Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Jak wyłączyć airbag pasażera


bobi78
22-06-2009, 20:10
witam, czy w kazdym Mondku [MK4] jest mozliwosc wyłączenia poduszki powietrznej pasażera? W instrukcji jest napisane że mozna to zrobic w schowku podrecznym lecz u mnie nic tam nie ma :( mam wersję titanium więc wydaje mi sie dziwne że nie ma takiej opcji.

Strzeszku
22-06-2009, 22:18
Gdzieś czytałem, że wyłącznik w schowku to dodatkowa opcja, którą mogą zamontować w serwisie.

bufetowo
23-06-2009, 06:52
Miałem podobny problem (kwestia przewozu noworodka). W schowku nie znalazłem żadnego wyłącznika. Zadzwoniłem do ASO i uprzejmy Pan odpowiedział, że i owszem mogą odłączyć ale na stałe. Nie skorzystałem, szczególnie że miałoby to kosztować ok. 2 tyś

bobi78
23-06-2009, 07:20
dzieki za info - taka opcja to powinnien byc standard w kazdym aucie! ;)

Schem
23-06-2009, 07:20
A już myślałem, że wreszcie będzie pierwszy Ford z wyłącznikiem...

Strzeszku
23-06-2009, 08:39
Miałem podobny problem (kwestia przewozu noworodka). W schowku nie znalazłem żadnego wyłącznika. Zadzwoniłem do ASO i uprzejmy Pan odpowiedział, że i owszem mogą odłączyć ale na stałe. Nie skorzystałem, szczególnie że miałoby to kosztować ok. 2 tyś

Jakie to ASO pazerne na kasę. Za 2tyś to sobie możesz kupić drugi airbag.

Leonzaw
23-06-2009, 23:51
potwierdzam to powinno być w standardzie montowane ... ale na to chyba tylko francuzi wpadli

a powiedzcie mi bo słyszałem że jest taka opcja że auto "czuje" że na tym siedzeniu nikt nie siedzi i nie aktywuje poduszki, moze coś takiego jest u nas zamontowane ... tylko skąd wiedzieć czy auto dobrze odczytało że ktoś akurat siedzi a nie fotelik

michal1,6
24-06-2009, 08:02
Ford zaleca wożenie dzieci na tylnej kanapie (także te starsze - przodem). Osobiście przychylam się do tego i wożę (przepraszam, woziłem i będę woził - bo od 2 m-cy nie mogę doczekać się na autko :( ) moją pociechę na środku tylnej kanapy (jeżeli jest miejsce i pas - patrz mondeo :) ). Ale owszem kilka razy potrzebowałem przewieźć na przednim i kicha. Sądziłem, że wyłącznik jest już standardem w nowych samochodach, nic od mk2 się nie zmieniło szkoda.
Leonzaw Podobno jest. Podejrzewam że jest to jakiś stycznik reagujący na nacisk, może przypomnienie o niezapiętych pasach Ci coś podpowie. Pytałem w serwisie o zamontowanie wyłącznika, ale każdy boi się ingerować w to ze względu na bezpieczeństwo (poza inżynierami Forda nikt nie da gwarancji, że jeżeli rozłączymy jakiś obwód nie będzie to miało wpływu na inne).

Leonzaw
24-06-2009, 13:00
michal1,6 ale oni Ci potwierdzili że tak jest na 100%?? ... choć to moze sie nie sprawdzić bo jak zakładasz fotelik to i tak zapinasz pasy

Schem
24-06-2009, 13:18
A przypomnienie o niezapiętych pasach pasażera jest? Bo nie wiem jak w mk4.
Jeśli jest, to powinno działać tylko wtedy, jak ktoś siedzi w fotelu, co jest logiczne.
Jak nikogo w fotelu nie ma, to przypomnienie nie działa i wtedy również nie odpala poduchy - tak jest we wszystkich znanych mi autach.

Czyli jakiś czujnik mierzy nacisk na siedzisko i decyduje, czy odpalić, czy nie.

Tylko pytanie podstawowe... jaki nacisk jest naciskiem granicznym?
I kto na to pytanie umie odpowiedzieć ze 100% pewnością i na piśmie?

Trzeba by położyć na fotelu odważnik o masie dziecko+fotelik i nie zapiąć pasów, to okazało by się, czy czujnik każe zapiąć pasy, czy nie zauważy nacisku.
Jeśli nie zabrzęczy, to na 99% poduchy nie odpali.

Ale zawsze pozostaje ten 1%, który w przypadku dziecka nie jest wart ryzyka...

Leonzaw
24-06-2009, 13:46
czujnik/przypominacz jest ale właśnie jak jest z tą wagą krytyczną ...

a test to chyba by trzeba było chyba walnąć w coś (tak dla testu ;) ) i zobaczyć czy sie odpali

Schem
24-06-2009, 13:57
Popatrz na zdjęcia rozbitych samochodów na aukcjach w USA, czy nawet na jakimś allegro.
Od razu wiadomo, czy kierownik jechał sam, czy z pasażerem. :D
Bo przy pustym fotelu na 100% nie odpala.

A pytanie, jak traktuje dzieciaka w foteliku. A testera z waleniem dzieciakiem "w coś", to raczej nie znajdziemy :D

michal1,6
24-06-2009, 14:01
Potwierdzili na 100% że nie podejmują się tematu. Ja też nie drążę bo jak napisał Schem ewentualne udoskonalenia nie warte są ryzyka. Może w mk5 wreszcie będzie ten wyłącznik.

michal1,6
24-06-2009, 14:09
Rozbroisz czujnik nacisku, a komputer weźmie sygnał z pasów bezpieczeństwa i odpali. Nie dziękuję, zbyt wiele niewiadomych, a testować nie mam zamiaru.

Leonzaw
24-06-2009, 19:17
taaa zanim dojdziemy do jakiegoś "pewnika" to mi dzieciaku tak urocną ze bez fotelików będą jeździć ;) ... noooo a wtedy to już będzie MK10

jas!ek
07-01-2010, 19:27
Wiem, że to stary temat, ale może informacja komuś się przyda, a że temat niedawno go przerabiałem i mam pewne informacje to się wypowiem.

Po przyciścięciu ASO i FP okazało się, że:
wyłącznik poduszki nie jest montowany fabrycznie w żadnej wersji Mondeo (ani chyba w żadnym Fordzie ). Można go założyć tylko i wyłącznie przez serwis - koszt ok. 500PLN (zawiera podpięcie do komputera i przeprogramowanie go).

Sam sprowadziłem auto z Niemiec i byłem pewien, że wyłącznik będzie - nawet się ściąłem o to z moim specem od "importu" i musiałem go potem przeprosić ;-)

matrog19
07-01-2010, 20:28
Nie jestem niestety użytkownikiem mk4 ale często przeglądam forum i chyba tylko w instrukcji istnieje taki przycisk bo nikt nie potwierdził, że go ma. W mk3 też chyba jakaś tam kontrolka była obok awaryjnych co mowiła o wyłaczeniu poduszki. Trochę to dla mnie absurd bo znajoma ma renault clio 2002 rok i ma to czego o kilka poziomów wyższe klasowo mk4 nie posiada.

jacec609
07-01-2010, 22:56
walnalem delikatnie w przeszkode, jechalem sam, odpalila poduszka kolanowa, moj napinacz i napinacz pasazera mimo ze byl niezapiety i nikogo nie bylo.

Wiec wydaje mi sie ze poduszka i napinacz mio zapiecia niezapiecia, obecnosci czy braku obecnosci odpali zawsze

lisec
25-01-2010, 20:07
A przypomnienie o niezapiętych pasach pasażera jest? Bo nie wiem jak w mk4.
Jeśli jest, to powinno działać tylko wtedy, jak ktoś siedzi w fotelu, co jest logiczne.
Jak nikogo w fotelu nie ma, to przypomnienie nie działa i wtedy również nie odpala poduchy - tak jest we wszystkich znanych mi autach.

Czyli jakiś czujnik mierzy nacisk na siedzisko i decyduje, czy odpalić, czy nie.

Tylko pytanie podstawowe... jaki nacisk jest naciskiem granicznym?
I kto na to pytanie umie odpowiedzieć ze 100% pewnością i na piśmie?

Trzeba by położyć na fotelu odważnik o masie dziecko+fotelik i nie zapiąć pasów, to okazało by się, czy czujnik każe zapiąć pasy, czy nie zauważy nacisku.
Jeśli nie zabrzęczy, to na 99% poduchy nie odpali.

Ale zawsze pozostaje ten 1%, który w przypadku dziecka nie jest wart ryzyka...

potwierdzam to powinno być w standardzie montowane ... ale na to chyba tylko francuzi wpadli

a powiedzcie mi bo słyszałem że jest taka opcja że auto "czuje" że na tym siedzeniu nikt nie siedzi i nie aktywuje poduszki, moze coś takiego jest u nas zamontowane ... tylko skąd wiedzieć czy auto dobrze odczytało że ktoś akurat siedzi a nie fotelik

czujnik/przypominacz jest ale właśnie jak jest z tą wagą krytyczną ...

a test to chyba by trzeba było chyba walnąć w coś (tak dla testu ;) ) i zobaczyć czy sie odpali

Popatrz na zdjęcia rozbitych samochodów na aukcjach w USA, czy nawet na jakimś allegro.
Od razu wiadomo, czy kierownik jechał sam, czy z pasażerem. :D
Bo przy pustym fotelu na 100% nie odpala.

