Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] brak turbo, dławi się przy ruszaniu


mikolaj86krot
30-08-2011, 08:03
Już kilka razy zdarzyło mi się, że przy ruszaniu samochod nie chce jechać. Wciskam mu na gaz a ona sie dławi, obroty podnoszą się bardzo powoli, jakby był jakiś opór, nie mogę ujechać ani na jedynce, ani na dwójce. Zaczyna dymic, nie jest to chamra czarnego dymi, tylko taki szary dym.
Nie wiem jeszcze czy jest to regułą (bo nie sprawdziłem tego w 100%) ale gdy stanę w miejscu i zacznę mocno gazować to wtedy z tyłu troche zadymi i obroty zaczynają już działac normalnie i mogę ruszyc i jechac dalej.
Oprocz tego nie załącza mi się turbo, albo nie jest ąz tak mocne jak wczesniej.
Mysle ze jedno z drugim moze byc powiazane, bo zaczelo sie w tym samym czasie, chyba ze to zbieg okolicznosci.
Nastepna rzecz jaka mi sie nie podoba, to po otwraciu maski przy zapalonym samochodzie w zaworze EGR slychac takie "parskanie" powietrzem. Odbywa sie to regularnie ok 5 sekund. Dzwiek taki jakby gdy przebijał małego balona. Zawór EGR mam z czujnikiem położenia. Turbine mam bez gruszki, dochodzi do niej tylko cienki czarny wężyk ktory idzie od zawóru sterowania ciśnieniem (przy kolektorze dolotowym).
Jakies porady? Pomysły?

Deryll
30-08-2011, 09:43
Przede wszystkim musisz sprawdzić przewody podciśnienia, musi być gdzieś nieszczelność, w następnej kolejności EGR do sprawdzenia i raczej go trzeba zaślepić, poczyścić kolektor.
Podejrzewam pękniętą rurę gumową od EGRa do intercoolera, ogólnie cały układ dolotowy do sprawdzenia.

Max*
30-08-2011, 10:09
Tylko troche to dziwne ze kopci na siwo. Kolego moze turbina ci padła i ciagnie olej a to parskanie to moze olej.

mikolaj86krot
30-08-2011, 10:24
EGR i kolektor wyczyszczony, EGR sprawdzony strzykawka... otwieral sie przy zassaniu, ale nie wiem jak pracuje przy uruchomionym silniku.
Rura IC sprawdzona reka, wiem ze najlepiej wykrecic, ale robi sie twarda przy gazowaniu, nie sa wyczuwalne zadne pekniecia, ani widoczne od oleju.

mikolaj86krot
30-08-2011, 10:28
a gdyby zawór EGR nie domykał sie do konca, był otwarty to wtedy turbo mogłoby być słabsze?
i jeszcze zwróciłem uwage na zawór sterowania ciśnieniem, mam jeden wspolny dla egr i turbo.. zdarza sie ze one sa popsute i nie dawaja odpowiedniego cisnienia?

Max*
30-08-2011, 10:47
Jesli zawór egr sie nie domyka to wtedy tak. Skoro rury robia sie twarde to turbina daje cisnienie

mikolaj86krot
30-08-2011, 10:51
jesli chcialbym sprawdzic EGR, czy dziala prawidlowo... to moglbym wymontowac go calego, podlaczyc tylko wtyczke do czujnika i wezek od podcisnienia i wtedy patrzec jak reaguje na obroty silnika?

mikolaj86krot
30-08-2011, 11:18
czy moze lepiej z zaworku sterowania... odlaczyc wezyk od egr i wezyk z podcisnieniem i podlaczyc bezposrednio? wtedy bym sprawdzil czy zawor eGR jest sprawny? i mozliwe ze mogbym wtedy stwierdzic ze ten zawor sterowania jest walniety?

mazur888
15-03-2012, 10:49
odgrzeje temat, i dolacze sie od tematu.
od paru dni mam podobne objawy. jak auto stoi cala noc to pierwsze ruszenie trwa bardzo wolno, jakbym mial 5KM pod maska. jak ruszy to od razu moge sie zatrzymac i juz ruszy normalnie. na cieplym silniku niema problemu.
ogolnie zauwazylem, ze ma minimalnie mniejsza moc i jak przygazuje to zostawiam chmure czarnego dymu. wczesniej nie kopcil wcale.
na weekend wyczyszcze dolot.