Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Termostat (wymiana) przy silniku 2.3


m.i.c.a
12-08-2011, 20:30
Witam, wiem że temat już się przewijał ale dla mnie konkluzje nie są jednoznaczne, także zapytam jeszcze raz:

Kupiłem termostat wg. zaleceń AUTORYZOWANEGO salony Ford na Toruńskiej w Warszawie o numerze 6201247 i tak-

Mechanik odkręcił miejsce na domniemany termostat przy głwicy z prawej strony i patrzy a tam nie ma termostatu? Fabrycznie nie ma czy jak?

Ponadto chciał włożyć tam ten kupiony przeze mnie ale okazało się że obudowa nie trzyma tego termostatu - w silnik pasuje. Czy ktoś wie co jest grane i co trzeba z tym fantem zrobić?

pozdrawiam

Michał

gorny7
12-08-2011, 21:12
temat wałkowany i jest gdzies opis jak go załozyc i jaki kupić poszukaj na forum.
Jak go nie masz przy głowicy to może masz taka bankę na wężach przed siilnkiem to jest termostat

wojtekn
13-08-2011, 08:31
Witam, wiem że temat już się przewijał ale dla mnie konkluzje nie są jednoznaczne, także zapytam jeszcze raz:

Kupiłem termostat wg. zaleceń AUTORYZOWANEGO salony Ford na Toruńskiej w Warszawie o numerze 6201247 i tak-

Mechanik odkręcił miejsce na domniemany termostat przy głwicy z prawej strony i patrzy a tam nie ma termostatu? Fabrycznie nie ma czy jak?

Ponadto chciał włożyć tam ten kupiony przeze mnie ale okazało się że obudowa nie trzyma tego termostatu - w silnik pasuje. Czy ktoś wie co jest grane i co trzeba z tym fantem zrobić?

pozdrawiam

Michał

A kupiłeś oring do niego o numerze 0242110 który go poniekąd trzyma w obudowie :?:

Zapomniałem dodać że tam masz jeszcze taki zacisk o numerze 0242120 który też mocuje termostat :)

m.i.c.a
31-08-2011, 12:37
Wiesz, za Chiny nie mogę znaleźć, może pomożesz? :)

pozdrawiam

Michał

temat wałkowany i jest gdzies opis jak go załozyc i jaki kupić poszukaj na forum.
Jak go nie masz przy głowicy to może masz taka bankę na wężach przed siilnkiem to jest termostat

gorny7
31-08-2011, 14:57
np
http://allegro.pl/galaxy-sharan-alhambra-2-3-dohc-termostat-i1791510215.html
z używką to raczej musisz wsobie wyszukac z alledrogo parę osób co sprzedaje prawie całe galaxiaki na części i emailować.
nowy to chyba tylko w serwisie
łatwiej wymienić ten na przewodach niz przy bloku

marcysgalaxy2,3
31-08-2011, 19:21
kolego ,temacik do poczytania . Myśle ze nie będzie problemu.

http://forum.fordclubpolska.org/show...t=85489&page=6


ojjj , nie działa ;( sorki ale nie wiem jak zrobic aby działał link . Wejdz w moje posty i tam jest wszystko dokładnie opisane

deku
01-09-2011, 13:35
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=85489&page=6

swip
04-04-2014, 16:33
Witam....

Mam do wymiany termostat i zastanawiam się czy w 2.3 16 v są 2?

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termostat-Galaxy-2.3-DOHC-1125023-FORD/1259

399zł kosztuje ten na króćcach wodnych a czy 2 jest zamocowany na głowicy?

Może ktoś mi wyjaśnic?

czarnygda
04-04-2014, 18:26
jeden w obudowie przy bloku drugi na wężach .ten na węzach pasuje od łady chyba NIVA ale sprawdz koszt około 25 zł

swip
05-04-2014, 07:47
No dobra ale którego wymienić jeśli temp pokazuje literkę N...


łada
http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/40/55/14/41/4055144161
galaktyka :D
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/863b65cb73b6962dd3e0b8ecd6ae5784.jpg

wojtekn
05-04-2014, 07:59
Wszystko zależy od twojego budżetu. :wink:
Ja bym brał tego drugiego. :)

swip
05-04-2014, 16:41
zakupiony termostat Wahlera do głowicy i od łady...30 zł to nie duzo zobaczymy jak to będzie działać...300 zł nie dam za takie gówienko

swip
06-04-2014, 10:06
Witam ponownie...
na forum wyczytałem, że zamontowanie termostatu w bloku powoduje pracę pompy wody na sucho?

galo
06-04-2014, 17:02
Do silnika 2.3 zdecydowanie odradzam montażu termostatu przy bloku zamiast tego na trójnikach.