A pytanie, jak traktuje dzieciaka w foteliku. A testera z waleniem dzieciakiem "w coś", to raczej nie znajdziemy :D

walnalem delikatnie w przeszkode, jechalem sam, odpalila poduszka kolanowa, moj napinacz i napinacz pasazera mimo ze byl niezapiety i nikogo nie bylo.

Wiec wydaje mi sie ze poduszka i napinacz mio zapiecia niezapiecia, obecnosci czy braku obecnosci odpali zawsze

Witam
Przetestowane w październiku
Sam pędziłem przez Częstochowę pewien kapelusznik zajechał mi drogę było średnie bum od prawego przodu i lewa strona od barierki uderzenie ca. 60km/h
Morał taki czołowe wystrzeliły wszystkie mimo że jechałem sam
Napinacze oba boczne nie aktywowały się.
Tak więc z tą pewnością na 100% nie strzelenia bym nie ryzykował
To pewnie sztuczka dla księgowych i ubezpieczycieli żeby więcej w kosztach wychodziło naprawy ;)
Natomiast pewnego razu jechałem ze sklepu obok mnie siedział wdzięcznie arbuz a komputer natarczywym dźwiękiem usilnie chciał go zmusić do zapięcia pasów

keisim
26-01-2010, 22:12
Natomiast pewnego razu jechałem ze sklepu obok mnie siedział wdzięcznie arbuz a komputer natarczywym dźwiękiem usilnie chciał go zmusić do zapięcia pasów
:) :D

grzegorz914
27-01-2010, 06:52
Macie tu co i jak :
Patrz Streszczenie.
Zespół przełącznika świateł awaryjnych/wskaźnika PAD i wyłącznik PAD - Zamontowanie
Wszystkie pojazdy
• Ostrzeżenia:
http://127.0.0.1:8888/illus/glyph_gif/warning.gif Aby uniknąć przypadkowego odpalenia poduszki powietrznej odłączyć należy zasilanie rezerwowe. Po odłączeniu przewodu/przewodów masy akumulatora odczekaj co najmniej minutę przed rozpoczęciem jakichkolwiek napraw lub regulacji uzupełniającego systemu bezpieczeństwa (SRS) lub elementów sąsiadujących z czujnikami układu SRS. Niestosowanie się do tego zalecenia może spowodować obrażenia ciała.
http://127.0.0.1:8888/illus/glyph_gif/warning.gif Aby zmniejszyć ryzyko przypadkowego odpalenia poduszki, przy pracach z układem SRS nie używaj urządzeń do zapisu kodu radia. Niestosowanie się do tego zalecenia może spowodować obrażenia ciała.
http://127.0.0.1:8888/illus/glyph_gif/warning.gif Nigdy nie sprawdzaj złączy poduszki powietrznej lub innych złączy układu SRS za pomocą końcówek pomiarowych. Niestosowanie się do tego zalecenia może spowodować obrażenia ciała.

1. Odłącz przewód masy akumulatora. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy S-MAX/Galaxy 2006.5 (03/2006-)/ Mondeo 2007.5 (02/2007-) rozdział 414-01, Odłączanie akumulatora.

2. Wymontuj odtwarzacz DVD systemu nawigacyjnego, jeśli jest zamontowany. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy S-MAX/Galaxy 2006.5 (03/2006-)/ Mondeo 2007.5 (02/2007-) rozdział 415-01.
Tylko S-MAX/Galaxy 2006.5

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E70938
3. http://127.0.0.1:8888/illus/glyph_gif/caution.gifUWAGA: Za pomocą odpowiedniego materiału opakowaniowego zabezpiecz element przed uszkodzeniem.
Poluzuj wykończenie tablicy rozdzielczej za pomocą płaskiego śrubokręta.

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E80871
4. Zamontuj nowy zespół przełącznika świateł awaryjnych/wskaźnika PAD (patrz Wymagane części zamienne).


Podłącz złącze elektryczne przełącznika świateł awaryjnych/wskaźnika PAD.


http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E79836
5. Wymontuj dolną nakładkę konsoli podłogowej.

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E75091
6. Wymontuj nakładkę konsoli podłogowej.

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E87823
7. Wymontuj nawiewnik w schowku pasażera (jeśli jest).
1. Odczep nawiewnik.
2. Wymontuj przewód elastyczny.

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E79838
8. Odłącz schowek od tablicy rozdzielczej.


Wykręć śruby mocujące.

grzegorz914
27-01-2010, 06:52
http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E80870
9. Za pomocą odpowiedniego ostrego przyrządu wytnij otwór na wyłącznik PAD.

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E79839
10. WSKAZÓWKA: Upewnij się, że zaczepy blokujące wyłącznika PAD są całkowicie zatrzaśnięte w schowku.
Zamontuj wyłącznik PAD (patrz Wymagane części zamienne).


Umieść złącze elektryczne wyłącznika PAD w otworze w schowku. Podłącz złącze elektryczne przełącznika PAD.

Tylko Mondeo 2007.5

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E98617
11. Zamontuj nowy zespół przełącznika świateł awaryjnych/wskaźnika PAD (patrz Wymagane części zamienne).


Podłącz złącze elektryczne przełącznika świateł awaryjnych/wskaźnika PAD.


http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E73752
12. WSKAZÓWKA: Wymagane wyłącznie w pojazdach z nawiewnikiem w schowku pasażera.
Zdejmij wykładzinę we wnęce na nogi.

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E87818
13. WSKAZÓWKA: Wymagane wyłącznie w pojazdach z nawiewnikiem w schowku pasażera.
Odłącz centralną skrzynkę połączeniową (CJB) od wspornika CJB.
1. Zwolnij skrzynkę CJB.
2. Wykręć w dół CJB.

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E87823
14. Wymontuj nawiewnik w schowku pasażera (jeśli jest).
1. Odczep nawiewnik.
2. Wymontuj przewód elastyczny.

15. Odłącz schowek od tablicy rozdzielczej.


Wykręć śruby mocujące.



Odłącz złącza elektryczne.


http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E93702

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E98631
16. Za pomocą odpowiedniego ostrego przyrządu wytnij otwór na wyłącznik PAD.

http://127.0.0.1:8888/graphic.do?id=E79839
17. WSKAZÓWKA: Upewnij się, że zaczepy blokujące wyłącznika PAD są całkowicie zatrzaśnięte w schowku.
Zamontuj wyłącznik PAD (patrz Wymagane części zamienne).


Umieść złącze elektryczne wyłącznika PAD w otworze w schowku. Podłącz złącze elektryczne przełącznika PAD.

Wszystkie pojazdy

18. W celu zamontowania wykonaj procedurę w odwrotnej kolejności.

19. Zamontuj odtwarzacz DVD systemu nawigacyjnego, jeśli jest w wyposażeniu. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy S-MAX/Galaxy 2006.5 (03/2006-)/ Mondeo 2007.5 (02/2007-) rozdział 415-01.

20. Podłącz przewód masy akumulatora Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy S-MAXGalaxy 2006.5 (03/2006-)/ Mondeo 2007.5 (02/2007-) rozdział 414-01, Odłączanie akumulatora.

21. Podłącz diagnoskop przenośny IDS do pojazdu i nawiąż komunikację (VID).


Potwierdź poprawność danych pojazdu.


22. Skonfiguruj moduł sterujący poduszkami powietrznymi.


Wybierz "Programowanie modułu", "Parametry programowalne" a następnie "Parametry konfiguracji pojazdu". Naciśnij znak potwierdzenia.



Załaduj dane Centralnej Konfiguracji Pojazdu (CCC).



Zmodyfikuj wartość parametru Centralnej Konfiguracji Pojazdu odpowiednio do "Wyłącznika poduszki powietrznej pasażera".



Załaduj zmodyfikowane dane CCC z powrotem do pojazdu.


23. Zaprogramuj wartość parametru CCC.


Wybierz zakładkę "Skrzynka narzędziowa" w górnej części ekranu.



Wybierz "Instalacja elektryczna", "Funkcje serwisowe" i następnie "Konfiguruj zresetowaną pamięć modułu RCM".



Naciśnij znak potwierdzenia i wykonaj dalsze polecenia IDS.


24. Odłącz IDS od pojazdu.

25. Zaprogramuj silniczki okien w drzwiach dla położeń krańcowych. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy S-MAXGalaxy 2006.5 (03/2006-)/ Mondeo 2007.5 (02/2007-) rozdział 501-11, Programowanie silniczków dla położeń krańcowych szyb okien drzwi.

26. Wykonaj procedurę przekazywania pojazdu klientowi:

26. http://127.0.0.1:8888/illus/glyph_gif/warning.gifOSTRZEŻENIE: Nigdy nie umieszczaj fotelika dla dziecka z przodu, jeśli poduszka powietrzna nie jest wyłączona.
Wyjaśnij klientowi stosowanie wyłącznika PAD, zwracając uwagę na odpowiedni rozdział w Instrukcji obsługi.



Wpisz odpowiednie informacje w Rejestrze obsługi pojazdu.



Wypełnij z klientem oświadczenie, skopiuj je i przekaż oryginał klientowi. Należy przechowywać kopię przez 10 lat, zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi ochrony praw klienta.

