Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Zamiana automatu na manual


mariusz100
13-06-2006, 07:07
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Forda Galaxy 2.8 z automatem.Jednak coś sie z nim dzieje nie tak.Po włączeniu wstecznego czy też biegu pierwszego auto ładnie rusza z miejsca(czuć że mocno zaczyna sie toczyć)Po właczeniu D auto nie rusza,dopiero dodanie gazu zmusza go do ruchu.Najprawdopodobniej jest w trybie awaryjnym.Wcześniej wszystko było ok,wymieniłem w nim olej i filtry.Co może być przyczyna?Słyszałem że może byc to jakiś czujnik prędkości,zwłaszcza że nie stało sie to nagle,pare razy działo mi się to ale wracało do normy.Od paru dni dopiero jest zle na dobre.
Druga opcja to wymiana skrzyni na manual.Co będzie mi potrzebne?

z góry dziękuje za odpowiedż,mam nadzieje że na forum jest ktoś kto zna temat

Maciek Augustów
13-06-2006, 20:32
mysle ze wymiana skrzyni nie jest konieczna z uwagi ze manualna 5 biegowa do 2.8 kosztuje koło 2000 + wymiana. Najlepiej podjechac do warsztatu, który się specjalizuje w skrzyniach automatycznych, najczęściej warsztaty, które mają doczynienia z autami z USA mają w tym wprawę. pozdrawiam

leejones
14-06-2006, 07:33
Mi też czasem włącza się bieg awaryjny (czyli 3) i u mnie jest to problem instalacji do czujnika prędkości - zwarcie do masy, miałem już kilka podejść ale podziała tydzień do miesiąca i znowu d.pa, a nowa wiązka 1200 zł :fcp2 popłakałem się ze śmiechu jak w serwisie powiedzieli mi cenę

zdecydowanie nie polecam wymiany skrzyni na manual, wiąże się to ze zmianą elektroniki (sterowniki, czujniki) tej do skrzyni jak i tej pomiędzy skrzynią a silnikiem.
znajomy w autoryzowanym serwisie VW poodjął się raz trakiej operacji w jakimś Audi (a skrzynia zamontowana w naszych autach pochodzi od Audi później była w VW) i nie zadziałało nigdy dobrze

na pewno nie obejdzie się bez diagnozy, bodaj Vag-iem na początek, żeby określić po stronie jakiego czujnika, sterownika jest problem
no i podstawowe pytanie czy skrzynia chodzi prawidłowo na biegach ręcznych (1,2,3), jeżeli tak to raczej jest to problem po stronie elektroniki

przerabiałem temat skrzyni dogłębnie, włącznie z wymianą, pytaj więc może coś jeszcze pomogę

mariusz100
14-06-2006, 09:08
Dzieki chłopaki

co do skrzyni obawiam sie ,że problem jest chyba głębszy.Na biegach recznych też nie działa prawidłowo.tylko na 1 jest ok no i wsteczny.Widziałem na forum schemat do połączeń elektrycznych w automacie,czy moglibyście mi go udostępnić?l

leejones ty widziałem też masz problemy z automatem,czy ten schemat pomógł Ci dojść prawdy z tym urządzeniem :fcp2
jesli schemat mało waży podeślijcie mi go na maila mariusz.p10@wp.pl,jeśli wazy dużo dajcie link skąd go sciagnąć.Mam łebskiego elektronika samochodowego to może się połapie o co chodzi i uratuje pare groszy.Jak nie ,mam faceta który z pełną odpowiedzialnościa twierdzi ,że taka wymiana na manual to nie jest wielki problem i już to robił(mam ludzi którzy u niego zrobili taki numer i wszystko jest ok).W razie czego jak to zrobie dam wam znać ile taka operacja kosztuje i czy to działa

pozdrawiam

[ Dodano: 2006-06-14, 10:13 ]
leejones,piszesz że wymieniałeś skrzynie.Ale chyba automat na automat.Jeśli zmieniłeś na manual napisz jak i co

dzieki za odpowiedż

leejones
14-06-2006, 09:43
wymieniałem automat na automat i tak ma zostać :fcp1

a ze schematem jeszcze nie podchodziełm do auta, czekam cierpliwie na kolejkę u znajomego mechaniora-fordziarza, sam nie mam czasu roplątywać tej zagadki a poza tym za cienki jestem w elektronice :fcp4

