Zobacz pełną wersję : Przetwornik MAF(przepływomierz) - procedura czyszczenia


Pawel
11-06-2006, 18:59
Potrzebne narzedzia:

Klucz torx z dziurką lub bez
pedzelek
benzyna

Odnajdujemy przepływomierz

odłączamy kostke z przewodami (2)
wyjmujemy moduł przepływomierza (1)
[attachment=3:2poa3r8w]P6110195a.JPG[/attachment:2poa3r8w]
odkrecamy dwie srubki (3)
[attachment=2:2poa3r8w]P6110276.JPG[/attachment:2poa3r8w]
Jesli nie mamy nasadki torx z dziurką, to wyłamujemy ze srubki ten cycek (4) i korzystamy z klucza bez dziurki.[attachment=1:2poa3r8w]P6110278.JPG[/attachment:2poa3r8w]

tak wyglada przepływomierz wyjety[attachment=0:2poa3r8w]P6110273.JPG[/attachment:2poa3r8w]

Pawel
11-06-2006, 19:16
Natepnie po wyjeciu modułu przepływomierza czyscimy te "druciki"(na zdjeciu poz.5) pedzelkiem i bezyną.[attachment=0:3rtgadvz]P6110272.JPG[/attachment:3rtgadvz]

Te "druciki" to małe rezystorki.
To wszystko musi byc czyściutkie i mieć kolor metalowo-szary bez zadnych syfów. Powinno sie prawie swiecić(jest lekko matowe, natomiast cokoły sa błyszczące).

Pawel
11-06-2006, 19:25
Nastepnie skrecamy wszystko i podłączamy wtyczke.

cieszymy sie z czystego przepływomierza :D
a tu pozostałe zdjęcia pokazowe:

destroyerr
19-06-2006, 12:34
Mam pytanie, mianowicie u mnie, po wyjęciu modułu rezystorki mam zabudowane, tzn. ta czarna obudowa idzie dużo wyżej, niż na Twoim zdjęciu, przez co wyczyszczenie rezystorka drugiego graniczy z cudem, bo pędzelek trzeba wkładać od góry w tą plastikową obudowę, która jest wąska, więc ruchy pędzelkiem są w zasadzie nie możliwe, a rezystor pierwszy też jest ciężko wyczyścić, ale już od boku jest na niego otwór, czy tak powinno być? Czy też tą obudowę w module można bardziej zdemontować?
Dodatkowo, nigdy nie czyściłem przepływki a była czysta, tzn. rezystory mam jakby w sylikonowej przeźroczystej obudowie... Nie były ani trochę brudne.
Na wszelki wypadek podczyściłem, no i ten drugi rezystor, z racji trudnego dostępu od góry "wgiął" się lekko w dół. Czy będzie działał poprawnie?

Pawel
19-06-2006, 13:27
trzeba wkładać od góry w tą plastikową obudowę, która jest wąska, więc ruchy pędzelkiem są w zasadzie nie możliwe, a rezystor pierwszy też jest ciężko wyczyścić, ale już od boku jest na niego otwór, czy tak powinno być? Czy też tą obudowę w module można bardziej zdemontować? nie wiem, musiałbym to zobaczyć.

powinien działac poprawnie.

jagrall
19-06-2006, 16:20
Slawko, myślę, że powinieneś zamknąć ten temat. wszystko jest tu na tyle wyczerpująco przedstawione i wszelkie pytania są zbędne. z resztą z postów o MAF'ie można by już książkę napisać :-)

Pablo_X
13-01-2010, 21:37
Ja wrzucę fotki jak wygląda przepływomierz bo nie wszyscy pewnie wiedzą jak to wygląda :p

Przepływomierz Ford Mondeo TDCI 130KM 2004r.

Widać na zdjęciu dwa, poziome druciki. Jeden jasny, a poniżej niego jeden czarny.
http://xpablo.wrzuta.pl/sr/f/aycPVGNAe1O/przeplywka_mondeo_mk3_1

http://xpablo.wrzuta.pl/sr/f/23Ftf7AH7E4/przeplywka_mondeo_mk3_2


Wg. procedury serwisowej:
1. UWAGA: Nigdy nie używaj żadnych przyborów do czyszczenia mechanicznego, np. chusteczek, szczotek itp. Prowadzi to do uszkodzenia wkładu czujnika MAF.
• WSKAZÓWKA: Używaj tylko środka do czyszczenia hamulców.
- Dokładnie oczyść czujnik MAF środkiem do czyszczenia hamulców.

2. UWAGA: Układ sprężonego powietrza musi mieć separator oleju i wody. Powietrze musi być kierowane w kierunku przodu czujnika - na stronę zazębienia. Zachowaj odległość co najmniej 40 cm od czujnika MAF. Niezachowanie takiej odległości może doprowadzić do uszkodzenia wkładu czujnika.
- Osusz dokładnie czujnik MAF za pomocą sprężonego powietrza.