Leonzaw
01-02-2010, 19:50
no mi na szczęście dzieciak już tak podrósł że jeżeli już musimy z przodu go wieźć to i tak fotelik już przodem jest montowany ;) ...

a tak btw, grzegorz914 wiesz może ile taka procedura w serwisie kosztuje??

MendeZ
15-09-2011, 19:34
Witam,

czy ktoś się orientuje jak ewentualnie gdzie tego dokonać.

3 serwisy Forda proponują jedynie zamontowanie włącznika/wyłącznika.

A ja chciałbym wyłączyć i tyle. Bez żadnych dodatkowych ingerencji.

Proszę o wskazówki.

leszcz
15-09-2011, 21:08
Jeśli nie masz w schowku pasażera wyłacznika to tylko zostaje takie coś zamontować

keisim
15-09-2011, 21:41
ASO proponuje Ci to co powinno - instalację wyłącznika PAD, który montuje się w schowku pasażera. Kilka złotych może to kosztować bo oprócz samego przełącznika (ca.140zł) trzeba skonfigurować go w IDS i przeprogramować moduł poduszek (RCM).

Jeżeli planujesz wyłączenie bo chesz wozić dzieciaka w foteliku (taki jest powód, tak?) to nie ryzykuj - zrób to j/w, tak jak przewiduje producent.

arturek
16-09-2011, 05:23
[...]A ja chciałbym wyłączyć i tyle. Bez żadnych dodatkowych ingerencji.

Proszę o wskazówki.

To poprostu odepnij wtyczkę od poduszek - będzie skutecznie, tanio, szybko :)

Jak chcesz szybko, to zamiast rozpinac wtyczkę - utnij kable od poduszki - będzie jeszcze skuteczniej

Chłopie, nie rób dziadostwa w nowym samochodzie!!!

pozdrawiam
Arturek

szyru
16-09-2011, 09:04
Ale przyznacie że to dziadostwo na maxa by możliwości wyłączenia airbagu pasażera nie było standardem. W tej klasie auta powinny to mieć.

wizz
16-09-2011, 09:17
Ja również pytałem się o taką możliwość w ASO.
Najpierw zrobili wielkie oczy, po czym wycenili usługę na ok 1000pln :) Jak za wiązkę z zamkiem i programowanie kompa, trochę drogo.

keisim
16-09-2011, 09:35
Bez wiązki, wiązka już jest ;) IMHO powinno to kosztować max 500zł.

kolonez
16-09-2011, 09:37
Po wymontowaniu schowka pasażera na jego bocznej prawej ściance znajdziesz wtyczkę - własnie od wyłacznika poduszki.
Zewrzyj piny 4 i 5 dasz tygnał na deaktywację poduszki,
jednak wydaje mi się że bez podłaczenia do kompa jak wyżej pisze keisim nic nie zdziałasz.

Przyjmuję że wyłaczenie poduszki nie jest ci potrzebne do odsprzedaży dalszej samochodu.

Pozdrawiam

taxman
15-01-2012, 22:45
Odświeżam temat. Czy wyłącznik, o którym była wcześniej mowa wyłącza wszystkie trzy poduszki pasażera (przednią, boczną i kurtynę), czy tylko poduszkę przednią? Zastanawiam się nad zamówieniem takiego wyłącznika, gdyż chcę zamontować z przodu fotelik 15-36kg.

zbyl
15-01-2012, 23:06
Z tego co wiem to kurtyna była montowana tylko po stronie kierowcy ale mogę się mylić.

TOMAS
15-01-2012, 23:21
a po stronie pasażera nie było??

corneliusab
15-01-2012, 23:25
Nie w tej klasie samochodu ;)

Tak sie w ogole zastanawiam po co ja wylaczac, przeciez mozna wozic dziecko przodem do kierunku jazdy na przednim fotelu z wlaczona poduszka.

Pozdrawiam

zbyl
16-01-2012, 06:30
Nie w tej klasie samochodu ;)

Tak sie w ogole zastanawiam po co ja wylaczac, przeciez mozna wozic dziecko przodem do kierunku jazdy na przednim fotelu z wlaczona poduszka.

Pozdrawiam

Jak masz małe dziecko to wozisz go tylem do kierunku jazdy. Dodatkowo przy dużym dziecku ja wolalbym żeby taka poducha mu w twarz nie wystrzelila.

Ja tam na razie woze dzieciaka na tylnim siedzeniu na środku kanapy. Uważam że to najbezpieczniejsze miejsce w aucie.

a po stronie pasażera nie było??

No właśnie z tego co wiem to maksymalna ilość poduszek jaka występowała w aucie to 7 sztuk - tak mi powiedział gość w ASO Forda.

Lukaszko
16-01-2012, 06:52
No właśnie z tego co wiem to maksymalna ilość poduszek jaka występowała w aucie to 7 sztuk - tak mi powiedział gość w ASO Forda.

Czyli dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtyny i na kolana kierowcy.
Jeszcze nie słyszałem żeby była tylko kurtyna dla kierowcy, chyba ktoś pomylił z tą poduszką na kolana.

corneliusab
16-01-2012, 08:47
Jak masz małe dziecko to wozisz go tylem do kierunku jazdy. Dodatkowo przy dużym dziecku ja wolalbym żeby taka poducha mu w twarz nie wystrzelila.
Jak masz male ale ktos tam pisal o foteliku 15-36kg wiec to juz nie jest male, ktore wozi sie tylem do kierunku jazdy. Jesli tylem na przednim fotelu to tak, poduszka MUSI byc wylaczona.

Ja tam na razie woze dzieciaka na tylnim siedzeniu na środku kanapy. Uważam że to najbezpieczniejsze miejsce w aucie.
Moj tez ma fotelik z tylu na srodku zamontowany.

Pozdrawiam

zbyl
16-01-2012, 10:55
Czyli dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtyny i na kolana kierowcy.
Jeszcze nie słyszałem żeby była tylko kurtyna dla kierowcy, chyba ktoś pomylił z tą poduszką na kolana.

Jakikolwiek VIN sprawdzałem w Etisie a sprawdzałem również najbardziej wyposażone Mondeusze to zawsze pisało tak:

"Air Crtn Rstrnt LH"

Z tego co się domyślam to to znaczy, że kurtyna Lewa strona? Dla mnie to też jest dziwne, zważywszy na to że w MK3 miałem 2 kurtyny.

Dokładnie jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa opisane jest to tak, w tłumaczeniu rozumianym przezemnie:

Air Crtn Rstrnt LH - kurtyna powietrzna lewa strona
Inflatable Knee Bolsters - Driver - poduszka kolanowa
With Side Air Bag - Drivers Side - poduszka boczna kierowcy
With Side Air Bag - Passenger Side - poduszka boczna pasazera

corneliusab
16-01-2012, 11:02
Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze mk4 ma tylko lewa kurtyne, napewno chodzi o ta kolanowke bo jest tylko dla kierowcy, dla pasazera nie ma, wtedy mamy 2 czolowe, 2 boczne, 2 kurtyny i 1 kolanowke, razem 7 i sie zgadza. U mnie w mk3 tez mam dwie kurtyny, lewa i prawa.

Pozdrawiam

kghn
16-01-2012, 13:44
Witam,

Nawet jeśli jest kurtyna po stronie pasażera to dziecku w foteliku to nie przeszkadza. Ważne, aby była wyłączona poduszka czołowa.

pozdrawiam

keisim
16-01-2012, 14:03
...Ważne, aby była wyłączona poduszka czołowa.
Jeżeli fotelik jest zamontowany tyłem.
AFAIK nie jest to wymagane przy montażu fotelika przodem do kierunku jazdy.

Strzeszku
16-01-2012, 15:46
"Air Crtn Rstrnt LH"
Z tego co się domyślam to to znaczy, że kurtyna Lewa strona? Dla mnie to też jest dziwne, zważywszy na to że w MK3 miałem 2 kurtyny.
Sprawdziłem swoje auto i mam napisane coś takiego:
Air Crtn Rstrnt LH
Kurtyna powietrzna - prawa strona
Podusz.powiet.ochrony kolan-kierow.
Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy
Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera
więc raczej u Ciebie jest błąd w etis. Wątpię żeby auto wyszło z fabryki z jedną kurtyną.

taxman
16-01-2012, 23:02
Skoro samochód ma 7 poduszek to założyłem, że pasażer jest chroniony przez 3 z nich. Chcę zamontować fotelik 15-36kg na Isofix na przednim fotelu pasażera. Teraz fotelik jest zamontowany z tyłu, ale powiększyła mi się rodzina i z tyłu będzie podróżowała żona z najmłodszą pociechą w drugim foteliku. Żonie jest średnio wygodnie podróżować między dwoma fotelikami, więc większy fotelik chcę przełożyć do przodu. Czytałem o możliwych negatywnych skutkach dla dziecka spowodowanych również przez poduszki boczne i kurtyny, więc na wszelki wypadek chciałbym wyłączyć wszystkie poduszki pasażera. Jutro zadzwonię do ASO - może oni coś będą wiedzieć na ten temat.

keisim
17-01-2012, 09:19
ISOFIX z przodu? Jezeli sie uda to bede mile zaskoczony. Dla duzej pociechy specjalnie kupilem fotelik uniwersalny ISOFIX/pas zeby moc go montowac z przodu i z tylu.