Brak sprawnego trójnika na wężach powoduje niewielki niekontrolowany przepływ płynu z powrotu nagrzewnic przez niesprawny termostat a potem przez chłodnicę co powoduje wydłużony czas nagrzewania się silnika szczególnie odczuwane zimą.

Do silnika 2.3 zakładajcie tylko termostaty na wężach może być ten od łady czy samary ma 87* i jest tani.

swip
06-04-2014, 19:06
czyli nie montowac tego w bloku?

galo
06-04-2014, 20:34
Zdecydowanie nie zalecam i nie polecam.

I raczej nie dublować termostatów chyba że ten w bloku będzie miał otwarcie np: o 5* niższe wtedy można między te termostaty wstawić trójnik i dać zasilanie na tylną nagrzewnice osobiście tak zamierzam zrobić.

A co do zabezpieczenia termostatu przy bloku żeby nie wypadał to podobno pasuje pierścień od opraw halogenowych montowanych w sufitach naszych domów.

swip
06-04-2014, 22:23
1. zabezpieczenie już zamówiłem
2. jutro odbieram termostat od łady
3. każdy pisze a nikt nie przedstawił rysuneczku jak to działa...czy ten termostat na wężach jest tylko do załączenia układu na tył po nagrzaniu?

galo
06-04-2014, 23:31
3. każdy pisze a nikt nie przedstawił rysuneczku jak to działa...czy ten termostat na wężach jest tylko do załączenia układu na tył po nagrzaniu?

No nie wiem co tu przedstawiać na rysunku?

A ten termostat na wężach jest do utrzymywania stałej temp. silnika...............a puszczenie ogrzewania na tył między tymi termostatami ( w bloku i na wężach ) to jest na razie tylko mój pomysł jeszcze nie zrealizowany.

swip
07-04-2014, 07:30
Zamontowałem termostat w bloku silnika...
teraz
na postoju literka O
w czasie jazdy literka N
zostawić czy wymieniac termostat trójnik?

galo
08-04-2014, 21:32
Jak zostawisz to nic się nie stanie ale powtórzę:

Brak sprawnego trójnika na wężach powoduje niewielki niekontrolowany przepływ płynu z powrotu nagrzewnic przez niesprawny termostat a potem przez chłodnicę co powoduje wydłużony czas nagrzewania się silnika szczególnie odczuwane zimą.

swip
09-04-2014, 13:39
galo miałeś rację...
oba termostaty wymienione temp wskazówka między O/R :D

ahrutsky
05-03-2016, 17:26
Aby pomóc tym, którzy mają Ford Galaxy 2.0 / 2.3 benzyna.
Dotyczyło to przesuwając termostat mieszkań dla ford №1125023 Numer oryginalny. Ceną mu na mocy 100 $. Są to analogi korpusie termostatu z "ZAZ" ..... .....
tag cena na tych analogów w zakresie 10-12 USD
Vernet TH659787
Gates TH15587
Luzar LT 0410

I w Luzar LT 0410 tak zwany zawór obejścia jest gumowany
Błagam wybacz mój polskim, na piśmie za pośrednictwem tłumacza.

http://s014.radikal.ru/i328/1603/b9/d5dad688027e.jpg

http://s008.radikal.ru/i304/1603/47/499cc31dee33.jpg

http://s019.radikal.ru/i626/1603/82/c5b11b453a82.jpg

http://s020.radikal.ru/i715/1603/1b/24b9dba7cf5f.jpg

kpkeeam
06-03-2016, 16:04
Tak zgłębiam temat termostatu na wężach i po przemyśleniach bym przerobił układ na tylko jeden termostat. Montaż dwóch jest nieco nie trafiony bo się oszukuje otwarcie drugiego w kolejności przepływu. Ja bym zastosował tylko jeden termostat przy głowicy. Wąż od termostatu bym połączył kolankiem od obudowy przy głowicy do chłodnicy, a ten powrotny co idzie do tej rury pod chłodnicą i wraca do pompy bym zaślepił. Teoretycznie przepływ cieczy do momentu otwarcia termostatu był by większy przez nagrzewnicę. Jest tak w MK I 2.0 DOCHC. Ten termostat na wężach jest termostatem dwu stopniowym. W pierwszej fazie otwiera przepływ czynnika do wyjścia z dołu termostatu do rury pod chłodnicą i do pompy wody. Druga faza jest gdy otworzy się pełny przepływ przez chłodnicę. Jak zakończę walkę z klimą to będę testować ten plan.

