Witam,mam taki problem że płyn w zbiorniku podnosi się i gotuje,brak jest ogrzewania i reduktor od gazu też zimny..a zaczeło sie wczoraj kiedy po podróży ok 30km na podwórku zachciało mi sie przygazować troche czyli ze trzy razy depnąłem w pedał gazu tak do 6000 obr.a potem wyjechałem z podwórka a po 500 m spojrzałem na temp a tam juz na czerwonym:!:no to szybko odkręcam grzanie zeby schłodzic a tu zonk nie grzeje?co sie stało z tym silnikiem?czy te silniki są takie delikatne że mogła pójść uszczelka po takim małym depnieciu?przedtem wszystko było ok,termostat wymieniałem miesiąc temu bo stary się zaciął i dzis go sprawdzałem otwiera sie..auto odpala normalnie,przedtem ładnie grzał nawiew,tylko może temperatura pracy była wysoka bo odkąd go mam to było między literami A i L a klimy nie uzywam..jest jeszcze coś takiego że wentylator załącza sie zanim wskazówka wejdzie na połowe wskaźnika a gumowy wąż od termostatu jest twardy i gorący a chłodnica raczej zimna..i kiedyś wydawało mi sie że w zbiorniku podczas pracy silnika przepływał sobie płyn jak sie zajrzało przez otwarty korek a teraz nic nie przepływa nawet jak obroty sa duze..spaliny są przezroczyste troche ciepłe nie czuć płynem chłodniczym..
jak dla mnie to za mało płynu bądz jak mowisz ze wąz do chlodnicy goracy a chłodnica zimna to moze chlonica kamieniem zawalona? osobiście mi jak poszła uszczelka to parownik mi zamazrz i był w szronie. a jak nie ma ogrzewania to na bank za mało płynu. Zobacz czy na bagnecie nie masz kropelek wody.
ale to mi się stało nagle po przegazowaniu..chłodnica nagle zapchałaby się?bagnet czysty,jest tylko olej w normalnym kolorze..płyn spuściłem było go ok5,5 litra i tyle samo wlałem z powrotem.
według mnie masz przedmuch na uszczelce pod głowicą. poszukaj sobie moje posty o braku ogrzewania. ja objawy miałem podobne tyle że jeżdżę dieslem
Kolego, objawy które opisałeś świadczą (w/g mnie) o tym, że przytkał się gdzieś układ, czyli brak jest obiegu (wąż twardy, chłodnica zimna, płyn gotuje się, brak ogrzewania, ... ). Spróbuj użyć jakiegoś odkamieniacza do układów chłodzenia, albo wyciągaj chłodnicę i po kolei sprawdzaj cały układ chłodzenia, a może warto jeszcze wyjąć termostat i zobaczyć jak zachowa się układ bez niego?
Pozdrawiam
darmodziej
26-08-2011, 21:49
Myślę, że ainuin1 może mieć rację. By to sprawdzić udaj się do warsztatu, który ma przyrząd do sprawdzania obecności spalin w płynie chłodniczym.
witam znalazłem przyczynę tego zachowania oto ona-pompa wody w której pękł wirnik...plastikowy..
darmodziej
27-08-2011, 16:13
Cieszę się razem z Tobą z tego, że to nie uszczelka pod głowicą.