Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Jaki oryginalny olej do wspomagania kierownicy?


alex2006
11-08-2011, 18:45
Witam przyjaciele.Zamawiam właśnie części w Ford sklep i zastanawiam się który jest fabrycznie wlany olej wspomagania kierownicy?Zauważyłem,że jest go u mnie trochę mało.Gdyby ktoś mógł sprawdzić może na fakturze z serwisu jaki wlewali.Moje auto to Focus II 1.6 benz 100 KM.
Wstępnie znalazłem ten:

http://ewcar.pl/pl,product,363809,olej,wspomagania,kierownicy,moto rcraft,1384110.html

lub czy mógłby być taki:

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-kierownicy-500ml-CARLUBE/1639

Proszę o potwierdzenie gdyby ktoś był zorientowany.Czy ewentualnie można dolać jakiś inny podobny?U mnie jest teraz minimum i pół litra by mi wystarczyło.

Z góry dzięki za pomoc.

Szejk.Ahmed
11-08-2011, 18:48
zobacz jaki masz w zbiorniku,czerwony lub zielony i zakup taki jaki masz wlany.
zielony jest do wspomagania elektro-hydraulicznego
czerwony do wspomagania elektrycznego

TomFoc
11-08-2011, 20:44
A może zamiast kupować lepiej jest podjechać (jeśli blisko) do ASO i poprosić o dolanie. Zapłacisz kilka złotych i nie będziesz miał zmartwienia gdzie przechowywać pozostałą część oleju. Ja tak zrobilem w ASO w Toruniu i nie robili problemu.

korek007
12-08-2011, 18:03
...czerwony do wspomagania elektrycznego
Czy przy wspomaganiu elektrycznym jest płyn do wspomagania? Pytam, gdyż nie jestem ekspertem.

Betzuś
01-09-2011, 19:38
Krótka charakterystyka
Focus 2 rok 2005 tdci 110 koni przebieg 226tys

zakupiony w 2009 z przebiegiem 135 tys

przy 150 tys wymiana łozysk z przodu
przy 170 był wymieniany jakis napinacz
przy 190 usczczelniane wtryski( niestety niudolnie bo już znowu 1 przepuszcza)
przy 200 tys amortyzatory przód
przy 213 tys pełen rozrząd


co około 15 tys wymieniam olej i filtry powietrza i oleju
co 40 tys kabinowy i paliwa

w tych focusach najwiekszym problemem jest koło dwumasowe i turbina umnie jeszcze całe chociaż sprzęgło już terkocze a turbina delikatnie przepuszcza

moje pytanie jest nastepujace gdzie sie wymienia płyn do wspomagania kierownicy i płyn w skrzyni biegów i jak często to trzeba robić

mam podejrzenia ze ta pompa siada gdyż przy szybkich delikatnych skretach kierownica na postoju coś brzęczy

wszelkie porady jakie płyny nalezy jeszcze zmieniac i na co zwrócić uwage mile widziane

pozdrawiam

cksrv
02-09-2011, 18:49
nie wymienia sie.

jasiu_1988_
24-03-2012, 12:12
Panowie, muszę wymienić płyn od wspomagania czy może być ten? do focusa mk2 2005r
http://allegro.pl/febi-06162-zielony-plyn-ukladu-wspomagania-i2207737866.html

lukaszs
24-03-2012, 12:28
odpal sobie strone moto.sklep.pl i poszukaj swojego samochodu to Ci wyjdzie jaki płyn pasuje do Twojego auta.

korek007
24-03-2012, 15:59
....płyn od wspomagania czy może być ten? do focusa mk2 2005r...
Witam
Nie wiem, czy kolor ma jakieś znaczenie, ale oryginał jest czerwony:
http://ford.sklep.pl/pl,product,320484,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,ford,1l.html
ja w mojej foce mam Mobil ATF 220, też czerwony.

neon2909
26-03-2012, 20:48
Nie sugeruj się kolorem. On nie ma znaczenia. Najważniejsze są jego parametry fizyko-chemiczne. Polecam produkty firmy MOTUL. Nie pracuje dla nich i nie mam żadnego interesu aby ich polecać. Po prostu używam ich olei i produktów i jestem bardzo zadowolony.
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=158&modelyear=&vehicle=3668&site=41&region=59&language=7&brand=45

maciekmisi
27-03-2012, 10:45
Co do płynu wspomagania - kolor ma o tyle znaczenie, że nie należy mieszać zielonego z czerwonym - tak mi powiedzieli w ASO. Co do ustalenia jaki powinniśmy mieć - wystarczy zadzwonić do jakiegokolwiek ASO i nam ustalą po numerze VIN.

kozinio14
17-01-2014, 07:56
Witam,

Jestem od niedawna posiadczem Focusa mk2 1.6 16V 100km z 2008 roku, niedawno zauważyłem że mam minimalny poziom oleju do wspomagania kierownicy, chciałem kupić na dolewkę i tu zaczął się problem...

