Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] wymiana przelacznika swiatel na przed-FL z AUTO i dzialanie 'dziennych'


gorilas
12-09-2011, 14:12
Witam,

Przeczytalem wiele watkow na temat swiatel w MK2 FL, natomiast zaden nie odpowiedzial na 2 pytania:

1. Mam wersje GoldX (z czujnikiem wycieraczek=zmierzchu) z przelacznikiem swiatel bez funkcji AUTO. Ze wzgledu na to ze wyjalem bezpiecznik 110, trzeba teraz pamietac o recznym wlaczaniu swiatel po zmierzchu. Przymierzam sie do kupna przelacznika z funkcja AUTO, jednak wiekszosc uzywanych to przelaczniki sprzed FL, 2003-4 rok. Czy ktos juz sprawdzil pasowanie takiego przelacznika do MK2 FL?

2. Jesli tak, to co do samego dzialania, czy zostawiajac przelacznik na AUTO w dzien pala sie tylko przednie krotkie na 70%, a po zmierzchu zapalaja sie pelne mijania + pozycyjne?

Z gory dzieki za odpowiedz

Matych
12-09-2011, 15:39
Czujnik deszczu to nie czujnik światła do reflektorów(tak mi się wydaje) jeśli nie było fabrycznie funkcio auto to pod kopułką na desce pod szybą może nie być czujnka.Moduły oświetlenia pasują zamiennie tylko w2007 nastepowała zmiana podświetlenia z zieonego na czerwone

gorilas
12-09-2011, 21:33
Matych dzieki wielkie za informacje, z tym zielonym podswietleniem to rzeczywiscie nie zwrocilbym uwagi.
Nie rozumiem natomiast Twojej informacji co do czujnika - czyli ze czujnik dajacy sygal do automatu swiatel to nie ten pod lusterkiem wstecznym doklejony do szyby, tylko ta kopulka na srodku deski za nawiewem na szybe przednia? Troche sie zdziwilem, bo koles na tym filmiku (minuta 5:35) (http://www.youtube.com/watch?v=AKNdbQ5ifQw) w MK2 przed FL uruchamia automat swiatel zakrywajac czujnik przyklejony do szyby... Az sprawdze jutro u mojego kolegi w sprzedFL czy ma kopulke i jak to dziala.
Nic, bede powoli polowal na automatyczny przelacznik po 2007, jesli uda mi sie kupic w rozsadnej cenie, napisze co mi z tego wyszlo.

laurentii
12-09-2011, 22:29
Jak uda Ci się ustalić co i jak to daj znać. Ja jutro kupuję Focusa II FL z 2009, którego już oglądałem i jest podobna sytuacja. Też jest Gold X z czujnikiem deszczu, ale bez przełącznika świateł AUTO. Natomiast po przekręceniu kluczyka włączają się już światła mijania.
De facto nie wiem czy one działają wtedy w tym trybie świateł dziennych - na 70% mocy, czy też walą pełną mocą, ale chciałbym zrobić tak, aby w dzień działały tylko one na 70% z wyłączonym tyłem, a po zmroku 100% mijania + tył.
Do tego najlepiej jeśli by się nie włączały po przekręceniu klucza tylko po odpaleniu silnika.

kawiecDIY
13-09-2011, 08:31
Czujnik swiatel i deszczu jest przyklejony do szyby czolowej a ta kopulka przy nawiewach owej szyby to czujnik klimatyzacji.

gorilas
13-09-2011, 10:17
laurentii jesli masz MK2 FL i po przekreceniu kluczyka zapalaja Ci sie swiatla z przelacznikiem na 0, to pewnie masz polska dystrybucje tak jak ja i masz przod na 70%. Zeby zostawic tylko przod swiecacy, wyjmujesz bezpiecznik chyba 110, sprawdz jeszcze na forum, bylo tego troche. Niestety tak czy inaczej beda sie zapalac od razu po przekreceniu kluczyka.

kawiecDIY, to bylo dokladnie to co ja wiedzialem o tych czujnikach, dzieki za potwierdzenie.

laurentii
13-09-2011, 10:26
gorilas a czy jeśli wyjmę ten bezpiecznik to rozumiem, że gdy się sciemni to muszę ręcznie pokrętłem przekręcić na mijania i wtedy się załączy tył? Bo chciałbym by działo się to automatycznie.

