Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] wylacza turbine na 5 powyzej 3 tys obr
Witam,
t gory przepraszam za brak polskich znakow ale obecnie jestem w Niemczech a co za ym idzie szkopska klawiatura:D
otoz mam nastepujacy problem:
Mondeo Mk3 2.0 Tdci 136 kucy rocznik 2002 (poczatek)
autko troche zaniedbane przez poprzedniego wlasciciela ale sie walczy8)
otoz wczoraj wyskoczylem na autostade zeby je przetestoac do 140 km/h wszystko dobrze. zmiana na 5 bieg gaz do dechy i momentalnie turbina przestaje dzalac (czuc szarpniecie), a auto zachowuje sie jak mul... do tego zapala sie lampka od podgrzewania swiec (ta spiralka). Gdy sie zatrzymam, wylacze i wlacze auto jest ok dopuki znowu nie wrzuce na piatke.
co to moze byc? znajomy mechanik z polski mowi ze czujnik przeplywu powietrza moze byc do wymiany, dodam jeszcze iz auto bylo podlaczane pod interfejs w serwisie i bledow nie bylo.
z gory dziekuje i pozdrawiam
SrebnaStrzała 20-07-2011, 20:36 Wiesz że mam to samo i kurde nie mam pojęcia czemu. Ba nie zawsze się wywali na 5 czasami sunie bez problemu.
Błąd każdorazowo się resetuje.
Wtryski mam sprawne, przepływkę regularnie czyszczę, turbo również pompuje bez problemu. Jeśli by to była pompa to myślę że by były jeszcze jakieś inne znaki.
___ford___ 20-07-2011, 21:02 Przy takich objawach najczęściej okazywało się ze były wtryski do wymiany. Często sypie się tez zawór EGR. Najlepiej trzeba by zrobić przelewy wtryskiwaczy.
Często sypie się tez zawór EGR.
EGR bym wykluczył. Uwalony EGR nie wygeneruje "sprężynki", w nowszych modelach co najwyżej wywali CHECKA a i tak bez trybu awaryjnego.
___ford___ 20-07-2011, 21:23 Ale wtryski jak najbardziej :) Dużo egzemplarzy Mondea z tym silnikiem przyjeżdża do serwisu z takimi objawami i praktycznie zawsze są to wtryski.
a czy wtryski wyszlyby na interfjesie diagnostycznym? bo tak jak mowie bylem dzisiaj w serwisie i nic nie wyczytali z niego:?
Gadasz jak mechanik co jak tdci zobaczy to krzyczy wtryski, przede wszystkim diagnostyka komputerowa. Często bywa że prostsze rzeczy siadają, zaczął bym od wymiany filtra paliwa. A wtryski na koniec.
filtr paliwa zostal wymieniony dzisiaj i dalej to samo:?
Zrób próbę przelewową, koszt nie wielki w zasadzie.
SrebnaStrzała 20-07-2011, 21:50 TO NIE SĄ WTRYSKI!
Gdyby to był typowy objaw wtrysków to by wywaliło twardy błąd w dodatku pojawiłby się inne problemy takie jak kopcenie, problemy z rozruchem, twarda praca itd. EGR to raczej też nie będzie, bo ja egr mam zaślepiony od lat a problem się pojawia
hirotaro 20-07-2011, 22:18 a ja bym stawiał na końcówki wtrysków, lub regulator ciśnienia na pompie, tyle że przy regulatorze wywaliło by błąd. a tak zapytam czy nie zauważyłeś głośniejszej pracy silnika albo takiego metalicznego dzwonienia w okolicach 1700-2200 obr/min bo to może poniekąd objaw padających końcówek
do 140 km/h wszystko dobrze. zmiana na 5 bieg gaz do dechy i momentalnie turbina przestaje dzalac (czuc szarpniecie)
A spróbuj przyspieszać na tej piętce bardzo delikatnie - ciekawe czy tez od razu wywali sprężynkę.
Pozdrawiam
hirotaro 21-07-2011, 11:01 A spróbuj przyspieszać na tej piętce bardzo delikatnie
Pozdrawiam
jeśli to będą końcówki wtrysków to spokojnie rozpędzi się do 200km/h, a że tak zapytam zauważyłeś czy może dzieje się tak samo na ciepłym i zimnym silniku?
metmusic 21-07-2011, 11:05 Po pierwsze: Podjedź na komputer i niech sprawdzą co to za błąd. To raczej da Ci pełen pogląd. Jeśli błąd resetuje się po zgaszeniu silnika to najlepiej po wyskoczeniu sprężynki od razu komp bez wyłączenia zapłonu.