gorny7
06-03-2016, 20:25
ja wymieniałem na ten od tavrii Vernet na wężach i nie ma problemu chodzi tak jak na orginale

wiesiek-k-28
10-03-2016, 08:00
Termostat VERNET TH6597.87 ściągany do sklepu na zamówienie będzie mnie kosztował tylko 25pln ☺. Czy króćce (ich średnica) jest taka sama jak w orginale, czy trzeba inne opaski kupić bo fi zew. 40 węża a termostat znalazłem info ze ma średnice fi 32

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

solmark
10-03-2016, 13:55
Dolna i boczna będą te same. Górna średnica termostatu (górny wylot) jest 36 mm więc musisz mieć opaskę musisz mieć na 45 mm.

mariusz_u
07-01-2017, 12:36
Zdecydowanie nie zalecam i nie polecam.

I raczej nie dublować termostatów chyba że ten w bloku będzie miał otwarcie np: o 5* niższe wtedy można między te termostaty wstawić trójnik i dać zasilanie na tylną nagrzewnice osobiście tak zamierzam zrobić.

A co do zabezpieczenia termostatu przy bloku żeby nie wypadał to podobno pasuje pierścień od opraw halogenowych montowanych w sufitach naszych domów.
Taaaaa najlepiej to wymontować termostaty i zamontować zawory kulowe, żeby nimi manewrować w/g potrzeb :lol: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX :P Zabezpieczenie w serwisie Forda całe 15,57 zł także tego....
A ten termostat na wężach jest do utrzymywania stałej temp. silnika
Od tego to jest akurat termostat przy bloku silnika tak jak w każdym aucie zresztą, a ten o którym mówisz jest odpowiedzialny za obieg na tylna nagrzewnicę. Jak kupiłem swojego Galaxy w obudowie nie było ani termostatu ani zabezpieczenia. Silnik był wiecznie niedogrzany gdyż chodził wiecznie na dużym obiegu - na postoju 70*C a podczas jazdy spadała jeszcze bardziej. Po założeniu termostatu przy bloku silnik nagrzewa się do odpowiedniej temperatury pracy bardzo szybko i trzyma stałą temperaturę, bez względu na prędkość jazdy czy obroty silnika (bo takie właśnie jest zadanie termostatu). Z kratek leci takie gorące powietrze,że aż parzy, auto nie chleje już jak smok tak jak wcześniej bez termostatu (niedogrzany silnik).
Nieprawdą jest to, że termostat przy bloku silnika jest niepotrzebny. Oba są potrzebne. Prawdą jest tylko to, że jeden i drugi MUSI BYĆ SPRAWNY bo wtedy tylko wszystko działa jak należy.
Pomimo -5*C na zewnątrz stała temperatura na wskaźniku między literką N i O.
https://zapodaj.net/48a95944a6e96.png.html

mariusz_u
13-02-2017, 16:17
No dobra ale którego wymienić jeśli temp pokazuje literkę N...

Dobrze pokazuje. U mnie jak jest na N to ELM327 pokazuje 85*C a jak wchodzi na O na postoju to załącza się wentylator chłodnicy.


Witam ponownie...
na forum wyczytałem, że zamontowanie termostatu w bloku powoduje pracę pompy wody na sucho?

Bzdura! To co niby powoduje obieg płynu chłodzącego na małym obiegu jak nie pompa?

Bump:

floder1980
13-02-2017, 16:35
Miałem problem z cieknącą obudową tego termostatu na wężach.Okazało się że to mosiądz więc wystarczyło "polutować".Trzyma już 2 lata

galo
14-02-2017, 00:36
Cytat:


Napisał galo
Zdecydowanie nie zalecam i nie polecam.

I raczej nie dublować termostatów chyba że ten w bloku będzie miał otwarcie np: o 5* niższe wtedy można między te termostaty wstawić trójnik i dać zasilanie na tylną nagrzewnice osobiście tak zamierzam zrobić.

A co do zabezpieczenia termostatu przy bloku żeby nie wypadał to podobno pasuje pierścień od opraw halogenowych montowanych w sufitach naszych domów.

Napisał mariusz_u
Taaaaa najlepiej to wymontować termostaty i zamontować zawory kulowe, żeby nimi manewrować w/g potrzeb XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Zabezpieczenie w serwisie Forda całe 15,57 zł także tego....