mmmk
14-06-2006, 21:12
ja tam mysle,ze taka skrznia kosztuje sporo mniej bo to przeciez VW... z tego co sie orientuje ale jak ja kiedys mialem w planie kupic scorpio automat i przrobic na reczna to moj mechanik chcial najpierw 1000zl a potem zszedl do 800 zl cena jak dla mnie. oczywiscie do tego koszt czesci itp wiec wypadaloby zalozyc nowe sprzeglo itp wiec wymaga to powaznego przeliczania. ja przez to zostalem przy swoim samochodzie bo ponad 2000 by mi wyszlo za calosc. tylko skrzynie automatyczne forda sa dosc zawodne a o vw tego nie slychac wiec moze faktycznie taka zostawic jak jest...
pozdrawiam
maciek

leejones
16-06-2006, 12:30
wystarczy popatrzyć na Allegro, skrzynia manualna kosztuje podobne pieniądze co automat

mariusz100
17-06-2006, 07:12
Witam
Sprawdziłem skrzynie i okazało się ,że zawiodła elektronika.Mechanicznie skrzynia jest dobra,nawet bardzo dobra.Komputer pokazuje uszkodzony przetwornik prędkości.Daje ją do elektronika w poniedziałek,podobno da sie zrobić bez problemu.Natomiast serwis stanął na wysokości zadania(jak zwykle).Nie wiedzą nawet jak ściągnąć ten przetwornik bo nie maja go na schematach.Jak im wykręce i pokaże to wtedy mi załatwią.Kocham tych speców.

pozdrawiam

mmmk
17-06-2006, 09:36
ale jezeli to jest to samo bo tego nie wiem ale tak mi sie wydaje co seat alhambra albo vw sharan to zobacz w serwisie vw. moze beda madrzejsi ja czesci do mamy ibizy tez czasami kupowalem w roznych sklepach a oni to mieli od VW bo jakos latwiej im sie wspolpracuje niz z seatem
pozdrawiam
maciek

jacor777
05-11-2007, 09:31
Aby zmienić automat na manual potrzeba oczywiście skrzynke obie półosie wraz z podporą półosi prawej tej dłuższej, poduszkę pod silnik , lewarek i pedały (mogą być z anglika nie montujemy całych pedałów tylko przekładamy pedał sprzęgła i hamulca wyciągając bolec na którym zamontowane są pedały od automatu bolec jest krótszy bo nie ma sprzęgła wiec dajemy ten dłuższy oczywiście jeszcze trzeba przekręcić siłowniczek do sprzęgła w automacie są już mocowania .