Po drugie: Przynajmniej u mnie wtryski dały wyraźny komunikat pt.: "Błąd wtryskiwacza na cylindrze nr 3" - czy jakoś tak. Osobiście widziałem na komputerze u mechanika u którego byłem.
Po trzecie: Sprężynka pojawiająca się z winy wtrysków = tryb awaryjny i natychmiastowy spadek mocy i prędkości. Przynajmniej jak wtryski są bliskie śmierci. u mnie nie było żadnych objawów wcześniejszych. Po prostu nagle zaczęło mnie szarpać, przejechałem jeszcze 300 metrów, sprężynka, odcięcie mocy, drgawki bo prawdopodobnie przestał pracować jeden cylinder i kaplica. Wcześniej auto nie dawało żadnych sygnałów ostrzegawczych, że mają wysypać się wtryski. Okazało się, że jeden był totalnie martwy - nie przelewał w ogóle paliwa. Też osobiście to widziałem. Swoją drogą dziwne, że jeden wtrysk był totalnie utrupiony, a auto wcześniej nie ostrzegało mnie, np. poszarpywaniami, o kończącym się jego żywocie.
Po czwarte: Zrobienie na wszelki wypadek próby przelewowej nie boli
SrebnaStrzała 21-07-2011, 11:56 Okazało się, że jeden był totalnie martwy - nie przelewał w ogóle paliwa. Też osobiście to widziałem. Swoją drogą dziwne, że jeden wtrysk był totalnie utrupiony, a auto wcześniej nie ostrzegało mnie, np. poszarpywaniami, o kończącym się jego żywocie
Faktycznie to dość ciekawe, nie zatankowałeś jakiegoś marnego paliwa czy coś... ?
metmusic 21-07-2011, 12:09 marnego paliwa czy coś... ?
Trudno powiedzieć, zazwyczaj stołuję się na ruskiej stacji - Lukoil :) i czasami Neste - żadko tankuję co prawda na Shellu czy BP ale na pewno omijam stacje "prywatne", a tym bardziej stacje w stylu "przy stodole" ;]. Niestety nie kojarzę faktu tankowania na jakiejś stacji z padaczką wtrysku. W sensie że nie pamiętam ile wcześniej i gdzie tankowałem ani ile przejechałem po zatankowaniu :/
Jednak prawda jest taka, że u nas paliwo jest przeważnie z Petrochemii Płock lub Rafinerii Gdańsk i to niezależnie na jakiej stacji (chyba, że o czymś nie wiem). Problematyczny może być ewentualnie stan zbiorników jakie mają na stacji no i to możliwe, ze te lepsze marki wygrywają. Do tego nie jednemu zagorzałemu fanowi BP czy Shella wtryski też padły. No ale to dyskusja na inny wątek.
Wracając do tematu:
ja bym stawiał na końcówki wtrysków, lub regulator ciśnienia na pompie, tyle że przy regulatorze wywaliło by błąd
Koledze wojtero właśnie wywala błąd. Jak nie ustali co za błąd to chyba szkoda dalej rozpisywać się. Po kompie można pewnie dalej snuć teorie i wnioski.
hirotaro 21-07-2011, 16:52 no zgodzę się diagnoza na WDS/IDS na pewno pozwoli zdiagnozowac problem, u mnie też nie było błędów a nagle poleciał 3 wtrysk, poźniej reszta i do tego pompa do regeneracji tak wiec cały zestaw.
SrebnaStrzała 22-07-2011, 03:20 Kiedyś czytałem testy jakości paliw to lukoil oblał test.
Tzn nie wiem czy wszystkie ale wiem że wiele z nich.
metmusic 22-07-2011, 08:32 Nie chcę wprowadzać teorii spiskowych ale jakoś czasem trudno mi uwierzyć w te testy - przecież to branża paliwowa za którą stoją ogromne pieniądze i test może być "stronniczy" bo komuś na tym zależy :). To co prawda już daleko idące wnioski ale możliwe.
Ja unikam pojedynczych stacji - dużym "sieciówkom" wszystkim wierzę w równy sposób. Co prawda ograniczony ale równy :D
A kolega wojtero ma auto z Niemiec i chyba jeszcze nie było w Polsce - czyżby tam też paliwo ... ? Paliwo to jedna z 2 możliwych przyczyn. Druga to opiłki z pompy paliwa i to jest jeszcze bardziej prawdopodobne. Jeszcze nie usłyszałem opinii mechanika "wtryski padły przez złej jakości paliwo". Raczej "wtryski padły przez opiłki z pompy paliwa".