Snajper_881
17-01-2012, 11:00
To nawet w MKIII były kurtyny po prawej i lewej stronie samochodu :one:

andreas64
17-01-2012, 16:32
W MK4 tez sa po lewej i prawej stronie.
Niema takiej opcji zeby byly TYLKO po lewej.
"Air Crtn Rstrnt LH" znaczy "aircurtain-restraint" -Windowairbag
"Luftvorhang Halteeinrichtung".

boleek
17-01-2012, 18:59
Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze mk4 ma tylko lewa kurtyne, napewno chodzi o ta kolanowke bo jest tylko dla kierowcy, dla pasazera nie ma, wtedy mamy 2 czolowe, 2 boczne, 2 kurtyny i 1 kolanowke, razem 7 i sie zgadza. U mnie w mk3 tez mam dwie kurtyny, lewa i prawa.

Pozdrawiam

Ja powiem tyle - też mam wpis Air Crtn Rstrnt LH. Tyle ze ja mam kierownice po prawej stronie... jak to wyjaśnicie? Nie może to być kolanko bo i po co pasażerowi kolanko??

--== EDIT ==--

Inflatable Knee Bolsters - Drive - to jest kolanko

andreas64
17-01-2012, 19:12
Skrot LH nie oznacza lewej strony.
W tym wypadku to Luftvorhang Halteeinrichtung.

Andraszi
23-05-2012, 21:57
Powiększa się rodzina więc montuję w ASO wyłącznik poduszki czołowej pasażera. Podobno w wersji Titanium jaką mam wiązka już jest więc całość części plus przeprogramowanie plus robocizna to ok. 560 zł. Wyłącznik na kluczyk w schowku do tego wymiana przycisku w konsoli środkowej - demontaż przycisku świateł awaryjnych i zamontowanie dzielonego przycisku - w połowie włącznik świateł awaryjnych a w połowie dioda (kontrolka) informująca o aktualnie wyłączonej poduszce (wtedy się świeci). Czas montażu ok 1,5 godziny.
Przy okazji pytanie: czy w razie przewożenia dziecka w wieku ok. 3,5 roku przodem do kierunku jazdy na przednim fotelu też powinno się wyłączać poduszkę? Czy tylko gdy mniejszego maluszka przewozimy jeszcze tyłem do kierunku jazdy?

mrk26
24-05-2012, 05:57
Lepiej wyłączyć, bo poduszka przy wystrzeleniu może go gorzej pokiereszować niż samo szarpniecie przy zderzeniu.

Andraszi
19-07-2012, 07:33
Wyłącznik zamontowany. Koszt w ASO ok. 500 zł. Mam pytanie, czy jest możliwość zamontowania systemu ISOFIX na przednim fotelu pasażera? Czy ktoś z kolegów już to montował? ASO? Jaki jest ewentualnie koszt montażu? Wydaje mi się, że ostatnio w jakimś sklepie internetowym z częściami do Forda widziałem zestaw ISOFIX do montażu ale nie wem czy nie był na tył.

kedziart
27-08-2012, 16:51
Interesowalem sie tym wylacznikiem ostatnio i tak:

w wawie chca 820zl brutto za taka usluge oraz koniecznie trzeba podpisac oswiadczenie, ze taka modyfikacje wykonali na nasze wlasne zyczenie (cokolwiek to oznacza) ;)

kasztan
08-01-2013, 08:32
Dzwoniłem wczoraj do ASO - Auto-Watin Poznań. Koszt domontowania wyłącznika wyceniają na ok. 750 zł.
A dzisiaj dzwoniłem do Bemo Motors (też Poznań) i tutaj wycena jest na poziomie 800 - 900 zł.

kopydleusz
08-01-2013, 13:54
kasztan1: Takie zadanie nie musi być oficjalnie wycenione przez Ford Polska w kwestii ilości roboczogodzin, więc jeden serwis może założyć dłuższy czas pracy niż inny.

kasztan
08-01-2013, 14:06
kasztan1: Takie zadanie nie musi być oficjalnie wycenione przez Ford Polska w kwestii ilości roboczogodzin, więc jeden serwis może założyć dłuższy czas pracy niż inny.

Zdaje sobie sprawę :)
Natomiast ciekawostka: w Auto-Watin powiedzieli, że muszę zostawić auto na cały dzień (niższa cena), a w Bemo Motors, że operacja potrwa ok. 2 godzin :)

Więc albo: gdzieś ściemniają, albo mają różna stawkę rbh, albo w Bemo Motors płaci się więcej za usługę express ;)

kedziart
08-01-2013, 15:01
Pewnie, ze sciemniaja bo pamietam jak wtedy szukalem to w Warszawie w innym serwisie Forda (Lipski BS) wyszlo finalnie kolo 550zl.
a pracy jest moze na godzine ;)

Du_poid
28-07-2014, 15:10
Pytanie w kwestii technicznej. Planuje założyć wyłącznik i tak. Jeżeli zakupie wyłącznik z przyciskiem oraz wszystko złoże do kupy, to jestem w stanie aktywować ELMConfigiem, ponieważ w CCC jest parametr Passenger AirBag Cut Off Switch, czy lepiej udać się z tym do ASO. Nie chcę po założeniu i wyłączeniu poduszki mieć niespodziankę w postaci jej odpalenia:)

tedi_k
28-07-2014, 15:39
W ASO nie zrobią Ci tego inaczej, niż włączając tę opcję... Więc jak chcesz jechać, to jedź...

Du_poid
28-07-2014, 15:50
Pytam ponieważ według serwisówki Forda należy zrobić to tak:

22. Skonfiguruj moduł sterujący poduszkami powietrznymi.
o Wybierz "Programowanie modułu", "Parametry programowalne" a następnie "Parametry konfiguracji pojazdu". Naciśnij znak potwierdzenia.
o Załaduj dane Centralnej Konfiguracji Pojazdu (CCC).
o Zmodyfikuj wartość parametru Centralnej Konfiguracji Pojazdu odpowiednio do "Wyłącznika poduszki powietrznej pasażera".
o Załaduj zmodyfikowane dane CCC z powrotem do pojazdu.
23. Zaprogramuj wartość parametru CCC.
o Wybierz zakładkę "Skrzynka narzędziowa" w górnej części ekranu.
o Wybierz "Instalacja elektryczna", "Funkcje serwisowe" i następnie "Konfiguruj zresetowaną pamięć modułu RCM".
o Naciśnij znak potwierdzenia i wykonaj dalsze polecenia IDS.
24. Odłącz IDS od pojazdu.

Z tąd moje pytanie czy wystarczy ELMConfig i co za tym idzie nie ma groźby odpalenia poduszki poprzez złe/niewystarczające zaprogramowanie.

Kwestie CCC rozumiem, ale tam też występuję - "Konfiguruj zresetowaną pamięć modułu RCM" za pomocą IDS. Dlatego nie wiem czy cały ten opis sprowadza się właśnie do włączenia opcji w CCC czy trzeba dodatkowo konfigurować moduł RCM.

Du_poid
08-08-2014, 16:07
No i wbrew zapewnieniom niektórych kolegów nie udało się za pomocą samego ElmConfiga aktywować wyłącznika poduszki.

Przełącznik jak i lampka ostrzegawcza została wpięta i po zaznaczeniu odpowiedniej opcji w ElmConfig świeci się kontrolka od poduszek i wyrzuca dwa błędy:
1. Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera nieskonfrigurowany
2. Lampka ostrzegawcza poduszki nieskonfigurowana

Czyli zostaje IDS

tedi_k
08-08-2014, 16:23
...Czyli zostaje IDS

Może tak a może nie...
Zrobił kolega drugą ("Inicjalizację modułu") z procedur dostępnych w stosownej zakładce dla modułu RCM?
Jeśli nie - to warto. Powinno pomóc.
Niestety ten kawałek jest w cyrylicy, więc trzeba mieć cyrylicę zainstalowaną, aby było widać o co chodzi...

Du_poid
08-08-2014, 18:26
Nie robiłem:)
A może kolega pokazać na obrazku gdzie należy kliknąć aby to zainicjalizować.
Bo rozumiem, że należy w CCC zaznaczyć opcje cut-off switch i inicjalizację?

Du_poid
08-08-2014, 19:36
Wywnioskowałem ze słownika oraz liceum :), że należy wejść w RCM --> Procedury --> oraz wcisnąć ten długi przycisk oznaczony po przetłumaczeniu jako "przeładować moduł"

Niestety nic z tego, kiedy go wciskam wyskakuje "Incorrect response from ELM to request 11 01" NO DATA

Czyli jednak zostaje mi raczej tylko IDS?

tedi_k
08-08-2014, 20:47
Mnie chodziło o ten niższy (drugi) z dwóch długich przycisków.
Jak się nie da, to trzeba to zrobić IDSem.
Nie widzę z profilu skąd kolega jest, więc nie wiem co dalej poradzić.