D245
05-11-2007, 18:51
wlasnie to przerabialem .Potrzebne sa skrzynia z wysprzeglnikiem , polosie kompletne (moga byc ewentualnie bez przegubow zewnetrznych bo w manualu i automacie sa identyczne ) kolo zamachowe tarcza sprzegla i docisk.Do tego dochodzi przewod hydrauliczny sprzegla mocowanie przewodu,pompka sprzegla no i pedaly (najlepiej komplet chociaz podstawa pozostaje stara ale jak bierzemy komplet mamy pewnosc ze nie zniknie jakas sprezynka czy ogranicznik) .Poza tym mechanizm zmiany biegow
z linkami i mocowaniem do skrzyni mieszek i galka zmiany biegow z plastikowa konsola. Poza tym rozrusznik
, kawalek instalacji (wtyk ktory jest podlaczony do czujnika wstecznego aby nie tworzyc prowizorki), poduszka na ktorej zawieszona jest skrzynia (kompletna z mocowaniem)
wspornik na ktorym jest mocowane lozysko polosi i lapa pod spodem silnika (
choc ta niewiem dlaczego ? Od manuala jest inaczej wygieta , ale wymiary ma na oko identyczne oprocz szerokosci mocowania do belki , mi nie chcialo sie kombinowac i zostawilem od automatu - wszystko dziala).
Jeszcze dwie uwagi -
dobrze jest rozbierac to samemu aby wziasc wszystkie srobki sprezynki itp aby sie nie okazalo ze trzeba z jakas pierdola biegac do aso.
-po drugie mozna brac od anglika - ja tak zrobilem za komplet z tarcza sprzegla do regeneracji (100zl) i bez rozrusznika (nie wiedzialem ze sa rozne w automacie i manualu)
zaplacilem 1950zl tyle ze od anglika nie pasuje: przewod hydrauliczny sprzegla
(jest dluzszy i inaczej wygiety) i wbrew temu co pisal kolega wyzej pedaly tez tak nie bardzo -
do anglika sa inaczej wygiete i jak zalozymy je do naszego auta (pedal gazu zostaje nasz - od anglika w ogole nie pasuje bo ma wyprowadzenie linki na lewa strone)
to hamulec jest zaraz przy pedale gazu - to jeszcze pol biedy bo mozna go delikatnie przegiac aby byl mniej wiecej po srodku ale z pedalem sprzegla juz sie to nie uda
bo jest plastikowy i rozstaw pedalow (czyli odleglosc miedzy pedalem sprzegla i gazu) jest jak w maluchu. Poza tym os na ktorej mocowane sa pedaly jest w angliku krotsza i
nie da rady zalozyc zabezpieczenia , ja poradzilem sobie w ten sposob ze nawiercilem w niej otwor , nagwintowalem go i wkrecilem w niego na klej do gwintow srobe z duza podkladka ale to troche taka prowizorka.Wiec warto miec to na wzgledzie i przy braniu czesci z anglika odpowiednio renegocjowac cene.
Po wszystkim trzeba jeszcze prostych zmian w instalacji i przekodowac licznik bo bedzie zawyzal.
No i jeszcze co do kosztow to to wyszlo tak skrzynia z "kompletem " czesci 1950 zl .regeneracja sprzegla 100zl , przewod hydrauliczny sprzegla uzywka 60zl, rozrusznik
120zl , jakies pierdoly typu opaski zlaczki paliwo aby przewiezc to wszystko jakies 50zl
czyli razem 2280zl .Przelozenie klamotow zajelo mi 4 wekendy ale zbytnio sie nie spieszylem , jak bylo zimno, padal deszcz czy mialem jakas pilna robote ktora dawala nadzieje na przyplyw konkretnej gotowki to niewiele robilem przy aucie , jak bym potrzebowal auto na zaraz to pewnie uwinalbym sie w dwa gora trzy dni :)
No i oczywiscie jak ktos ma zylke handlowa to moze odzyskac pare stowek sprzedajac na allegro graty z automata - rozrusznik , komputer sterujacy skrzynia ,polosie czy obudowe skrzyni na zlom w koncu jest z aluminium i troche wazy :)

leejones
06-11-2007, 08:43
obudowe skrzyni na zlom w koncu jest z aluminium i troche wazy
często warsztaty regenerujące automatyczne skrzynie biegów skupują takie "trafione" skrzynie za jakieś 300-500 zł

Marcin-Kraków
06-11-2007, 13:07
obudowe skrzyni na zlom w koncu jest z aluminium i troche wazy
często warsztaty regenerujące automatyczne skrzynie biegów skupują takie "trafione" skrzynie za jakieś 300-500 zł

Za tyle to i ja przyjme :fcp2

jacor777
11-11-2007, 09:17
Witam znowu
odnośnie mojego postu w/w ja założyłem do swojego pedały od anglika i owszem są trochę jak w maluchu ale wałek mi pasował bez żadnego problemu założyłem zabezpieczenie na jego końcu co do przewodu od sprzęgła hydraulicznego to też miałem od anglika i wystarczy go sobie odpowiednio powyginać bez problemu pasuje na razie jestem w trakcie przebudowy i muszę jeszcze przeprogramowć komputer aby uruchomić silnik
Mam małe pytanko w moim aucie jest tempomat czy na sprzęgle jest też wyłącznik tempomatu np taki sam jak na hamulcu i jak jest podłączony
I drugie pytanie które cięgno od lewarka biegów na który uchwyt w skrzyni
Jak odpowietrzyć sprzęgło
pozdro

subratri
11-11-2007, 09:53
Mam małe pytanko w moim aucie jest tempomat czy na sprzęgle jest też wyłącznik tempomatu np taki sam jak na hamulcu i jak jest podłączony
jest i jest on Bardzo wazny, zeby nie "przekrecici " silnika

[ Dodano: 11-11-2007, 10:59 ]
I drugie pytanie które cięgno od lewarka biegów na który uchwyt w skrzyni
nie pamietam, ale jak masz jeszcze skrzynie na wierzchu to wybadaj, na gore (wzdluz) idzie chyba wlasnie ten gora dol, a na dol (w poprzek ) chyba tel do do przechudzenia z 1 na 3 na5... ale sprawdz.
Jak odpowietrzyć sprzęgło

jak hamulce. zalac plynu do zbiorniczka, jeden pompuje pedalem a drugi bardziej sila woli niz sprytem (ze wzgledu na brak miejsca) odkreca odpowietrznik. musisz pilnowac poziomu plynu, bo dosc szybko spada za nisko zeby odpowietrzyc sprzeglo.