Wojtero - czekamy na diagnozę z komputera.
SrebnaStrzała 22-07-2011, 09:22 Wojtero - czekamy na diagnozę z komputera.
Dokładnie, czekamy :)
hirotaro 22-07-2011, 11:26 wszyscy sie wypowiadam a sam zaintereowany milczy
soreczka zalatany w robocie...
otoz na kompie 0 bledow nie ma nic.
wymienilem czujnik przeplywu powietrza (ten za filtrem) bez niego (na wyjetym) blad nie wyskakuje po wymianie nietety dalej jest to samo... przeczyszczony tez zostal ten czujnik przy intercoolerze. i dalej to samo... turbo bylo sprawdzane metoda palcowa:D wszystko wydajesie byc ok...
teraz pojawil sie kolejny problem nie dosc ze wyskakuje nadal ten cholerny blad to auto zaraz potem traci zupelnie moc i gasnie...
jutro jade do chorwackiego magika od silnikow podobno moze to byc komputer.
inteligent w fordzie zdiagnowowal turbo... tutaj 1200 euro plus robota wiecej niz auto warte;P
jeśli to będą końcówki wtrysków to spokojnie rozpędzi się do 200km/h, a że tak zapytam zauważyłeś czy może dzieje się tak samo na ciepłym i zimnym silniku?
tylko na cieplym...
a co do paliw:)
wczesniej mialem paska b5 1.9 tdi 110 kucy rok jazdy na ropie z lukoila i wsjo w pariadkie bylo:wink:
Tak ale b5 to nie TDCI jakbyś miał paska z comon to mogli byśmy porównywać z tym że paski mają podobno trochę mocniejsze wtryski
hirotaro 23-07-2011, 21:36 kolego jak tylko na ciepłym to ja stawiam na umierająca pompę CR, niestety pompę zdjagnozujesz na maszynie wyciagając ja wczesniej z samochodu, miałem niemal identyczny przypadek u siebie 0 błędów, wkońcu poleciały wtryski, wszystkie wtryski zrobione pojawiał sie nadal bląd tylko na ciepłym silniku silnik traci moc i za ułamek sekundy gaśnie diagnoza padnięta pompa CR koszt regeneracji 1800pln
SrebnaStrzała 24-07-2011, 06:06 Niestety też obawiam sie że to może być pompa cr tak samo jak i zresztą u siebie. Po prostu po mału traci siłę...
ech to ladnie...
teraz pytanie czy regenerowac ta kupic uzywana czy zupelnie nowa?
na jakiej mazynie testuje sie pompe?
hirotaro 24-07-2011, 12:30 kupując używana nie wiesz na o trafisz jak mi kiedys jeden z kolegow napisał 80% pomp na allegro to "stan przedzawałowy" zupełnie nowa jest nieopłacalna bo to pewnie koszt połowy wartości auta teoretycznie regeneracja to najrozsądniejszy wybór takie jest moje zdanie nie wiem jak reszta
Hmm tak czytam i czytam to forum i mam pytanie. Czy wtryski i pompa sa faktycznie mniej awaryjne dla modelow mondeo z konca 2003 poczatek 2004 i dalej ? Planuje zakup i jak czytam "1800zl regeneracja pompy" albo "500zl regeneracja JEDNEGO wtrysku" to mi sie slabo robi ;)
SrebnaStrzała 24-07-2011, 13:20 Zawsze możesz kupić mondeo i odłożyć na kupkę z 5000 na ewentualne roboty.
Przykładowo kupujesz mondeo za 15.000 ale doliczasz 5 czyli kupujesz za 20.000 :)
jendrekmak 24-07-2011, 19:48 Czy wtryski i pompa sa faktycznie mniej awaryjne dla modelow mondeo z konca 2003 poczatek 2004 i dalej ?jak auto jest z pewnego źródła to do 280-300 tys. km masz spokój z pompą. wtryski oczywiście mogą paść wcześniej. nie kupuj od handlarzy aut sprowadzanych bo na zachodzie nikt nie kupuje diesli żeby robić 10-15 tys. km rocznie. lepiej kupić krajowe i zrobić zawieszenie
mondeuszkrk 28-07-2011, 13:33 witam, czytajac ten post odrazu przypominal mi sie identyczny problem z moim mondku, tak samo przy wiekszej szybkosci wylaczala sie turbina, zaczela migrac sprezynka i po kilku minutach nawet silnik gasl. Rozwiazaniem problemu bylo oddanie samochodu do mechanika ktory stwierdzil zozszczelnienie pompy paliwa. regeneracja kosztowala ok 700 zl, ale po tej naprawie problem odrazu znikl
Czekam na rozwój sytuacji. Mam ten sam problem tyle że w mondku 6 biegowym. Czy przy niższych biegach powyżej 3tys obr. czujesz delikatny sekundowy spadek mocy i szarpnięcie??