Du_poid
08-08-2014, 22:48
Mam ElmConfig 0.2.12b, jeżeli wchodzę w procedury RCM mam tylko jeden długi przycisk. Dlatego chciałem żebyś mi podesłał screena tej opcji bo może źle szukam,a było by mi to bardzo pomocne, myślę że w przyszłości nie tylko mi. Jestem z pod Krakowa

tedi_k
09-08-2014, 11:10
No to daj znać proszę czy udało się na podesłanej wersji...

mayak
11-08-2014, 11:29
2 mies. temu zakładałem wyłącznik poduszki pasażera w Smaxie 2012 - aktywacja elmconfigiem i potem procedura serwisowa IDSem
działa bez problemu :)

Du_poid
12-08-2014, 09:57
Jeżeli jeszcze ktoś tego IDS`a ma:)

rychu.zychu
18-08-2014, 08:47
Znalazłem na forum całą procedure montażu i aktywacji wyłącznika poduszki pasażera.

http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1345086&postcount=21

http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1345087&postcount=22

mayak
18-08-2014, 08:59
dokładnie tak to się robi

stout
20-10-2015, 12:35
Witam,

Chciałbym wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera zgodnie ze sztuką. Wyłącznik montowany w schowku już zdobyłem. Potrzebny mi jest jeszcze przełącznik świateł awaryjnych/wskaźnik PAD. Czy ktoś dysponuje takim przełącznikiem lub wie gdzie to nabyć, niekoniecznie w ASO (może być używany). Mondeo MK4 2011

rychu.zychu
21-10-2015, 00:24
Witam,

Chciałbym wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera zgodnie ze sztuką. Wyłącznik montowany w schowku już zdobyłem. Potrzebny mi jest jeszcze przełącznik świateł awaryjnych/wskaźnik PAD. Czy ktoś dysponuje takim przełącznikiem lub wie gdzie to nabyć, niekoniecznie w ASO (może być używany). Mondeo MK4 2011

Zgodnie ze sztuką musisz mieć IDS-a , a "kontrolkę" nabędziesz w ASO za 190 PLN.

bartoszek
21-10-2015, 06:13
Poza ASO zdobyć ten przycisk to jak trafić szóstkę w totka - wiem, bo od dłuższego czasu sam szukam.

Dorota16
21-10-2015, 17:20
ja miałam ten sam problem.. potrzebowalam zeby wylaczyc poduszke bo wozilam dziecko w nosidelku..pojechalam do serwisu Forda.. okazalo sie ze nie trzeba zadnych wylaczników wystarczylo wgrac oprogramowanie moze dziwnie to zabrzmi ale z Fiata i w komputerze potem mozna wlaczyc i wylaczyc poduszke

SRS
21-10-2015, 17:31
wystarczylo wgrac oprogramowanie moze dziwnie to zabrzmi ale z Fiata bo Ka 2008- to takie dziwne ustrojstwo pomieszanie z poplątaniem Ka z Fiatem 500 a właściwie mechanika , buda z Forda

Dorota16
21-10-2015, 18:01
moze i dziwne..ja sobie chwalę

daniel66
04-12-2015, 12:43
moze i dziwne..ja sobie chwalę

Dorota ile Cię to kosztowało?

tommyl
04-12-2015, 20:11
Ile czynności opisane w poście 47 kosztują w ASO? Czy ktoś z forumowiczów też to robi?

mayak
04-12-2015, 21:41
tedi_k w Katowicach gładko to zrobi

bartoszek
04-12-2015, 22:05
Ile czynności opisane w poście 47 kosztują w ASO? Czy ktoś z forumowiczów też to robi?

Koszt dla fiesty - praktycznie to samo - pomiędzy 550-650 zł.
Dla Mondeo może by c jakieś 50 zł taniej - tańsza jest kontrolka informująca.

rychu.zychu
05-12-2015, 23:23
Ile czynności opisane w poście 47 kosztują w ASO? Czy ktoś z forumowiczów też to robi?

Co ASO to inne podejście do tematu i inna cena. Ja zakładałem wyłącznik poduszki wiosną tego roku i zapłaciłem w Lipski B.S. prawi 560 zł (365 graty + 205 robocizna).
Sondowałem też inne ASO Auto Plaza ul.Popularna zaśpiewała sobie prawie 605 zł (365 graty + 245 robocizna) , a Bemo Motors Al. Krakowska stwierdzili , że nie dokonują przeróbek w układach bezpieczeństwa pojazdów.

mayak
05-12-2015, 23:28
gratów nie oferuję, ale robociznę tak - i to za o wiele mniej :)

S-MAX88
06-12-2015, 20:13
http://allegro.pl/fiesta-mk7-lift-przelacznik-airbag-av1t-14b268-ab-i5475602742.html
Na pewno w/w włącznik pasuje do S-maxa?
Instalacje od niego gdzie szukać?

leszcz
06-12-2015, 20:15
Instalacje od niego gdzie szukać?
po wyjęciu schowka po prawej stronie

S-MAX88
07-12-2015, 15:36
W S-MAXIe wyłącznik powinien mieć nr:
6M2T-14B268-AA

Pytanie czym się różni i czy podejdzie ten z linku wyżej?

rychu.zychu
08-12-2015, 00:55
W S-MAXIe wyłącznik powinien mieć nr:
6M2T-14B268-AA

Pytanie czym się różni i czy podejdzie ten z linku wyżej?


6M2T-14B268-AA podchodzi do fiesty mk7 to morze niczym się nie różnią oprócz napisów.

SRS
08-12-2015, 20:33
w S-max potrzeba :

6M2T-13A350-BC , BB , BA - Lampka kontrolna wyłączenia poduszki powietrznej pasażera (PADI), Lampka ostrzegawcza


Od: 06-03-2006 Do: 06-09-2010

lub

BS7T-13A350-BA - Lampka kontrolna wyłączenia poduszki powietrznej pasażera (PADI)


Od: 06-09-2010

6M2T-14B268-AA - Przełącznik deaktyw. pod. pow. pasażera, Do zastosowania z kluczem nowego typu z płaskim ostrzem


Od: 06-03-2006

i na koniec trzeba to aktywować

bartoszek
12-12-2015, 18:50
Ja już dołożyłem wyłącznik. Sam przełącznik miałem już od jakiegoś czasu - kupiony za grosze, a w sumie to praktycznie był darmowy. Problem był ze znalezieniem kontrolki. Ale dzięki czujności kolegi artur1970 to też udało się zakupić za...50zł.
Aktywacja ElmConfigiem i oczywiście błąd poduszki oraz dwa DTC - jeden dotyczący przełącznik, drugi lampki - w obu przypadkach - "not configured"
Próba zresetowania RCM poprzez procedure serwisową w Forscanie nie dało efektu - błąd znkiał na chwilkę i zaraz się pojawiał. To samo wykonane poprzez ELMConfig - zwraca błąd "NO DATA". Pozostaje odwiedzić kogoś z IDS`em.

bartoszek
29-12-2015, 19:02
Pytanie techniczne.
Próba resetu RCM poprzez ElmConfig oraz Forscan dała efekty jak w poście powyżej.
Może ktoś wie, albo jest w stanie sprawdzić jak przebiega ta procedura poprzez IDS. Chodzi mi głównie, czy w takim wypadku wyłącznik poduszki powinien być w położeniu OFF czy ON. Być może to ma wpływ na to, iż przy resecie Forscanem zaraz wracam błąd poduszki i lampka wyłącznika się świeci, mimo iż wyłącznik jest w pozycji ON - czyli poduszka włączona. Świeci się również kontrolka poduszki w zegarach.
A być może szkopuł leży w tym, iż ElmConfig nie jest w stanie poprawnie skonfigurować wyłącznika. Ja włączyłem opcję z 4 strony 1. od góry po lewej stronie - "Passenger airbag cutoff switch" - być może jest jeszcze jakaś dodatkowa opcja do zmiany?

rychu.zychu
30-12-2015, 01:18
A być może szkopuł leży w tym, iż ElmConfig nie jest w stanie poprawnie skonfigurować wyłącznika.

http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2253090&postcount=45

mayak
30-12-2015, 08:58
bartoszek - sam ELMconfig to za mało, trzeba jeszcze IDS i nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest wyłącznik poduszki (mniemam, że przeprowadzenie testu obu ustawień nie zajęło dużo czasu ;) )
Może ktoś wie, albo jest w stanie sprawdzić jak przebiega ta procedura poprzez IDS.
do odważnych świat należy: OBD kabel "Y" nie jest drogi: podpinasz się standardowo IDSem do auta, a w trzecią wtyczkę podpinasz kompa ze snifferem (na początek można spróbować ELMConfigiem) i zapisujesz komunikacje na CANie; potem to już 'tylko' zostaje zinterpretować komendy i wysłać je ręcznie do RCMa ... good luck :D

bartoszek
30-12-2015, 09:41
do odważnych świat należy: OBD kabel "Y" nie jest drogi: podpinasz się standardowo IDSem do auta, a w trzecią wtyczkę podpinasz kompa ze snifferem (na początek można spróbować ELMConfigiem) i zapisujesz komunikacje na CANie; potem to już 'tylko' zostaje zinterpretować komendy i wysłać je ręcznie do RCMa ... good luck

Super. To w takim razie jakie masz terminy na wizyty? :)

mayak
30-12-2015, 15:00
w dni robocze to wieczorami, a w weekendy to pora do uzgodnienia - prv lub email (w profilu)

Dorota16
09-01-2016, 18:20
daniel66 ja zapłaciłam coś około 40 zł więc nie jest tak źle

lgtm
12-01-2016, 10:18
Niedawno pytałem i koszt montażu wyłącznika poduszki powietrznej w ASO w Krakowie wynosi 599PLN. Mondeo MK4 2009.

malutkiv6
28-01-2016, 14:35
http://allegro.pl/fiesta-mk7-lift-przelacznik-airbag-av1t-14b268-ab-i5475602742.html
Na pewno w/w włącznik pasuje do S-maxa?
Instalacje od niego gdzie szukać?

witam Cie kolego czy moze założyłeś ten wyłacznik czy szukałes czegos innego?? bo tez własnie poszukuje wyłacznika ba kontrolke\awaryjne juz mam

S-MAX88
28-01-2016, 15:22
Tak. Kupiłem obydwa elementy w ASO. Na allegro nic nie wychodziło z w/w części.

daniel66
28-01-2016, 18:29
Drogo dałeś za fanty?

malutkiv6
28-01-2016, 19:59
ja kontrolke kupilem tu: http://allegro.pl/przelacznik-wlacznik-grzanie-s-max-mondeo-galaxy-i5912388820.html

a sam zamek niestety w aso ok 180zł

Bump: tylko niestety srebrna bo czarnej nawet w ASo nie ma :(

S-MAX88
28-01-2016, 20:12
Drogo - 360zł. Za takie dwa drobiazgi, które defacto w rodzinnym aucie powinny być montowane seryjne jest sporą kwotą.