gorilas
13-09-2011, 11:38
laurentii no tak, jesli nie masz przelacznika AUTO, to w pozycji 0 po wyjeciu bezpiecznika swieca sie tylko przednie krotkie na 70%, zeby miec pelne swiatla pozycyjne, musisz reczie przelaczyc. Dlatego wlasnie otworzylem ten temat i szukam przelacznika z AUTO :)

gorilas
12-10-2011, 19:24
Jak zapowiedzialem, tak i zrobilem, udalo mi sie kupic przelacznik do MK2 FL z pozycja AUTO (+regulacja wysokosci swiatel +regulacja natezenia podswietlenia zegarow) do 100zl z przesylka :) Zeby nie trzymac wszystkich w niepewnosci, od razu napisze ze na chwile obecna automatyczne przelaczanie swiatel na pozycji AUTO nie dziala.

Przelacznik z AUTO ma numer 7M5T 13AO24 CA (data produkcji 09 01 12), ten ktory wyjalem bez AUTO to 7M5T 13AO24 AA (data produkcji 08 07 25), oba oczywiscie maja pomaranczowe podswietlenie. Kostka podlaczeniowa ta sama, ogolnie przelacznik montazowo jest identyczny.

Kilka obserwacji:
- po podlaczeniu przelacznika AUTO na 0 [zero] mam zero swiatel, na symbolu swiatel mam pelne oswietlenie (przednie krotkie + pelne pozycyjne + wnetrze), na AUTO mam to co wczesniej bylo na 0, czyli w moim wydaniu po wyjeciu bezpiecznika 110 tylko przednie krotkie na 70%; reszta czyli regulacja jasnosci/wysokosci tez dziala poprawnie,
- podlaczenie jest przez 16-to pinowa kostke podlaczeniowa (8 w gornym rzedzie, 8 w dolnym, przedzielone co 4), niektore piny sa szersze od innych, oznaczam je pogrubiona czcionka; opisy pinow to:
G 83a 83b 52 [przerwa] (nieopisany) 56 Xr 15
58d 31 30 P [przerwa] 58L/R (nieopisany) D 58
(w obu przelacznikach sa te same opisy i te same sekwencje szerokosci pinow)
- w wiazce/kostce u mnie jest tylko 14 przewodow i pinow; 2 nasuwek brak dokladnie na nieopisanych pinach przelacznika,
- do domkniecia historii, nieco z innej beczki, Etis dla mojego VINu podaje With Auto Headlamps, zeby nie bylo, oprocz tego mam rowniez With Daytime Running Lamps, a wiec nie sadze zeby Auto Headlamps oznaczalo rowniez focusowe 70% dzienne na 0 (no chyba ze With Auto Headlamps oznacza tyle ze mam auto wyposazone w przednie swiatla :mrgreen: samochod kupilem nowy w salonie we Wro, cala reszta zgadza sie z Etisem, wiec zakladam ze nikt mi nic nie wyjal.

I to tyle moich obserwacji na razie.

Podsumowujac, nie poddaje sie i zakladam ze skoro sa MK2 FL z automatycznymi przelacznikami i swiatlami, to da sie to zrobic na oryginalnej konfiguracji, bez zakladania jakichs przekaznikow SD-2 z internetowych aukcji. Mam w zwiazku z tym kilka pytan i bede bardzo wdzieczny za kazda wskazowke co dalej:
1) mam wiec przelacznik z funkcja AUTO i (jak uzgodnilismy wczesniej i sprawdzilem na Mk2 przed FL) czujnik zmierzchu bedacy rowniez czujnikiem deszczu doklejony do szyby pod lusterkiem, czy w takim razie czegos moze jednak nadal brakowac (bezpiecznika/przekaznika w skrzynce, przekaznika gdzies indziej, itd.)?
2) zakladam ze jesli sa 2 nieopisane piny w obu przelacznikach, to sa nieaktywne i to ze nie mam w wiazce 2 kabli do nich dochodzacych i tak niczego nie zmienia?
3) moze wystarczy podlaczyc sie do kompa (w salonie Ford lub poza) i jest to kwestia przeprogramowania swiatel, bo wyglada na to ze pod AUTO wskoczylo mi wczesniejsze 0,
4) czy moglbym prosic kogos kto obecnie w Mk2 lub Mk2 FL ma dzialajaca funkcje AUTO o sprawdzenie co ma w Etis?