- w instrukcji jest olej o specyfikacji WSS-M2C204-AA czyli zielony
- sprawdziłem kolor w zbiorniku i jest podobny zupełnie do niczego... bury, brązowy ciężko stwierdzić jaki?
- poszperałem w necie i znalzłem info, że do układu hydraulicznego a taki jest w moim, zalecają czerwony
- zadzwoniłem do ASO gdzie był serwisowany i po nr VIN powiedzieli, że zielony, bo 2008 we wszystkich focusach jest zielony

Kupiłem więc olej FEBI 06161 (zielony) spełniający specyfikację Forda i dolałem ale przymierzam się do wymiany i nie wiem w końcu jaki zalać???

Miał ktoś podobny problem?

Z góry dzięki za pomoc.

gnat80
10-10-2014, 13:31
Witam,panowie przy skręcaniu do oporu słychać u mnie delikatne piszczenie pompy wspomagania,po sprawdzeniu płynu okazuję się że jest koloru bezbarwnego,nie wygląda na świeży generalnie.
Pytanie jaki kolor powinien być u mnie w focusie,1.6 PB 05r zielony,czerwony?
Edit:) Po dokładnym sprawdzeniu strzykawką kolor mojego płynu jest mocno czerwony,dosłownie burakowaty szlam :)
W serwisie po podaniu vin powiedziano mi że zielony powinien być płyn.

berthold61
11-10-2014, 21:30
Witam
Nie wiem, czy kolor ma jakieś znaczenie, ale oryginał jest czerwony:
http://ford.sklep.pl/pl,product,320484,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,ford,1l.html
ja w mojej foce mam Mobil ATF 220, też czerwony.



ja miałem zielony przez pomyłkę zalałem czerwonym i teraz pompa przy kręceniu kierą bzyczy i nie wiem czy to wina oleju tegoż czerwonego czy wina pompy kupionej z alledrogo niby takiej samej

gnat80
12-10-2014, 20:44
Ja w każdym bądź razie wymieniam na zielony jak każą.Tak się zastanawiam czy jest jakaś różnica pomp w focusach PB i klekotach? bo jedni mają czerwony płyn drudzy zielony.
Pytanie tylko czy kupić zwykły jakiś czy syntetyk?

slyboots
13-10-2014, 14:01
Tylko i wyłącznie syntetyk ja wlałem Febi Zielony i tak ma być.

dell47
30-06-2015, 12:38
Witam, trochę odświeżę temat. To jak to w końcu ma być? Czy kolor jest tak ważny? W zbiorniku mam płyn koloru brunatnego, może jak trochę odciągnę strzykawką to będzie coś więcej wiadomo co do koloru... Ale w instrukcji jest napisane tylko że ma spełniać normę WSS-M2C204-A2. Jedni piszą ze ma być zielony a mechanik zalał czerwonym inny ze ma być zielony i takim ma zalany układ... sam już nie wiem??

Fulara
30-06-2015, 12:48
odciągnij strzykawką i weź pod słońce.

absolutnie tych kolorów nie można mieszać

grzegorzyk
30-06-2015, 15:42
odciągnij strzykawką i weź pod słońce.

Raczej nic mu to nie da ,ani pod słońce ani na papier.
Ja lałem zielony jak większość ludków podpowiadało,w tym ogarnięty człowiek który mi to sprzedawał i pytał do jakiego wozu.

dell47
30-06-2015, 19:38
a mi w strzykawce pokazywało raczej czerwono brązowy trudno określić kolor ale na zielony raczej mi to nie wskazywało...

zioom20
30-06-2015, 20:09
Kilka miesiecy temu walczylem z cieknacym przewodem wspomagania i zmienialem plyn z calego ukladu. W pompach typowo hydraulicznych kolor nie ma znaczenia wazne jest by nie mieszac zielnego z czerwonym i na odwrot. Do tej pory moj focus jezdzil na zielonym. Po zmianie przewodow cisnieniowych zmienilem na czerwony. Wspomaganie dziala identycznie na obu tych plynach. Mam zalany Mobil ATF 320 i wszystko gra.