Oczywiście, że jest czarna w ASO, zobacz u mnie ;)

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=233666&page=13

malutkiv6
28-01-2016, 20:18
a mi gamonie powiedzieli ze nie ma czarnego !!!! i kupilem za 20zł srebrny hihih:)
moze jak bede mial wene to zmienie na czarny narazie musze zmówić przełącznik

A co do furmanki i zdjec to myslalem ze mi zdjecia skopiowales :P tylko u mnie w atumacie i z NX i reczny elektryk i grzany poslad. tylko najbardziej mi brak rolet w tylnych drzwiach i poluje na cale boczki :)
pozdro

tedi_k
28-01-2016, 23:08
... na czarny narazie musze zmówić przełącznik

...

Do sprawdzenia, czy nie da się sprawy ogarnąć tym od Fiesty. Moim zdaniem wszystkie aktualne Fordy maja taki sam wyłącznik poduszki pasażera...
http://allegro.pl/ford-fiesta-mk7-wylacznik-poduszki-air-bag-i5927541604.html#thumb/2

pgrob
28-01-2016, 23:31
tu z jeszcze lepszą ceną
http://allegro.pl/fiesta-mk7-lift-przelacznik-airbag-av1t-14b268-ab-i5475602742.html

malutkiv6
28-01-2016, 23:37
no wlasnie nie wiem czy bedzie pasowal i czy bedzie dzialal ten od fiesty :(

tedi_k
29-01-2016, 08:21
Działał będzie na pewno, wtyczka także będzie pasować - jedynie to kwestia montażu.

lechu_jr
30-01-2016, 17:12
co do samego montażu to będzie pasował na 100%, sam kupiłem od fiesty, zaślepkę wygrzebałem i przymierzyłem

S-MAX88
31-01-2016, 08:10
malutkiv6 - u Ciebie zdecydowanie mocniejsza opcja ;).

tedi_k - czyli jak widać.. można dołożyć wyłącznik airbag - 40zł stacyjka i 40zł kontrolka (tyle, że srebrna). Całość 80zł, a nie 360zł.

lgtm
01-02-2016, 13:30
moze jak bede mial wene to zmienie na czarny narazie musze zmówić przełącznik


Jak będziesz wymieniał to daj znać, odkupię od Ciebie ten srebrny ;)

malutkiv6
01-02-2016, 19:38
troszkę :) ale i tak mam zamiar dołożyć i radar i blis i najpierw chyba bym Blis dołożył zobaczymy jak beda fundusze :)

Bump: malutkiv6 - u Ciebie zdecydowanie mocniejsza opcja ;).

tedi_k - czyli jak widać.. można dołożyć wyłącznik airbag - 40zł stacyjka i 40zł kontrolka (tyle, że srebrna). Całość 80zł, a nie 360zł.

dokładnie tak

kamildts
25-03-2016, 13:44
Udało mi się kupić zamek i kontrolkę. Jestem z Lublina. Czy któryś z kolegów posiadających potrzebny sprzęt mieszka/pracuje w moim regionie i byłby w stanie mi to aktywować?

pgrob
25-03-2016, 14:02
Pisz do SRS

kamildts
30-03-2016, 18:44
pgrob dzięki za podpowiedź.
SRS aktywował i uruchomił wyłącznik, za co bardzo mu dziękuję.

lechu_jr
30-03-2016, 20:55
Witam
Przymierzam się do zakupu kontrolki i dzisiaj odchyliłem panel nad radiem żeby zobaczyć jak wymienić przycisk awaryjnych. Czy kable od kontrolki są już w kostce od wyłącznika awaryjnych, czy są dwie kostki jedna od awaryjnych a druga od kontrolki? Pytam bo zaglądałem do środka i nie widzę tam żadnej dodatkowej kostki.

kamildts
30-03-2016, 22:06
Wszystko jest już w tej wtyczce, nie ma dodatkowej.

Mraku
01-08-2016, 11:27
Witam,
zamierzam dołożyć do mojego mondeo wyłącznik poduszki pasażera, lampkę-kontrolkę zamówiłem w aso, natomiast sam wyłącznik chciałbym zakupić na tej aukcji:
http://allegro.pl/fiesta-mk7-lift-przelacznik-airbag-av1t-14b268-ab-i5978480711.html
Niestety sprzedawca twierdzi, że pasuje on do mondeo ale po 2014 roku.
Moje mondeo to mk4 poliftowe 2012 rok.
Czy któryś z kolegów może to w jakiś sposób zweryfikować ? może ktoś montował dokładnie taki wyłącznik i jest pewność, że zadziała.
Dziękuję za wszelkie info.
Pozdrawiam

rychu.zychu
01-08-2016, 13:23
Mraku Koledzy montowali wyłączniki z Fiesty i działają w Mondeo. Zresztą było to już poruszane w temacie.

arpo
01-08-2016, 15:42
Potwierdzam. Dokładnie taki montowałem, nawet od tego samego sprzedawcy :) Mój mondek jak widać w profilu nawet starszy. To są tylko 3 piny, które w zależności od położenia kluczyka zwierają kable parami. Tu żadnej filozofii nie ma, musi działać. Jak chcesz mieć 1000% pewności, to wymontuj schowek, wyciągnij wtyczkę i też zobaczysz 3 piny.

Mraku
01-08-2016, 20:31
arpo Dzięki za odpowiedź i potwierdzenie. Zaniepokoiło mnie info od sprzedawcy, że pasuje tylko do mondeo po 2014. Sprawdzałem niby z jakimś katalogiem części i numery się zgadzają, ale że chodzi o bezpieczeństwo to jednak wolałem zapytać tutaj.

dw998
23-03-2018, 08:14
Witam.

Odświeżam troszkę temat i pytam czy ten wyłącznik będzie pasował do mk4 2008?
http://allegro.pl/mondeo-mk5-wylacznik-airbag-poduszki-pasazera-i6935821381.html#thumb/3
Czy trzeba jednocześnie montować kontrolkę dzieloną bo szukam, a nie widzę ;)

rychu.zychu
23-03-2018, 08:56
Teoretycznie przełącznik AV1T-14B268-AB/1796337 jest do B-MAX 2012- ,Fiesta 2012- ,Transit/Tourneo Custom 2012- , EcoSport 2013- , Transit/Tourneo Courier 2014- , Transit/Tourneo Connect 2013- , Transit 2014 - , Mondeo 2014- ,S-MAX/Galaxy 2015- , Edge 2015- , ale powinien podejść i do Mondeo mk4

mayak
23-03-2018, 08:59
w opisie aukcji jest mowa o trzech pinach, a wydaje mi się, że wyłącznik w mk4 ma 2 piny (ktoś może zweryfikować?)

Czy trzeba jednocześnie montować kontrolkę dzieloną bo szukam, a nie widzę
musi być podłączona jakaś kontrolka wyłączenia poduszki pasażera (choćby samoróbka), bo inaczej będzie paliła się kontrolka poduszek na zegarach

rychu.zychu
23-03-2018, 09:01
Wyłącznik do Mondeo MK4 nr: 1381035 ma też trzy piny.

dw998
23-03-2018, 09:17
musi być podłączona jakaś kontrolka wyłączenia poduszki pasażera (choćby samoróbka), bo inaczej będzie paliła się kontrolka poduszek na zegarach
ok dzięki za podpowiedz ;)
Wyłącznik do Mondeo MK4 nr: 1381035 ma też trzy piny.
i za sprawdzenie :)

Bump: Czy spotkaliście się z podobnym wyłącznikiem ale do forda?
http://allegro.pl/wylacznik-poduszki-pasazera-airbag-dacia-logan-1-i7234927011.html

dw998
22-04-2018, 08:35
Miałem chwilkę i wyjąłem schowek...

93264

Czy to ta wtyczka jest do wyłącznika poduszek?

