozdrawiam !!!
odgrzeje troszke temat... jaki mieliście objaw padającej cewki ?? tylko brak mocy ?? czy różnie zachowyal sie na zimnym i cieplym silniku ?
Mój szarpał najpierw na gazie, potem nawet na benzynie. Jak się okazało w obudowie było pęknięcie przez całą wysokość cewki i tam biło do masy. Założyłem od Mondeo zetec i śmiga aż miło. Podstawę zrobiłem z blachy
=3mm. Po niedzieli będę robić bratu, bo u niego też się zaczyna jazda z wibratorem:wink:.
Wrzuć kolego fotkę jak to zrealizowałeś, byłoby fajnie.
kpkeeam kolego, ale działo sie tak na zimnym i cieplym silniku ?? czy bez różnicy ??
Co do złego działania, to działo się beza względu naporę dnia i temperaturę.
Co do fotek to najpierw muszę ogarnąć instalację po gazowniku, a potem można zapodać to z mojego. Co do tego brata to jak najbardziej każdy krok z osobna. W poniedziałek dorabiam blaszkę, mocowanko.
PiotraChorzów 23-03-2013, 22:15 Założyłem od Mondeo zetec
A coś więcej o cewce ? może jakaś fotka z sieci ?
No i jeszcze jedno dlaczego taka cawka ? mniej awaryjna ? cena ?
kpkeeam kolego, ale działo sie tak na zimnym i cieplym silniku ?? czy bez różnicy ??
może być tak, że na zimnym będzie działać dobrze, a po rozgrzaniu zacznie przerywać
osobiście przerobiłem taki schemat w dwóch samochodach
kolego MICH to pewnie u mnie bedzie podobnie... ale najpierw lookne na elm`a a jezeli to nic nie pokaze wtedy dopiore sie do cewki
HEJ
Jestem przed przeróbką na cewkę z nowszego modelu.
Elementy zakupione ale przed przystąpienie prac mam pytanie:
Numeracja na cewce (BERU) odpowiada kolejności zapłonu czy np. kolejności cylindrów (od rozrządu w stronę skrzyni biegów)?
PiotraChorzów 18-04-2013, 08:58 Cichy
Zapodaj linka do nowej cewki .
Może jakieś foto z wymiany .
Cewka z allegro:
http://allegro.pl/beru-cewka-zaplonowa-ford-mazda-2-3-volvo-s40-v50-i3127070787.html
przewody NGK
fotki z wymiany porobię ale zanim rozgrzebie auto chciałbym znać odpowiedź na zadanei pytanie
PiotraChorzów 18-04-2013, 22:33 Cichy nie doczytałem twojego posta :
Oznaczenia na cewkach zapłonowych to nr cylindrów licząc od str. rozrządu !
Sprawdzałeś czy oporności cewki są takie same jak stare cewki ??
Jakie masz wartości oporu po stronie wysokiego i niskiego napięcia !
Można sobie narobić kaszany jak źle dobierzesz cewkę - i jeszcze jedno ile pinów masz na wtyczce po stronie niskiego napięcia ? jeśli 3 to jak łączysz kable ze starych cewek ?
HEJ
Jestem przed przeróbką na cewkę z nowszego modelu.
Elementy zakupione ale przed przystąpienie prac mam pytanie:
Numeracja na cewce (BERU) odpowiada kolejności zapłonu czy np. kolejności cylindrów (od rozrządu w stronę skrzyni biegów)?
tu masz trochę o cewce i kolejności zaplonu
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=126232
Odświeżam kotleta
Taka ceweczka będzie pasować
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-beru-ford-mondeo-focus-escort-puma-i4350162896.html?
Tutaj nawet dedykowana do galaxy 2.3
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-ford-focus-mondeo-ii-iii-beru-i4404696538.html
Nie kombinuj z najtańszymi, nasze 2.3 nie lubią byle jakich cewek. ;)
Poszperaj aby wyglądała tak jak tu:
http://ford.sklep.pl/product-pol-13501-cewka-zaplonowa-Ford-1619343.html
Tamte wersje to zamienniki tego co Ford wycofał z produkcji bo sie pierniczyły i było mega dużo problemów z nimi. ;)
Beru dla mnie jest ok mam kilka sezonów i nie ma problemu
W zasadzie każda cewka powinna pasować nawet od 2.8 osobiście przez długi czas jeździłem na cewce od fiata 126p i drugiej oryginalnej a potem kupiłem zwykłą od forda fiesty coś za 40 prę złotych i śmigam.