Fulara
01-07-2015, 06:29
czerwony jest do pomp tylko mechanicznych, zielony bodajże lany od 2004 roku do mechanicznych i elektrycznych, ja bym tu nie zmieniał fabryki

dell47
01-07-2015, 06:42
W 1.4 i w 1.6 mk2 jest bez elektryki, pompa jest na pasku więc powinien być czerwony jeżeli się nie mylę i kolor przypomina raczej czerwony jeszcze zadzwonię do aso zobaczymy co powiedzą bo jest kilka specyfikacji...

Fulara
01-07-2015, 07:05
ale w 2004 już zaczeli lać zielony, np. mój ma mieć już wg katalogu zielony a miałem czerwony

grzegorzyk
01-07-2015, 07:18
No i ja bym ich nie mieszał bo czerwony bardziej przypomina konsystencją olej a zielony raczej płyn hamulcowy(jest bardzo rzadki )

Fulara
01-07-2015, 07:46
dokładnie tak

dell47
01-07-2015, 07:58
No to żeby nie mieszać to wiem... wydaje mi się że w strzykawce był czerwony płyn... Ale czy specyfikacja ma znaczenie? Bo jest chyba kilka...

Fulara
01-07-2015, 08:12
czerwony oryginalny z tego co wiem jest jeden. zamienników w tak ważnym układzie nie używam.

rafalg
01-07-2015, 23:09
A jaki do pompy elektro-hydraulicznej bo się noszę z zamiarem wymiany.

Fulara
02-07-2015, 06:45
zielony

technikibart
27-07-2015, 20:27
Zalewam zielonym febi mineralnym i jest ok, niestety dzisiaj a to już druga pompa mi padła. Dokładnie to po wtyczce od zasilania silniczka nalało się wody, w dodatku nie wiem jakim cudem, co po skutkowało spaleniem go. Po co ten bezpiecznik 80A skoro pompa się pali zamiast niego?

element07
24-10-2015, 07:21
Witam :)
Mam focusa 1.6 TDCi 109KM sprawdzałem w zbiorniku i jest na 100% kolor czerwony i taki dolałem . Czy jest jakiś sens wymieniać na zielony? Widzę, że większość ludzi miało zalany czerwony i zastanawia się nad wymianą na zielony. W sklepie czy u mechanika zawsze słyszałem że jeżli jest czerwony to taki należy dolewać a nie wymieniać na zielony. Ile w tym prawdy ? Może ktoś konkretnie da odpowiedź czy wypuszczać płyn i wymieniac na zielony czy można jeździć jak większość na czerwonym?

Fulara
24-10-2015, 07:51
jak masz czerwony to absolutnie nie wymieniaj na zielony, nie proś się o kłopoty i nie poprawiaj fabryki

grzegorzyk
25-10-2015, 13:01
Miałem tydzień temu robiony magiel,po naprawie zalano mi czerwony płyn(był zielony).
Z każdym dniem słyszę coraz głośniejszą pracę pompy na zimnym silniku i myślę że ma na to wpływ ten właśnie płyn.Przed naprawą nie słyszałem żadnych dzwięków z pompy.

Fulara
25-10-2015, 13:13
pewnie odpalili zanim dobrze zalali, pare sekund na sucho chodziło, tak to jest jak robi ktoś, a nie właściciel, który zrobi najlepiej

a być może zmiana płynu i pompa na to reaguje, teraz to już po ptokach

grzegorzyk
25-10-2015, 13:35
Człek się chwali że zrobił kilka naście tysięcy magli ,siedzi w tym 15 lat i widać że ruch ma.
Poprzednie auto też u niego robiłem i było ok.
Łudzę się jeszcze że wymiana z powrotem na zielony przyniesie poprawę.