Michał22
14-10-2011, 07:31
Witam.
A próbowałeś wyjąć jeszcze bezpiecznik F135 - 20A odpowiedzialny za włączanie przednich świateł "dziennych". Może wymuszenie świateł dziennych przez ten bezpiecznik kłóci się z włącznikiem w pozycji AUTO.
Spróbuj zrobić tak.
Wyjmij bezpiecznik F110 - 10A "Automatyczne światła dzienne postojowe + tylne"
Wyjmij bezpiecznik F135 - 20A "Automatyczne światłą dzienne mijania 70%"
Włącz przełącznik w pozycji "AUTO" uruchom silnik. teoretycznie w dzień nie powinny zapalić się żadne światła. Potem zasłoń czymś ciemnym czujnik na szybie, po chwili powinny załączyć się światła pozycyjne i mijania. Tak miałem kiedyś w Mondeo. Jeśli będzie działało to pozostaje zamontować jakieś LED-y do jazdy dziennej i o światłach można zapomnieć.
Pozdrawiam.
Michał.

gorilas
15-10-2011, 19:29
Dzieki za sugestie, sprawdzone, niestety bez zmian.

Jak wyjalem F135 to po prostu nie mam przednich na 70% i wtedy pod AUTO nie swieci mi sie nic (bo F110 mialem juz wyjety), ale tak czy inaczej automatyczne przelaczanie nie dziala.

Michał22
17-10-2011, 07:01
A miałem nadzieje że to wystarczy.
Sprawdziłem u kolegi w Mondeo czujnik zmierzchu/deszczu i umie w Focusie i jest ten sam "3S7T-17D547-AB" więc na pewno jakoś da się go uruchomić. Może potrzebny jest jeszcze jakiś przekaźnik trzeba porównać skrzynki bezpieczników z modelem Focusa wyposażonym w funkcję AUTO. Nie mam takiego na oku to może ktoś z forum pomoże i zrobi fotki.
Pozdrawiam.
Michał.

kawiecDIY
17-10-2011, 07:55
Tu masz foty moich bezpiecznikow, posiadam fabrycznie funkcje Auto z czujnikiem zmierzchu, lampy xenonowe
Fotki slabej jakosci bo robione na szybko telefonem.

Acha fabrycznie posiadam slynna zworke pomiedzy jakimis tam pinami ( juz nie pamietam ktore to ), bezpiecznik 73 mam oznaczony jako swiatla dzienne DTRL ale w tej chwili jest wyciagniety, po jego wpieciu + przekaznik kiedy przelacznik jest na AUTO i mamy dzien to Xenony obnizaja sie do powiedzmy 1/3 wysokosci a kiedy zapada zmierzch ustawiaja sie autamatycznie gdzie ich miejsce.

gorilas
22-10-2011, 10:37
Panowie,

Po Waszych wskazowkach odnosnie przekaznikow, mialem nadzieje ze to jest to. Do tego gdzies na sieci dorwalem full wiring diagrams dla projektu C307 co okazalo sie FII :)

Patrzac na 2 rysunki dla trybu 'Head Lighting - Autolamps' i 'Head Lighting - Daytime Running Lamps (DTRL)', z grubsza roznice bly nastepujace:
- DTRL micro relay R15 vs. Autolamp relay (pozycja niestety nie podana), co bylo bardzo obiecujace i zgadzalo sie z grubsza z tym co napisal kawiecDYI, ja pamietalem mialem maly przekaznik w skrzynce, u niego byl nieco wiekszy,
- przelaczniki swiatel bez AUTO vs. z AUTO = zalatwione, kupiony,
- drut oporowy DTRL vs. jego brak
- wlozone bezpieczniki F45 i F71 (co domyslam sie odpowiada F110 i F135 w FFIIFL) vs. ich brak,
- no i wplywa CAN trudny do okreslenia.

Zanim zaczalem analizowac glebiej kolejne mozliwe roznice miedzy rysunkami, otworzylem moja skrzynke bezpiecznikow i tu moj optymizm sie skonczyl. W przeciwienstwie do FFII, po FL nie ma miejsca na 5 tylko na 2 przekazniki, oba micro, z czego jeden to wspomniany R15 (5M5T-14B192-AA 12V/20A) odpowiedzialny za dzienne, a drugi jest wolny i ma opis R19. Oczywiscie pobawilem sie troche bezpiecznikami F110 F113 F135 i tym przekaznikiem, w niektorych kombinacjach wkladajac go rowniez w miejsce F19, ale nic nie uruchomilo automatu swiatel.