Cytat:
Napisał galo
A ten termostat na wężach jest do utrzymywania stałej temp. silnika

Napisał mariusz_u
Od tego to jest akurat termostat przy bloku silnika tak jak w każdym aucie zresztą, a ten o którym mówisz jest odpowiedzialny za obieg na tylna nagrzewnicę. Jak kupiłem swojego Galaxy w obudowie nie było ani termostatu ani zabezpieczenia. Silnik był wiecznie niedogrzany gdyż chodził wiecznie na dużym obiegu - na postoju 70*C a podczas jazdy spadała jeszcze bardziej. Po założeniu termostatu przy bloku silnik nagrzewa się do odpowiedniej temperatury pracy bardzo szybko i trzyma stałą temperaturę, bez względu na prędkość jazdy czy obroty silnika (bo takie właśnie jest zadanie termostatu). Z kratek leci takie gorące powietrze,że aż parzy, auto nie chleje już jak smok tak jak wcześniej bez termostatu (niedogrzany silnik).
Nieprawdą jest to, że termostat przy bloku silnika jest niepotrzebny. Oba są potrzebne. Prawdą jest tylko to, że jeden i drugi MUSI BYĆ SPRAWNY bo wtedy tylko wszystko działa jak należy.
Pomimo -5*C na zewnątrz stała temperatura na wskaźniku między literką N i O.

Dla jasności mam dwa termostaty jeden na wężach temperatura 87 stopni w i drugi w obudowie przy bloku temperatura 82 stopnie za termostatem na wężach zamontowałem dodatkowy trójnik z którego dalem zasilanie na tylną nagrzewnice - fakt rozwiązanie niestandardowe ale bardzo dobre i sprawdzone - po tej przeróbce do 82 stopni grzeje tylko przednia nagrzewnica auto bardzo szybko się nagrzewa po otwarciu pierwszego termostatu zaczyna grzać druga nagrzewnica tylna a po osiągnięciu 87 stopni otwiera się termostat na wężach i puszcza na chłodnicę. Są też osoby które mają zamontowany zawór kulowy na odcięciu tylnej nagrzewnicy i też są zadowolone.

Co do pierścienia zabezpieczającego termostat przy bloku to nie każdy mieszka koło serwisu.

Jeżeli chodzi o termostat do utrzymywania stałej temperatury silnika to nie wiesz co piszesz i piszesz pierdoły oraz wprowadzasz innych w błąd -w silniku 2.3 przynajmniej do 2000r stosowany jest termostat na przewodach gumowych a nie w bloku silnika i nie powiesz mi że tego na wężach nie masz a ten w bloku to został wypłukany przez płyn razem z pierscieniem dlatego go nie znalazłeś.
Zamontowałeś termostat w bloku i wydaje ci się że jest wszystko dobrze - gwarantuję ci że tak nie jest, bo tylko termostat na wężach gwarantuje utrzymanie prawidłowej temperatury silnika i wystarczający jest tylko ten jeden.

Tak na zakończenie podsumuję - termostat w bloku silnika jest zbędny i nie ma konieczności stosowania dwóch termostatów, jeśli ktoś już ma dwa termostaty to wystarczy żeby tylko jeden był sprawny w celu utrzymania prawidłowej temperatury musi to być ten na wężach - dotyczy to oczywiście silnika 2,3

mariusz_u
04-05-2017, 09:52
To w jakim celu stosuje się przy silniku część o nazwie "obudowa termostatu"? Tak na sztukę? Jak sama nazwa wskazuje służy do zamontowania w niej termostatu. Ja mam oba termostaty i jest wszystko jak należy, temperatura książkowa, ogrzewanie zima wydajne sprawne i nie muszę kombinować z jakimiś zaworami kulowymi. Dlatego, że mam tak jak powinno być. Wcześniej miałem termostat tylko na wężach i miałem problemy z niedogrzanym silnikiem. Twierdzisz, że zamontowałem oba termostaty i tylko mi się wydaje, że wszystko jest ok. Kim ty jesteś, że wiesz lepiej? To ja użytkuje to auto i wiem czy jest ok a ty go nawet na oczy nie widziałeś i wydajesz opinie. Jesteś zwyczajnie bezczelny.
galo Sam piszesz pierdoły i wprowadzasz ludzi w błąd. W serwisie Forda w Gdyni przy zakupie zabezpieczenia termostatu sprzedawca sprawdzał nr katalogowy części w książce katalogu firmowym. Sam na własne oczy widziałem, że występuje obudowa termostatu, termostat, zabezpieczenie termostatu i o-ring obudowy termostatu.
https://images82.fotosik.pl/547/3269c9d91535e0eamed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3269c9d91535e0ea)
Twierdzisz, że jesteś mądrzejszy od serwisu Forda? Jesteś alfa i omegą? Skoro jest tak jak mówisz to dlaczego w katalogu Forda termostat przy silniku występuje dla MK1 2.3 16V? Myślisz, że się nie znają? Że nie powiedzieli mi iż w moim modelu termostat nie występuje? Gość był na tyle spoko, że podał mi nawet numer katalogowy termostatu żebym mógł sobie kupić w sklepie (koszt 40zl), bo u nich akurat nie mieli, a poza tym u nich kosztuje o wiele więcej.