D245
11-11-2007, 11:27
ciegien odwrotnie nie zalozysz bo maja rozne srednice kulek - dziwne ze ci ten walek pasowal u mnie byl za krotki o jakies 3mm nawet w ETCE (katalogu VW) sa rozne walki
dla anglika i wersji kontynentalnej.
Co chcesz przeprogramowywac w komputerze? W galaxy mkI nic nie trzeba przeprogramowywac w sterowniku silnika (przynajmniej w 2.8) wystarczy zewrzec dwa przewody odpowiedzialne za blokade rozrusznika i przerobic lekko instalacje pod
czujnik wstecznego bo w automacie jest to inaczej sterowane.Przeprogramowac trzeba tylko licznik bo zawyza na oko tak z 30% -(swoja droga nie rzuca sie to mocno w oczy ,mi sie
wydalo to podejrzane jak komputer zaczal pokazywac spalanie w miescie na poziomie 9l/100km ).
A co do tempomatu to jeszcze swojego nie podlaczalem -dresy ktore na szrocie rozmontowywali anglika polamali wylacznik ale nad pedalami w plastiku jest taka owalna zaslepka (wyglada jak lampka do oswietlenia nog ale jest nieprzezroczysta i tam sa zamocowane dwa przewody nigdzie nie podlaczone -tak sobie myslalem ze to moze od tempomatu bo galaxy mk1 z oswietleniem nog chyba nie bylo?

jacor777
11-11-2007, 16:10
przeprogramować trzeba kompa aby nie trzeba było nic zwierać mam kumpla co się tym zajmuje i ponoć kompuer ma jakiś tam kod 0002 co jest automat i trzeba go zmienić na 0001 co jest manual we wtorek dam znać co i jak bo będziemy działać z kompem
Odnośnie to które przewody trzeba zewrzeć aby rozrusznik zadziałał
Jak przeprogramowywałeś licznik to wyciągałeś go z auta czy można to już zrobić przez złącze OBDII
jeśli chodzi o lampki na nogi to mam mk1 z 1996 i mam lampki na nogi z przodu jak i z tyłu jest to wersja 6 osobowa
I jeszcze jedno cholera najpierw założyłem cięgna na skrzynie w jeden sposób i strasznie ten lewarek to do dupy chodził więc przełożyłem cięgna odwrotnie i bez problemu udało mi się i terz dup.. lewarek chodzi ciężko ale mam nadzieję że to wina sprzęgła bo jeszcze nie odpowietrzyłem i nie ma oleju w skrzyni a propo to ile wchodzi oleju do skrzynki silnik 2.0

subratri
11-11-2007, 16:23
nie ma oleju w skrzyni a propo to ile wchodzi oleju do skrzynki silnik 2.0rowne dwa litry DEXTRON III
nie lej oleju przekladniowego bo Ci ten twardy lewarek zostanie! a rano bedziesz sie o fotel zapieral zeby wepchnac 1 bieg. tu na forum jest dokladna specyfikacja oleju poszukaj,
a chodzi ci ciezko bo bez oleju zapewne

Gregus
15-07-2008, 20:13
Podłączam się pod temat. Powoli pada mi automat i już nie chce mi się znowu jeździć do ?fachowców?. Tak myślę zamienić na manuala. Jak po czasie sprawdza Się Wam ta zamiana? Czy możecie polecić kogoś kto takie coś robi?

wtom
15-07-2008, 20:30
co do sugestii, że skrzynie forda są słabe a VW nie, to polecam profesjonalną stronkę http://www.forum.automat.pl i tam widać co się psuje, prawie wszystko to VW lub audi. co do jakości tej skrzyni to jest marna, wytrzymuje ok. 150tys nie zależnie czy się dba o nią. wymiana na manual to decyzja indywidualna, roboty jest ale później spokój i nie trzeba co chwila pakować tysiące w naprawę, a z automatami w tym kraju to normalne bo nie każdy umie dobrze naprawić, no i oczywiście traci się komfort przechodząc na manuala. co do skrzyń forda wcale nie są słabe tylko źle użytkowane, większość aut jest sprowadzonych gdzie na zachodzie powszechna jest opinia że się oleju w nich nie wymienia, stąd mamy efekty później.

