Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Rozrywa przewód układu chłodzenia


peepo1
28-08-2011, 10:27
Witam mecze się z jednym problemem mianowicie pęka mi przewód UKŁADU CHŁODZENIA przy chłodnicy oleju dokładnie jest tam taki trójnik ( http://moto.allegro.pl/waz-chlodnicy-sharan-alhambra-galaxy-1-9-tdi-i1788547813.html ) wymieniłem raz było ok jakiś czas i znowu to samo ,sprawdziłem czy mam drożną chłodnice i czy układ nie jest przytkany ale wszystko wygląda na ok.Objawów takich jak są przy pękniętej uszczelce po głowicą nie zauważyłem płyn jest czysty olej też reszta węży jest ok nic się z nimi nie dzieje auto trzyma temperature pomiedzy R M termostat w grudniu wymieniony. co może powodowac takie duże ciśnieni w układzie chłodzenia ??

ochrym
28-08-2011, 13:04
miałem to samo...
pękały trójniki myślałem, że ze starości. Dodatkowo przy ostrej jeździe pod górkę NIEZNACZNIE rosła temperatura (wchodziła na M). Zero objawów uszczelki, nie kopicił nie było majonezu itp. Tak bujałem się z pół roku, aż mi w trasie w najmniej odpowiednim momencie (zawsze tak jest) znów rozerwało trójnik. Wymieniłem uszczelkę i jest ok. Przy przebiegu 280 tyś. ale nie dam głowy, że oryginalny.
Także nie chcę krakać ale 99% to może być uszczelka. Widziałem starą po wymianie i poszła przy 4-tym cylindrze.

pozdrawiam

peepo1
28-08-2011, 14:47
właśnie mam bardzo podobnie z autem nic się nie dzieje tylko temperatura potrafi wzrosnąc do M jeżdżę już tak też ok 5mie. tylko wczoraj pękły mi znowu i czas się tym zając możę ma ktoś jeszcze swoje doświadczenie na taki temat ?? czy nastawic się na wymianę uszczelki.??

zibi187
30-08-2011, 19:47
Wymień uszczelkę nie czekaj.

camel1313
31-08-2011, 16:26
Witaj.
Ja miałem taki sam przypadek jak ty mianowicie trzy razy wymieniałem ten trójnik. Nawet reklamowałem go w vw i raz oddali mi kasę za niego (a w vw ten trójnik kosztuję w orginale 133zł także to co znalazłeś na allegro to żadna rewelacja za 100)
Powracając do przyczyny pękania owego przewodu to u mnie były poluzowane przewody paliwowe wychodzące z pompy. Pompa znajduję się nad tym trójnikiem i ON powoli kapiąc na przewód rozpuszczały gumę i to powodowało pękanie przewodu śrdnio co trzy miesiące, ale od zeszłych wakacji mam spokój.
Także klucz chyba 17 i dokręciłem przewody paliwowe szt4 po jakieś 1/3 obrotu.
Oczywiście też możesz spróbować dokręcić ponieważ tam nie ma żadnych oringów tylko jak hamulcowe dochodzą doczołowo.
Powodzenia z szukaniem skutków i mam nadzieję że chodź trochę pomogłem.

A jeszcze mi się przypomniało w inter-carsie taki trójnik kosztował w zeszłym roku jakieś 70zł.

szantis
02-09-2011, 06:36
Dla potomnych - trójnik ten występuje również w wersji dla golfa i innych vw -podając pierwszy lepszy numer z etki -koszt ok 37 zł (róznica - nie widać metalowych pierścieni na zewnątrz trójnika). Przetestowane i włożone w shariku.

peepo1
08-09-2011, 18:17
uszczelka wymieniona ale żadnych ewidentnych pękniec na niej nie stwierdzono ale stwierdzono pokrzywienie głowicy i to mogło byc przyczyną przedostającego się ciśnienia do układu jeszcze nie testowałem samochodu na trasie tylko takie jeżdżenie na miejscu i wygląda na ok tylko że przewody pękały mi co jakiś czas ,sprawdzałem własnie czy mi nic na węża nie kapie bo też to mi poradzili minimalny wyciek miałem dosłownie drobne krople na przewód kapały ale czy to było też przyczyną.Na dzień dzisiejszy nie stwierdzam że mam kłopot z głowy ale żyje taka nadzieją :] przetestuje w trasie i napisze czy wszystko ok.dzięki wszystkim zainteresowanym i pozdrawiam.

sp9wlc
09-09-2011, 09:55
trójnik własnie kupiłem w Inter Carsie za 75 zł, a poprzedni zakładałem dwa tygodnie temu za 119 zł w salonie VW kupiony, ten poprzedni został uszkodzony przez cieknąca ropę z pompy wtryskowej, zatem nie zawsze to jest trzy miesiące, w ekstremalnym przypadku może to trwać znacznie szybciej. z węża zrobiła się czarna maź konsystencji gumy huba buba, choc wodę utrzymuje w układzie pod ciśnieniem, pewnie zewnętrzna powłoka uległa uszkodzeniu

kacyk87
09-09-2011, 19:03
witam miąłem podobny problem i okazało się ze leje się ropa z pompy wtryskowej i kapie na
na waz jak był silnik rozgrzany to nie było widać bo ropa wyparowała i nie robiła śladu