A to poniżej to już mistrzostwo świata :) To w końcu jeden czy dwa? Zdecyduj się skoro dajesz mądre rady a sam jeździsz na dwóch termostatach... Mieszasz jak małpa w torbie i robisz ludziom wodę z mózgu nie mając zielonego pojęcia - widać, że nie każdy mieszka koło serwisu... :) Telefon to chyba posiadasz więc zadzwoń i dopytaj się, a będzie ci dana wiedza, być może w twoim przypadku bezużyteczna, bo wiesz lepiej...
Dla jasności mam dwa termostaty...

Zamontowałeś termostat w bloku i wydaje ci się że jest wszystko dobrze - gwarantuję ci że tak nie jest, bo tylko termostat na wężach gwarantuje utrzymanie prawidłowej temperatury silnika i wystarczający jest tylko ten jeden.

Tak na zakończenie podsumuję - termostat w bloku silnika jest zbędny i nie ma konieczności stosowania dwóch termostatów, jeśli ktoś już ma dwa termostaty to wystarczy żeby tylko jeden był sprawny w celu utrzymania prawidłowej temperatury musi to być ten na wężach - dotyczy to oczywiście silnika 2,3

Słowa: "jeśli ktoś już ma dwa termostaty to wystarczy żeby tylko jeden był sprawny" doprowadziły mnie do łez ze śmiechu.
Ludzie!!! Jeżeli już ktoś ma cztery cylindry to wystarczy, że dwa są sprawne. Nie dublujcie cylindrów! Ha ha ha! galo fachowiec :) you make my day :)

attila82
19-06-2017, 11:11
Witam wszystkich.
Chciałbym tylko zapytać czy ktoś zna rozmiar torxa do odkręcenia termostatu przy silniku?
Z tych co mam to T30 za mały chyba (nie chciałem ciągnąć na siłę żeby nie obrobić go) a T30 nie wchodzi...

galo
27-10-2017, 07:50
To w jakim celu stosuje się przy silniku część o nazwie "obudowa termostatu"? Tak na sztukę?


Nie chce mi się nawet na twoje tak irytujące wywody odpowiadać więc piszę to tylko dlatego żeby inni mieli świadomość tego co robią i nie mówię że wiem wszystko na ten temat ale wiele czasu poświęciłem na to żeby mieć zimą komfort ciepła.

Zastanawia mnie jednak jedna rzecz czemu w moim aucie termostatu przy bloku silnika nie było, u kolegi w tym samym modelu razem wymienialiśmy termostat i odkręcaliśmy obudowę przy bloku silnika też nie było termostatu w obudowie.

Również kilka osób na tym forum pisało że w obudowie termostatu przy bloku silnika w silnikach 2.3 nie znaleźli termostatu to o czymś musi świadczyć że po prostu fabrycznie te termostaty nie były montowane w tych obudowach.

Ty również pisałeś że nie znalazłeś termostatu w tej obudowie chociaż u ciebie to nie wiadomo co ty masz tam za silnik bo jak sam piszesz że najpierw trzeba obejrzeć co ty tam masz pod maską żeby można było tobie w ogóle cokolwiek doradzić więc z góry informuję cię że nie dotyczy to twojego wyjątkowego modelu.

To że w katalogu jest podane iż ten model silnika rzekomo powinien być wyposażony w dwa termostaty na podstawie tego co wyżej napisałem uważam że jest to nieprawda. Według tego co wiem to te silniki były również montowane w Fordzie Scorpio i tam właśnie termostat był montowany w tej obudowie a nie było termostatu na trójnikach dopiero chyba w późniejszych wersja Scorpio były montowane termostaty na trójnikach i prawdopodobnie z tego powodu jest cały bałagan z tymi termostatami w silniku 2.3 a obudowa termostatu po prostu została wykorzystana jako połączenie bloku silnika z wężami bo po co wymyślać coś nowego skoro można wykorzystać to co już istnieje.