SrebnaStrzała 29-07-2011, 13:29 czujesz delikatny sekundowy spadek mocy i szarpnięcie
To by mogło wskazywać na pompę.
Powinieneś pojechać na hamownie i sprawdzić wykres przebiegu momentu.
Powinieneś pojechać na hamownie - a jest inny sposób sprawdzenia pompy ??
To by mogło wskazywać na pompę. - mowa o pompie paliwa czy pompie CR ??
michalhaba 14-08-2011, 09:13 - a jest inny sposób sprawdzenia pompy ??
- mowa o pompie paliwa czy pompie CR ??
Witam, i jak problem rozwiązany z tym spadkiem mocy i szarpnięciem??? U mnie jest dokładnie to samo powyżej 3 tyś obr. czuć takie szarpnięcie zwłaszcza odczuwalne na 4 biegu skrzynia 6. Co do stanu awaryjnego i sprężynki to wczoraj na A2 zrobiłem mały test. Rozpędzałem mondka bardzo delikatnie do 200 km/h i wszystko ok po osiągnięciu tej prędkości wcisnąłem gaz do końca i lipa sprężynka i spadek mocy.:( Ręce opadają razem ze spadkiem mocy. Pierwszy taki objaw miałem pod dużym obciążeniem ok 1500 kg na haku za mondkiem 4 bieg gaz w podłogę i się zaczeło. Teraz to powtaża się coraz częściej.
jendrekmak 14-08-2011, 15:24 To by mogło wskazywać na pompę.
Powinieneś pojechać na hamownie i sprawdzić wykres przebiegu momentu. hamownia nic nie powie w tej kwestii, strata pieniędzy bo nie ma prostej metody na określenie stanu pompy. jedynie wymontowanie i sprawdzenie na stole
Witam, i jak problem rozwiązany z tym spadkiem mocy i szarpnięciem??? nie rozwiązany bo to jest klasyka usterki układu paliwowego więc całość do sprawdzenia w warsztacie a nie na forum. czy zadałeś sobie chociaż trud odczytania błędów na komputerze? bez tego nawet nie ma o czym dyskutować
Nie śledzę dyskusji od początku ale są dwa elementy, które wywołują identyczny objaw- przy mocnym depnięciu sprężynka i tryb awaryjny. 1- Układ paliwowy i brak ciśnienia ( pompa, zawór regulacyjny wtryski, zapchany filtr paliwa ), 2- Problemy ze sterowaniem turbiną. Bez odczytania błędów dalsza dyskusja ni ma sensu.
SrebnaStrzała 14-08-2011, 19:40 hamownia nic nie powie w tej kwestii, strata pieniędzy bo nie ma prostej metody na określenie stanu pompy. jedynie wymontowanie i sprawdzenie na stole
Po wykresie momentu można zobaczyć jak się zachowuje pompa jeśli są jakieś większe problemy i wtedy to już da jakiś "znak"
Ja Wam powiem że np wymieniłem filtr powietrza no i na razie spokój a już parę przyspieszeń było z tym że tak jak wcześniej pisałem nie ma na to reguły.
michalhaba 14-08-2011, 23:33 hamownia nic nie powie w tej kwestii, strata pieniędzy bo nie ma prostej metody na określenie stanu pompy. jedynie wymontowanie i sprawdzenie na stole
nie rozwiązany bo to jest klasyka usterki układu paliwowego więc całość do sprawdzenia w warsztacie a nie na forum. czy zadałeś sobie chociaż trud odczytania błędów na komputerze? bez tego nawet nie ma o czym dyskutować
No właśnie jeszcze nie dopiero kupiłem mondka mam go od dwóch tygodni w środę jestem umówiony na podpięcie kompa i zobaczymy listę ewentualnych usterek:568: mimo wszystko i tak uważam że to lepsze autko od poprzedniego. Citroen c5 1,6 hdi aż z 2006r. koledzy strzeżcie się tych aut jak lewego paliwa do mondka:surprise:
SrebnaStrzała 15-08-2011, 15:20 Ja słyszałem że silniki hdi to dość odporne jednostki
michalhaba 15-08-2011, 18:56 Ja słyszałem że silniki hdi to dość odporne jednostki
Może i tak ale to chyba nie dotyczy 1,6 109 w seri :)zrobiłem nim 300 tyś km od przebiegu 140 tyś wiecznie problemy jak nie turbo to jakiś czujnik z elektroniki. Moze i auto komfortowe ale jak dla mnie zbyt awaryjne że nie wspomnę o utracie wartości ale wkońcu skończyły się moje kłopoty z nim związane:) Mam nadzieję że mondek bedzie mniej awaryjny.