Potrzebne były tylko inne przewody WN i wtyczka do cewki
piotr2300 22-03-2015, 12:59 Witam sorry ze odświeżam tak stary post ale wole to zrobić nic pisać nowy.
A więc tak mam dość już wymieniać te cewki i cieszyć się nią 2 miesiące
Boscha pocieszyłem się 2 miesiące
Chciałem zamawiać Beru ale wpadłem na ten temat
I teraz moje pytanie warto kupić używaną cewkę z MK2 ? nie psuły się tak ?
używki na allegro z kablami można dostać za 100 zł
Nowa z kablami też by pochłonęła niezłą sumę...
Więc pomóżcie zrobić podmianę na używaną z mk2 ( a gdzie ją zamocować ?)
czy zamówić nową Beru ?
Proszę o pomoc bo mam dość tego samochodu
nową Beru do tego kable.
zamocowana w MK2 jest z boku silnika na podstawce do której jest przykrecona , ale pewnie można jakoś inaczej Polak potrafi
podłączenie chyba opisal Tomal
http://www.nanodatex.pl/rozruszniki/ford/galaxy (Rozrusznik)
piotr2300 22-03-2015, 15:41 Jakie orientacyjne to są koszta ?
A jeszcze jedno to musi być cewka od 2.3 akurat
Chce zrobić to jak najtaniej a chcę żeby to chodziło bo już dość tego szarpania ;/
Pytanie do was:
Robić ta przeróbkę ?
Czy zamówić cewkę Beru ?
A i przeróbka była by raczej na uzywanych częściach bo w nowych nie zmieszczę się w 300-350 złotówek
Nowe
cewki na alle sa juz od 60zł, Beru od 100zł,
przewody NGK ok 150zl
lub taniej szukać używki z kablami w komplecie na alle
piotr2300 23-03-2015, 21:56 No przepraszam ze marudzę ale nie mogę znaleźć nowych w tej cenie :(
Jeżeli to nie problem to wskazał byś mi ?
Zależy mi jednak na nowej bo nie ufam tym cewką nawet w MKII
http://allegro.pl/nowa-cewka-zaplonowa-ford-puma-galaxy-maverick-i4976578319.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-beru-focus-mondeo-galaxy-puma-i5170802680.html
http://allegro.pl/beru-cewka-zaplonowa-ford-fusion-fokus-galaxy-ka-i5169476261.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-beru-ford-fiesta-fusion-escort-i5098060498.html
http://ford.sklep.pl/pol_m_Galaxy-2000-2006_silnik-zaplon_silnik-benzynowy-1604.html
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Przewody-zaplonowe-Galaxy-II-2.3-DOHC-16V-komplet-BERU-Germany/3470
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Silnik-zaplon/1257
Przewody NGK RC-FD1212 chyba , ale reki sobie nie dam odciąć trzeba by sprawdzić w realu
piotr2300 24-03-2015, 20:28 gorny7 mam pytanie czy to pasuje bo nigdzie w opisie nie ma mowy ze do galaxy 2.3 tylko ze tam jakieś fiesty 1.4 1.6 pytam bo jestem zielony w tym temacie a nie chce zamówić źle czy to będzie bez problemu pracować z silnikiem 2.3 ?
Wiadomo o co mi chodzi chce wyprowadzić z 2 cewek na 1 na zewnątrz i wyeliminować szarpanie
jak nie ma jak są , opisy Galaxy WGR 2,3
masz wszystko na 1 -2 stronie wcześniej opisane . cewka +przewody + wtyczka do cewki - wszystko połączone np:
cewka beru zs350+ przewody beru ZEF1596
popatrz sobie na swoich cewkach na kabelki kostki połaczeniowe czy przewody są takie jak opisane na wcześniejszych stronach.