Kiedyś też zamontowałem ten termostat w obudowie przy bloku silnika przy niesprawnym termostacie tym na wężach i też mi się wydawało że wszystko jest dobrze bo niby temperaturę trzymał ale jak wymieniłem ten uszkodzony termostat na wężach na termostat od lady to zauważyłem że silnik znacznie szybciej się nagrzewał i wskazówka temperatury również nieco się podniosła.

Różnica między jednym a drugim termostatem w nagrzewaniu się silnika jest tym bardziej zauważalna im niższa jest temperatura na zewnątrz jak dobrze pamiętam to przy około minus 10-15 stopni to przy termostacie przy bloku silnika silnik swoją temperaturę osiągał po 7-8 km jazdy a przy sprawnym termostacie na wężach już po około 5 km może dla niektórych to niewielka różnica zwłaszcza jak ktoś parkuje w garażu i to jeszcze ogrzewanym ale tak jak u mnie Auto stoi całą noc na dworze to przy trzaskającym mrozie myśli się tylko o jednym żeby jak najszybciej z kratek zaczęło lecieć gorące powietrze.

Jeśli ktoś poczyta moje wcześniejsze posty to będzie wiedział czemu należy montować sprawny termostat na trójnika a nie w bloku silnika i czemu ja akurat mam 2 a nie tylko ten jeden na wężach.

Jeśli ktoś będzie miał do mnie jakieś pytania w tym temacie to proszę o info na maila, że coś takiego się w temacie pojawiło wówczas postaram się na mądre pytania odpowiedzieć.

ahrutsky
27-10-2017, 23:37
Kiedyś też zamontowałem ten termostat w obudowie przy bloku silnika przy niesprawnym termostacie tym na wężach i też mi się wydawało że wszystko jest dobrze bo niby temperaturę trzymał ale jak wymieniłem ten uszkodzony termostat na wężach na termostat od lady to zauważyłem że silnik znacznie szybciej się nagrzewał i wskazówka temperatury również nieco się podniosła.


Drogi galo
Pozwól mi wyrazić swoją opinię.
Przepraszam za mój polski. Piszę przez tłumacza. Jestem z Białorusi.


W odniesieniu do termostatu na bloku cylindrów.
Ten termostat umożliwia szybsze nagrzewanie przedniej nagrzewnicy.
Ciecz chłodząca nie osiągnęła temperatury 87 stopni. Krąży po drodze: blok cylindrów, podgrzewacz, pompa.

Termostat w obudowie utrzymuje prawidłową temperaturę pracy silnika. Zgadzam się z tobą.

galo
28-10-2017, 00:37
W odniesieniu do termostatu na bloku cylindrów.
Ten termostat umożliwia szybsze nagrzewanie przedniej nagrzewnicy.
Ciecz chłodząca nie osiągnęła temperatury 87 stopni. Krąży po drodze: blok cylindrów, podgrzewacz, pompa

To się zgadza ale pod warunkiem że termostat na wężach jest 100% sprawny.

Jeśli termostat na wężach jest niesprawny to ciecz która powraca bez różnicy czy to z jednej czy dwóch nagrzewnic powraca z powrotem do bloku silnika ale nie w całości bo część tej cieczy przepływa przez niesprawny termostat i idzie na chłodnicę omijając ten termostat przy bloku gdzie w czasie jazdy się chłodzi. --------nie wiem jaki procent tej cieczy przepływa przez chłodnicę----+-może 5 może 10% co w rezultacie powoduje że do silnika powraca płyn zmieszany ciepły z nagrzewnic i zimny powracający z chłodnicy i dlatego czas nagrzewania silnika jest dłuższy.

Na pewno lepszy efekt uzyska się mając tylko sprawny termostat na wężach aniżeli ten przy bloku-----fakt że na samym początku silnik musi nagrzać około pół litra płynu więcej ale przynajmniej nie studzi tego płynu ciągle przez chłodnicę do czasu otwarcia się termostatu.

ahrutsky
28-10-2017, 01:13
To się zgadza ale pod warunkiem że termostat na wężach jest 100% sprawny.