D245
16-07-2008, 09:03
Gregus - ja sobie sam zrobilem i wszystko dziala ok , po czasie moge stwierdzic ze to byla sluszna decyzja .
Silnik 2.8 jest tak elastyczny ze mozna sobie bez problemu jezdzic np na 4 przy 800 obrotow i 30km/h i nie zaczynaja sie "zabki" wiec automat daje tu mniej niz w innych autach - czesto jak sie przesiadam z galaxy do jakiegos innego auta to mam problem bo prubuje tak jak galaxy wchodzic w zakrety na 4 przy ponizej 30km/h na waskich osiedlowych drogach (strefa zamieszkała)
Oczywiscie trzeba znalezc kogos kto poradzi sobie zarowno z mechanika jak i elektryka.Mi zostal tylko jeden maly szczegol do zrobienia -musze kupic mieszek zmiany biegow i ten plastik przy nim od galaxy z granatowa tapicerka bo dostalem od bezowej (ten od ktorego kupowalem wszystkie czesci mial tylko jednego galaxy na czesci wiec nie mialem wyboru)

smithpl
16-07-2008, 11:06
Dla mnie totalna glupota wymiana automatu na manual.

Mam automat i wiem ze nastepny samochod tez bedzie z automatem. Kazda skrzynia moze sie popsuc tak jak i kazdy samochod.

Za przyjemnosc nie brandzlowania sie drążkiem zmiany biegow jestem w stanie zapłacić za ewentualne naprawy.

To tak jakbys porownywal z klima czy bez i jakby ci sie klima popsula to bys ja wymontowal - glupota.
Za luksus lub pewne udogodnienia trzeba placic - i tak jest w kazdej branzy.

Galaxy to nie samochod sportowy aby warto bylo miec manualna skrzynie, w sumie manual w takim samochodzie nie ma zadnych zalet,
no chyba ze wyjezdzasz nim tylko w niedziele do kosciola. :fcp12

Po co w sumie kupiles z automatem skoro ci to przeszkadza? Bylo kupic od razu z manualna skrzynia.

Podsumowujac, sa ludzie i ludzie. Sa tez tacy co kupuja dobra fure a potem nie stac ich na jej utrzymanie...
a dorabiaja tylko ideologie ze to sluszna decyzja :fcp4

wtom
16-07-2008, 11:40
wszystko ok, tylko pod warunkiem, że naprawa automata jest skuteczna, a wtym kraju niestety tak nie jest przeważnie po sypnięciu się skrzyni ciągle coś dolega i koszty ciągle rosną. zresztą wykładanie kilku tys co jakiś czas do przyjemnych nie należy. i druga sprawa to skrzynia VW jest awaryjna! i to jest argument za manualem. osobiście mam dwa auta na automacie (toyota i ford) i powiem tyle, że skrzynka toyoty nie wymaga komentarza, niby słaby fordowskia automat też nie ma kłopotu, ale za chiny nie kupię automata, tiptronika VW. poza tym zgadzam się, że jak ktoś siądzie w automat to raczej nigdy już nie chce manuala :fcp2 (warunek! że mu automat się nie sypie non stop).

D245
16-07-2008, 19:23
smithpl za przyjemnosc moze jestas sklonny zaplacic w swoim roczniku - jak wyczytalem z profilu masz 2004 - auto jest warte powyzej 32 000 (taki jest najtanszy jezdzacy diesel z tego rocznika na allegro)
niech naprawa skrzyni wynioslaby nawet 5 000 - to zawsze bedzie kilkanascie procent wartosci twojego auta . A czy bylbys chetny zaplacic za naprawe skrzyni z 10-13 tys? bo tak sie przedstawiaja proporcje
dla galaxy I generacji - sprawne auto mozna kupic od 10 000 zl a naprawa skrzynii to 3-4 000 zl.
Wg mnie kupno starego auta w automacie to ewidentne proszenie sie o klopoty i duuze wydatki .
Aha i co do ideologii i dlaczego kupilem automata (nie wiem czy to bylo do mnie ale odpowiem) - juz o tym pisalem , moje auto mialo dobra cene (na uwczesny czas) i jasno powiedziane ze skrzynia do remontu - po rozebraniu skrzyni z moim bratem ktory akurat zajmuje sie zawodowo naprawa miedzy innymi skrzyn okazalo sie ze zniszczenia sa na tyle powazne ze koszt samych czesci i to na zamiennikach (a jako czytelnik automat.pl latwo znajdziesz opinie fachowcow o stosowaniu zamiennikow do skrzyn vw -ogolnie nie polecaja bo z jakoscia jest roznie , a przewaznie kiepsko) osiagnal 2000 zl a do tego niewiadomo bylo (bo nie mozna tego zweryfikowac na uszkodzonej skrzyni) czy przyczyna zniszczen nie jest uszkodzona plyta sterujaca a to wiadomo dodatkowy niemaly koszt.Dlatego wg mnie racjonalnym dzialaniem bylo wsadzenie
manuala bo po sprzedazy automatu na zlom/czesci koszt wyszedl ok 2200zl + oczywiscie wlasna robocizna - ale to potraktowalem jako relaks rozkladajac prace na prawie 2 miesiace.

