essi94r
11-08-2011, 20:38
Tak więc zabrałem się za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów.
1. Silnik: 1.6 16v
Cena uszczelki: 45 zł
Proponowany koszt wymiany od najtańszego mechanika:
"nooo około 70- 80 zł"
Czas: jeśli bez przeszkód to około 45 minut ;)
2. Problem wygląda tak:
a)
http://img52.imageshack.us/img52/2025/88194146.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/52/88194146.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
b) Tu, gdzie zaznaczyłem nie powinno być ani grama oleju!
http://img849.imageshack.us/img849/3846/13193202.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/13193202.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
3.
a) śruby wraz z uszczelkami i podkładkami znajdują się w zaznaczonych miejscach (10tka, polecam klucz grzechotkę). Trzeba uważać przy zdejmowaniu pokrywy na te podkładki,żeby nie powylatywały i nie pogubiły się. Do zdjęcia osłony rozrządu trzeba klucza ósemki.
http://img829.imageshack.us/img829/7253/13128028.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/13128028.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
b)
uważajcie na te śrubki TORX. Dostęp jest do tej na dole jest bardzo trudny (szczególnie do tej pod wlotem powietrza) nie trzeba dużo, aby gwint się w niej zjechał. Ja niestety tak miałem, więc wziąłem cieniutką tarczę z kątówką i z torxa zrobiłem na płaski, szeroki śrubokręt ;) później oczywiście do wymiany śruba ;)
Niestety odkręcenie tych torxów jest konieczne, aby zeszła nam pokrywa zaworów, chyba,że ktoś sobie odkręci tylko górną i wygnie tą blaszke co przytrzymuje linkę- też się da.
http://img810.imageshack.us/img810/4836/62702611.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/810/62702611.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
4. Pokrywa ze starą uszczelką- ściąga się ją bardzo łatwo, nową zakłada również, pomylić się nie można ze stronami, bo to jest niemożliwe ze względu na kształt uszczelki ;)
Po zdjęciu uszczelki starej należy dokładnie wyczyścić i odtłuścić miejsca w której przylega uszczelka na pokrywie zaworów jak i na silniku.
(niektórzy polecają jeszcze dodać odrobinę sylikonu odpornego na wysokie temperatury, ale to jak kto lubi)
http://img834.imageshack.us/img834/8763/26150076.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/26150076.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
5. Przy okazji zdjęcia pokrywy zaworów pozwoliłem ją sobie troszkę wyczyścić za pomocą wiertarki i nakładki z druciakami, o wiele lepiej się prezentuje ;)
Myślę,że tej wymiany może się podjąć każdy, kto potrafi utrzymać w ręku śrubokręt i parę kluczy. pozdrawiam
1. Silnik: 1.6 16v
Cena uszczelki: 45 zł
Proponowany koszt wymiany od najtańszego mechanika:
"nooo około 70- 80 zł"
Czas: jeśli bez przeszkód to około 45 minut ;)
2. Problem wygląda tak:
a)
http://img52.imageshack.us/img52/2025/88194146.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/52/88194146.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
b) Tu, gdzie zaznaczyłem nie powinno być ani grama oleju!
http://img849.imageshack.us/img849/3846/13193202.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/13193202.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
3.
a) śruby wraz z uszczelkami i podkładkami znajdują się w zaznaczonych miejscach (10tka, polecam klucz grzechotkę). Trzeba uważać przy zdejmowaniu pokrywy na te podkładki,żeby nie powylatywały i nie pogubiły się. Do zdjęcia osłony rozrządu trzeba klucza ósemki.
http://img829.imageshack.us/img829/7253/13128028.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/13128028.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
b)
uważajcie na te śrubki TORX. Dostęp jest do tej na dole jest bardzo trudny (szczególnie do tej pod wlotem powietrza) nie trzeba dużo, aby gwint się w niej zjechał. Ja niestety tak miałem, więc wziąłem cieniutką tarczę z kątówką i z torxa zrobiłem na płaski, szeroki śrubokręt ;) później oczywiście do wymiany śruba ;)
Niestety odkręcenie tych torxów jest konieczne, aby zeszła nam pokrywa zaworów, chyba,że ktoś sobie odkręci tylko górną i wygnie tą blaszke co przytrzymuje linkę- też się da.
http://img810.imageshack.us/img810/4836/62702611.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/810/62702611.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
4. Pokrywa ze starą uszczelką- ściąga się ją bardzo łatwo, nową zakłada również, pomylić się nie można ze stronami, bo to jest niemożliwe ze względu na kształt uszczelki ;)
Po zdjęciu uszczelki starej należy dokładnie wyczyścić i odtłuścić miejsca w której przylega uszczelka na pokrywie zaworów jak i na silniku.
(niektórzy polecają jeszcze dodać odrobinę sylikonu odpornego na wysokie temperatury, ale to jak kto lubi)
http://img834.imageshack.us/img834/8763/26150076.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/26150076.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
5. Przy okazji zdjęcia pokrywy zaworów pozwoliłem ją sobie troszkę wyczyścić za pomocą wiertarki i nakładki z druciakami, o wiele lepiej się prezentuje ;)
Myślę,że tej wymiany może się podjąć każdy, kto potrafi utrzymać w ręku śrubokręt i parę kluczy. pozdrawiam