Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1993-1996] brak mocy i szarpanie na zimnym silniku na benzynie i na gazie po wymianie uszczelki


gregorhc1
26-08-2011, 15:01
Witam,
Kilka dni temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, kompletny rozrząd, pompę wody, pasek klinowy i wiadomo płyn chłodniczy , oraz olej ( wcześniej był lany mineralny, natomiast po wymianie uszczelki mechanik zalał mi pół syntetyk). Po opuszczeniu warsztatu samochód na benzynie chodził idealnie, natomiast po przełączeniu na gaz strasznie się mulił (w ogóle się nie zbierał i strasznie nim szarpało).
Po odpaleniu samochodu na drugi dzień rano na benzynie samochód zaczął się zachowywać tak samo jak na gazie, zaczęło go strasznie mulić i szarpać nim w trakcie jazdy, gdy silnik nabrał temperatury wszystko wróciło do normy oczywiście tylko na benzynie (na gazie szarpie i muli cały czas nawet gdy silnik jest zagrzany). Dzieje się tak za każdym razem gdy silnik wystygnie i samochód zostaje uruchomiony – po nabraniu temperatury problem na benzynie znika.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale wskazówka czujnika temperatury na desce rozdzielczej prawie nigdy nie osiąga pionowej pozycji (podejrzewam padnięty czujnik na obudowie termostatu)
Jeżeli ktoś miał podobne problemy albo wie gdzie leży przyczyna prosiłbym o pomoc

GrzegorzD
26-08-2011, 18:15
na początek samoadaptacja. Jesli nie pomoże podmień czujnik na dla kompa.

gregorhc1
27-08-2011, 01:51
samoadaptacja była, nic nie pomogło, przychodzi mi do głowy cewka zapłonowa, kable i świece zapłonowe wymieniałem jakieś dwa miesiące temu ( oryginalne fordowskie, świece platinum), zauważyłem iż dość często załącza się wentylator chłodnicy przy jeździe po mieście

paweu85
27-08-2011, 14:56
może to być cewka bo na gazie gorzej chodzi..najlepiej jakbys od kogos na sprawdzenie wziął..ogólnie do sprawdzenia masz elektryke wokół dolotu bo moze jakies kable sie zwarły tymbardziej ze w mondeo izolacja kabli kruszy sie a miałeś robione przy głowicy wiec pewnie wszytko obruszone było..

Maddragon
31-08-2011, 08:18
Ja obstawiałbym cewkę zapłonową. W tamtym roku miałem dokładnie te same objawy z cewką, które Ty opisałeś. Na gazie nie jeździ bo gaz potrzebuje 50% większej iskry niż benzyna. A skoro na zimnym silniku na benzynie są kłopoty, to jej koniec zbliża się dużymi krokami. Ja osobiście jak zakupiłem świece platynowe zmniejszyłem przerwę z 1,3 do 1,0-1,1.

gregorhc1
31-08-2011, 20:16
Dziś sprawdziłem samochód na nowej cewce (jakiś zamiennik podobno włoski) i niestety nie było poprawy, na benzynie na początku przymulał ( jak wcisnąłem pedał gazu do końca nie mógł wskoczyć na obroty) lecz po chwili wszystko wróciło do normy - szybko się zbierał i nie było czuć żadnego szarpania, natomiast na gazie tragedia, w ogóle się nie zbierał i jak się zatrzymywałem to gasł, chyba będę musiał się udać do elektromechanika żeby mi to sprawdził, zastanawiam się czy jakbym pojechał wcześniej na regulację gazu to coś by pomogło ??

paweu85
01-09-2011, 16:39
witam ponownie,z tego co do tej pory przeczytałem wynika że masz problem bardziej z gazem niz z osprzetem silnika a dokładniej to założe sie że zamarza ci parownik/reduktor od gazu..jeśli zamarza to na gazie kiepsko idzie,szarpie a potem gaśnie.pewnie rano nie odpala za pierwszym razem jeśli poprzedniego dnia gasiłeś go jak chodził na gazie..Pracując na benzynie opary gazu także mogą docierać do cylindrów..a może zamarzac przez złe odpowietrzenie albo złe podpiecie reduktora(ja miałem równolegle z obiegiem nagrzewnicy ale przerobiłem na szeregowe i jest sto razy lepiej..) albo coś z głowicą i ..piszesz że wymieniałes uszczelke a nie wiadomo czy głowica nie peknięta?..czy była planowana?nie wiem kto ci to robił różni są mechanicy ..