Poza tym posmigalem rowniez po forach szukajac opisu przekaznikow i przyznam, ze przynajmniej z tego co mi sie udalo znalezc, kazdy kto spytal o opis przekaznikow w FFII spotkal sie z odpowiedzia typu 'zajrzyj do instrukcji obslugi debilu' i w zwiazku z tym nikt nigdy nic nie wniosl do tego tematu. Zastanawiam sie wiec wlasnie nad otwarciem takiego watku, a jesli zobacze taka odpowiedz to zaprosze kogos na ogledziny intrukcji do FFIIFL jak i do 'poradnika uzytkownika' D.Korpa, bo NIGDZIE nie znalazlem calosciowego opisu przekaznikow w FFIIFL (komora silnika + te 2 szt. w przedziale pasazerskim). Jedynie co, to co do R19 na forach czasem pisza ze to przekaznik wycieraczek, czasem ze tempomatu.

Przyznam ze natenczas troche stracilem zapal i ze wzgledu na zblizajacy sie sezon zimowy, wlozylem nawet z powrotem F110, bo nie chce mi sie pamietac o recznym wlaczaniu swiatel kiedy wychodze z pracy ~18.00. Nie oznacza to jednak ze juz sie poddalem :)
- czy ktos wie moze co sie stalo z 5 (FFII) - 2 (FFIIFL) = 3ma przekaznikami z przedzialu pasazerskiego? okazaly sie niepotrzebne? sa gdzies indziej? ich funkcje przejal CAN?
- zamieszcze dzis lub jutro fote bezpiecznikow/przekaznikow z komory silnika, jesli ktos moglby wrzucic dla porownania sprzed FL, bylbym wdzieczny,
- na sam koniec jesli nic z tego wszystkiego nie wyniknie, no to w akcie desperacji udam sie do salonu w ktorym kupilem fure, pytajac czemu ETIS pokazuje ze mam i Autolights i DTRL, a dzialaja mi tylko DTRL, zobaczymy ;)

Z gory dzieki za dalsza pomoc.

Zalaczam wiring diagrams i zdjecie mojej skrzynki bezpiecznikow.

mark_TDDI
22-10-2011, 14:57
ze wzgledu na zblizajacy sie sezon zimowy, wlozylem nawet z powrotem F110, bo nie chce mi sie pamietac o recznym wlaczaniu swiatel kiedy wychodze z pracy

No właśnie - też tak postąpiłem. Rozmawiałem z kolegą z drogówki i uświadomił mi, że podczas nawet drobnego opadu, pomimo wystarczającej widoczności mam obowiązek włączyć światła mijania i tylną pozycję (dzienne tylko z przodu nie wystarczą). Jaki jest więc sens bawić się we włącznik AUTO i odplanie czujnika zmierzchowego, skoro ten nie włączy lamp w czasie opadu? Gdyby czujnik zmierzchu działał na natężenie oświetlenia, zaś czujnik deszczu włączał oprócz wycieraczek także oświetlenie, to byłby sens. W obecnej sytuacji (szybko zapadający znierzch, mgły, opady), wariant skandynawski jest jak najbardziej odpowiedni. Chyba że ktoś lubi bawić się we włącznie i wyłączanie.

Michał22
31-10-2011, 10:43
Witam.
Przeanalizowałem załączone wcześniej schematy elektryczne i moje wnioski są następujące.

Instalacja wyglądają bardzo podobnie więc moim zdaniem uruchomienie świateł automatycznych powinno być możliwe. Więc po kolei.

1. Wymiana włącznika z funkcją AUTO.
2. Demontaż bezpieczników F45 i F71 (FFIIFL F110 i F135) - one wymuszają zapalenie świateł po przekręceniu kluczyka i bez ich demontażu będzie to działać niezależnie od zastosowanego włącznika.
3. Demontaż przekaźnika R15 i montaż w gnieździe R19 - nie jest to oznaczone na schemacie ale jest do jedyna droga która uruchamia funkcję AUTOLAMP.
4. On i ostatnia rzecz do wykonania to niestety wizyta z ASO. Trzeba podłączyć się do komputera i w module komfortu uruchomić czujnik zmierzchu. W niektórych modelach (tak miałem w Citroenie) można również ustawić czułość czujnika czyli przy jakim poziomie oświetlenia mają się załączać światła.
Życzę powodzenia.
Michał.