Fulara
25-10-2015, 13:40
raczej nie, jezdzij

grzegorzyk
25-10-2015, 13:46
Kurczę ,ten zielony to zupełnie inny typ płynu.Tak jak kiedyś pisaliśmy ,konsystencja jak hamulcowy,czerwony jest gęsty i bardziej lepki.Dodatkowo teraz rano jest dosyć chłodno i może mieć to wpływ na jego krążenie w pierwszej fazie rozruchu.Dam mu jeszcze tydzień,jak dalej będzie głośno przy rozruchu ,zmieniam na zielony,jak nie pomoże pewnie wymiana pompy i rozmowa z magikiem od maglownic.

grzegorzyk
27-10-2015, 11:08
Ile płynu wchodzi do układu wspomagania w MK2 ?

dell47
29-10-2015, 09:08
Nie wiem czy to kwestia płynu... Ja dzisiaj rano sprawdziłem, odciągnąłem w strzykawce trochę i okazało się że czerwony klarowny płyn jest zalany, a jak dzwonilem do aso to mowili ze po nr VIN zielony powinien być... auto sprowadzone w 2013 z D i od tamtej pory nic nie bylo robione także na takim płynie przyjechało...

jimmiconwey
01-11-2015, 18:38
zielony -mineralny,czerwony -syntetyk

szpieg997
19-03-2016, 17:54
Witam serdecznie.
Naczytałem się dzisiaj dużo o olejach czerwonych i zielonych. Jedni piszą że taki inni, że taki.
Mój problem polega na tym że piszczy mi pompa gdy skręcę oponami do oporu.
Sprawdziłem płyn który jest czarny jak smoła.
Pytanie moje jest takie czy użyć czerwonego płynu ATF 220 czy być może zielonego FEBI 06162??

Pozdrawiam.

Fulara
19-03-2016, 19:18
taki jaki masz zalany

szpieg997
19-03-2016, 19:54
Problem w tym że nie wiem jaki mam...W sklepach raczej nie znajdę czarnego oleju do wspomagania układu kierowniczego:) Przeczytałeś dobrze to co napisałem?

Fulara
19-03-2016, 19:59
tak, weź strzykawkę i zobacz pod słońce, na 90% określisz jaki masz, zielona czarna breja różni się od czerwonej czarnej breji


edit
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2388655&postcount=6

u mnie to tak wyglądało po 10 latach

Pir
20-03-2016, 00:11
Focusy 2 i focusy c-maxy 1.6 100 km mają wspomaganie hydrauliczne i płyn czerwony. W instrukcji obsługi c-maxa jest błąd bo podają specyfikację zielonego ale zapomnieli dopisać z "wyjątkiem 1.6 benz." Nic się nie miesza, nie zamienia. To są zupełnie inne płyny. Jeżeli masz 1.6 100 km. z widocznym zbiornikiem to czerwony. Zielony tylko do elektro-hydraulicznego ze zbiornikiem za zderzakiem (np. 1.8 2.0) .

szpieg997
20-03-2016, 06:20
No i o to mi chodziło:) Czyli jutro biegnę do sklepu po 2l AKF 220 i robię płukanie:)
Choć mam jeszcze jedno pytanie. Przewód odpływu to ten który jest połączony aluminiową rurką i idzie aż do zawieszenia?? (węższy)

grzegorzyk
20-03-2016, 07:43
Focusy 2 i focusy c-maxy 1.6 100 km mają wspomaganie hydrauliczne i płyn czerwony. W instrukcji obsługi c-maxa jest błąd bo podają specyfikację zielonego ale zapomnieli dopisać z "wyjątkiem 1.6 benz." Nic się nie miesza, nie zamienia. To są zupełnie inne płyny. Jeżeli masz 1.6 100 km. z widocznym zbiornikiem to czerwony. Zielony tylko do elektro-hydraulicznego ze zbiornikiem za zderzakiem (np. 1.8 2.0) .

Dziwne, bo ja mam 1.6 b ., i u mnie był zielony. Po naprawie magla warsztat wlał czerwony i przy porannym odpalaniu było słychać piski i zgrzyty z pompy ,zmieniłem więc z powrotem na zielony i jest cisza ,nic nie piszczy i nie zgrzyta.

Pir
21-03-2016, 09:34
Dziwne, bo ja mam 1.6 b ., i u mnie był zielony. Po naprawie magla warsztat wlał czerwony i przy porannym odpalaniu było słychać piski i zgrzyty z pompy ,zmieniłem więc z powrotem na zielony i jest cisza ,nic nie piszczy i nie zgrzyta.

