Zobacz pełną wersję : Brak regulacji predkosci wycieraczek


ko_stek1
30-08-2011, 14:54
Koledzy czy macie mozliwosc regulacji predkosci wycierania na biegu przerywanym?? w moim poprzednim aucie dało sie ustawiac predkosc od ok 5s do 30s we własnym zakresie a tu klops, u mnie takiej możliwosci nie ma, a w okresie jesienno zimowym mnie to strasznie dołuje...

Iwo
30-08-2011, 21:05
A nie za dużo wymagasz ? :P Oczywiście, że w żadnym Ka nie ma czegoś takiego. Było w Mondeo, nie wiem jak w Focusie...

ko_stek1
30-08-2011, 23:37
Kurcze zmylił mnie troszki opis z instrukcji obslugi Forda Ka, bo jednak pisza ze była taka opcja, ale moze w bogatszym wyposazeniu lub w ostatnich rocznikach produkcji KA mk1, no cóż trudno, a próbował ktos cos takiego moze zrobic tanim kosztem, w końcu odpowiedzialny za to jest chyba jakis przekaźnik czasowy jedynie, a jakis przekaźnik od wycieraczek napewno jest w kaczolocie:PP:p moze wystarczy go zamienic:PP choc było by zbyt pieknie:pp

vic86
31-08-2011, 03:28
hmmm ostatnio taki patent zrobiłem w audicy. Wystarczyło zmienić przekaźnik i hula. Niestety co do forda to nikt nic nie wie

Iwo
31-08-2011, 05:40
A widzisz ;) Jeżeli było to programowalne w ten sposób to znaczy, że wymiana przekaźnika powinna załatwić sprawę.
Ja myślałem o przełączniku z pokrętłem do ustawiania czasu: http://allegro.pl/ford-mondeo-mkii-przelacznik-wycieraczek-i1749915618.html a takiego czegoś w Ka nie było.

Pawel
31-08-2011, 06:09
skoro masz sterowanie z jednym interwałem, to nie problem dorobić płynna regulację.
Potrzebny potencjometr(jest niezbędny niezależnie czy regulacja jest fabryczna, czy dokładana) jeden rezystor i parę kabelków. Opis w dziale escorta.

ko_stek1
31-08-2011, 07:50
koledzy znalazł ktos ten poradnik w dziale escorta, bo jakos nie moge:(

sorki ze post pod postem ale obadałem swój przekaźnik wycieraczek, niestety jest 4 pinowy (czerwony), plus 12v na pinie 54, masa 31, piny 31b i 31b2 dostawały plus 12v w momencie załaczania sie wycieraczek na biegu przerywanym, zauwazyłem jednak ze do pina 31b ida dwa przewody, moze ten jeden przewód należało by dać dla wolnego pina w przekaźniku 5 pinowym i wtedy czasówka by działała:PP??

Pawel
31-08-2011, 14:48
obadałem swój przekaźnik wycieraczek, niestety jest 4 pinowy (czerwony)bardzo dobrze, ja tez taki mam. Wystarczy wyprowadzić dwa kabelki z niego na zewnątrz. Postaram się jeszcze raz opracować(poszukać) i wstawię tutorial.

ko_stek1
31-08-2011, 15:55
bede naprawde wdzieczny za kilka wskazówek:))):D

Pawel
31-08-2011, 22:08
jak w temacie.
Modyfikacja polega na utworzeniu płynnej regulacji pracy przednich wycieraczek.

Schemat przekaźnika przerywanej pracy wycieraczek przednich oraz jego modyfikacja.
http://img148.imageshack.us/img148/1994/preka378nikwycieraczek.jpg

-kolorem żółtym zaznaczono wszystko co jest w obudowie przekaźnika
-kolorem niebieskim potencjometr
-kolorem czerwonym modyfikacje

Celem modyfikacji jest umożliwienie płynnej regulacji pracy wycieraczek,
polega ona na zmianie stałej czasowej układu wyzwalania ruchu wycieraczki.
Można to zrobić na kilka sposobów
a) zastąpienie rezystora 130k potencjometrem(wadą tego rozwiązania jest że jak odłączymy potencjometr przekaźnik nie działa)
b) w sposób pokazany na rysunku (uważam że jest to najlepsze rozwiązanie-w razie odłączenia potencjometru przekaźnik wraca do ustawień fabrycznych ,a przy zwarciu układ pracuje szybciej ALE SIĘ NIE SPALA-zabezpieczony rezystorem 33k)
Można zastosować potencjometr bez włącznika –wadą tego rozwiązania jest
początkowa szybsza praca wycieraczek. W opisywanej modyfikacji czas pracy wycieraczek zawiera się od ok. 1.5÷8 s.
Uwaga!
czas przerwy pracy(bez samego ruchu).
Ford stosuje 2 typy przekaźników 4 lub 5 wyprowadzeń, te drugie są z wyjściem (ozn. jako P)do przełącznika zespolonego z regulacją pracy wycieraczek.