Oczywiście.
Tylko wtedy, gdy termostat jest w pełni sprawny.
To nawet nie kwestionuje.

galo
31-10-2017, 00:09
Jest też jeszcze jedna taka rzecz że termostat od lady ma otwarcie 87 stopni a termostat montowany przy bloku ten który w serwisach podają że niby jest od tego modelu ma otwarcie 88 stopni.

W momencie łapania prawidłowej temperatury silnika termostaty tak jakby zaczynają głupiec i gwałtownie się otwierają i zamykają głównie ten na wężach widać jest to nawet po wskazówce temperatury a trwa to przez minutę może dwie potem temperatura się stabilizuje może to nie być tak widoczne na postoju kiedy auto pracuje na wolnych obrotach.

Nawet przy orginalnym termostacie tym na wężach który ma otwarcie 88 stopni też takie coś się może dziać.

Uważam że najlepszym rozwiązaniem jeśli już ktoś chce ten termostat przy bloku montować jest zastosowanie termostatu jakieś dwa trzy stopnie mniejszego niż ten na wężach wtedy otwieranie tych termostatów będzie następowało w sposób płynny i najprawdopodobniej nie będą się tak szybko uszkadzać.

Do tej obudowy przy bloku silnika dostępne są też termostaty od innych modeli aut o temperaturze 82 albo 83 stopnie i chyba też 85 stopni które pasują w tą obudowę ----------- Od jakich dokładnie modeli to nie pamiętam ale chyba też od Forda jakiegoś. Ja byłem z obudową termostatu w sklepie i sprzedawca wyciągał z pudełek termostaty a ja przymierzałem je do obudowy.

Dla tych którzy chcą stosować oryginalny termostat na węże to powiem że widziałem kiedyś na Allegro termostaty w cenie chyba około 100 zł a teraz może są jeszcze tańsze bo to było co najmniej pół roku temu.

ahrutsky
02-11-2017, 19:25
Jest też jeszcze jedna taka rzecz że termostat od lady ma otwarcie 87 stopni a termostat montowany przy bloku ten który w serwisach podają że niby jest od tego modelu ma otwarcie 88 stopni.




Jest prawdopodobne, że w pary zarówno termostaty pracują jak naczynia komunikacyjne. I w pewnym momencie jest ich rodzaj rezonansu w ich pracy. Z czasem system temperatury jest ustawiony na stałe.
Silniki turbośmigłowe VW wyposażone są również w termostat w obudowie. Tylny grzejnik jest zasilany przez to.
Najpierw był to trójnik z otworem kalibracyjnym N90782601. Później tee zastąpiono termostatem w obudowie nr 7M0820295.
Podobnie jak termostat w przypadku nr 7M0820295 jest ustawiony na temperaturę 60 stopni.

Jeszcze raz przepraszam za mój polski. Wszystko pisane przez tłumacza Google

galo
02-11-2017, 20:36
Później tee zastąpiono termostatem w obudowie nr 7M0820295.

Miałem taki termostat oryginalnie u siebie otwarcie 50 stopni na rozgałęzieniu nagrzewnic na przód i tył bardzo rzadko spotykane w naszym MK1.

W Ten trójnik można byłoby włożyć nawet termostat 70 stopni bo o wyższej temperaturze otwarcia nie znalazłem a i tak by w mroźne dni wiele nie pomogło ------ jedynie tylko na samym początku rozgrzewania się auta a potem to i tak silnik miałby problem przy dużych mrozach osiągnąć prawidłową temperaturę bo tylna nagrzewnica ma bardzo dużą wydajność przy dużym nadmuchu.

galo
11-02-2018, 15:06
Ponieważ wiele osób do mnie pisze jaki termostat kupić I gdzie on się znajduje w silniku 2.3 postanowiłem to skrócie opisać.

Termostat znajduje się na wężu górnym wychodzącym z chłodnicy termostat jest w kształcie trójnika na grubych wężach.

Termostat pasuje od lady Zaz tavria. Wystarczy wpisać na Allegro termostat tavria i Wyświetli się biało-czerwony termostat wyglądający identycznie jak ten oryginalny i nie pamiętam dobrze ale chyba 1 króciec jest tylko trochę mniejszy albo większy ale opaska sprawe załatwia.
Jest to termostat o temperaturze otwarcia 87 stopni czyli o 1 stopień niższa niż oryginalnie w Fordzie, ale jako zamiennik jest wystarczający No i oczywiście tani bo kosztuje około 30 zł.

Oryginał w serwisie coś około 200 zł. Z temperaturą otwarcia 88 stopni.