A masz silnik 100 czy 115 KM - może tu jest różnica? Ew. może po FL zmienili typ wspomagania w wersjach 1.6 100 KM. Ja napisałem na podstawie swoich doświadczeń a mam Focusa C-maxa z 2004 roku 1.6 100 KM. Tu jestem pewien - wspomaganie hydrauliczne i płyn czerwony i ewidentny błąd w instrukcji, w której nie ma nic o tym, że zielony do wszystkich poza 1.6 100 KM (ciekawe czy w instrukcjach focusa z tego roku tez jest błąd).
Ps. A najlepiej zadzwonić do ASO, podać VIN i zapytać jaką pompę mamy w aucie. (nie pytać jaki płyn tylko jaką pompę - wtedy wiadomo jaki płyn)

Fulara
21-03-2016, 09:36
mówie koledze, wziąć strzykawkę i słońce i wiadomo

a wy się doktoryzujecie w silnikach, markach. nic nie zastąpi zdrowego rozsądku.

Pir
21-03-2016, 16:22
mówie koledze, wziąć strzykawkę i słońce i wiadomo

a wy się doktoryzujecie w silnikach, markach. nic nie zastąpi zdrowego rozsądku.

Jak kiedyś spotkam człowieka biegającego z olejem w strzykawce i szukającego słońca to będę wiedział , że to nie wariat tylko czytelnik forum Forda :) :)

Fulara
21-03-2016, 18:30
no tylko :D

tomi002
22-03-2016, 08:46
A co ile km czy lat Ford zaleca wymianę tego oleju?

Fulara
22-03-2016, 09:11
nie wiem czy zaleca, ale co 10 lat by się przydało a po prawdzie co 5

ford w ogóle niczego nie zaleca, po 5 latach zniszcz samochód i kup nowy

tomi002
22-03-2016, 09:31
No nie, na etis jest podane co ile wymienić np. rozrząd, płyn hamulcowy i w chłodnicy. Ale info odnośnie wspomagania nie ma.

Fulara
22-03-2016, 09:32
jak nie ma to pewnie się nie wymienia, tak jak przekładniowego

bzdura na kółkach

wymień i masz z głowy, co się zastanawiasz

s0meag
23-06-2016, 20:37
Może odkopie trochę temat:
płyn zielony jest syntetyczny. W mojej foce II FL 1.6 100 KM , od początku był zielony. W sklepie nieautoryzowanym forda poprosiłem o sprawdzenie czy na pewno zielony do hydrauliki, sprzedawca zadzwonił do BEMO i tam mu potwierdzili po VINie zielony.

rdcom
18-07-2016, 16:59
Potrzebuję dolać trochę płynu do wspomagania. Jak sprawdzić (bez szukania słońca) np po numerze VIN jaki kolor płynu powinien być dolany.

ukiuki
31-08-2016, 11:17
Podłącze sie pod temat. Pytanie bardzie techniczne czy płyn może spełniac normę wss-m2c204-a czy musi wss-m2c204-a2...Oryginał ma ....a2 a zamiennik np Carlube ....a

ukiuki
01-09-2016, 09:29
Któryś z kolegów orientuje sie w temacie tych norm??

Fulara
01-09-2016, 09:49
ja ci powiem tak,
kupiłem czerwony oryginalny, wymieniłem, jest git, nic nie jęczy i nic nie cieknie

zapłaciłem bo zapłaciłem, ale mam z głowy
nie eksperymentuje zamiennikami w układzie kierowniczym bo jest to bardzo newralgiczny układ

Dawid_os
31-01-2017, 07:36
Witam odświeżę temat, otóż mam taki problem, mechanik podczas wymiany przewodów od wspomagania układu kierowniczego wlał mi czerwony płyn i teraz wyje mi pompa. Jak mogę spuścić ten zły płyn? Bo muszę wlać prawidłowy. Nie chcę już do tego mechanika jechać i znów się kłócić bo "on wie lepiej jaki powinien być". Może mogę zrobić to samemu (mam kanał) także z dostępem od spodu nie będzie problemu. Z góry dziękuję za podpowiedź, pozdrawiam

Fulara
31-01-2017, 08:09
a miałeś zielony ?

nie chce cię martwić, ale z reguły to nie wina koloru a sposobu w jakim wymieniają ten płyn. Zapuszczają auto, spuszczają płyn i przez parę sekund pompa chodzi na sucho. jak tak zrobili, to masz po pompie.

dlatego, trzeba takie rzeczy robić samemu niestety.
odpiąć węża powrotnego, zalewarować auto i kręcić kierą wszystko wyjdzie albo większość

Dawid_os
31-01-2017, 09:07
a miałeś zielony ?

nie chce cię martwić, ale z reguły to nie wina koloru a sposobu w jakim wymieniają ten płyn. Zapuszczają auto, spuszczają płyn i przez parę sekund pompa chodzi na sucho. jak tak zrobili, to masz po pompie.