Gregus
16-07-2008, 22:24
Dla mnie totalna glupota wymiana automatu na manual. :fcp4
Może i tak, ale ostatnio wpakowałem 500 za wymianę zaworka. Teraz orientacyjny koszt zaczyna sie od 2200. I co dalej? Miało być fajnie i miałem się bujać bez wachlowania ale powoli to zaczyna się robić skarbonka. Dodam, że (wcześniej pytałem sie na forum np automat-miało być OK ) zdarza mi się ciągnąć przyczepkę kamping - 1500kg. Może to dobiło skrzynię.Jest jeszcze inne wyjście które też jest dobre - sprzedać nawet z małą stratą i miec spokój.

smithpl
17-07-2008, 16:05
D245, zgadzam sie z toba, dlatego jakbym kupowal stary model to nie bralbym automata.

Pisze o tym ze ktos najpierw kupuje starego automata a potem walczy i wymienia w nim skrzynie na manual, to nie lepiej od razu kupic manual ?

Co do naprawy, ja zamiast naprawiac to kupilbym uzywke.

PS. a moj to Ghia wiec troche wiecej :-)

D245
17-07-2008, 18:36
no coz - chytry dwa razy traci :) - ja liczylem na to ze uda sie tanio naprawic , bo auto w sumie jezdzilo tyle ze trzeba bylo przygazowac aby ruszylo i pozniej przelaczalo biegi na wyzszych niz powinno obrotach .W sumie rzeczywiscie finansowo wyszlo tak jakbym kupil od razu manual :)
A twoje domyslam sie ze jest sporo drozsze -to za 32 000 to jest do wielu poprawek i do oplat .

smithpl
21-07-2008, 08:31
:fcp2

To w sumie nie wazne, ale wazne jest to ze juz nigdy ( mam nadzieje ) nie bede musial jezdzic manualem :-)

Automat rulez :fcp12

Gregus
21-07-2008, 21:17
Gregus - ja sobie sam zrobilem i wszystko dziala ok , po czasie moge stwierdzic ze to byla sluszna decyzja .

a jeśli można wiedzieć ile Ciebie to wyniosło? OKi znalazłem kwotę, no to pozostaje szukać maneli i do roboty. Znalazłem gościa na allegro ale chce 3000 niby za komplet. Trzeba jeszcze znaleźć jakiegoś szpeca który to przerobi.

Axeel
10-01-2010, 11:08
Man cholerny problem z automatem.Myśle wymienić go na na manuala (z anglika)
i spotkałem sie z różnymi opiniami (nie wszystko działa tak jak powinno- elektryka,no i sama skrzynia z silnikiem też ma podobno podobno jakies problemy- obroty)
Prosze o opinie na ten temat

sharonek
10-01-2010, 12:20
ja przekładałem skrzynie w moim poprzednim sharanie 98r. 2.0benzynka, i gościu wziął za to 1500zł w świdnicy, i wszystko działało bez problemu, zrobił to w dwa dni, wszystkie części miałem z anglika.

Jacek_1980
14-02-2010, 19:40
Witam.
Mam prosbe przerobilem automata na manuala w sharanie 1.9tdi i nie wiem jak podlaczyc odpalanie na kluczyk i swiatla cofania

galaxy-style
22-01-2012, 12:09
Czy moze ktoś w kilu słowach opisać jakie i w jaki sposób trzeba przerobić instalacje skrzyni z automatu na manual ???

sylwan
17-03-2015, 22:59
Witam,czy ma ktoś schemat które kolory kabli połączyć żeby odpalić i mieć wsteczne światło po przeróbce automatu na manual?