HDi nawet w wersji 1.6 w porownaniu do TDCi z Mondeo MK3 i FF1 to super silniki - ja znam tylko jedna firme ktora stosowala rownie kiepskie (identyczne) uklady wtryskowe - jest to Renault.
Pozdrawiam
jendrekmak 16-08-2011, 07:02 HDi nawet w wersji 1.6 w porownaniu do TDCi z Mondeo MK3 i FF1 to super silnikinawet bardzo super silnik. problemy z układem smarowania turbiny -> zapychający się filtr oleju w przewodzie doprowadzającym olej do turbiny opiłkami (prawdopodobnie z wałków rozrządu). padające nagminnie panewki korbowe.
po prostu silnik marzenie. znam właściciela jednego focusa mk2 1,6 tdci, który przy przebiegu 160 tys. km ma już trzeci silnik i drugą turbinę. to już wolę grzebać się w układzie wtryskowym
Zastanow sie co Ty piszesz... 3 silniki na dystansie 160tys.... cos to bardzo naciagane... A z turbo trzeba jechac do specjalistow a nie amatorow... dla silnika 1.6 sa specjalne procedury.
jendrekmak 16-08-2011, 09:36 Zastanow sie co Ty piszesz...nie muszę się zastanawiać bo widziałem te silniki i obrócone panewki od jednego z nich, które były wbite jedna w drugą po obróceniu. generalnie te silniki są bardzo delikatne więc trzeba się z nimi obchodzić jak z jajkiem.
A z turbo trzeba jechac do specjalistow a nie amatorow... dla silnika 1.6 sa specjalne procedury. specjaliści to źle zaprojektowali ten silnik i wg wielu opinii wałki rozrządu sypią opiłkami do oleju i te opiłki zbierają się na siatce/filtrze który jest w układzie smarowania turbiny i za mało oleju dociera do turbiny w wyniku czego tak padają. powtarzam tylko co widziałem i co znalazłem na temat tych silników a przeciętny użytkownik nie powinien mieć takich problemów z autem
michalhaba 16-08-2011, 21:03 Zastanow sie co Ty piszesz... 3 silniki na dystansie 160tys.... cos to bardzo naciagane... A z turbo trzeba jechac do specjalistow a nie amatorow... dla silnika 1.6 sa specjalne procedury.
w moim przypadku wymiana pierwszej padniętej turbiny miała miejsce w ASO AUTO GAZDA na nowąturbinę nie regenerowaną i co przejechałem 20 tyś i padła ponownie:p
michalhaba 17-08-2011, 18:53 I jest przyczyna. W przypadku mojego mondka to za niskie ciśnienie na listwie, błąd zapisałm się na kompie. Wizyta u pompiarza i szybka diagnostyka na aucie po czym zapadł wyrok. Wtryski do regeneracji gość powiedział że koszt 4 szt to 2000 zł. Ale mam pewne obawy czy dać mu tę robotę bo warsztat nie robił dobrego wrażenia:(. Morze ktoś polecić jakiś warsztat najlepiej z wielkopolski.
SrebnaStrzała 17-08-2011, 20:27 Z komornik może być?
michalhaba 18-08-2011, 22:13 Z komornik może być?
Już do nich dzwoniłem. mam termin na przyszły tydzień. Ale dzięki za szczere chęci.