dlatego, trzeba takie rzeczy robić samemu niestety.
odpiąć węża powrotnego, zalewarować auto i kręcić kierą wszystko wyjdzie albo większość

najpierw spróbuje ten płyn wymienić, zobaczymy. Jak mialem wyciek to tez mi wyła, ale jak zalalem znow zielonym płynem to wycie ustało. Ktoś wcześniej już pisał o tym, że miał podobny przypadek i po wymianie płynu wycie ustało. Także najpierw wymienie płyn. A po odpięciu węża powrotnego płyn sam ścieknie? robić to na zimnym czy ciepłym silniku?

Bump: dalsza część mojego zapytania, sam wycieknie, czy trzeba czymś przepłukać układ?

Fulara
31-01-2017, 09:13
jak będziesz kręcił i zbiorniczek uzupełniał to będzie się sam przepłukiwał. sam nie zleci. tylko nie uruchamiaj auta, bo płyn w trymigi zniknie i będziesz miał to co 99% mechaników robi - praca na sucho

zmień, co ci zostało

Dawid_os
31-01-2017, 09:41
jak będziesz kręcił i zbiorniczek uzupełniał to będzie się sam przepłukiwał. sam nie zleci. tylko nie uruchamiaj auta, bo płyn w trymigi zniknie i będziesz miał to co 99% mechaników robi - praca na sucho

zmień, co ci zostało

Ok, dzięki za podpowiedź. Cały jednak czas mam nadzieje, ze jednak pompa nie uległa uszkodzeniu ;/ bo nie usmiecha mi sie jej wymiana. Pozdrawiam

Fulara
31-01-2017, 10:43
się zobaczy

opisywałem co i jak w którymś temacie, odszukaj sobie i poczytaj
sprawa prosta i przyjemna

Dawid_os
06-02-2017, 08:11
jak będziesz kręcił i zbiorniczek uzupełniał to będzie się sam przepłukiwał. sam nie zleci. tylko nie uruchamiaj auta, bo płyn w trymigi zniknie i będziesz miał to co 99% mechaników robi - praca na sucho

zmień, co ci zostało

Witam, w weekend wymieniłem płyn na zielony, zakupiony w aso do tego auta i zaraz po zalaniu wycie ustało. Wszystko działa tak jak trzeba - uff ;) pozdrawiam

Fulara
06-02-2017, 09:01
bardzo się cieszę, że się udało :)

tomi002
06-02-2017, 09:20
Ile przy wymianie weszło nowego oleju? Podobno przy wymianie i przepłukaniu wchodzi ponad litr czyli trzeba kupić dwie bańki po litrze.
A wiecie może kto dla Forda robi ten olej?
Do silnika robi Castrol a do wspomagania?

Fulara
06-02-2017, 09:21
mi weszło 1,5 przy przepłukaniu

tak czy tak, trzeba kupić 2 litry

elbarto
14-06-2017, 23:24
cześć,
ja tylko dodam od siebie odgrzebując kotleta:
kolory nie dokońca mają znaczenie. zielony może być i syntetyk i mineral. tak wskazuje przegląd olejów.
więc to nie jest takie klarowne jak by sie wydawało.
2 l na wymiane i płukanie? dość sporo. w sklepie forda napisano "pojemność 1L - wystarczy do wymiany"
moje doświadczenie z innymi autami podpowiada że to powinna być prawda. we włoszczyźnie gdzie sam robiłem wymianę przewodów itp wystarczył mi litr na pełne zalanie pustego układu. oczywiście można przepuścić 2 l nie zaszkodzi :) ale czy to napewno konieczne?

miery
15-06-2017, 05:57
Zasadniczo mi 1 litr wystarczył aby płyn w układzie był przejrzysty.