Michał22
26-04-2012, 07:15
Kolego mam pytanie. U siebie w Focusie Gold X również wymieniłem włącznik na taki z funkcją AUTO. I mam takie pytanie czy o osób które posiadają taki włącznik fabrycznie jak się on zachowuje bo u mnie jest następująco:
pozycja "0" - brak żadnych świateł.
Pozycja "AUTO" - działają światła dzienne (te fabryczne na 70%)
Pozycja "Postojowe" - zapalają się światła postojowe + kontrolki świateł
Pozycja "Mijania" - zapalają się światła pozycyjne + mijania + (i tu moje pytanie) wszystkie kontrolki, od świateł, akumulatora, abs, AIG BAG itd.
Wszystko to dzieje się bez przekręcenia stacyjki (stacyjna w pozycji "O")
Po przekręceniu stacyjki i uruchomieniu silnika wszystko dzieje się normalnie czyli żadne kontrolki na desce się nie zapalają.
Proszę o informację czy moje zachowanie włącznika jest normalne czy w waszych fokach też tak jest.
Pozdrawiam.
Michał.

gorilas
01-05-2012, 12:22
Michał22, u mnie taki sam balagan sie zrobil po podmianie przelacznika, wrocilem do oryginalnego. Opisalem to przy okazji w innym watku
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1776645&postcount=34

JohnnyBravo
26-05-2012, 16:17
Michał22 ja mam to samo. Pisałem o tym zarówno na tym forum jak na forum Focusa ale nikt nie był w stanie powiedzieć mi jak to ogarnąć. Nie miałem fabrycznie przeciwmgielnych, więc je założyłem + wymiana włącznika świateł z halogenami i regulacją podświetlenia. Dodam że miałem fabrycznie światła skandynawskie. I wszystko jest ok dopóki mam przełącznik w trybie auto. Zapalają się światła skandynawskie i jest ok. Natomiast jak przełączę na światła mijania bądź pozycyjne to pojawia mi się zapłon nawet bez kluczyka. Można z tym żyć, bo niby w niczym to nie przeszkadza ale denerwuje mnie sama myśl że tak się dzieje. Gdzieś na forum Forda dowiedziałem się od jednego z kolegów że to wszystko przez układ świateł skandynawskich. Po prostu autolampy zapalają się gdy dostają sygnał że włączony jest zapłon a gdy włączymy światła mijania bądź pozycje to sygnał wraca z informacją do stacyjki o włączonych światłach i pojawia się zapłon. Rozwiązaniem jest podobno wmontowanie na przewodzie dającym sygnał do stacyjki diody prostowniczej żeby sygnał szedł tylko w jedną stronę. Niestety robił to u niego znajomy elektryk i nie był w stanie powiedzieć na który przewód ma iść ta dioda. Mam schematy elektryczne do foczki i sam próbowałem znaleźć ten kabelek ale na elektronice nie za bardzo się znam więc nic z tego nie wyszło. Założyłem diodę na kabelek żółto - zielony który idzie z pinu 15 stacyjki do skrzynki bezpieczników u pasażera jednak to nie był ten kabel. Poczekam jeszcze na informację od znajomego który miał prześwietlić ten schemat i odkryć który to kabelek. Jeśli on nie będzie wiedział to ostatecznie podjadę do jakiegoś elektryka i niech mi to zrobi. Dla kogoś kto się na tym zna to pewnie 10 minut roboty.

Matych
27-05-2012, 00:58
Jeśli jest tak jak prawisz to musisz znależć multimetrem przewód w kości stacyjki na którym pojawia się napięcie po przełączeniu się na pozycyjne lub mijania.

JohnnyBravo
27-05-2012, 14:40
No tak tylko że do tego trzeba rozebrać kierownicę a z tym chyba jest trochę roboty. Wolałbym znaleźć ten przewód w kostce pod schowkiem bo tam idą wszystkie wiązki i nie ma problemu z dostępem.

