Zobacz pełną wersję : Fotorelacja z wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów zetec metalowy kolektor ssący


essi94r
11-08-2011, 20:38
Tak więc zabrałem się za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów.


1. Silnik: 1.6 16v





Cena uszczelki: 45 zł
Proponowany koszt wymiany od najtańszego mechanika:
"nooo około 70- 80 zł"
Czas: jeśli bez przeszkód to około 45 minut ;)

2. Problem wygląda tak:
a)

http://img52.imageshack.us/img52/2025/88194146.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/52/88194146.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


b) Tu, gdzie zaznaczyłem nie powinno być ani grama oleju!

http://img849.imageshack.us/img849/3846/13193202.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/13193202.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


3.
a) śruby wraz z uszczelkami i podkładkami znajdują się w zaznaczonych miejscach (10tka, polecam klucz grzechotkę). Trzeba uważać przy zdejmowaniu pokrywy na te podkładki,żeby nie powylatywały i nie pogubiły się. Do zdjęcia osłony rozrządu trzeba klucza ósemki.

http://img829.imageshack.us/img829/7253/13128028.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/13128028.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)



b)

uważajcie na te śrubki TORX. Dostęp jest do tej na dole jest bardzo trudny (szczególnie do tej pod wlotem powietrza) nie trzeba dużo, aby gwint się w niej zjechał. Ja niestety tak miałem, więc wziąłem cieniutką tarczę z kątówką i z torxa zrobiłem na płaski, szeroki śrubokręt ;) później oczywiście do wymiany śruba ;)

Niestety odkręcenie tych torxów jest konieczne, aby zeszła nam pokrywa zaworów, chyba,że ktoś sobie odkręci tylko górną i wygnie tą blaszke co przytrzymuje linkę- też się da.
http://img810.imageshack.us/img810/4836/62702611.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/810/62702611.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)



4. Pokrywa ze starą uszczelką- ściąga się ją bardzo łatwo, nową zakłada również, pomylić się nie można ze stronami, bo to jest niemożliwe ze względu na kształt uszczelki ;)
Po zdjęciu uszczelki starej należy dokładnie wyczyścić i odtłuścić miejsca w której przylega uszczelka na pokrywie zaworów jak i na silniku.
(niektórzy polecają jeszcze dodać odrobinę sylikonu odpornego na wysokie temperatury, ale to jak kto lubi)


http://img834.imageshack.us/img834/8763/26150076.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/26150076.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)





5. Przy okazji zdjęcia pokrywy zaworów pozwoliłem ją sobie troszkę wyczyścić za pomocą wiertarki i nakładki z druciakami, o wiele lepiej się prezentuje ;)



Myślę,że tej wymiany może się podjąć każdy, kto potrafi utrzymać w ręku śrubokręt i parę kluczy. pozdrawiam

essi94r
12-08-2011, 10:28
http://img855.imageshack.us/img855/7113/62681655.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/62681655.jpg/)


jeśli mamy taki widok pod maską to również wskazuje na uszczelkę

jogopeda
12-08-2011, 17:17
czesc nie widac po wymianie tej uszczelki wyciekow? korzystales moze z klucza nanometrycznego by te sruby pokrywy zaworow powkrecac? bo podobno sie zaleca, a ja musze taki zabieg i u siebie zrobic ale wlasnie takiego klucza nie posiadam wiec chcial bym sie zapytac czy da rade sie obejsc bez niego ??

essi94r
12-08-2011, 21:28
Nie, niestety również nie posiadam takiego klucza. Zrobiłem dzisiaj około 730 km (w sumie ze wzgledu na to również chciałem wymienić uszczelke) i nie znalazłem ani śladu oleju w miejscu gdzie założyłem nową uszczelkę.
Dokręcałem śruby po przekątnej, w prawym dolnym rogu, póżniej w lewym górnym rogu, itd. Oczywiście nie do końca tylko tak,żeby na początek dosłownie MUSNĘŁY pokrywe, kiedy wszystkie znalazły się na miejscu w tej samej kolejności dokrecałem po troche każdą śrubę. nie robiłem tego ILE SIŁY W RĘKACH, wiadomo ;) po prostu na wyczucie, jeśli coś się pojawi, dokręcę, ale jak wspomniałem, śladu nie było

Marek
15-08-2011, 08:07
Też robiłem to na wyczucie i nawet śladu zapocenia nie ma.Może i klucz by się przydał ale bez niego też da radę.Zrobione już 11tyś/km

darnel
30-11-2011, 00:42
Ładnie że sam zrobiłeś i postanowiłeś jeszcze innym pomóc, robiąc fotorelację. Mała uwaga przy okazji - dokręcając takie "obiekty" jak pokrywa zaworów lub sama głowica, robimy to z zasadą od środkowych śrub zaczynając na zewnętrznych kończąc. Jakby rozciągając "luz" na zewnątrz, krzyżowo oczywiście. korzystales moze z klucza nanometrycznego Dynamometrycznego ;) takiego klucza nie posiadam wiec chcial bym sie zapytac czy da rade sie obejsc bez niego ?? Gdybyś miał przykręcać głowicę to bez niego nie powinieneś roboty zaczynać, ale pokrywę zaworów - jak autor pisze, da się bez tego klucza. Kręć z wyczuciem, w miarę jednakowo wg powyższej zasady - odśrodkowo, krzyżowo;)