SrebnaStrzała 19-08-2011, 06:25 Ja jeżdżę na ich wtryskach bezawaryjnie już ponad 120.000km ;)
michalhaba 19-08-2011, 22:44 Ja jeżdżę na ich wtryskach bezawaryjnie już ponad 120.000km ;)
oby i tak było w moim przypadku:mrgreen:
ok a może czujnik wałka rozrządu, albo wału korbowego? Z tego co się orientuję to czujnik wałka rozrządu lubi się sypać i powinno się go wymienić na nowy ( szary), zrobisz to bez problemu sam bo jest łatwy dostęp do niego. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Ja swojego sprzedałem w końcu bo miałem dosyć awarii, niestety o mondeo ( zwłaszcza przed liftem) jak byś nie dbał to będzie się sypał, ( części marnej jakości i polskie paliwo to wybuchowa mieszanka;)
michalhaba 25-08-2011, 18:53 No i po problemie wtryski nie leją autko nie kopci:p ale jest mniej elastyczne ci z komornik są naprawdę nieźli choć przez chwilę zagineły im kluczyki od auta;) dzwoniłem do V TECH-a i powiedzieli mi że czasami tak jest niektóre mondki na hamowni pokazywały wartość 150 KM bo tak im wtryski lały i pewnie u mnie też tak było. Więc co panowie podrzućcie namiar na jakiegoś magika który ożywi tę drzemiącą bestię w tym silniczku:p
Ile czasu zajęła im ta naprawa ??
Witam, mam identyczny problem z ta "sprężynka", bylem na diagnostyce komputerowej i komputer nie znalazł żadnych błędów, dopiero po wprowadzeniu komputera samochodu w tryb awaryjny (pojawienie się sprężynki), ponownie podłączony komputer diagnostyczny wykazał błąd: "błąd czujnika regulacji ciśnienia na pompie wtryskowej" czy coś takiego. Pojechałem do mechanika specjalizującego się w pompach wtryskowych, ten zaś stwierdził że na ten błąd może składać się wiele czynników i sugeruje mi na początek sprawdzić wtryski, koszt 300zł, jeśli okaże się, że to jednak nie wtryski będzie szukał dalej, część po części, co wiąże się z dużymi kosztami.
Nie wystarczyła by wymiana tego czujnika? Skoro taki błąd wykazuje komputer?
hirotaro 28-08-2011, 15:39 Nie wystarczyła by wymiana tego czujnika? Skoro taki błąd wykazuje komputer?
czujnik może być sprawny a winę za błąd może ponosić sam zużyta już pompa która może nadawać się do regeneracji, jak i błąd może leżeć po stronie wtrysków
SrebnaStrzała 28-08-2011, 15:51 Ile czasu zajęła im ta naprawa ??
Jak robią od ręki to koło 4h jeśli dobrze pamiętam.
SrebnaStrzała 28-08-2011, 15:52 koszt 300zł
300zł za sprawdzenie wtrysków :O
W komornikach biorą 100zł za wprowadzenie ich na maszynę probierczą a to najlepszy sposób na sprawdzenie.
michalhaba 28-08-2011, 21:27 300zł za sprawdzenie wtrysków :O
W komornikach biorą 100zł za wprowadzenie ich na maszynę probierczą a to najlepszy sposób na sprawdzenie.
dokładnie 100 zł za sprawdzenie a czas realizacji ekspresowy 3 godziny i wtryski na aucie:p
Ale niestety autko troszkę kopci przy dużym obciążeniu, tyle ze ten dym nie jest czarny taka siwa mgiełka :mad: co może powodować jeszcze takie objawy??? Błędów brak na kompie.
SrebnaStrzała 28-08-2011, 22:08 siwy kolor to domieszka wody, albo para wodna albo płyn chłodniczy. Zależy jak bardzo siwy bo te silniki w ogóle kopcą to nie jest benzyna.
michalhaba 30-08-2011, 17:11 siwy kolor to domieszka wody, albo para wodna albo płyn chłodniczy. Zależy jak bardzo siwy bo te silniki w ogóle kopcą to nie jest benzyna.
Ten dymek to widać tylko w nocy jak kogoś wyprzedzam, w dzień go nie zauważyłem. Ale dla pewności odłączam dziś egr mam ten na podciśnienie więc nie powinno zaszkodzić może tylko pomóc:D
SrebnaStrzała 31-08-2011, 11:02 Możliwe ze to para wodna.
Tak czy owak wracając do tematu. Błędu nadal nie udało sie odczytać bo się rezetuje po zgaszeniu. Sprężynkę wywala TYLKO na ciepłym silniku przy gazowaniu tak w okolicach 2500-3000obrotów.
Jakieś pomysły co to może być po za pompą ?
hirotaro 31-08-2011, 11:13 ja mam zrobiona pompę i wymieniony regulator ciśnienia na pompie i też mam ten problem tyle że u mnie jest błąd ciśnienia paliwa tylko już nie pamiętam czy na szynie czy pompie i też mi już brak pomysłów
|