Matych
27-05-2012, 16:36
no cała minuta na odkręcenie dwóch wkrętów i zdjęcie dwóch połówek obudowy
-śmierdzi lenistwem.:)

mayak
29-05-2012, 09:15
wymieniłem przełącznik świateł, na taki z AUTO ... i wszystko działa! oczywiście po zaprogramowaniu w GEMie obecności czujnika światła

jak to zrobić samemu i za małe pieniądze? wystarczy kupić interfejs ELM327, dokonać w nim małej modyfikacji i użyć rosyjskiego programu
wszystko jest tu: http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=55021&page=2

mayak
29-05-2012, 09:23
gorilas
czemu używasz schematów przedFL do poFL?
tu masz poFL schematy: http://narod.ru/disk/22471451000/C307_MY09.pdf.html lub http://ffclub.ru/forum/index.php?download=53

a pełne schematy przedFL są tu: http://ffclub.ru/forum/index.php?download=54

ps.
po rosyjsku pobierz, to "СКАЧАТЬ"

gorilas
30-05-2012, 11:21
mayak dzieki wielkie za schemat juz sciagniety :)

Co do przelacznika auto, to jestem obecnie za granica na dluzszy czas, na razie nie przyjezdzam foczka do PL, wiec poczekam az ktos potwierdzi to w FFIIFL w oryginalnej konfiguracji (widze ze masz FFII).

Nie chcialbym skopac czegos ELMem i wyladowac we wloskim warsztacie (tym bardziej ze tu jesli soft nie pokaze im z czym jest problem, to nie wiedza co robic, wiec jak bedzie problem z softem...), a i w moim wlasnym garazu mam baaaardzo podstawowe wyposazenie.

Jesli jednak ktos potwierdzilby ze caly proces dziala w FFIIFL, moj przelacznik Auto nadal sie kurzy, a kupno ELM i programy nawet po rosyjsku nie sa dla mnie problemem (chociaz widze ze sa juz tlumaczenia, respect dla kolegow)

Pozdro.

mayak
30-05-2012, 11:37
ja mam FFII po tzw. małym FL (od wiosny 2007) czyli owalne radio i czerwone podświetlenie zegarów, ale także oznacza to nowy typ GEM (czyli inny układ bezpieczników i wiązek), więc od strony elektroniki mam FF2 FL :)
ale oczywiście moesz czekać dalej

a co do ELMa, to oczywiście trzeba być ostrożnym, ale jak poczytasz wątek z focus klubu, to ,poza jednym przypadkiem (odratowanym), nikt nie nabruździł sobie tymi programami
na forum angielskim i holenderskim też bawią się elmem + rosyjski program (gdzieś mam linki)

Ford c-max 1981
31-05-2013, 16:08
Tu masz foty moich bezpiecznikow, posiadam fabrycznie funkcje Auto z czujnikiem zmierzchu, lampy xenonowe
Fotki slabej jakosci bo robione na szybko telefonem.

Acha fabrycznie posiadam slynna zworke pomiedzy jakimis tam pinami ( juz nie pamietam ktore to ), bezpiecznik 73 mam oznaczony jako swiatla dzienne DTRL ale w tej chwili jest wyciagniety, po jego wpieciu + przekaznik kiedy przelacznik jest na AUTO i mamy dzien to Xenony obnizaja sie do powiedzmy 1/3 wysokosci a kiedy zapada zmierzch ustawiaja sie autamatycznie gdzie ich miejsce.

Witam. Chcialbym odswiezyc temat. Mam focusa c-maxa i skrzynke bezpiecznikow jak kolega. Posiadam wersje skandynawska po wyjeciu bezpiecznikow 45 i 72 i przekaznika swiayla w pozycji "0" nie zalaczaja sie. Mam czujnik deszczu i mam pytanie jak sprawdzic czy mam tez czujnik zmierzchu?? Dzisiaj pozyczylem wlacznik od mondeo z wersji angielskiej chyba MKII z auto. Po wyjeciu tych bezpiecznikow i przekaznika siatla w pozycji zero nie zapalaja sie. Na postojowkach sa postojowki na mijania sa mijania natomiast na auto gasna a po zakryciu czujnika pod lusterkiem nie zachodzi zadna reakcja nie wlaczaja sie swiatla. Dodam, ze przekaznik w pozycji r19 mam caly czas. Moje pytanie jak mozna samemu uruchomic ten czujnik a njapierw sprawdzic czy on wogole jest skoro mam czujnik deszczu wydaje mi sie, ze powinien byc. Czy moze wlacznik od mondeo nie podchodzi ale skoro swiatla dzaialaja jak powinny tylko auto nie dziala. Albo nie mam czujnika zmierzchu albo trzeba go aktywowac. Jezeli ktos to robil moglby podac mi jakies wskazowki bardzo byl bym wdzieczny. Posiadam kabel elm ale nic nie przerabialem go. Pierwsze co jak sparwdzic czy jest wogle czujnik??

tedi_k
31-05-2013, 16:18
...Albo nie mam czujnika zmierzchu albo trzeba go aktywowac. ..