RAFIXX
15-06-2017, 14:08
Zielony . taki się stosuje i ci wejdzie 500ml . zamiast dolać-wymień . strzykawką wyciągnij ze zbiornika

dabi1990
19-07-2017, 09:03
Sądzisz, że odciągnięcie strzykawką wystarczy? A co z płynem co jest w układzie?
Właśnie jestem na etapie wymiany płyn i zastanawiam się jak to rozegrać

RAFIXX
19-07-2017, 09:13
Taki. Ja robiłem tak jak mówię i jest ok . czysty , ja węża wsadzam głęboko tam jest jedno miejsce gdzie wchodzi głębiej silnika

Fulara
19-07-2017, 09:20
wymiana polega na tym, że jeden wężyk wsadzasz do pustej butelki ( powrót ) a zasysanie zalewasz czystym płynem

tylko takie przegonienie ma sens. inaczej, to tak możesz wysysać ze zbiorniczka 100x

dabi1990
27-07-2017, 07:47
Okej, a co z kolorem.. Cały czas zadawane jest pytanie, czerwony czy zielony. Płyn w układzie mojego auta jest mocno przepracowany i koloru czarnego. Jaki kolor płynu dolać?

Fulara
27-07-2017, 07:50
zobacz po vin

tomi002
27-07-2017, 09:34
Wybierz olej taki jaki masz w instrukcji. U mnie w instrukcji do 1.6 benzyna 100km z 2007 jest napisane, że zielony wss-m2c204-a2
I tak jak piszą przy tym oleju na stronie jednego sklepu do wymiany wystarczy 1 litr.
Ostatnio miałem wymieniany olej. Mechanikowi zostało po wymianie jeszcze coś na dnie litrowej butelki.

Tomix Mk 2
06-01-2023, 17:35
ff MK2 z końca 2006r 1,6 ti vct
mam czerwony płyn wspomagania
Mechanik mówi żeby ubytki uzupełniać dexronem 3.Czy ma rację?. Jeśli tak to minerał czy syntetyk?

Fulara
06-01-2023, 19:07
zalej zgodnego ze specyfikacją

konieczko5
07-01-2023, 08:47
...

Tomix Mk 2
07-01-2023, 15:34
No po prostu pozwalacie intel
igencją i empatią.Wytykać błędy każdy kr...n potrafi ale odpowiedzi udzielić nie umie bo za głupi a im głupszy tym dumniejszy.Jakie auto takie forum.

Fulara
07-01-2023, 15:39
ale jakie błędy...
zobacz w necie po twoim aucie jaką masz specyfikację
pewnie wyjdzie
https://allegro.pl/oferta/carlube-olej-do-wspomagania-ford-inne-1l-6872568602?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_pmax_catch_a ll&ev_campaign_id=17996264313&gclid=Cj0KCQiAzeSdBhC4ARIsACj36uGW7Mw7s3Wvl8f8zJ3d ZCURAqP1UckNGKzv9ZjqLI0ohXU2F5JpMP8aAlJVEALw_wcB

ale to ty masz sprawdzić, nie jesteś księciem karolem, co ma flotę range roverów i mechaników od obsługi...

tomi002
08-01-2023, 13:30
mam czerwony płyn wspomagania
Ja to miałem problem bo w zbiorniczku był płyn koloru ziemi. Ale z forum się dowiedziałem, że są dwa w zależności od rodzaju wspomagania: czerwony i zielony. Z instrukcji dowiedziałem się jakiej specyfikacji jest olej w moim fordzie i że to zielony. Na stronie sklepu fordowskiego nawet sprawdzą ci to po vinie. Aby nie kombinować i nie dzielić olejowo wuja na czworo wziąłem oryginał fordowski. Możesz się bawić w zamienniki. 1 litr na wymianę bez przepłukania mojemu mechanikowi wystarczył. Przy takim przebiegu i latach nie bawiłem się w dolewanie tylko w wymianę.
Więc polecam zajrzeć w instrukcję lub napisać do sklepu i problem się wyjaśni.Jakie auto takie forum.
Tu akurat masz rację

Tomix Mk 2
08-01-2023, 19:09
Dzięki za odpowiedzi tym mniej i bardziej przychylnym.
Panowie, tyle że te podstawowe rzeczy to ja wiem. Czytałem i szukałem w necie bardzo długo,wszyscy mówią o kolorach ,a to nie o to chodzi.Moje pytanie jest tylko takie,
Mineralny czy Syntetyczny i tylko tyle.
Mogę sobie i niebieski wlać muszę tylko wiedzieć minerał,czy syntetyk.Tu nie chodzi o to że nie można mieszać kolorów,tyko syntetyków z minerałami.Co mi z instrukcji która mówi zielony,a ja mam w kupionym aucie czerwony.
Mam pompę mechaniczną więc może być czerwony,ale to syntetyk czy minerał? Może ktoś wie czy w 2006/2007 fabryka lała mineralny czy syntetyczny?

