Zobacz pełną wersję : Polski Transit Driftbus 440 KM
wojtekjanus 31-07-2011, 22:14 http://i62.tinypic.com/16hq2oi.jpg
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oXVN_-DYlig
--------------------------------------------------------
http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktualnosci/n,transit--silnik-od-m5--drift-bus
------------------------------------------------------
szkoda że serce nie jest typowo fordowskie :D
ale ogólnie bardzo ciekawy projekt ;)
wojtekjanus 31-07-2011, 22:30 szkoda że serce nie jest typowo fordowskie :D
ale ogólnie bardzo ciekawy projekt ;)
No właśnie - powinien być jakiś Cossie, a tak to mieszaniec wyszedł. Ale gryzie nieźle...http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
http://i63.tinypic.com/143i3j5.jpg
cóż ... jeśli jakiś silnik miałby być choć porównywalny do mpowera z e39 to chyba jedynie co, to można by szukać jakiegoś serducha z mustanga V8 z kompresorem. A i te nie wszystkie mają te 400 koni. Dodatkowo Dużo łatwiej w europie o V8 z BMW niż V8 z Forda.
A i tak i tak trzeba się od nowa barować z całą elektyką/elektroniką, więc w sumie jaka to róznica?
wojtekjanus 03-08-2011, 08:18 Hm...dla każdego z miłośników Fordów wkładanie silnika innej marki powoduje coś w rodzaju... niesmaku lub jakiejś zadry... Bo silnik to przecież jest serducho auta.
Ford Cosworth ma mnóstwo silników o dużych mocach, które można by wykorzystać do Transita.
Tutaj np silnik Coswortha zwiększona pojemność do 2,4l, 370 KM, nie tylko startuje na 1/4 mili, ale także jeździ po normalnych drogach. To tylko czwóreczka, a są silniejsze V6 2,9l (w standardzie 200KM, przygotowane grubo ponad 400KM).
Tyle, że - tak jak napisałeś - silniki z Beemek leżą po rowach, a Coswortha trzeba ściągać i trochę się namęczyć, w Polsce to dziwoląg...
http://i58.tinypic.com/o7tu81.jpg
wojtekjanus 03-08-2011, 12:34 Parę nowych zdjęć:
----------------------------
Wyjściowe auto to był anglik...
http://i60.tinypic.com/289ik9z.jpg
http://i61.tinypic.com/200fn82.jpg
http://i57.tinypic.com/24zykp4.jpg
http://i60.tinypic.com/2irkcoj.jpg
http://i61.tinypic.com/dmttsz.jpg
http://i59.tinypic.com/14mw0oo.jpg
danielciagala 24-09-2011, 20:26 przejechał bym się takim:D
crazy frog 03-10-2011, 09:43 No wczoraj na zakończenie sezonu DMP w poznaniu po raz pierwszy widziałem drift busa na żywo i powiem tylko tyle,że należą się wielkie gratulacje za wytrwałość nad tym projektem dla właściciela!! Szału zrobił co nie miara:diabel2: fakt widać było masę auta i to ,że trzeba jeszcze popracować nad promieniem skrętu ale wiadomo, że nie odrazu Warszawę zbudowano więc jeszcze raz gratulacje ,a ryk tego v8 coś pięknego:one:
wojtekjanus 05-10-2011, 21:03 Dzięki za wiadomość, Crazy Frog.
Dorzucam więc filmiki z Poznania...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zaMq7S2xRok
http://www.youtube.com/watch?v=Tm7-wrX-0uM&feature=player_embedded#
================================================== ======
Runda Finałowa Mistrzostw Polski w Drifcie:
http://www.youtube.com/watch?v=JdWqjbYxhh0&NR=1
================================================== ======
i kilka nieznanych fotek...
http://i60.tinypic.com/fjj575.jpg
http://i62.tinypic.com/2sb2vbt.jpg
Marcin Wicik ma już dwa Transity zrobione do driftu i oferuje także płatne przejażdżki Drifttaxi...