a tak wygląda wpięcie w ten czerwony przekaźnik


Dyskusja i podpowiedzi tutaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=138514

Pawel
31-08-2011, 22:11
proszę, tu jest wszystko
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1703057#post1703057

ko_stek1
01-09-2011, 16:43
Kolego slawko a mogłbys powiedzieć jaki potencjometr zastosowałes dokladnie w swoim escorcie? zeby to wyglad jakis miało:0 i działało jak należy:)

Pawel
01-09-2011, 17:51
jakiś taki z wyłącznikiem wydłubany z worka z piwnicy :D
patrz aby pasował gabarytowo w miejscu gdzie chcesz zamontować.

A wyglądu to to nie ma. w kazdym razie ja go nie widzę.
Zamontowałem w obudowie kolumny kierownicy po lewej stronie tuz nad lewym kolanem w odległości od kierownicy takiej, że bez odrywania ręki od kierownicy palcami mogę nim kręcić. Samo pokrętło ma ok 2cm średnicy.

ko_stek1
01-09-2011, 18:04
A rezystor 33k ilu watowy zastosować??

Pawel
01-09-2011, 18:08
0,125W do 0.25W, moze byc i 0,5W, ale ten bedzie za duzy i nie zmieści sie w obudowie przekaźnika, choć dla chcącego, nic trudnego :)

ko_stek1
01-09-2011, 19:15
Dzieki wielkie, w przyszlym tygodniu postaram sie zaprezentować co mi wyszło:)

ko_stek1
07-09-2011, 15:23
Kolego slawko, dziś wszystko zmontowałem, chodzi jak należy, lecz niestety na potencjometrze jaki zakupilem zakres regulacji jest zbyt mały, od ruchów nieustannych do ok 3s przerwy miedzy ruchami, zastosowałem wiec potencjometr jaki znalazlem i ruchy poprawiły sie, od nieustannych do ok 6s przerwy, lecz podejrzewam długo nie pociągnie, na potecjometrze jaki zakupiłem pisze A10K, jaki dokładnie nalezało by zakupić aby zakres pracy był jak najwiekszy?? bo nie wiem co w sklepie powiedzieć krótko mówiąc..

Pawel
07-09-2011, 15:59
przecież na schemacie jest wyraźnie napisane jaki ma być.

ko_stek1
09-09-2011, 18:36
Moj bład kolego, ze niedoczytalem, oto zdjecia całosci, nawet ciekawie wyszło, radze jednak nibieski kabelek ze zdjec poniżej wlutowac po tej samej stronie co czerwony gdyz ciezko w puszke poźniej upchnąc a tego przed składaniem nie przewidziałem i bede musiał to poprawić, potencjometr upchnałem po prawiej stronie za kluczykiem, mysle ze podrecznie a dzieki nakładce (temu dziubkowi na potencjometrze, nie wiem jak go nazwac fachowo) nawet ładnie wygloda, w razie pytań służe takze pomocą, dzieki wielkie jeszcze raz i pozdrawiam

Pawel
09-09-2011, 19:04
brawo, aż chce się dla takich coś tworzyć :D

Co do lokalizacji potencjometru, to wydaje mi się mało poręcznie. Nie dość, że z prawej, to za kluczykami. Musisz odrywać rękę od kierownicy.

ko_stek1
09-09-2011, 20:08
Samo miejsce przeciez zalezy od gustu i wygody uzytkownika, wg mnie to miejsce akurat było najlepszym rozwiazaniem, ale moze ktos znajdzie lepsze:)
a samo oderwanie reki od kierownicy na moment mi nie bedzie przeszkadzac, w końcu w kołko krecić tym nie bede:PP:D ale działa mioodziog:D naprawde było warto:p

jarosss
18-11-2011, 17:12
czy mogę prosić o zaznaczenie numerkami którą nóżkę z potencjometru, w które miejsce przekaźnika podłączyć ?


dzięki i pozdrawiam ;)

Pawel
18-11-2011, 17:25
Warianty:


przekaźnik-A , B-2, 3-przekaźnik
Przekaźnik-B , A-2, 3-przekaźnik
Prz. -A , B-2, 1-Prz.
Prz. -B , A-2, 1-Prz.

Nie mam pojęcia jaka wersję masz przekaźnika, dlatego podałem wszystkie możliwe warianty.


W każdym razie wszystko zależy w którym momencie następuje zadziałanie wyłącznika.