33 razy było już napisane (także do Ciebie osobiście, jeśli mnie pamięć nie zawodzi...) - czujnik zmierzchu MUSI być aktywowany w GEM - inaczej nie działa. W Twoim przypadku na 99,9% jest w GEM wyłączony (z powodu dotychczasowej konfiguracji samochodu) i bez aktywowania ELMconfigiem nie ma sensu próbować. Co do przełącznika świateł z Mondeo - trochę bym się zdziwił jak by zadziałał, ale kto wie...

Ford c-max 1981
31-05-2013, 16:29
33 razy było już napisane (także do Ciebie osobiście, jeśli mnie pamięć nie zawodzi...) - czujnik zmierzchu MUSI być aktywowany w GEM - inaczej nie działa. W Twoim przypadku na 99,9% jest w GEM wyłączony (z powodu dotychczasowej konfiguracji samochodu) i bez aktywowania ELMconfigiem nie ma sensu próbować. Co do przełącznika świateł z Mondeo - trochę bym się zdziwił jak by zadziałał, ale kto wie...

Osobiscie kolega nie odpowiedzial mi na zadane pytanie. Dziekuje bardzo za odpowiedz.

Ford c-max 1981
04-06-2013, 20:41
Napisał tedi_k
"Co do przełącznika świateł z Mondeo - trochę bym się zdziwił jak by zadziałał, ale kto wie..."


Witam. Dzisiaj doszedł do mnie przelacznik. Przerobiłem kabelek podlaczyłem do kompa i aktywowałem czujnik zmierzchu;) Wszystko działa jak nalezy8)
Teraz trochę kolegę zdziwię:D:D:D:D. Włacznik świateł z mondeo z auto i to jeszcze z Anglika działa w focusie c-maxie bez najmniejszych problemów. Jedynym problemem jest tylko wielkość obudowy. Od mondeo jest wiekszy:) i nie pasuje w otwór w c-maxie:P:P:P

zioom20
13-01-2015, 19:07
Odświeżę temat. Rozwiązał ktoś problem nie gasnącego silnika po wyjęciu kluczyka ?
Dzisiaj zamontowałem przełącznik z funkcją auto (foczka nie ma czujnika zmierzchu/deszczu) i trochę się zdziwiłem że po włączeniu świateł pozycyjnych lub mijania i wyjęciu kluczyka silnik nie gaśnie.

tedi_k
13-01-2015, 19:13
Na oko 10 raz "rozwiązuję" ten problem... Trzeba wyjąc bezpieczniki od świateł skandynawskich. Po FL są to bezpieczniki F110 i F113 (konkretnie F110 ma ten skutek uboczny, że silnika się nie da wyłączyć). Przed FL jest to F45 i F71 (i tu F71 ma ten skutek uboczny).

zioom20
13-01-2015, 19:24
Nie wiedziałem że "światła skandynawskie" mają taki skutek uboczny :)
Dziękuje ze ekspresową odpowiedź.

tedi_k
13-01-2015, 19:25
Tylko po założeniu przełącznika z AUTO.

zioom20
14-01-2015, 19:15
Działa tak jak kolega tedi_k napisał ale po wyjęciu bezpiecznika F110 znikają pozycyjne z przodu i z tyłu. Wiem ze ten bezpiecznik za to odpowiada ale czy jest jakaś możliwość zostawienia pozycyjnych z tyłu ? Nie mam czujnika zmierzchu wiec rano i wieczorem i tak muszę włączyć światła mijania żeby tył się świecił......

tedi_k
14-01-2015, 21:24
Tak to właśnie jest pomyślane - w porze "nie dziennej" (rano, wieczór, noc, deszcz itp.) trzeba obowiązkowo przestawiać przełącznik na pozycję "mijania"... Alternatywą jest dołożenie czujnika zmierzchu - wtedy zrobi się to samo...

zioom20
15-01-2015, 08:10
Dzięki za pomoc. To pozostaje mi kupić włącznik bez "auto" bo żona przyzwyczaiła się do nic nie robienia ze światłami :)