http://i60.tinypic.com/11il84g.jpg
crazy frog 15-11-2011, 13:02 witam ,zauważyłem ,że w nowym gt coś ma być o Driftbusie:)
wojtekjanus 05-12-2011, 22:35 Filmiki z Karowej w Warszawie - Rajd Barbórki 04.12.2011
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=Njbpcws54ek
http://www.youtube.com/watch?v=Z2ClnE4elr8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=luXospWXlCs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=PpjwAoYPNno&feature=related
Szok... Ale przy takiej masie jakie tam muszą być przeciążenia przy kręceniu bączków. Szacun dla kierowcy... ma chłop jaja :D
_______________________
Benzyna JPG (http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/instalacje-gazowe-lpg-ich-montaz-przestanie-sie-oplacac) - porównanie
wojtekjanus 06-03-2012, 18:06 Ale przy takiej masie jakie tam muszą być przeciążenia przy kręceniu bączków No... kiedy nie są dużo cięższe od... Mondeo. Komercyjny blaszak Transit, krótki, niski to ok. 1.600 kg masy własnej. Transity ścigające się w Ford Transit Trophy (też małe, niskie, tyle że przedni napęd - http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=109428&page=2 ) mają masę 1.450 kg (także z klatką bezpieczeństwa), ale mają trochę elementów poszycia i niektóre szyby z tworzyw.
Ten drift-bus jest także całkowicie oskubany z czegokolwiek niepotrzebnego. Problemem jest wysoki środek ciężkości, ale i tak wśród vanów Transit uchodzi za bardzo dobrze jeżdżącego.
ten transol jest dość mocno poszerzony względem normalnego transita. Poza tym silnik zamocowany jest znacznie niżej niż w seryjnym transicie i z tego co kojarzę, jest za siedzeniami, czyli rozłożenie mas niemalże idealne.
Cała reszta to tylko kilka rurek klatki bezpieczeństwa i cieniutkie blaszki, które aż tak bardzo nie podnoszą środka ciężkości. Moim zdaniem, przy innych nastawach zawieszenia, byłaby z niego idealna maszynka do bardzo szybkiej, torowej jazdy a nie dro szalenia w poślizgach.
wojtekjanus 14-03-2012, 17:27 ten transol jest dość mocno poszerzony względem normalnego transita. Poza tym silnik zamocowany jest znacznie niżej niż w seryjnym transicie i z tego co kojarzę, jest za siedzeniami, czyli rozłożenie mas niemalże idealne. Nie, ten Transit nie jest poszerzany, dawcą budy jest angielski Mk6, przód skonwertowano na Mk7. Wydaje się szerszy, bo jest mocno obniżony. Niezależnie od tego Transit jest w proporcji do wysokości szeroki - myślę tu o niskich wersjach. Przypatrz się Transitom z serii Ford Transit Trophy - też tak wyglądają po mocnym obniżeniu.
Silnik nie jest z tyłu - jest w komorze silnika i napędza tylny most długim wałem jak w modelach 2,4l. Jest dzięki temu ekstremalnie nadsterowny, a to w drifcie tylko zaleta. Rozłożenie mas jest wręcz zaprzeczeniem ideału - po pierwszych próbach okazało się, że w sumie ciężkie auto, ale z lekkim tyłem - przy mocy ponad 400KM po prostu nie idzie do przodu, tylko tył lata na boki; został więc tył dodatkowo dociążony.
Niestety nie ma zbyt dużego pola do manewru w obniżaniu położenia silnika ze względu na podłużnice i mocowane do nich poprzecznie elementy zawieszenia i układu kierowniczego - silnik musi być wyżej.
http://img198.imageshack.us/img198/6528/bus08.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/198/bus08.jpg/)
wojtekjanus 02-06-2012, 07:33 Zdjęcie V-ósemki z BMW upchniętej w komorze Drift-Busa i filmik z toru Poznań/2012:
http://www.youtube.com/watch?v=zcTjSqwnjMI
http://img837.imageshack.us/img837/699/drift3l.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/837/drift3l.jpg/)
wojtekjanus 29-07-2012, 19:07 Driftbus zbudowano (chyba... wirtualnie?) także w Niemczech - niestety nie znalazłem oprócz zdjęcia żadnych innych informacji...