Bo znalazłem na allegro inny modelowo ale jak pisaliście powinien pasować ;)

93265

dw998
22-04-2018, 11:37
musi być podłączona jakaś kontrolka wyłączenia poduszki pasażera (choćby samoróbka), bo inaczej będzie paliła się kontrolka poduszek na zegarach

Czy wiesz jak ją zrobić? Podejrzewam że trzeba połączyć dwa piny w kostce, a po środku dać diodę i powinno być ok?

dw998
22-04-2018, 16:58
Kostka do wpięcia włącznika ma 6 gniazd, standardowy włącznik (tylko światła awaryjne) ma 3 piny.

Ze strony ford.sklep podejrzałem zdjęcie zespolonego włącznika z kontrolką airbag.
93294
Tu widać 4 piny więc albo nie widać 5go lub idzie do niego tylko jeden kabel prądowy:027:

giovo90
22-08-2018, 10:25
Cześć, zdecydowałem się na dołożenie wyłącznika poduszki pasażera.
Wyłącznik już mam jednak do poprawnego działania potrzebuję jeszcze kontrolki jednak wszystkie które znalazłem są srebrne.
Mam więc pytanie: Czy są w ogóle dostępne czarne przyciski awaryjnych wraz z kontrolką podzuszki ?

Parch
22-08-2018, 10:26
Czy są w ogóle dostępne czarne przyciski awaryjnych wraz z kontrolką podzuszki ? Tak

Danielo_82
22-08-2018, 11:57
Coś słabo szukałeś http://www.fordsklep.eu/lampka-kontrolna-wylaczenia-poduszki-powietrznej-pasazera-ford-1706147-p-697.html

giovo90
24-08-2018, 14:58
Dziękuję za odpowiedź, powiem szczerze że byłem nawet na tej stronie i też tylko srebrny widziałem :roll:

AJU
03-01-2019, 11:43
Czy ktoś juz aktywował kontrolke fordscanem ? Jeśli tak prosze o wskazówki jak tego dokonać oczywiscie części mam

pgrob
03-01-2019, 22:03
Robiłem to forscanem jakieś 2 lata temu. Z tego co pamiętam konieczna jest zarejestrowana wersja forscana. W funkcjach serwisowych wybierasz moduł RCM i robisz konfigurację (nie pamiętam czy to się dokładnie nazywało "konfiguracja" czy jakoś inaczej - jak będzie taka potrzeba mogę dokładnie sprawdzić).

AJU
03-01-2019, 22:32
Dzięki, mam rozszerzoną wersję, podłącze wszystko jutro i zobacze co mi sie uda zrobić i sie odezwę

Edit
Faktycznie poszło opanować kontrolke fordscanem, błędów brak

metmusic
11-02-2019, 21:30
Mogę prosić o fotkę jak przełącznik jest zamontowany w schowku?

Kiler2196
19-09-2019, 13:25
Cześć, kto ma ochotę podłubać przy Mondku i założyć mi zestaw do wyłączenia poduszki?

koszka
19-09-2019, 18:01
a masz części wszystkie?

awort
05-11-2019, 12:55
Panowie czy ktoś się orientuje czy przełącznik od mondeo będzie pasował do focus mk 2? w ASO sobie zażyczyli niecałe 2 tys za taką operacje

Antej
05-11-2019, 13:35
przełącznik od mondeo ... do focus mk 2
w dziale Focusa masz osobny temat o tym co pasuje do focusa

TBoom
05-11-2019, 13:47
Jeżeli chodzi Ci o kontrolke w desce to nie będzie pasować. Plastikowa "stacyjka" do schowka powinna podejść. Ja w swoim Mondeo MK4 założyłem od Fiesty chyba MK7.

rychu.zychu
05-11-2019, 15:05
Panowie czy ktoś się orientuje czy przełącznik od mondeo będzie pasował do focus mk 2?

Wyłącznik numer 1381035 z mondeo mk4 pasuje do focusa mk2 :)

malutkiv6
06-11-2019, 10:14
do schowka powinien spokojnie pasować ja zakupiłem tez od fiesty do S-maxa a w deskę już musi być dedykowany i trzeba poszukać na "alledrogo" ja znalazłem i cala operacja kosztowała mnie ok 200zl z aktywacja nowy włącznik ok 60zl do deski 40zł i aktywacja 100zł u chłopaka z forum (mayak).
Sam najpierw wszystko założyłem pojechałem do niego 30min i zrobione!! :) a W serwisie to im się trochę zera pomyliły!!! :)

Kwinner
28-05-2020, 12:58
Chciałbym odświeżyć temat ponieważ również planuje dorobić przycisk do wyłączania poduszki pasażera. Mam Mondeo 2010 przedlift, EB, Titanium. Czy jest tu na forum ktoś z okolic Trójmiasta, który umiałby to ogarnąć?

Cena z okolicznych ASO mnie powaliła: 1141 zł w Starogardzie, i 1000-1100 zł w Gdańsku, z czego 540 zł to same części.

Antej
28-05-2020, 13:04
Stacyjkę da radę załatwić, przycisk na konsoli będzie kłopotliwy
kodowanie ogarniesz sam kablem, albo masz temat w dziale usług z Trójmiasta.

rychu.zychu
30-05-2020, 01:24
Chciałbym odświeżyć temat ponieważ również planuje dorobić przycisk do wyłączania poduszki pasażera. Mam Mondeo 2010 przedlift, EB, Titanium. Czy jest tu na forum ktoś z okolic Trójmiasta, który umiałby to ogarnąć?

Cena z okolicznych ASO mnie powaliła: 1141 zł w Starogardzie, i 1000-1100 zł w Gdańsku, z czego 540 zł to same części.

Fakt ceny kosmos! Jak ja zakładałem to w ASO płaciłem:https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2494975&postcount=82

Wyłącznik poduszki możesz kupić używany z Fiesty : tu masz za 60 PLN https://allegro.pl/oferta/ford-fiesta-mk7-wylacznik-poduszki-air-bag-9326288220

Kwinner
23-07-2020, 12:01
Ostatecznie sam zamontowałem przyciski oryginalne (500 zł z hakiem). Sprawa była pilna, a na allegro nie było akurat żadnych używek.

Z aktywacją pomógł kolega totek2, za co jeszcze raz bardzo dziękuję! Polecam tego użytkownika i myślę, że kiedyś się jeszcze spotkamy na jakiś tuning! :D

awort
03-09-2020, 18:52
Może ktoś będzie w stanie mi pomóc
Zamontowałem nowy przycisk awaryjne/airbag
Zamontowałem stacyjkę w schowku
Skręciłem wszystko
Podłączyłem sie ucds-em aktywowałem stacyjkę w ustawieniach
Ale mimo wszystko pokazuje sie błąd nie da rady skasować
"B00D5 - Restraint System Passenger Disable Indicator
Status: 4A - Incorrect Component Installed
Ext.Status: AF - No Communication Or Incorrectly Connected.(DTC) Maturing - Intermittent at Time of Request.

B1D74 - Passenger Airbag Cutoff Enable Switch
Status: 4A - Incorrect Component Installed
Ext.Status: AF - No Communication Or Incorrectly Connected.(DTC) Maturing - Intermittent at Time of Request.

U2101 - Control Module Configuration Incompatible
Ext.Status: 2F - No Communication Or Incorrectly Connected.(DTC) Present at Time of Request.
00- Error status not found in base...."

Mondeo polift 2013
Zdjęcia stacyjki w załączniku
Podpowie ktoś co to może być
Stacyjka kupiona od użytkownika z forum

mm32
04-09-2020, 10:31
Incorrect Component Installed
Ten wpis powinien dać Ci do myślenia.

franczesko
04-09-2020, 10:34
Jeszcze przyuczenie RCM-a.

awort
04-09-2020, 11:18
Ten wpis powinien dać Ci do myślenia.

Właśnie ten wpis daje mi najwięcej do myślenia, pisałem do użytkownika od którego kupiłem ale nie odpisuje od czego to była stacyjka

Poz tym myślałem że może one są "uniwersalne" że jeden model do każdego rodzaju auta

tedi_k
04-09-2020, 11:40
...Zamontowałem stacyjkę w schowku
...Podłączyłem sie ucds-em aktywowałem stacyjkę w ustawieniach
Ale mimo wszystko pokazuje sie błąd nie da rady skasować
"B00D5 - Restraint System Passenger Disable Indicator
....

Coś nic Kolega nie wspomniał o zamontowaniu kontrolki wyłączenia poduszki pasażera...
Bez kontrolki NIE DA SIĘ URUCHOMIĆ WYŁĄCZNIKA!:568:

Parch
04-09-2020, 11:43
Zamontowałem nowy przycisk awaryjne/airbagChyba jednak jest wpis Tadeuszu

tedi_k
04-09-2020, 11:50
Chyba jednak jest wpis...

OK - tyle, ze "stacyjka" zdaje się nie może być "niekompatybilna" - to tylko styk zwierny, a brak obecności diody kontrolki poduszek jest wykrywany... Więc raczej obstawiam na kontrolkę niż stacyjkę... Ewentualnie wiązkę lub wtyczkę przycisku z kontrolką...

awort
04-09-2020, 14:59
Kontrolkę zamontowałem nową, działa przycisk od awaryjnych, a druga część sie cały czas świeci jak by poduszka była wyłączona, wczoraj jeszcze sprawdzałem przez ucds-a i w kompie też jest ustawiona jako aktywna w sensie że poduksza pasażera jest z możliwością wyłączenia

A mam do Was jeszcze pytanie, jak próbuję podłączyć sie forscanem to wywala mi błąd jak w załączniku
Czy to przez to że mam kabel od "majfrendów" z aliexpress ?
Na ucds-ie chodzi bez problemu

kngstn
05-01-2021, 21:10
Czy ktoś próbował oszukać kontrolkę ? Trudno znaleźć sztukę w rozsądnej cenie.
Czy tam jest coś poza żarówką/ledem? Jeżeli nie, to rezystor powinien wystarczyć, tylko opór dobrać.