Nie mam starych cewek ale koledzy pisali do dwuch cewek dochodza chyba po 2 przewody w kostce , trzeba je połaczyć przez nowa wtyczke 3 pinową z nową cewką
czyli łączymy jeden przewód z kostek razem
Tomek post nr 12
masz nowe , masz też budżetowe
http://allegro.pl/galaxy-mk2-00-05r-2-3-b-cewka-zaplonowa-i5036275990.html
http://allegro.pl/ford-galaxy-cewka-zaplonowa-2-3-16v-mk2-lift-i5142075831.html
piotr2300 24-03-2015, 21:35 Aha czyli każda ta nowa cewka którą podałeś będzie chodzić ?
Oczywiście biorę beru ..
A jeszcze małe pytanie
http://allegro.pl/przewody-bosch-ford-galaxy-2-0-2-3-0986357090-i5203356721.html
te przewody powinny być ok ?
moge się mylić wg mnie nie ,te Boscha sa chyba do tych cewek z inna końcówka na kabel (z takim pierścieniem) fiesta escort itp
albo beru w/w
albo
NGK RC-FD1212
piotr2300 24-03-2015, 22:04 Okej posłucham Ciebie i wybiore te NGK RC-FD1212 w sumie to najtaniej mi wychodzi
Sorry ze pytam ale można dostać gdzieś na allegro tą wtyczkę bo ja nie mogę znaleźć chyba źle szukam
gdzieś na szrocie musisz zerknąć
po ile znalazłeś te NGK?
bo Beru masz w linkach za 196zl ,a które sa lepsze chyba porównywalne
Dobrze by było żeby w razie gdyby nie pasowały można było wymienić
piotr2300 25-03-2015, 10:11 Te NGK http://www.swiece-zaplonowe.pl/przewody-wn/10057-ngk-rc-fd1211.html
powinny być ?
A czym róznią się te przewody? Bo boscha są np. dużo tańsze
Aha czyli każda ta nowa cewka którą podałeś będzie chodzić ?
Oczywiście biorę beru ..
A jeszcze małe pytanie
http://allegro.pl/przewody-bosch-ford-galaxy-2-0-2-3-0986357090-i5203356721.html
te przewody powinny być ok ?
Też się kiedyś na takie naciąłem - te co podlinkowałeś są bodajże do silnika 2.0
http://lpg-forum.pl/przewody-zaplonowe-ngk-fd545-ford-galaxy-2-0-t17110.html
te co podałeś to nie są RC1212 tylko 1211 czym sie róznia moze długościa może opornościa ,przewodnoscią?
ja bym wziol te BERU
piotr2300 25-03-2015, 18:10 Rozumiem jeżeli nie ma innych tańszych to wezmę beru, niech będzie dobrze już bez szarpnięć
Dzięki za pomoc :)
Piotr sorki że dopiero teraz piszę ale rzadko zaglądam na pocztę.
Cewkę kupowałem najtańszą jaką tylko można było kupić na allegro niby do forda fiesty i pumy,taką jak kolega Gorny za-linkował pierwszą, do tego kable zapłonowe, minął już troszkę ponad rok i nadal jest wszystko OK.
Wtyczkę akurat miałem ale na allegro też można dostać używki za kilkanaście złoty.
Cewkę przykręciłem jedną śrubką w miejscu gdzie maskownica cewek ale bez trudu można coś wykombinować i założyć na jakiejś blaszce np. z boku silnika.
Witam, odgrzeję trochę kotleta.
Jestem w trakcie podmiany cewek na jedną, wszystko mam ogarnięte kable nowe, cewka używana motocrafta z foki, muszę uzupełnić kabelki bo otulina się pokruszyła ale to jest najmniejszy problem.
W trakcie rozbierania rzuciła mi się w oczy taka mała siwa kostka z wtyczką pogmerałem trochę w necie i jest to kondensator cewki ale nie było do niego nic podłączone i żadnej luźnej wtyczki nie znalazłem o co chodzi? jest to potrzebne zdaje mi się że tak skoro to zamontowali no i gdzie to podłączyć żeby wszystko chodziło bez zarzutów
|