Fulara
08-01-2023, 19:42
zgodny ze specyfikacją twojego samochodu
niech to będzie kosmiczny, ale zgodny ze specyfikacją

Specyfikacja: WSA-M2C195-A, WSA-M2C195-A,WSS-M2C938-A

i nie marudź że ludzie są nieprzychylni, jak od 8 lat piszę te same posty i dalej pytacie o to samo. lubię pomagać, ale można poszukać

weź swój płyn strzykawką wyciąg i skieruj do słońca. będziesz widział czy zielony czy czerwony mimo breji

Tomix Mk 2
08-01-2023, 20:42
Tak robiłem, czerwony.
Instrukcja mówi wss-m2c204-a2 .
To jest zielony,zalany mam czerwony.I dalej nie wiem syntetyczny czy mineralny

Fulara
08-01-2023, 22:22
masz czerwony to masz jeszcze od mk1

https://allegro.pl/oferta/carlube-olej-do-wspomagania-ford-inne-1l-6872568602?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_pmax_catch_a ll&ev_campaign_id=17996264313&gclid=Cj0KCQiAzeSdBhC4ARIsACj36uGW7Mw7s3Wvl8f8zJ3d ZCURAqP1UckNGKzv9ZjqLI0ohXU2F5JpMP8aAlJVEALw_wcB

tego zalej i problem z głowy. na pewno nie są to syntetyki

Antej
08-01-2023, 22:51
To 1.6B bez EHPAS dlatego jest czerwony i taki ma być.

konieczko5
09-01-2023, 09:38
...

hindus
09-01-2023, 09:46
Bez płukania nie ma sensu to znaczy że lepiej w ogóle nie wymieniać niż zlać stary i zalać nowy? No chyba nie ;)

Fulara
09-01-2023, 17:56
żeby zaczął lecieć czerwony i dalesze płukanie nie ma ekonomicznego sensu to się zużywa 1,5 l

konieczko5
10-01-2023, 11:23
...

Fulara
11-01-2023, 08:35
każdemu indywidualnie ale z litrem podchodzić to tak średnio to fakt
mi poprostu pół litra zostało

ShutDown
10-04-2024, 16:35
Witam, czytam wątki na forum i już sam nie wiem. Średnio się na tym znam a muszę dolać lub wymienić olej od wspomagania. Mam wersje MK2 100KM 1.6 Benzyna.

W zbiorniku mam chyba czerwony plyn a powinienem mieć zielony zgodnie z instrukcja. Ale po przeczytaniu forum rozumiem ze mam dolac czerwony. Jezeli tak to jaki kupic?

https://i.imgur.com/mBgOrvv.jpg
https://i.imgur.com/07wh8S8.jpg

Antej
10-04-2024, 16:48
#91 i tyle w temacie

ShutDown
10-04-2024, 19:28
#91 i tyle w temacie

Ok czerwony a jaki dokładnie kupić? Prosze o polecenie czegos co bedzie dobrze dzialac :)

focuslift
09-06-2024, 18:03
Mobil ATF 220 czy ATF320 będzie odpowiedni do wspomagana Focusa mk2 1.6b 2009r
Fabrycznie zalany jest czerwony. Może ktoś ma specyfikację fabrycznego oleju Forda.
Nie chodzi mi o specyfikację WSS-M2C938-A , WSA-M2C195-A . Tylko gęstość , lepkość i temperatury.
Czerwony olej forda to syntetyk czy mineralny.
I jeszcze jedno . To ma być Dexron II czy Dexron III

arturek
09-06-2024, 18:57
Witam

Jeśli o mnie chodzi, to powiem, że bez odkręcania korka nie widzę jaki jest kolor płynu

https://i.imgur.com/aALB6VN.jpg

pozdrawiam
Arturek

ShutDown
02-09-2024, 17:27
Mobil ATF 220 czy ATF320 będzie odpowiedni do wspomagana Focusa mk2 1.6b 2009r
Fabrycznie zalany jest czerwony. Może ktoś ma specyfikację fabrycznego oleju Forda.
Nie chodzi mi o specyfikację WSS-M2C938-A , WSA-M2C195-A . Tylko gęstość , lepkość i temperatury.
Czerwony olej forda to syntetyk czy mineralny.
I jeszcze jedno . To ma być Dexron II czy Dexron III

Podlaczam sie do pytania, bo w sumie tez nie wiem jaki "czerwony", wszedzie tylko informacja ze czerwony, a to nie jest obojetne jaki czerwony raczej :)