Parch
05-01-2021, 21:13
Janusz z Grażyną próbowali.


Nie rób wiochy kolego. Wyłącznik/stacyjkę i kontrolkę można też kupić nowe.

kngstn
05-01-2021, 21:33
Janusz z Grażyną próbowali.


Nie rób wiochy kolego. Wyłącznik/stacyjkę i kontrolkę można też kupić nowe.

I zakładać w aso za 1tys. zł. W 13-letnim aucie za wartym 15.

Parch
05-01-2021, 21:37
Założyć można samodzielnie. Stacyjka pasuje z np. z Fiesty. Na portalach handlarskich znajdziesz bez problemu, tylko trzeba szukać po numerze.

kngstn
05-01-2021, 21:49
Oczywiście, że można złożyć samemu, chcę to zrobić na używanych częściach. W mojej ocenie nie ma sensu do starego samochodu zakładać nowych pstryczków i lampek za ~250zł sztuka. Poza tym, nie widzę "wiochy" w mostkowaniu pinów - funkcjonalność zachowana, a o to chodzi.

Z drugiej strony, czy bez kontrolki wyłączanie airbaga będzie działać? Będzie świecić lampka poduszek na zegarach, ale poduszka zostanie wyłączona?

SRS
05-01-2021, 22:03
funkcjonalność zachowana, a o to chodzi.ciekawe , a tak samo podchodzisz do zdrowia lub życia swoich dzieci ???

kup używany przełącznik i kontrolkę aktywuj , a nie oszczędzasz na najbliższych.


Sory nie pochwalam takich oszczędności

kngstn
05-01-2021, 22:09
Dobry boże, czy wy czytacie? Chce włączyć funkcje, nie kolejne światełko w samochodzie.

Nie pytam czy dla kogoś to wiocha i czy pochwala takie oszczędności, ale czy to będzie działać.

Jeszcze raz:
1. Czy ktoś próbował oszukać kontrolkę?
2. Czy stacyjka bez kontrolki będzie działać? Zakładając zapaloną lampkę airbaga na zegarach.

Parch
05-01-2021, 22:17
Nie i Nie.
Chcesz robić ingerencję w układ bezpieczeństwa. To nie jest "włączenie funkcji" lecz wyłączenie poduszki powietrznej. Przemyśl jeszcze raz, co chcesz zrobić.

Antej
05-01-2021, 22:20
Stacyjka musi być
Światełko musi być
Stosowana naklejka na desce przy drzwiach musi być.

Co komu świeci i jak to już jego sprawa.
Czy w chwili potrzeby ktoś inny uzna to światełko za poprawne, również sprawa tego co używa.

Niektórych tutaj poniosło w praworządności.

kngstn
05-01-2021, 22:21
Zastanówcie sie wszyscy, czy święcąca/nieświecąca żarówka/led ma wpływ na którykolwiek układ bezpieczeństwa w samochodzie. Załóżmy że sie pali i co? airbag sie odpala czy nie?

Parch
05-01-2021, 22:52
Rób jak chcesz. Twoje auto.

mazinho_2005
25-03-2022, 12:38
Witam,
czy da się wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera z przodu? Chciałbym zamontować fotelik i nie wiem czy można to zrobić i czy samemu jest taka opcja.


Dziękuję

Antej
25-03-2022, 13:06
Czytał?
Szukał?

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=192878&highlight=poduszki+pasa%BFera

https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3400398&postcount=37

mazinho_2005
25-03-2022, 13:13
Ok, czyli od 2008 nic sie nie zmienilo :/

Antej
25-03-2022, 13:24
od 2008 nic sie nie zmienilo
dużo się zmieniło, obecny model Mondeo to MK5 po lifcie

nikt nie będzie na nowo "pisał książki" pt. Mondeo Mk4 prelift

majm
20-11-2022, 15:02
Witam,
Temat stary, ale teraz dopiero muszę się zmagać z woże iem trójki dzieci w mondeo mk4.
Pytam więc, czy u kogoś dzieci już wyrosły z fotelików na przednim siedzeniu i może odsprzedać kontrolkę i stacyjkę swoją? Częsci używanych szukam od jakiegoś czasu i nie ma na olx i allegro.
Nowe części już osiągnęły ceny 300 zł za sztukę. Jeśli ktoś może pomóc to proszę o wiadomość.

Antej
20-11-2022, 15:26
stacyjki to koszt 100zł
kontrolka zdarza się za 200 w używkach
albo zamiennik
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3400398&postcount=37

tanie to nigdy nie było, bo dostępność prawie żadna

sirwhite
21-12-2022, 12:32
Witam,

z góry przepraszam jak gdzieś przeoczyłem na zadane pytanie poniżej,

Czy można wyłączyć air bag pasażera tylko poprzez komputer i ForScana ?

Parch
21-12-2022, 13:02
Nie tylko.

sirwhite
22-12-2022, 09:45
Nie tylko.

Nie chodzi mi tutaj o odcinanie przewodów, wyciąganie bezpieczników itp.

Jak i gdzie to zrobić poprzez For Scan ?

Z góry dzięki za konkrety

Antej
22-12-2022, 09:59
Masz graty do montażu?
To zamontuj i przeczytaj temat od początku, znajdziesz co i w czym przełączyć.

Nie masz gratów, to nie zrobisz tego poprawnie.

sirwhite
22-12-2022, 10:44
Bez gratów, dlatego wpierw pytałem.
Odpowiedź Parch była dwuznaczna ; )

Dzięki

Antej
22-12-2022, 10:49
Albo graty i konfiguracja (może być na zamiennikach)
Albo druciarstwo, w stopniu mniej lub bardziej zaawansowanym.

Druga opcja to głupota, w jakimś stopniu kastrujesz auto z jaśka.
Jak chcesz przewieźć kogoś poza fotelikiem lub teściową to co?
Będziesz usuwać druciarstwo?

Kupić graty i montować.
Przynajmniej dla mnie to żaden problem.

sirwhite
22-12-2022, 11:02
Dla mnie kupno gratów i montaż jest tylko takim problemem, że wyjazd jest jutro.
Chcę 1 brzdąca dać do przodu, by żona mogła siedzieć wygodnie z tyłu z drugim : )
Młody pojedzie przodem na foteliku 18-36kg, a szczerze nie wiedziałem, że są w Fordzie takie problemy...

Parch
22-12-2022, 11:09
Odpowiedź @Parch była dwuznaczna ; )Nie była dwuznaczna. Pytanie było zadane niekonkretnie.
Dla mnie kupno gratów i montaż jest tylko takim problemem, że wyjazd jest jutro. Chcę 1 brzdąca dać do przodu, by żona mogła siedzieć wygodnie z tyłu z drugim : )Szczerze odradzam wyłączanie poduszki "programowo" lub metodą "druciarską". W sytuacji jakiegokolwiek zdarzenia drogowego (oby nie tragedii) można dostać za takie ingerencje wyrok.

sirwhite
22-12-2022, 11:58
Pytanie było zadane niekonkretnie.
Szkoda czasu polemizować.

Szczerze odradzam wyłączanie poduszki "programowo" lub metodą "druciarską". W sytuacji jakiegokolwiek zdarzenia drogowego (oby nie tragedii) można dostać za takie ingerencje wyrok.

Gdzieś wyczytałem, że tak powinno się robić, później doczytałem że jak przewozi się z przodu, ale tyłem do kierunku jazdy... Młody będzie jechał przodem, fotelik ma jakieś bajery nawet żeby pas nie był bezpośrednio do ciała ma ja

Dzięki za wszystkie uwagi i informację - Panowie Zdrowych i Wesołych Świąt, a przede wszystkim bezpiecznych podróży

Parch
22-12-2022, 12:05
Gdzieś wyczytałem, że tak powinno się robić, później doczytałem że jak przewozi się z przodu, ale tyłem do kierunku jazdy... Młody będzie jechał przodem, fotelik ma jakieś bajery nawet żeby pas nie był bezpośrednio do ciała ma jaNie zrozumiałeś mojego przekazu.
Jak dezaktywujesz poduszkę w sposób "nieuprawniony", to możesz się spotkać z konsekwencjami, ponieważ robić tego nie wolno.
Jeśli zamontujesz stacyjkę i kontrolkę (czyli wykonasz jedyne dopuszczalne działanie), to aktywacja/dezaktywacja poduszki odbywać się będzie w sposób "uprawniony".

kamildts
22-12-2022, 15:12
Poduszkę trzeba wyłączać jedynie przy montowaniu fotelika tyłem do kierunku jazdy. Z tego co piszesz będziesz montował przodem, więc włączona poduszka jest jak najbardziej ok

sirwhite
22-12-2022, 20:48
Ok, dzięki Panowie