Jeśli ktoś ma jakieś pytania do mnie to proszę pisać w temacie na forum tak żeby zostało to dla potomnych.

Dodatkowo proszę o powiadomienie mnie na email wówczas szybciej będę w stanie odpowiedzieć na dane pytanie-------pocztę przeglądam średnio 2 razy w tygodniu ale bywa że i codziennie więc Proszę wziąć pod uwagę że odpowiedź nie zawsze może być natychmiastowa.

ahrutsky
12-02-2018, 19:35
oto jeszcze jedna wersja termostatu:

https://c.radikal.ru/c39/1802/fa/96b657e76ae5.jpg (https://radikal.ru)

https://c.radikal.ru/c08/1802/2a/56c8d2fbbb98.jpg (https://radikal.ru)

https://c.radikal.ru/c37/1802/36/3b8d5da94922.jpg (https://radikal.ru)

https://d.radikal.ru/d16/1802/e6/8695529e3eab.jpg (https://radikal.ru)

https://c.radikal.ru/c40/1802/ca/7bcf82f411f9.jpg (https://radikal.ru)

BSN
14-02-2018, 17:59
Niedawno wymieniałem ten termostat na wężach bo oryginalny przepuszcza trochę na całkowitym zamknięciu.Założyłem właśnie taki fajny pomarańczowo biały od lady zaz i niestety lipa bo po niedługim czasie użytkowania po rozgrzaniu strzelił na łączeniu bo jest klejony.
Ten na zdjęciach powyżej wygląda solidniej.
A kłócić się nie ma o co. Są dwa termostaty ale równie dobrze samochód może chodzić na jednym teoretycznie obojętnie którym, ale ten na wężach jest zawsze wmontowany bo w przeciwnym razie byłby tam trójnik albo inny układ węży.
Po mojemu dwa sprawdzają się lepiej w klimacie chłodniejszym, jeden na wężach w
cieplejszym bo i tak samochód złapie szybciej temperaturę.
Ten przy bloku dokładałem bo nie było tam zamontowanego. Kupiłem jeden chyba wernet albo coś takiego dokładnie nie pamiętam, i drugi razem z obudową używane motorcrafta.
Motorcraft otwiera się przy wyższej temperaturze nie wiem jakiej bo sprawdzałem tylko w gorącej wodzie jak działają. W sumie to czy 87 czy 88 stopni to nie przesadzajcie, nie ma to wielkiego znaczenia.
Układ chłodzenia ma jakby trzy obiegi. Pierwszy gdy jest termostat przy bloku idzie tylko na nagrzewnice. Drugi gdy termostat przy bloku otworzy przepływ idzie przez termostat na wężach opływa go i wraca do powrotnego węża z chłodnicy. Po otwarciu termostatu na wężach następuje trzeci obieg przez chłodnicę.
Jeśli mamy dwa termostaty to przy awarii któregoś w pozycji otwartej drugi będzie utrzymywał właściwą temperaturę. Przy awarii któregoś w pozycji zamkniętej większy problem jest w przypadku tego przy bloku bo zostaje tylko obieg przez nagrzewnice.

Przy wymianie tego przy bloku uważajcie przy dokręcaniu obudowy bo łatwo ułamać jej końcówki, ja tak miałem jak za mocno docisnąłem jedną śrubę. Trzeba dokręcać równomiernie i z wyczuciem.

D F
25-12-2023, 16:41
Stara ta dyskusja ale nie ma co zakładać nowego tematu...
Kupiłem właśnie od łady ten na węże i wrzuciłem go razem ze starym w miedzianej obudowie do garnka do kontroli. Stary po podgrzaniu otwiera górę ale nie zamyka dołu. Ładowski otwiera górę i zamyka dół. Tak ma być?
Trochę pokomplikowany ten układ chłodzenia...

gorny7
28-12-2023, 18:16
ja wsadzilem ten konkretnie ,nie sprawdzałem prawde mówiac i chodził bez problemu oczywiscie ustawiony tak jak orginał ta obwódka na górze (ale niepamietam dokladnie jak tam jest ustawiony)
http://autowak.com.pl/start.asp?WCU=~TUo2NTk3Ljg3
vernet TH 6597.87

Sawiko1971
11-07-2024, 17:56
Witam. Rozszczelniła mi się obudowa termostatu, nigdzie nie można dostać nowej, a nawet używanej. Czy ktoś orientuje się gdzie lub u kogo mógłbym to dostać? Jestem ugotowany...