Pytanie - czy to nie jest... ilustracja - maluneczek. Bo samochód jedzie dosyć szybko, ale... bez kierowcy. http://emotikona.pl/emotikony/pic/57jelen.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
Ale ładny jest...
http://img525.imageshack.us/img525/682/1032transitdriftmr0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/525/1032transitdriftmr0.jpg/)
wojtekjanus 01-03-2013, 09:19 http://www.youtube.com/watch?v=bOjTi-56EAo
http://img547.imageshack.us/img547/4972/przechwytywanieav.jpg
Dzięki filmikowi możemy zajrzeć pod samochód i zobaczyć, jak rozwiązano zawieszenie tyłu. Most jest prowadzony nie na resorach, ale na drążkach wzdłużnych - po dwa drążki na stronę, na zdjęciu widoczne są tylko dolne. Poprzecznie stabilizowany jest zespołem drążków w układzie Watt'a, czasami nazywany układem "Z".
Oprócz przedniego drążka stabilizatora, jest także zamontowany potężny drążek na tylnym moście - przejęty z wersji Transit-wywrotka o ładowności 2,5 t.
Normalnie tylny drążek stabilizatora występuje tylko w najcięższych wersjach tego auta, krótkie lekkie Transity mają drążek tylko z przodu.
Elementem sprężystym tylnego zawieszenia są dwa amortyzatory ze sprężyną, pracujące w układzie McPherson (Bilstein).
http://i60.tinypic.com/2mq2l41.jpg
http://i62.tinypic.com/2qncyll.jpg
wojtekjanus 18-02-2014, 18:39 Układ drążków w układzie Watt'a zapewnia bardzo dokładne stabilizowanie poprzeczne mostu - czego nie zapewnia jeden poprzeczny drążek Panharda.
Układ Watt'a stosuje się w wielu sportowych autach, często w off-roadzie, ale także spotyka się w autach osobowych (np. Mazda RX7).
Generalnie - jeżeli auto napędzane jest sztywnym, masywnym mostem - takie jego pozycjonowanie zapewnia najlepsze prowadzenie, najszybszą odpowiedź na nierówności i najdokładniejsze przyleganie koła do jezdni.
Na rynku wyposażenia sportowego do samochodów wyczynowych, można nabyć elementy pozwalające zastąpić zawieszenie klasyczne na resorach wzdłużnych - na układ drążków ustalających most w układzie Watt'a. W przypadku ciężkiego Drift-busa (auto ma dodatkowo dociążony tył, bez dodatkowego dociążenia przy mocy ponad 400KM po prostu... nie szedł do przodu) układ drążków musi być szczególnie mocny i masywny - co widać na zdjęciach z filmu.
http://i61.tinypic.com/m76fzq.jpg
http://i59.tinypic.com/5p2ww2.jpg
Na wstępie pozdrawiam wojtekjanus i dziękuję z zainteresowanie projektem.
Wszystko chyba już zostało napisane o naszym projekcie ,chciałem tylko dodać że całe tylne zawieszenie to projekt autorski opierający się na idei "four link system" stosowanej w rajdowym Escorcie z lat siedemdziesiątych.
Ten zawias idealnie nadaje się do driftu , przede wszystkim nie zmienia kąta pochylenia tylnych kół podczas jazdy co jest ważne w drifcie i ogólnie w motorsporcie.
Oczywiście rury użyte do jego budowy są dużo masywniejsze niż w samochodach osobowych a całość jest spięta uniball-ami.
Silnik zastosowaliśmy niestety Bawarski jest zamocowany dość wysoko ,umieszczenie go niżej jest niemożliwe ze względu na aluminiową miskę oleju która jest duża.Miska prawie dotyka belki pod silnikiem która jest kilka centymetrów nad ziemią.
Muszę przyznać ,że zaczynając budowę Transita nie spodziewałem się że kiedyś napiszę o tym na forum......Ale zapraszam do odwiedzenia strony z tym co już w życiu zbudowałem i nadal buduję :wink:
http://wicikmotorsport.com/budowa.html
|
|